VHF en HF. Verder is er inderdaad geen radar coverage over oceanics en wordt dit allemaal met behulp van position reports dus in kaart gebracht. Position report bestaat uit waypoint inbound + crosstijd, FL+mach nummer, volgende waypoint + tijd. Er is wel ACARS, maar dat is nog experimenteel en al helemaal neit door elke carrier in gebruik.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
En jij denkt dat er geen radars zijn die delen boven de oceaan in de gaten houden? Elke 10 minuten? Lijkt me sterk. Via wat voor soort frequenties?
Ik ben zelf vlieger, dus mij hoef je niet allerlei halfware dingen wijs te maken.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:44 schreef ROG het volgende:
[..]
Offtopic: Was Lightning_NL juist niet diegene die beweerde dat de gehele Atlantic radar coverage heeft? En voor Lightning_NL; piloten melden zich vlak voor beacons/kruisingen met hun nummer, hoogte, richting, brandstofvoorraad e.d. Inderdaad niet iedere tien minuten maar wel met regelmaat.
Kijk, hier hebben we wat aanquote:Op maandag 1 juni 2009 13:50 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
VHF en HF. Verder is er inderdaad geen radar coverage over oceanics en wordt dit allemaal met behulp van position reports dus in kaart gebracht. Position report bestaat uit waypoint inbound + crosstijd, FL+mach nummer, volgende waypoint + tijd. Er is wel ACARS, maar dat is nog experimenteel en al helemaal neit door elke carrier in gebruik.
http://downforeveryoneorjustme.com/www.airfrance.comquote:Op maandag 1 juni 2009 13:51 schreef Cracka-ass het volgende:
http://downforeveryoneorjustme.com/airfrance
Niks aan de hand.
dankquote:
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik ben zelf vlieger, dus mij hoef je niet allerlei halfware dingen wijs te maken.
Je kunt het ook zo zien:quote:Op maandag 1 juni 2009 13:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Dit topic gaat over een eventuele crash waarbij >200 doden zijn gevallen en het enige wat jij doet is op mensen zeiken dat ze onwaarheden verkondigen en laten zien dat jij degene bent die alles weet.
Wat voor vlieger? Vrachtvluchten, passagiersvluchten, touristenvluchtjes boven Lutjebroek of sta je elk weekend met je vlieger in een weiland als het lekker waait? Wat voor toestel(len)? Burgerluchtvaart of bij defensie? En wanneer heb je je brevet gehaald?quote:Op maandag 1 juni 2009 13:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik ben zelf vlieger, dus mij hoef je niet allerlei halfware dingen wijs te maken.
Ben benieuwd of er ook Nederlanders bij zitten..quote:The ANSA news agency says the Air France plane was carrying at least five Italians.
Dat mag dat ook op een minder denigrerende manier.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:54 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo zien:
Mensen lopen hier andere mensen allemaal onwaarheden te verkopen, en ik corrigeer dat.
Off-topic.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:54 schreef HuHu het volgende:
[..]
Wat voor vlieger? Vrachtvluchten, passagiersvluchten, touristenvluchtjes boven Lutjebroek of sta je elk weekend met je vlieger in een weiland als het lekker waait? Wat voor toestel(len)? Burgerluchtvaart of bij defensie? En wanneer heb je je brevet gehaald?
Kisten die over de plas gaan wel. 747-400's hebben standaard een keuze tussen VHF/HF per radio. Maar dit verschilt natuurlijk ook weer per operator wat ze ingebouwd hebben. Zijn natuurlijk long haul kisten dus hebben dat standaard.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Kijk, hier hebben we wat aanIk wist niet dat commerciele airliners ook al HF hadden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |