Ja oke, maar het ging om het wel of niet aanwezig zijn van WMD's. Dat dat eigenlijk ook niets uitmaakte voor het volkerenrecht is weer een ander verhaal.quote:Op zondag 11 april 2010 14:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het volkerenrecht is gewoon op internet te lezen hoor! En iedereen van MBO+ niveau had dus kunnen weten dat die inval in strijd was met het volkerenrecht (zelfs als er WMD's gevonden waren). Dus ook Balkenende.
Klopt. Ik ben geen PvdA-fan, maar vond het altijd een verademing als na Balkenende Wouter Bos aan het woord kwam, die gewoon een stuk duidelijker was in z'n manier van praten.quote:Op zondag 11 april 2010 14:21 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik hem ook veel te vaag in veel zaken. Dat komt eerder voort uit het "vergrootglaseffect". Hij zegt heel vaak eigenlijk niks, maar doet daar dan wel 10 minuten over. Dat kun je hem misschien niet kwalijk nemen omdat alles wat hij zegt dan weer verdraaid in de pers terecht komt, maar eigenlijk zou hij daar tegen moeten kunnen.
Dat was niet zo'n probleem wat ik wel ernstig premieronwaardig vond was het meepresenteren van RTLboulevard.quote:Op zondag 11 april 2010 13:59 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat is het probleem niet, want dat is ook weer niet zo. Wat je tegenwoordig ziet, is dat elke uitspraak van de MP onder een vergrootglas ligt en dat mensen op krantensites en internetfora daar dan over gaan zeiken. Zo ook toen Balkenende een vraag kreeg over Jan Smit bij z'n wekelijkse persconferentie. De man wordt een vraag gesteld en hij geeft daar antwoord op, waarna iedereen roept hoe belachelijk het is dat-ie het erover heeft.
Ja, hij moet ook eens leren wat dui-de-lijk-er te art-i-cu-le-ren. Het is allemaal binnensmonds gemompel zonder fatsoenlijke zinsopbouw en zonder opbouw in zijn betoog.quote:Op zondag 11 april 2010 14:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben geen PvdA-fan, maar vond het altijd een verademing als na Balkenende Wouter Bos aan het woord kwam, die gewoon een stuk duidelijker was in z'n manier van praten.
Dat vind ik ook beschamend. Maar die autoriteit zie ik ook niet bij Pechtold, Rutte, Roemer, Halsema, Thieme of Rouvoet. Van der Vlies heeft het. Cohen zit er een beetje tussen.quote:Op zondag 11 april 2010 14:28 schreef LXIV het volgende:
En wat ik nog beschamend vind van Balkenende is zijn gebrek aan uitstraling van autoriteit.
Maar wel een belangrijk verhaal. Want Nederland heeft in de periode daarvoor heel erg veel geïnvesteerd in de internationale rechtsorde en het bevorderen daarvan. Al sinds het begin van de vorige eeuw (Vredespaleis). Niet voor niets is het int. strafhof gevestigd in Den Haag. En dan opeens wordt aan de grofste schending van die rechtsorde volop politieke steun toegekend! Een blamage, niks meer.quote:Op zondag 11 april 2010 14:25 schreef waht het volgende:
[..]
Ja oke, maar het ging om het wel of niet aanwezig zijn van WMD's. Dat dat eigenlijk ook niets uitmaakte voor het volkerenrecht is weer een ander verhaal.
Dan is hij gezellig 'één van ons'.quote:Op zondag 11 april 2010 14:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was niet zo'n probleem wat ik wel ernstig premieronwaardig vond was het meepresenteren van RTLboulevard.
Je moet leeftijd niet verwarren met autoriteit. Als je premier wordt krijg je autoriteit mee, als je dan wat persoonlijk, inhoudelijk, intellectueel en sociaal overwicht hebt, dan ben je er al.quote:Op zondag 11 april 2010 14:33 schreef waht het volgende:
[..]
Dat vind ik ook beschamend. Maar die autoriteit zie ik ook niet bij Pechtold, Rutte, Roemer, Halsema, Thieme of Rouvoet. Van der Vlies heeft het. Cohen zit er een beetje tussen.
Ach, die Pietje Puk uitstraling, dat binnensmonds gemompel, dat stuntelige "kordaat" zijn van hem, het soms -heel gereserveerd- doen alsof hij boos is in de Kamer, daar kan ik allemaal nog wel mee leven en het is hem vergeven.quote:Op zondag 11 april 2010 14:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan is hij gezellig 'één van ons'.
En dan blijkt de komende paar maanden weer hoe goed de campagnestrategie van het CDA ook alweer is, en hoe trouw de achterban. En na 9 juni bezetten ze gewoon weer drie dozijn zetels, zoals het CDA onder Balkenende al vaker heeft gedaan.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Balkenende definitief lijsttrekker, het droomscenario voor de concurrentie. Ze hebben zich wijselijk even koest gehouden, het stormpje van interne kritiek is overgewaaid, en nu zijn er nog 3 maanden om de kiezers nog maar eens duidelijk uit te leggen wat voor incompetente slappeling het altijd geweest is.
Ik help het je hopen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:30 schreef RicharduitLeeuwarden het volgende:
reken maar van niet! Balken"ellende" is uitgeregeerd.
gelukkig maar
Alleen in theorie van een CDA-VVD-PVV kabinet en dan is het binnen drie maanden weer afgelopen. Andere partijen gaan niet akkoord met nog een ronde Balkenendequote:Op dinsdag 13 april 2010 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee hoor Balkenende wordt gewoon weer premier. Ik zie het weer gebeuren.
Hmm, roep dat maar niet te hard. Gisteren was Hans Wiegel nog bij DWDD, en deed zo lief over Balkenende en over het program..quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alleen in theorie van een CDA-VVD-PVV kabinet en dan is het binnen drie maanden weer afgelopen. Andere partijen gaan niet akkoord met nog een ronde Balkenende
CDA-VVD-PVV. Je mag dan gristen zijn EG, maar zelfs jij zou nog moeten weten dat wiegel bij de VVD zit. VVD zou Balk nog wel accepteren, misschien, maar PvdA, D'66 of een linksere partij die dan als coalitie partner zou moeten fungeren gaat dat echt niet doen. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hmm, roep dat maar niet te hard. Gisteren was Hans Wiegel nog bij DWDD, en deed zo lief over Balkenende en over het program..
Inderdaad, ze zouden meer moeten oppikken van http://www.catholica.nl! Zeker die ene Erwin is goed bezigquote:Op zondag 4 april 2010 17:23 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een mooie omslag. Gelukkig is de verleiding weerstaan te gaan gooien met termen als "respect", "verdraagzaamheid" en meer van dat soort PvdA-ambtenarenpraat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |