abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69639780
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Zowel de vader, als het kind, hadden de Amerikaanse nationaliteit. Het kind ook de Oekraïnse, de vader, vermoedelijk nog steeds ook de Nederlandse.
volgens die overheidssite is hier duidelijk sprake van ontvoering, er is geen toestemming en Nederland is het residentieland, dus ....
Uitleveren en papa naast ali b. opsluiten

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:57:16 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69639823
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:49 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Hier wordt erop gewezen dat gelijke monniken, gelijke kappen. Als we hoera roepen dat die 2 kinderen uit Syrie ontvoerd hadden geworden, dan moeten we die papa hier ook niets verwijten.
[..]
ja en dat pietje boterbloem door UFO's is ontvoerd is ook zo zielug
quote:
Dude, get real. Als je het niet via de rechter in je meest bevriende land doet, dat is dat best wel slinks. HEEEEL erg slinks.
Dat weten we zeker. Maar JIJ weet NIET of hij de politie in Ede verwittigd heeft.
dat kind is amerikaans staatsburger, hij is amerikaans staatsburger en ik heb ergens gelezen dat vrouwlief dat ook is... waar zou jij naar de rechter gaan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:01:53 #103
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69639948
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:57 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

dat kind is amerikaans staatsburger, hij is amerikaans staatsburger en ik heb ergens gelezen dat vrouwlief dat ook is... waar zou jij naar de rechter gaan?
Ik weet ook niet wie wat is of wie wat heeft, maar dat hij het kind op een slinkse manier heeft meegenomen, is wel een feit.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_69640077
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:57 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

naar de rechter in het land van residentie, want ze hebben allemaal OOK nog de NEDERLANDSE nationaliteit.

Als hij zo overtuigd was van zijn gelijk had ie wel met open vizier gestreden.
volgens dat internationale kinderontvoeringsverdrag is dit gewoon kidnapping, zie link in deze draad.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:09:02 #105
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69640195
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:06 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

naar de rechter in het land van residentie, want ze hebben allemaal OOK nog de NEDERLANDSE nationaliteit.

Als hij zo overtuigd was van zijn gelijk had ie wel met open vizier gestreden.
volgens dat internationale kinderontvoeringsverdrag is dit gewoon kidnapping, zie link in deze draad.
.......... en is hij dus een misdadiger.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:13:42 #106
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:36:28 #107
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69643260
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:13 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.msnbc.msn.com/id/10558049/displaymode/1176/

En hier wandelde paps door New York, it's a small world
Dec 2005???????????
Had ik toch gelijk dat hij een dagje ouder is.
WTF is die vrouw? Vast vrouw nummer zoveel ervoor...

Is het niet iemand anders???????
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:40:38 #108
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:43:04 #109
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69643479
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja het is iemand met dezelfde naam

http://www.linkedin.com/pub/dir/paul/leendertz
Ik wou al zeggen, die had op z'n voordeligst Katja's opa kunnen zijn.
Je hoeft er niet blij mee te zijn om dezelfde naam te hebben (op dit moment in ieder geval niet).
pi_69657284
En de politiek begint zich er ook al mee te bemoeien.
quote:
DEN HAAG - Het CDA wil opheldering van de ministers Ernst Hirsch Ballin (Justitie) en Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) over de rol die de Verenigde Staten hebben gespeeld bij de 'ontvoering' van Katja Leendertz uit Ede.

De fractie bevestigde woensdag een bericht hierover in de Volkskrant.

Het 7-jarige meisje werd vorige week door haar vader van het schoolplein geplukt en via het Amerikaanse consulaat in Frankfurt meegenomen naar de VS.

Het CDA wil weten wat de ministers vinden van dit optreden van het consulaat.

De christendemocraten willen weten of de VS hiermee het Haags Kinderontvoeringsverdrag ondermijnen. Dat verdrag gelast onverwijlde terugbrenging van een ontvoerd kind naar de oorspronkelijke verblijfplaats.

Tegenstrijdige uitspraken

Verder wil de partij weten hoe het kabinet om wil gaan met de tegenstrijdige uitspraken van Amerikaanse en Nederlandse rechters.

Katja's ouders voerden al een tijd een juridische strijd over het meisje en werden beiden in respectievelijk de VS en Nederland door de rechter in het gelijk gesteld.

Amerikaanse rechter

De vader nam Katja mee toen de Nederlandse rechter nog geen uitspraak had gedaan. Hij beroept zich op de Amerikaanse rechter. Maar het kan volgens CDA-Kamerlid Coskun Çörüz niet zo zijn dat dat iemand het vonnis van een buitenlandse rechter gebruikt als vrijgeleide.

Dat mag pas als dat vonnis door een Nederlandse rechter is erkend.
nu.nl
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:11:49 #111
3542 Gia
User under construction
pi_69657609
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:06 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?
Volgens de berichten heeft alleen de vader de Nederlandse nationaliteit. Of hij die nog heeft, weet ik niet, in elk geval wel de Amerikaanse. De moeder en het kind hebben, zover ik begrepen heb, alleen de Amerikaanse en Oekraïnse nationaliteit.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:14:51 #112
3542 Gia
User under construction
pi_69657666
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
En de politiek begint zich er ook al mee te bemoeien.

Goed zo. Als hier geen paal en perk aan wordt gesteld, gaan straks al die verbolgen pappies hun kinderen ontvoeren.
Ze moet gewoon terugkomen. En dan kan pa met de papieren proberen om bij een Nederlandse rechter zijn gelijk te krijgen. Maar, na deze actie, geef ik hem weinig kans.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:27:23 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:20:29 #114
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_69661337
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Goed zo. Als hier geen paal en perk aan wordt gesteld, gaan straks al die verbolgen pappies hun kinderen ontvoeren.
Ze moet gewoon terugkomen. En dan kan pa met de papieren proberen om bij een Nederlandse rechter zijn gelijk te krijgen. Maar, na deze actie, geef ik hem weinig kans.
Ik kan me hier zo aan storen. Vrouwen die maar aannemen dat moeders automatisch de voogdij moeten krijgen bij een scheiding. Mannen hebben verdomme evenveel recht om hun kind op te voeden als vrouwen!
Bovendien zijn die vrouwen vaak zo verbolgen over de scheiding dat ze hun kinderen hersenspoelen met praatjes over hoe slecht de vader wel niet is. Daarnaast wordt vrolijk het bezoekrecht ontzegd waar de vader NIETS tegen kan doen.

Het moet maar eens afgelopen zijn met deze praktijken, jullie willen emancipatie, hier heb je je emancipatie.

Groot respect voor de vader die via een mooie sluiproute zijn kind heeft teruggekregen.
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_69661340
Tja, wie van de twee liegt er nu?

Feit is wel, dat er bewijzen moeten zijn voor mishandelingen en het lastigvallen van de moeder, als de rechtbank een straat-en contactverbod aan de vader heeft opgelegd.
Dit krijg je niet voor elkaar door te verzinnen dat je bent mishandelt.
pi_69663553
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:20 schreef Dayshine het volgende:

[..]

Ik kan me hier zo aan storen. Vrouwen die maar aannemen dat moeders automatisch de voogdij moeten krijgen bij een scheiding. Mannen hebben verdomme evenveel recht om hun kind op te voeden als vrouwen!
Bovendien zijn die vrouwen vaak zo verbolgen over de scheiding dat ze hun kinderen hersenspoelen met praatjes over hoe slecht de vader wel niet is. Daarnaast wordt vrolijk het bezoekrecht ontzegd waar de vader NIETS tegen kan doen.
Het moet maar eens afgelopen zijn met deze praktijken, jullie willen emancipatie, hier heb je je emancipatie.
Groot respect voor de vader die via een mooie sluiproute zijn kind heeft teruggekregen.
Wat een bullshit. Feit blijft dat vaders het gewoon laten afweten bij de opvoeding, zowel in het huwelijk, als bij een scheiding. Het zal allicht zo zijn dat soms moeders de situatie misbruiken, maar om nou EMANCIPATIE aan te voeren als argument voor het gelijk van de vader??????

Emancipatie wil zeggen dat er gelijke rechten zijn, niet dat moeders zich ontvoeren maar moeten laten welgevallen.

En dat vrouwen nou bij JOU zijn weggelopen omdat je te slap (!!! !!!) was .... kom daar mee niet aan bij ons.

woensdag 3 juni 2009 @ 14:14:44 #117
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_69664648
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:38 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Feit blijft dat vaders het gewoon laten afweten bij de opvoeding, zowel in het huwelijk, als bij een scheiding. Het zal allicht zo zijn dat soms moeders de situatie misbruiken, maar om nou EMANCIPATIE aan te voeren als argument voor het gelijk van de vader??????

Emancipatie wil zeggen dat er gelijke rechten zijn, niet dat moeders zich ontvoeren maar moeten laten welgevallen.

En dat vrouwen nou bij JOU zijn weggelopen omdat je te slap (!!! !!!) was .... kom daar mee niet aan bij ons.
Haha bespaar ons de treurverhalen uit je eigen leven. Het is totaal geen feit dat vaders het laten afweten bij opvoeding, huwelijk en scheiding, dat is jouw mening.
Waar ik op doelde met emancipatie is dat vrouwen wel willen dat mannen zich meer met de opvoeding bezig houden (je weet wel, vrouw aan het werk, man zorgt voor de kinderen) en dat is in principe prima. Maar wat ik dan zo hypocriet vind is als diezelfde vrouwen nu per definitie die moeder verdedigen. Ik snap ook wel waarom, jullie zijn zo geprogrammeerd door de evolutie, maar dat neemt niet weg dat het een zeer hypocriete houding is.

Om dan een ad hominem te gebruiken om mijn geloofwaardigheid weg te halen is dan wel weer zwak, kom met argumenten of zeg gewoon niets.
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_69666860
En toch he, misschien niet politiek correct om te zeggen, maar... Ik snap die vader wel.

Al 2 jaar nauwelijks contact met je kind en dan krijg je van een Amerikaanse rechter de mogelijkheid om je kind gewoon op te halen met een hele grote kans dat ze gewoon niet meer teruggaat. Ik vraag me af of iedereen die hier nou zit te roepen hoe belachelijk het is wat hij heeft gedaan, niet precies hetzelfde zou hebben gedaan.
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:15:04 #119
3542 Gia
User under construction
pi_69671419
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:20 schreef Dayshine het volgende:

[..]

Ja, klopt. En dat kan vader dan via de rechter van het land waar het kind woont, proberen af te dwingen.

Een papiertje uit een ander land moet je eerst hier geldig laten verklaren.
pi_69672755
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, klopt. En dat kan vader dan via de rechter van het land waar het kind woont, proberen af te dwingen.

Een papiertje uit een ander land moet je eerst hier geldig laten verklaren.
En ondertussen vlucht mams met kind naar Oekraïne om nooit meer gezien te worden. Ik kan die vader wel begrijpen.

Is eigenlijk al bekend welke nationaliteiten Katja heeft? De ouders zijn getrouwd en gescheiden in Amerika, Katja is daar geboren. Amerikaanse is ze dus sowieso, Oekraïnse is ook goed mogelijk. Maar heeft ze wel de Nederlandse nationaliteit?

Anders is het, vanuit de VS gezien, de moeder die het kind "ontvoerd" heeft naar Nederland. Net als een vrouw/kind met alleen Nederlands paspoort die naar het buitenland gaan bij voogdijproblemen.

edit; Voordat er weer een "alle mannen zijn onbetrouwbare klootzakken die niet kunnen opvoeden" tirade losbarst, ik zeg niet dat ik het goedkeur.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')