En met bepaalde religies wordt de kans op haat of intolerantie tegen andersdenkenden nou eenmaal groter. Net zoals het nazisme haat tegen joden, homo's en zigeuneurs wordt aangewakkerd.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan de Islam? Alles kennelijk. Wat snap je niet aan extremisme? Dat je daar geen religie voor nodig hebt. Wat snap je niet aan haat? Dat je ook daar geen religie voor nodig hebt.
Ik zei alleen dat ik die uitspraak van Wilders afgelopen zaterdag in deze context zie.quote:Oftewel, je claimt dat als je een grote percentage moslims binnenhaalt, je een grotere kans hebt om ook radicale moslims binnen te halen. Leuk, maar dat is op een zodanige manier smerig groepsdenken (immers je wil derhalve de import van alle moslims inperken, om zo min mogelijk radicalen binnen te krijgen), dat het eng is.
Nee, die zouden zich in veel gevallen inderdaad niet manifesteren zonder de islam. Religie kan mensen beter maken, maar ook slechter. De islam maakt mensen vaak slechter dan ze in beginsel zijn. Uit zichzelf zouden ze geen andersdenkenden neersteken, maar omdat hun geloof hen dat opdraagt, doen ze het.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou en? Alsof dergelijke extremistische elementen zich niet zouden manifesteren zonder de Islam.![]()
Nazisme is niet verboden, dus ik weet niet waar jij het over hebt. Sowieso is de stelling dat de kans op haat en intolerantie tegen andersdenkenden groter is met - dan zonder bepaalde religie, uit je duim gezogen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:44 schreef Zienswijze het volgende:
En met bepaalde religies wordt de kans op haat of intolerantie tegen andersdenkenden nou eenmaal groter. Net zoals het nazisme haat tegen joden, homo's en zigeuneurs wordt aangewakkerd.
Het is toegelaten en ja dat moet kunnen. Haat is haat, je kan niet zeggen dat nazisme dan "meer haat". Wat een raar onderscheid maak jij.quote:Dan ook maar het nazisme verder toelaten en uitdragen? Immers, zonder nazisme heb je toch al haat...who cares of nazisme er dan meer haat van maakt...
En anders steken ze de andere persoon niet neer omdat hun geloof dat opdraagt, maar omdat ze zo graag die mp3 speler willen hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:51 schreef Bascule het volgende:
[..]
Nee, die zouden zich in veel gevallen inderdaad niet manifesteren zonder de islam. Religie kan mensen beter maken, maar ook slechter. De islam maakt mensen vaak slechter dan ze in beginsel zijn. Uit zichzelf zouden ze geen andersdenkenden neersteken, maar omdat hun geloof hen dat opdraagt, doen ze het.
Die mp3-speler kunnen ze best bekostigen uit hun misdaden, die ook hun geloof hen opdraagt. Vaak heeft het slachtoffer geen mp3-speler en wordt hij/zij zonder enige aanleiding neer- of doodgestoken. Omdat het een andersdenkende is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En anders steken ze de andere persoon niet neer omdat hun geloof dat opdraagt, maar omdat ze zo graag die mp3 speler willen hebben.
Het woord "verspreidingsdrang" is gewoon een normaal woord hoor. Het is geen oorlogsterm. Als je de grotere godsdiensten met elkaar vergelijkt, dan kom je erachter dat het christendom en de islam verspreidingsdrang hebben. Verder hebben het christendom en de islam zich niet voor niets over de halve wereld verspreid, dat is geen toeval. Religies onderling hebben verschillende aspecten. Er zijn meer dan 100 verschillende religies ter wereld. Maar alleen het christendom en de islam heersen over de halve wereld.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:21 schreef Doff het volgende:
[..]
Je komt op mij ook over als iemand die met overtrokken angst voor de Islam. Het door jouw gebruikte woord 'verspreidingsdrang' zegt genoeg.
Dan heb je een geromantiseerd beeld van imams. Een greep uit de vocabulaire van de heer imam Fawaz: "Imam Fawaz duidt Hirsi Ali consequent aan met ‘deze onvruchtbare’ en Van Gogh noemt hij ‘deze criminele schoft’. Aan het slot van de preek schreeuwt hij onder meer: ‘O God, bezorg Van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen (amen). Hij zou daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en treft het niet.’ En: ‘O God, verblind het zicht van Ayaan Hirsi Ali zoals u haar hart hebt verblind, O God verblind haar zicht, O God bezorg haar hersenen een kanker (amen). O God, bezorg haar een tongkanker."quote:Maar hoe dan ook, WIlders is tot nu toe vele malen succesvoller in het haatzaaien dan dat handjevol imams. Dat moet zelfs jij kunnen toegeven. Kortom, waar komt de echte dreiging vandaan?
Als dat zo was, zouden moslims nooit het slachtoffer zijn geworden van moslims.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:55 schreef Bascule het volgende:
[..]
Die mp3-speler kunnen ze best bekostigen uit hun misdaden, die ook hun geloof hen opdraagt. Vaak heeft het slachtoffer geen mp3-speler en wordt hij/zij zonder enige aanleiding neer- of doodgestoken. Omdat het een andersdenkende is.
Eenvoudig te beantwoorden, zie mijn bijdrage van 09.57 uurquote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:23 schreef Doff het volgende:
[..]
En je kent de gedragingen van de Hells Angels en Nederlandse autochtone drugshandelaars. Bovendien geef je geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens.
Welke gedragingen en houdingen van moslims zijn van zo'n specifieke aard dat ze in Wilder's vertoog zo'n speciale positie innemen?
Die zijn het slachtoffer als ze bijvoorbeeld van hun geloof af willen, wat niet wordt geaccepteerd. Of criminelen onderling die ruzie hebben. Bij het puur zonder aanleiding mensen aanvallen zijn de slachtoffers nooit moslim.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat zo was, zouden moslims nooit het slachtoffer zijn geworden van moslims.
Sorry, je hebt gelijk. Ik heb mijn post veranderd.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat was geen verwijt, dat was een constatering, mijn beste vriend. Ik wilde enkel aangeven dat de islam zich niet enkel door middel van het zwaard heeft verspreid.
Ik zeg toch niet dat nazisme verboden is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nazisme is niet verboden, dus ik weet niet waar jij het over hebt. Sowieso is de stelling dat de kans op haat en intolerantie tegen andersdenkenden groter is met - dan zonder bepaalde religie, uit je duim gezogen.
Gaat meneertje het nu opnemen voor het nazisme omdat hij de islam wilt beschermen?quote:Het is toegelaten en ja dat moet kunnen. Haat is haat, je kan niet zeggen dat nazisme dan "meer haat". Wat een raar onderscheid maak jij.
Mooi, wantr iemand die denkt dat hij vredelievend is, zal over het algemeen minder ruzie maken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat nazisme verboden is.
Ja in jouw denkwijze wel. In de denkwijze van moslims is de islam een heel tolerante en vredelievende religie. Dat zullen moslims trouwens in de toekomst altijd blijven denken.
Ik vraag me af of dat wereldwijd gezien wel waar is, wat je hier stelt.quote:Moslims kunnen zich ook gaan afvragen waarom steeds meer mensen een afkeer aan hun godsdienst krijgen. Wat ik net al zei: de o zo grote tolerantie van de islam heeft bepaalde Aziatische en Afrikaanse landen helaas niet kunnen bereiken. In die landen hebben veel mensen ook afkeer jegens de islam. Sinds een aantal jaar is men ook in Europa een afkeer jegens de islam aan het krijgen. Ra ra ra, hoe zou dat nou komen? Wat "toevallig" eigenlijk dat de afkeer jegens het boeddhisme bijvoorbeeld niet zo groot is..![]()
Tjonge, je bent een voorbeeld van vredelievendheid, tolerantie en ruimdenkendheid!quote:[..]
Gaat meneertje het nu opnemen voor het nazisme omdat hij de islam wilt beschermen?![]()
Van mij mag het nazisme linea recta de pot op. En alle extremistische neo-nazi's mogen de Noordzee ingeflikkerd worden. Met hen komt er alleen maar haat, haat en nog eens haat.
Als dat je antwoord is, is het voor jou dus niet, laat staan eenvoudig, te beantwoorden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:59 schreef bendk het volgende:
[..]
Eenvoudig te beantwoorden, zie mijn bijdrage van 09.57 uur
Dat gaat gewoon over criminelen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:59 schreef bendk het volgende:
[..]
Eenvoudig te beantwoorden, zie mijn bijdrage van 09.57 uur
Ik weet echt niet waarom ze zich gedragen zoals ze zich gedragen, ga er heen en vraag het ze zelf. Als ik je antwoord zo evalueer komt dit gedrag kennelijk niet in nederland voor, je herkent het kennelijk niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als dat je antwoord is, is het voor jou dus niet, laat staan eenvoudig, te beantwoorden.
V.
Leer lezen. Als iemand denkt dat zijn eigen godsdienst vredelievend is, dan wil dat nog niet zeggen dat die gelovige zelf ook vredelievend is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mooi, wantr iemand die denkt dat hij vredelievend is, zal over het algemeen minder ruzie maken.
Als je alleen maar het Nederlandse nieuws volgt, dan is je wereldperspectief inderdaad beperkt. Het Nederlandse nieuws gaat vaak alleen maar over het weer, de aankomende hittegolf of een schaatsperiode, een beetje over Bush en Obama mekkeren, dan het routine-item Afghanistan weer ff aanhalen en klaar is kees.quote:Ik vraag me af of dat wereldwijd gezien wel waar is, wat je hier stelt.
De joden zijn een totaal ander volk dan de moslims met hun islam. Moslims met de joden uit de jaren '30 vergelijken is ronduit walgelijk.quote:Maar dan nog: de vraag stellen is niet haar beantwoorden. Eeuwenlang is de haat tegen joden gevoed en bij vlagen ook sterk gegroeid. Terwijl de joden toch bij uitstek niet hun religie opdringen. Dat de staat Israel een schurkenstaat is, heeft niks met het opdringen van hun religie te maken.
Ik wil maar zeggen: zelfs als de afkeer van de islam groeit, hoeft dat helemaal niks te zeggen over de al dan niet aggressieve aard van die religie.
Ik ben zeker tolerant, tot op een bepaalde mate. Met alleen tolerant zijn, dromen en lieve dingen roepen komen we niet ver Kees. We leven - helaas - niet in een sprookjeswereld. De echte wereld is een keiharde wereld waarin niet iedereen even vredelievend is, al dan niet aangespoord door zijn / haar religie.quote:Tjonge, je bent een voorbeeld van vredelievendheid, tolerantie en ruimdenkendheid!
Wat bazel je nou. In mijn denkwijze wel? Ik zeg nadrukkelijk dat het juist niet verboden is, maar dan kom jij er toch mee aan dat ïn mijn denkwijze nazisme wel verboden is? Wat betreft tolerantie en vredelievendheid, ja dat is inderdaad waar. Slechte eigenschap? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:09 schreef Zienswijze het volgende:
Ik zeg toch niet dat nazisme verboden is.
Ja in jouw denkwijze wel. In de denkwijze van moslims is de islam een heel tolerante en vredelievende religie. Dat zullen moslims trouwens in de toekomst altijd blijven denken.
Volgens mij lees jij in een sprookjeswereld, je bent dan ook volledig aan het projecteren. Dat jij de Islam niet trekt, maakt het nog niet dat andere mensen Islam niet trekken. Ten tweede is het wel erg dom om het boeddhisme (een religie dat zeer marginaal verspreid is, en veelal samenhangt met de inwoners van een soort land) hier bij te gaan halen. De Islam is een religie dat toch 100x meer aangrenzende religies en territoren kent dan het boeddhisme. Dus nee, het is niet toeval, het is verschrikkelijk logisch.quote:Moslims kunnen zich ook gaan afvragen waarom steeds meer mensen een afkeer aan hun godsdienst krijgen. Wat ik net al zei: de o zo grote tolerantie van de islam heeft bepaalde Aziatische en Afrikaanse landen helaas niet kunnen bereiken. In die landen hebben veel mensen ook afkeer jegens de islam. Sinds een aantal jaar is men ook in Europa een afkeer jegens de islam aan het krijgen. Ra ra ra, hoe zou dat nou komen? Wat "toevallig" eigenlijk dat de afkeer jegens het boeddhisme bijvoorbeeld niet zo groot is..![]()
Ik neem het op voor de vrijheid van meningsuiting en daar valt ook het nazisme onder. De islam hoef ik niet te beschermen, dat kan ze zelf wel.quote:Gaat meneertje het nu opnemen voor het nazisme omdat hij de islam wilt beschermen?![]()
Van mij mag het nazisme linea recta de pot op. En alle extremistische neo-nazi's mogen de Noordzee ingeflikkerd worden. Met hen komt er alleen maar haat, haat en nog eens haat.
Je redenatie barst dus gewoon van alle kanten. Aan de ene kant verbind je het criminele gedrag van moslims zonder blikken of blozen aan het feit dat ze islamitisch zijn, maar aan de andere kant heb je geen idee waarom ze eigenlijk criminele acttiveiten ondernemen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:19 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik weet echt niet waarom ze zich gedragen zoals ze zich gedragen, ga er heen en vraag het ze zelf. Als ik je antwoord zo evalueer komt dit gedrag kennelijk niet in nederland voor, je herkent het kennelijk niet.
Ik heb het over het effect van de twee categorieën haatzaaiers.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het woord "verspreidingsdrang" is gewoon een normaal woord hoor. Het is geen oorlogsterm. Als je de grotere godsdiensten met elkaar vergelijkt, dan kom je erachter dat het christendom en de islam verspreidingsdrang hebben. Verder hebben het christendom en de islam zich niet voor niets over de halve wereld verspreid, dat is geen toeval. Religies onderling hebben verschillende aspecten. Er zijn meer dan 100 verschillende religies ter wereld. Maar alleen het christendom en de islam heersen over de halve wereld.
[..]
Dan heb je een geromantiseerd beeld van imams. Een greep uit de vocabulaire van de heer imam Fawaz: "Imam Fawaz duidt Hirsi Ali consequent aan met ‘deze onvruchtbare’ en Van Gogh noemt hij ‘deze criminele schoft’. Aan het slot van de preek schreeuwt hij onder meer: ‘O God, bezorg Van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen (amen). Hij zou daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en treft het niet.’ En: ‘O God, verblind het zicht van Ayaan Hirsi Ali zoals u haar hart hebt verblind, O God verblind haar zicht, O God bezorg haar hersenen een kanker (amen). O God, bezorg haar een tongkanker."
Volgens mij schreeuwt Wilders deze dingen niet. Dus je stelling klopt niet.
Tjeetje...het enige wat ik doe is een feitelijk verslag uitbrengen wat er daar gebeurd is en nog steeds gebeurd.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:42 schreef Doff het volgende:
[..]
Je redenatie barst dus gewoon van alle kanten. Aan de ene kant verbind je het criminele gedrag van moslims zonder blikken of blozen aan het feit dat ze islamitisch zijn, maar aan de andere kant heb je geen idee waarom ze eigenlijk criminele acttiveiten ondernemen.
Lijkt me duidelijk gevalletje breekbare Wilders-retoriek.
Nee, want Nederland is geen achterlijk Scandinavisch land.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:52 schreef bendk het volgende:
[..]
Tjeetje...het enige wat ik doe is een verslag uitbrengen wat er daar gebeurd is en nog steeds gebeurd.
Zo heb ik ook nog een verslag van een andere moslimwijk in Århus, dat gaat over steekpenningen aannemen van een christelijke kerk in die wijk.
Kennen jullie dat ook in nl ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |