abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 14:23:52 #126
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_80185009
Niet alleen de kiezer heeft in drie opeenvolgende verkiezingen voor Balkenende gekozen, ook het CDA doet dat keer op keer. En dat is toch echt een grote partij die kan kiezen uit een enorm arsenaal. De collega's van de MP zijn over het algemeen uitermate tevreden over z'n leiderschap. Als hij geen capaciteiten zou hebben, dan zou dat echt veel eerder afgestraft zijn.

Maar goed, dat staat los van het feit of het verstandig is dat Balkenende nu voor de vierde keer meedoet aan de verkiezingen. Ik denk dat hij behoorlijk wat imagoschade heeft opgelopen in de laatste maanden, waarbij hij ook zeker niet vrijuit gaat bij allerlei missers van z'n kabinet (en van hemzelf). Ik denk dat Nederland toe is aan een andere premier en aan een andere generatie politici binnen het CDA in het algemeen (dus ook geen Hirsch Ballin of Donner meer). Mocht het CDA niet de grootste worden bij de verkiezingen, dan gebeurt dat vanzelf, maar ik denk dat ze daar beter eerder aan hadden kunnen werken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_80185052
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het volkerenrecht is gewoon op internet te lezen hoor! En iedereen van MBO+ niveau had dus kunnen weten dat die inval in strijd was met het volkerenrecht (zelfs als er WMD's gevonden waren). Dus ook Balkenende.
Ja oke, maar het ging om het wel of niet aanwezig zijn van WMD's. Dat dat eigenlijk ook niets uitmaakte voor het volkerenrecht is weer een ander verhaal.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 14:25:36 #128
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_80185059
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:21 schreef LXIV het volgende:

Verder vind ik hem ook veel te vaag in veel zaken. Dat komt eerder voort uit het "vergrootglaseffect". Hij zegt heel vaak eigenlijk niks, maar doet daar dan wel 10 minuten over. Dat kun je hem misschien niet kwalijk nemen omdat alles wat hij zegt dan weer verdraaid in de pers terecht komt, maar eigenlijk zou hij daar tegen moeten kunnen.
Klopt. Ik ben geen PvdA-fan, maar vond het altijd een verademing als na Balkenende Wouter Bos aan het woord kwam, die gewoon een stuk duidelijker was in z'n manier van praten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 11 april 2010 @ 14:28:25 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80185146
En wat ik nog beschamend vind van Balkenende is zijn gebrek aan uitstraling van autoriteit. Het complete gebrek. Hij heeft daar nog onvoldoende van om een beetje lastige middelbare schoolklas in bedwang te houden.
Twee heel duidelijke voorbeelden hiervan zijn het bezoek aan Bush, waar hij zich uiterst nederig opstelde, terwijl hij in feite gewoon het staatshoofd van een soeverein land is, een gelijke dus, en dat interview dat Ali B. er ook naast zat en tegen Balkenende sprak alsof hij het sukkelige jongetje uit zijn klas was. Hoe reageerde Balkenende? Appelig en correct antwoord geven tegen meneer B, terwijl die uitspraken deed als "Hé! Ik find dat jij eens normaal moet gaan doen met je regering". Terwijl hij in feite het staatshoofd van een soeverein land is.

Het straalt er niet vanaf, om het zo maar te zeggen.

Niet dat dit nu een reden voor mij is om niet op het CDA te stemmen, maar het is ook geen pré.
The End Times are wild
pi_80185200
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:59 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, dat is het probleem niet, want dat is ook weer niet zo. Wat je tegenwoordig ziet, is dat elke uitspraak van de MP onder een vergrootglas ligt en dat mensen op krantensites en internetfora daar dan over gaan zeiken. Zo ook toen Balkenende een vraag kreeg over Jan Smit bij z'n wekelijkse persconferentie. De man wordt een vraag gesteld en hij geeft daar antwoord op, waarna iedereen roept hoe belachelijk het is dat-ie het erover heeft.
Dat was niet zo'n probleem wat ik wel ernstig premieronwaardig vond was het meepresenteren van RTLboulevard.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 11 april 2010 @ 14:32:05 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80185243
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:25 schreef Mike het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben geen PvdA-fan, maar vond het altijd een verademing als na Balkenende Wouter Bos aan het woord kwam, die gewoon een stuk duidelijker was in z'n manier van praten.
Ja, hij moet ook eens leren wat dui-de-lijk-er te art-i-cu-le-ren. Het is allemaal binnensmonds gemompel zonder fatsoenlijke zinsopbouw en zonder opbouw in zijn betoog.
Krijgt hij een vraag dan mompelt hij tien minuten lang een brij van woorden, waaruit je soms flarden kunt ontwaarden als "robuust optreden", "Nederlandse normen", "Het moet niet te gek worden", maar de gehele context blijft onduidelijk. Na tien minuten is de verslaggever zó de draad kwijt dat hij niet weet wat verder te vragen, want wellicht is zijn vraag al beantwoord, dus stopt hij er maar mee. En Balkenende loopt weer vrolijk door zonder iets gezegd te hebben.

Het Wonder van het CDA is dat zo'n figuur de kans krijgt dit land 8 jaar lang te leiden! En wellicht nog wel langer.
The End Times are wild
pi_80185254
Topic van het jaar.
pi_80185292
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:28 schreef LXIV het volgende:
En wat ik nog beschamend vind van Balkenende is zijn gebrek aan uitstraling van autoriteit.
Dat vind ik ook beschamend. Maar die autoriteit zie ik ook niet bij Pechtold, Rutte, Roemer, Halsema, Thieme of Rouvoet. Van der Vlies heeft het. Cohen zit er een beetje tussen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 11 april 2010 @ 14:35:03 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80185342
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:25 schreef waht het volgende:

[..]

Ja oke, maar het ging om het wel of niet aanwezig zijn van WMD's. Dat dat eigenlijk ook niets uitmaakte voor het volkerenrecht is weer een ander verhaal.
Maar wel een belangrijk verhaal. Want Nederland heeft in de periode daarvoor heel erg veel geïnvesteerd in de internationale rechtsorde en het bevorderen daarvan. Al sinds het begin van de vorige eeuw (Vredespaleis). Niet voor niets is het int. strafhof gevestigd in Den Haag. En dan opeens wordt aan de grofste schending van die rechtsorde volop politieke steun toegekend! Een blamage, niks meer.

Als Balkenende lef had gehad dan had hij zich aan de kant van Duitsland en Frankrijk geschaard en het veroordeeld. Als hij wat minder lef had gehad dan had hij zijn mond gehouden. Maar zoiets steunen, als Nederlander, terwijl de rechtsorde, de bevolking en de buurlanden tegen zijn, dat is toch idioot!
The End Times are wild
  † In Memoriam † zondag 11 april 2010 @ 14:35:54 #135
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_80185367
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat was niet zo'n probleem wat ik wel ernstig premieronwaardig vond was het meepresenteren van RTLboulevard.
Dan is hij gezellig 'één van ons'.
Carpe Libertatem
pi_80185908
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:33 schreef waht het volgende:

[..]

Dat vind ik ook beschamend. Maar die autoriteit zie ik ook niet bij Pechtold, Rutte, Roemer, Halsema, Thieme of Rouvoet. Van der Vlies heeft het. Cohen zit er een beetje tussen.
Je moet leeftijd niet verwarren met autoriteit. Als je premier wordt krijg je autoriteit mee, als je dan wat persoonlijk, inhoudelijk, intellectueel en sociaal overwicht hebt, dan ben je er al.

Als je voortdurend loopt te schutteren, dan heb je dat overwicht al niet bij je collega's, en dan straal je dat ook niet uit op tv. Ik kan me niet voorstellen dat Pechtold zich zou moeten laten voorzeggen door Donner in een debat bijvoorbeeld. Of weer moet roepen dat hij niet zo in vorm was. Premiers maken uitglijers, maar zo genant als Balkenende het keer op keer weet te maken op het politieke podium zelf is echt uniek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 11 april 2010 @ 14:50:42 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80185927
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan is hij gezellig 'één van ons'.
Ach, die Pietje Puk uitstraling, dat binnensmonds gemompel, dat stuntelige "kordaat" zijn van hem, het soms -heel gereserveerd- doen alsof hij boos is in de Kamer, daar kan ik allemaal nog wel mee leven en het is hem vergeven.

Maar die steun aan Bush bij de inval van Irak dus niet. Zelf heb ik me ingezet voor de internationale rechtsorde als (dienstplichtig) VN-soldaat in Bosnië 1993. En ik was ook altijd wel trots op de morele positie die Nederland daarin innam als klein land. Want mij betreft heeft Balkenende die morele positie uit opportunisme in één klap verspeeld door die steun toen te geven.
The End Times are wild
pi_80265725
Balkenende definitief lijsttrekker, het droomscenario voor de concurrentie. Ze hebben zich wijselijk even koest gehouden, het stormpje van interne kritiek is overgewaaid, en nu zijn er nog 3 maanden om de kiezers nog maar eens duidelijk uit te leggen wat voor incompetente slappeling het altijd geweest is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:16:18 #139
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_80271186
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Balkenende definitief lijsttrekker, het droomscenario voor de concurrentie. Ze hebben zich wijselijk even koest gehouden, het stormpje van interne kritiek is overgewaaid, en nu zijn er nog 3 maanden om de kiezers nog maar eens duidelijk uit te leggen wat voor incompetente slappeling het altijd geweest is.
En dan blijkt de komende paar maanden weer hoe goed de campagnestrategie van het CDA ook alweer is, en hoe trouw de achterban. En na 9 juni bezetten ze gewoon weer drie dozijn zetels, zoals het CDA onder Balkenende al vaker heeft gedaan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_80271694
reken maar van niet! Balken"ellende" is uitgeregeerd.

gelukkig maar
pi_80271748
Nee hoor Balkenende wordt gewoon weer premier. Ik zie het weer gebeuren.
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:36:11 #142
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_80271878
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:30 schreef RicharduitLeeuwarden het volgende:
reken maar van niet! Balken"ellende" is uitgeregeerd.

gelukkig maar
Ik help het je hopen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_80271891
keep on dreaming, gaat deze keer niet gebeuren. Meneer Balken"ellende"zal in de oppositie moeten en, let op , daar zal hij geen zin in hebben.
Dan zal hij wel alsnog voor "zijn gezin" kiezen en de kiezer dus ten 4e male laten zitten.

Tis maar waar je op zit te wachten
pi_80272692
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee hoor Balkenende wordt gewoon weer premier. Ik zie het weer gebeuren.
Alleen in theorie van een CDA-VVD-PVV kabinet en dan is het binnen drie maanden weer afgelopen. Andere partijen gaan niet akkoord met nog een ronde Balkenende
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_80272791
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Alleen in theorie van een CDA-VVD-PVV kabinet en dan is het binnen drie maanden weer afgelopen. Andere partijen gaan niet akkoord met nog een ronde Balkenende
Hmm, roep dat maar niet te hard. Gisteren was Hans Wiegel nog bij DWDD, en deed zo lief over Balkenende en over het program..
pi_80281515
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hmm, roep dat maar niet te hard. Gisteren was Hans Wiegel nog bij DWDD, en deed zo lief over Balkenende en over het program..
CDA-VVD-PVV. Je mag dan gristen zijn EG, maar zelfs jij zou nog moeten weten dat wiegel bij de VVD zit. VVD zou Balk nog wel accepteren, misschien, maar PvdA, D'66 of een linksere partij die dan als coalitie partner zou moeten fungeren gaat dat echt niet doen. Gelukkig maar.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2010 @ 23:02:43 #147
230491 Zith
pls tip
pi_80287432
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:23 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een mooie omslag. Gelukkig is de verleiding weerstaan te gaan gooien met termen als "respect", "verdraagzaamheid" en meer van dat soort PvdA-ambtenarenpraat.
Inderdaad, ze zouden meer moeten oppikken van http://www.catholica.nl! Zeker die ene Erwin is goed bezig
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_82246184
Helaas, ons CDA is de weg kwijt en lijkt de handdoek al in de ring te gooien. En ik zie het ook niet meer goed komen eerlijk gezegd.

Wat denken jullie? Is het beter voor het CDA om in de oppositie te gaan straks of zal het CDA toch in een coalitie moeten stappen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_82246367
Het CDA laat Balki bewust zitten, juist omdat hij geen stemmentrekker is. Ik denk dat de partij het nu wel heeft gehad met regeren en dit graag overlaat aan anderen. Daarom mag Balki blijven zitten.
  Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 18:53:52 #150
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_82247406
Het is heel dom van de prominenten die met de pers hebben gepraat om te zeggen dat het een verloren strijd is. Dat is eigenlijk een self-fulfilling prophecy. Natuurlijk weet iedereen dat er flink verloren gaat worden, maar dat kun je beter na de verkiezingen constateren dan ervoor.

Het belangrijkste zal voor het CDA zijn wie de nieuwe partijleider wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')