Pfafke, please !quote:
Ik zat ook te denken. De titel op een silveren bordje. Hoewel ik dat eigenlijk ook nog maar moet zien. Hij moet nog door Haas, Monfils/Roddick en dan Kohlschreiber/Tsonga heen voor hij uberhaupt in de finale staat.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:12 schreef Szura het volgende:
Wat een stunt zou dat zijn van Soders.
En dé kans voor Fed om RG te winnen
De overated Chick is finaly gone, Feest voor Wimmers hoeraquote:
Hallo, hohoho, vlak Roddick niet uit !quote:Op zondag 31 mei 2009 17:14 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Ik zat ook te denken. De titel op een silveren bordje. Hoewel ik dat eigenlijk ook nog maar moet zien. Hij moet nog door Haas, Monfils en dan Kohlschreiber/Tsonga heen voor hij uberhaupt in de finale staat.
Sowwy.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:14 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Pfafke, please !
Don't leave me this way !
DE Koning leeft nog, lang leve de Koning
Ja zekers, tegen Djokoquote:
Tsonga gaat Del Potro zomaar kloppen?quote:Op zondag 31 mei 2009 17:14 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Ik zat ook te denken. De titel op een silveren bordje. Hoewel ik dat eigenlijk ook nog maar moet zien. Hij moet nog door Haas, Monfils en dan Kohlschreiber/Tsonga heen voor hij uberhaupt in de finale staat.
Normaal gesproken zou ik lachen, maar Roddick speelt inderdaad goed, won al een keer een set van Federer op gravel en dit lijkt "waanzinnig RG 2009" te gaan worden, dus vooruit.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:16 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Hallo, hohoho, vlak Roddick niet uit !
quote:
Is het al voor hem !quote:Op zondag 31 mei 2009 17:18 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik lachen, maar Roddick speelt inderdaad goed, won al een keer een set van Federer op gravel en dit lijkt "waanzinnig RG 2009" te gaan worden, dus vooruit.
op gravel?quote:Op zondag 31 mei 2009 17:27 schreef XL het volgende:
Je hoort wel vaak de naam Chokerling, dus hij is er nog lang niet. Nadal is kwetsbaar, maar ik heb weken geleden al aangekondigd dat Murray de persoon is om Nadal uit te schakelen.
Jammer hé, al die spanningquote:Op zondag 31 mei 2009 17:20 schreef Federer-fan het volgende:
Soderling gaat toch nog wel choken straks neem ik aan?
quote:Op zondag 31 mei 2009 17:26 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
4-4. Moge Martin Soders hand nog twee games leiden.
Plus de Ronde van Belgie waar de Rabobank ook wonquote:Op zondag 31 mei 2009 17:29 schreef Rumille het volgende:
Mooie sportdag zo met de Giro en zo'n partij.
Tuurlijk. Dat hele Murray is niet goed op gravel verhaal is overrated. Murray heeft de vaardigheden om Nadal te pakken, los van de ondergrond is hij altijd gevaarlijk voor Nadalquote:
quote:Op zondag 31 mei 2009 17:27 schreef XL het volgende:
Je hoort wel vaak de naam Chokerling, dus hij is er nog lang niet. Nadal is kwetsbaar, maar ik heb weken geleden al aangekondigd dat Murray de persoon is om Nadal uit te schakelen.
Murray heeft wel pas twee keer gewonnen van Nadal waarvan eentje dankzij een opgave van Nadal. Nadal won zeven keer.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:27 schreef XL het volgende:
Toppertje.quote:
nee, denk het nietquote:Op zondag 31 mei 2009 17:30 schreef XL het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat hele Murray is niet goed op gravel verhaal is overrated. Murray heeft de vaardigheden om Nadal te pakken, los van de ondergrond is hij altijd gevaarlijk voor Nadal
Ik voel een bijnaam aankomen.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:30 schreef TubewayDigital het volgende:
eerst gonzalez, daarna soderling, wat kan die zweed rammen zeg
heeft Thor zijn hamer uitgeleend of zo?
Ongeveer tegelijk vermoed ik.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:31 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
XL: was die voorspelling voor of nadat je zei dat gravel een uitstekende ondergrond voor Murray is?![]()
Lijkt me duidelijk dat Martin op een manier in het spel is.
Soms heeft de NOS ook een 'uitknop' van de commentaar. Met euro 2008 was dat zo.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:27 schreef FJD het volgende:
Fucking hell, vond het wel lekker dat de NOS stream geen commentaar had gaat er opeens een of andere achterlijk doos nutteloze feitjes opnoemen en de tussenstand uitspellen. Rot op trut!
quote:
Staat er los van. Nadal heeft vaak tegen de kinderlijke Murray gespeeld en het is nog steeds niet top in zijn hoofd. Duurt niet lang voordat hij Nadal structureel gaat verslaan.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Murray heeft wel pas twee keer gewonnen van Nadal waarvan eentje dankzij een opgave van Nadal. Nadal won zeven keer.
Nee, Nadal mag ook. Maar ik wil wel graag een finale Nadal-Federer. Een spannende.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:33 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou? Moet alleen Federer zweten voor zijn overwinning?
Begint wel wat meer fouten te maken.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij staat nog enorm goed te spelen.
Waar zie je aan dat Murray beter is gaan spelen? Dit jaar nog werd hij in Indian Wells weggeveegd en die partij heb ik toevallig gezien ook (ik kijk niet heel veel tennis).quote:Op zondag 31 mei 2009 17:34 schreef XL het volgende:
[..]
Staat er los van. Nadal heeft vaak tegen de kinderlijke Murray gespeeld en het is nog steeds niet top in zijn hoofd. Duurt niet lang voordat hij Nadal structureel gaat verslaan.
Totaal niet representatief die partij. De wind was daar gigantisch veel van invloed op de partij.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar zie je aan dat Murray beter is gaan spelen? Dit jaar nog werd hij in Indian Wells weggeveegd en die partij heb ik toevallig gezien ook (ik kijk niet heel veel tennis).
Murray de belager van nadal? Murray staat de laatste weken te shaken als een rietstengel, laat Seudje nadal er maar uit knikkeren...quote:Op zondag 31 mei 2009 17:34 schreef XL het volgende:
[..]
Staat er los van. Nadal heeft vaak tegen de kinderlijke Murray gespeeld en het is nog steeds niet top in zijn hoofd. Duurt niet lang voordat hij Nadal structureel gaat verslaan.
Murray speelt niet soms beter, Murray speelt te vaak onder zijn niveau.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar zie je aan dat Murray beter is gaan spelen? Dit jaar nog werd hij in Indian Wells weggeveegd en die partij heb ik toevallig gezien ook (ik kijk niet heel veel tennis).
Kan m niet vindenquote:Op zondag 31 mei 2009 17:33 schreef Klopkoek het volgende:
Soms heeft de NOS ook een 'uitknop' van de commentaar. Met euro 2008 was dat zo.
Zullen wel te weinig mensen gebruik van hebben gemaakt want veel heb ik het niet gezien.
Rechterbox uitschakelen helpt ookquote:Op zondag 31 mei 2009 17:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Kan m niet vindenNet alsof ik zonder haar hulp niet zie dat Sod. 5-5 maakt
Of best vaak boven zijn niveauquote:Op zondag 31 mei 2009 17:36 schreef XL het volgende:
[..]
Murray speelt niet soms beter, Murray speelt te vaak onder zijn niveau.
Als het een tiebreak gaat worden zou het goed zijn als hij steeds kort achter staat. Ik denk dat hij met voorsprong niet om kan gaan. Achterstaan tot 5-5 zou ideaal zijn. Met mazzel naar 6-5 en dan 1x acen voor de partijquote:Op zondag 31 mei 2009 17:37 schreef Szura het volgende:
6-5 en de tiebreak geet alle kansen voor de Zweed. Kom maar op
Omdat hij meer variatie in zijn spel heeft?quote:Op zondag 31 mei 2009 17:34 schreef XL het volgende:
[..]
meer variatie dan wie?quote:Op zondag 31 mei 2009 17:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Omdat hij meer variatie in zijn spel heeft?
Jij hebt het altijd over Davydenko die je overschat vind. Ik heb dat met Murray...quote:Op zondag 31 mei 2009 17:43 schreef XL het volgende:
[..]
meer variatie dan wie?
omdat hij de beste speler is die met back en forehand winners kan slaan.
Ben juist van het offensieve spel van Murray niet zo heel overtuigd. Hij kan het wel, en doet het ook af en toe, maar gewoon niet vaak genoeg. De oude Djokovic, die Nadal nog af en toe veegde op hardcourt deed het inderdaad op die manier, maar Murray moet het nog meer van zijn constantheid, passeervermogen en loopvermogen, return en sinds kort service hebben. Daar wint hij wedstrijden mee en onderscheid hij zich mee.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:43 schreef XL het volgende:
[..]
meer variatie dan wie?
omdat hij de beste speler is die met back en forehand winners kan slaan.
Maar ik vind hem ook niet briljant.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:47 schreef Klopkoek het volgende:
Nadal staat niet slecht te tenissen hoor
Je hebt de volley nog, maar veel meer slagen zijn er niet tochquote:Op zondag 31 mei 2009 17:48 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Ben juist van het offensieve spel van Murray niet zo heel overtuigd. Hij kan het wel, en doet het ook af en toe, maar gewoon niet vaak genoeg. De oude Djokovic, die Nadal nog af en toe veegde op hardcourt deed het inderdaad op die manier, maar Murray moet het nog meer van zijn constantheid, passeervermogen en loopvermogen, return en sinds kort service hebben. Daar wint hij wedstrijden mee en onderscheid hij zich mee.
Het is knap wat hij op de Master Series laat zien, maar offensief of winners zijn nou niet de eerste worden waar ik aan denk bij Murray.
blijkbaarquote:Op zondag 31 mei 2009 17:48 schreef TubewayDigital het volgende:
was die bal, waardoor rafa op 1-2 komt, in?????????
Hij speelt niet vaak aanvallend nee, maar hij kan het beter dan Djokovic.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:48 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Ben juist van het offensieve spel van Murray niet zo heel overtuigd. Hij kan het wel, en doet het ook af en toe, maar gewoon niet vaak genoeg. De oude Djokovic, die Nadal nog af en toe veegde op hardcourt deed het inderdaad op die manier, maar Murray moet het nog meer van zijn constantheid, passeervermogen en loopvermogen, return en sinds kort service hebben. Daar wint hij wedstrijden mee en onderscheid hij zich mee.
Het is knap wat hij op de Master Series laat zien, maar offensief of winners zijn nou niet de eerste worden waar ik aan denk bij Murray.
Offensieve groundstrokes? Winners? Enorm dominerende slagen?quote:Op zondag 31 mei 2009 17:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je hebt de volley nog, maar veel meer slagen zijn er niet toch
De jinx heeft gewerktquote:Op zondag 31 mei 2009 17:45 schreef wimderon het volgende:
Laat ik ook eens een voorspelling doen, Nadal pakt deze tiebreak weer easy
Nee !quote:Op zondag 31 mei 2009 17:54 schreef Yesse het volgende:
Ben ik de enige die het rot vind om Nadal zo te zien? Knap van Soderling maar de ontreddering bij Nadal, dat wens je niemand toe.
Kook ze, ga ik wel kijkenquote:Op zondag 31 mei 2009 17:55 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Mooi, kan ik met een gerust hart gaan koken.
Jawel, Nadal.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:54 schreef Yesse het volgende:
Ben ik de enige die het rot vind om Nadal zo te zien? Knap van Soderling maar de ontreddering bij Nadal, dat wens je niemand toe.
Ik hoop van nietquote:Op zondag 31 mei 2009 17:55 schreef franklop het volgende:
Veld open voor Federer om EINDELIJK Roland Garros te winnen
Dit voelt als van Duitsland verliezen in de extra tijdquote:Op zondag 31 mei 2009 17:55 schreef beertenderrr het volgende:
Dit voelt als van Duitsland winnen op het WK in de finale
quote:Op zondag 31 mei 2009 17:56 schreef danusz1986 het volgende:
GEFELICITEERD IEDEREEN MET DE TOERNOOIOVERWINNING VOOR ROGER FEDERER.. DAT IS WAT JULLIE WILLEN... NIET DAT IE IN DE FINALE NADAL VERSLAAT. NOGMAALS GEFELICITEERD!!
quote:Op zondag 31 mei 2009 17:56 schreef danusz1986 het volgende:
GEFELICITEERD IEDEREEN MET DE TOERNOOIOVERWINNING VOOR ROGER FEDERER.. DAT IS WAT JULLIE WILLEN... NIET DAT IE IN DE FINALE NADAL VERSLAAT. NOGMAALS GEFELICITEERD!!
quote:Robin Söderling (born 14 August 1984) is a professional tennis player from Sweden. He wears Lotto clothing and uses a Head Liquidmetal Radical MP racquet. Currently, he is the only Swede on top 100 in the ATP Rankings. He is the first and only player to ever defeat Rafael Nadal at the French Open.
Om een finale te kunnen spelen, moet je er eerst wel geraken.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:56 schreef danusz1986 het volgende:
Ik vind het zo zielig om te zien, het is echt gewoon alsof hij helemaal de macht kwijt was over zijn spel en hij wist het maar kon er niks aan doen. Zelfs al was ik niet een Nadal-liefhebber was dit klote om te zien...quote:
Iemand met tijd over.quote:
Het is nooit leuk als iemand zo dominant is en des te geweldiger is het als ie er dan een keer afgaatquote:Op zondag 31 mei 2009 17:57 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik vind het zo zielig om te zien, het is echt gewoon alsof hij helemaal de macht kwijt was over zijn spel en hij wist het maar kon er niks aan doen. Zelfs al was ik niet een Nadal-liefhebber was dit klote om te zien...
Trouwens, wat heeft iedereen tegen Nadal? Hij is samen met Federer een van de weinige spelers zonder al te veel arrogantie!
Ach ik had het hem wel gegund om van een grote naam te verliezen. In de finale tegen Federer ofzo zou best mooi zijn. Of in de halve van Djokovic ofzo. (kweenie of dat met de indeling kan)quote:Op zondag 31 mei 2009 17:54 schreef Yesse het volgende:
Dat is topsport nu eenmaal. Je gunt het niemand maar als er geen ontreddering is dan heet het vrouwentennis en zit je naar een 6-0 6-1 pot in 0h52 te kijken.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:54 schreef Yesse het volgende:
Nee hij krijgt het nu moeilijker dan tegen nadal!quote:Op zondag 31 mei 2009 17:56 schreef danusz1986 het volgende:
Ik vraag het me af....quote:Op zondag 31 mei 2009 17:55 schreef franklop het volgende:
Veld open voor Federer om EINDELIJK Roland Garros te winnen
Wat hij hen aandoet? Sorry, maar die ontreddering wordt je niet aangedaan, dat komt van binnenuit. Daarnaast zijn Djokovic en Federer net iets minder goed dan Nadal. Federer heeft Nadal ook genoeg verslagen toen hij nog beter wasquote:Op zondag 31 mei 2009 17:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Jawel, Nadal.
Na wat hij Djokovic en Federer systematisch aandoet, gun ik hem dit echt.
GEFRUSTEERD OFZO?quote:Op zondag 31 mei 2009 17:59 schreef danusz1986 het volgende:
WAT DENK JE.. SODERLING VOLGENDE RONDE GEWOON EXIT!! 2 WEDSTRIJDEN ACHTER ELKAAR WINNEN EN ZO GOED SPELEN.. IS LASTIG..
Ik heb Nadal nooit zo geirriteerd gezien. Federer verliest ook weleens wat en is meestal toch een stuk kalmer.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is topsport nu eenmaal. Je gunt het niemand maar als er geen ontreddering is dan heet het vrouwentennis en zit je naar een 6-0 6-1 pot in 0h52 te kijken.
Verdasco-Davy is ook bezigquote:Op zondag 31 mei 2009 17:55 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Mooi, kan ik met een gerust hart gaan koken.
Dit was zijn tweede goede achter elkaar al, hij liet Ferrer ook al redelijk kansloos.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:59 schreef danusz1986 het volgende:
WAT DENK JE.. SODERLING VOLGENDE RONDE GEWOON EXIT!! 2 WEDSTRIJDEN ACHTER ELKAAR WINNEN EN ZO GOED SPELEN.. IS LASTIG..
Pssst, je capslock staat aan.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:59 schreef danusz1986 het volgende:
Het is toch juist hartstikke knap dat iemand gewoon zo goed is?quote:Op zondag 31 mei 2009 17:58 schreef Szura het volgende:
[..]
Het is nooit leuk als iemand zo dominant is en des te geweldiger is het als ie er dan een keer afgaat
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat iedereen hier in halleluja stemming was. Tuurlijk verliezen hoort er bij, maar heb Nadal nog nooit zo ontredderd gezien, terwijl hij toch ook wel vaker verliest.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is topsport nu eenmaal. Je gunt het niemand maar als er geen ontreddering is dan heet het vrouwentennis en zit je naar een 6-0 6-1 pot in 0h52 te kijken.
Juist !quote:Op zondag 31 mei 2009 17:57 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik vind het zo zielig om te zien, het is echt gewoon alsof hij helemaal de macht kwijt was over zijn spel en hij wist het maar kon er niks aan doen. Zelfs al was ik niet een Nadal-liefhebber was dit klote om te zien...
Trouwens, wat heeft iedereen tegen Nadal? Hij is samen met Federer een van de weinige spelers zonder al te veel arrogantie!
Daar gaat het niet om natuurlijk.quote:
My thoughts exactly. Hij was echt opeens uit vorm..quote:Op zondag 31 mei 2009 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb Nadal nooit zo geirriteerd gezien. Federer verliest ook weleens wat en is meestal toch een stuk kalmer.
Wil wel weten wat er aan de hand is. Superslecht speelde Nadal niet. Misschien was hij wel gewoon moe. Wie het weet mag het zeggen.
Ik zou het Federer wel gunnen anderzijds zou het nog leuker zijn als een nobody wint. Met Federer hoeft niemand medelijden te hebben.quote:
Winners? Passeerslagen is hetzelfde volgens mij....quote:Op zondag 31 mei 2009 17:52 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Offensieve groundstrokes? Winners? Enorm dominerende slagen?
Precies het punt. Hij is heel compleet en kan veel, maar dat is nou eigenlijk juist zijn zwakste punt.
ze komt terug van een blessure, kijk dus niet gek op als ze verliestquote:Op zondag 31 mei 2009 18:03 schreef senswal het volgende:
Djokovic eruit, Nadal eruit.
Als Sharapova er nu uit gaat word ik gek.
De koning is ontroond...quote:Op zondag 31 mei 2009 18:03 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Had het Fed echt wel gegund dit jaar, maar niet op deze manier !
De koning blijft de koning !
Oh wat zou dat juist mooi zijn. Dan heeft ie eerder dan Nadal de 4 Grand Slams compleet. Misschien pink ik dan wel een traantje weg.quote:
Dat was gisteren ook zo toen Djokovic eruit vloog. Bijna iedereen heeft sowieso de neiging om voor de underdog te zijn als neutrale kijker. Dan komt hier nog eens bij dat de meesten het Federer wel gunnen om RG een keer te winnen.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:02 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat iedereen hier in halleluja stemming was. Tuurlijk verliezen hoort er bij, maar heb Nadal nog nooit zo ontredderd gezien, terwijl hij toch ook wel vaker verliest.
Voor een deel is Nadal natuurlijk al een emotionelere speler dan Federer. Federer schreeuwde vorig jaar een keer wat tegen zichzelf op de baan en dat was een week wereldnieuwsquote:Op zondag 31 mei 2009 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb Nadal nooit zo geirriteerd gezien. Federer verliest ook weleens wat en is meestal toch een stuk kalmer.
