abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86740280
quote:
EDE - De 9-jarige Katja Leendertz komt maandag terug naar Nederland.

Dat heeft haar vader Paul Leendertz gisteravond tegenover De Telegraaf bevestigd. De in de VS woonachtige piloot nam in mei 2009 zijn dochter mee vanaf een schoolplein in Ede, zonder medeweten van de moeder.

De politie ging uit van ontvoering. Het meisje bleek later bij haar vader in de Amerikaanse staat Pennsylvania te zijn. Leendertz had toestemming van de Amerikaanse overheid om zijn dochter op te halen. Katja werd middelpunt van talloze procedures en rechtszaken in de VS en Nederland. Negen federale rechters in Amerika hebben nu een uitspraak uit augustus bevestigd dat het meisje terug moet naar haar moeder en dat vader in Nederland verder moet procederen.

"We zijn in Amerika uitgeprocedeerd", zegt Leendertz. "Er zit niets anders op dan dat Katja naar haar moeder gaat. Ze huilde hysterisch toen ik het haar vertelde. Iedereen is hier zeer verdrietig."
bron
  donderdag 23 september 2010 @ 10:10:52 #272
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_86740728
En dan zie ik dit topic in MyAT met de naam Mylene erachter en dan weet je 'hey weer een update' ^O^

Maar ze komt dus terug en de vader moet hier verder procederen, na die 'ontvoering' heeft ie geen schijn van kans meer natuurlijk :{
  donderdag 23 september 2010 @ 10:22:36 #273
3542 Gia
User under construction
pi_86741088
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:10 schreef Marrije het volgende:
En dan zie ik dit topic in MyAT met de naam Mylene erachter en dan weet je 'hey weer een update' ^O^

Maar ze komt dus terug en de vader moet hier verder procederen, na die 'ontvoering' heeft ie geen schijn van kans meer natuurlijk :{
En terecht!
  Moderator maandag 27 september 2010 @ 15:41:32 #274
8781 crew  Frutsel
pi_86902935
quote:
Katja Leendertz terug in Nederland

EDE - De 9-jarige Katja Leendertz is weer terug in Nederland. Dat maakten de advocaten van haar moeder maandag bekend. Het meisje uit Ede werd in mei vorig jaar door haar Amerikaanse vader meegenomen naar de Verenigde Staten.

Na een slepende juridische procedure moest Katja terug naar Nederland. Het weerzien tussen Katja en haar moeder was maandag emotioneel, staat in een persverklaring. Moeder en dochter zagen elkaar een jaar geleden voor het laatst.

De vader nam de toen 7-jarige Katja op 27 mei vorig jaar onaangekondigd mee vanaf een schoolplein in Ede. De politie verspreidde onmiddellijk een Amber Alert in de hoop het meisje op te sporen.

Verenigde Staten

Al snel werd duidelijk dat haar vader haar via Duitsland had meegenomen naar de Verenigde Staten. De vader meende voor zijn actie toestemming te hebben van een Amerikaanse rechter.

De moeder van Katja begon vervolgens een procedure om haar dochter terug in Nederland te krijgen, daarbij geholpen door de uitspraak van een Nederlandse rechter dat het ouderlijk gezag bij de moeder ligt.

Een Amerikaanse rechter bepaalde in maart dat het meisje inderdaad terug moest naar Nederland. Een andere rechter herhaalde die uitspraak in augustus nog eens.

Omgangsregeling

De Arnhemse rechtbank Arnhem heeft inmiddels een rapportage door de Raad voor de Kinderbescherming gelast over een omgangsregeling met de vader. ''De moeder zal uiteraard volledig aan dit onderzoek meewerken'', aldus haar advocaten.

Moeder en dochter willen de komende periode in alle rust hun leven weer opbouwen en wensen buiten de publiciteit te blijven, aldus de persverklaring.
  maandag 27 september 2010 @ 16:04:41 #275
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86903964
"De Arnhemse rechtbank Arnhem" :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_86910429
De meeste mensen weten niet wat er aan vooraf gegaan is. Katya wilde helemaal niet terug naar haar moeder. Haar moeder was eerder in de V.S, kon daar bij haar dochter op bezoek, op voorwaarde dat ze haar paspoort in bewaring moest geven. Daar had mama Marina geen trek in, dus zo gek is ze nu ook
weer niet op haar dochter.

Katya heeft de Anerikaanse nationalitieit. Wat er nu gebeurt is, is achter de deuren bekonkeld. Maar zie
daar maar eens achter te komen, wie en wat er uitgeruild is. Katya is de dupe van dit touwtjesgetrek. Verschrikkelijk, dat Nederland Hrisch Ballin daar aan mee doet. Kwijlebak.

o|O
  maandag 27 september 2010 @ 22:36:07 #277
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_86923521
Als Katja mijn dochter was had ik haar omgebracht. Beter dat ze naar Jezus gaat, dan naar die vreselijke moeder. Daarna werp ik mezelf voor de trein. ;(
Waarom worden vrouwen wereldwijd als heilig gezien? Die hoer wil Katja meenemen naar Oekraïne, waar het zeer slecht gesteld is met onderwijs en gezondheidszorg.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 27 september 2010 @ 22:55:51 #278
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_86924588
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:36 schreef ouderejongere het volgende:
Als Katja mijn dochter was had ik haar omgebracht. Beter dat ze naar Jezus gaat, dan naar die vreselijke moeder. Daarna werp ik mezelf voor de trein. ;(
Waarom worden vrouwen wereldwijd als heilig gezien? Die hoer wil Katja meenemen naar Oekraïne, waar het zeer slecht gesteld is met onderwijs en gezondheidszorg.
Maar het is wel het kind van die hoer en die hoerenloper had haar niet mogen kidnappen. -O-
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_86930994
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:36 schreef ouderejongere het volgende:
Bron? En kom niet aan met Ko van Dijk, de partijdige weblogger die een vriend is van de vader van Katja.
Bovendien zit de kinderbescherming er boven op en houdt het gezin in de gaten, mocht ze vertrekken zullen we het snel te weten komen.
Vooralsnog denk ik dat dit praatjes van de vader zijn. Natuurlijk, waar twee vechten zijn er twee schuld maar de vader en die journalist willen erg doen voorkomen alsof zij de goede heiligen zijn en de moeder een duivel rechtstreeks uit de hel.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:08:56 #280
16715 Mylene
*schatje*
pi_87200991

Katya Leendertz weer dolgelukkig met haar moeder in Nederland

’Hier voel ik me THUIS’

„Ik voel me hier een beetje meer thuis. k ben blij dat ik weer in Nederland ben”, vertelt de negenjarige Katya Leendertz. Het meisje werd vorige week na bijna anderhalf jaar weer herenigd met haar moeder. Maar voor haar 35-jarige moeder Marina Karpenko is het feit dat haar dochter weer bij haar is, nog heel onwerkelijk. „Is dit echt? Is ze echt iedere ochtend en avond bij me?’”

Precies een week na hun hereniging vertellen Katya en haar moeder Marina Karpenko vandaag exclusief hun verhaal in deze krant. Anderhalf jaar lang waren ze van elkaar gescheiden, nadat vader Paul Leendertz in mei vorig jaar de toen zevenjarige Katya vanaf het schoolplein meenam naar Amerika. Slechts enkele keren hadden ze naar eigen zeggen telefonisch contact en twee keer zagen ze elkaar in Amerika in levenden lijve, voor het laatst in september 2009. Ondanks dat Marina Karpenko de hoop al had opgegeven, is Katya sinds vorige week weer in Ede, nadat Amerikaanse rechters bepaalden dat ze terug moest naar Nederland.

Langzaamaan proberen de twee de draad van hun leven weer op te pakken. Door gewone dagelijkse dingen te doen, zoals samen eten, samen boodschappen doen, te spelen, te fietsen en eropuit te trekken. Maar vooral veel praten. „We hebben heel veel in te halen”, zegt moeder Marina terwijl ze stralend naar haar dochter kijkt, die tijdens haar verblijf in Amerika twee verjaardagen vierde en flink is gegroeid. Nederlands praten is ze nog niet verleerd, maar af en toe gooit ze er Engelse woorden tussendoor. „Ik ben nog aan het mixen, maar het gaat steeds beter”, zegt Katya.

Precies een week geleden was het kantoor van Bureau Jeugdzorg in Ede het toneel van hun emotionele hereniging. „Ik zat daar en ineens zag ik mama”, vertelt Katya. „Ze tilde me op en we hebben heel veel gepraat. Ik was blij om mama weer te zien.”

„Ze praatte honderduit”, vertelt moeder Marina, die van oorsprong uit Oekraïne komt, maar sinds 2003 in Nederland woont en de Nederlandse nationaliteit heeft. „Zoals dat ze haar viool meegenomen had, want ze had in Amerika net haar eerste les gehad.”

Eigen wil

Het is voor zowel Katya als haar moeder wel wennen. „Ik was bang dat Katya heel erg veranderd zou zijn”, bekent moeder Marina. „Maar dat is gelukkig niet zo. Ja, ze praat veel meer en ze is wat stouter dan vroeger”, zegt Marina lachend. „Ze heeft nu een heel eigen wil. Ze laat duidelijk merken wat ze wel en niet wil.” Maar ook voor Katya was het wennen. „Het haar van mijn moeder is langer en ze heeft langere nagels dan vroeger”, herinnert ze zich.

Op de vraag wat ze het meeste gemist heeft aan Nederland zelf, antwoordt Katya direct: „De Albert Heijn! Want daar hebben ze allemaal lekkere dingen, zoals kaas en haring, dat heb ik heel erg gemist. Ik heb anderhalf jaar geen vis gegeten. En aardbeien, want die zijn in Amerika helemaal niet lekker, veel te zuur. En ik was heel blij om Markiz, mijn poes weer te zien, die had ik heel erg gemist!” aldus Katya.

Nu het meisje weer terug in Ede is, moet er veel geregeld worden. Een andere school, danslessen, vioolles, maar ook praktische zaken als nieuwe kleren en een ander bed. „Ik wil een grotemeisjesbed!” Vandaag mag ze haar Nederlandse paspoort ophalen en heeft ze weer de Nederlandse nationaliteit, naast de Amerikaanse en de Oekraïense.

Vooral het feit dat ze nu in het hele land ’bekend’ is, vindt het negenjarige meisje maar raar. „Ze wordt op straat herkend. Mensen spreken ons aan en vragen of dit nou Katya is. Ze heeft in Amerika niets meegekregen van alle mediaaandacht hier. ’Mama, hoe kan het dat al die mensen mij kennen?’ vroeg ze.”

Al gelijk op de eerste dag dat ze weer in Ede is, krijgt ze bezoek van vriendinnetjes die niet konden wachten om haar weer te zien. Van de bevriende familie Bosma, dezelfde familie die na de ontvoering een stichting heeft opgericht om Katya terug naar Nederland te halen, heeft ze een nieuwe fiets gekregen, waarmee ze samen met haar moeder Ede opnieuw verkent.

Moeder Marina kan nog altijd niet geloven dat haar Katya weer terug is. „Ik had dit nooit verwacht. Het is heel bijzonder dat ze terug is, want Amerika levert niet zomaar mensen uit. De afgelopen anderhalf jaar was heel zwaar. Iedere dag zag ik haar speelgoed en haar poes die in haar slaapkamer naar haar zocht. De eerste twee maanden heb ik niet gewerkt. Daarna ben ik weer aan de slag gegaan, ik probeerde bezig te blijven. Ik dacht iedere seconde aan mijn dochter. Op de dagen dat ik niet werkte, had ik alleen maar contact met advocaten over alle procedures om Katya terug naar Nederland te krijgen. Weet je, voor mij voelt het alsof ik anderhalf jaar geen gevoel heb gehad. Ik was net een robot. Ik was gewoon dood.”

Gesteund

Zonder de hulp van haar vrienden en alle mensen die haar gesteund hebben, was ze die tijd niet doorgekomen, aldus Marina.

„Ik wil heel graag iedereen bedanken die mij gesteund heeft. Vooral Lia en Jan Bosma, die de stichting opgericht hebben, en alle mensen die geld daaraan hebben gegeven. Dankzij de stichting is Katya terug, zij hebben alle procedures in Amerika betaald.”

Nu Katya terug is, wil haar moeder niets liever dan rust. Ook al is de juridische strijd nog niet voorbij; vader is onder meer in hoger beroep gegaan tegen de beslissing van de Arnhemse rechtbank om moeder het eenhoofdig gezag over Katya toe te kennen. De Kinderbescherming gaat onderzoeken of er een omgangsregeling mogelijk is. „Katya is het belangrijkste, het gaat om haar. Ze is een gewoon meisje. Ze moet straks weer naar school en spelen met vriendjes en vriendinnetjes. Ik wil rust voor haar en niet de omgangsregeling via de media uitvechten.” En Katya zelf? Die staat te popelen om naar haar nieuwe school te gaan. Om net als ieder ander negenjarig meisje te spelen met vriendinnetjes.
pi_87202174
De moeder wilt niets liever dan rust? Waarom dan nu weer foto's van haar met Katja? Echt, waar twee vechten zijn twee schuld.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:54:41 #282
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_87202352
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
De moeder wilt niets liever dan rust? Waarom dan nu weer foto's van haar met Katja? Echt, waar twee vechten zijn twee schuld.
Vast geld nodig. Pa zal wel niet erg scheutig zijn.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:09:39 #283
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_114035820
Celstraf voor vader Katja Leendertz
ARNHEM - De 59-jarige vader van Katja Leendertz is dinsdag veroordeeld tot 2 jaar cel waarvan 1 voorwaardelijk voor het plotseling meenemen van zijn dochtertje naar zijn woonplaats in de Verenigde Staten.

De man moet ook een schadevergoeding betalen aan Katja en haar moeder van ruim 70.000 euro.

Het meisje werd eind mei 2009 door haar vader en onbekenden vanaf het schoolplein in een auto gestopt, onder de ogen van medeleerlingen. Het meisje werd door haar vader ruim 16 maanden zonder toestemming van zijn ex-vrouw in de Verenigde Staten gehouden.

De vader zei toestemming te hebben van een Amerikaanse rechter om het meisje mee te nemen.

Omdat hij de zaak goed had voorbereid, had hij ook kunnen weten dat die toestemming eerst door een Nederlandse rechter erkend had moeten zijn. Het Openbaar Ministerie (OM) had 3 jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk geëist.

Uitlevering

De vader zit in de Verenigde Staten en hoeft niet direct de cel in. Hij moet eerst worden uitgeleverd.

Ook kan een verzoek worden gedaan om hem zijn straf in de VS uit te laten zitten. Het vonnis betekent in ieder geval dat hij geen EU-lidstaten meer kan bezoeken. Zodra hij de EU binnenkomt wordt hij aangehouden om zijn straf uit te zitten.

Onttrekking

Net als het OM acht de rechtbank de 'onttrekking van een kind aan het ouderlijk gezag' bewezen. Het OM heeft de vader bewust niet voor 'ontvoering' vervolgd, want daarvoor is vereist dat dat tegen de zin van het kind gebeurt. Katja had dat dan ten laste van haar vader moeten verklaren. Hoewel ze volgens getuigen hevig tegenstribbelde, wilde het OM Katja niet in loyaliteitsproblemen brengen.

Het Edese meisje was 7 toen ze werd ontvoerd en woonde al sinds 2003 in Nederland. De zaak, waarbij de auto met piepende banden van het schoolplein wegscheurde, zorgde voor veel opschudding in Ede, waar korte tijd daarvoor een ander meisje door twee mannen was meegenomen.

Omdat er alleen vermoedens bestaan over wie er hielpen bij het meenemen van Katja, is alleen de vader vervolgd.

www.nu.nl
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:15:19 #284
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114036156
Goede zaak.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114036594
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:15 schreef Ticootje het volgende:
Goede zaak.
Belachelijk!

Ik vind de man een held _O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 11 juli 2012 @ 01:13:01 #286
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_114045509
Gerechtigheid!
pi_125428499
Effe kicken

Gaan er ooit ouders voor childkidnap de bak in voor Nederland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_125430578
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 02:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Effe kicken

Gaan er ooit ouders voor childkidnap de bak in voor Nederland?
Geen idee, heb je plannen?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_125435469
Nee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 18 april 2013 @ 12:24:48 #290
3542 Gia
User under construction
pi_125436056
Veel kinderen die door vader (of moeder) ontvoerd worden, gaan naar landen waar geen uitlevering mogelijk is. Vaak staan de ouders volgens de rechter aldaar in hun recht en zie dan je kind maar eens terug te krijgen.
pi_125436376
En als ze wel naar landen gaan waar uitlevering wel mogelijk is?
pi_125506682
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als ze wel naar landen gaan waar uitlevering wel mogelijk is?
Landen waarmee Nederland één of meer toepasselijke verdragen heeft gesloten:
Albanië, Andorra, Argentinië, Armenië, Australië, Bahamas, België, Bosnië, Bulgarije, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Griekenland, Hongarije, Hong Kong, Ierland, IJsland, India, Israël, Italië, Kenia, Kroatië, Letland, Liberia, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malawi, Malta, Mexico, Moldavië, Monaco, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oeganda, Oekraïne, Oostenrijk, Pakistan, Polen, Portugal, Roemenië, Russische Federatie, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Suriname, Tanzania, Tsjechië, Turkije, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Zweden en Zwitserland.

Bron
pi_125520607
Wat gebeurt er dan? Uitlevering en straf uitzitten in Nederland?
pi_125521314
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat gebeurt er dan? Uitlevering en straf uitzitten in Nederland?
Zullen we dit maar dichtgooien voordat je rare ideeën krijgt?
  zaterdag 20 april 2013 @ 16:00:02 #295
3542 Gia
User under construction
pi_125524357
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:59 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Zullen we dit maar dichtgooien voordat je rare ideeën krijgt?
Gaat nu automatisch dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')