Het is niet onnodig, op dat moment restte mij geen andere keuze dan die woorden te gebruiken. Wie ben jij om erover te oordelen welke woorden c.q. afkortingen ik gebruik?quote:Op maandag 8 juni 2009 00:36 schreef Florian_ het volgende:
Het is ook correct, maar onnodig. Zoals de quote daaronder al vertelt, dien je in zinnen waar 'en' of 'of' ook toepasbaar is, die woorden te gebruiken. In normale teksten zal c.q. in die context niet worden toegepast.
Bij welke club ga je volgend seizoen spelen?quote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 00:44 schreef Emimich het volgende:
[..]
Het is niet onnodig, op dat moment restte mij geen andere keuze dan die woorden te gebruiken. Wie ben jij om erover te oordelen welke woorden c.q. afkortingen ik gebruik?
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:48 schreef Emimich het volgende:
[..]
Het probleem in deze is alleen dat de betekenis van woorden niet losstaand ontleedt wordt of kan worden.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:51 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik ben afgehaakt bij twee fouten in de eerste zin.
quote:
Tuurlijk wel, het is een kwestie van perceptie.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:40 schreef IQM het volgende:
En of hij nou zegt van wel, ik geloof niet dat Emi dát bedoelde in zijn zin.
Weet ik nog niet, twijfel tussen twee.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:45 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Bij welke club ga je volgend seizoen spelen?
Mooie tattoo man.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:47 schreef MarkoA. het volgende:
Weet ik nog niet, twijfel tussen twee.
quote:
Whehe precies, iedereen weet dat het "in dezen" en "ontleed" is.quote:
Zeg IQM. Die twee fouten, die zijn gewoon goed hoor. Ik weet écht niet waar je het over hebt. Je snapt het zelf gewoon niet.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:48 schreef IQM het volgende:
Maar zo is Emimich. Z'n eigen fouten niet durven inzien, maar gewoon afdoen als "gelul".
Jawel. Het is 'in dezen'; 't is een zogenaamde versteende uitdrukking.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:48 schreef Emimich het volgende:
[..]
Daar gaan we weer: er is niets mis met "in deze".
Hoofd boven.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:48 schreef bloodysunday het volgende:
Wat is de lekkerste houding om te slapen, ben er nog niet echt achter..
Inderdaad.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:43 schreef Hoogstaande het volgende:
Ook al bedoelde hij dat niet, is het nog niet fout
GELUL!quote:Op maandag 8 juni 2009 00:49 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Zeg IQM. Die twee fouten, die zijn gewoon goed hoor. Ik weet écht niet waar je het over hebt. Je snapt het zelf gewoon niet.
Sterker nog, het was volledig correct Nederlands.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:49 schreef Emimich het volgende:
Inderdaad.
Op je zij met je benen opgetrokken terwijl je je knuffelbeer vast houdtquote:Op maandag 8 juni 2009 00:48 schreef bloodysunday het volgende:
Wat is de lekkerste houding om te slapen? ben er nog niet echt achter..
Horizontaal, aanrader!quote:Op maandag 8 juni 2009 00:48 schreef bloodysunday het volgende:
Wat is de lekkerste houding om te slapen? ben er nog niet echt achter..
De foetushouding is nog altijd favoriet?quote:Op maandag 8 juni 2009 00:50 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Op je zij met je benen opgetrokken terwijl je je knuffelbeer vast houdt!
Gelul.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:50 schreef Skylark. het volgende:
http://www.onzetaal.nl/advies/tedeze.php
In dezen is correct.
Wil jij dan mijn knuffelbeer zijnquote:Op maandag 8 juni 2009 00:50 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Lichtgroen zeehondje.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:50 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
En nu zijn jullie vanzelfsprekend stil. Ik ben elitair. Jullie zijn simpel.quote:
Als ik terug in de baarmoeder zou kunnen zou ik het doen.quote:
Nee, daar krijg ik het veel te warm van.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:51 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Wil jij dan mijn knuffelbeer zijn?
Picsquote:
Nu ben ik oprecht in de war, heb je het nou over jezelf of over Emimich?quote:Op maandag 8 juni 2009 00:51 schreef IQM het volgende:
[..]
En nu zijn jullie vanzelfsprekend stil. Ik ben elitair. Jullie zijn simpel.
Verder geef ik zo min mogelijk informatie weg over mezelf, maar heb ik wel de hele dag door (ongefundeerde) kritiek op anderen. Soms doe ik dit omdat ik in real life toch niks beters te doen heb en soms doe ik dit omdat ik mezelf dan beter voel.
Daar ligt de discussie dan mijns inziens ook niet, de vraag is echter of het gebruik van spreektaal per definitie fout is. Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:49 schreef IQM het volgende:
Jawel. Het is 'in dezen'; 't is een zogenaamde versteende uitdrukking.
Was echt een schatje, sliep altijd met hem. Maar ons mam heeft hem kwijt gemaakt.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:52 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Als ik terug in de baarmoeder zou kunnen zou ik het doen.![]()
[..]
Nee, daar krijg ik het veel te warm van.
[..]
Pics!
Dat pretendeert een andere vaste SC'er al te zijn.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:51 schreef IQM het volgende:
[..]
Haha, welnee!quote:Op maandag 8 juni 2009 00:53 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Nu ben ik oprecht in de war, heb je het nou over jezelf of over Emimich?
Want dit slaat op jullie beiden
quote:Op maandag 8 juni 2009 00:53 schreef MarkoA. het volgende:
[..]
Was echt een schatje, sliep altijd met hem. Maar ons mam heeft hem kwijt gemaakt.
Emimich.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:53 schreef Emimich het volgende:
[..]
Daar ligt de discussie dan mijns inziens ook niet, de vraag is echter of het gebruik van spreektaal per definitie fout is. Dat waag ik te betwijfelen.
Haphaphaphap, hoe smaakt het?quote:Op maandag 8 juni 2009 00:54 schreef IQM het volgende:
[..]
Haha, welnee!![]()
Ik heb genoeg informatie over mezelf prijsgegeven, ben niet te beroerd om m'n fouten toe te geven als ik die maak en heb volgens mij vrij weinig kritiek op anderen. In ieder geval geen harde kritiek.
Hoe kun je nou over spreektaal spreken in het geval van 'in deze' of 'in dezen'?quote:Op maandag 8 juni 2009 00:53 schreef Emimich het volgende:
[..]
Daar ligt de discussie dan mijns inziens ook niet, de vraag is echter of het gebruik van spreektaal per definitie fout is. Dat waag ik te betwijfelen.
Je vergeet nog de passage over de bijna 30-jarige Don Juan die zijn dagen vult met het virtueel flirten met minderjarige meisjes. Of werd de autobiografie dan iets te accuraat?quote:Op maandag 8 juni 2009 00:51 schreef IQM het volgende:
Verder geef ik zo min mogelijk informatie weg over mezelf, maar heb ik wel de hele dag door (ongefundeerde) kritiek op anderen. Soms doe ik dit omdat ik in real life toch niks beters te doen heb en soms doe ik dit omdat ik mezelf dan beter voel.
Hij probeert zich eruit te kronkelen.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:55 schreef IQM het volgende:
[..]
Hoe kun je nou over spreektaal spreken in het geval van 'in deze' of 'in dezen'?DAAR ging het om. Om 'in deze(n)'. Niet om andere dingen, dus laat dat er maar lekker buiten.
Spreektaal is niet goed. Althans, niet bij het marketingbureau waar ik werk, waar o.a. teksten worden geschreven voor onder meer persberichten en kranten.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:53 schreef Emimich het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |