abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69823931
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

edit: je bent het er dus mee eens dat een werkgever het mag verbieden.
Ja.
Ik reageerde alleen maar op de opmerking dat er een verbod moet komen op een hoofddoek. (in nederland) Daar ben om duidelijke redenen op tegen want dan kunnen mijn t-shirts e.d.. ook verboden worden zomaar omdat iemands onderbuik gevoel het kut vind.

Werkgevers moeten uiteraard dat recht wel hebben, je moet immer representatie kunnen kiezen voor je bedrijf.
Gelukkig heb ik een baan waarbij uitstraling amper belang heeft zolang ik er maar verzorgd uit zie. Dus ik zit hier gewoon in mijn metal kloffie.
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 13:58:17 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69824857
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoeft geen algemeen verbod te komen. Alleen moeten werkgevers zelf mogen bepalen of ze bepaalde uiterlijkheden toestaan of niet. Als een werkgever geen Goth achter de kassa wil hebben, is dat zijn goed recht. Als een school geen hoofddoekje voor de klas wil hebben, is dat eveneens hun goed recht.

Wat maakt een hoofddoekje tot een uitzondering? Zo'n lap is niet heilig, niet verplicht, kan gewoon af. Ik snap de hele ophef iedere keer niet.

Zoek dan dus een werkgever of school waar het wel mag!
don't ask, don't tell

die gaat niet in de lerarenkamer liggen sexen neem ik aan ... hoeven die kinderen (en evt. collega's) helemaal niets van te merken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2009 @ 14:06:29 #128
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69825082
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:13 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het past juist hier, met het oog op dat je gewoon zelf mag weten wat je doet.
Democratie en vrijheid enzo.

Dat het een porem is of niet is een andere discussie die gevoerd kan worden maar een verbod op landelijk gebied moeten we _zeker_ niet van spreken want dan kan er gewoon van alles verboden worden om van alles.

Waar ik wel een probleem mee heb is allesbedekkende kleding, bijvoorbeeld de burka.
Ik hoef het immers ook niet te proberen met een bivakmuts rond te lopen. Dan kan ik wel zeggen moet van god, maar daar heeft de politie terecht geen boodschap aan.
Dat moet voor een burka niet anders zijn, want anders zit je gewoon een tweedeling te creëren.
Mee eens, ik zeg niet dat het ook om die reden verboden moet worden (omdat ik het geen porem vind), maar dat is mijn mening. Over de niqaab of de burka wil ik het helemaal niet hebben, want dat is inderdaad te zot voor woorden, dat het uberhaupt nog een discussie is.

En ja, we leven in een democratie, en dat is soms onze nekslag.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 8 juni 2009 @ 14:29:39 #129
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69825716
Volgens mij zit Geert Wilders hier achter
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_69827483
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:29 schreef Slappy het volgende:
Volgens mij zit Geert Wilders hier achter
Ja, absoluut.
Dat kan absoluut niet anders.
pi_69849649
Buachaille, zoiets mag je gewoon niet verbieden, het is GEEN bedreiging.
Ik vind wel dat een instelling je mag weigeren ( net zoals een Tatoo)

Trouwens ik snap niet waarom iedereen offtopic reageert. Lees OP nog een keer door, het ging om een dreigbrief. Waarom dwalen we af naar waarom wel of niet een hoofddoek verboden moet worden.
Ik hoop dat er ALLEMAAL mee eens zijn dat dreigbrieven niet kunnen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 06:57:01 #132
3542 Gia
User under construction
pi_69850928
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 01:03 schreef Santello het volgende:
Buachaille, zoiets mag je gewoon niet verbieden, het is GEEN bedreiging.
Ik vind wel dat een instelling je mag weigeren ( net zoals een Tatoo)

Trouwens ik snap niet waarom iedereen offtopic reageert. Lees OP nog een keer door, het ging om een dreigbrief. Waarom dwalen we af naar waarom wel of niet een hoofddoek verboden moet worden.
Ik hoop dat er ALLEMAAL mee eens zijn dat dreigbrieven niet kunnen.
Inderdaad zijn we offtopic geraakt, maar dat komt door de discussie.

Een dreigbrief kan inderdaad niet. Als deze school het dragen van een hoofddoek toestaat, dan hebben de ouders dat maar te accepteren. Ze hadden ook bij aanmelding kunnen navragen hoe de school hier tegenover staat en dan een andere school voor hun kind kunnen kiezen.

Maar goed, de discussie ontstond doordat ik (en anderen) van mening zijn dat het aan de school is om te bepalen of het wel of niet mag en anderen die vinden dat zoiets überhaupt niet kan op een school. Wat weer reacties teweeg brengt, enz.....

Maar een dreigbrief slaat nergens op.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 07:55:18 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_69851239
Als ze nou lekker consequent zijn en geen enkele religieuze uiting accepteren, maar zo verlicht zullen ze wel niet zijn gezien de manier waarop ze hun ongenoegen uiten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:43:34 #134
3542 Gia
User under construction
pi_69860237
Als nu gewoon wettelijk geregeld wordt dat religieuze uitingen in bepaalde functies gewoon echt niet mogen en dat verder werkgevers zelf mogen bepalen wat ze wel en wat ze niet toestaan, dan zijn we een eind verder.
Maar dan wel gelijke monniken, gelijke kappen. Geen uitzondering vanwege geloof. Mag een hoofddoekje, dan mag Gothic kleding ook. Ligt maar gewoon aan wat je ding is. Toch?

Een moslima die een hoofddoek wil dragen, kan dan ergens gaan werken waar dit mag.
Een ouder die geen hoofddoek als juf wil, doet haar kind dan maar op een school waar dit niet voorkomt.

Maar een juffrouw bedreigen waar de school verantwoordelijk is, slaat echt nergens op. Dat zijn mensen met het verstand van een mier.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:10:31 #135
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69872232
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:43 schreef Gia het volgende:
Als nu gewoon wettelijk geregeld wordt dat religieuze uitingen in bepaalde functies gewoon echt niet mogen en dat verder werkgevers zelf mogen bepalen wat ze wel en wat ze niet toestaan, dan zijn we een eind verder.
Maar dan wel gelijke monniken, gelijke kappen. Geen uitzondering vanwege geloof. Mag een hoofddoekje, dan mag Gothic kleding ook. Ligt maar gewoon aan wat je ding is. Toch?

Een moslima die een hoofddoek wil dragen, kan dan ergens gaan werken waar dit mag.
Een ouder die geen hoofddoek als juf wil, doet haar kind dan maar op een school waar dit niet voorkomt.

Maar een juffrouw bedreigen waar de school verantwoordelijk is, slaat echt nergens op. Dat zijn mensen met het verstand van een mier.
Waarom zou dat moeten? De wet laat er nu toch ruimte voor? Wat de vrouw doet is compleet legaal en volgens de regels. Het is maar een stukje textiel. Waarom zou je je daar als ouders druk om maken? Dat er iemand voor de klas staat die mogelijk in hetzelfde gelooft als 1/6 van de wereldbevolking?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69873641
Waar gaat dat toch heen hé. pff
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:17:35 #137
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69874606
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:10 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten? De wet laat er nu toch ruimte voor? Wat de vrouw doet is compleet legaal en volgens de regels. Het is maar een stukje textiel. Waarom zou je je daar als ouders druk om maken? Dat er iemand voor de klas staat die mogelijk in hetzelfde gelooft als 1/6 van de wereldbevolking?
Het geloof zou afgeschaft moeten worden.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:23:09 #138
248844 Bowlingbal
pi_69874811
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:17 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Het geloof zou afgeschaft moeten worden.
Geloof is een vorm van emotie, gevoelens. Geloof kun je niet afschaffen tenzij je de menselijke emotie afschaft, en daarmee ook, zoals geloven dat omschrijven, 'de ziel'.

Dat lijkt me erg onwenselijk. Daarnaast is een uitspraak als 'geloof afschaffen' uiterst autoritair en dictatoriaal, alsof iemand wat te zeggen zou mogen hebben wat er in andermans gedachten omgaat.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:25:01 #139
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69874882
Geloven is iets wat je voor jezelf moet doen, niet iets waar je anderen lastig mee moet vallen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:26:35 #140
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69874941
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:23 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Geloof is een vorm van emotie, gevoelens. Geloof kun je niet afschaffen tenzij je de menselijke emotie afschaft, en daarmee ook, zoals geloven dat omschrijven, 'de ziel'.

Dat lijkt me erg onwenselijk. Daarnaast is een uitspraak als 'geloof afschaffen' uiterst autoritair en dictatoriaal, alsof iemand wat te zeggen zou mogen hebben wat er in andermans gedachten omgaat.
Klopt, maar met al deze puinzooi in het leven van mensen (meestal van andere mensen) zou je wensen dat je het kon afschaffen.

Geloof is geen vereisten. Een mens kan prima leven zonder geloof, en de mens kan toch heel 'verlicht' zijn.
Als iedereen zijn eigen 'geloof' zou hebben en niet de behoefte om medestanders/geloofsgenoten te hebben, zou de wereld er beter voor staan, denk ik.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:27:52 #141
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69874987
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:25 schreef Hukkie het volgende:
Geloven is iets wat je voor jezelf moet doen, niet iets waar je anderen lastig mee moet vallen.
Vind ik ook, geloof, en val een ander er niet mee lastig, zou mijn motto kunnen zijn.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:29:45 #142
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69875045
Dat hele geloof over het gezeik met een hoofddoek slaat nergens op.
We nemen aan dat mannen voldoende geevolueerd zijn (in ieder geval in het westen) om niet geil te worden van vrouwenhaar.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:32:44 #143
248844 Bowlingbal
pi_69875142
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:25 schreef Hukkie het volgende:
Hoe valt een hoofddoekje dan iemand lastig? Als dat ene stukje textiel jou lastig kan vallen, kan een normale broek jou dan ook lastig vallen?
- Donald Love
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:38:24 #144
248844 Bowlingbal
pi_69875326
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:26 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Klopt, maar met al deze puinzooi in het leven van mensen (meestal van andere mensen) zou je wensen dat je het kon afschaffen.

Geloof is geen vereisten. Een mens kan prima leven zonder geloof, en de mens kan toch heel 'verlicht' zijn.
Als iedereen zijn eigen 'geloof' zou hebben en niet de behoefte om medestanders/geloofsgenoten te hebben, zou de wereld er beter voor staan, denk ik.
Waarom denk je dat? Ik denk het niet, namelijk.
- Donald Love
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:41:39 #145
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69875420
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:38 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Ik denk het niet, namelijk.
Omdat het de oorzaak is van een hoop ellende/kwaad. Daarom.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:42:44 #146
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69875453
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:32 schreef Bowlingbal het volgende:
Hoe valt een hoofddoekje dan iemand lastig? Als dat ene stukje textiel jou lastig kan vallen, kan een normale broek jou dan ook lastig vallen?
Als een moslima er op staat om een hoofddoek te dragen tijdens het werk, dan gaat het dus niet om 'een stukje textiel' maar zit daar een levensovertuiging of geloof achter. Die overtuiging is niet de mijne, dus zou ik het zeer op prijs stellen als ze die hoofddoek af zou laten. Als het puur en alleen om een stukje textiel zou gaan, dan is het natuurlijk geen enkel probleem voor de moslima om de hoofddoek tijdens haar werk af te doen.
DeviantArt
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:27:08 #147
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_69877174
quote:
In de brief worden de afzenders van de dreigbrief gevraagd uit de anonimiteit te treden

En het eerste wat ze doen is de politie op je af sturen. Je moet wel echt stom zijn om daarop in te gaan.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:57:10 #148
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69882932
Die hoofddoeken moeten op de brandstapel, net als de bh's indertijd.
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:05:22 #149
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_69883209
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:42 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Als een moslima er op staat om een hoofddoek te dragen tijdens het werk, dan gaat het dus niet om 'een stukje textiel' maar zit daar een levensovertuiging of geloof achter. Die overtuiging is niet de mijne, dus zou ik het zeer op prijs stellen als ze die hoofddoek af zou laten. Als het puur en alleen om een stukje textiel zou gaan, dan is het natuurlijk geen enkel probleem voor de moslima om de hoofddoek tijdens haar werk af te doen.
Jij kan niet voor een ander denken. Dat bepaalt de ander voor zichzelf.
What lies in the shadow of the statue?
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:32:49 #150
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69883943
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 00:05 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Jij kan niet voor een ander denken. Dat bepaalt de ander voor zichzelf.
Zeker en ik wil ook niet voor een ander denken, maar ik reageerde op het 'stukje textiel' van Bowlingbal.
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')