Daarom moet je ook in Nederland de voogdij regelen voor de scheiding.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:55 schreef paddy het volgende:
En weer een kind de dupe van egoïstische ouders.
I.p.v proberen het kind beide ouders te laten kennen gaan ze elkaar weer te lijf met als inzet het kind.
Hoe denkt het kind er eigenlijk over? Dat is toch het belangrijkste? En wil ze over een paar jaar weer bij de andere ouder wonen? Hoppa, totaal onbelangrijk wat de ouders willen. Ze doen net of het hun bezit is i.p.v een gift waar je voor MAG zorgen tot het oud genoeg is om haar eigen leven te leiden.
Daar zouden rechters naar moeten kijken. Zolang niemand het kind heeft mishandeld horen beide ouders elkaar de mogelijkheid te geven het kind beide ouders te zien, al was de partner nog zo gemeen en walgelijk tegen je.
Hoeft niet. Als ze de rechtzaak onverwachts verliest kan ze alsnog besluiten te vertrekken met kind. Daar sta je dan als vader met gelijk van de rechter.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 07:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan had die vader het moeten oplossen via justitie, vooraf, en niet dat kind van de speelplaats grissen en ontvoeren.
Als die moeder met dat kind naar de Oekraïne had willen vluchten, had ze dat wel eerder gedaan. Als pa met de papieren die hij claimde te bezitten naar de Nederlandse rechter was gegaan, dan had die zich erover kunnen buigen en een beslissing kunnen nemen.
Gewoon regelen dat het niet zonder papieren kan, dan heb je voldoende zekerheden als vaderquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:42 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Hoeft niet. Als ze de rechtzaak onverwachts verliest kan ze alsnog besluiten te vertrekken met kind. Daar sta je dan als vader met gelijk van de rechter.
Zijn huidige vrouw komt uit Rusland!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 07:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh ja, want elke Oekraiense (GEEN Rusland!!) is een postorderbruidje...![]()
Hij denkt juist aan zijn carriere, door het kind bij moeder te laten.quote:En beter dat die man denkt aan het kind dan aan zijn carriere en het kind laat verslonzen.
Niet zonder mijn ouders, nee.quote:Jij bent nooit bij oma geweest toen je klein was?
De vader is mogelijk OOK Amerikaan. Hij is in elk geval OOK Nederlander. Sowieso van geboorte.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Vader is Amerikaan, de moeder Oekrainse en Katja ook en zijn beide niet Amerikaan?
Dat lijkt me de verklaring want een Amerikaanse rechter zou nooit van zijn leven een Amerikaanse kind van een Amerikaanse vader naar Nederland sturenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
De vader is mogelijk OOK Amerikaan. Hij is in elk geval OOK Nederlander. Sowieso van geboorte.
Helemaal met je eens. Echter, in dit geval heeft vader het kind met de moeder in Nederland geparkeerd, terwijl hijzelf in Amerika een nieuw leven op ging bouwen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:55 schreef paddy het volgende:
En weer een kind de dupe van egoïstische ouders.
I.p.v proberen het kind beide ouders te laten kennen gaan ze elkaar weer te lijf met als inzet het kind.
Hoe denkt het kind er eigenlijk over? Dat is toch het belangrijkste? En wil ze over een paar jaar weer bij de andere ouder wonen? Hoppa, totaal onbelangrijk wat de ouders willen. Ze doen net of het hun bezit is i.p.v een gift waar je voor MAG zorgen tot het oud genoeg is om haar eigen leven te leiden.
Daar zouden rechters naar moeten kijken. Zolang niemand het kind heeft mishandeld horen beide ouders elkaar de mogelijkheid te geven het kind beide ouders te zien, al was de partner nog zo gemeen en walgelijk tegen je.
Hoe is die moeder in Nederland gekomen? Dat kan alleen als ze via haar huwelijk de Nederlandse nationaliteit heeft lijkt mequote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Echter, in dit geval heeft vader het kind met de moeder in Nederland geparkeerd, terwijl hijzelf in Amerika een nieuw leven op ging bouwen.
Het is wel een beetje lastig om dan een goed contact met je kind te onderhouden op zo'n afstand.
In het vorige topic kwam schijnbaar ook aan bod dat die vader nogal losse handjes had waar het zijn relatie met zijn Oekraïnse vrouw (of dit nou nummer 5 of nummer 6 was) betrof.
Heb niet echt zin om alles terug te lezen. Misschien is Katja wel Nederlandse, omdat haar vader dat is?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe is die moeder in Nederland gekomen? Dat kan alleen als ze via haar huwelijk de Nederlandse nationaliteit heeft lijkt me
Ik vroeg naar haar moederquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb niet echt zin om alles terug te lezen. Misschien is Katja wel Nederlandse, omdat haar vader dat is?
Als zij geboren is in Amerika, maar niet de Amerikaanse nationaliteit heeft, dan heeft ze, denk ik, beide nationaliteiten van haar ouders, dus de Oekraïnse en de Nederlandse. Wellicht is die vader later genaturaliseerd tot Amerikaan.
Jaha, maar als Katja Nederlandse is, dan mag zij EN haar moeder in Nederland wonen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vroeg naar haar moeder
Tja, of die vader de waarheid spreekt daarover, is natuurlijk maar de vraag.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
De vader zegt in ieder geval dat Katja's moeder niks meer van zich heeft laten horen, Katja nooit meer belt, geen kerstkaart heeft gestuurd enz. En dat de moeder onmiddelijk met Katja naar de Oekraine zal vertrekken als ze weer in NL is.
Ik vind het alleen gek dat de moeder dan alle moeite doet haar kind naar NL te krijgen maar niet belt of een kaartje stuurt.![]()
Ik vind het in ieder geval te kinderachtig voor woorden.
Niet waarquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Jaha, maar als Katja Nederlandse is, dan mag zij EN haar moeder in Nederland wonen.
Hij heeft dat geregeld dus. Als ze gescheiden is zal ze wel een permanente verblijfsvergunning hebbenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Jaha, maar als Katja Nederlandse is, dan mag zij EN haar moeder in Nederland wonen.
Het moet toch eenvoudig te controleren zijn of het zo is dat de vader van Katja voor mishandelingen is aangehouden en gedagvaard en de moeder in een 'blijf van 'm'n lijf huis' heeft gezeten?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:17 schreef Nessajah het volgende:
Moeders kant van het verhaal:
http://www.helpkatjaterug.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=86
Vaders kant van het verhaal:
http://www.kovandijkvertelt.nl/category/katja-leendertz/
Erg he dat mannen gewoon lekere verse dames vanuit een ander land halen in plaats van die arrogante Nederlandse vrouwen. Ik woon nu in een land waar de vrouwen voor het oprapen liggen perfect gewoon. Ik hoef er natuurlijk niet voor te betalen dat is me de eer te na. Maar ik moet zeggen het is een heel verschil met Nederlandse vrouwen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:24 schreef deedeetee het volgende:
Vind al die postorder bruiden maar een rare zaak. Wat is er mis met de man dat hij niet een gewone relatie met iemand kan krijgen maar vrouwen steeds moet (om)kopen ?
Dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:07 schreef niet_links het volgende:
[..]
Erg he dat mannen gewoon lekere verse dames vanuit een ander land halen in plaats van die arrogante Nederlandse vrouwen. Ik woon nu in een land waar de vrouwen voor het oprapen liggen perfect gewoon. Ik hoef er natuurlijk niet voor te betalen dat is me de eer te na. Maar ik moet zeggen het is een heel verschil met Nederlandse vrouwen.
Moet je helemaal zelf weten, maar trek daar geen kind in mee.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:07 schreef niet_links het volgende:
Erg he dat mannen gewoon lekere verse dames vanuit een ander land halen in plaats van die arrogante Nederlandse vrouwen.
Een alleenstaande moeder die heel de dag werkt en persona non-grata is in de VS lijkt me ook niet echt een stabiele factorquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:52 schreef deedeetee het volgende:
Spreken over een stabiele gezinssituatie met een vader die al 5 echtgenotes heeft versleten ?
Het is je van harte gegundquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:07 schreef niet_links het volgende:
[..]
Erg he dat mannen gewoon lekere verse dames vanuit een ander land halen in plaats van die arrogante Nederlandse vrouwen. Ik woon nu in een land waar de vrouwen voor het oprapen liggen perfect gewoon. Ik hoef er natuurlijk niet voor te betalen dat is me de eer te na. Maar ik moet zeggen het is een heel verschil met Nederlandse vrouwen.
Hoezo persona non grata? Wat heeft ze gedaan dan? Ze heeft er geen verblijfsvergunning, doordat die zak dat zo geregeld had. Ben benieuwd of zijn huidige vrouw wel een verblijfsvergunning en werkvergunning heeft.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een alleenstaande moeder die heel de dag werkt en persona non-grata is in de VS lijkt me ook niet echt een stabiele factor
Ze kan er niet zijn voor haar kind en heeft bovendien geen familie die voor extra hulp kan zorgen. Haar ex man heeft zeer waarschijnlijk altijd een ouder in huisquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo persona non grata? Wat heeft ze gedaan dan? Ze heeft er geen verblijfsvergunning, doordat die zak dat zo geregeld had. Ben benieuwd of zijn huidige vrouw wel een verblijfsvergunning en werkvergunning heeft.
En dat een alleenstaande moeder werkt is voor Nederlandse begrippen maar heel normaal. Goh, stel je voor dat ze hier bijstand had en niet zou werken, dan zou het nog veel erger zijn. Niet dan?
Goh, waarom zijn mensen hier altijd zo woedend op die alleenstaande moeders die niet werken, omdat ze liever zelf voor hun kinderen zorgen? Waarom moeten die luie donders gaan werken?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze kan er niet zijn voor haar kind en heeft bovendien geen familie die voor extra hulp kan zorgen. Haar ex man heeft zeer waarschijnlijk altijd een ouder in huis
Ze is persona non grata, dat staat zelfs op haar eigen website
Wat jammer nu was niet echt de reactie waar ik op hooptequote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is je van harte gegundgeniet er maar van
Maar ik had het hier over iemand die de brave huisvader en gezinsman uithangt. En dat komt dan wat minder overtuigend over als je de ene na de andere vrouw afwerkt.
Welke werkende ouders hebben dat wel?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft de moeder 12 weken per jaar vakantie?
Vertel dat aan mijn ex vrouw die nu al 5 verschillende partners gehad heeft. Het zijn niet altijd mannen die fout zitten. Maar ik geef je gelijk hoor voor een kind is het niet goed.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie.![]()
En waar het om gaat is dat het niet goed is voor een kind als haar vader om de zoveel tijd een nieuwe partner heeft.
Geldt dat niet voor vele andere alleenstaande moeders? Ook die lossen dat op. Ook in de zomervakantie zijn er kinderdagverblijven open.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft de moeder 12 weken per jaar vakantie?
De grootouders van vader's kant, die zullen vast bereid zijn om te helpen
Eh, tja? Ik heb ook al veel verschillende partners gehad hoor. Maar toen had ik nog geen kind. En was piepjong. Is toch vrij normaal denk ik zo.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:16 schreef niet_links het volgende:
[..]
Vertel dat aan mijn ex vrouw die nu al 5 verschillende partners gehad heeft. Het zijn niet altijd mannen die fout zitten. Maar ik geef je gelijk hoor voor een kind is het niet goed.
Bedoel 5 verschillende partners toen ze een kind had.. ik was nummer 2 ben nog extra lang bij haar gebleven voor de kinderen. Maar goed mocht allemaal niet baten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh, tja? Ik heb ook al veel verschillende partners gehad hoor. Maar toen had ik nog geen kind. En was piepjong. Is toch vrij normaal denk ik zo.
Nou ja, zoals je zelf al zegt is dat niet goed voor een kind. Dan snap je ook wel dat het geen stabiele basis is voor Katja bij een vader die vrouwen verslijt als schoenen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:20 schreef niet_links het volgende:
[..]
Bedoel 5 verschillende partners toen ze een kind had.. ik was nummer 2 ben nog extra lang bij haar gebleven voor de kinderen. Maar goed mocht allemaal niet baten.
Lees dan wat ik eerder zeg, ik geef jullie gelijk dit is niet goed voor katja, ik zat gewoon wat te trollen over postorder bruidjes enzo omdat vrouwen daar zo lekker gevoelig over zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou ja, zoals je zelf al zegt is dat niet goed voor een kind. Dan snap je ook wel dat het geen stabiele basis is voor Katja bij een vader die vrouwen verslijt als schoenen.
Bij de vader is dat geen probleemquote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Welke werkende ouders hebben dat wel?
En de naschoolse opvang is ook in de schoolvakanties open, net als de kinderopvang. Enkel zon-en feestdagen zijn een probleem.
Mijn god, als dat voor rechters de doorslaggevende reden zou zijn wie de voogdij over het kind krijgt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bij de vader is dat geen probleem
Ja dat is het en terechtquote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mijn god, als dat voor rechters de doorslaggevende reden zou zijn wie de voogdij over het kind krijgt.
Och, als hij haar komt ophalen en na het weekend weer terugbrengt.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:05 schreef deedeetee het volgende:
Moeder kan maar beter niet moeilijk doen over een omgangsregeling met de vader van het kind.
quote:Op maandag 3 mei 2010 23:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, als hij haar komt ophalen en na het weekend weer terugbrengt.
Misschien hoeft moeder hem ook niet te zoeken. Daarbij zal het kind toch naar school moeten, ook.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij naar een andere staat gaat krijgt de moeder hem toch nooit gevonden?
Je weet niet goed hoe het in de VS werkt zie ik welquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien hoeft moeder hem ook niet te zoeken. Daarbij zal het kind toch naar school moeten, ook.
Of denk jij dat pa via zo'n ondergronds netwerk wel hulp krijgt met een nieuwe identiteit? Kind onherkenbaar, ander haar, andere naam, enz.....
Neuh, die vinden ze wel.
Ik weet dat de rechter daar, Katja aan haar moeder heeft toegewezen. Ik weet ook dat hij in hoger beroep is gegaan. Daar zal hij dan toch in elk geval moeten verschijnen, lijkt me. Dan hebben ze hem toch meteen!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je weet niet goed hoe het in de VS werkt zie ik wel
Moet niet, hij kan het ook gewoon overlaten aan zijn advocaatquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik weet dat de rechter daar, Katja aan haar moeder heeft toegewezen. Ik weet ook dat hij in hoger beroep is gegaan. Daar zal hij dan toch in elk geval moeten verschijnen, lijkt me. Dan hebben ze hem toch meteen!
Das toch een Oekrainse mail-order bride?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:40 schreef ThunderBitch het volgende:
Straks bij Sylvana op NL1 om 23.30 een gesprek met de moeder van Katja
Dat gaat over dat meisje dat door haar vader is ontvoerd naar Amerikaquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Das toch een Oekrainse mail-order bride?
Oh daarom praat haar moederquote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:27 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat gaat over dat meisje dat door haar vader is ontvoerd naar Amerika
Geen idee, zij komt nu in beeld in het programma. Ik ben een en al oor.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Oh daarom praat haar moeder
Dat lijkt me een goede optie.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De oplossing is heel simpel, kinderen onder de 18 die reizen naar buiten de EU met een ouder moeten een notariele verklaring hebben van de andere ouder die toestemming geeft
Das de enige optie.quote:
bronquote:EDE - De 9-jarige Katja Leendertz komt maandag terug naar Nederland.
Dat heeft haar vader Paul Leendertz gisteravond tegenover De Telegraaf bevestigd. De in de VS woonachtige piloot nam in mei 2009 zijn dochter mee vanaf een schoolplein in Ede, zonder medeweten van de moeder.
De politie ging uit van ontvoering. Het meisje bleek later bij haar vader in de Amerikaanse staat Pennsylvania te zijn. Leendertz had toestemming van de Amerikaanse overheid om zijn dochter op te halen. Katja werd middelpunt van talloze procedures en rechtszaken in de VS en Nederland. Negen federale rechters in Amerika hebben nu een uitspraak uit augustus bevestigd dat het meisje terug moet naar haar moeder en dat vader in Nederland verder moet procederen.
"We zijn in Amerika uitgeprocedeerd", zegt Leendertz. "Er zit niets anders op dan dat Katja naar haar moeder gaat. Ze huilde hysterisch toen ik het haar vertelde. Iedereen is hier zeer verdrietig."
En terecht!quote:Op donderdag 23 september 2010 10:10 schreef Marrije het volgende:
En dan zie ik dit topic in MyAT met de naam Mylene erachter en dan weet je 'hey weer een update'![]()
Maar ze komt dus terug en de vader moet hier verder procederen, na die 'ontvoering' heeft ie geen schijn van kans meer natuurlijk
quote:Katja Leendertz terug in Nederland
EDE - De 9-jarige Katja Leendertz is weer terug in Nederland. Dat maakten de advocaten van haar moeder maandag bekend. Het meisje uit Ede werd in mei vorig jaar door haar Amerikaanse vader meegenomen naar de Verenigde Staten.
Na een slepende juridische procedure moest Katja terug naar Nederland. Het weerzien tussen Katja en haar moeder was maandag emotioneel, staat in een persverklaring. Moeder en dochter zagen elkaar een jaar geleden voor het laatst.
De vader nam de toen 7-jarige Katja op 27 mei vorig jaar onaangekondigd mee vanaf een schoolplein in Ede. De politie verspreidde onmiddellijk een Amber Alert in de hoop het meisje op te sporen.
Verenigde Staten
Al snel werd duidelijk dat haar vader haar via Duitsland had meegenomen naar de Verenigde Staten. De vader meende voor zijn actie toestemming te hebben van een Amerikaanse rechter.
De moeder van Katja begon vervolgens een procedure om haar dochter terug in Nederland te krijgen, daarbij geholpen door de uitspraak van een Nederlandse rechter dat het ouderlijk gezag bij de moeder ligt.
Een Amerikaanse rechter bepaalde in maart dat het meisje inderdaad terug moest naar Nederland. Een andere rechter herhaalde die uitspraak in augustus nog eens.
Omgangsregeling
De Arnhemse rechtbank Arnhem heeft inmiddels een rapportage door de Raad voor de Kinderbescherming gelast over een omgangsregeling met de vader. ''De moeder zal uiteraard volledig aan dit onderzoek meewerken'', aldus haar advocaten.
Moeder en dochter willen de komende periode in alle rust hun leven weer opbouwen en wensen buiten de publiciteit te blijven, aldus de persverklaring.
Maar het is wel het kind van die hoer en die hoerenloper had haar niet mogen kidnappen.quote:Op maandag 27 september 2010 22:36 schreef ouderejongere het volgende:
Als Katja mijn dochter was had ik haar omgebracht. Beter dat ze naar Jezus gaat, dan naar die vreselijke moeder. Daarna werp ik mezelf voor de trein.
Waarom worden vrouwen wereldwijd als heilig gezien? Die hoer wil Katja meenemen naar Oekraïne, waar het zeer slecht gesteld is met onderwijs en gezondheidszorg.
Bron? En kom niet aan met Ko van Dijk, de partijdige weblogger die een vriend is van de vader van Katja.quote:Op maandag 27 september 2010 22:36 schreef ouderejongere het volgende:
Als Katja mijn dochter was had ik haar omgebracht. Beter dat ze naar Jezus gaat, dan naar die vreselijke moeder. Daarna werp ik mezelf voor de trein.
Waarom worden vrouwen wereldwijd als heilig gezien? Die hoer wil Katja meenemen naar Oekraïne, waar het zeer slecht gesteld is met onderwijs en gezondheidszorg.
Vast geld nodig. Pa zal wel niet erg scheutig zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
De moeder wilt niets liever dan rust? Waarom dan nu weer foto's van haar met Katja? Echt, waar twee vechten zijn twee schuld.
Belachelijk!quote:
Geen idee, heb je plannen?quote:Op donderdag 18 april 2013 02:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Effe kicken
Gaan er ooit ouders voor childkidnap de bak in voor Nederland?
Landen waarmee Nederland één of meer toepasselijke verdragen heeft gesloten:quote:Op donderdag 18 april 2013 12:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als ze wel naar landen gaan waar uitlevering wel mogelijk is?
Zullen we dit maar dichtgooien voordat je rare ideeën krijgt?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat gebeurt er dan? Uitlevering en straf uitzitten in Nederland?
Gaat nu automatisch dicht!quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:59 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zullen we dit maar dichtgooien voordat je rare ideeën krijgt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |