Ik heb even telefoontje gepleegd dat ik graag wou, en zeer op prijs stelde dat we morgen in ons kikkerlandje groen gingen openen ivm. long posities die ik bezit op onze liefelijke AEX.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:50 schreef hrrick het volgende:
[..]
En weer een grote spike. Wat was het nieuws waarop de sp500 zo fel reageerde?
Kun je iets meer uitleg geven welke TA je gebruikt? Ben benieuwd!quote:Op maandag 8 juni 2009 21:37 schreef janvks het volgende:
technische analyse zegt dat het tijd is om te shorten!!!![]()
maar het kan ook verder omhoog gaan
Misschien is het handig als hij een eigen topic begint met wat voorbeelden / beginners uitleg ?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je iets meer uitleg geven welke TA je gebruikt? Ben benieuwd!
zo jij hebt er verstand vanquote:Op maandag 8 juni 2009 21:37 schreef janvks het volgende:
technische analyse zegt dat het tijd is om te shorten!!!![]()
maar het kan ook verder omhoog gaan
Ja, goed voorstel!quote:Op maandag 8 juni 2009 22:36 schreef Westlander het volgende:
[..]
Misschien is het handig als hij een eigen topic begint met wat voorbeelden / beginners uitleg ?
Kunnen we allemaal wat van leren.
dat bedoel ik dus. Wouter moet maar eens begrijpen dat hij er zit voor de burgers, en niet voor de aandeelhouders, en de duimschroeven aandraaien. Genoeg cadeautjes.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:40 schreef LXIV het volgende:
En een claimemissie van ING onder de 10 euro? Dan kunnen ze toch beter Bos 1 miljard aandelen in zijn maar splitsen? Daar is de aandeelhouder beter mee af!
schrijf wat putopties Juniquote:Op maandag 8 juni 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:
Vanwaar die spike op het einde? Zo zet de daling van de AEX nooit door. En ik hoopte nog wel op een dipje om wat kapitaal dat ik anderhalve week terug langs de kant gezet heb weer te investeren!
Komop, 240-250 moet kunnen.
ja hoor capricia, ik gebruik de technische analyse die mij de markt laat voelen, de golven van de marktbewegingen zeggen dingen. maar omdat mensen van elkaar verschillen zien zij dingen anders zoals sitting_elfling al eerder zei. dus je kan zowel kijken of je short wil gaan of long wil gaan!! Er is geen voorkeur eigenlijkquote:Op maandag 8 juni 2009 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je iets meer uitleg geven welke TA je gebruikt? Ben benieuwd!
eigenlijk kan je met technische analyse twee kanten op omhoog of omlaagquote:
ja en wat is er mis mee om putopties te schrijven??quote:Op maandag 8 juni 2009 23:19 schreef richbitch het volgende:
[..]
Schrijf jij ze? Koop ik ze van je! Je schrijft ze wel naked hé anders gaat de deal niet op.
Ja, ik heb in het verleden vooral veel naar intraday gekeken, met name S&P500 futures en currencies op resp 5min en 30 min fractal.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:19 schreef richbitch het volgende:
@SeLang
Heb jij ooit eens iets getest met een 15min en 60min trend en entries op een 3min bijv.?
Ik zou beginnen met minimaal 3-5 jaar data op die tijdschaal.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:37 schreef richbitch het volgende:
Okay, zit ook eens wat te backtesten maar heb meestal gewoon twee MA's als filter op en 15 en 30min.. anders geen trade.
Totzover redelijke resultaten op 3min maar ja dat maar vanaf Januari '09
Maar je hebt het toch wel goed voor elkaar wat betreft je trades door de jaren heen. Je was er immers vroeger ook van overtuigd dat bepaalde TA's wel werkten tot je zelf meer onderzoek ging doen en het eigenlijk niet werkte.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met minimaal 3-5 jaar data op die tijdschaal.
Maar je kunt je de moeite besparen, MA's hebben geen voorspellende waarde. Been there done that, didn't get the t-shirt...
Het lijkt me dat je jammer dat je toch niet long bent gaan zittenquote:Op maandag 8 juni 2009 20:52 schreef capricia het volgende:
Ik ben vanmiddag maar niet long gegaan op de AEX. Vond de AEX niet hard genoeg gedaald tov Wall Street.
Maar ik ben wel heel benieuwd wat we de komende weken gaan zien!
Vallen we uit het trentkanaal? Gaan we weer naar beneden?
Of blijven we nog een tijdje doorstijgen naar de 280, waar een weerstand ligt?
Bij mij geldt precies hetzelfdequote:Op maandag 8 juni 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:
Vanwaar die spike op het einde? Zo zet de daling van de AEX nooit door. En ik hoopte nog wel op een dipje om wat kapitaal dat ik anderhalve week terug langs de kant gezet heb weer te investeren!
Komop, 240-250 moet kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |