abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:46:05 #51
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69727550
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik. In de gemeenten net buiten de grote steden scoort de PVV heel hoog. Volendam ligt vlakbij Amsterdam. Alhoewel er in Volendam bijna geen enkele allochtoon woont.
Tja, de apengeluiden die ze in het Volendam stadion maken wanneer er een zwarte speler aan de bal is zegt genoeg. Stelletje cokegebruikers.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:46:20 #52
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69727553
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik. In de gemeenten net buiten de grote steden scoort de PVV heel hoog. Volendam ligt vlakbij Amsterdam. Alhoewel er in Volendam bijna geen enkele allochtoon woont.
Dat kan het verklaren. Allochtonen stemmen niet op Wilders, dus hoe minder allochtonen, hoe hoger het potentieel voor de PVV.
Stop the world, I want to get out.
pi_69727559
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:34 schreef Tup het volgende:
Als die cijfers kloppen zou PvdD hem idd. krijgen.
Of ik kan niet rekenen. Maar het kan ook simpeler. Bij 25 zetels moet je 4,0 procent van de stemmen hebben voor 1 zetel.

CDA: 20,2% = 4 zetels + 4,2%
PvdA: 12,2% = 3 zetels + 0,2%
VVD: 11,3% = 2 zetels + 3,3%
GL 8,7% = 2 zetels + 0,7%
SP: 7,0% = 1 zetel + 3,0%
CU/SGP: 7,0% = 1 zetel + 3,0%
D66: 11,2% = 2 zetels + 3,2%
PvdD: 3,5% = 0 zetels + 3,5%
PVV: 17,0% = 4 zetels + 1%

Ik zie 19 hele zetels, dus 6 restzetels. Die zouden dan naar CDA, PvdD (!), VVD, D66, SP en CU moeten gaan. Het gekke is: CDA heeft zo'n zetel, lijst-partner CU ook. Zelfde verhaal voor D66 en VVD. Ook de SP wordt op 2 zetels gezet.

Ik begrijp dus niet waarom de restzetel niet aan de PvdD toekomt. Kennelijk doe ik iets fout?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:49:29 #54
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69727578
Breda is ook binnen. CDA 18,6 en PVV 16,1 procent.
In Tilburg een soortgelijke uitkomst.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:51:19 #55
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69727587
PvdA grootste partij in Leeuwarden.
pi_69727589
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:38 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja, over racisme. Wat je hierboven schrijft, vind ik onzin. Want natuurlijk kunnen Marokkanen ervoor kiezen geen moslim meer te zijn. Huidskleur kun je niet veranderen (behalve Michael Jackson ), maar geloof wel. De vermenging tussen racisme en anti-islamisme van jou zie ik dus totaal niet.

Verder, waarom heeft de islam zo'n slechte naam gekregen?
- door de aanslagen in New York, Madrid, Londen, etc.
- door de ongewenste zichtbaarheid: hoofddoekjes etc
- door ongewenste gedragingen: homohaat, vrouwen geen hand willen geven
- door misdragingen van kutmarokkaantjes die zich (ws onterecht) beroepen op hun moslim-achtergrond

Deze dingen werpen hun schaduw op alle moslims en zijn de voedingsbodem voor Wilders en zijn aanhang. Maar het is geen racisme. Anders zou men zich ook wel druk maken om bijv. Chinezen of Surinamers.
je mist mijn punt: marokkanen kunnen seculariseren, maar ze zullen toch gediscrimineerd blijven.

racistische uitspraken van wilders:
"Ik wil discrimineren"
"Problemen met files kun je rechtstreeks toeschrijven aan migranten"
"Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen"
"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".

En hoezo bezorgen hoofddoekjes moslims een slechte naam/werpen schaduw? Vind je dat terecht?
Maar goed een witte man vermoordt 6 miljoen joden, zijn alle witten daar voor verantwoordelijk, of moet het ze aangerekend worden? alle duitsers? alle oostenrijkers? ook graaf von stauffenberg?

En als je denkt dat Surinamers niet gediscrimineerd worden door de PVV moet je beter lezen.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_69727593
Volendam: 39,8% gaat naar de PVV. Is er een gemeente waar de PVV hoger scoort?
pi_69727606
GL klimt op van 8,7 naar 8,9 procent. PVV zakt van 17,0 naar 16,8 procent. CDA van 20,2 naar 20,0. D66 nu weer de VVD voorbij, PvdD blijft op 3,5 procent...
pi_69727617
en er worden in dorpjes als de kwakel elk jaar wel een aantal allochtone gezinnen uit hun huis gepest. moeten we dat alle witte nederlanders aanrekenen?

Wat dat aangaat: Dat Hitler de Joden heeft vergast, is niet de schuld van de palestijnen, dus waarom moeten zij er dan onder lijden? Je kan ze niet meer uit Israel weghalen, maar veel Nederlanders kan het niets schelen dat ze ook nog de westoever bezetten.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_69727618
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:51 schreef BogardeRules het volgende:
En als je denkt dat Surinamers niet gediscrimineerd worden door de PVV.
Surinamers hebben ook een hoog misdaadcijfer hoor. Het kan best zo zijn dat de PVV ook tegen hen tekeer gaat.
pi_69727633
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:55 schreef BogardeRules het volgende:
en er worden in dorpjes als de kwakel elk jaar wel een aantal allochtone gezinnen uit hun huis gepest. moeten we dat alle witte nederlanders aanrekenen?

Wat dat aangaat: Dat Hitler de Joden heeft vergast, is niet de schuld van de palestijnen, dus waarom moeten zij er dan onder lijden? Je kan ze niet meer uit Israel weghalen, maar veel Nederlanders kan het niets schelen dat ze ook nog de westoever bezetten.
De Joden zijn Europa uitgejaagd. Gun dat volk toch ook een plek om te leven. Al eeuwenlang wordt dat volk verketterd, rond de tijd dat de bijbel geschreven werd gebeurde dat al.
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:59:30 #62
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69727637
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:51 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

je mist mijn punt: marokkanen kunnen seculariseren, maar ze zullen toch gediscrimineerd blijven.

racistische uitspraken van wilders:
"Ik wil discrimineren"
"Problemen met files kun je rechtstreeks toeschrijven aan migranten"
"Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen"
"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".

En hoezo bezorgen hoofddoekjes moslims een slechte naam/werpen schaduw? Vind je dat terecht?
Maar goed een witte man vermoordt 6 miljoen joden, zijn alle witten daar voor verantwoordelijk, of moet het ze aangerekend worden? alle duitsers? alle oostenrijkers? ook graaf von stauffenberg?

En als je denkt dat Surinamers niet gediscrimineerd worden door de PVV moet je beter lezen.
Je haalt alleen de hoofddoekjes uit mijn lijstje, dat is niet helemaal terecht. Verder heb je het nu over discriminatie, hetgeen wat anders is dan racisme. En tot slot ga ik hier het beoogde beleid van Wilders niet verdedigen, dat doet hij zelf maar en ik heet geen Wilders. Ik heb hierboven proberen te omschrijven hoe de voedingsbodem voor Wilders ontstaan is, dat is al.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:59:32 #63
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_69727638
Ik ga niet meer wachten op Maastricht, slaap lekker allen.
pi_69727639
Wassenaar, de 2 grootste partijen:
VVD: 30,6%
PVV: 20,2%
pi_69727646
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:59 schreef Lkw het volgende:

[..]

Je haalt alleen de hoofddoekjes uit mijn lijstje, dat is niet helemaal terecht. Verder heb je het nu over discriminatie, hetgeen wat anders is dan racisme. En tot slot ga ik hier het beoogde beleid van Wilders niet verdedigen, dat doet hij zelf maar en ik heet geen Wilders. Ik heb hierboven proberen te omschrijven hoe de voedingsbodem voor Wilders ontstaan is, dat is al.
En natuurlijk het gevaar van de islam, iets dat de andere partijen niet zien. Daar haalt hij ook stemmen uit.
pi_69727656
Ook Hoorn gaat naar Geert!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 03:03:56 #67
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69727666
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 03:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En natuurlijk het gevaar van de islam, iets dat de andere partijen niet zien. Daar haalt hij ook stemmen uit.
Klopt.

Maar ik ga ook naar bed, over 4 uurtjes gaat de wekker alweer.
Plezier nog, gij overblijvers.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 03:05:20 #68
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_69727678
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:38 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja, over racisme. Wat je hierboven schrijft, vind ik onzin. Want natuurlijk kunnen Marokkanen ervoor kiezen geen moslim meer te zijn. Huidskleur kun je niet veranderen (behalve Michael Jackson ), maar geloof wel. De vermenging tussen racisme en anti-islamisme van jou zie ik dus totaal niet.

Verder, waarom heeft de islam zo'n slechte naam gekregen?
- door de aanslagen in New York, Madrid, Londen, etc.
- door de ongewenste zichtbaarheid: hoofddoekjes etc
- door ongewenste gedragingen: homohaat, vrouwen geen hand willen geven
- door misdragingen van kutmarokkaantjes die zich (ws onterecht) beroepen op hun moslim-achtergrond

Deze dingen werpen hun schaduw op alle moslims en zijn de voedingsbodem voor Wilders en zijn aanhang. Maar het is geen racisme. Anders zou men zich ook wel druk maken om bijv. Chinezen of Surinamers.
Het je continu op een negatieve manier uitlaten over een vaste groep mensen vrijwel zonder onderscheids des persoons, zodat je een beeld oproept dat de groep niet meer uit individuen bestaat maar uit een colonne identieke incarnaties van een stereotype, is wat racisme zo verwerpelijk en gevaarlijk maakt. En dat is precies wat Wilders en consorten doen met moslims. Of je het nu wel of geen racisme wilt noemen is niet veel meer dan een woordspelletje, het heeft dezelfde gevaarlijke ingrediënten.

Is dit niet het failliet van het debat in de politiek? Het enige wat ik de afgelopen tijd op tv heb gezien van Wilders is het lanceren van grove, vaak nogal beledigende oneliners richting moslims en/of collega's, waarna hij het verdere debat ontweek. De media bracht zijn act steeds gewillig in beeld. En dat is blijkbaar voldoende politieke inspanning om de op één na grootste partij van het land te worden bij deze verkiezingen. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_69727688
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 03:03 schreef Lkw het volgende:
Klopt.
Maar ik ga ook naar bed, over 4 uurtjes gaat de wekker alweer.
Plezier nog, gij overblijvers.
Ik ga je voorbeeld volgen, welterusten!
pi_69727855
Je kunt een cultuur niet beoordelen op gedragingen van individuen noch geseculariseerde bewegingen binnen die cultuur. Als Wilders de Islam een 'achterlijke cultuur' vindt, is dat mijns inziens ook een achterlijk statement. Hij heeft het goed recht dit als mening te hebben, en ook over te dragen, omdat we immers allemaal heel graag ons recht van meningsuiting hebben, maar als politicus heb je ook een verantwoordelijke functie. Wilders weet hardstikke goed dat zijn uitlatingen hevige discussie als gevolg hebben, wat hem weer publiciteit oplevert. Het is niets minder dan een mooie truc om de 'domme' kiezer voor de PVV te laten stemmen.
Blijkbaar is Nederland dommer dan ik dacht

Slaap lekker
pi_69727866
quote:
BREAKING NEWS!
Mensen die op een partij stemmen waar deJonka het niet mee eens is zijn dom.
quote:
BREAKING NEWS!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 03:52:02 #72
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69727876
Ik ben trots op Utrecht: D66 22,4%
pi_69727938
Nou, in Tel Aviv zullen ze blij zijn met deze uitslag. Nederland is officieel een satellietstaat van Israël.

Met Venlo als frontstad
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:45:57 #74
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_69728264
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:47 schreef isogram het volgende:

[..]

Of ik kan niet rekenen. Maar het kan ook simpeler. Bij 25 zetels moet je 4,0 procent van de stemmen hebben voor 1 zetel.

Ik zie 19 hele zetels, dus 6 restzetels. Die zouden dan naar CDA, PvdD (!), VVD, D66, SP en CU moeten gaan. Het gekke is: CDA heeft zo'n zetel, lijst-partner CU ook. Zelfde verhaal voor D66 en VVD. Ook de SP wordt op 2 zetels gezet.

Ik begrijp dus niet waarom de restzetel niet aan de PvdD toekomt. Kennelijk doe ik iets fout?
1. Een partij moet minstens 1 zetel halen om een restzetel te halen. Dat doet de PvdD niet, dus die komt op nul.

2. Er zijn lijstverbindingen. Totdat alle zetels verdeeld zijn, gelden die als 1 partij.

3. Je moet niet naar de percentages kijken. Partijen kunnen meer dan 1 restzetel krijgen. Je moet het stelsel van grootste gemiddelden gebruiken. Het aantal stemmen per partij (of lijstverbinding) moet je daarbij delen door het aantal zetels dat ze al hebben, plus 1. Voor de PVV dus delen door (4 + 1) = 5. De restzetel gaat dan naar de partij die de meeste stemmen per zetel heeft als die er eentje bij krijgt. Hiermee wordt net zolang doorgegaan tot alle zetels verdeeld zijn.

4. Tenslotte moeten in de lijstverbindingen de zetels nog verdeeld worden over de verschillende partijen. Dat is weer een verhaal apart.

Als je wil, tik ik vanavond een verhaal waarin ik de hele berekening laat zien. Tenzij iemand zich al eerder geroepen voelt...

[ Bericht 12% gewijzigd door freako op 05-06-2009 08:04:52 ]
pi_69728443
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 03:52 schreef Ludootje het volgende:

Ik ben trots op Utrecht: D66 22,4%
.

Volgens mij doet D66 't goed in studentensteden.
pi_69728537
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:46 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Tja, de apengeluiden die ze in het Volendam stadion maken wanneer er een zwarte speler aan de bal is zegt genoeg. Stelletje cokegebruikers.
Volgens mij ben je vet in de war ,hier voetballen enkel allochtonen,en die zijn zeer geaccpteerd.Apegeluiden hoor ik wel altijd bij al die andere clubs.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:26:34 #77
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69728628
volendam is toch wel het bolwerk van fascisme, nationalisme en xenofobie in nederland, de bakermat.
pi_69728747
Ah, Nieuwegein, PVV de grootste. Ook rond Utrecht en met overlast Marokkanen.
pi_69728759
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:26 schreef ASroma het volgende:
volendam is toch wel het bolwerk van fascisme, nationalisme en xenofobie in nederland, de bakermat.
Dat ontken ik niet ,maar je praat over de minderheid hier,de tijd staat hier (gelukkig)niet stil.en de jongere generaties zijn merendeels wereldser en ruimdenkender dan men verwacht.
pi_69728766
Het was weer vermakelijk gisteren
pi_69728817
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:36 schreef Urquhart het volgende:
Het was weer vermakelijk gisteren
En ergerlijk ,wanneer wordt die Femke Halsema nu eens oppasmoeder?Die heeft nog nooit iemand laten uitspreken, met haar emotieloze kuttekop.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:48:06 #82
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_69728958
Wat een triest slotdebat.

De PVV is al triest, maar daar verwacht je het van. Wat mij dan weer verschrikkelijk kinderachtig over kwam waren D66 en de SP

Agnes Kant schreeuwde hysterisch over het hele gebeuren, niet charmant, alsof het een vijswijf op de markt is.
D66 liet zich kennen door te stellen dat als ze Wilders buiten de deur kunnen houden door het zinnetje "er is geen Nederlandse cultuur" in het partij-programma te zetten, dat hij dat met liefde zou doen. Hoe bedoel je kortzichtig en kinderachtig. Iets zegt me dat hij dat dreigement nooit door durft te drukken, anders verliest hij heel snel heel veel stemmen.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 juni 2009 @ 08:48:35 #83
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_69728968
Amsterdam
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:51:54 #84
121310 venomsnake
El Saltador
pi_69729037
Gelukkig heeft de PVV in de stad Groningen niet zo'n enorme monsterscore behaald als in sommige andere steden. (Rotterdam )

Zelden zo'n kinderachtig slotdebat gezien trouwens, daar kreeg ik gewoon plaatsvervangende schaamte van.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:52:43 #85
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69729054
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:47 schreef isogram het volgende:

Zoals freako uitlegt kloppen je aannames niet – overigens moet je met de tweede kamer verkiezingen ook altijd minstens één hele zetel qua stemmen halen wil je in de kamer komen – maar zelfs met je aannames zou het CDA toch 5 zetels + 0,2% moeten hebben?

Dat de PvdD er geen krijgt vind ik overigens niet zo spijtig sinds ik heb gelezen dat Natasja Oerlemans als favoriete film de ongefundeerde, onwetenschappelijke samenzweringsfilm Zeitgeist opgeeft. Ik zou van een politica toch enig kritisch vermogen verwachten om zoiets dan even na te zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 05-06-2009 09:13:17 ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:35:03 #86
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69730015
En weer wakker, maar gelukkig weinig gemist. Enschede heeft zich redelijk goed gehouden.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:06:47 #87
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_69730762
Wat volgens mij in volendam erg speelt is de angst voor goedkope oostblokkers in de bouw.

De SP en de PVV zijn de enige die drastische beperkingen willen opleggen aan oost europeanen. De SP word als veels te links gezien door de vele ZZP'ers blijft alleen de PVV over.

Ik denk niet dat de volendammers bang hoeven te zijn om door moslims overspoelt te worden. Er is geen eens een openbare school.
dit is een lege sig
pi_69730909
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:45 schreef freako het volgende:
1. Een partij moet minstens 1 zetel halen om een restzetel te halen. Dat doet de PvdD niet, dus die komt op nul.
<knip>
Als je wil, tik ik vanavond een verhaal waarin ik de hele berekening laat zien. Tenzij iemand zich al eerder geroepen voelt...
Punt 1 verklaart al waarom ik het niet goed begreep; dank voor de toelichting. Ik vind die regel trouwens wel een beetje vreemd, maar dat terzijde. Voor mij hoef je die uitgebreide berekening niet te gaan maken.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:38 schreef Anniebab het volgende:
En ergerlijk ,wanneer wordt die Femke Halsema nu eens oppasmoeder?Die heeft nog nooit iemand laten uitspreken, met haar emotieloze kuttekop.
Als er één politicus was die anderen niet liet uitspreken en constant overal doorheen kakelde, was het Geert Wilders wel. Op zeer ruime afstand gevolgd door Halsema en Kant. Vooral Rutte, Van Geel, Pechtold en Hamer wachtten netjes op hun beurt.
pi_69730967
Wat ik niet begrijp is dat deze uitslag helemaal niet had mogen worden gepubliceerd, maar daar hoor je niemand over!

UIt Engeland bijv horen we niets wat ook volgens de statuten van deze verkiezing is.

Niet dat het belangrijk is , maar Nederland staat in Europa een beetje voor paal , tenminste als ik naar de ZDF of ORF luister.
pi_69731055
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:13 schreef isogram het volgende:

[..]

Punt 1 verklaart al waarom ik het niet goed begreep; dank voor de toelichting. Ik vind die regel trouwens wel een beetje vreemd, maar dat terzijde. Voor mij hoef je die uitgebreide berekening niet te gaan maken.
[..]

Als er één politicus was die anderen niet liet uitspreken en constant overal doorheen kakelde, was het Geert Wilders wel. Op zeer ruime afstand gevolgd door Halsema en Kant. Vooral Rutte, Van Geel, Pechtold en Hamer wachtten netjes op hun beurt.
Oke dan heb ik een ander debat gezien.Pechtold wat een aanfluiting die gast.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:20:24 #91
148059 Pritt
Atheïst
pi_69731082
D66 in Amsterdam, eindelijk de PvdA niet de grootste.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_69731115
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:52 schreef Iblis het volgende:
Zoals freako uitlegt kloppen je aannames niet – overigens moet je met de tweede kamer verkiezingen ook altijd minstens één hele zetel qua stemmen halen wil je in de kamer komen – maar zelfs met je aannames zou het CDA toch 5 zetels + 0,2% moeten hebben?
Het was laat... domme rekenfout
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Kugari-Ken het volgende:
Wat een triest slotdebat.

De PVV is al triest, maar daar verwacht je het van. Wat mij dan weer verschrikkelijk kinderachtig over kwam waren D66 en de SP. Agnes Kant schreeuwde hysterisch over het hele gebeuren, niet charmant, alsof het een vijswijf op de markt is.
D66 liet zich kennen door te stellen dat als ze Wilders buiten de deur kunnen houden door het zinnetje "er is geen Nederlandse cultuur" in het partij-programma te zetten, dat hij dat met liefde zou doen. Hoe bedoel je kortzichtig en kinderachtig. Iets zegt me dat hij dat dreigement nooit door durft te drukken, anders verliest hij heel snel heel veel stemmen.
Dat je het van de PVV wél verwacht en van anderen niet, is geen excuus om het gedrag van Wilders mee goed te praten. De man viel constant anderen in de rede. Ferry Mingelen moest TIG keer ingrijpen om ervoor te zorgen dat anderen meer dan één zin konden uitspreken voordat Wilders er doorheen kwam.

Kant liet zich op de kast jagen door Wilders en ging gaandeweg het debat steeds bozer kijken en harder schreeuwen, dat klopt. Maar ze viel minder vaak anderen in de rede dan Wilders deed. De opmerking van Pechtold moet kunnen; ik zie het probleem niet.

De beste opmerking van de avond kwam - verrassend genoeg - van Mark Rutte. Nadat Wilders verbolgen reageerde op de antwoorden van partijen die de PVV als coalitiepartner uitsluiten of verre van waarschijnlijk vinden, merkte Rutte fijntjes op dat Wilders zelf ook GroenLinks al op voorhand uitsluit en dat hij daarmee dus geen haar beter is. Ik ben geen VVD-fan, maar dat was een uitstekende opmerking van Rutte, die verder vooral de vader en vriend van Wilders uithing...
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:21:33 #93
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69731116
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:16 schreef CANARIS het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat deze uitslag helemaal niet had mogen worden gepubliceerd, maar daar hoor je niemand over!

UIt Engeland bijv horen we niets wat ook volgens de statuten van deze verkiezing is.

Niet dat het belangrijk is , maar Nederland staat in Europa een beetje voor paal , tenminste als ik naar de ZDF of ORF luister.
Dat was vijf jaar geleden ook zo, het zou niet gepubliceerd mogen worden omdat het de verkiezingen zou kunnen beïnvloeden in andere lidstaten. In 2004 heeft Nederland daar ook al veel kritiek over ontvangen. Ik snap echter wel dat mensen het willen weten, en ik snap dan ook niet dat het niet Europa-breed op dezelfde dag gehouden wordt, of desnoods dagen als er mensen zijn die principieel niet op zondag willen stemmen (dan mogen die fijn op zaterdag gaan).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:22:32 #94
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69731143
quote:

Hoorde ik begin deze week al iemand over: dat de uitslag pas zondag bekend had mogen worden. Is dat ook echt zo ja?
pi_69731191
Uitslag van mijn woonplaats, Katwijk:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CDA          27.5%          -8.3% 
PvdA         5.3%           -5.9%
VVD          7.7%           -0.8%
GL           3.6%           +0.6%
SP           3.8%             =
CU-SGP       24.3%           +2.5%
D66           4.9%          +2.8%
PVV          18.5%          +18.5%
PvdD          3%             +0.5% 
Van de splinterpartijen is de Klokkenluiderspartij met 0.5% het grootste

Katwijk is dus gelukkig nog steeds een christelijk dorp en is niet in handen gevallen van de PVV... (De winst van de PVV vind ik wel onverwacht groot.)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_69731241
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:22 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoorde ik begin deze week al iemand over: dat de uitslag pas zondag bekend had mogen worden. Is dat ook echt zo ja?
Ja dat is echt zo
Zondag 17.00 uur mogen de uitslagen pas worden bekend gegeven.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:27:28 #97
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69731294
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:25 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ja dat is echt zo
Zondag 17.00 uur mogen de uitslagen pas worden bekend gegeven.
Hier een persbericht van 5 jaar geleden. Het zal nu wel hetzelfde gaan, Nederland zegt: "we publiceren allen voorlopige uitslagen, de officiële uitslag komt zondag pas".
pi_69731296
quote:

Ach, waar hebben we het over? Europa is nog lang geen eenheid. Als die er ECHT was, had je Europese partijen, met Europese kandidatenlijsten en één Europese uitslag (feitelijk zoals LibDem wil). Dan had je verkiezingen op één dag, in alle lidstaten, op basis van een Verdrag dat vooraf in alle lidstaten op dezelfde manier is getoetst (referendum) en goedgekeurd.

Ik denk niet dat bekendmaking van de uitslag in Nederland echt veel invloed heeft op de stembusgang in een ander land.
pi_69734196
edit.

[ Bericht 95% gewijzigd door EchtGaaf op 05-06-2009 17:18:53 ]
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:21:52 #100
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_69734880
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:27 schreef isogram het volgende:

[..]

Ach, waar hebben we het over? Europa is nog lang geen eenheid. Als die er ECHT was, had je Europese partijen, met Europese kandidatenlijsten en één Europese uitslag (feitelijk zoals LibDem wil). Dan had je verkiezingen op één dag, in alle lidstaten, op basis van een Verdrag dat vooraf in alle lidstaten op dezelfde manier is getoetst (referendum) en goedgekeurd.

Ik denk niet dat bekendmaking van de uitslag in Nederland echt veel invloed heeft op de stembusgang in een ander land.
Denk dat de PVV nu ook in andere landen veel stemmen krijgt
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')