Frontpage: [UPD] Air France-toestel verdwenen van de radarquote:French plane lost over Atlantic
An Air France plane carrying at least 228 people from Brazil to France has gone missing over the Atlantic. Paris Charles de Gaulle airport says contact was lost with the flight from Rio de Janeiro early in the morning. Brazil's air force confirmed the plane was missing and said a search and rescue mission was under way near the island of Fernando de Noronha.
French minister Jean-Louis Borloo said the plane had probably had an accident and ruled out hijacking.
An airport official told AFP the Airbus 330-200 had been expected to arrive in Paris at 1110 local time (0910 GMT). Another official said it was possible that the plane had a transponder problem but this was very rare.
"We are very worried," he said, quoted by AFP news agency.
Crisis centre
Mr Borloo, the minister in charge of transport, said the plane would already have run out of fuel.
"By now it would be beyond its kerosene reserves so unfortunately we must now envisage the most tragic scenario," he said, quoted by Reuters news agency. Flight AF 447 left Rio at 1900 local time (2200 GMT) on Sunday. It had 216 passengers and 12 crew on board, including three pilots. An Air France spokeswoman said there had been no radio contact with the plane "for a while".
Air disasters timeline
It is reported to have disappeared 300km (186 miles) north-east of the Brazilian city of Natal. Brazilian air force spokesman Col Henry Munhoz told Brazilian TV it had failed to be picked up by radar on the Cape Verde Islands on its way across the Atlantic. "Air force planes left Fernando de Noronha and are flying towards Europe to start the search for the missing plane," he said. Airport authorities have set up a crisis centre at Charles de Gaulle.
An Air France official told AFP that people awaiting the flight would be received in a special area at the airport's second terminal. French President Nicolas Sarkozy has been informed of the incident and has expressed his deep concern, his office said. He has demanded that the relevant authorities do everything they can to find the plane and "shed light on the circumstances surrounding its disappearance as rapidly as possible".
This is the first major incident in Brazilian air space since a Tam flight crashed in Sao Paulo in July 2007 killing 199 people.
quote:Feiten:
- Airbus A330-220
- 216 passagiers
- 12 bemanningsleden
- 11.15 a.m. verwachte aankomsttijd op Charles de Gaulle
Offtopic: Was Lightning_NL juist niet diegene die beweerde dat de gehele Atlantic radar coverage heeft? En voor Lightning_NL; piloten melden zich vlak voor beacons/kruisingen met hun nummer, hoogte, richting, brandstofvoorraad e.d. Inderdaad niet iedere tien minuten maar wel met regelmaat.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:39 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Daar heb ik ook heel veel ervaring mee.
quote:Air France says the missing plane sent a message saying it had electrical short-circuit after strong turbulence.
Air France says the message was received at 0214 GMT, about 15 minutes after turbulence.
quote:Reuters: Brazilian Air Force says Air France plane was "well advanced" over the Atlantic when it went missing.
Aldus NOS-TTquote:Experts zijn somber over het lot van de Airbus en de inzittenden.
Hmm, dat kan idd slecht aflopen zoietsquote:Op maandag 1 juni 2009 13:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/BreakingNews
[..]
[..]
VHF en HF. Verder is er inderdaad geen radar coverage over oceanics en wordt dit allemaal met behulp van position reports dus in kaart gebracht. Position report bestaat uit waypoint inbound + crosstijd, FL+mach nummer, volgende waypoint + tijd. Er is wel ACARS, maar dat is nog experimenteel en al helemaal neit door elke carrier in gebruik.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
En jij denkt dat er geen radars zijn die delen boven de oceaan in de gaten houden? Elke 10 minuten? Lijkt me sterk. Via wat voor soort frequenties?
Ik ben zelf vlieger, dus mij hoef je niet allerlei halfware dingen wijs te maken.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:44 schreef ROG het volgende:
[..]
Offtopic: Was Lightning_NL juist niet diegene die beweerde dat de gehele Atlantic radar coverage heeft? En voor Lightning_NL; piloten melden zich vlak voor beacons/kruisingen met hun nummer, hoogte, richting, brandstofvoorraad e.d. Inderdaad niet iedere tien minuten maar wel met regelmaat.
Kijk, hier hebben we wat aanquote:Op maandag 1 juni 2009 13:50 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
VHF en HF. Verder is er inderdaad geen radar coverage over oceanics en wordt dit allemaal met behulp van position reports dus in kaart gebracht. Position report bestaat uit waypoint inbound + crosstijd, FL+mach nummer, volgende waypoint + tijd. Er is wel ACARS, maar dat is nog experimenteel en al helemaal neit door elke carrier in gebruik.
http://downforeveryoneorjustme.com/www.airfrance.comquote:Op maandag 1 juni 2009 13:51 schreef Cracka-ass het volgende:
http://downforeveryoneorjustme.com/airfrance
Niks aan de hand.
dankquote:
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik ben zelf vlieger, dus mij hoef je niet allerlei halfware dingen wijs te maken.
Je kunt het ook zo zien:quote:Op maandag 1 juni 2009 13:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Dit topic gaat over een eventuele crash waarbij >200 doden zijn gevallen en het enige wat jij doet is op mensen zeiken dat ze onwaarheden verkondigen en laten zien dat jij degene bent die alles weet.
Wat voor vlieger? Vrachtvluchten, passagiersvluchten, touristenvluchtjes boven Lutjebroek of sta je elk weekend met je vlieger in een weiland als het lekker waait? Wat voor toestel(len)? Burgerluchtvaart of bij defensie? En wanneer heb je je brevet gehaald?quote:Op maandag 1 juni 2009 13:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik ben zelf vlieger, dus mij hoef je niet allerlei halfware dingen wijs te maken.
Ben benieuwd of er ook Nederlanders bij zitten..quote:The ANSA news agency says the Air France plane was carrying at least five Italians.
Dat mag dat ook op een minder denigrerende manier.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:54 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo zien:
Mensen lopen hier andere mensen allemaal onwaarheden te verkopen, en ik corrigeer dat.
Off-topic.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:54 schreef HuHu het volgende:
[..]
Wat voor vlieger? Vrachtvluchten, passagiersvluchten, touristenvluchtjes boven Lutjebroek of sta je elk weekend met je vlieger in een weiland als het lekker waait? Wat voor toestel(len)? Burgerluchtvaart of bij defensie? En wanneer heb je je brevet gehaald?
Kisten die over de plas gaan wel. 747-400's hebben standaard een keuze tussen VHF/HF per radio. Maar dit verschilt natuurlijk ook weer per operator wat ze ingebouwd hebben. Zijn natuurlijk long haul kisten dus hebben dat standaard.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Kijk, hier hebben we wat aanIk wist niet dat commerciele airliners ook al HF hadden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |