abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 09:50:18 #151
24313 Gremen
Eindbaas
pi_69852962
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:40 schreef Falco het volgende:

[..]

Bij mij geldt precies hetzelfde .

Er valt hoe dan ook geen zinnig woord over te zeggen wat de richting gaat worden komende maand.
Gewoon omhoog tot de 310 en daarna weer naar beneden
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:06:12 #152
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69853333
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:09 schreef One_conundrum het volgende:
kut is dat. Word ik wakker, kijk naar de opening en ik denk gelijk weer aan sitting_elfling

Laat me met rust
Hey, don't blame me, blame the game! Ik zal kijken of ik mijn post aantal wat kan verminderen dan Heb iig. leuk winst kunnen pakken vanochtend. Ben toen ook direct maar short gaan zitten en heb daar nu 80,- eu winst op.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69853359
tom tom op de Iphone en knallen flink de plus in
it's better to burn out than to fade away...
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:08:58 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69853416
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar je hebt het toch wel goed voor elkaar wat betreft je trades door de jaren heen. Je was er immers vroeger ook van overtuigd dat bepaalde TA's wel werkten tot je zelf meer onderzoek ging doen en het eigenlijk niet werkte.
Als je toevallig in de juiste periode een methode gebruikte die toevallig in die periode werkte dan kun je gemakkelijk de foute conclusie trekken dat je een trading genie bent. Een backtest (of gewoon doorgaan dezelfde methode te volgen) zet je uiteindelijk weer met beide benen op de grond.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:19:32 #155
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69853685
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je toevallig in de juiste periode een methode gebruikte die toevallig in die periode werkte dan kun je gemakkelijk de foute conclusie trekken dat je een trading genie bent. Een backtest (of gewoon doorgaan dezelfde methode te volgen) zet je uiteindelijk weer met beide benen op de grond.

[ afbeelding ]
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je voor een aantal jaar vrij succesvol kunt zijn en aardig wat kapitaal bij elkaar kunt sprokkelen op een achteraf gezien niet werkende strategie. Uiteraard is de persoon die het toegepast heeft de lachende derde, die zit immers nu pina colada te drinken op het strand van Haïti. En ik denk dat dit natuurlijk voor velen geld. Er zijn genoeg mensen die strategieën gebruiken tot het moment dat ze niet meer werken of hun rendement gortig naar beneden wordt gehaald. Dan stappen ze over, maar hebben ze nog steeds netto winst kunnen draaien. Het feit dat het op lange termijn niet werkt, doet hier niks aan af.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:19:40 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69853693
Netto gebeurt er eigenlijk helemaal niks op de beurs. Het blijft allemaal in de range rond de 260. Zo valt er toch niks te traden!
The End Times are wild
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:21:11 #157
24313 Gremen
Eindbaas
pi_69853746
Als je nu nog TA verzint die aangeeft welke TA je moet gebruiken in welke periode ben je klaar
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:21:39 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69853771
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je voor een aantal jaar vrij succesvol kunt zijn en aardig wat kapitaal bij elkaar kunt sprokkelen op een achteraf gezien niet werkende strategie. Uiteraard is de persoon die het toegepast heeft de lachende derde, die zit immers nu pina colada te drinken op het strand van Haïti. En ik denk dat dit natuurlijk voor velen geld. Er zijn genoeg mensen die strategieën gebruiken tot het moment dat ze niet meer werken of hun rendement gortig naar beneden wordt gehaald. Dan stappen ze over, maar hebben ze nog steeds netto winst kunnen draaien. Het feit dat het op lange termijn niet werkt, doet hier niks aan af.
Jawel, maar dan is het dus uiteindelijk vooral geluk, geen skills.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:25:53 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69853890
Vraagje voor de TA-volgelingen: waarom geloven jullie daarin?

Het is een korte simpele vraag en misschien dat een simpel antwoord niet zomaar te geven is, maar ik ben toch erg benieuwd...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:27:34 #160
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69853934
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:19 schreef LXIV het volgende:
Netto gebeurt er eigenlijk helemaal niks op de beurs. Het blijft allemaal in de range rond de 260. Zo valt er toch niks te traden!
Je staat weer te trappelen om ergens in te stappen merk ik ? Overigens denk ik wel op het moment dat we echt weer een correctie krijgen, dat dat ook wel even gaat duren, en waar zie je het dan eindigen? Er gaan immers meer vragen in de rondte dat de stijging van nu wel eens z'n kracht zal verliezen.
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:21 schreef Gremen het volgende:
Als je nu nog TA verzint die aangeeft welke TA je moet gebruiken in welke periode ben je klaar
Dit moet nog wel te doen zijn ook . Gebruik de 5 meest bekendste TA, gooi daar een backtest over op een aantal producten. Verdeel dat per kwartaal, zodat je per kwartaal weet welke TA het beste uit de bus kwam. Enige probleem is dat bijna elke TA op een backtest van 100 jaar maar een miezerig rendement haalt, wat het hele idee een beetje zinloos maakt
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:35:18 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69854160
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Dit moet nog wel te doen zijn ook . Gebruik de 5 meest bekendste TA, gooi daar een backtest over op een aantal producten. Verdeel dat per kwartaal, zodat je per kwartaal weet welke TA het beste uit de bus kwam.
Het probleem is natuurlijk dat je achteraf altijd een methode kunt vinden die heeft gewerkt. Maar je wilt dat liever vooraf weten

Zo werkt dat ook met commercieel verkrijgbare 'blackbox' systemen. Prachtige backtest over de laatste 5 jaar (want 'curve-fitted' op die data). Sommige mensen zijn bereid om daar duizenden dollars voor te betalen (suckers). Maar vanaf dag één in de echte wereld is het niet beter dan random entries. Die systemen sterven dan een stille dood en dan komt de maker (onder een andere naam) weer met een fantastisch systeem met een sublieme backtest over de afgelopen 5 jaar...
Mijn reisverslagen
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:35:30 #162
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69854164
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Jawel, maar dan is het dus uiteindelijk vooral geluk, geen skills.
Klopt. Maar ik zie daar verder ook geen probleem in? Volgens mij beweren dan ook weinig mensen echt dat ze skills hebben, op TA vlak. (als je die NCRV docu's naast je laat ) Een strategie die op lange termijn echt zou moeten werken en standvastig daar in blijft is net een perpetuum mobile. Het lijkt te werken, maar op het moment dat het in gang is merk je dat je er toch dingen aan schorten. Baal jij ervan dat je trades meer uit geluk voortkwamen of uit skills?
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:25 schreef Falco het volgende:
Vraagje voor de TA-volgelingen: waarom geloven jullie daarin?

Het is een korte simpele vraag en misschien dat een simpel antwoord niet zomaar te geven is, maar ik ben toch erg benieuwd...
Ik geloof er niet in, ik vind het alleen zeer interessant. Mede omdat er professoren bij ons bijv. zweren bij TA en sommige masters bij ons op de Universiteit haast voor een kwart bestaan uit TA analyses maken en uitleggen waarom het wel / niet werkt.

En er zijn genoeg mensen behoorlijk loaded geworden van het 'verkeerd' gebruiken van TA. Of een TA gebruiken die op lange termijn niet werkt! Maar op zeer korte termijn erg profitable is! B&H is immers ook niet alles.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:35:54 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69854172
Wat ben ik toch cynisch geworden
Mijn reisverslagen
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:39:26 #164
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69854281
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het probleem is natuurlijk dat je achteraf altijd een methode kunt vinden die heeft gewerkt. Maar je wilt dat liever vooraf weten

Zo werkt dat ook met commercieel verkrijgbare 'blackbox' systemen. Prachtige backtest over de laatste 5 jaar (want 'curve-fitted' op die data). Sommige mensen zijn bereid om daar duizenden dollars voor te betalen (suckers). Maar vanaf dag één in de echte wereld is het niet beter dan random entries. Die systemen sterven dan een stille dood en dan komt de maker (onder een andere naam) weer met een fantastisch systeem met een sublieme backtest over de afgelopen 5 jaar...
Probleem is vaak wel dat de mensen die daar duizend dollar in investeren, dat ook kunnen missen Ik kan me niet voorstellen dat mensen met modaal inkomen hier intrappen?
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:35 schreef SeLang het volgende:
Wat ben ik toch cynisch geworden
Dat valt wel mee . Ik vrees alleen wel dat de mond open zou vallen mits je bijv. een aantal dagen zou mogen meewerken op een beursvloer. En dan de verhalen moeten aanhoren tijdens de pauzes hoe mensen vertrouwen op bepaalde strategieën. En dat mensen schermen vol hebben staan met TA.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:43:22 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69854396
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Baal jij ervan dat je trades meer uit geluk voortkwamen of uit skills?
Dat ik er beter ben uitgekomen dan de meesten is denk ik 70% geluk (juiste methode op juiste moment) en 30% het feit dat ik me nooit gek heb laten maken als anderen achter een hype aanliepen. Dat zijn gewoon de slechtst mogelijke instapmomenten, ongeacht de reden of methode die je gebruikt om in te stappen.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:54:58 #166
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69854709
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Probleem is vaak wel dat de mensen die daar duizend dollar in investeren, dat ook kunnen missen Ik kan me niet voorstellen dat mensen met modaal inkomen hier intrappen?
Dat zal je nog tegenvallen. Mensen zijn bereid om alles te geloven als je ze gemakkelijke rijkdom belooft (zie ook LegioLease e.d.). Onder de 'rijke' mensen zijn slimme intelligente mensen relatief oververtegenwoordigd en bovendien hebben die de beloofde 50% rendement/jaar niet nodig om van te leven. Ik vermoed dus dat het gemiddeld geen heel rijke mensen zijn die hier intrappen.
quote:
Dat valt wel mee . Ik vrees alleen wel dat de mond open zou vallen mits je bijv. een aantal dagen zou mogen meewerken op een beursvloer. En dan de verhalen moeten aanhoren tijdens de pauzes hoe mensen vertrouwen op bepaalde strategieën. En dat mensen schermen vol hebben staan met TA.
Het zegt m.i. ook veel over de kwaliteit van financiele opleidingen. Normaal gesproken moet je in de academische wereld bewijzen aanvoeren voor stellingen die je poneert. Vreemd genoeg lijkt een mainstream methode/ theorie als TA zich daar aan te onttrekken? Waar zijn de bewijzen dat dit soort dingen voorspellende waarde hebben?
Mijn reisverslagen
pi_69854777
quote:
bij ons op de Universiteit
Welke universiteit?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:21:05 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69855450
Overigens, om misverstanden te voorkomen: het is niet zo dat ik TA als complete onzin afdoe. Er kunnen best dingen zijn die enige voorspellende waarde hebben. Maar zolang je niet specifiek maakt wat die dingen zijn en hoe groot die voorspellende waarde dan is blijft het borrelpraat.
Mijn reisverslagen
pi_69857559
quote:
Door een technische storing bij Euronext verloopt de orderverwerking vertraagd. Uw aandelenorders, obligatieorders en warrantorders (Sprinters, Turbo's etc.) gaan niet naar de beurs. Indien u een order plaatst, is het niet mogelijk om de order te royeren. Voor vragen staat onze Klantenservice & Orderdesk u graag te woord. U kunt contact opnemen op telefoonnummer 020 606 2666 of een e-mail sturen naar klantenservice@binck.nl. De Klantenservice & Orderdesk is bereikbaar op werkdagen van 08:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur.
pi_69858127
quote:
Ik geloof er niet in, ik vind het alleen zeer interessant. Mede omdat er professoren bij ons bijv. zweren bij TA en sommige masters bij ons op de Universiteit haast voor een kwart bestaan uit TA analyses maken en uitleggen waarom het wel / niet werkt.
Op wat voor een universiteit zit jij zeg? Papers over waarom de kredietcrisis het gevolg is van gebrek aan regulering van de markt, rode colleges vol met Keynesiaanse overpeinzingen en professoren die bij TA zweren.

Bij een van mijn eerste colleges over beleggingen kwam TA ook al snel aan bod wegens een vraag uit de toehoorders, 'Meneer, op deze universiteit bedrijven wij wetenschap!' was het semi-serieuze antwoord.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:09:01 #171
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69859010
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het zegt m.i. ook veel over de kwaliteit van financiële opleidingen. Normaal gesproken moet je in de academische wereld bewijzen aanvoeren voor stellingen die je poneert. Vreemd genoeg lijkt een mainstream methode/ theorie als TA zich daar aan te onttrekken? Waar zijn de bewijzen dat dit soort dingen voorspellende waarde hebben?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik met TA - gericht ook kennis bedoel betreffende de verscheidene indicatoren. Je wordt immers niet serieus genomen als je niks weet van TA. Of TA nu werkt of niet.

Voor de rest wordt er natuurlijk veel onderzoek gedaan naar hoe ze het beste TA kunnen implementeren in formules om er zo het meeste profijt uit te halen. Uiteraard met combinaties van FA er door heen gemixed. Voor de rest wordt er van je verlangt om TA goed toe te passen. Immers als je 10 deskundigen een koop of verkoop advies moet laten geven op basis van een paar indicatoren, zul je toch vaak nog andere adviezen krijgen. Uiteraard is 'goed toe passen' hier erg discutabel.
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Op wat voor een universiteit zit jij zeg? Papers over waarom de kredietcrisis het gevolg is van gebrek aan regulering van de markt, rode colleges vol met Keynesiaanse overpeinzingen en professoren die bij TA zweren.

Bij een van mijn eerste colleges over beleggingen kwam TA ook al snel aan bod wegens een vraag uit de toehoorders, 'Meneer, op deze universiteit bedrijven wij wetenschap!' was het semi-serieuze antwoord.
Er zitten bij ons nu eenmaal een variëteit van professoren met verscheidene ideeën. De 1 is fel tegen alle bankiers en vind het de grootste schorrie morrie en klaagt over zijn salaris, de ander verteld leuk een verhaal over de keynesiaanse formules en na uitleg zegt ze er snel bij dat ze hier het helemaal niet mee eens is, maar juist een voorstander is van vrije markten en zo weinig mogelijk government interventie. En, we zitten in Engeland eh, Keynes is dus een held waar je van af moet blijven

Voor het vak financiële markten hadden we bijvoorbeeld een prof. die in een hedge funds heeft gewerkt en dan is het niet verwonderlijk dat er tijdens de colleges TA informatie om je oren vliegt. Dat we daarna verhalen horen dat die professor ontslagen is bij dat hedgefunds vanwege slechte resultaten, sja. Dan ga je wel even nadenken

Wat betreft dat zweren bij TA, komt mede door dat we 1 hoofd professor hebben die VP is geweest bij een investment bank voor een aantal jaar (en dus een boel centen heeft lopen verdienen daar). Mensen nemen hem dus erg serieus omdat hij in wezen een 'succes verhaal' is. Besides als je die succes verhalen in de stad hoort, en Ferrari's en andere leuk speelgoed ziet rondrijden met mensen van jouw leeftijd! is je visie als student al snel vertroebeld.

@hrrick, ik zit op het moment nog op LMU in Londen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:10:27 #172
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69859056
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hey, don't blame me, blame the game! Ik zal kijken of ik mijn post aantal wat kan verminderen dan Heb iig. leuk winst kunnen pakken vanochtend. Ben toen ook direct maar short gaan zitten en heb daar nu 80,- eu winst op.
Zit je short, heb je daar inmiddels al weer 20,81% winst op. Kun je het niet kwijt
Grr @ binck.
pi_69859712
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar je hebt het toch wel goed voor elkaar wat betreft je trades door de jaren heen. Je was er immers vroeger ook van overtuigd dat bepaalde TA's wel werkten tot je zelf meer onderzoek ging doen en het eigenlijk niet werkte.
Je kunt het ook zo bekijken. Misschien heeft SeLang al een winstgevende strategie op basis van bovengenoemde indicatoren en wil hij die strategie zo geheim mogelijk houden. Dan zou ik ook wel roepen dat niks geen voorspellende waarde had!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_69860310
German Industrial Production m/m Cijfer: -1.9% Verwachting: 0.0% Vorig cijfer: 0.3%

Wederom niet goed. Hoorde vanmorgen op RTLZ dat de export tov april vorig jaar met 28% was afgenomen in Duitsland
pi_69861851
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:09 schreef SeLang het volgende:
Een discussie over het nut van technische analyse heeft eigenlijk alleen zin als je concreet maakt wat je daarmee bedoelt. Als tien verschillende analysten tot tien verschillende conclusies komen op basis van dezelfde grafiek dan kun je niet spreken van een 'methode' die al dan niet winstgevend is.

Je zult dus concrete regels moeten definieren en dan onderzoeken of die regels resultaten geven die beter zijn dan random entries en exits. Juist technische analyse loont zich uitstekend voor objectieve testen. Je hebt tenslotte alleen maar een koersgrafiek en geen 'softe' informatie die verschillend geinterpreteerd kan worden. Elke analyst heeft precies dezelfde koersgrafiek als uitgangspunt.

Keert een koers vaker om bij een weerstands- of steunniveau? Betekenen 2 bounces op een trendlijn een bovengemiddelde kans op een derde bounce? Hebben fibonaccilevels een hogere kans op een draaipunt? Geeft een doorbraak van een moving average een grotere kans van een beweging in de ingezette richting? Etc....

Bovenstaande dingen zijn vrij eenvoudig objectief te testen. Het feit dat er nauwelijks statistiek over te vinden is is veelzeggend.
selang jij hebt het geheim ontdekt van technische analyse : wow!:o
maar wel een opmerking: bij 10 verschillende analisten heb je 10 verschillende methodes niet maar één methode.
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

het is ook eigenlijk wel een illusie dat technische analyse wetenschap is misschien maar heel weinig, eigenlijk is technische analyse een kunst en een trader is een kunstenaar!!!
pi_69862829
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:28 schreef janvks het volgende:
eigenlijk is technische analyse een kunst onzin en een trader is een kunstenaar!!! goede gokker
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:16:45 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69863665
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:29 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Je kunt het ook zo bekijken. Misschien heeft SeLang al een winstgevende strategie op basis van bovengenoemde indicatoren en wil hij die strategie zo geheim mogelijk houden. Dan zou ik ook wel roepen dat niks geen voorspellende waarde had!
Als ik een winstgevende strategie had dan zou ik dat denk ik wel zeggen, alleen zou ik niet vertellen hoe die (precies) werkt voordat ik de strategie voor een paar miljard heb verkocht aan een hedgefund.
Mijn reisverslagen
pi_69864394
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als ik een winstgevende strategie had dan zou ik dat denk ik wel zeggen, alleen zou ik niet vertellen hoe die (precies) werkt voordat ik de strategie voor een paar miljard heb verkocht aan een hedgefund.
Je moet het gewoon goed marketen net zoals van rossem dat toen ook met zijn moneytron deed.
  Moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 15:37:39 #179
236264 crew  capricia
pi_69864465
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je moet het gewoon goed marketen net zoals van rossem dat toen ook met zijn moneytron deed.
Ik las: "Je moet gewoon goed martelen..."
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69865255
Binck gaat ook weer lekker
pi_69865783
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik las: "Je moet gewoon goed martelen..."
Wel als je mensen wil vinden die nog geld willen investeren
pi_69867073
kom op Geithner....lul ons eens wat omhoog!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:07:43 #184
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69868343
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:35 schreef lammegiraf het volgende:
kom op Geithner....lul ons eens wat omhoog!
Mja na vanochtend m'n overnight long de deur uitgeflikkerd, overgestapt op short. En nu weer op zo'n typisch moment of het long of short moet, gister was het vrji duidelijk. Nu moet ik even TA raadplegen voor mn duizend stukjes turbo's.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:10:09 #185
24313 Gremen
Eindbaas
pi_69868459
Ik weet het ook nog niet.
Mn gevoel zegt short
Maar als je ziet hoe hard dat gister op het eind omhoog ging...... Daar zitten toch heel wat dollars in. Die personen/banken kunnen het toch niet veroorloven dat het vandaag wel down gaat....
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:16:05 #186
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69868688
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:10 schreef Gremen het volgende:
Ik weet het ook nog niet.
Mn gevoel zegt short
Maar als je ziet hoe hard dat gister op het eind omhoog ging...... Daar zitten toch heel wat dollars in. Die personen/banken kunnen het toch niet veroorloven dat het vandaag wel down gaat....
Ik zal m'n order wel weer ergens rond 17.29 nog wat inleggen. Short of Long, ik twijfel nog. Zij het dat afgelopen dagen relatief goed ging, kan ik weer wat meer op het spel zetten.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:23:39 #187
24313 Gremen
Eindbaas
pi_69868938
We gaan precies op 0% eindigen
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:26:07 #188
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69869019
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:23 schreef Gremen het volgende:
We gaan precies op 0% eindigen
Heb rond de 600 stukkies long gekozen. Vanavond maar even belletje doen dat ze omhoog moeten, anders de wekker zetten voor morgen ochtend
pi_69869346
S&P500 nog een beetje rood, ik gok op spike rond half 11 vanavond
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:41:02 #190
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69869473
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:36 schreef hrrick het volgende:
Hehe, als je dat ff kon fixen zou ik daar best tevreden mee zijn en met mij m'n portefeuille. Ik verwacht overigens geen spike vanavond en ook geen gekke dingen morgen ochtend. Mochten we morgen ochtend groen openen gooien we daarna de helft er maar in.
pi_69869685
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:36 schreef hrrick het volgende:
Alweer hehe

Iemand enig idee waar die spikes trouwens vandaan komen?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:53:17 #192
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69869860
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:48 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Alweer hehe

Iemand enig idee waar die spikes trouwens vandaan komen?
Die spikes kun je relatief makkelijk nachecken. Kijk naar de grootste index movers rond dat moment, kijk naar wie er in het volume potje lopen te roeren, en dan zul je zien dat het een aantal grote mutual/pension funds zijn of een aantal investerings porto's van banken.
pi_69870510
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Basp ben jij een fundamenteel analist?
Nee het is echt waar. Ik ben een kunstenaar alhoewel ik geen subsidie krijg. Kunst is subjectief altijd.

Zelfs de technische tools die ik het meest gebruik horizontale steunen en weerstanden ken ik meerdere manieren om ze objectief te maken, en dan bedoel ik niet lijntjes trekken bij de top of bodem, maar zelfs dan zijn ze nog steeds subjectief. technische analyse is inherent subjectief, dus wat selang zegt is de heilige graal en wat ik bedoel wat nodig is om technische analyse winstgevend te maken. Zonder vertrouwen geen goede trades.
backtesten kan trouwens ook met het oog of de hand. je kan ook forward testen als je lui bent, maar dan wel met een sim-account is het beste en maak Altijd!! een video, tekst of plaatjes plakboek anders is je ervaring en tijd die je erin steekt waardeloos
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:39:36 #194
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69871195
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:14 schreef janvks het volgende:

[..]

Basp ben jij een fundamenteel analist?
Nee het is echt waar. Ik ben een kunstenaar alhoewel ik geen subsidie krijg. Kunst is subjectief altijd.

Zelfs de technische tools die ik het meest gebruik horizontale steunen en weerstanden ken ik meerdere manieren om ze objectief te maken, en dan bedoel ik niet lijntjes trekken bij de top of bodem, maar zelfs dan zijn ze nog steeds subjectief. technische analyse is inherent subjectief, dus wat selang zegt is de heilige graal en wat ik bedoel wat nodig is om technische analyse winstgevend te maken. Zonder vertrouwen geen goede trades.
backtesten kan trouwens ook met het oog of de hand. je kan ook forward testen als je lui bent, maar dan wel met een sim-account is het beste en maak Altijd!! een video, tekst of plaatjes plakboek anders is je ervaring en tijd die je erin steekt waardeloos
No offence, je klinkt meer als een (verstrooide) wetenschapper dan als een econoom of TA-man. Welke TA gebruik je, en welke tools gebruik je?
pi_69871556
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

No offence, je klinkt meer als een (verstrooide) wetenschapper dan als een econoom of TA-man. Welke TA gebruik je, en welke tools gebruik je?
sitting_elfling wie is hier eigenlijk de wetenschapper? ik ben niet degene die mooie grafiekjes weet op te toveren!

Mijn methode gebruikt horizontale lijnen, trendlijnen, figuurtjes en een oscillator ik vind de macd wel handig. ook een beetje fibonacci en candlesticks. Mijn methode gaat uit van het bestaan van fractals dus ik gebruik meerdere timeframes.

Mijn methode heb ik aangepast aan mijn eigen stijl d.w.z. dat ik wel macro-analyse doe maar mijn stijl is daytraden dus ik handel alleen volgens kleinere fractals in de richting van de grotere.

Het is een compleet plan en dat maakt technische analyse zo wonderbaarlijk! technische analyse is voor idereen anders in beleving en daardoor, is traden 100% je eigen verantwoordelijkheid. Dat is echt mooi man. Waar anders is dat het geval behalve bij autorijden?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:15:17 #196
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69872409
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:50 schreef janvks het volgende:

[..]

sitting_elfling wie is hier eigenlijk de wetenschapper? ik ben niet degene die mooie grafiekjes weet op te toveren!

Mijn methode gebruikt horizontale lijnen, trendlijnen, figuurtjes en een oscillator ik vind de macd wel handig. ook een beetje fibonacci en candlesticks. Mijn methode gaat uit van het bestaan van fractals dus ik gebruik meerdere timeframes.

Mijn methode heb ik aangepast aan mijn eigen stijl d.w.z. dat ik wel macro-analyse doe maar mijn stijl is daytraden dus ik handel alleen volgens kleinere fractals in de richting van de grotere.

Het is een compleet plan en dat maakt technische analyse zo wonderbaarlijk! technische analyse is voor idereen anders in beleving en daardoor, is traden 100% je eigen verantwoordelijkheid. Dat is echt mooi man. Waar anders is dat het geval behalve bij autorijden?
Ik ben geen wetenschapper, ben slechts een 21 jarige student. Overigens is er niks mis met grafiekjes toveren mits ze relevant zijn of enig sinds wat te vertellen hebben. De manier waarop jij TA beschrijft lijkt het wel meer op een soort kunst voor de elite die alleen de kunstenaar zelf begrijpt. If you catch my drift

Overigens blijf ik er bij dat TA gewoon erg interessant is, en genoeg opties te bieden geeft om flink wat centen te verdienen op relatief korte termijn.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:52:18 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69875805
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat ik er beter ben uitgekomen dan de meesten is denk ik 70% geluk (juiste methode op juiste moment) en 30% het feit dat ik me nooit gek heb laten maken als anderen achter een hype aanliepen. Dat zijn gewoon de slechtst mogelijke instapmomenten, ongeacht de reden of methode die je gebruikt om in te stappen.
Een hype is denk ik de enige concrete marktinefficientie. Zowel naar boven als naar beneden. Maar zelfs als jij denkt dat op basis van alle rationele factoren de top van de hype bereikt is kan het nog goed zo zijn dat koersen nogmaals verdubbelen. Die hype van ICT heb ik destijds goed aangevoeld. Maar van te voren was ik al een paar keer short gegaan dmv puts, wat me dus geld kostte. En hoewel ik welhaast perfect getimed verkocht op een AEX van 700 ben ik véél te vroeg ingestapt op 600 met een deel van mijn kapitaal. En toen de ICT-aandelen als UPC en Getronics eenmaal nog op 25% van hun waarde stonden stapte ik toen alsnog in! Omdat ik toen dacht dat ICT hoe dan ook de toekomst was en er toch een reele waardering aan ten grondslag lag. UPC ging toen nog van 20 euro naar 5 cent!!!
The End Times are wild
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:02:37 #198
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69876186
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een hype is denk ik de enige concrete marktinefficientie. Zowel naar boven als naar beneden. Maar zelfs als jij denkt dat op basis van alle rationele factoren de top van de hype bereikt is kan het nog goed zo zijn dat koersen nogmaals verdubbelen. Die hype van ICT heb ik destijds goed aangevoeld. Maar van te voren was ik al een paar keer short gegaan dmv puts, wat me dus geld kostte. En hoewel ik welhaast perfect getimed verkocht op een AEX van 700 ben ik véél te vroeg ingestapt op 600 met een deel van mijn kapitaal. En toen de ICT-aandelen als UPC en Getronics eenmaal nog op 25% van hun waarde stonden stapte ik toen alsnog in! Omdat ik toen dacht dat ICT hoe dan ook de toekomst was en er toch een reele waardering aan ten grondslag lag. UPC ging toen nog van 20 euro naar 5 cent!!!
Damn, bij dat soort dalingen duizelt het toch altijd wel even. Al zal je UPC nog wel relatief gezien op tijd hebben verkocht. Neem aan dat je niet de hele rit tot 5 cent bent blijven zitten

Overigens toevallig dat je zegt dat je toen te vroeg bent ingestapt, was je dat na het begin van deze bear market ook niet?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:16:34 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69876723
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Damn, bij dat soort dalingen duizelt het toch altijd wel even. Al zal je UPC nog wel relatief gezien op tijd hebben verkocht. Neem aan dat je niet de hele rit tot 5 cent bent blijven zitten

Overigens toevallig dat je zegt dat je toen te vroeg bent ingestapt, was je dat na het begin van deze bear market ook niet?
Nu heb ik weer bijna perfect op de top verkocht en ben gemiddeld bij 320 ingestapt. Dat valt nogal te overzien. Maar hypes gaan dus altijd veel verder dan je had kunnen dromen en zo doen dalen dat.

Mijn strategie voor UPC was trouwens helemaal niet het aandeel bewaren, dat was sowieso niks. Maar je kon er toen extreem vette calls op schrijven (koers 20 euro, looptijd 2 maanden en at the money op 6 euro!) Dan heb je dus nog tot de 14 euro winst!. Mijn idee was het om ze helemaal leeg te schrijven en zo te verdienen. Het aandeel daalde echter zo extreem snel dat dit niet opging. Verder heeft het mijn verlies wel enorm kunnen beperken natuurlijk. Ik geloof dat het me uiteindelijk 8000 euro ofzo gekost heeft, dat avontuur met UPC. Dat viel nogal mee. Maar ik had helaas ook getronics en versatel in de porto.
Alles si goed gekomen dankzij ABN amro en Ahold, die ik werkelijk met megawinsten heb kunnen verkopen.
The End Times are wild
pi_69878271
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben geen wetenschapper, ben slechts een 21 jarige student. Overigens is er niks mis met grafiekjes toveren mits ze relevant zijn of enig sinds wat te vertellen hebben. De manier waarop jij TA beschrijft lijkt het wel meer op een soort kunst voor de elite die alleen de kunstenaar zelf begrijpt. If you catch my drift

Overigens blijf ik er bij dat TA gewoon erg interessant is, en genoeg opties te bieden geeft om flink wat centen te verdienen op relatief korte termijn.
Ik ben trouwens vergeten te zeggen ik gebruik ook moving averages want die geven trend aan.
Sitting_elfling misschien lijkt mijn analyse een kunst voor de elite, maar dat is helemaal niet zo.
het is een kunst voor de tokkies ik ben er zelf één het is heel simpel echt waar! Kijk maar bij dit plaatje dat ik toevoeg:

DIT KAN TOCH GEEN TOEVAL ZIJN!!!!

Ik sta soms echt paff van technische analyse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')