abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69821007
quote:
goh, dat hadden wij hier nou helemaal niet verwacht...
pi_69821087
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Markets bottom out on extremely bad news, if you don't understand that, you shouldn't be an investor.

Ik denk dat de gasprijs de komende weken/maanden zeer zwak blijft, maar het kan fors omhoog op langere termijn, zeker naar de winter toe.
dan moet ik alles kopen, begrijp ik
Jij denkt dat het niet slechter kan, kennelijk?

toevallig het linkje naar het artikel op het FD wat ik hier poste ook gelezen, hoe Shell en anderen met derivaten op dit soort producten omgaan?
pi_69821554
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:02 schreef UncleSam het volgende:
Beurs rood, KPN groen, altijd gewoon he .
KPN staat nu eenmaal bekend als uber-defensief aandeel nadat het die grote fiasco had begin 2000 met de internet-bubble.

Overigens is het interessant om te zien dat we nu ook met Binck in de UK kunnen kopen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69821707
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan moet ik alles kopen, begrijp ik
Jij denkt dat het niet slechter kan, kennelijk?

toevallig het linkje naar het artikel op het FD wat ik hier poste ook gelezen, hoe Shell en anderen met derivaten op dit soort producten omgaan?
Ik denk dat het veel slechter kan met bijna alles, maar vergeet niet, gas is sinds januari bijna gehalveert, terwijl andere markten op dit moment gelijk staan met begin van het jaar of zoals olie doodleuk verdubbeld is. Bij gas is veel slecht nieuws al in de prijs verwerkt.
  maandag 8 juni 2009 @ 12:08:03 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69822000
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens is het interessant om te zien dat we nu ook met Binck in de UK kunnen kopen
Tof! Dit hadden ze overigens al voor Q1 beloofd. Nu Zwitserland nog...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69822079
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tof! Dit hadden ze overigens al voor Q1 beloofd. Nu Zwitserland nog...
Nu Timboektoe nog.
pi_69822191
The bear market rally is over.
pi_69823211
tvp
it's better to burn out than to fade away...
pi_69823266
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:15 schreef TeringHenkie het volgende:
The bear market rally is over.
Het is meer wat zijwaarts geneuzel, als we rond de -2% eindigen of lager zou het me niks verbazen dat we morgen weer rustig met 1.5% openen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_69824118
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat het veel slechter kan met bijna alles, maar vergeet niet, gas is sinds januari bijna gehalveert, terwijl andere markten op dit moment gelijk staan met begin van het jaar of zoals olie doodleuk verdubbeld is. Bij gas is veel slecht nieuws al in de prijs verwerkt.
misschien is daar wel een goede reden voor. De productiecapaciteit van gas is enorm gegroeid, zeker t.o.v. olie.
pi_69824991
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

misschien is daar wel een goede reden voor. De productiecapaciteit van gas is enorm gegroeid, zeker t.o.v. olie.
Wat ben jij een vervelend mannetje zeg. Heb je het bericht wel gelezen?
quote:
Now, gas drillers are tightening their grip on production just as the economy shows signs of improving. The number of U.S. rigs plunged 56 percent in nine months, the steepest drop in two decades, Baker Hughes Inc. said.
pi_69825856
Restaurant neemt Belgische frank aan tegen crisis
quote:
Een restaurantuitbater uit het Belgische Deinze laat klanten nog betalen met oude Belgische franken. Geert Boterdaele, eigenaar van restaurant 't Fermetje probeert met de stunt voor nog wat extra inkomsten te zorgen omwille van de crisis, en dat blijkt nog te werken ook.

Hij heeft elk weekend een paar extra tafeltjes gevuld met klanten die nog met de oude munteenheid betalen. Boterdaele krijgt vooral oude briefjes van 100 frank binnen, maar heeft ook briefjes van 1.000, 2.000 en 10.000 frank in de kassa.

In België is geen einddatum ingesteld tot wanneer Belgische Franks (biljetten) mogen worden omgewisseld bij de Nationale Bank van België. Muntgeld is niet meer om te wisselen tegen euro’s.
Da's behoorlijk creatief met geld omgaan
pi_69826139
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:16 schreef pberends het volgende:
Hoeveel is 600 pence
100 pence = 1 Engelse Pond

of vat ik je vraag niet?
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_69826259
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:03 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]
Wanneer de kaas al vol met gaten zit kun je wel blijven boren maar zul je tussen de gaten toch echt geen kaas meer gaan vinden.
pi_69826266
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:03 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]
wat ben jij een sukkel, misschien werk ik voor 1 van die gasdrillers, en hobbel ik niet achter de eerste beste welgevallige internetquote aan, maar weet ik wat voor projecten die hebben uitstaan, wat hun posities zijn.

iedereen die niet direct het genie van pberends erkent, en zich aan zijn voeten werpt, is direct vervelend, dom, en begrijpt het niet.
pi_69826489
en als je ook nog inhoudelijk het ergens over wil hebben.

In de USA kunnen ze boren tot ze een ons wegen, ze kunnen het niet meer opslaan. Alle opslagcapaciteit is benut. Bovendien wordt er in de rest van de wereld bijna oneindig meer gas gewonnen dan in de USA. Ga maar na hoeveel mega gas velden de laatste 2 jaar online zijn gekomen.

Dat er een disconnect is tussen olie en gas prijs is niet vreemd. Heeft te maken met schaarste (alhoewel dat laatste bij olie ook nogal relatief is, heeft meer te maken met speculatie, en dat is waar dat artikel in FD overgaat, hoe grote spelers de derivatenhandel bespelen, met name de looptijden van contracten)
pi_69827591
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en als je ook nog inhoudelijk het ergens over wil hebben.

In de USA kunnen ze boren tot ze een ons wegen, ze kunnen het niet meer opslaan. Alle opslagcapaciteit is benut. Bovendien wordt er in de rest van de wereld bijna oneindig meer gas gewonnen dan in de USA. Ga maar na hoeveel mega gas velden de laatste 2 jaar online zijn gekomen.

Dat er een disconnect is tussen olie en gas prijs is niet vreemd. Heeft te maken met schaarste (alhoewel dat laatste bij olie ook nogal relatief is, heeft meer te maken met speculatie, en dat is waar dat artikel in FD overgaat, hoe grote spelers de derivatenhandel bespelen, met name de looptijden van contracten)
Opslag capaciteit valt te bouwen, en zoals we er nu voor staan zou dat niet eens zo heel gek idee zijn om meer banen te creëren in Amerika. En in ogenschouw nemen dat Amerika de nr.2 in de wereld is wat betreft gas productie lijkt me het nog veel beter om hier wat aan te doen.

Overigens gaan we voor sluitingstijd maar weer eens van ouds gokken c.q speculeren met onze vertrouwde turbootjes
pi_69827927
erg fanatiek volgen we WS niet...
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 15:45:22 #95
236264 crew  capricia
pi_69827938
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Overigens gaan we voor sluitingstijd maar weer eens van ouds gokken c.q speculeren met onze vertrouwde turbootjes

Daar zat ik ook al aan te denken! Tis weer zo hard gedaald vandaag...even afwachten wat ze in de States doen..en dan Sprinter Long kopen maar!
Of zou jij verder short gaan???
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69828106
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:26 schreef richbitch het volgende:

[..]

Kan ik het volgen?
ja richbitch!!! hoeveel weet je al van technische analyse af?
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar je leest in deze topics ook vaak genoeg dat mensen er geen reet van begrijpen, en goed op de bek gaan, incluis mijzelf. Probleem was alleen toen de beurs zo erg naar beneden ging, en we die records sloegen op de AEX met meest positieve dagen en negatieve dagen, ging het op turbo niveau echt razend snel. En dan kunnen beginners happig worden op de knotsgekke dag rendementen die er gehaald worden. Het is niet alleen hosanna in deze topics, en je kunt je afvragen als iemand gaat beleggen er toch een link uit moet gaan naar het feit dat er ook een kans is op het feit dat je het kwijtraakt?
[..]

Jan is een echte TA topper Wij begrijpen er alleen niks van

Gebruiken hier mensen trouwens specifieke exit strategies voor het verkopen of afbouwen van hun posities ? Ben daar op dit moment namelijk mee bezig.

En Richbitch weet jij hoe je log. grafieken kunt tekenen met MS?

Overigens kwam ik nog een post tegen van Janvks op een ander forum waar ik de naam ff niet van noem Een quote die even gepost kon worden, en misschien enige uitleg hier over wil geven?
[..]

ben jij een stalker sitting_elfling?
pi_69828233
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:50 schreef janvks het volgende:

[..]

ja richbitch!!! hoeveel weet je al van technische analyse af?
[..]

ben jij een stalker sitting_elfling?
Ik ben geen stalker, wees niet bevreesd . Je uitlatingen betreffende TA vielen hier gewoon wat op. En een snelle sweep door wat andere (mindere) beleggingsfora bleek dat je daar ook zat en over TA zat te spreken. Ik bedoel, ik persoonlijk vind TA erg interessant maar als mensen daar over praten is het altijd wel zo prettig een goede uitleg daar bij te geven. Het hoe wat en waarom je iets moet doen vanwege een TA.
pi_69828277
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar zat ik ook al aan te denken! Tis weer zo hard gedaald vandaag...even afwachten wat ze in de States doen..en dan Sprinter Long kopen maar!
Of zou jij verder short gaan???
Als we zo rond die -1.50% en lager kunnen blijven vlieg ik ook long voor morgen ochtend. Mochten we toch weer rond vijf een spike omhoog krijgen dan neem ik wat betreft de indices geen sprinters/turbo's.
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 16:02:08 #99
236264 crew  capricia
pi_69828454
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben geen stalker, wees niet bevreesd . Je uitlatingen betreffende TA vielen hier gewoon wat op. En een snelle sweep door wat andere (mindere) beleggingsfora bleek dat je daar ook zat en over TA zat te spreken. Ik bedoel, ik persoonlijk vind TA erg interessant maar als mensen daar over praten is het altijd wel zo prettig een goede uitleg daar bij te geven. Het hoe wat en waarom je iets moet doen vanwege een TA.
Alle info over TA is hier ook welkom!!
Ben net begonnen met een hele stapel "Technische en Kwantitatieve Analyse" (TKA in de wandelgangen) te lezen die ik gekregen heb. Bijzonder interessant!
Erg leuk om ook weerstanden te berekenen adhv Fibonacci (voor wat het waard is, maar blijft interessant omdat dat ook psych. is).
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69828766
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:45 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

100 pence = 1 Engelse Pond

of vat ik je vraag niet?
Hoe kan men een 600 pence koersdoel buy voor Reed geven, terwijl het aandeel hoger staat dan 600 pence?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')