RW is wellicht meest bekend, meest gebruikte wel denk ik, juist om zijn herkenbare afbeeldingen op alle kaarten van het deck, dat zie je lang niet bij ieder deck.quote:Op maandag 3 augustus 2009 03:19 schreef Bora-Bora het volgende:
Verder las ik in de intro van Bastard een zekere voorkeur voor de Rider Waite kaarten; is dat voor de meesten hier het geval? Mijn basiskaarten zijn de Tarot de Marseille en ik kom juist vooral mensen tegen die of een Marseille-variant gebruiken, of het Orakel van Belline.
Ik leg ook nooit kaarten voor mijzelfquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:20 schreef Beach het volgende:
Hey.
Ik zit met een probleem. Het leggen gaat me niet goed af omdat ik gewoon m'n hoofd er niet leeg voor kan maken.
Het heeft teveel betrekking op mezelf en mijn gevoelens.
Ja je raadt het al, het gaat over de liefde
iemand een tip?
Kan.. maar is de legging lastig te interpreteren of denk je dat de uitkomst niet klopt?quote:
Lastig te interpreteren vooral om het constant botst met wat ik denk,quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kan.. maar is de legging lastig te interpreteren of denk je dat de uitkomst niet klopt?
Nouja eenvoudig een dagkaart met een redelijk gewone vraag is geen probleem voor me. Maar echt diepere kwesties wel.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
Beach ik heb in 11 jaar tijd maar 2 x de kaarten voor mezelf gelegd en beide keren wilde ik het antwoord eigenlijk niet geloven en probeerde ik ze naar mijn eigen hand te interpreteren. Achteraf gezien klopten ze wel als een bus. Voor mezelf leggen werkt voor mij gewoon niet prettig.
Precies, dat bedoel ik dus.. je wil het inkleuren voor een voor jou zo gunstig mogelijk beeld, heel logisch en menselijk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:47 schreef Beach het volgende:
[..]
Lastig te interpreteren vooral om het constant botst met wat ik denk,
Eigenlijk wel misschien doordat je emotioneel er niet dicht op zit?quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:35 schreef Dragorius het volgende:
Dus eigenlijk is het misschien het beste dit te laten door iemand die alleen de benodigde info voor een tarot-legging heeft? Dan krijg je de meest neutrale output?
Hmmm okquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Eigenlijk wel misschien doordat je emotioneel er niet dicht op zit?
Als ik vraag aan je om 5 goede eigenschappen te geven over jezelf, geef je zo op waarschijnlijk.
Vraag ik aan jou 5 slechte eigenschappen te noemen moet je heel hard gaan nadenken, terwijl we ze wel allemaal herkennen bij de buurman.. die buurman is asosciaal, is een rascist, geeft niks om andere mensen is een gierigaard, dat zijn dingen die we niet snel kunnen bekennen naar onszelf.
Bij mij is het eerder andersomquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Eigenlijk wel misschien doordat je emotioneel er niet dicht op zit?
Als ik vraag aan je om 5 goede eigenschappen te geven over jezelf, geef je zo op waarschijnlijk.
Vraag ik aan jou 5 slechte eigenschappen te noemen moet je heel hard gaan nadenken, terwijl we ze wel allemaal herkennen bij de buurman.. die buurman is asosciaal, is een rascist, geeft niks om andere mensen is een gierigaard, dat zijn dingen die we niet snel kunnen bekennen naar onszelf.
Probeer de kaarten kort te noteren in een schriftje, en misschien welke uitkomst dat jij dacht dat er uit kwam. Het is hartstikke leuk om dat op een later tijdstip weer eens terug te lezen, kijken wat je er nou van dacht, welke kaart bleek betrekking te hebben op welke situatie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:28 schreef Beach het volgende:
Nee.
Hoe "snel" kun je leren Tarot te leggen en te interpreteren?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:34 schreef Bastard het volgende:
Maar... wie wil er nou kaarten voor mij leggen?
Hmm lastige vraag, ik denk dat het altijd een proces is van leren eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hoe "snel" kun je leren Tarot te leggen en te interpreteren?
ik ben er keislecht in, maar als je wilt wil ik wel een poging wagenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:34 schreef Bastard het volgende:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:34 schreef Bastard het volgende:
Bedankt voor je fijnzinnige bijdrage.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:23 schreef mrbombastic het volgende:
Echt kansloos als je probeert een betekenis te halen uit het leggen van kaarten.
Blijf maar weg danquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:23 schreef mrbombastic het volgende:
Echt kansloos als je probeert een betekenis te halen uit het leggen van kaarten.
Je moet idd wel een zweverige domoor zijn en een chronisch gebrek aan fantasie hebben om betekenis te willen halen uit een geheel willekeurige legging van wat kaartjes.. Mooie verhalen ten spijt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:23 schreef mrbombastic het volgende:
Noem eens wat voorbeelden dan waarmee hij jou "totaal verblufte"?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:46 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik dacht vroeger ook dat het absurd was om wat dan ook in kaarten te zien. Het leek me gewoon logischerwijze onmogelijk.
Ik leerde op een gegeven moment iemand kennen die de Tarot "van huis uit" legde (van zijn moeder/grootmoeder/etc geleerd) en daar heb ik stukje bij beetje gezien wat het tarotleggen nou werkelijk behelsde. Hij verblufte me een paar keer totaal met de dingen die hij aan een paar mensen om hem heen voorspelde -bepaalde dingen die volledig ondenkbaar waren en die werkelijk uit bleken te komen-,
en dat maakte dat ik die Tarot toch eens van dichterbij heb willen ontdekken!
En met dat ontdekken blijf je dan vervolgens een leven lang bezig natuurlijk.
Hoe dan ook, de 'reis' heeft me nooit teleurgesteld!
Je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:58 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..
Dat mensen er wat aardigheid aan hebben om een kaartje te leggen vind ik prima, maar insinueren dat je hierdoor voorspellende gaven krijgt is simpelweg bullshit.
Zijn toch orakelkaarten?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:56 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die aartsengelenkaarten hebben?![]()
Ik heb al een jaar of 15 tarot-kaarten, verschillende decks... en nu sinds kort dan die engelenkaarten.
En ik vraag me dan af hoe andere mensen dat dan trekken, omdat het allemaal positieve/motiverende kaarten zijn.
In tegenstelling tot tarotkaarten.
Uiteraard begrijp ik dat het hele andere kaarten zijn, maar toch vroeg ik het me af...
Ik weet wel hoe ik ze moet trekkenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zijn toch orakelkaarten?![]()
Kun je een nemen iedere dag, als opbeurende tekst, maar je kan ook de kaarten neerleggen in een waaier, en met je hand eroverheen voelen, bij de kaart die het warmste voelt, of die je aantrekt pik je er dan uit.
Kan ook terwijl je aan een vraag denkt vermoed ik.. zou het gewoon proberen
Ik heb er wel een deck van, maar ze hebben me nooit voldoende geïnspireerd om dan ook mee te leggen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:56 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die aartsengelenkaarten hebben?![]()
Ik heb al een jaar of 15 tarot-kaarten, verschillende decks... en nu sinds kort dan die engelenkaarten.
En ik vraag me dan af hoe andere mensen dat dan trekken, omdat het allemaal positieve/motiverende kaarten zijn.
In tegenstelling tot tarotkaarten.
Uiteraard begrijp ik dat het hele andere kaarten zijn, maar toch vroeg ik het me af...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |