Tuurlijk, maar je leest in deze topics ook vaak genoeg dat mensen er geen reet van begrijpen, en goed op de bek gaan, incluis mijzelf. Probleem was alleen toen de beurs zo erg naar beneden ging, en we die records sloegen op de AEX met meest positieve dagen en negatieve dagen, ging het op turbo niveau echt razend snel. En dan kunnen beginners happig worden op de knotsgekke dag rendementen die er gehaald worden. Het is niet alleen hosanna in deze topics, en je kunt je afvragen als iemand gaat beleggen er toch een link uit moet gaan naar het feit dat er ook een kans is op het feit dat je het kwijtraakt?quote:Op zondag 7 juni 2009 16:24 schreef hrrick het volgende:
[..]
Tuurlijk is hij verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Hij had zich beter moeten inlezen over de risico's, beter moeten inlezen etc etc.
Echter vind ik een nuance wel op z'n plaats, als iemand dagelijks leest over mensen die op deze manier vrij veel geld verdienen en zelfs in korte tijd geld laten verdubbelen, zonder dat iemand verteld dat het ook wel eens mis gaat. Kan ik voorstellen dat iemand zich blind gaat staren door deze indoctrintatie en dus zelfs ook wel een gokje wil gaan wagen.
Verder is het natuurlijk oekelig stom.
Jan is een echte TA topperquote:
quote:janvks - 29 mei 09, 11:34 | Dit is niet OK | Aanbevolen: 0
Veel mensen hebben het niet door, maar er is een geheim element nodig om technische analyse winstgevend te maken.
Technische analyse -an sich- is niet winstgevend....
Sorry, dan heb ik me ergens vergist. Dacht dat jij ook MS gebruikte. Ik ergerde me er wat aan dat ik resultaten van een backtest niet kan terugdraaien naar een simpel grafiekje zodat ik dat kan omzetten naar excel om een log grafiek er uit te krijgen.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:46 schreef richbitch het volgende:
@S_E
Ik weet niet hoe je erbij komt maar ik gebruik geen MS :p.. dus geen idee.
Ik gebruik TradeNavigator; 't zal wel dezelfde functies hebben.
Ik zorg altijd ervoor dat mijn profittarget groter is dan mijn stoploss.
Bij ES is dat: PT: 3, SL:2, B/E+1: 2
Dan is een winner% van 50 al genoeg.
Bij scalping gaat dit natuurlijk niet op, daar ben ik trouwens ook nog lerende.
Overigens zal ik ff dat forum bekijken .. weet welke je bedoeld.
Je wilt een master doen na de zomer om TA onder de knie te krijgen? Welke uni? Misschien buitenland maar proberen ?quote:Op zondag 7 juni 2009 18:09 schreef One_conundrum het volgende:
haha, wat mij betreft post je gewoon een link van die iex site. of de naam van dat subforum. Al snap ik toch nog niets van TA. Ik denk toch maar dat ik de Finance master ga doen
dan moet je toch alsnog een idee hebben van welke kant het opgaat ?quote:Op zondag 7 juni 2009 18:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
maar het nieuwe beleggen is toch daytraden, en turbo's, en sprinters en dat zo?
Beleggen 2.0
Het nieuwe beleggen in Nederland misschien. Als je in de UK komt aanzetten met sprinters en turbo's gaan ze je raar aankijken.quote:Op zondag 7 juni 2009 18:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
maar het nieuwe beleggen is toch daytraden, en turbo's, en sprinters en dat zo?
Beleggen 2.0
Zit op de RuG. Maar ik wil die master doen omdat ik alles mbt finance leuk vind, niet alleen TA. Ik denk dat als ik naar het buitenland wilde, ik niet drie jaar over mijn P had moeten doenquote:Op zondag 7 juni 2009 18:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Je wilt een master doen na de zomer om TA onder de knie te krijgen? Welke uni? Misschien buitenland maar proberen ?
50% kans toch? Net als pokeren. Ook populair geworden in deze tijd.quote:Op zondag 7 juni 2009 18:20 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
dan moet je toch alsnog een idee hebben van welke kant het opgaat ?
Ah, Grunnquote:Op zondag 7 juni 2009 18:25 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Zit op de RuG. Maar ik wil die master doen omdat ik alles mbt finance leuk vind, niet alleen TA. Ik denk dat als ik naar het buitenland wilde, ik niet drie jaar over mijn P had moeten doen
Zulke boeken staan onlinequote:Op zondag 7 juni 2009 18:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ah, Grunn![]()
Ik zei de optie buitenland eigenlijk omdat als je hier bijvoorbeeld in Londen een master doet op het gebied van finance, je ook het hele jaar door (al dan niet gratis) gebruik kunt maken van reuters of bloomberg terminals op de Uni of ergens anders. Dat is natuurlijk wel erg voordelig, maar misschien heeft de RuG dat ook wel.
Ik denk overigens ook dat je waarschijnlijk met Finance het boek "options futures and other derivatives" van voor naar achter moet kennenOf is dat al het geval?
Snap ik, maar ik vond dat boek voor zelf studie nog best pittig. En mijn voorkeur gaat toch altijd uit van lezen uit een boekje ( of geprint papier ) dan zo'n schermquote:
Heb net het boek 'modern corporate finance' gehad van Chambers en Lacey. Volgend jaar (3e) een Specialization course Finance met 'Financial Markets and Corporate Strategy' van Grinblatt en Titman. En dan kijken of ik het nog steeds leuk vindquote:Op zondag 7 juni 2009 18:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ah, Grunn![]()
Ik zei de optie buitenland eigenlijk omdat als je hier bijvoorbeeld in Londen een master doet op het gebied van finance, je ook het hele jaar door (al dan niet gratis) gebruik kunt maken van reuters of bloomberg terminals op de Uni of ergens anders. Dat is natuurlijk wel erg voordelig, maar misschien heeft de RuG dat ook wel.
Ik denk overigens ook dat je waarschijnlijk met Finance het boek "options futures and other derivatives" van voor naar achter moet kennenOf is dat al het geval?
Afhankelijk van je transacties per kwartaal.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:12 schreef One_conundrum het volgende:
mbt Binck. Zijn dan de kosten bij sprinters hetzelfde als normale aandelen? dus 8e per transactie + 0,1%
Best duur dan...
Dat kan je, jammer genoeg shaken. Sinds Binck en ING grote holmaatjes zijn en turbo's dusdanig hebben verstopt op Binck zullen sprinters niet meer gratis worden aangeboden. Ik geef toe dat dat een leuke tijd was.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is er nog een kans dat die sprinters weer gratis worden? Vond dat namelijk wel een leuke tijd
That's a GO!quote:Op zondag 7 juni 2009 20:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik denk dat we op dit moment op een punt zitten waarop we óf verder omhoog gaan, óf we weer naar beneden zullen gaan. Iedereen gaat nu alsnog massaal instappen of de onzekerheid slaat weer toe zoals na januari.
Ik denk eigenlijk nog steeds wel dat er nog een grote groep is die wacht op een correctie, want je ziet nog steeds vaak bij dippen opgekocht worden. Ik verwacht ook dat we niet doorgaan met de snelheid van de stijging die we hadden afgelopen weken. Meer dat we zijwaarts lichtelijk omhoog springen met een aantal +3/4% dagen.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik denk dat we op dit moment op een punt zitten waarop we óf verder omhoog gaan, óf we weer naar beneden zullen gaan. Iedereen gaat nu alsnog massaal instappen of de onzekerheid slaat weer toe zoals na januari.
Ook zijn er forumusers die confirmatie zoeken in zo'n beetje elke post die enigszins beweert de toekomst te voorspellenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |