Ja, Fransiscus Carotta is de schrijver daarvan. Ik heb die theorie nog aan een aantal geleerden voorgelegd maar zij moesten allemaal wat glimlachen, niemand neemt het echt serieus.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:38 schreef Silenus het volgende:
Er is ook een boek waarin de link gelegd wordt tussen Jezus Christus en Julius Caesar. (Johan Cruijff werd even niet meegerekend). Best interessant, de schrijver stelde dus dat Christus in feite Caesar was en alle geschriften over Jezus eigenlijk over Caesar gingen.
Dat is ook niet te bewijzen nee, dat klopt. Dat zal altijd een kwestie van geloof blijven.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:38 schreef Silenus het volgende:
Nouja, er heeft dus een dude bestaan die zei dat 'ie Jezus was en die een hoop volgelingen achter zich aankreeg, maar of 'ie daadwerkelijk over water heeft gelopen, vis in brood heeft verandert en een gast tot leven heeft gewekt...Bewijs het allemaal maar eens!
Jezus was inderdaad een jood, dat wordt nog wel eens vergeten. Daar hebben we ook een gesprek over in de docu met een 'messiasbelijdende jood'. Een jood die gelooft dat Jezus wel de messias was, i.t.t. de meeste andere joden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:38 schreef Silenus het volgende:
En daarbij, Jezus was een jood. Vind ik altijd wel een mooie 'terzijde' in dit hele verhaal.
De meesten zijn christen. Van een aantal weet ik dat ze het zijn i.i.g., van een aantal weet ik het niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:48 schreef Breach het volgende:
Maar die 'geleerden', wat voor geloofsachtergrond hebben die?
Lijkt me toch niet onbelangrijk. Zo objectief is wetenschap niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De meesten zijn christen. Van een aantal weet ik dat ze het zijn i.i.g., van een aantal weet ik het niet.
Maar er vanuit gaande dat ze Christen zijn.. In hoeverre kijk je dan gekleurd naar een geheel.. Kijk ik zal de laatste zijn die zegt dat Jezus niet bestaan heeft, puur om het feit dat ik het niet weet. Maar tot nu toe is er ook geen enkel tastbaar bewijs wat hardmaakt dat hij dat wel gedaan heeft.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De meesten zijn christen. Van een aantal weet ik dat ze het zijn i.i.g., van een aantal weet ik het niet.
Wetenschap is toch juist wel objectief?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:57 schreef Grulez het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet onbelangrijk. Zo objectief is wetenschap niet.
Dat neemt men aan. Of het ook werkelijk zo is..quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wetenschap is toch juist wel objectief?
Ze zullen vast gekleurd kijken, net zoals niet-gelovige wetenschappers ook gekleurd kijken. Ik ben ook van mening dat objectiviteit eigenlijk niet bestaat, zeker niet in historische wetenschap.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:58 schreef Breach het volgende:
[..]
Maar er vanuit gaande dat ze Christen zijn.. In hoeverre kijk je dan gekleurd naar een geheel..
Wat zie je als tastbaar bewijs?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:58 schreef Breach het volgende:
Kijk ik zal de laatste zijn die zegt dat Jezus niet bestaan heeft, puur om het feit dat ik het niet weet. Maar tot nu toe is er ook geen enkel tastbaar bewijs wat hardmaakt dat hij dat wel gedaan heeft.
Historische wetenschap niet i.i.g., zie mijn voorgaande post.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:57 schreef Grulez het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet onbelangrijk. Zo objectief is wetenschap niet.
quote:
Ik zie stemmen wel als een verplichting, desnoods blanco.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:47 schreef Robinhoo het volgende:
Je hoft niet te stemmen.
Ok. Wat voor verkiezingen zijn er eigelijk joh? Europese ofzo?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:49 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik zie stemmen wel als een verplichting, desnoods blanco.
Je moet altijd stemmen.. elke stem telt (etc etc)quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:47 schreef Robinhoo het volgende:
Je hoéft niet te stemmen.
Interessant debat nu op Ned1.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:47 schreef Kopbal het volgende:
Hmm, die verkiezingen zijn over 2 dagen en ik heb echt geen idee op wie ik ga stemmen. Ga me morgen maar eens inlezen...
Wie staan er voor een middenweg? Ga me binnenkort ook maar even inlezen, wil eigenlijk niet totaal pro-Europa. Sommige dingen moeten gewoon landelijk blijven, en moet elk land voor zichzelf maar uitzoeken.quote:
Jep, in Rotterdam inderdaad. Het is er goed warm, want ze zweten zich kapot.quote:
Ik was er bijna naar toegegaan, maar ik had toch geen zinquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:57 schreef Suijk het volgende:
[..]
Jep, in Rotterdam inderdaad. Het is er goed warm, want ze zweten zich kapot.
Viel mij ook al op, kneuzen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:15 schreef Kopbal het volgende:
Heel de zaal 'boee' omdat die PVV dude wint
Wat een kutprogramma en kut presentatoren. Had het na 15 minuten alweer uitgezet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:48 schreef Prosac het volgende:
Hahahahaha, briljant dat stukje net in De Zomer Draait Door, jakhals op bezoek bij het kleine meisje dat een heel stuk mocht meezingen met Bruce Springsteen op Pinkpop. Samen met Spike (Direct) gaat ze nog een stukje zingen
Zegt die Jakhals op het einde: "Ik geloof dat ik een beetje verliefd op je wordt Lotte"
Spike heel droog er achteraan: "viespeuk"![]()
Hoogtepunt van de uitzending nog. Dramatisch...quote:
Welke? Ik vermoed dat ik dat dan ook maar weer moet instellen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:08 schreef RayMania het volgende:
Alweer een forum om uit mijn actieve topics te slopen.
Goedenavond! Eindelijk weer gewerkt.
Ja, gaat wel. Eindelijk. Alleen nog dikke SARS, maar dat wordt minder.quote:
LWL. Ik hoef al die troep niet in mijn lijst. VBL en SPT, that's it.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:20 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Welke? Ik vermoed dat ik dat dan ook maar weer moet instellen.
Lowlands, godverdomme, moeten ze nu echt overal een subforum voor aanmaken?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:26 schreef RayMania het volgende:
[..]
LWL. Ik hoef al die troep niet in mijn lijst. VBL en SPT, that's it.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:30 schreef Prosac het volgende:
En toen ging ik even MSN op en kreeg ik 5 berichten van Sjimz over Acai bessensap.
Dat kan je wel zeggen. Had ik er maar rekening mee gehouden met vakantie boeken man. Ik mis 1 of 2 competitiewedstrijden en 1 wedstrijd voorronde CL.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:44 schreef RayMania het volgende:
Morgen nog een leuke wedstrijd en dan ben ik blij dat het voorbij is. Al begint het nieuwe seizoen alweer snel dit jaar.
Volgens mij mis ik 2 wedstrijden omdat ik op vakantie benquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:44 schreef RayMania het volgende:
Morgen nog een leuke wedstrijd en dan ben ik blij dat het voorbij is. Al begint het nieuwe seizoen alweer snel dit jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |