quote:C.q. staat voor casu quo, wat in een letterlijke vertaling uit het Latijn 'in welk geval' betekent. In modern Nederlands zouden we zeggen: 'als dat geval zich voordoet'. Bij het gebruik van c.q.wordt er dus van uitgegaan dat in een eerder stadium een keuze is bepaald. C.q. geeft bovendien een volgorde aan: pas als het ene niet mogelijk is, gebeurt het andere. Als ergens staat 'A c.q. B wordt aansprakelijk geacht voor ...', betekent dit: 'A of – voor het geval dat A niet aan de orde is – B wordt aansprakelijk geacht voor ...'
jaquote:
quote:
En of hij nou zegt van wel, ik geloof niet dat Emi dát bedoelde in zijn zin.quote:C.q. geeft bovendien een volgorde aan: pas als het ene niet mogelijk is, gebeurt het andere.
Dat had Emimich ook kunnen bedoelen, waarmee zijn gebruik van c.q. dus niet fout isquote:
Dat hele beestquote:
Je bent homo?quote:Op maandag 8 juni 2009 00:40 schreef 3lmo het volgende:
Ik heb wel wat meer aanmoediging nodig om het te vertellen hoor.
Of je nou zegt van niet, ik geloof dat dat wel doetquote:Op maandag 8 juni 2009 00:40 schreef IQM het volgende:
[..]
[..]
En of hij nou zegt van wel, ik geloof niet dat Emi dát bedoelde in zijn zin.
We weten allemaal dat hij dat niet bedoelde en dat hij gewoon een fout heeft gemaakt. En wij hameren daar zo op, daar hij altijd anderen corrigeert.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:40 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Dat had Emimich ook kunnen bedoelen, waarmee zijn gebruik van c.q. dus niet fout is
Ook al bedoelde hij dat niet, is het nog niet foutquote:Op maandag 8 juni 2009 00:42 schreef Skylark. het volgende:
[..]
We weten allemaal dat hij dat niet bedoelde en dat hij gewoon een fout heeft gemaakt. En wij hameren daar zo op, daar hij altijd anderen corrigeert.
Klopt, maar ze zien mij vaker fouten maken dan ik fouten maak.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:33 schreef Hoogstaande het volgende:
Ik zeg het niet graag maar Emimich gebruikte c.q. gewoon goed hoor
C.q. wordt ook vaak gebruikt als "dan wel" waarmee zijn zin zou als volgt zou luiden:
"Jij praat met meer mannen tegelijk dan je lichaam in- dan wel uitgangen heeft"
En dat is een volkomen correcte zin
Mwoah, dit geval is nog discutabel, maar je had Emi al veeeeeeeel vaker kunnen wijzen op z'n fouten.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:42 schreef Skylark. het volgende:
[..]
We weten allemaal dat hij dat niet bedoelde en dat hij gewoon een fout heeft gemaakt. En wij hameren daar zo op, daar hij altijd anderen corrigeert.
quote:
Nieuwe week, nieuwe UI?quote:Op maandag 8 juni 2009 00:43 schreef Emimich het volgende:
[..]
Klopt, maar ze zien mij vaker fouten maken dan ik fouten maak.
Ik ben dit niet begonnen, aangezien ik ook regelmatig fouten maak (vooral stijlfouten). Maar ik wilde er wel even op inspringen.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:43 schreef IQM het volgende:
[..]
Mwoah, dit geval is nog discutabel, maar je had Emi al veeeeeeeel vaker kunnen wijzen op z'n fouten.
Als je het zelf maar blijft geloven lieverd.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:43 schreef Emimich het volgende:
[..]
Klopt, maar ze zien mij vaker fouten maken dan ik fouten maak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |