abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:22:48 #101
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74233036
Ik vind droge en analytische zaken niet zo problematisch, maar ik vind dit vooral onzinnig. Het is niet dat ik de oplossing heb, maar ik vind dit geneuzel altijd intens vermoeiend. Het is het resultaat van een vrijblijvende en willekeurige combinatie van formeelheid en informeelheid die het slechtste combineert om een probleem te creëren dat er niet is, en vervolgens een oplossing te zoeken voor dat probleem. Maar goed.

Ik neem aan dat je Frege ook hebt gehad? Sense and reference – ik wil wel even met je meedenken, want ik voel je pijn, alhoewel dit niet echt mijn stiel is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74234834
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:22 schreef Iblis het volgende:
Ik neem aan dat je Frege ook hebt gehad? Sense and reference – ik wil wel even met je meedenken, want ik voel je pijn, alhoewel dit niet echt mijn stiel is.
Yep, Frege krijgen we in alle geuren en kleuren. Heb ook een docent die enorm fan van hem is en Searle en Wittgenstein maar helemaal niets vindt. Terwijl ik Wittgenstein dan weer wel kan volgen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:40:14 #103
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74235865
Arme jij, maar goed, ben je er al uit?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74407640
Our Asian market is not as ______________ ( big ) as our American market
I think French shoes are _________________ ( Beautiful ) than Spanish clothes.
He's our ___________ ( talented ) designer

help ik kom hier niet uit...
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 5 november 2009 @ 00:37:31 #105
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_74407658
wat denk je wat er moet komen?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_74407685
Our Asian market is not as large as our american market
I think french shoes are prettier than spanish clothes
pi_74407714
ik d8 1. Large en 2. beuttifully 3. most talented
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 5 november 2009 @ 00:40:59 #108
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_74407722
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:39 schreef TwyLight het volgende:
Our Asian market is not as large as our american market
I think french shoes are prettier than spanish clothes
je gebruikt de verkeerde woorden
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 5 november 2009 @ 00:41:30 #109
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_74407733
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:40 schreef Meki het volgende:
ik d8 1. Large en 2. beuttifully 3. most talented
most talented is goed
1 is big
2 is more beautiful
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_74407765
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:39 schreef TwyLight het volgende:
Our Asian market is not as large as our american market
I think french shoes are prettier than spanish clothes
Waarom is prettier goed, ik heb more beuttiful
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74407801
Mja wat is de opdracht, het kan ook zijn more beautiful maar dan voeg je een woord toe, prettier is wat ik er van zou maken als je maar 1 woord mag gebruiken
  donderdag 5 november 2009 @ 00:45:50 #112
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74407802
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom is prettier goed, ik heb more beuttiful
Normaliter zeur ik niet zo over spelfouten maar in een alfa topic is het toch echt wel handig dat je in ieder geval de antwoorden twee keer controleert.

Je hebt echter niet de opdracht gegeven. Ik vermoed dat het trappen van vergelijking is, en dan moet je het gegeven woord verbuigen, en dan is prettier niet goed, maar ‘more beautiful’ wel.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74407812
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:41 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

most talented is goed
1 is big
2 is more beautiful
thnx..
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74423327
Voor een vertaling ben ik op zoek naar het beste amerikaans/ engelse equivalent voor de nederlandse uitdrukking 'de waan van de dag'.
Zelf kom ik niet veel verder dan 'flavour of the week/month' maar dat heeft niet echt de gravitas van het woord 'waan'.
Suggesties?
pi_74423537
the reality of now?
pi_74424333
Tja,,,ik weet niet. 'Waan' heeft toch meer de betekenis van 'illusion' maar dan in de negatieve zin. 'Delusion' misschien?
Ik was meer op zoek naar een vaste uitdrukking maar het ziet er naar uit dat ik met een eigen vertaling moet komen.

'Contempotary/ contemporaneous delusion' of zoiets.
pi_74427509
De waan van de dag betekend toch "wat een groep mensen nu bezighoudt maar snel kan veranderen"
pi_74428139
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:03 schreef TwyLight het volgende:
De waan van de dag betekend toch "wat een groep mensen nu bezighoudt maar snel kan veranderen"
Ik ben een pure Turk.
pi_74432944
Ik moet voor schoolonderzoek een zakelijke franse brief schrijven. Heeft iemand nog tips?
pi_74433042
een willekeurige zakelijke brief? Of heb je een ondewerp/bedrijfsnaam/opdracht?

naast de uiteraard nette en standaard brief lay-out kan ik zelf niets bijdragen aangezien Frans mijn grootste talenramp was
Ja doei.
pi_74433441


Is dit romantische muziek? Ik vond van wel en wat zijn dan de kenmerken van de romantiek in deze video.

Ik had zelf al:
Rustige pianomuziek leidt het stuk.
Zachte strijkmuziek.

Maar ik ben niet zo'n romantische opera-liefhebbert, dus wie kan me uit de brand helpen?

Alvast bedankt.
pi_74433560
Romantisch als in 'sfeer' of Romantiek als in de tijd waarin het geschreven is?

De Romantiek begon eind 18e eeuw en duurde tot ongeveer de helft van de 19e
Ja doei.
pi_74433661
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:59 schreef motorbloempje het volgende:
Romantisch als in 'sfeer' of Romantiek als in de tijd waarin het geschreven is?

De Romantiek begon eind 18e eeuw en duurde tot ongeveer de helft van de 19e
Hij zit net tegen de romantische periode aan toch? Maar ik bedoel wat er romantisch is aan dit stuk, aan welke instrumenten en het verloop van de muziek kun je dat opmerken.

Want ik moet een spreekbeurt houden over Mozart en een romantisch stuk 'beschrijven', in het kort.
pi_74434145
quote:
Ja maar daar werd ik niet heel veel wijzer van.
pi_74435803
ik zou zeggen:
quote:
Kenmerken in de muziek:

1. Melodisch: - Vaak langere thema's dan voorheen - Brede bogen naar climax of rust - Chromatiek - Accelerando/ritenuto - Crescendo/diminuendo

2. Harmonisch: - Toenemende chromatiek - Steeds verdergaande modulaties - Leidtoon spanning

3. Compositie-technieken: - Homofoon, soms ook wel polyfoon - Virtuositeit

4. Klankkleur: - Groter orkest - Meer aandacht voor andere groepen dan de strijkers - Kleurmenging - Uitbuiten van de kleurmogelijkheden van de diverse instrumenten

5. Toonsoorten: - Mineur/majeur (met een lichte voorkeur voor mineur)

6. Contrasten: - Groter dan classicisme (dynamiek)

7. Structuur: - Hoofdvorm wordt nog gebruikt, maar uitgebreid en soms ook andere, vrije structuren - Programmamuziek volgt het verhaal
Vink dit lijstje af en voila
Ja doei.
pi_74702510
Is er misschien iemand die dit zinnetje naar het frans kan omzetten:
Wij gaan iets vertellen over...
AFC Ajax
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:48:56 #128
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74703245
Volgens mij kun je dat redelijk letterlijk vertalen: Nous allons dire quelque chose (de/des)…
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74703670
Bedankt!
AFC Ajax
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:03:02 #130
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74703716
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:01 schreef Joel-Smeets het volgende:
Bedankt!
Garantie op Franse vertalingen van mij loopt echter af voordat m’n signature ten einde is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74722215
Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben met m'n vraag, maar ik probeer het:
Ik moet voor Nederlands een presentatie houden over 2 boeken, m'n docente raadde mij een boek aan van een migrant / over een migrant. Kan iemand mij een of meerdere boeken aanraden?
Ik ben een pure Turk.
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:24:54 #132
281433 GinoPietermaai.
GP van het oude blok!
pi_75089762
Ik moet dinsdag een presentatie houden voor Frans waarin ik mezelf voorstel.
Ik ben al aardig op weg maar bij sommige dingen kom ik echt niet verder en vertaalmachines e.d. vertrouw ik niet dus even kijken of iemand hier me wil/kan/gaat helpen. .

Tekst in het Nederlands :

Hallo allemaal,
Alles goed?
Mijn naam is Curtis Jackson,
Ik ben 100 jaar oud,
Ik woon in Brooklynn, New York.
Ik woon samen met mijn vrienden Lloyd Banks en Tony Yayo.
Lloyd is 20 jaar oud en Tony is 10 jaar oud.
Ik werk in de rap industrie en dat bevalt me tot nu toe prima.
Verder zijn hobbies zijn voetballen, rotsklimmen en uitgaan.
Dit was mijn presentatie.
Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben want ik heb er veel tijd en moeite in gestoken.
*Even wachten-moment*
Als grote afsluiter wil ik jullie nog graag een van mijn raps laten horen.
Kijk en huiver...


Tekst in het ''Frans'' :

Salut allemaal,
Ca va?
Je m’appele Curtis Jackson,
Je suis cent jaar oud.
J’habite à Brooklynn, New York.
J’habite samen avec mon amis Llyod Banks et Tony Yayo.
Llyod c’est vingt jaar oud et Tony c’est dix jaar oud.
Je travaille à industrie de rap et dat bevalt me tot nu toe prima.
Verder sont mon hobbies faire de foot, faire de l’escalade et uitgaan.
C’est mon presentation, ik hoop dat jullie ervan genoten hebben want ik heb er veel tijd en moeite in gestoken.
*Even wachten-moment*
Als grote afsluiter wil ik jullie nog graag een van mijn raps laten écouter.
Regardé et huiver...

Bij voorbaat dank. .
Hittespitter.
pi_75114758
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:24 schreef GinoPietermaai. het volgende:
Ik moet dinsdag een presentatie houden voor Frans waarin ik mezelf voorstel.
Ik ben al aardig op weg maar bij sommige dingen kom ik echt niet verder en vertaalmachines e.d. vertrouw ik niet dus even kijken of iemand hier me wil/kan/gaat helpen. .

Tekst in het Nederlands :

Hallo allemaal,
Alles goed?
Mijn naam is Curtis Jackson,
Ik ben 100 jaar oud,
Ik woon in Brooklynn, New York.
Ik woon samen met mijn vrienden Lloyd Banks en Tony Yayo.
Lloyd is 20 jaar oud en Tony is 10 jaar oud.
Ik werk in de rap industrie en dat bevalt me tot nu toe prima.
Verder zijn hobbies zijn voetballen, rotsklimmen en uitgaan.
Dit was mijn presentatie.
Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben want ik heb er veel tijd en moeite in gestoken.
*Even wachten-moment*
Als grote afsluiter wil ik jullie nog graag een van mijn raps laten horen.
Kijk en huiver...


Tekst in het ''Frans'' :

Salut allemaal,
Ca va?
Je m’appele Curtis Jackson,
Je suis cent jaar oud.
J’habite à Brooklynn, New York.
J’habite samen avec mon amis Llyod Banks et Tony Yayo.
Llyod c’est vingt jaar oud et Tony c’est dix jaar oud.
Je travaille à industrie de rap et dat bevalt me tot nu toe prima.
Verder sont mon hobbies faire de foot, faire de l’escalade et uitgaan.
C’est mon presentation, ik hoop dat jullie ervan genoten hebben want ik heb er veel tijd en moeite in gestoken.
*Even wachten-moment*
Als grote afsluiter wil ik jullie nog graag een van mijn raps laten écouter.
Regardé et huiver...

Bij voorbaat dank. .
- Cava: ontbreekt een teken
- leeftijd: geen je suis, maar j'ai .. ans
- avec is goed, samen weglaten, amis meervoud, dus geen "mon" ervoor zetten
- leeftijd van die vrienden moet je ook niet op die manier noemen, zie punt 2
- bevalt me goed = ca me plait bien (accenten zoek je zelf maar uit)
- Zin over hobby's is in het Nederlands al vreemd/klopt niet, doe daar eerst iets aan
- Presentation is volgens mij vrouwelijk en ook daar ontbreekt een accent, mon moet je veranderen in ma
- Als grote afsluiter wil ik jullie nog graag een van mijn raps laten écouter: maak voor jezelf die zin wat makkelijker, begin het met "je veux", dan lukt het wel, gebruik een woordenboek

Tip: maak meer/langere zinnen, weet niet waar deze presentatie voor is/welke klas je zit, maar dit is wel erg weinig
Ik ben een pure Turk.
pi_75114789
heb je het al met een 'gewoon woordenboek', je weet wel, zo'n Van Dale ofzo geprobeerd? Is altijd prima uit te komen..
Ja doei.
  zondag 29 november 2009 @ 19:49:54 #135
281433 GinoPietermaai.
GP van het oude blok!
pi_75119021
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:29 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

- Cava: ontbreekt een teken
- leeftijd: geen je suis, maar j'ai .. ans
- avec is goed, samen weglaten, amis meervoud, dus geen "mon" ervoor zetten
- leeftijd van die vrienden moet je ook niet op die manier noemen, zie punt 2
- bevalt me goed = ca me plait bien (accenten zoek je zelf maar uit)
- Zin over hobby's is in het Nederlands al vreemd/klopt niet, doe daar eerst iets aan
- Presentation is volgens mij vrouwelijk en ook daar ontbreekt een accent, mon moet je veranderen in ma
- Als grote afsluiter wil ik jullie nog graag een van mijn raps laten écouter: maak voor jezelf die zin wat makkelijker, begin het met "je veux", dan lukt het wel, gebruik een woordenboek

Tip: maak meer/langere zinnen, weet niet waar deze presentatie voor is/welke klas je zit, maar dit is wel erg weinig
Bedankt. .
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:30 schreef motorbloempje het volgende:
heb je het al met een 'gewoon woordenboek', je weet wel, zo'n Van Dale ofzo geprobeerd? Is altijd prima uit te komen..
Ik was zo slim om die in m'n kluisje te laten liggen... en bovendien ik denk niet dat ik er daarmee uit was gekomen.
Hittespitter.
pi_75119064
www.mijnwoordenboek.nl

ze hebben het ook online
Ja doei.
pi_75448798
Kan iemand mij helpen met deze som?

a = 40+0,1 x (50 + 0,05a + 0,05 x (60 + 0,05a)) + 0,05 x (60 + 0,05a)
a = 48,7

Hoe komt met aan a?
pi_75448830
euh... ik denk dat dit naar het wiskundetopic mag?
Ja doei.
pi_75452684
O sorry! Ik dacht dat ik in het wiskunde topique zat
pi_75465526
Ik heb altijd een beetje twijfels over het tekstverklaren bij Nederlands gehad. Vind de antwoorden vaak nogal subjectief en vaak zijn andere opties ook verdedigbaar. Ik ben net bezig geweest met een aantal opgaven en heb om éen of andere juist regelmatig de tekstsoort fout. Kan iemand me met de volgende opdracht helpen?

De tekst waarom het gaat bestaat uit 4 alinea's. De eerste drie alinea's zijn slechts een situatieschets: de bejaarde moeder van de auteur probeerde een fiets uit het fietsenrek te halen, maar was niet sterk / handig genoeg. Niemand schoot haar gedurende de vijftien minuten dat ze daarmee bezig was te hulp. De vierde alinea is belangrijk voor de vraag en heb ik maar even overgenomen:

Is dit zomaar een anekdote, een incident zonder verdere betekenis? Nee. De onverschilligheid van het terraspubliek is geen uitzondering. Ze is in tal van opzichten de norm geworden in Nederland als het gaat om de manier waarop mensen met elkaar samenleven. Voor die cultuur van afzijdigheid moet een verklaring te vinden zijn. Ook is het zaak na te gaan wat de maatschappelijke gevolgen van die houding zijn. Ten slotte is het van belang de mogelijkheden te onderzoeken die er wellicht zijn om deze onverschilligheid aan te pakken.
(tekst is trouwens van Jos van der Lans en de opgave komt uit het VWO examen van '98).

De vraag is: tot welke tekstsoort hoort deze tekst? Ik dacht meteen dat het een betoog zou moeten zijn: er wordt een aanleiding tot schrijven gegeven, een schrijnend voorbeeld, en daarna een stellingname gedaan: dat onverschilligheid de norm is geworden in de Nederlandse samenleving. Bovendien spoort de auteur aan tot verbetering. Echter, volgens het antwoordenmodel is het een beschouwing, en wel om de volgende reden:

De auteur wil een verschijnsel van verschillende kanten belichten. Hij zoekt naar een verklaring voor het verschijnsel, de gevolgen ervan en mogelijkheden om het op te lossen.

Kan iemand mij dit uitleggen? Hoe komen ze erbij dat de auteur het van verschillende kanten wil belichten? Had hij dan, bijvoorbeeld, geen tegenvoorbeeld moeten geven?
pi_75465858
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:13 schreef Briseis het volgende:
Ik heb altijd een beetje twijfels over het tekstverklaren bij Nederlands gehad. Vind de antwoorden vaak nogal subjectief en vaak zijn andere opties ook verdedigbaar. Ik ben net bezig geweest met een aantal opgaven en heb om éen of andere juist regelmatig de tekstsoort fout. Kan iemand me met de volgende opdracht helpen?

De tekst waarom het gaat bestaat uit 4 alinea's. De eerste drie alinea's zijn slechts een situatieschets: de bejaarde moeder van de auteur probeerde een fiets uit het fietsenrek te halen, maar was niet sterk / handig genoeg. Niemand schoot haar gedurende de vijftien minuten dat ze daarmee bezig was te hulp. De vierde alinea is belangrijk voor de vraag en heb ik maar even overgenomen:

Is dit zomaar een anekdote, een incident zonder verdere betekenis? Nee. De onverschilligheid van het terraspubliek is geen uitzondering. Ze is in tal van opzichten de norm geworden in Nederland als het gaat om de manier waarop mensen met elkaar samenleven. Voor die cultuur van afzijdigheid moet een verklaring te vinden zijn. Ook is het zaak na te gaan wat de maatschappelijke gevolgen van die houding zijn. Ten slotte is het van belang de mogelijkheden te onderzoeken die er wellicht zijn om deze onverschilligheid aan te pakken.
(tekst is trouwens van Jos van der Lans en de opgave komt uit het VWO examen van '98).

De vraag is: tot welke tekstsoort hoort deze tekst? Ik dacht meteen dat het een betoog zou moeten zijn: er wordt een aanleiding tot schrijven gegeven, een schrijnend voorbeeld, en daarna een stellingname gedaan: dat onverschilligheid de norm is geworden in de Nederlandse samenleving. Bovendien spoort de auteur aan tot verbetering. Echter, volgens het antwoordenmodel is het een beschouwing, en wel om de volgende reden:

De auteur wil een verschijnsel van verschillende kanten belichten. Hij zoekt naar een verklaring voor het verschijnsel, de gevolgen ervan en mogelijkheden om het op te lossen.

Kan iemand mij dit uitleggen? Hoe komen ze erbij dat de auteur het van verschillende kanten wil belichten? Had hij dan, bijvoorbeeld, geen tegenvoorbeeld moeten geven?
Ik dacht aan een beschouwing, toen ik die alinea las, maar je komt inderdaad geen tegenargument tegen. Je moet wel weten dat je in een beschouwing vaak over mogelijke oplossingen leest. Ook wordt er in een beschouwing vaak over verklaringen gesproken en dat woord zie je ook terug in de alinea die jij hebt gepost. Een betoog is veel subjectiever, in een beschouwing staat je eigen mening niet centraal.

Ik zou trouwens sowieso van een beschouwing uitgaan, ookal kom je geen tegenargument tegen, want de rest van wat je net vertelde, komt wel in een beschouwing voor en niet in een betoog. Het kan dus geen betoog zijn, dus moet het wel een bescohuwing zijn. Als je het moet uitleggen, noem je gewoon de rest en laat je het deel over een onderwerp van verschillende kanten belichten weg.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bilmiyorem op 09-12-2009 23:35:02 ]
Ik ben een pure Turk.
pi_75466694
Dankjewel voor de uitleg.

Het blijft gewoon lastig. Ik denk ook vaak dat een uiteenzetting een beschouwing is, omdat ik me op dat kenmerk "objectief" blindstaar, terwijl geen enkele tekst volledig objectief is (en zeker niet een essay van ruim 3000 woorden over een maatschappelijk ontwikkeling, bijvoorbeeld). Kan een zoektocht naar verklaringen (de oplossingen even buiten beschouwing gelaten) niet ook op een uiteenzetting duiden?
pi_75467741
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:43 schreef Briseis het volgende:
Dankjewel voor de uitleg.

Het blijft gewoon lastig. Ik denk ook vaak dat een uiteenzetting een beschouwing is, omdat ik me op dat kenmerk "objectief" blindstaar, terwijl geen enkele tekst volledig objectief is (en zeker niet een essay van ruim 3000 woorden over een maatschappelijk ontwikkeling, bijvoorbeeld). Kan een zoektocht naar verklaringen (de oplossingen even buiten beschouwing gelaten) niet ook op een uiteenzetting duiden?
Geen probleem.

Een uiteenzetting is objectief, ik zie het als een uitbreiding op een informerende tekst, je informeert, maar legt ook uit. Denk bij een uiteenzetting maar aan een tekst in een encyclopedie ofzo, zo een tekst bevat nauwelijks iets subjectiefs. In een uitzetting wordt dus uitgelegd hoe iets in elkaar zit. Er wordt denk ik niet zo snel naar verklaringen gezocht in een uiteenzetting, er wordt soms wel iets toegelicht. Als je dan nog een keer naar de kenmerken van een beschouwing kijkt, denk ik dat je het verschil wel (beter) snapt.
Ik ben een pure Turk.
pi_75520559
Ik werd naar dit topic verwezen dus misschien dat hier iemand mij kan helpen.
Helaas nog niet veel bruikbaars kunnen vinden op internet.

Ik ben opzoek naar de beweeg/sport motieven van basisschool kinderen.
Dit is een opdracht voor school en hier moet ik een "wetenschappelijk" stuk over vinden.
Nu is wetenschappelijk misschien wat overdreven,maar ik ben opzoek naar een document met daarin beweeg redenen voor basisschool scholieren.

Hebben jullie misschien een tip waar ik dit kan vinden op internet?
Of misschien weten jullie zelfs waar het staat
"Stories happen only to those who are able to tell them."
pi_75520659
laat op z'n minst even weten wat je zelf al WEL hebt gevonden.. dit is niet het grote 'wie doet mijn huiswerk voor mij' forum..
Ja doei.
pi_75520976
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
laat op z'n minst even weten wat je zelf al WEL hebt gevonden.. dit is niet het grote 'wie doet mijn huiswerk voor mij' forum..
Het huiswerk is niet de informatie zoeken en kopieren plakken, het gaat erom dat ik bepaalde aannames op het gebied van de beweeg redenen van basisschool scholieren kan onderbouwen. Op school heb ik hier een aantal boeken over gevonden, was alleen benieuwd of er op internet dingen te vinden waren.
Ik heb aardig wat google termen gebruikt, maar kwam er tot dusver niet uit.
"Stories happen only to those who are able to tell them."
  vrijdag 11 december 2009 @ 16:38:23 #147
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_75522369
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:00 schreef bhm het volgende:

[..]

Het huiswerk is niet de informatie zoeken en kopieren plakken, het gaat erom dat ik bepaalde aannames op het gebied van de beweeg redenen van basisschool scholieren kan onderbouwen. Op school heb ik hier een aantal boeken over gevonden, was alleen benieuwd of er op internet dingen te vinden waren.
Ik heb aardig wat google termen gebruikt, maar kwam er tot dusver niet uit.
Zoek je nu een tekst met daarin redenen van scholieren om te sporten? 'beweeg redenen' lijkt me dan in ieder geval geen goede term om op te zoeken. Een goede manier om te zoeken naar artikelen is niet via google zelf maar via scholar.google.nl. Dan krijg je meteen artikelen e.d. Sport en basisschool leverde mij in ieder geval al wat op: http://scholar.google.nl/scholar?q=sport+basisschool&hl=nl&lr=

Of met redenen erbij:
http://scholar.google.nl/scholar?hl=nl&q=redenen+sport+basisschool&lr=&as_ylo=&as_vis=0
  maandag 14 december 2009 @ 13:23:20 #148
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
  donderdag 17 december 2009 @ 15:23:22 #149
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_75731262
Hey!
Ik ben bezig met een mondeling voor te bereiden op basis van een krantenartikel, maar een klein stukje kom ik nu ff niet uit (beetje laat begonnen, dus misschien is het de stress )


Auf Kritik von Menschenrechtlern reagiert der Weißrusse, der Oppositionelle gern ins Gefängnis steckt, zwar nach wie vor allergisch. Schließlich gebe es "in Weißrussland etwas zu essen, die Menschen haben etwas anzuziehen. Bei uns lässt es sich leben." Doch dem Diktator dämmert, dass warme Wohnungen und geleckte Straßen den Menschen irgendwann nicht mehr ausreichen könnten. Warum also nicht mit ein paar Zahlen anfangen?
http://www.welt.de/politi(...)print=yes#reqdrucken

Heb geprobeerd een vertaalmachine te gebruiken of ik er dan meer van snap, maar dat werkt dus echt niet. Reageert die president nu met een stukje dat de oppositie graag in de gevangenis zit? Waar ze allergisch voor zijn? De rest kom ik helemaal niet uit wat er precies mee bedoelt word, ik kom op rare zinnen en vage verhaaltjes...

Iemand die me op weg kan helpen? Tnxs vast!
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
  donderdag 17 december 2009 @ 18:04:57 #150
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75737236
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:23 schreef Europees het volgende:
Auf Kritik von Menschenrechtlern reagiert der Weißrusse, der Oppositionelle gern ins Gefängnis steckt, zwar nach wie vor allergisch. Schließlich gebe es "in Weißrussland etwas zu essen, die Menschen haben etwas anzuziehen. Bei uns lässt es sich leben." Doch dem Diktator dämmert, dass warme Wohnungen und geleckte Straßen den Menschen irgendwann nicht mehr ausreichen könnten. Warum also nicht mit ein paar Zahlen anfangen?
http://www.welt.de/politi(...)print=yes#reqdrucken
Op kritiek van (of door) mensenrechtenactivisten reageert de Witrus, die oppositieleden graag in de gevangenis stopt, echter allergerisch, zoals gebruikelijk. Uiteindelijk is er “in Witrusland wat te eten, de mensen hebbn iets om aan te trekken. Bij ons laat men elkaar leven.’ Doch het daagt de dictator dat warme woningen en heel nette (te nette eigenlijk) straten op een zeker moment niet meer voldoende zullen zijn voor de mensen.

Waarom dus niet met een paar getallen beginnen?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')