Het boeit mij eigenlijk geen reet wie er wint. Dit zijn gewoon de wedstrijden die tennis een geweldige TV sport maken. Net zoals Verdasco - Nadal. Wat natuurlijk wel zo is, is dat de algemene opinie naar de underdog uit zal slaan onder het mom "als je zo goed staat te spelen tegen een de absolute wereldtop dan verdien je het ook om te winnen". Denk dus niet zozeer dat het een haat tegen Nadal is.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:02 schreef Yesse het volgende:
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat iedereen hier in halleluja stemming was. Tuurlijk verliezen hoort er bij, maar heb Nadal nog nooit zo ontredderd gezien, terwijl hij toch ook wel vaker verliest.
Ik heb echt met hem te doen. Word zo vernederd, dat is die 10 miljoen euro per jaar toch niet waard.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:57 schreef Yesse het volgende:
[..]
Gewoon Federer laten winnen dit jaar.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zou het Federer wel gunnen anderzijds zou het nog leuker zijn als een nobody wint. Met Federer hoeft niemand medelijden te hebben.
quote:Op 31 mei 2009 verloor Nadal voor het eerst op Roland Garros van de Zweed Robin Söderling in een 4-setter. Hiermee komt een eind aan 31 ongeslagen wedstrijden op Roland Garros.
Dat dacht Naadje ook! hahahaquote:Op zondag 31 mei 2009 18:08 schreef tennisboy het volgende:
Ik hoop dat Verdasco vandaag nog wel gaat winnen, hij heeft nog alle tijd om het in de resterende sets goed te maken.
Dat heet "Nederlands denken". Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. Iemand die vaak wint, gunnen we het niet dat hij/zij nog eens wint. Kan hij er wat aan doen dat hij goed is?quote:Op zondag 31 mei 2009 17:58 schreef Szura het volgende:
[..]
Het is nooit leuk als iemand zo dominant is en des te geweldiger is het als ie er dan een keer afgaat
Dat laatste zou een *iets* minder grote verrassing zijn. 50-50 wedstrijd tegen Sharapova tegen Li.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:03 schreef senswal het volgende:
Djokovic eruit, Nadal eruit.
Als Sharapova er nu uit gaat word ik gek.
Nee. Toen Federer van Nadal verloor op de AO of Wimbledon was hij niet ontreddert? Toen Djokovic voor de zoveelste keer van Nadal verloor op gravel terwijl hij het eigenlijk heel goed deed was hij hij ook niet ontreddert. Nadal wint vaak, ook als is hij niet beter. Kijk eens naar de head to head met Djokovic. Alle verliespartijen zijn in twee sets, zonder tiebreaks. Vaak ook met een grote verliesset als 6-2, 6-1. Zelfs in veel drie setters heeft Djokovic zo'n set ertussen zitten. Een paar keer meer punten gemaakt maar alsnog verloren.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:59 schreef Yesse het volgende:
[..]
Wat hij hen aandoet? Sorry, maar die ontreddering wordt je niet aangedaan, dat komt van binnenuit. Daarnaast zijn Djokovic en Federer net iets minder goed dan Nadal. Federer heeft Nadal ook genoeg verslagen toen hij nog beter was
Hulde voor deze post.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:12 schreef Relayer het volgende:
[..]
Dat heet "Nederlands denken". Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. Iemand die vaak wint, gunnen we het niet dat hij/zij nog eens wint. Kan hij er wat aan doen dat hij goed is?
Hoe kom je daar bij? De gemiddelde Nederlandse tennisvolger ziet Federer nog met alle plezier winnen denk ik. Sampras kwam ook nooit de neus ooit volgens mij.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:12 schreef Relayer het volgende:
[..]
Dat heet "Nederlands denken". Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. Iemand die vaak wint, gunnen we het niet dat hij/zij nog eens wint. Kan hij er wat aan doen dat hij goed is?
Heeft met andere factoren te maken. Federer is vrij populair hier bijvoorbeeld, ook in de jaren dat hij nog dominanter was dan Nadal nu.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:12 schreef Relayer het volgende:
[..]
Oepsquote:Op zondag 31 mei 2009 18:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? De gemiddelde Nederlandse tennisvolger ziet Federer nog met alle plezier winnen denk ik. Sampras kwam ook nooit de neus ooit volgens mij.
Juisttt!quote:Op zondag 31 mei 2009 18:14 schreef Yesse het volgende:
Oja, ik moet me niet meer druk maken over wat anderen te zeuren hebben.Nadal blijft in mijn ogen de beste tennisser
![]()
[ afbeelding ]
Het ging mij het meest om de enorme 'haat' tegenover Nadal. En bij de dingen die jij aanhaalt was het niet verliezen omdat je zelf niet op je best speelt maar verliezen omdat je net iets minder goed bent. Hier stond gewoon een totaal andere man op de baan. En dat is wat ik vervelend vond om te zien.quote:
Je praat alsof je de kriebels tussen de benen krijgt van Nadal, hij is terecht uitgeschakeld. Een sportliefhebber kan zijn geluk niet op, een fan'boy' huilt om zo'n uitslag.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:03 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Juist !
Eerst Nadal afzeiken, gaat het goed is men opeens fan en nu lijkt het een sport om hem te zien verliezen !
WTF !
Die vent is bescheiden, kan normaal de druk aan, wordt verslagen door een senior die straks meteen dood neervalt bij z'n laatste grafelervaring. Gatver de gatver !
Hij heeft wel een punt wat betreft de Nederlandse mentaliteit hoorquote:Op zondag 31 mei 2009 18:14 schreef wimderon het volgende:
Hoe kom je daar bij? De gemiddelde Nederlandse tennisvolger ziet Federer nog met alle plezier winnen denk ik. Sampras kwam ook nooit de neus ooit volgens mij.
Volgens jou, maar er zijn er genoeg die vinden dat de underdog moet winnen (zie tekst Szura).quote:Op zondag 31 mei 2009 18:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat jij nou zo'n Nadal fannetje bentquote:Op zondag 31 mei 2009 18:03 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Juist !
Eerst Nadal afzeiken, gaat het goed is men opeens fan en nu lijkt het een sport om hem te zien verliezen !
WTF !
Die vent is bescheiden, kan normaal de druk aan, wordt verslagen door een senior die straks meteen dood neervalt bij z'n laatste grafelervaring. Gatver de gatver !
Nu Ana eruit is, hoop ik maar dat Maria wint. Zou een mooie come-back zijn.quote:
Nou, tegenwoordig zijn Nederlanders vaak de underdog in het tennis, dus hier zie ik niet helemaal je gevolgtrekking.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:17 schreef Relayer het volgende:
[..]
Volgens jou, maar er zijn er genoeg die vinden dat de underdog moet winnen (zie tekst Szura).
En daar zit ook de reden dat wij Nederlanders in zoveel sporten niet of nauwelijks(meer) uitblinken. Zolas bijvoorbeeld tennis.
Hahahaquote:Op zondag 31 mei 2009 18:17 schreef ehqo het volgende:
[..]
Je praat alsof je de kriebels tussen de benen krijgt van Nadal, hij is terecht uitgeschakeld. Een sportliefhebber kan zijn geluk niet op, een fan'boy' huilt om zo'n uitslag.
Snap je het niet? Ze moeten de underdog blijven, anders worden zij dadelijk ook met de nek aangekeken, als ze altijd maar winnen.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:19 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nou, tegenwoordig zijn Nederlanders vaak de underdog in het tennis, dus hier zie ik niet helemaal je gevolgtrekking.
What the hellquote:Op zondag 31 mei 2009 18:23 schreef TheGeneral het volgende:
Nadal verliest 1820 punten op de wereldranglijst
Geloof niet echt dat het haat is bij de meesten. Het is gewoon leuk om wat anders te zien dan Nadal die altijd wint. Heeft niks met een Nederlandse mentaliteit te maken. Nadal is in mijn ogen te vaak al ontsnapt, heeft bijna even vaak matchpoints tegen gehad en wel gewonnen als verloren zonder geblesseerd te zijn en als zo'n Soderling dan wel die wedstrijd pakt, kan je dat moeilijk onverdiend noemen.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:17 schreef Yesse het volgende:
[..]
Het ging mij het meest om de enorme 'haat' tegenover Nadal. En bij de dingen die jij aanhaalt was het niet verliezen omdat je zelf niet op je best speelt maar verliezen omdat je net iets minder goed bent. Hier stond gewoon een totaal andere man op de baan. En dat is wat ik vervelend vond om te zien.
Nederland is een fantastisch sportland; stond afgelopen OS in de bovenste regionen qua prestaties per inwoner, doet het ongelooflijk goed in de belangrijkste sport ter wereld (volgens velen). Ik vind het zeiken op de Nederlandse topsportmentaliteit meer typisch Nederlands, dan hetgeen waar jullie over zeiken.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:17 schreef Relayer het volgende:
[..]
Volgens jou, maar er zijn er genoeg die vinden dat de underdog moet winnen (zie tekst Szura).
En daar zit ook de reden dat wij Nederlanders in zoveel sporten niet of nauwelijks(meer) uitblinken. Zolas bijvoorbeeld tennis.
Dus met andere woorden: het is gewoon leuk om te zien dat Soderling wint omdat Nadal verliest, niet omdat Soderling zelf zo goed is? Dat is dan wel degelijk Nederlandse mentaliteit.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:25 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Geloof niet echt dat het haat is bij de meesten. Het is gewoon leuk om wat anders te zien dan Nadal die altijd wint. Heeft niks met een Nederlandse mentaliteit te maken. Nadal is in mijn ogen te vaak al ontsnapt, heeft bijna even vaak matchpoints tegen gehad en wel gewonnen als verloren zonder geblesseerd te zijn en als zo'n Soderling dan wel die wedstrijd pakt, kan je dat moeilijk onverdiend noemen.
Daarnaast heb ik zelf een lichtelijke hekel aan Nadal. Vind zijn persoonlijkheid saai en houd niet echt van zijn manier van tennis.
alleen op streamsquote:Op zondag 31 mei 2009 18:27 schreef sevenjs het volgende:
Is Davydenko - Verdasco ook nog ergens te zien?
Op Wimbledon 2007 speelde hij in de derde ronde een marathonpartij tegen Rafael Nadal. De wedstrijd had zaterdag afgelopen moeten zijn, maar was dat pas woensdag. Daarbij was het een kraker die vijf sets duurde. Nadal was uiteindelijk de winnaar. Het duel kende een opmerkelijk misverstand: de Zweed haalde een grapje uit als reactie op het langzame gedrag van Nadal; de Spanjaard wou serveren maar had niet door dat Söderling niet klaarstond omdat de Zweed een nieuw racket aan het pakken was. Toen dit lolletje ten einde was wou Nadal gaan serveren, maar vermeldde nog even dat er nieuwe ballen in het spel waren (dit moet, anders kan de speler die dit nalaat een waarschuwing krijgen). Dit werd door Söderling als een grap gezien en opnieuw reageerde de Zweed sarcastisch. Het publiek had de grootste lol maar de spelers konden niet om elkaar lachen. De sfeer was grimmig en Söderling weigerde uiteindelijk om Nadal aan te kijken tijdens het handen schudden na de wedstrijd; iets waar nog een aantal woorden over zijn gevallen, ook tijdens de persconferentie.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:30 schreef nostra het volgende:
Waarom mogen Soderling en Nadal elkaar zo sterk niet?
Thanks, maar lol als dat de uiteindelijke reden is, wat een stel wijven.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:32 schreef Szura het volgende:
Op Wimbledon 2007 speelde hij in de derde ronde een marathonpartij tegen Rafael Nadal. De wedstrijd had zaterdag afgelopen moeten zijn, maar was dat pas woensdag. Daarbij was het een kraker die vijf sets duurde. Nadal was uiteindelijk de winnaar. Het duel kende een opmerkelijk misverstand: de Zweed haalde een grapje uit als reactie op het langzame gedrag van Nadal; de Spanjaard wou serveren maar had niet door dat Söderling niet klaarstond omdat de Zweed een nieuw racket aan het pakken was. Toen dit lolletje ten einde was wou Nadal gaan serveren, maar vermeldde nog even dat er nieuwe ballen in het spel waren (dit moet, anders kan de speler die dit nalaat een waarschuwing krijgen). Dit werd door Söderling als een grap gezien en opnieuw reageerde de Zweed sarcastisch. Het publiek had de grootste lol maar de spelers konden niet om elkaar lachen. De sfeer was grimmig en Söderling weigerde uiteindelijk om Nadal aan te kijken tijdens het handen schudden na de wedstrijd; iets waar nog een aantal woorden over zijn gevallen, ook tijdens de persconferentie.
Nou nee. Omdat het afwisseling is. Was sowieso een leuke partij en het gooit de draw compleet open. Met Soderling in bloedvorm, Verdasco en Davydenko (sowieso een leuke matchup). Daarnaast is Murray nog steeds Murray, maar Gonzalez is ook wel lekker bezig. Aan de andere kant zit Federer, kan misschien Monfils (volgens mij een idioot, volgens sommigen een held) misschien voor een verrasssing zorgen, speelt Roddick het beste graveltennis van zijn leven, is er nog een held op gestaan in Kohlschreiber en er is nog een Franse hoop in Tsonga.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:28 schreef Relayer het volgende:
[..]
Dus met andere woorden: het is gewoon leuk om te zien dat Soderling wint omdat Nadal verliest, niet omdat Soderling zelf zo goed is? Dat is dan wel degelijk Nederlandse mentaliteit.
Publiek in Madrid was toen (net als dit jaar) nogal erg irritant. Keihard juichen bij mishits of dubbele fouten als je tegen een Spanjaard stond te spelen, dat soort werk.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:40 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
wat was er met berdych aan de hand ?
Typische onzinnige opmerking weer van jou.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt wat betreft de Nederlandse mentaliteit hoorMensen die boven de middelmaat uitkomen hebben geluk gehad, ze hebben nooit keihard moeten knokken om ergens te komen. Dat is iig de algemene opinie.
Inderdaad:quote:Op zondag 31 mei 2009 18:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nederland is een fantastisch sportland; stond afgelopen OS in de bovenste regionen qua prestaties per inwoner, doet het ongelooflijk goed in de belangrijkste sport ter wereld (volgens velen). Ik vind het zeiken op de Nederlandse topsportmentaliteit meer typisch Nederlands, dan hetgeen waar jullie over zeiken.
Het gaat om de mentaliteit, niet of we het goed doen in sporten.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:45 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Inderdaad:
-voetbal
-schaatsen
-volleybal
-hockey
-honkbal
-korfbal
allemaal sporten waar ze aan de top staan of ooit hebben gestaan. Daar kunnen genoeg landen van dromen.
Jup, maar dat is nou niet bepaald een verrassing. Eerder verwacht. Ze hadden een ronde eerder ook al moeten verliezen.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:46 schreef senswal het volgende:
Liggen de Williams in de dubbel er ook uit?
Als je wat vaker onder de mensen komt dan weet je dat dit ongeveer de mentaliteit is. Ik heb iig al meerdere malen deze ervaring gehad met de gemiddelde Nederlander en ik hoor dat andere vergelijkbare ervaringen hebben.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
Typische onzinnige opmerking weer van jou.
Wat een kul, zie het afscheid van Maldini.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:47 schreef TheArt het volgende:
Ik neem het voorbeeld van Italië. Is niet per se een beter sportland dan Nederland, maar daar staan ze overal vierkant achter hun sporters, ook al gaat het even wat minder en is er tegenslag.
Jup die Bokito's verloren van Mattek en Petrovaquote:Op zondag 31 mei 2009 18:46 schreef senswal het volgende:
Liggen de Williams in de dubbel er ook uit?
Er zijn landen waar een meer egalitaristische cultuur als Nederland heerst zoals Zweden en zelfs Duitsland en die doen het op sportief gebied ook goed. Om over de toenmalige communistische landen nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:45 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Inderdaad:
-voetbal
-schaatsen
-volleybal
-hockey
-honkbal
-korfbal
allemaal sporten waar ze aan de top staan of ooit hebben gestaan. Daar kunnen genoeg landen van dromen.
Kom op zeg, wat wil je dan. Met een theorie dat Nederlanders underdog moeten blijven omdat ze anders niet meer geliefd zijn.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Typische onzinnige opmerking weer van jou.
Is dat niet heel erg terug aan het draaien? Je zou kunnen zeggen dat de cultuur daar nu juist tamelijk autoritair is, met name dan in de voormalige Sovjet-Unie.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Om over de toenmalige communistische landen nog maar te zwijgen.
Misschien maak je het er zelf naar. Er zijn er nogal die erover klagen maar zelf nogal ongeduldig zijn, voorbarig op anderen kankeren en extreem hoge eisen stellen aan anderen (plus een chronisch gebrek aan zelfkritiek).quote:Op zondag 31 mei 2009 18:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Als je wat vaker onder de mensen komt dan weet je dat dit ongeveer de mentaliteit is. Ik heb iig al meerdere malen deze ervaring gehad met de gemiddelde Nederlander en ik hoor dat andere vergelijkbare ervaringen hebben.
Maar goed, laten we het maar bij tennis houden. Er is een reden dat ik me niet meer begeef in discussies met jou en bv. een EG; de kans dat we ook maar een millimeter richting elkaar schuiven is nihil.
Eerste service percentage van 87%quote:Op zondag 31 mei 2009 18:51 schreef wimderon het volgende:
Ik weet niet in hoeverre de cijfers kloppen (kloppen op de grotere banen wel redelijk itt tot op de kleinere banen), maar Davydenko staat op 20 winners en 4 UE's na 2 sets
Inderdaad, ik maar denken dat dit wel eens de spannendste wedstrijd van de dag kon wordenquote:Op zondag 31 mei 2009 18:50 schreef Szura het volgende:
Verrassend eigenlijk hoe Davydonkey gehakt maakt van Verdasco. Ik had verwacht dat die partij close zou worden
De reactie van Söderlingquote:Söderling: "Een match als een andere"
De Zweed Robin Söderling dwong Rafael Nadal als eerste op de knieën in Parijs, maar nam het filosofisch op.
"Ik zei bij mezelf dat het maar een wedstrijd als een andere was", zei het 23e reekshoofd.
"Ik probeerde voortdurend te spelen als was het een trainingsessie. Pas bij 4-1 in de tiebreak begon ik in mijn winstkansen te geloven."
Juichen voor de underdog is echt niet voorbehouden aan Nederland hoor...quote:Op zondag 31 mei 2009 18:28 schreef Relayer het volgende:
[..]
Dus met andere woorden: het is gewoon leuk om te zien dat Soderling wint omdat Nadal verliest, niet omdat Soderling zelf zo goed is? Dat is dan wel degelijk Nederlandse mentaliteit.
Ik vind eerder dat we vaak te snel door slaan. Als het Nederlands voetbalelftal iets wint zijn alle 11 de voetballers helden en hebben ze automatisch fantastisch gevoetbald, zonder dat er oog is voor eventuele zwakke plekken. We zagen op het afgelopen EK waar dat toe kan leiden.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Kom op zeg, wat wil je dan. Met een theorie dat Nederlanders underdog moeten blijven omdat ze anders niet meer geliefd zijn.Sommige hebben gewoon het talent niet, of missen de mentaliteit. Bijv. de Bakker. Op andere momenten waren er wel goede Nederlandse tennissers. Geloof ook niet dat iemand Nederlandse hockeyers vervelend vind omdat zij wel vaak wat winnen. Of dat Ajax met schele ogen aan werd gekeken als het een internationaal iets won, of het Nederlandse voetbalelftal als dat het goed doet (of toen het een keer won). Of schaatsers of wat dan ook.
Leek me wel duidelijk met dit voorbeeld, maar als je het uitgespeld wilt hebben. Zeker na zo'n slechte samenvatting.
Wow, die handgebaren zijn zó gangsta dat ik ze niet begrijp.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Iets wat ik eerder vanmiddag al signaleerde:
[..]
nog eentje, dat klinkt nog beterquote:Op zondag 31 mei 2009 19:00 schreef Szura het volgende:
Set Maria Sharapova![]()
Wat klinkt dat toch lekker
Had niet verwacht dat ze zover zou komen, zag haar wel verliezen van Petrovaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |