abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2009 @ 22:34:04 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69844418
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Waarom? Kun je je anders niet inhouden?
Nee. Moet dat?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 8 juni 2009 @ 22:35:46 #127
pi_69844512
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:30 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Mag je dat dan ook omdraaien en religie betrekken in de wetenschappelijke topics? Ik vind je redenatie ongefundeerd. Het heet WFL, Wetenschap, Filosofie, Levensbeschouwing. Alle 3 die onderwerpen hebben hetzelfde bestaansrecht en hoeven geen verantwoording aan elkaar af te leggen.
Ik vind het prima, maar ik zal ze hetzelfde behandelen. Met argumenten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_69844517
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. Moet dat?
Ga eff ergens anders de troll uithangen zeg
pi_69844712
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zolang je dan ook het argument kunt accepteren dat religie voor een groot deel gebaseerd is op hypothese en dat jij je energie verspilt met het vragen om bewijs, los van het feit dat het totaal overbodig en eigenlijk een beetje kinderachtig is, dan mag je dat wat mij betreft doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2009 22:40:35 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 22:41:59 #130
pi_69844790
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:35 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Ga eff ergens anders de troll uithangen zeg
Ik ben niet de enige die voor anti-theiist word uitgemaakt. Ik snap best dat je religie een aparte status wil geven, maar dan moet je dat zelf doen, of Fok! ombouwen. Je moet het niet aan de anti-theiisten overlaten.
  maandag 8 juni 2009 @ 22:44:45 #131
pi_69844921
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:40 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Zolang je dan ook het argument kunt accepteren dat religie voor een groot deel gebaseerd is op hypothese en dat jij je energie verspilt met het vragen om bewijs, los van het feit dat het totaal overbodig en eigenlijk een beetje kinderachtig is, dan mag je dat wat mij betreft doen.
Zolang mij door gelovigen (via politiek bijvoorbeeld) religieuze regels worden opgedrongen is het alles behalve kinderachtig om de grondslagen van de religie ter discussie te stellen.
pi_69845210
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Da's prima, hoop dat daar dan ook op gemoddereerd wordt
pi_69845261
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zolang mij door gelovigen (via politiek bijvoorbeeld) religieuze regels worden opgedrongen is het alles behalve kinderachtig om de grondslagen van de religie ter discussie te stellen.
Ook iets om in de FAQ te zetten: WFL is geen vervanging van een psycholoog/psychiater/RIAGG.
pi_69848909
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:46 schreef pfaf het volgende:
Scaurus was een wandelende ad hominem, met een afkeer tegen beta's, waarmee geen fatsoenlijke discussie te voeren was. Blij dat hij opgehoepeld is.
Niet mee eens, los van de manier waarop hij het bracht was wel duidelijk dat hij een behoorlijke intellectuele bagage had. Je hoeft het natuurlijk niet met elkaar eens te zijn, maar dit wordt door velen nog wel eens door elkaar gehaald op fok.
Ik weet het ook niet
pi_69848981
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:43 schreef Triggershot het volgende:
Lolbroeken en hun reacties weggewerkt.

Hoe kijkt men eventueel naar het wel splitsen van WFL, maar filosofie en levensbeschouwing dan bij elkaar te houden? Eventueel een combinatie van Filosofie, levensbeschouwing en theologie, of ethiek / maatschappij? Dat de wetenschap onderbrengen bij historie? Een van de redenen is het terugwerken van de te voor de hand liggende overlap van discussies.
Alsjeblieft niet, er zijn nu al te veel mensen die filosofie als een of andere zweverige, spirituele zingeving behandelen. Dat wordt alleen maar erger als je het met levensbeschouwing in een forum stopt. Filosofie en levensbeschouwing (ook, of juist, theologie) en filosofie en wetenschap zijn van oudsher sterk op elkaar betrokken, het zou erg jammer zijn als dat nu uit elkaar getrokken wordt. Dat zou een enorme, onterechte devaluatie van filosofie inhouden.
Ik weet het ook niet
  dinsdag 9 juni 2009 @ 00:32:10 #136
pi_69849037
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:25 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Niet mee eens, los van de manier waarop hij het bracht was wel duidelijk dat hij een behoorlijke intellectuele bagage had. Je hoeft het natuurlijk niet met elkaar eens te zijn, maar dit wordt door velen nog wel eens door elkaar gehaald op fok.
Dat laatste vooral door Scaurus helaas.
pi_69849045
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:28 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet, er zijn nu al te veel mensen die filosofie als een of andere zweverige, spirituele zingeving behandelen. Dat wordt alleen maar erger als je het met levensbeschouwing in een forum stopt. Filosofie en levensbeschouwing (ook, of juist, theologie) en filosofie en wetenschap zijn van oudsher sterk op elkaar betrokken, het zou erg jammer zijn als dat nu uit elkaar getrokken wordt. Dat zou een enorme, onterechte devaluatie van filosofie inhouden.
Tja, alles apart dan maar?
pi_69849593
Ja, dan trekken we zeker meer vrouwen en allochtonen naar de WFL! Of ging het daar niet om?
pi_69849734
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:32 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Tja, alles apart dan maar?
Nee juist niet dus.
Ik weet het ook niet
  dinsdag 9 juni 2009 @ 01:09:01 #140
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_69849751
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:10 schreef hardromacore het volgende:
Beter koppel je wetenschap los van L en F .

Filosofie en Levensbeschouwing zijn voor de fantasie, wetenschap niet.
<hr>
pi_69850231
Leg dat ook eens uit dan, want ik waag het om het stierepoep te vinden.
Ik weet het ook niet
  dinsdag 9 juni 2009 @ 08:44:50 #142
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_69851795
Juist door de combinatie van gebieden wordt het imo een interessant forum. Er komen verschillende soorten mensen bij elkaar die vanuit een verschillende invalshoek discussieren. Het enige mogelijke probleem dat ik zie is een kwaliteitsgebrek doordat er ongefundeerde dingen worden geroepen en wordt getrolld. Die problemen los je niet op door de boel op te splitsen; die problemen los je op door een duidelijk beleid en duidelijke moderatie.

Wanneer iemand puur over levensbeschouwing wil praten met geloofsgenoten kan diegene naar het EO forum. Voor wetenschap en filosofie zijn er ook elders fora waar men dan eerder terecht zou komen dan op FOK!
pi_69852290
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:10 schreef hardromacore het volgende:
Beter koppel je wetenschap los van L en F .

Filosofie en Levensbeschouwing zijn voor de fantasie, wetenschap niet.
Iemand die geen ballen snapt van filosofie
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_69852366
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 01:49 schreef Dunckie het volgende:
Leg dat ook eens uit dan, want ik waag het om het stierepoep te vinden.
Dat is het ook.

Ben het met Alicey eens
pi_69853073
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 08:44 schreef Alicey het volgende:
Het enige mogelijke probleem dat ik zie is een kwaliteitsgebrek doordat er ongefundeerde dingen worden geroepen en wordt getrolld. Die problemen los je niet op door de boel op te splitsen; die problemen los je op door een duidelijk beleid en duidelijke moderatie.
quote:
ExperimentalFrentalMental
Hell Awaits [] dinsdag 9 juni 2009 @ 09:18 (#143)

Iemand die geen ballen snapt van filosofie
Sorry voor mijn kwaliteitsgebrek, die hier meerdere malen toch door anderen is onderstreept.
Maar je mag mij en anderen dat kwalijk nemen.
Jij was volgens mij de man van W, F en L, hoe kijk jij er tegenaan?

Zou het niet kunnen dat je bij elk subforum een centraal wetenschappelijk topic hebt?
Dat zou bijv. bij relaties en psychologie ook niet misstaan.

[ Bericht 16% gewijzigd door hardromacore op 09-06-2009 10:02:28 ]
pi_69858717
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:27 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb daar überhaupt nooit de waarde van ingezien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen hier dat nou een toevoeging vonden, die opsplitsing.
Nee, helemaal omdat ik de AT gebruik en dan topics tegenkom in WFL, en je dan dus niet kan zien in welk subforum het topic staat.

Wat mij betreft komt er een apart godforum , noem het GOD, of REL of iets (zodat je in de AT het onderscheid al ziet) en laat de koningdavids, Stormseekers, Burakiussen van deze wereld daar lekker bekvechten over wiens interpretatie de juiste is en zet daar alleen topics in die al uitgaan van het bestaan van welke discutabele entiteit dan ook.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:16:07 #147
pi_69872444
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ook iets om in de FAQ te zetten: WFL is geen vervanging van een psycholoog/psychiater/RIAGG.
Zet Levensbeschouwing onder R&P!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:28:49 #148
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_69970690
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zet Levensbeschouwing onder R&P!
Die hebben in principe toch niets met elkaar te maken? Hoewel sommige atheïstisch levensbeschouwingen sterk doen denken aan megalomanie, maar laten we de meerderheid nu niet de dupe worden van de minderheid.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:59:02 #149
pi_69974008
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:28 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Die hebben in principe toch niets met elkaar te maken?
Juist wel! Hoe gaan mensen met hun gevoelens om, perfecte plaats. Emo's in R&P, feitenmensen in wetenschap. Krijgen we daar geen ruzie meer over.
pi_69974827
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Juist wel! Hoe gaan mensen met hun gevoelens om, perfecte plaats. Emo's in R&P, feitenmensen in wetenschap. Krijgen we daar geen ruzie meer over.
En dan kunnen we ook in de FAQ jouw definitie van "een feit" opnemen

Als ik het tot nu toe zo zie, heb ik het volgende in m'n hoofd:

• W, F en L moeten bijmekaar blijven. Dat betekent niet dat je elk deel met dezelfde inslag moet bekijken qua discussie.
  • Er moet strenger gemodereerd worden. In wetenschapstopics waar mensen de consensus bekritiseren mag er geëist worden dat een discussie een bepaalde kant op gaat, dat er geen zaken stelsmatig genegeerd worden en dat er gedegen argumentatie wordt gebruikt. In religieuze topics mag meer toezicht komen dat er niet tetrollt wordt in de trend van "geloven is voor debielen".
  • De volgende zaken zouden in de FAQ kunnen worden opgenomen: als je wetenschappelijk nieuwe ideeën naar voren wilt schuiven kan er van je verwacht worden dat je op de hoogte bent van de wetenschappelijke methode en de theorie die je wilt tegenspreken/aanvullen/etc. Reli-topics moeten to the point blijven: je moet in staat zijn om bijvoorbeeld een bijbelboek, historisch aspect van een religie of tekst te kunnen bespreken zonder dat mensen gaan schreeuwen om Godsbewijzen oid; daar mogen ze dan een eigen topic voor openen.
  • Er zouden eventueel stickey's als centrale topics bovenaan kunnen komen; bijvoorbeeld over evolutie, de LHC, religieuze zaken, Dawkins, of iets anders. Hangt van de hipheid en de actualiteit van de desbetreffende wetenschapstak/theorie af.
  • Topics zouden eventueel in meerdere subfora kunnen worden gezet
  • Wat betreft die SC zie ik nog steeds niet echt een hele goede reden om die weg te houden.

Mijn twee centjes
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')