Waarom was ie eigelijk boos op Leonardo?quote:Op zondag 31 mei 2009 23:36 schreef Blawh het volgende:
Let maar op.
''op Leonardo ben ik boos'' komt ook voorbij.
Doelpunt tegen HSV.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:39 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Waarom was ie eigelijk boos op Leonardo?
Op een kleiner veld inderdaad. Denk dat ze in Rome ook weinig in te brengen zouden hebben.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:42 schreef Palmboom313 het volgende:
Ehm Chelsea ownde dat Barca gewoon maar goed![]()
Is het veld van Chelsea kleinerquote:Op zondag 31 mei 2009 23:43 schreef Blawh het volgende:
[..]
Op een kleiner veld inderdaad. Denk dat ze in Rome ook weinig in te brengen zouden hebben.
Hoho, kom niet aan grootoor.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:44 schreef TC03 het volgende:
Van der Sar vond ik matig deze finale, waarom heeft daar niemand het over?
Idd. Het hele seizoen vind ik hem al matig.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:44 schreef TC03 het volgende:
RTL heeft 1ste keuzequote:Op zondag 31 mei 2009 23:45 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
hmm okehad nog liever RTL gehad maar goed.
jaquote:Op zondag 31 mei 2009 23:45 schreef Manu82 het volgende:
Is laatste aflevering toch?
Mogen we blij mee zijn dan doet hij nog mee met het WK.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:44 schreef TC03 het volgende:
Van der Vaartquote:
Vreemd. Dacht dat alle velden waarop internationale wedstrijden gespeeld worden even groot moesten zijn.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:45 schreef Blawh het volgende:
[..]
http://www.thisislondon.c(...)ard+Pique/article.do
Dat zou wat zijn....quote:Op zondag 31 mei 2009 23:48 schreef vitessezuid113 het volgende:
En Van der Vaart terug naar Ajax , zou leuk zijn
Had je anders verwacht?quote:Op zondag 31 mei 2009 23:48 schreef BluesRebel het volgende:
Verdomme zeg.. geen woord over promotie-degradatie... eikels
Geloof je t zelfquote:Op zondag 31 mei 2009 23:48 schreef Kopbal het volgende:
Van der Vaart gaat zijn carriere kapot maken?
zou zeker niet verkeerd zijn , soms moeten ze een stapje terug doen om er weer 1 of 2 te makenquote:Op zondag 31 mei 2009 23:48 schreef Kopbal het volgende:
Erg jammerquote:Op zondag 31 mei 2009 23:48 schreef BluesRebel het volgende:
Verdomme zeg.. geen woord over promotie-degradatie... eikels
Wat een onzin....quote:Op zondag 31 mei 2009 23:50 schreef Palmboom313 het volgende:
Van der Vaart naar Ajax wat een domme zet zou dat van hem zijn.
Een stapje terug is inderdaad niet verkeerd. 5 reuzenstappen terug wel.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:49 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
zou zeker niet verkeerd zijn , soms moeten ze een stapje terug doen om er weer 1 of 2 te maken
zoals elk jaar?quote:Op zondag 31 mei 2009 23:49 schreef damsco het volgende:
Ajax gaat zo hard aars kicken aankomend seizoen.
Dat roepen jullie ieder jaar, maar als je het vaak genoeg zegt ga je vast een keer gelijk krijgen.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:49 schreef damsco het volgende:
Ajax gaat zo hard aars kicken aankomend seizoen.
Het is zeker 5 stappen terug in salarisquote:Op zondag 31 mei 2009 23:51 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Een stapje terug is inderdaad niet verkeerd. 5 reuzenstappen terug wel.
Wat een jaloezie weerquote:Op zondag 31 mei 2009 23:48 schreef Kopbal het volgende:
In salaris, in club, in competitie, in wat niet eigenlijk? Een Europese subtopper lijkt me meer iets voor een speler als Van der Vaart.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:53 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Het is zeker 5 stappen terug in salaris![]()
Jaloeziequote:Op zondag 31 mei 2009 23:54 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Wat een jaloezie weer
Hebben jullie al een investeerder voor die 300.000 euro voor die Guerrero gast?![]()
In Camp Nou werd Chelsea door een superieur Barcelona links en rechts compleet weggespeeld en kon Chelsea niets anders dan met 11 spelers voor de eigen goal hangen zodat het aantal echte kansen van Barcelona beperkt bleef. In London had Chelsea het geluk dat het snel op voorsprong kwam met een lucky shot, toen kon Chelsea hun eigen spel spelen, dus 9 mensen in de verdediging en 2 spelers loeren op de counter. Gelukkig voor het voetbal faalde de spitsen van Chelsea tot 3 keer toe toen ze opgelegde kansen kregen en scoorde Iniësta wel.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:42 schreef Palmboom313 het volgende:
Ehm Chelsea ownde dat Barca gewoon maar goed![]()
Inderdaad, hij heeft ook geen record behaald door rond de 10 wedstrijden op rij de nul te houden.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Idd. Het hele seizoen vind ik hem al matig.
Man Utd moet de keeperspositie echt verversen dit seizoen.
Ajax dusquote:Op zondag 31 mei 2009 23:56 schreef Kopbal het volgende:
[..]
In salaris, in club, in competitie, in wat niet eigenlijk? Een Europese subtopper lijkt me meer iets voor een speler als Van der Vaart.
Zijn wel transfervrije spelers, voor Makaay, Lucius en de Cler is een afkoopsom betaaldquote:Op zondag 31 mei 2009 23:49 schreef Palmboom313 het volgende:
Venegoor naar PSVNaast ooijer nog zo'n oude gast dus PSV gaat dus Feyenoord achterna.
klopt maar waarom zou je een ooijer nog kopen die gast is 34 bijna 35.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:07 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Zijn wel transfervrije spelers, voor Makaay, Lucius en de Cler is een afkoopsom betaald
Ik weet niet of je genoeg live voetbal ziet om te kunnen constateren dat het niet echt 'normaal' is hoe en in welk tempo Barcelona de bal rond kan laten gaan. De functionele techniek is tot kunst verheven met individuele kwaliteiten als de slagroom op de taart, de speelstijl van Ajax in de goede tijden.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:10 schreef TC03 het volgende:
Persoonlijk vond ik Barcelona in de CL absoluut niet overtuigend. Oké, tegen Bayern was natuurlijk top (niet live kunnen zien), maar in de finale was het ook weer niet zó goed hoor.
Waarom niet, hij kan rechtsback spelen en daar lopen er niet veel van bij ons...quote:Op maandag 1 juni 2009 00:11 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
klopt maar waarom zou je een ooijer nog kopen die gast is 34 bijna 35.
Iedereen is beter dan droevermansquote:Op maandag 1 juni 2009 00:12 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Zoveel beter dan Koevermans is hij toch niet?
ik vond van wel. het was zeker geen spectaculaire wedstrijd, maar dat kwam door united--ze kwamen er totaal niet aan te pas; ze waren gewoon te zwak voor dit barcelona. gewoon... hoe barca spelers elkaar zo makkelijk vinden, dat hoge tempo, de dynamiek in het elftal... ik vind het prachtig.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:10 schreef TC03 het volgende:
Persoonlijk vond ik Barcelona in de CL absoluut niet overtuigend. Oké, tegen Bayern was natuurlijk top (niet live kunnen zien), maar in de finale was het ook weer niet zó goed hoor.
Het was idd vrij goed, maar niet 'legendarisch' goed. Ik vond de powerplay van Liverpool tegen Real indrukwekkender.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:12 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ik weet niet of je genoeg live voetbal ziet om te kunnen constateren dat het niet echt 'normaal' is hoe en in welk tempo Barcelona de bal rond kan laten gaan. De functionele techniek is tot kunst verheven met individuele kwaliteiten als de slagroom op de taart, de speelstijl van Ajax in de goede tijden.
De finale was inderdaad niet legendarisch goed maar daarvoor heb je ook 2 teams nodig en daarvoor gaf Manchester te weinig voor thuis. Het gaat meer over de algehele prestatie over het hele jaar heen van Barcelona en natuurlijk in het bijzonder fantastische spelers als Xavi en Iniesta.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:15 schreef TC03 het volgende:
Het was idd vrij goed, maar niet 'legendarisch' goed. Ik vond de powerplay van Liverpool tegen Real indrukwekkender.
Jij blijft het maar wegtikken noemen, maar ik noem wat heen en weer passen op 25 meter van de goal niet wegtikken. Veel blaffen maar niet bijten, noemde ik het die avond. Chelsea was zwak in balbezit, maar zonder de bal lieten ze Barcelona nooit in hun favoriete spel komen. Als enige tot dan toe gelukt in Camp Nou. Die avond was Barcelona wel sterker in Chelsea, aangezien ze er 2 of 3 keer goed doorheen kwamen, maar wegspelen is nooit aan de orde geweest.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In Camp Nou werd Chelsea door een superieur Barcelona links en rechts compleet weggespeeld en kon Chelsea niets anders dan met 11 spelers voor de eigen goal hangen zodat het aantal echte kansen van Barcelona beperkt bleef. In London had Chelsea het geluk dat het snel op voorsprong kwam met een lucky shot, toen kon Chelsea hun eigen spel spelen, dus 9 mensen in de verdediging en 2 spelers loeren op de counter. Gelukkig voor het voetbal faalde de spitsen van Chelsea tot 3 keer toe toen ze opgelegde kansen kregen en scoorde Iniësta wel.
Dat Chelsea Barca ownde is nooit aan de orde geweest.
De finale heeft meer weer aangetoond hoe goed Chelsea was. Zelfs Manchester kon weinig creeren tegen Barcelona.quote:
De regels dienen in dienst van het spel te staan, het spel dient niet in dienst van de regels te staan.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:28 schreef mcyodogg het volgende:
Jij blijft het maar wegtikken noemen, maar ik noem wat heen en weer passen op 25 meter van de goal niet wegtikken. Veel blaffen maar niet bijten, noemde ik het die avond. Chelsea was zwak in balbezit, maar zonder de bal lieten ze Barcelona nooit in hun favoriete spel komen. Als enige tot dan toe gelukt in Camp Nou.
Op Stamford Bridge zag je dat Chelsea veel verder naar voren speelde vanaf het begin. Dat resulteerde in een goal, en eigenlijk ook een penalty met Malouda. Barcelona had weer veel balbezit, maar er werd uitstekend gedekt tussen de linies, en dat is gewoon de manier om Barcelona af te stoppen. Dan kan je er alle kwalificaties aan geven die je wil, maar je bent wel in een halve finale om er doorheen te komen.
De enige ploeg die in de terugwedstrijd keer op keer aanspraak maakte op een goal was Chelsea, en Barcelona heeft alle geluk van de wereld gehad dat ze met hun eerste en enige poging op goal er doorheen kwamen. En dan noemen de puristen het 'een overwinning van het voetbal', maar ik ben dan zo iemand die meer een purist is in het naleven van de regels, en in die zin heeft het voetbal verloren.
Anti-voetbal? Alleen omdat Chelsea zich niet naar de slachtbank wilde lijden door het spelletje van Barca mee te spelen?!quote:Op maandag 1 juni 2009 00:33 schreef Emimich het volgende:
[..]
De regels dienen in dienst van het spel te staan, het spel dient niet in dienst van de regels te staan.
Oftewel, iedere rechtgeaarde voetballer kotst van het anti-voetbal wat Chelsea 180 minuten lang tegen Barcelona tentoonspreidde en genoot intens van de prachtige voetbeweging met buitenkant rechts van Andrés Iniesta waarmee deze klasbak Barcelona op een beslissende voorsprong schoot.
Nee, niet omdat Chelsea zich niet naar de slachtbank wilde lijden maar door het absolute gebrek aan aanvallende intentie. Ik kan me in de Champions League de afgelopen jaren geen ploeg herinneren die zo negatief aan nota bene een thuiswedstrijd begon met 10 man achter de bal en maar gokken op de counter. De doodsteek voor voetbal als kijksport.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:37 schreef TheZapster het volgende:
Anti-voetbal? Alleen omdat Chelsea zich niet naar de slachtbank wilde lijden door het spelletje van Barca mee te spelen?!Chelsea heeft het volgens mij duidelijk bewezen hoe Barca bestreden moet worden en uiteindelijk is Chelsea nog onterecht uitgeschakeld ook.
Chelsea had ik het zeker gegund. Of het onterecht is, dat denk ik niet. Barcelona is immers winnaar CL en dus een kwalitatieve goed team (johquote:Op maandag 1 juni 2009 00:37 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Anti-voetbal? Alleen omdat Chelsea zich niet naar de slachtbank wilde lijden door het spelletje van Barca mee te spelen?!Chelsea heeft het volgens mij duidelijk bewezen hoe Barca bestreden moet worden en uiteindelijk is Chelsea nog onterecht uitgeschakeld ook.
Was jij niet die faalhaas die in KLB verkondigde dat voetbal voor het plebs was?quote:Op maandag 1 juni 2009 00:51 schreef Emimich het volgende:
[..]
Nee, niet omdat Chelsea zich niet naar de slachtbank wilde lijden maar door het absolute gebrek aan aanvallende intentie. Ik kan me in de Champions League de afgelopen jaren geen ploeg herinneren die zo negatief aan nota bene een thuiswedstrijd begon met 10 man achter de bal en maar gokken op de counter. De doodsteek voor voetbal als kijksport.
Voetbal is ook een sport voor het plebs, die constatering staat nog steeds.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:54 schreef damsco het volgende:
Was jij niet die faalhaas die in KLB verkondigde dat voetbal voor het plebs was?
quote:Op maandag 1 juni 2009 00:55 schreef Emimich het volgende:
[..]
Voetbal is ook een sport voor het plebs, die constatering staat nog steeds.
Dat is al jaren in de CL.De CL is leuk in de poulefase met wat verrassende clubs maar zodra het knock-out is , is al het amusement verdwenen.De Uefa cup dit jaar vond ik 10x leuker om te kijken dan de CL.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:51 schreef Emimich het volgende:
[..]
Nee, niet omdat Chelsea zich niet naar de slachtbank wilde lijden maar door het absolute gebrek aan aanvallende intentie. Ik kan me in de Champions League de afgelopen jaren geen ploeg herinneren die zo negatief aan nota bene een thuiswedstrijd begon met 10 man achter de bal en maar gokken op de counter. De doodsteek voor voetbal als kijksport.
inderdaad. zelfs toen barca met 10 man speelde zag je hetzelfde gebeuren.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:51 schreef Emimich het volgende:
[..]
Toch had Chelsea meer kansen en schoten op doel dan Barcelona.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:51 schreef Emimich het volgende:
[..]
Nou, dit jaar was het eerder andersom. De poulefase was veelal saai en voorspelbaar (op Anorthosis Famagusta en BATE Borisov na) en de knock-out fase was fantastisch met Liverpool-Real, Chelsea-Liverpool en uiteindelijk ook Chelsea-Barcelona.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:57 schreef TheZapster het volgende:
Dat is al jaren in de CL.De CL is leuk in de poulefase met wat verrassende clubs maar zodra het knock-out is , is al het amusement verdwenen.De Uefa cup dit jaar vond ik 10x leuker om te kijken dan de CL.
Inderdaad, het staat dan ook buiten kijf dat de tactiek effectief was. Dat neemt niet weg dat deze tactiek een vrij letterlijke variant van spelbederf was. Zoals iemand hier al aangeeft, zelfs met 11 tegen 10 zakte Chelsea volkomen in. Door die angst verdien je het gewoon om op zo'n manier te verliezen.quote:Op maandag 1 juni 2009 02:22 schreef TC03 het volgende:
Toch had Chelsea meer kansen en schoten op doel dan Barcelona.
Mwuah, persoonlijk geniet ik meer van echte aanvallen die kansrijk zijn dan een team dat tot 20 meter van het doel komt en dan telkens de bal kwijt raakt. Ik heb meer genoten van Chelsea dan van Barcelona tijdens die wedstrijd.quote:Op maandag 1 juni 2009 02:36 schreef Emimich het volgende:
[..]
Inderdaad, het staat dan ook buiten kijf dat de tactiek effectief was. Dat neemt niet weg dat deze tactiek een vrij letterlijke variant van spelbederf was. Zoals iemand hier al aangeeft, zelfs met 11 tegen 10 zakte Chelsea volkomen in. Door die angst verdien je het gewoon om op zo'n manier te verliezen.
Ik ook, maar als je dan gaat kijken naar de oorzaken waarom die teams tot verschillende types aanvallen komen, dan kom je tot de conclusie dat Chelsea's afbraakvoetbal er ironisch genoeg voor zorgde dat Barcelona niet tot kansen toe kwam. Voor de leek, de voetbalfan in het algemeen, lijkt het dan alsof Chelsea aanvallend speelde (want ze creëerden veel kansen) maar dat is dus niet het geval.quote:Op maandag 1 juni 2009 02:38 schreef TC03 het volgende:
Mwuah, persoonlijk geniet ik meer van echte aanvallen die kansrijk zijn dan een team dat tot 20 meter van het doel komt en dan telkens de bal kwijt raakt. Ik heb meer genoten van Chelsea dan van Barcelona tijdens die wedstrijd.
Ik geloof dat je fan van Jan Mulder bent, dan kom je nog wel aan je trekken, dus kijken dan maar... Mario Been was vol goede moed maar had niet zo veel inbreng. Eric Gudde had de meeste tekst en kwam ermee weg. Achja, het was zeker niet belabberd... maar ik snap dit seizoen echt niet dat ze blij waren dat ze de beelden weer hadden.quote:Op maandag 1 juni 2009 02:46 schreef tong80 het volgende:
Morgen de herhaling kijken of laat maar zitten ?
Je mag Jan Mulder niet missen, die ging goed losquote:Op maandag 1 juni 2009 02:46 schreef tong80 het volgende:
Morgen de herhaling kijken of laat maar zitten ?
Volgens mij ben jij eerder de leek, de meesten zagen wel dat Chelsea met een verdedigende tactiek meer kansen konden creëren, de voetbalfan in het algemeen noemt het anti-voetbal (lijkt net of wordt gedacht dat iedereen kan verdedigen), de rest vindt het knap wat Chelsea heeft neergezet. Waarom spelbederf? Ik vond de wedstrijden tussen Chelsea en Barcelona erg spannend, één van de leukste wedstrijden deze Champions League.quote:Op maandag 1 juni 2009 02:51 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ik ook, maar als je dan gaat kijken naar de oorzaken waarom die teams tot verschillende types aanvallen komen, dan kom je tot de conclusie dat Chelsea's afbraakvoetbal er ironisch genoeg voor zorgde dat Barcelona niet tot kansen toe kwam. Voor de leek, de voetbalfan in het algemeen, lijkt het dan alsof Chelsea aanvallend speelde (want ze creëerden veel kansen) maar dat is dus niet het geval.
Jan had het hoogste woord..mooi om te zien en te horenquote:Op maandag 1 juni 2009 10:32 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Je mag Jan Mulder niet missen, die ging goed los
Over 2 maandjes alweer, verrassend snel eigenlijk.quote:Op maandag 1 juni 2009 10:41 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Jan had het hoogste woord..mooi om te zien en te horen26 juli zijn ze er weer
Ik zie niet in wat er spannend is aan een wedstrijd waarin een team probeert te voetballen en het andere team letterlijk alleen maar probeert te voorkomen dat de tegenstander verder komt en eens in de 10 minuten een keer een counter plaatst, zowel uit als thuis. Als jij dat dan één van de leukste wedstrijden van deze Champions League vond dan komt dat doordat jij spannend aan leuk koppelt, terwijl er op iedere wedstrijd in de halve finale veel spanning had gezeten: dus dan was de wedstrijd bij voorbaat al leuk geweest maar niet om voetbaltechnische redenen.quote:Op maandag 1 juni 2009 10:33 schreef stefan92 het volgende:
Volgens mij ben jij eerder de leek, de meesten zagen wel dat Chelsea met een verdedigende tactiek meer kansen konden creëren, de voetbalfan in het algemeen noemt het anti-voetbal (lijkt net of wordt gedacht dat iedereen kan verdedigen), de rest vindt het knap wat Chelsea heeft neergezet. Waarom spelbederf? Ik vond de wedstrijden tussen Chelsea en Barcelona erg spannend, één van de leukste wedstrijden deze Champions League.
Tuurlijk is dat wel een verschil in intentie, dat zag je al vanaf de aftrap. Barcelona wilde vooruit en Chelsea wilde niet vooruit, zo simpel lag het.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:51 schreef mcyodogg het volgende:
Je kan niet de strijd om het balbezit aan gaan met Barcelona. Dat is een zinloos gevecht. Het verschil tussen Chelsea en Barcelona was helemaal niet een verschil in aanvallende intenties, het was een verschil in hoe graag (en hoeveel je dat kan) je balbezit wilt hebben. Barcelona is een team dat van de combinatie is, van het lang rondspelen van de bal, zo vallen zij aan.
Chelsea is een team dat direct speelt. Die ballen meteen naar een van de drie voorwaartse spelers, en de middenvelders sluiten vervolgens aan. Dat is een verschil in stijl, en niet in intentie. En nu zijn er mensen die vinden dat clubs die voor het 'mooie' spel dat ze laten zien altijd de overwinning 'verdienen'. Ik vind dat je niks verdiend in het voetbal, maar het af moet dwingen. Maar wel volgens de regels.
Nee Chelsea kreeg de eerste goal uit een geweldige aanval . Het was een zondagsschot waardoor ze op voorsprong kwamen. Waarna ze zich in konden graven en counteren.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:28 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Jij blijft het maar wegtikken noemen, maar ik noem wat heen en weer passen op 25 meter van de goal niet wegtikken. Veel blaffen maar niet bijten, noemde ik het die avond. Chelsea was zwak in balbezit, maar zonder de bal lieten ze Barcelona nooit in hun favoriete spel komen. Als enige tot dan toe gelukt in Camp Nou. Die avond was Barcelona wel sterker in Chelsea, aangezien ze er 2 of 3 keer goed doorheen kwamen, maar wegspelen is nooit aan de orde geweest.
Op Stamford Bridge zag je dat Chelsea veel verder naar voren speelde vanaf het begin. Dat resulteerde in een goal, en eigenlijk ook een penalty met Malouda. Barcelona had weer veel balbezit, maar er werd uitstekend gedekt tussen de linies, en dat is gewoon de manier om Barcelona af te stoppen. Dan kan je er alle kwalificaties aan geven die je wil, maar je bent wel in een halve finale om er doorheen te komen.
De enige ploeg die in de terugwedstrijd keer op keer aanspraak maakte op een goal was Chelsea, en Barcelona heeft alle geluk van de wereld gehad dat ze met hun eerste en enige poging op goal er doorheen kwamen. En dan noemen de puristen het 'een overwinning van het voetbal', maar ik ben dan zo iemand die meer een purist is in het naleven van de regels, en in die zin heeft het voetbal verloren.
quote:
Ja ik vind ook gauw 26 juli al..Dat zei Jackquote:Op maandag 1 juni 2009 11:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Over 2 maandjes alweer, verrassend snel eigenlijk.
Begint het voetbal dan ook niet weer? Dan lijkt het me vrij logisch..quote:Op maandag 1 juni 2009 17:18 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja ik vind ook gauw 26 juli al..Dat zei Jack
Chelsea had net zo goed die aanvallende intenties, maar je moet niet dom voetballen. Bij balverlies zette Barcelona inderdaad verder op het veld druk op de bal, maar dat is ook een van de sterke kenmerken van Barcelona. Je kan wel willen aanvallen, maar je hebt ook met een tegenstander te maken. In balbezit werd eigenlijk heel snel Drogba of Anelka gezocht, dat was anders in de eerste wedstrijd waar die bal gewoon blind naar Valdes getrapt werd. In de terugwedstrijd zag je zeker de intenties om goede kansen op te bouwen, wat ook geregeld lukte.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:35 schreef Emimich het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat wel een verschil in intentie, dat zag je al vanaf de aftrap. Barcelona wilde vooruit en Chelsea wilde niet vooruit, zo simpel lag het.
Het is ook niet alsof Chelsea iedere wedstrijd zo verdedigend speelt, het was een pure tactische keuze van Hiddink om zo Barcelona's aanvalsspel lam te leggen. De aanvallende intentie van een team kan je aflezen van de manier waarop men zich opstelt wanneer men balverlies lijdt, een team als Chelsea zakte nota bene in een thuiswedstrijd bij verlies en masse in. Het tactische plan werkte, hulde daarvoor, maar voor de objectieve toeschouwer was het tenenkrommend om naar zo'n schijnvertoning te moeten kijken. Vandaar dat de goal van Iniesta een overwinning voor het voetbal betekende, de positieve speelstijl overwon de negatieve.
Die goal kwam wat geluk bij kijken, maar in de rest van de wedstrijd hebben ze genoeg mogelijkheden gehad(of mogelijkheden toegewezen moeten krijgen) om daar nog een goal bij te prikken. Barcelona daarentegen had daar 92 minuten lang helemaal geen aanspraak op. Niks, nul, geen kansen. Beste team van de wereld, smullend voetbal noemen ze het. Petr Cech had niets te doen.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee Chelsea kreeg de eerste goal uit een geweldige aanval . Het was een zondagsschot waardoor ze op voorsprong kwamen. Waarna ze zich in konden graven en counteren.
Je snapt zelf ook wel dat na die goal Chelsea met 10 man voor de goal kon hangen en daarna grote kansen kreeg met counteren.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:37 schreef mcyodogg het volgende:
Die goal kwam wat geluk bij kijken, maar in de rest van de wedstrijd hebben ze genoeg mogelijkheden gehad(of mogelijkheden toegewezen moeten krijgen) om daar nog een goal bij te prikken. Barcelona daarentegen had daar 92 minuten lang helemaal geen aanspraak op. Niks, nul, geen kansen. Beste team van de wereld, smullend voetbal noemen ze het. Petr Cech had niets te doen.
Die zocht ik. Hier stopt die ook na 25 min.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:03 schreef Fizd het volgende:
Doet bij iemand de laatste aflevering het goed?
http://www.nos.nl/nosstud(...)etbal_2008-2009.html
bij mij kapt ie ermee na 25' minuten.
Misschien, maar ik zie Hiddink niet snel zijn tactiek aanpassen als het minder gaat. Zoals tegen Arsenal, of zaterdag in de finale toen ze achter kwamen, gingen ze nooit met iedereen naar voren, maar probeerden ze met geduld kansen op te bouwen.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je snapt zelf ook wel dat na die goal Chelsea met 10 man voor de goal kon hangen en daarna grote kansen kreeg met counteren.
Als Barcelona eerst had gescoord moest Chelsea er 2 maken, dus moesten ze vol op de aanval, achter ruimte weggeven en kon Barcelona zo naar 2-0. Dan was er van die 'geweldige' tactiek van Hiddink niets terecht gekomen.
Dat is absoluut waar. Als Drogba nou zijn 2 megakansen in de twee wedstrijden had gemaakt, hoefde hij niet zo verongelijkt te doen. Maar die avond blijft eeuwig zonde.quote:Ik zal zeker toegeven dat in die wedstrijd Barcelona niet mocht klagen over de arbitrage, maar zoals Hiddink ook aangaf, Chelsea heeft 2-3 grote opgelegde kansen gehad maar dat leverde geen doelpunt op. Je weet dan dat als het maar 1-0 blijft, dat hij voor Barcelona maar 1 keer goed hoeft te vallen en je ligt eruit, dat gebeurde dus.
Toch vond ik het een saaie aflevering.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:32 schreef TC03 het volgende:
Leuke aflevering vandaag. Had niet verwacht dat Rinus Michels nog zou leven in Brazilië.
En Van der Sar dus nog een jaartje naar Feyenoord, vrij bizar.
quote:Op zondag 7 juni 2009 23:32 schreef TC03 het volgende:
Leuke aflevering vandaag. Had niet verwacht dat Rinus Michels nog zou leven in Brazilië.
En Van der Sar dus nog een jaartje naar Feyenoord, vrij bizar.
Jawel, Youri Mulder kwam ook weer lekker uit zn woordenquote:Op zondag 7 juni 2009 23:41 schreef Elwood1802 het volgende:
Waar hebbe jullie het over? Is er toch niet op?
quote:Op zondag 7 juni 2009 23:41 schreef Elwood1802 het volgende:
Waar hebbe jullie het over? Is er toch niet op?
Wilders zet Sjek het land uit omdat Sjek te bruin isquote:Op zondag 7 juni 2009 23:40 schreef gitaarsnaar het volgende:
Sjek schuift z'n PVV-adoratie niet onder banken (en maar blijven roepen dat ie voor de PvdA is)
quote:Op zondag 7 juni 2009 23:46 schreef Kopbal het volgende:
Nooit geweten dat Bobby Haarms stiekem voor Feyenoord was.
Van der Wiel noemde hem ook wel 'Blackcard Bobby'.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:46 schreef Kopbal het volgende:
Nooit geweten dat Bobby Haarms stiekem voor Feyenoord was.
quote:Op zondag 7 juni 2009 23:48 schreef J.Herrer het volgende:
Wtf ik wist ook niet dat het vanavond was
Stond volgens mij ook niet in de gids...
Ach, het Monstermannetje van de week is ook wel een geinige rubriek.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:52 schreef Superheld het volgende:
Miste wel de elleboog van de week!
Niet onaardig opzich, maar een ferme elleboogstootquote:Op zondag 7 juni 2009 23:53 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ach, het Monstermannetje van de week is ook wel een geinige rubriek.
Ik hoor Waterreus niet graag praten.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:45 schreef gitaarsnaar het volgende:
pfff, Waterreus, wordt een beetje moe van hem. Hele tijd dat respect naar Wilders toe
Dat is niet erg romig want je vergeet je PIquote:Op zondag 7 juni 2009 23:58 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik hoor Waterreus met zijn weelderige haardos niet graag praten.²
Hoax.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:59 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Dat is niet erg romig want je vergeet je PI![]()
²
quote:
Nee man, ik zit in Marokko. Ben op vakantie. Zit nu in Marrakkech.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:00 schreef gitaarsnaar het volgende:
Bansheeboy vergeet de laatste tijden idd erg vaak studio ajax. Nu ook weer
wat moet je daarquote:Op maandag 8 juni 2009 01:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee man, ik zit in Marokko. Ben op vakantie. Zit nu in Marrakkech.²
2 keer per week zelfs, maar 1x met Rene.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:20 schreef Palmboom313 het volgende:
hey begint het ook weer. Weet iemand of er dit seizoen ook weer VI is met Rene
2 keer per weekquote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:30 schreef Kopbal het volgende:
[..]
2 keer per week zelfs, maar 1x met Rene.
Ik vind dat Waterreus het best goed doet.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:09 schreef N.i.c.k het volgende:
Meer yuri waarschijnlijk. Afgelopen jaar, sinds zijn ervaringen als trainer, absoluut degene met de meest zinnige inbreng.
Nu nog hopen dat Waterreus een club vindt
Die zet Ajax elke keer als kampioen neer.quote:Op zondag 26 juli 2009 10:42 schreef Evertjan het volgende:
krijgen we weer van die kansloze lijstjes wie volgens de analisten waar eindigt in de eindstandVolgens mij heeft jack er nog nooit echt een goede voorspelling gedaan
Ja echt hequote:Op zondag 26 juli 2009 13:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die zet Ajax elke keer als kampioen neer.
quote:Op zondag 26 juli 2009 10:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik vind dat Waterreus het best goed doet.
Maakt bij Studio Voetbal niet zoveel uit. Jack vindt toch dat het allemaal om hem draait...quote:Op zondag 26 juli 2009 15:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom altijd zoveel gasten? Leren ze het nou nooit.
Dat idee heb ik bij Hugo Borst ook met zijn mooi gemaakte glimlach. Die geniet echt van zichzelf.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:45 schreef carloz187 het volgende:
Jammer dat Jan Mulder er weer bij zit. Deze man is zwaar vervelend. Hoort zichzelf iets te graag en gaat staads harder praten als iemand hem tegenspreekt. Nee dit was voor mij vaak een reden om een uitzending over te slaan. Jammer hoor...
Wat betreft Hugo ben ik het wel met je eens. Zonder hem is het de moeite bijna niet eens om te kijken een hoop geslijm en halfbakken geanalyseer.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:51 schreef The_Verve het volgende:
Jan Mulder en Hugo Borst zijn de enigen die dit programma nog enigzins interessant maken. En met Jack aan tafel moet je wel harder praten want anders maak je geen enkele zin af...
Die ik dus ga kijken.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:11 schreef KraideN het volgende:
Leuk.
Maandag is trouwens de herhaling van Studio Voetbal op Nederland 2 om 13:15
Ja zo triestquote:Op zondag 26 juli 2009 13:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die zet Ajax elke keer als kampioen neer.
Pff, ga weg, wij worden altijd kampioenquote:Op zondag 26 juli 2009 19:10 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
Ja zo triestnu zal die wel weer zeggen.Dat Ajax de beste selectie heeft,maar naar 32 wedstrijden staan ze weer 3de.
![]()
Na 34 kun je dan alsnog kampioen zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:10 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
Ja zo triestnu zal die wel weer zeggen.Dat Ajax de beste selectie heeft,maar naar 32 wedstrijden staan ze weer 3de.
![]()
Zo vreemd is dat toch niet? Of had jij vorig jaar AZ bovenaan staan?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:10 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
![]()
Nee niet heel vreemd, maar wel toevallig elk seizoen op rij. Steeds heeft Ajax de beste selectie en nu toch echt heel goed ingekocht. Of is het dit seizoen écht goed? Hoewel, als je het elk seizoen braaf roept krijg je wel een keer gelijk, Ajax wordt heus nog wel eens kampioen.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat toch niet? Of had jij vorig jaar AZ bovenaan staan?
Die hebben ze in het verleden wel vaker gehad.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:14 schreef Palmboom313 het volgende:
Ajax heeft nu eindelijk een goede trainer.
Dat moet nog maar blijken. Hopelijk doet Jol het fantastisch, maar het kan ook dat hij eerst nog een seizoen moet 'wennen' bij Ajax.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:14 schreef Palmboom313 het volgende:
Ajax heeft nu eindelijk een goede trainer.
Naar 32 wedstrijdenquote:Op zondag 26 juli 2009 19:10 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
![]()
Ik hoor Waterreus niet graag praten.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:42 schreef Evertjan het volgende:
vanavond Cocu, Ronald Waterreus ,Jan Mulder en Youri mulder
22.45quote:Op zondag 26 juli 2009 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoor Waterreus niet graag praten.
Hoe laat begint het?²
Dat dit kan in Madrid!quote:Op zondag 26 juli 2009 22:55 schreef Palmboom313 het volgende:
100.000 man in een stadion van 84.000 man
Normaal hebben ze het idd alleen maar daarover, dit is beter.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:57 schreef Kopbal het volgende:
Nederlands voetbal graag.
Ja, die uitgemolken discussie over C. Ronaldo en co is inderdaad beterquote:Op zondag 26 juli 2009 22:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Normaal hebben ze het idd alleen maar daarover, dit is beter.
Welkom terug.quote:
Iddquote:Op zondag 26 juli 2009 23:07 schreef Kopbal het volgende:
Nou, de toon is gezet hoor voor de rest van het seizoen.
Wat een dramatische uitzending
quote:Op zondag 26 juli 2009 23:14 schreef Kopbal het volgende:
Guus heeft hem zien komen als 14-jarig jongetje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |