volgens die overheidssite is hier duidelijk sprake van ontvoering, er is geen toestemming en Nederland is het residentieland, dus ....quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Zowel de vader, als het kind, hadden de Amerikaanse nationaliteit. Het kind ook de Oekraïnse, de vader, vermoedelijk nog steeds ook de Nederlandse.
ja en dat pietje boterbloem door UFO's is ontvoerd is ook zo zielugquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:49 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Hier wordt erop gewezen dat gelijke monniken, gelijke kappen. Als we hoera roepen dat die 2 kinderen uit Syrie ontvoerd hadden geworden, dan moeten we die papa hier ook niets verwijten.
[..]
dat kind is amerikaans staatsburger, hij is amerikaans staatsburger en ik heb ergens gelezen dat vrouwlief dat ook is... waar zou jij naar de rechter gaan?quote:Dude, get real. Als je het niet via de rechter in je meest bevriende land doet, dat is dat best wel slinks. HEEEEL erg slinks.
Dat weten we zeker. Maar JIJ weet NIET of hij de politie in Ede verwittigd heeft.
Ik weet ook niet wie wat is of wie wat heeft, maar dat hij het kind op een slinkse manier heeft meegenomen, is wel een feit.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:57 schreef Re het volgende:
[..]
ja en dat pietje boterbloem door UFO's is ontvoerd is ook zo zielug
[..]
dat kind is amerikaans staatsburger, hij is amerikaans staatsburger en ik heb ergens gelezen dat vrouwlief dat ook is... waar zou jij naar de rechter gaan?
naar de rechter in het land van residentie, want ze hebben allemaal OOK nog de NEDERLANDSE nationaliteit.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:57 schreef Re het volgende:
[..]
ja en dat pietje boterbloem door UFO's is ontvoerd is ook zo zielug
[..]
dat kind is amerikaans staatsburger, hij is amerikaans staatsburger en ik heb ergens gelezen dat vrouwlief dat ook is... waar zou jij naar de rechter gaan?
.......... en is hij dus een misdadiger.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:06 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
naar de rechter in het land van residentie, want ze hebben allemaal OOK nog de NEDERLANDSE nationaliteit.
Als hij zo overtuigd was van zijn gelijk had ie wel met open vizier gestreden.
volgens dat internationale kinderontvoeringsverdrag is dit gewoon kidnapping, zie link in deze draad.
Dec 2005???????????quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:13 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.msnbc.msn.com/id/10558049/displaymode/1176/
En hier wandelde paps door New York, it's a small world
Ik wou al zeggen, die had op z'n voordeligst Katja's opa kunnen zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja het is iemand met dezelfde naam
http://www.linkedin.com/pub/dir/paul/leendertz
nu.nlquote:DEN HAAG - Het CDA wil opheldering van de ministers Ernst Hirsch Ballin (Justitie) en Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) over de rol die de Verenigde Staten hebben gespeeld bij de 'ontvoering' van Katja Leendertz uit Ede.
De fractie bevestigde woensdag een bericht hierover in de Volkskrant.
Het 7-jarige meisje werd vorige week door haar vader van het schoolplein geplukt en via het Amerikaanse consulaat in Frankfurt meegenomen naar de VS.
Het CDA wil weten wat de ministers vinden van dit optreden van het consulaat.
De christendemocraten willen weten of de VS hiermee het Haags Kinderontvoeringsverdrag ondermijnen. Dat verdrag gelast onverwijlde terugbrenging van een ontvoerd kind naar de oorspronkelijke verblijfplaats.
Tegenstrijdige uitspraken
Verder wil de partij weten hoe het kabinet om wil gaan met de tegenstrijdige uitspraken van Amerikaanse en Nederlandse rechters.
Katja's ouders voerden al een tijd een juridische strijd over het meisje en werden beiden in respectievelijk de VS en Nederland door de rechter in het gelijk gesteld.
Amerikaanse rechter
De vader nam Katja mee toen de Nederlandse rechter nog geen uitspraak had gedaan. Hij beroept zich op de Amerikaanse rechter. Maar het kan volgens CDA-Kamerlid Coskun Çörüz niet zo zijn dat dat iemand het vonnis van een buitenlandse rechter gebruikt als vrijgeleide.
Dat mag pas als dat vonnis door een Nederlandse rechter is erkend.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:06 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
naar de rechter in het land van residentie, want ze hebben allemaal OOK nog de NEDERLANDSE nationaliteit.
Goed zo. Als hier geen paal en perk aan wordt gesteld, gaan straks al die verbolgen pappies hun kinderen ontvoeren.quote:Op woensdag 3 juni 2009 09:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
En de politiek begint zich er ook al mee te bemoeien.
Ik kan me hier zo aan storen. Vrouwen die maar aannemen dat moeders automatisch de voogdij moeten krijgen bij een scheiding. Mannen hebben verdomme evenveel recht om hun kind op te voeden als vrouwen!quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Goed zo. Als hier geen paal en perk aan wordt gesteld, gaan straks al die verbolgen pappies hun kinderen ontvoeren.
Ze moet gewoon terugkomen. En dan kan pa met de papieren proberen om bij een Nederlandse rechter zijn gelijk te krijgen. Maar, na deze actie, geef ik hem weinig kans.
Wat een bullshit. Feit blijft dat vaders het gewoon laten afweten bij de opvoeding, zowel in het huwelijk, als bij een scheiding. Het zal allicht zo zijn dat soms moeders de situatie misbruiken, maar om nou EMANCIPATIE aan te voeren als argument voor het gelijk van de vader??????quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:20 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Ik kan me hier zo aan storen. Vrouwen die maar aannemen dat moeders automatisch de voogdij moeten krijgen bij een scheiding. Mannen hebben verdomme evenveel recht om hun kind op te voeden als vrouwen!
Bovendien zijn die vrouwen vaak zo verbolgen over de scheiding dat ze hun kinderen hersenspoelen met praatjes over hoe slecht de vader wel niet is. Daarnaast wordt vrolijk het bezoekrecht ontzegd waar de vader NIETS tegen kan doen.
Het moet maar eens afgelopen zijn met deze praktijken, jullie willen emancipatie, hier heb je je emancipatie.![]()
Groot respect voor de vader die via een mooie sluiproute zijn kind heeft teruggekregen.
Haha bespaar ons de treurverhalen uit je eigen leven. Het is totaal geen feit dat vaders het laten afweten bij opvoeding, huwelijk en scheiding, dat is jouw mening.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:38 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Feit blijft dat vaders het gewoon laten afweten bij de opvoeding, zowel in het huwelijk, als bij een scheiding. Het zal allicht zo zijn dat soms moeders de situatie misbruiken, maar om nou EMANCIPATIE aan te voeren als argument voor het gelijk van de vader??????
Emancipatie wil zeggen dat er gelijke rechten zijn, niet dat moeders zich ontvoeren maar moeten laten welgevallen.
En dat vrouwen nou bij JOU zijn weggelopen omdat je te slap (!!!![]()
![]()
!!!) was .... kom daar mee niet aan bij ons.
Ja, klopt. En dat kan vader dan via de rechter van het land waar het kind woont, proberen af te dwingen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:20 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Ik kan me hier zo aan storen. Vrouwen die maar aannemen dat moeders automatisch de voogdij moeten krijgen bij een scheiding. Mannen hebben verdomme evenveel recht om hun kind op te voeden als vrouwen!
En ondertussen vlucht mams met kind naar Oekraïne om nooit meer gezien te worden. Ik kan die vader wel begrijpen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, klopt. En dat kan vader dan via de rechter van het land waar het kind woont, proberen af te dwingen.
Een papiertje uit een ander land moet je eerst hier geldig laten verklaren.
Niet belangrijk. Ze was Nederlands ingezetene.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:00 schreef Cerbie het volgende:
[..]
En ondertussen vlucht mams met kind naar Oekraïne om nooit meer gezien te worden. Ik kan die vader wel begrijpen.
Is eigenlijk al bekend welke nationaliteiten Katja heeft? De ouders zijn getrouwd en gescheiden in Amerika, Katja is daar geboren. Amerikaanse is ze dus sowieso, Oekraïnse is ook goed mogelijk. Maar heeft ze wel de Nederlandse nationaliteit?
Vader is samen met moeder en kind naar Nederland gekomen. Tegen de zin van moeder in. Lees jij wel alles?quote:Anders is het, vanuit de VS gezien, de moeder die het kind "ontvoerd" heeft naar Nederland. Net als een vrouw/kind met alleen Nederlands paspoort die naar het buitenland gaan bij voogdijproblemen.
Het is zeer afkeurenswaardig en vader had best andere mogelijkheden, zoals de autoriteiten inlichten en Katja in afwachting van de beslissing van de rechter onder toezicht van Jeugdzorg zetten.quote:edit; Voordat er weer een "alle mannen zijn onbetrouwbare klootzakken die niet kunnen opvoeden" tirade losbarst, ik zeg niet dat ik het goedkeur.
Niet zo happen, ik vroeg toch of er wat bekend was? Ik heb geen tijd om de (veel te) vele nieuwsberichten te lezen die hierover zijn geweest (volgens googlenews al 400+).quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet belangrijk. Ze was Nederlands ingezetene.
[..]
Vader is samen met moeder en kind naar Nederland gekomen. Tegen de zin van moeder in. Lees jij wel alles?
[..]
Het is zeer afkeurenswaardig en vader had best andere mogelijkheden, zoals de autoriteiten inlichten en Katja in afwachting van de beslissing van de rechter onder toezicht van Jeugdzorg zetten.
Dit, ontvoering dus, kan echt niet gedoogd worden.
Maar dat telt natuurlijk niet...quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:16 schreef Cerbie het volgende:
Hier staat dat moeder en kind zonder toestemming van de vader naar Nederland zijn gekomen.
En volgens deze post:quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:16 schreef Cerbie het volgende:
Hier staat dat moeder en kind zonder toestemming van de vader naar Nederland zijn gekomen.
is de moeder gedwongen naar Nederland te verhuizen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:43 schreef Ticootje het volgende:
De vader heeft zijn van oorsprong Oekraïense vrouw in het verleden gedwongen naar Nederland te verhuizen, een haar volkomen vreemd land, terwijl hij als piloot vaak weg was, zegt hij.
Bron: http://www.gelderlander.n(...)ens-mishandeling.ece
Moeders heeft het proces over het voogdijschap telkens gefrustreerd.quote:Volgens Zwarts is moeder Marina een belofte aan de Amerikaanse rechter niet nagekomen. Op haar verzoek stelde de rechter in oktober vorig jaar de inhoudelijke behandeling over het voogdijschap drie maanden uit.
Robert Zwarts, de advocaat van Katja's vader: ,,Moeder was weer met een nieuwe advocaat op de proppen gekomen.
Die moest zich inlezen. De rechter ging akkoord op voorwaarde dat vader binnen dertig dagen Katja mocht zien. Die belofte is moeder nooit nagekomen. Op de laatste zitting was deze advocaat niet aanwezig. Hij werd opgetrommeld. Hij stelde toen mevrouw Karpenko niet meer te vertegenwoordigen.
"Moeder heeft het proces over het voogdijschap telkens gefrustreerd. De rechter voelde zich bedrogen en heeft onder meer daarom besloten vader de voogdij toe te kennen. Net als in Nederland moet je het ook in Amerika wel heel bont maken wil een rechter de voogdij eenhoofdig toewijzen."
Op 17 december 2008 bepaalde de rechter in Arnhem in een tussenvonnis dat hij de Amerikaanse uitspraak zou afwachten. Vader Paul laat per e-mail weten dat het goed gaat met Katja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |