abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2009 @ 20:09:26 #51
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71546663
Flammie ik heb dat andere adres gebruikt. De foto is dus niet aangekomen?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2009 @ 20:12:49 #52
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71546759
Wat een bijzonder deck trouwens Bastard. Vooral Karma is mooi
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_71555542
Over tarots gesproken, dit is overigens één van mijn favoriete tarots; ik vind het zo jammer dat er alleen grote arcana van zijn...

Terwijl ik naar wat plaatjes ervan zocht, kwam ik ook een andere tegen die ik wel apart vond: de "tarot de paris". Ik klikte eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid, want na de "Praag Tarot" verwachtte ik er niet veel meer van dan wat simplistische 'toeristen'plaatjes. Toch verbaasden de kaarten me door hun concepten en de mix van Parijse elementen (een stad die me na aan het hart ligt) en spiritualiteit. Hier een overzichtje.
Ik zou ze graag eens in het echt willen zien.

Zo vond ik de kaarten van Haindl ook altijd erg intrigerend, maar toen ik ze een keer in het echt zag, merkte ik dat ik er niet echt wat mee had!

Verder las ik in de intro van Bastard een zekere voorkeur voor de Rider Waite kaarten; is dat voor de meesten hier het geval? Mijn basiskaarten zijn de Tarot de Marseille en ik kom juist vooral mensen tegen die of een Marseille-variant gebruiken, of het Orakel van Belline.
 FR
pi_71555936
nee niks is aangekomen hehe

mijn live adres is tevens ook mijn msn. wellicht wat makkelijker.
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:04:56 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71556056
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 03:19 schreef Bora-Bora het volgende:

Verder las ik in de intro van Bastard een zekere voorkeur voor de Rider Waite kaarten; is dat voor de meesten hier het geval? Mijn basiskaarten zijn de Tarot de Marseille en ik kom juist vooral mensen tegen die of een Marseille-variant gebruiken, of het Orakel van Belline.
RW is wellicht meest bekend, meest gebruikte wel denk ik, juist om zijn herkenbare afbeeldingen op alle kaarten van het deck, dat zie je lang niet bij ieder deck.

Marsaille deck heeft denk ik wel de grondslag weer aan het RW deck gelegd, sterke overeenkomsten.. ook heel mooi deck inderdaad. Dat parijs deck ook zeg!
The truth was in here.
pi_71556200
Ik heb nu even mijn acc gewijzigd zodat hier geen misverstanden meer over bestaan
PS Dat toekomstige TRU deck ziet er ook goed uit zeg!
pi_71567195
Hey.
Ik zit met een probleem. Het leggen gaat me niet goed af omdat ik gewoon m'n hoofd er niet leeg voor kan maken.
Het heeft teveel betrekking op mezelf en mijn gevoelens.
Ja je raadt het al, het gaat over de liefde

iemand een tip?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_71567495
Flammie lees je pm
pi_71567977
tnx gelezen beach
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:31:33 #60
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71570578
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:20 schreef Beach het volgende:
Hey.
Ik zit met een probleem. Het leggen gaat me niet goed af omdat ik gewoon m'n hoofd er niet leeg voor kan maken.
Het heeft teveel betrekking op mezelf en mijn gevoelens.
Ja je raadt het al, het gaat over de liefde

iemand een tip?
Ik leg ook nooit kaarten voor mijzelf
Het is alsof je het toch inkleurd zoals je het zou willen zien, je draait het om. Daar zit een hele Jung filosofie achter maar om een lang verhaal kort te maken, bij vragen voor jezelf, vraag een ander te leggen of te interpreteren.
The truth was in here.
pi_71573000
Hierzo dus
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:23:41 #62
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71573668
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:59 schreef Beach het volgende:
Hierzo dus
Kan.. maar is de legging lastig te interpreteren of denk je dat de uitkomst niet klopt?
The truth was in here.
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 20:36:48 #63
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71574032
Bora-Bora, mijn voorkeur gaat zeker uit naar de Rider kaarten vanwege de enorm sterke symboliek die ik tot in mijn tenen voel bij deze kaarten. Grappig dat je die Belline kaarten noemt. Die heb ik ooit een paar jaar geleden gekocht in een obscuur winkeltje in Parijs Niet om mee te leggen hoor, maar gewoon voor de heb
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 20:39:11 #64
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71574106
Beach ik heb in 11 jaar tijd maar 2 x de kaarten voor mezelf gelegd en beide keren wilde ik het antwoord eigenlijk niet geloven en probeerde ik ze naar mijn eigen hand te interpreteren. Achteraf gezien klopten ze wel als een bus. Voor mezelf leggen werkt voor mij gewoon niet prettig.
pi_71574372
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Kan.. maar is de legging lastig te interpreteren of denk je dat de uitkomst niet klopt?
Lastig te interpreteren vooral om het constant botst met wat ik denk,
pi_71574408
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
Beach ik heb in 11 jaar tijd maar 2 x de kaarten voor mezelf gelegd en beide keren wilde ik het antwoord eigenlijk niet geloven en probeerde ik ze naar mijn eigen hand te interpreteren. Achteraf gezien klopten ze wel als een bus. Voor mezelf leggen werkt voor mij gewoon niet prettig.
Nouja eenvoudig een dagkaart met een redelijk gewone vraag is geen probleem voor me. Maar echt diepere kwesties wel.
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:28:51 #67
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71575796
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:47 schreef Beach het volgende:

[..]

Lastig te interpreteren vooral om het constant botst met wat ik denk,
Precies, dat bedoel ik dus.. je wil het inkleuren voor een voor jou zo gunstig mogelijk beeld, heel logisch en menselijk.
Net als Slaapmeisje heb ik ook zulke ervaringen, indertijd omtrent liefde in mijn leven, ik wilde niet zien en aannemen dat wat de kaarten mij keer op keer vertelde. Het was het tegenovergestelde van mijn geluk dat ik las, en achteraf gelezen allemaal zo waar!
Ik lees op dit moment een boek waar ik toevallig gisteren hierover nog gelezen heb, de schrijfster laat de kaarten voor haarzelf ook door een ander interpreteren en andersom
The truth was in here.
pi_71576021
Dus eigenlijk is het misschien het beste dit te laten door iemand die alleen de benodigde info voor een tarot-legging heeft? Dan krijg je de meest neutrale output?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:38:52 #69
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71576171
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:35 schreef Dragorius het volgende:
Dus eigenlijk is het misschien het beste dit te laten door iemand die alleen de benodigde info voor een tarot-legging heeft? Dan krijg je de meest neutrale output?
Eigenlijk wel misschien doordat je emotioneel er niet dicht op zit?

Als ik vraag aan je om 5 goede eigenschappen te geven over jezelf, geef je zo op waarschijnlijk.
Vraag ik aan jou 5 slechte eigenschappen te noemen moet je heel hard gaan nadenken, terwijl we ze wel allemaal herkennen bij de buurman.. die buurman is asosciaal, is een rascist, geeft niks om andere mensen is een gierigaard, dat zijn dingen die we niet snel kunnen bekennen naar onszelf.
The truth was in here.
pi_71576331
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:38 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als ik vraag aan je om 5 goede eigenschappen te geven over jezelf, geef je zo op waarschijnlijk.
Vraag ik aan jou 5 slechte eigenschappen te noemen moet je heel hard gaan nadenken, terwijl we ze wel allemaal herkennen bij de buurman.. die buurman is asosciaal, is een rascist, geeft niks om andere mensen is een gierigaard, dat zijn dingen die we niet snel kunnen bekennen naar onszelf.
Hmmm ok zo werkt de menselijke psyche inderdaad.
Hoop dat je binnenkort tijd voor die van mij kan maken
Mr. Prolapse 2009
pi_71576389
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:38 schreef Bastard het volgende:

[..]

Bij mij is het eerder andersom
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:12:26 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71584860
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:44 schreef Beach het volgende:

[..]

Bij mij is het eerder andersom
Je maakt me nu wel nieuwsgierig naar je legging
The truth was in here.
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:35:58 #73
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71602548
Ben nu ook wel nieuwsgierig
pi_71607185
Nou meer zo van gewoon dat ik er niks van kan maken omdat ik alles te direct op mezelf betrek en vanalles erbij bedenk in m'n hoofd van wat mogelijk is/ze zou kunnen denken enz.
Maarja heb de kaarten teruggedaan sowieso in het zakje.

Amateur ben ik gewoon
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:41:00 #75
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71608902
Heb je ze niet even genoteerd dan? Voor een second opinion?
pi_71610971
Nee.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 06:32:38 #77
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71614457
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:28 schreef Beach het volgende:
Nee.
Probeer de kaarten kort te noteren in een schriftje, en misschien welke uitkomst dat jij dacht dat er uit kwam. Het is hartstikke leuk om dat op een later tijdstip weer eens terug te lezen, kijken wat je er nou van dacht, welke kaart bleek betrekking te hebben op welke situatie.
The truth was in here.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:34:23 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71672714
Maar... wie wil er nou kaarten voor mij leggen?
The truth was in here.
pi_71672752
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 08:34 schreef Bastard het volgende:
Hoe "snel" kun je leren Tarot te leggen en te interpreteren?
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:40:52 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71672785
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 08:37 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hoe "snel" kun je leren Tarot te leggen en te interpreteren?
Hmm lastige vraag, ik denk dat het altijd een proces is van leren eigenlijk.
Nog steeds gebruik ik wel eens een paar boeken erbij, omdat ik niet van iedere kaart de diversiteit ken, maar dan nog is het een samenspel van de legging die het verhaal maken. En dat is knap als je dat kan, stukje intuitie er bij gebruiken wat ontwikkeld word.

Je begint gewoon op een dag.
The truth was in here.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:02:17 #81
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71673051
Dit is trouwens (ik weet niet of ik het al eens gepost heb)
Een schitterend verhaal over een tuin met daarin beeltenissen uit de tarot.
De verteltster neemt je helemaal mee tot in de diepe betekenis van de kaarten, echt prachtig werk om eens door te nemen als je eens de tijd hebt.
The truth was in here.
pi_71680772
quote:
ik ben er keislecht in, maar als je wilt wil ik wel een poging wagen

trouwens vandaag wilde ik het eens proberen voor mezelf; maar spreek ik het onderwerp en meteen weer in de war
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:26:37 #83
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71692406
quote:
pi_71749081
Echt kansloos als je probeert een betekenis te halen uit het leggen van kaarten.
pi_71749197
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:23 schreef mrbombastic het volgende:
Echt kansloos als je probeert een betekenis te halen uit het leggen van kaarten.
Bedankt voor je fijnzinnige bijdrage.
  maandag 10 augustus 2009 @ 06:28:38 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71751378
quote:
Blijf maar weg dan
The truth was in here.
pi_71751389
quote:
Je moet idd wel een zweverige domoor zijn en een chronisch gebrek aan fantasie hebben om betekenis te willen halen uit een geheel willekeurige legging van wat kaartjes.. Mooie verhalen ten spijt.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71752905
Kijk dit zijn nou posts waar we iets aan hebben
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2009 @ 21:28:16 #89
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71772447
Je hebt er juist heel veel fantasie voor nodig om een betekenis te halen uit de kaarten. Beetje bullshit verhaal ophangen en dan ook er heel serieus bij kijken. Niet te geloven hoeveel mensen daar intrappen
  maandag 10 augustus 2009 @ 21:30:51 #90
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_71772532
Ja, Jungiaanse psychologie is één en al onzin. Er al eens bij stil gestaan dat de meeste Tarot lezers zich niet bezig houden met de toekomst voorspellen? Nee? Dacht ik al. Daar heb je namelijk een niet bekrompen geest voor nodig.

[edit - niet voor de dame boven mij!]
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
pi_71774294
Ik vind het nog steeds raar dat de kaarten die ik trek gewoon kloppen.
En nee ik leg niet voor mezelf nu maar voor een vriend
pi_71779953
Ik dacht vroeger ook dat het absurd was om wat dan ook in kaarten te zien. Het leek me gewoon logischerwijze onmogelijk.
Ik leerde op een gegeven moment iemand kennen die de Tarot "van huis uit" legde (van zijn moeder/grootmoeder/etc geleerd) en daar heb ik stukje bij beetje gezien wat het tarotleggen nou werkelijk behelsde. Hij verblufte me een paar keer totaal met de dingen die hij aan een paar mensen om hem heen voorspelde -bepaalde dingen die volledig ondenkbaar waren en die werkelijk uit bleken te komen-,
en dat maakte dat ik die Tarot toch eens van dichterbij heb willen ontdekken!

En met dat ontdekken blijf je dan vervolgens een leven lang bezig natuurlijk.
Hoe dan ook, de 'reis' heeft me nooit teleurgesteld!
 FR
pi_71780025
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 02:46 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik dacht vroeger ook dat het absurd was om wat dan ook in kaarten te zien. Het leek me gewoon logischerwijze onmogelijk.
Ik leerde op een gegeven moment iemand kennen die de Tarot "van huis uit" legde (van zijn moeder/grootmoeder/etc geleerd) en daar heb ik stukje bij beetje gezien wat het tarotleggen nou werkelijk behelsde. Hij verblufte me een paar keer totaal met de dingen die hij aan een paar mensen om hem heen voorspelde -bepaalde dingen die volledig ondenkbaar waren en die werkelijk uit bleken te komen-,
en dat maakte dat ik die Tarot toch eens van dichterbij heb willen ontdekken!

En met dat ontdekken blijf je dan vervolgens een leven lang bezig natuurlijk.
Hoe dan ook, de 'reis' heeft me nooit teleurgesteld!
Noem eens wat voorbeelden dan waarmee hij jou "totaal verblufte"?

En als je veel voorspelt, zal er ongetwijfeld weleens wat uitkomen (alleen die keren onthoudt de mens). Toch wanneer we het 1 en ander eens wat nader beschouwen, moeten we tot de conclusie komen dat ook dit "spel" Tarot luchtfietserij is.

Dat mensen er wat aardigheid aan hebben om een kaartje te leggen vind ik prima, maar insinueren dat je hierdoor voorspellende gaven krijgt is simpelweg bullshit.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 06:31:00 #94
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71780638
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 02:58 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..

Dat mensen er wat aardigheid aan hebben om een kaartje te leggen vind ik prima, maar insinueren dat je hierdoor voorspellende gaven krijgt is simpelweg bullshit.
Je hebt helemaal gelijk
The truth was in here.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:58:07 #95
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71855502
Zijn er hier ook mensen die aartsengelenkaarten hebben?

Ik heb al een jaar of 15 tarot-kaarten, verschillende decks... en nu sinds kort dan die engelenkaarten.
En ik vraag me dan af hoe andere mensen dat dan trekken, omdat het allemaal positieve/motiverende kaarten zijn.
In tegenstelling tot tarotkaarten.
Uiteraard begrijp ik dat het hele andere kaarten zijn, maar toch vroeg ik het me af...
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_71855657
Zou Lucia de B. eigenlijk nog Tarot kaarten leggen vraag ik me opeens af?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:15:29 #98
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71855990
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:56 schreef Pisces29 het volgende:

Ik heb al een jaar of 15 tarot-kaarten, verschillende decks... en nu sinds kort dan die engelenkaarten.
En ik vraag me dan af hoe andere mensen dat dan trekken, omdat het allemaal positieve/motiverende kaarten zijn.
Uiteraard begrijp ik dat het hele andere kaarten zijn, maar toch vroeg ik het me af...
Zijn toch orakelkaarten?
Kun je een nemen iedere dag, als opbeurende tekst, maar je kan ook de kaarten neerleggen in een waaier, en met je hand eroverheen voelen, bij de kaart die het warmste voelt, of die je aantrekt pik je er dan uit.
Kan ook terwijl je aan een vraag denkt vermoed ik.. zou het gewoon proberen
The truth was in here.
pi_71856185
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zijn toch orakelkaarten?
Kun je een nemen iedere dag, als opbeurende tekst, maar je kan ook de kaarten neerleggen in een waaier, en met je hand eroverheen voelen, bij de kaart die het warmste voelt, of die je aantrekt pik je er dan uit.
Kan ook terwijl je aan een vraag denkt vermoed ik.. zou het gewoon proberen
Ik weet wel hoe ik ze moet trekken
Ik bedoelde met de vraag hoe vaak andere ze nou gebruiken... omdat het toch "maar alleen" een orakelkaart is zeg maar.
Maar je hebt het al min of meer verwoordt, thanks
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_71862967
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:56 schreef Pisces29 het volgende:

Ik heb er wel een deck van, maar ze hebben me nooit voldoende geïnspireerd om dan ook mee te leggen.

Gewoon voor de heb dus eigenlijk..
Maar wel een interessante vraag: ik ben benieuwd of iemand er iets over te vertellen heeft.
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')