abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69862829
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:28 schreef janvks het volgende:
eigenlijk is technische analyse een kunst onzin en een trader is een kunstenaar!!! goede gokker
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:16:45 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69863665
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:29 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Je kunt het ook zo bekijken. Misschien heeft SeLang al een winstgevende strategie op basis van bovengenoemde indicatoren en wil hij die strategie zo geheim mogelijk houden. Dan zou ik ook wel roepen dat niks geen voorspellende waarde had!
Als ik een winstgevende strategie had dan zou ik dat denk ik wel zeggen, alleen zou ik niet vertellen hoe die (precies) werkt voordat ik de strategie voor een paar miljard heb verkocht aan een hedgefund.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69864394
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als ik een winstgevende strategie had dan zou ik dat denk ik wel zeggen, alleen zou ik niet vertellen hoe die (precies) werkt voordat ik de strategie voor een paar miljard heb verkocht aan een hedgefund.
Je moet het gewoon goed marketen net zoals van rossem dat toen ook met zijn moneytron deed.
  Moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 15:37:39 #179
236264 crew  capricia
pi_69864465
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je moet het gewoon goed marketen net zoals van rossem dat toen ook met zijn moneytron deed.
Ik las: "Je moet gewoon goed martelen..."
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69865255
Binck gaat ook weer lekker
it's better to burn out than to fade away...
pi_69865783
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik las: "Je moet gewoon goed martelen..."
Wel als je mensen wil vinden die nog geld willen investeren
pi_69867073
kom op Geithner....lul ons eens wat omhoog!
it's better to burn out than to fade away...
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:07:43 #184
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69868343
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:35 schreef lammegiraf het volgende:
kom op Geithner....lul ons eens wat omhoog!
Mja na vanochtend m'n overnight long de deur uitgeflikkerd, overgestapt op short. En nu weer op zo'n typisch moment of het long of short moet, gister was het vrji duidelijk. Nu moet ik even TA raadplegen voor mn duizend stukjes turbo's.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:10:09 #185
24313 Gremen
Eindbaas
pi_69868459
Ik weet het ook nog niet.
Mn gevoel zegt short
Maar als je ziet hoe hard dat gister op het eind omhoog ging...... Daar zitten toch heel wat dollars in. Die personen/banken kunnen het toch niet veroorloven dat het vandaag wel down gaat....
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:16:05 #186
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69868688
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:10 schreef Gremen het volgende:
Ik weet het ook nog niet.
Mn gevoel zegt short
Maar als je ziet hoe hard dat gister op het eind omhoog ging...... Daar zitten toch heel wat dollars in. Die personen/banken kunnen het toch niet veroorloven dat het vandaag wel down gaat....
Ik zal m'n order wel weer ergens rond 17.29 nog wat inleggen. Short of Long, ik twijfel nog. Zij het dat afgelopen dagen relatief goed ging, kan ik weer wat meer op het spel zetten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:23:39 #187
24313 Gremen
Eindbaas
pi_69868938
We gaan precies op 0% eindigen
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:26:07 #188
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69869019
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:23 schreef Gremen het volgende:
We gaan precies op 0% eindigen
Heb rond de 600 stukkies long gekozen. Vanavond maar even belletje doen dat ze omhoog moeten, anders de wekker zetten voor morgen ochtend
pi_69869346
S&P500 nog een beetje rood, ik gok op spike rond half 11 vanavond
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:41:02 #190
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69869473
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:36 schreef hrrick het volgende:
Hehe, als je dat ff kon fixen zou ik daar best tevreden mee zijn en met mij m'n portefeuille. Ik verwacht overigens geen spike vanavond en ook geen gekke dingen morgen ochtend. Mochten we morgen ochtend groen openen gooien we daarna de helft er maar in.
pi_69869685
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:36 schreef hrrick het volgende:
Alweer hehe

Iemand enig idee waar die spikes trouwens vandaan komen?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:53:17 #192
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69869860
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:48 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Alweer hehe

Iemand enig idee waar die spikes trouwens vandaan komen?
Die spikes kun je relatief makkelijk nachecken. Kijk naar de grootste index movers rond dat moment, kijk naar wie er in het volume potje lopen te roeren, en dan zul je zien dat het een aantal grote mutual/pension funds zijn of een aantal investerings porto's van banken.
pi_69870510
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Basp ben jij een fundamenteel analist?
Nee het is echt waar. Ik ben een kunstenaar alhoewel ik geen subsidie krijg. Kunst is subjectief altijd.

Zelfs de technische tools die ik het meest gebruik horizontale steunen en weerstanden ken ik meerdere manieren om ze objectief te maken, en dan bedoel ik niet lijntjes trekken bij de top of bodem, maar zelfs dan zijn ze nog steeds subjectief. technische analyse is inherent subjectief, dus wat selang zegt is de heilige graal en wat ik bedoel wat nodig is om technische analyse winstgevend te maken. Zonder vertrouwen geen goede trades.
backtesten kan trouwens ook met het oog of de hand. je kan ook forward testen als je lui bent, maar dan wel met een sim-account is het beste en maak Altijd!! een video, tekst of plaatjes plakboek anders is je ervaring en tijd die je erin steekt waardeloos
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:39:36 #194
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69871195
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:14 schreef janvks het volgende:

[..]

Basp ben jij een fundamenteel analist?
Nee het is echt waar. Ik ben een kunstenaar alhoewel ik geen subsidie krijg. Kunst is subjectief altijd.

Zelfs de technische tools die ik het meest gebruik horizontale steunen en weerstanden ken ik meerdere manieren om ze objectief te maken, en dan bedoel ik niet lijntjes trekken bij de top of bodem, maar zelfs dan zijn ze nog steeds subjectief. technische analyse is inherent subjectief, dus wat selang zegt is de heilige graal en wat ik bedoel wat nodig is om technische analyse winstgevend te maken. Zonder vertrouwen geen goede trades.
backtesten kan trouwens ook met het oog of de hand. je kan ook forward testen als je lui bent, maar dan wel met een sim-account is het beste en maak Altijd!! een video, tekst of plaatjes plakboek anders is je ervaring en tijd die je erin steekt waardeloos
No offence, je klinkt meer als een (verstrooide) wetenschapper dan als een econoom of TA-man. Welke TA gebruik je, en welke tools gebruik je?
pi_69871556
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

No offence, je klinkt meer als een (verstrooide) wetenschapper dan als een econoom of TA-man. Welke TA gebruik je, en welke tools gebruik je?
sitting_elfling wie is hier eigenlijk de wetenschapper? ik ben niet degene die mooie grafiekjes weet op te toveren!

Mijn methode gebruikt horizontale lijnen, trendlijnen, figuurtjes en een oscillator ik vind de macd wel handig. ook een beetje fibonacci en candlesticks. Mijn methode gaat uit van het bestaan van fractals dus ik gebruik meerdere timeframes.

Mijn methode heb ik aangepast aan mijn eigen stijl d.w.z. dat ik wel macro-analyse doe maar mijn stijl is daytraden dus ik handel alleen volgens kleinere fractals in de richting van de grotere.

Het is een compleet plan en dat maakt technische analyse zo wonderbaarlijk! technische analyse is voor idereen anders in beleving en daardoor, is traden 100% je eigen verantwoordelijkheid. Dat is echt mooi man. Waar anders is dat het geval behalve bij autorijden?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:15:17 #196
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69872409
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:50 schreef janvks het volgende:

[..]

sitting_elfling wie is hier eigenlijk de wetenschapper? ik ben niet degene die mooie grafiekjes weet op te toveren!

Mijn methode gebruikt horizontale lijnen, trendlijnen, figuurtjes en een oscillator ik vind de macd wel handig. ook een beetje fibonacci en candlesticks. Mijn methode gaat uit van het bestaan van fractals dus ik gebruik meerdere timeframes.

Mijn methode heb ik aangepast aan mijn eigen stijl d.w.z. dat ik wel macro-analyse doe maar mijn stijl is daytraden dus ik handel alleen volgens kleinere fractals in de richting van de grotere.

Het is een compleet plan en dat maakt technische analyse zo wonderbaarlijk! technische analyse is voor idereen anders in beleving en daardoor, is traden 100% je eigen verantwoordelijkheid. Dat is echt mooi man. Waar anders is dat het geval behalve bij autorijden?
Ik ben geen wetenschapper, ben slechts een 21 jarige student. Overigens is er niks mis met grafiekjes toveren mits ze relevant zijn of enig sinds wat te vertellen hebben. De manier waarop jij TA beschrijft lijkt het wel meer op een soort kunst voor de elite die alleen de kunstenaar zelf begrijpt. If you catch my drift

Overigens blijf ik er bij dat TA gewoon erg interessant is, en genoeg opties te bieden geeft om flink wat centen te verdienen op relatief korte termijn.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:52:18 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69875805
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat ik er beter ben uitgekomen dan de meesten is denk ik 70% geluk (juiste methode op juiste moment) en 30% het feit dat ik me nooit gek heb laten maken als anderen achter een hype aanliepen. Dat zijn gewoon de slechtst mogelijke instapmomenten, ongeacht de reden of methode die je gebruikt om in te stappen.
Een hype is denk ik de enige concrete marktinefficientie. Zowel naar boven als naar beneden. Maar zelfs als jij denkt dat op basis van alle rationele factoren de top van de hype bereikt is kan het nog goed zo zijn dat koersen nogmaals verdubbelen. Die hype van ICT heb ik destijds goed aangevoeld. Maar van te voren was ik al een paar keer short gegaan dmv puts, wat me dus geld kostte. En hoewel ik welhaast perfect getimed verkocht op een AEX van 700 ben ik véél te vroeg ingestapt op 600 met een deel van mijn kapitaal. En toen de ICT-aandelen als UPC en Getronics eenmaal nog op 25% van hun waarde stonden stapte ik toen alsnog in! Omdat ik toen dacht dat ICT hoe dan ook de toekomst was en er toch een reele waardering aan ten grondslag lag. UPC ging toen nog van 20 euro naar 5 cent!!!
The End Times are wild
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:02:37 #198
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69876186
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een hype is denk ik de enige concrete marktinefficientie. Zowel naar boven als naar beneden. Maar zelfs als jij denkt dat op basis van alle rationele factoren de top van de hype bereikt is kan het nog goed zo zijn dat koersen nogmaals verdubbelen. Die hype van ICT heb ik destijds goed aangevoeld. Maar van te voren was ik al een paar keer short gegaan dmv puts, wat me dus geld kostte. En hoewel ik welhaast perfect getimed verkocht op een AEX van 700 ben ik véél te vroeg ingestapt op 600 met een deel van mijn kapitaal. En toen de ICT-aandelen als UPC en Getronics eenmaal nog op 25% van hun waarde stonden stapte ik toen alsnog in! Omdat ik toen dacht dat ICT hoe dan ook de toekomst was en er toch een reele waardering aan ten grondslag lag. UPC ging toen nog van 20 euro naar 5 cent!!!
Damn, bij dat soort dalingen duizelt het toch altijd wel even. Al zal je UPC nog wel relatief gezien op tijd hebben verkocht. Neem aan dat je niet de hele rit tot 5 cent bent blijven zitten

Overigens toevallig dat je zegt dat je toen te vroeg bent ingestapt, was je dat na het begin van deze bear market ook niet?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:16:34 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69876723
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Damn, bij dat soort dalingen duizelt het toch altijd wel even. Al zal je UPC nog wel relatief gezien op tijd hebben verkocht. Neem aan dat je niet de hele rit tot 5 cent bent blijven zitten

Overigens toevallig dat je zegt dat je toen te vroeg bent ingestapt, was je dat na het begin van deze bear market ook niet?
Nu heb ik weer bijna perfect op de top verkocht en ben gemiddeld bij 320 ingestapt. Dat valt nogal te overzien. Maar hypes gaan dus altijd veel verder dan je had kunnen dromen en zo doen dalen dat.

Mijn strategie voor UPC was trouwens helemaal niet het aandeel bewaren, dat was sowieso niks. Maar je kon er toen extreem vette calls op schrijven (koers 20 euro, looptijd 2 maanden en at the money op 6 euro!) Dan heb je dus nog tot de 14 euro winst!. Mijn idee was het om ze helemaal leeg te schrijven en zo te verdienen. Het aandeel daalde echter zo extreem snel dat dit niet opging. Verder heeft het mijn verlies wel enorm kunnen beperken natuurlijk. Ik geloof dat het me uiteindelijk 8000 euro ofzo gekost heeft, dat avontuur met UPC. Dat viel nogal mee. Maar ik had helaas ook getronics en versatel in de porto.
Alles si goed gekomen dankzij ABN amro en Ahold, die ik werkelijk met megawinsten heb kunnen verkopen.
The End Times are wild
pi_69878271
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben geen wetenschapper, ben slechts een 21 jarige student. Overigens is er niks mis met grafiekjes toveren mits ze relevant zijn of enig sinds wat te vertellen hebben. De manier waarop jij TA beschrijft lijkt het wel meer op een soort kunst voor de elite die alleen de kunstenaar zelf begrijpt. If you catch my drift

Overigens blijf ik er bij dat TA gewoon erg interessant is, en genoeg opties te bieden geeft om flink wat centen te verdienen op relatief korte termijn.
Ik ben trouwens vergeten te zeggen ik gebruik ook moving averages want die geven trend aan.
Sitting_elfling misschien lijkt mijn analyse een kunst voor de elite, maar dat is helemaal niet zo.
het is een kunst voor de tokkies ik ben er zelf één het is heel simpel echt waar! Kijk maar bij dit plaatje dat ik toevoeg:

DIT KAN TOCH GEEN TOEVAL ZIJN!!!!

Ik sta soms echt paff van technische analyse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')