wel waar, maar ok ede-wageningen kent zijn problematiek rondom marokkaanse jongeren en wilders scoort relatief laag met 6,8 procentquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:52 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar dat is wel een apart soort universiteit, ik had eigenlijk CDA verwacht daar.
Tsja, maar ik heb die universiteit altijd meer geassocieerd met het uitbuiten van natuur en milieu dan het beschermen.quote:
We weten het ook beter. Maar om een oude Duitser te citeren:quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:49 schreef Hordo het volgende:
[..]
Als ik de topics in dit forum bekijk zijn het meeral de tegenstanders van de PVV die huilie doen. oww waarom stemt iedereen op wilder, waarom gaat het heen met nederland
waarom wordt de pvv zo groot
is iedereen dan zo dom
hoe kan dit gebeuren
etc etc. Tja sommige kunnen niet tegen hun verlies, en hebben ondanks deze nekslag nog steeds de oogklepjes op en denken dat ze het nog steeds beter weten
quote:Tegen domheid strijden zelfs de Goden tevergeefs
Nee, echt niet. Ik denk niet dat alleen (halve) racisten op Wilders stemmen. Ik denk dat er een hoop mensen ook gewoon op Wilders stemmen uit ontevredenheid. Dat kan ontevredenheid met 'de islamisering' zijn, maar ook ontevredenheid met andere zaken. Als je een stem op Wilders wegschrijft als een extreem rechtse stem negeer je alle andere aspecten, en daar voed je Wilders alleen maar mee.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:53 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
ik wil er best aan, dat er 1 op de 6, of 1 vd 5 mensen, racist is, of iets wat daar sterk op lijkt, tsja, fact of life.
Waar ik problemen mee heb, is dit als een geweldige politieke overwinning zien. Wilders heeft gewoon de hele extreem rechtse stem gepakt. Da's niet bijzonder knap.
Je klaagt dat de limbo's worden gedist maar je doet hetzelfde met Brabos???quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:53 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
In Brabant liggen ze waarschijnlijk allemaal te slapen, of hangen ze in een kroeg rond. Zo gaat dat met Brabanders
Dat lijkt mij meer aan het feit te liggen dat het een studentenstad is. Van de uitslagen die tot nu toe binnen zijn is in steden met een universiteit veelal de PVV kleiner dan gemiddeld(Rotterdam uitgezonderd iig), en D'66 + GroenLinks erg groot.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:54 schreef ASroma het volgende:
[..]
wel waar, maar ok ede-wageningen kent zijn problematiek rondom marokkaanse jongeren en wilders scoort relatief laag met 6,8 procent
dan had je deze 'bedreiging' wel kunnen omzeilen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:55 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
We weten het ook beter. Maar om een oude Duitser te citeren:
[..]
En met communisten hier in Havanna a/d Waalquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:53 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
In Brabant liggen ze waarschijnlijk allemaal te slapen, of hangen ze in een kroeg rond. Zo gaat dat met Brabanders
Ik denk dat het ontevredenheid is met het luisteren van de gevestigde politiek.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:55 schreef De_Hertog het volgende:
Nee, echt niet. Ik denk niet dat alleen (halve) racisten op Wilders stemmen. Ik denk dat er een hoop mensen ook gewoon op Wilders stemmen uit ontevredenheid. Dat kan ontevredenheid met 'de islamisering' zijn, maar ook ontevredenheid met andere zaken. Als je een stem op Wilders wegschrijft als een extreem rechtse stem negeer je alle andere aspecten, en daar voed je Wilders alleen maar mee.
In Zundert 20%, tegen 33% CDA.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:56 schreef Lkw het volgende:
In Rucphen (NB) is de PVV ook groot: 34,8 procent.
Voor jou informatie zaten al die PVV stemmers 'vroeger' gewoon bij de PvdA, VVD en CDA. Normale kiezers dus, die zijn niet spontaan dom geworden. Die zijn juist wakker geworden blijkbaar.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:55 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
We weten het ook beter. Maar om een oude Duitser te citeren:
[..]
Niet zo huilie doenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:56 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Je klaagt dat de limbo's worden gedist maar je doet hetzelfde met Brabos???
ik wilde zelf antwoorden, maar ben het volledig met je eens, dus hierbij.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Ik denk niet dat alleen (halve) racisten op Wilders stemmen. Ik denk dat er een hoop mensen ook gewoon op Wilders stemmen uit ontevredenheid. Dat kan ontevredenheid met 'de islamisering' zijn, maar ook ontevredenheid met andere zaken. Als je een stem op Wilders wegschrijft als een extreem rechtse stem negeer je alle andere aspecten, en daar voed je Wilders alleen maar mee.
Precies, ik denk dat die hele PVV vanzelf weer wegvalt als ze daadwerkelijk verantwoordelijkheid moeten dragen. Maar dat bereik je niet door alles weg te schrijven als een 'rascistische stem'.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:57 schreef Tup het volgende:
[..]
Ik denk dat het ontevredenheid is met het luisteren van de gevestigde politiek.
Laat PVV maar meebesturen, dan zal blijken dat de PVV Paars in het kwadraat is.
bij al die andere partijen zie je ook die oud-corryfeeen waar is kok bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:57 schreef Wheelgunner het volgende:
PvdA had de illusie van Bos als redder van de economie moeten vasthouden, dan hadden ze misschien nog het verlies beperkt.
Ik geef toe dat je daar een punt kan hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En een tweede plek voor D66., 20% PVV en 17% D66.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:59 schreef n00000b het volgende:
De PVV de winnaar in Den Haag....
Oh oh Den Haag, mooie stad achter de duinen...
Ik heb toch niet veel beters te doen momenteel. Ja, ik kan naar bed gaan, maar dat is ook weer zo verstandig.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:58 schreef Lkw het volgende:
[..]
ik wilde zelf antwoorden, maar ben het volledig met je eens, dus hierbij.
Niet alleen het verantwoordelijkheid dragen, dan blijkt denk ik ook dat de huidige doelgroep weinig belang heeft bij een grote PVV. Want geen koopwoning, want laaggeschoolde arbeid, want flexwerker enz.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:59 schreef De_Hertog het volgende:
Precies, ik denk dat die hele PVV vanzelf weer wegvalt als ze daadwerkelijk verantwoordelijkheid moeten dragen. Maar dat bereik je niet door alles weg te schrijven als een 'rascistische stem'.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:00 schreef mcyodogg het volgende:
Nijmegen na 87% van de stemmen GL als koploper(20.2%), gevolgd door D66(16.7) en CDA+PvdA(13.6). Wel opvallend dat de SP slechts de helft haalt van november 2006. PVV komt niet verder dan 10% en is de 6e partij.
Zelfs 0.5% meer dan in zijn hometown Venlo, 31.6% dat zal dan wel gelijk het grootste aantal in Nederland zijn en blijven qua percentage Wilders stemmers.quote:
SP zat in 2006 op top. 8 a 10% is max.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:00 schreef mcyodogg het volgende:
Nijmegen na 87% van de stemmen GL als koploper(20.2%), gevolgd door D66(16.7) en CDA+PvdA(13.6). Wel opvallend dat de SP slechts de helft haalt van november 2006. PVV komt niet verder dan 10% en is de 6e partij.
Dat is een ander punt, maar veel van die proteststemmers uit de peilingen zitten natuurlijk bij de 65% die niet zijn komen stemmen. Bij landelijke verkiezingen kan de verhouding dus heel anders liggen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:59 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Toch wil ik weten wat de laatste peilingen waren voor de verkiezingen
Ik meen me te herinneren, iets van 24 zetels in een NIPO peilingen en de fantasie 32 stuks vanDeHOnd.
dan is 450.000 gewoon een keiharde tegenvaller.
Nee, Edam-Volendam tot nu toe, 39.8%quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:01 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
Zelfs 0.5% meer dan in zijn hometown Venlo, 31.6% dat zal dan wel gelijk het grootste aantal in Nederland zijn en blijven qua percentage Wilders stemmers.
Nijmeguh!! Met 87% zal er wel niet veel meer aan veranderen. Opvallend van de SP idd, die had ik veel groter verwacht. Maar toch blijft het linkse imago in stand.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:00 schreef mcyodogg het volgende:
Zoek Volendam maar eens op ;-).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:01 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
Zelfs 0.5% meer dan in zijn hometown Venlo, 31.6% dat zal dan wel gelijk het grootste aantal in Nederland zijn en blijven qua percentage Wilders stemmers.
Toch tenenkrommend dat GroenLinks zo groot is in mijn studentenstad.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:02 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nijmeguh!! Met 87% zal er wel niet veel meer aan veranderen. Opvallend van de SP idd, die had ik veel groter verwacht. Maar toch blijft het linkse imago in stand.
zitten een enkel ouder echtpaar in het plaatstelijk buurthuis te tellen, duurt allemaal wat langer.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:03 schreef evert het volgende:
wat is harderwijk laat
Zoals Hamer vanavond heel terecht opmerkte, is de opkomst van een compleet andere orde dan bij Tweede-Kamerverkiezingen. De opkomst lijkt uit te komen op 36,5 procent. tegenover 80,7 procent in 2006. De kiezerspopulatie is dus compleet anders en dat heeft invloed op de verdeling van zetels. Christenen stemmen altijd trouw. Zie hoe het CDA de grootste blijft en hoe CU stabiel blijft.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:59 schreef BogardeRules het volgende:
Toch wil ik weten wat de laatste peilingen waren voor de verkiezingen
Ik meen me te herinneren, iets van 24 zetels in een NIPO peilingen en de fantasie 32 stuks vanDeHOnd.
dan is 450.000 gewoon een keiharde tegenvaller.
Natuurlijk, alle fatsoenlijke mensen zijn al uit het stadscentrum.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:30 schreef Picchia het volgende:
Ijsselstein, PVV de grootste. Rond Utrecht is het behoorlijk PVV'erig.![]()
Was wat kort van stof. Ik denk zelf dat dit de natuurlijke grootte is van de SP, rest (de 25 zetels) was protest die nu grotendeels naar PVV en D66 gaat (gek, want wsl. niet echt gunstig voor ze)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:04 schreef mcyodogg het volgende:
SP was de grootste bij de Twee Kamerverkiezingen in Nijmegen.
Dorpen rondom Nijmegen zijn het alleen CDA, PVV en PvdA die de stemmen krijgen. Nijmegen zelf gooit echt alles omquote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Toch tenenkrommend dat GroenLinks zo groot is in mijn studentenstad.
Wees blij met de groei van D66 (mede door mijn stem).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Toch tenenkrommend dat GroenLinks zo groot is in mijn studentenstad.
De opkomst is flink aan het dalen, staat nu op 32.8%quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:06 schreef isogram het volgende:
[..]
De opkomst lijkt uit te komen op 36,5 procent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |