quote:Ruim 1500 stemmen uitgebracht op de Antillen.
WILLEMSTAD - Op de Antillen hebben 1500 mensen een geldige stem uitgebracht voor de Europese verkiezingen. Ze deden dat via de twee stembureaus bij de Vertegenwoordiging van Nederland in de Nederlandse Antillen in Willemstad en Philipsburg.
Daar waren de afgelopen dagen 1721 retourenveloppen met stemformulieren ontvangen voor de Europese verkiezingen. Hiervan zijn 1500 stemmen geldig uitgebracht. Iedereen met een Nederlands paspoort op de Antillen mag stemmen. Dat zijn zowel Antillianen, Arubanen als Nederlanders.
Nadya van Putten (GroenLinks) kreeg 633 voorkeursstemmen van de in totaal 650 stemmen voor GroenLinks. Mito Croes (CDA) heeft 582 voorkeursstemmen gekregen. In totaal kreeg het CDA 624 stemmen.
De VVD kreeg 71 stemmen, D66 kreeg er 62 en de PvdA 28 en de PVV 25. De rest ging naar de resterende partijen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:51 schreef Zienswijze het volgende:
Volendam: 39,8% gaat naar de PVV. Is er een gemeente waar de PVV hoger scoort?
Serieus?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:50 schreef marcodej het volgende:
Gisteren zei Thieme toch vooral hoop te hebben op een zetel door een goede uitslag in Amsterdam? Nu zit ik net te kijken en ze hebben daar 1.2% verloren.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:47 schreef ES57 het volgende:
De PvdA is al lang niet meer de partij voor de arbeiders. Het is een partij voor allochtonen, ambtenaren en uitkeringstrekkers.
mooie oneliner, even doormailen naar geert zou ik zeggenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:47 schreef ES57 het volgende:
De PvdA is al lang niet meer de partij voor de arbeiders. Het is een partij voor allochtonen, ambtenaren en uitkeringstrekkers.
Bron?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:12 schreef JamesWarrenJones het volgende:
Ik lees net dat de PVV toch vijf zetels heeft binnengehaald. Klopt dat?
Prima, alle allochtonen naar Groningen! Eens kijken hoe ze het daar op het platteland tussen die stugge, xenofobe boertjes en vrijzinnige studenten gaan vinden!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:28 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
ik ga naar grunningen verhuizen!!!
Hmmm, blijkbaar toch niet:quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:12 schreef JamesWarrenJones het volgende:
Ik lees net dat de PVV toch vijf zetels heeft binnengehaald. Klopt dat?
Pechthold zei dit naar aanelding van de constatering dat Geert Wilders zei "We sluiten niemand uit, behalve GL want die zegt dat er geen NL cultuur is, en dat is inhoudelijk". GW vindt blijkbaar dat uitsluiten op inhoudelijke gronden WEL mag, behalve als het links is. (afschaffing minimumloon, ontslagbescherming enz.)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Kugari-Ken het volgende:
Wat een triest slotdebat.
De PVV is al triest, maar daar verwacht je het van. Wat mij dan weer verschrikkelijk kinderachtig over kwam waren D66 en de SP
Agnes Kant schreeuwde hysterisch over het hele gebeuren, niet charmant, alsof het een vijswijf op de markt is.
D66 liet zich kennen door te stellen dat als ze Wilders buiten de deur kunnen houden door het zinnetje "er is geen Nederlandse cultuur" in het partij-programma te zetten, dat hij dat met liefde zou doen. Hoe bedoel je kortzichtig en kinderachtig. Iets zegt me dat hij dat dreigement nooit door durft te drukken, anders verliest hij heel snel heel veel stemmen.
Erg opvallend dat ze in Den Haag zo groot zijn.quote:PVV in Den Haag en Rotterdam de grootste partij
De kiezers in Rotterdam hebben een duidelijk signaal afgegeven, maar de winst van de PVV en het verlies van de PvdA zeggen volgens de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) weinig over de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010.
Dat zei Aboutaleb donderdagavond. 'Dit is geen verrassing.'
De PVV van Geert Wilders haalde in Rotterdam ruim 22 procent van de stemmen, de PvdA was de grote verliezer en kreeg 15 procent van de stemmen. De PVV doet ook mee aan de gemeenteverkiezingen in Rotterdam.
Amsterdam
Amsterdammers hebben massaal op D66 gestemd, waardoor de partij de grootste is geworden in Amsterdam. De partij kreeg 21,2 procent van de stemmen.
GroenLinks, die in Amsterdam in het college van burgemeester en wethouders zit, kreeg 20 procent van de stemmen. De PVV in Amsterdam kreeg 12,7 procent van de stemmen.
Den Haag
De PVV is in Den Haag de grootste partij geworden, daar kreeg de partij van Wilders 19,9 procent van de stemmen.
Bron: Elsevier
Veel wel. De Suri's trouwens ook. Die worden langzaam "hun" wijk (Schilderswijk) uitgejaagd door Marokkaans gespuis.quote:
In Alkmaar ken ik er maar 1.quote:
stemmen worden toch bij de grootste partij opgeteld?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:28 schreef Chriz2k het volgende:
Wat is het percentage blanco-stemmers?
Blanco en anders ongeldig samen 0,43%. De uitsplitsing volgt later. Vijf jaar geleden met de stemmachines was het 0,25%.quote:
quote:
Nee. Tellen enkel mee voor de opkomst.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
stemmen worden toch bij de grootste partij opgeteld?
Dank.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:31 schreef freako het volgende:
[..]
Blanco en anders ongeldig samen 0,43%. De uitsplitsing volgt later. Vijf jaar geleden met de stemmachines was het 0,25%.
Nee, die stemmen zijn ongeldig. Net zo ongeldig als iemand die twee kandidaten aangekruist heeft. En die tellen alleen mee voor de opkomst, niet voor de zetelverdeling.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
quote:Daar waren de afgelopen dagen 1721 retourenveloppen met stemformulieren ontvangen voor de Europese verkiezingen. Hiervan zijn 1500 stemmen geldig uitgebracht. Iedereen met een Nederlands paspoort op de Antillen mag stemmen. Dat zijn zowel Antillianen, Arubanen als Nederlanders.
Op de Antillen hadden ze er iets meer moeite mee: 13% ongeldig.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:31 schreef freako het volgende:
Blanco en anders ongeldig samen 0,43%. De uitsplitsing volgt later. Vijf jaar geleden met de stemmachines was het 0,25%.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |