abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78312043
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:51 schreef twentemeisje het volgende:
Jemig WE! Wat een klotezooi!

Het is eng hoeveel K&W'ers met eigen topic hun biezen hebben kunnen pakken het laatste half jaar...

Sterkte!
Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met het feit dat veel K&W'ers in de bouw werken. In de bouw is een ware slachtpartij aan de gang. Bij architectenbureau's is al ongeveer de helft van de functies verdampt en ik verwacht dat de aannemers het in 2010 ook bijzonder moeilijk krijgen. Tot op heden draaiden veel aannemers nog op bestaande opdrachten, maar dat droogt natuurlijk ook op. Misschien dat de architecten branche in de loop van 2010 weer een beetje opkrabbelt, maar ik zou m'n geld er niet teveel op inzetten.

Positieve kant: als je nu je huis wil laten verbouwen kan je een hele goede prijs krijgen, maar je moet wel oppassen dat je je betalingstermijnen e.d. goed in de gaten houdt!
pi_78317333
Balen! Sterkte ermee, en probeer er inderdaad het beste van te maken!
En anders word je toch gewoon kraker..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator maandag 22 februari 2010 @ 20:48:46 #103
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_78318856
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:51 schreef twentemeisje het volgende:
Jemig WE! Wat een klotezooi!

Het is eng hoeveel K&W'ers met eigen topic hun biezen hebben kunnen pakken het laatste half jaar...

Sterkte!
Het is inderdaad gewoon eng om te lezen, hoeveel mensen die toch allemaal in een andere willekeurige sector werken van de één of andere dag gewoon op straat staan

Maar het kan nooit zo donker zijn of het wordt altijd wel weer licht
pi_78319387
Oh, ik heb wel een hele positieve noot: ik heb via mijn baas wel een mooie bank weten te regelen! Nu die in m'n huiskamer staat is mijn huiskamer wel veel meer huiskamer... als je het nog kan volgen.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 09:57:29 #105
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_78513063
Succes WE ! !

Ik stond begin januari ook ineens op straat (reisbranche) maar heb sinds afgelopen dinsdag gelukkig weer een nieuwe baan
Weet hoe vervelend het is als je wel wat meer tijd hebt om te klussen maar geen geld meer... Erg frustrerend. Succes en hoop dat je snel weer meer inkomen hebt.
pi_78531825
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:59 schreef Walter-Ego het volgende:
Oh, ik heb wel een hele positieve noot: ik heb via mijn baas wel een mooie bank weten te regelen! Nu die in m'n huiskamer staat is mijn huiskamer wel veel meer huiskamer... als je het nog kan volgen.
Heb je de mogelijkheid om foto's te maken?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78537107
Balen van je baan Walter-Ego.
Ik had ook ooit een topic geopend. En mijn contract loopt per 1 april af. Dus ik ben ook op zoek naar een nieuwe baan. Zit nu al thuis i.v.m. gebrek aan werkzaamheden. Komt qua klussen wel goed uit voor mij, ben eindelijk weer wat aan het doen in huis. Ik overweeg zelfs als onervaren vrouw zijnde binnenkort sleuven te frezen en te gaan stuken.
pi_78541471
Nouja, ik heb het voordeel dat ik nog studeer en studiefinanciering heb en bijbaantjes voor 1 of 2 dagen per week zijn altijd wel te vinden. Ik heb alleen geen flauw idee wat ik anders zou willen doen dan in de bouw werken. Ik moet echt iets met bouwen doen, anders word ik denk ik diep ongelukkig met m'n werk. Overigens maakt het me verder niet echt uit wat voor werk ik in de bouw doe.

Overigens heb ik nu niet ineens veel tijd om te klussen. Ik heb mijn hele portfolio bijgewerkt (lees = opnieuw gemaakt) en ik heb het vrij druk met studie. Als ik zou willen kan ik daar een meer dan voltijd baan mee vullen. Op dit moment probeer ik juist zo min mogelijk stress en drukte op m'n hals te halen want ik heb geen zin om mezelf richting een burn-out te werken.

Foto's blijven altijd lastig omdat ik geen eigen camera heb. Ik ga mijn best doen. :p
pi_79010218
TVP voor die metamorfose van expeditkast! (Ideeeeee!!!!)
En voor nieuwe foto's!
Ben trouwens wel benieuwd waarom je ervoor gekozen hebt om niet een aparte slaapkamer te maken?!
Of staat dat in het eerste topic en ga ik dat zo dus nog lezen? => Ja dus! Snap t nu!

[ Bericht 3% gewijzigd door Leonietje83 op 11-03-2010 12:46:50 ]
pi_79044923
*kuch*

Niks gefabriceerd behalve een sneak preview op de inbouwkasten. Ik heb besloten om de inbouwkasten niet zelf te maken. Alles moet precies recht en passend zijn en daar heb ik niet het gereedschap, geduld, tijd en vaardigheden voor. Het schilderwerk wil ik wel zelf doen, maar dan wel met een goede basis van het timmerwerk. De financiën zien er iets beter uit, maar ik wil eerst een buffer opbouwen voordat ik weer verder ga klussen. Bovenstaand plaatje is hopelijk een goedmakertje.

Werkvolgorde:

- vloer leggen, schuren en opnieuw in de was zetten. Weet iemand of je oude waslagen altijd volledig moet verwijderen en zo ja, hoe je dat dan moet doen?
- alle inbouwkasten en radiatorombouwen laten maken, inclusief geintegreerde elektra voor PC/TV/bureaulampen/etc. (ergo, ingebouwde stekkerdozen in de inbouwkasten);
- beschadigingen in stucwerk wegwerken;
- al het schilderwerk: inbouwkasten en kozijnen in achtergevel schilderen, deuren nogmaals schilderen en het muur- en plafondschilderwerk waar nodig bijwerken;
- mooie foto's/fotocollages op canvas laten printen;
- meubels bij elkaar verzamelen/sparen en de boel inrichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Walter-Ego op 12-03-2010 13:09:19 ]
pi_79057080

Links (en op het plaatje in m'n vorige post) twee werkplekken: één computerwerkplek en één tekenwerkplek.
In het midden een radiator ombouw. Rechts naast de haard een TV-meubel met vakken voor haardhout en eventuele randapparatuur.

Tussen de haard en de inbouwkast komt een terugliggend randje in kleur RAL 7016. Hierdoor blijft het TV meubel net wat los van de haard, waardoor het twee aparte objecten blijven.

Voor de prints op de muren (naast de haard en in de nissen bij de werkplekken) zit ik te denken aan op maat gemaakte canvas doeken met foto's of illustraties erop (zodat ik ze ooit mee kan verhuizen, die krengen zijn duur!). Thema's architectuur en vintage films. De print naast de haard is bijv. een collage voor de film Metropolis door Boris Bilinsky. M.i. een prachtige grafische combinatie tussen architectuur en film. Ik had het plan om zelf een soortgelijke collage te maken, maar dit vind ik vanwege het historische karakter veel mooier! PS. Als iemand ooit de restored original version van Metropolis tegenkomt: geef een harde gil! Ik weet dat hij dit jaar in 'premiere' gegaan is, maar ik heb geen flauw idee of hij op DVD te verkrijgen is.

Een paar andere platen die ik heel mooi vind komen uit de eerste Dracula film met Bela Lugosi (1931):

't Is fijn om weer even aan het ontwerpen te zijn en ideeën te spuien.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:07:03 #112
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_79065398
kunnen de plaatjes niet lichter ??

zijn zo donker...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:43:40 #113
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79069095
Ooh, die plaat van Lugosi Hoe krijg je die op posterformaat?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_79081160
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:07 schreef BuupWerk het volgende:
kunnen de plaatjes niet lichter ??

zijn zo donker...
Welke plaatjes? Die van mijn huis of de posters? Misschien ligt het aan je monitor, want bij mij zijn ze wel vrij licht.
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:43 schreef wonderer het volgende:
Ooh, die plaat van Lugosi Hoe krijg je die op posterformaat?
Ik vind de bovenste plaat het mooist, maar ik weet helaas niet of die op posterformaat te krijgen is. De onderste plaat is een scene uit de film waarvan ik misschien een high res screencapture van kan maken. In alle gevallen gaat het een enorme zoektocht worden naar illustraties met een resolutie die hoog genoeg is dat ze mooi op groot formaat (ca. 2 x 2 meter!) geprint kunnen worden. Ik wil ook absoluut geen naad in het midden en dat gaat volgens mij ook nog wel een uitdaing worden...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:48:10 #115
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79081247
Ooh, ik dacht dat je ze al had... Dat wordt lastig, zeg... Maar ik ben heel benieuwd of je nog iets kunt vinden
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_79082488
Nee, had ik ze maar... Ik heb op Google de plaatjes opgezocht. Dat zijn natuurlijk allemaal hele lage resolutie plaatjes. Dat werkt prima op een scherm, maar voor een beetje kwaliteit print op posterformaat moet je een flinke resolutie hebben. Als ik uitga van 200 dpi moet de plaat 15.800 x 15.800 pixels zijn. :p
pi_79085038
Die metroolis afbeelding is erg gaaf!!! Nu maar de klus van het jaar verkiezing winnen he...
  zaterdag 13 maart 2010 @ 09:25:18 #118
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_79089205
Bij de hema kun je behang laten drukken met foto´s ??
bedoelde die renderingen...
pi_79163230
Behang laten drukken is m.i. geen optie. Ik vind het plakken van papier op een muur zo ongeveer het ergste wat je in een interieur kan doen, naast overal schrootjes timmeren. Bij behang krijg je ook vaak een naad te zien, wat ik ook niet bepaald fraai vind. Het worden wel grote prints: twee stuks van 1,9 x 1,5 meter en ééntje van 1,9 x 2,0 meter.

Ik vraag me trouwens ook af of andere mensen wel eens nagedacht hebben over hoe het is om een smiley te zijn? Het lijkt me best een gezellige boel als ik het bonte gezelschap zo zie.
pi_79169215

Heb je trouwens geen echte foto's van hoe het er nu bij je uitziet? Of heb je alleen maar die computergemaakte plaatjes?
pi_79170331
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:40 schreef Beijtje het volgende:

Heb je trouwens geen echte foto's van hoe het er nu bij je uitziet? Of heb je alleen maar die computergemaakte plaatjes?
Ik heb sinds mijn IKEA-kast project geen foto's meer genomen. Ik ben sindsdien ook niet veel verder gekomen, behalve wat schilderwerk van dorpeltjes en deuren.

En het is eigenlijk zo een puinhoop dat ik amper foto's durf te maken....
pi_79170574
Haha ok. Dan moet ik ff een oud topic van je gaan bekijken...
pi_79172210
Haha, ik heb er maar twee. Da's makkelijk en er staat een samenvatting in dit topic. Ik hoop niet dat ik net als sommige K&W'ers een hele rits topics nodig zal hebben. Aan de andere kant doen de mensen met veel topics ook iets meer dan ik (en ook meer dan alleen meer updates geven ).

Edit: ik ben ondertussen wat kleine klusjes aan het doen en het valt me op dat er wat scheurtjes in m'n stucwerk zitten en het stucwerk op sommige plekken begint te onthechten.... vervelend!
pi_79192889
O da's zonde! Zelf gestuct of laten doen?
pi_79193387
Ik heb het laten doen. Sowieso had het stucwerk van mij (achteraf) wel wat strakker gemogen. Maar oneffenheden zie je alleen als je er met je neus bovenop zit en ik ben wel een pietlut. Overigens valt het stucwerk niet van de muren af hoor. Het is slechts op enkele kleine stukjes gaan onthechten. Als het te erg wordt neem ik wel even contact met de aannemer op.
pi_79196240
Succes met je zoektocht! Dat zal niet meevallen denk ik Ga je er ook Bela Lugosi's Dead bij draaien?
Hoe heb je trouwens de 3d-afbeeldingen gemaakt?
pi_79199942
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 01:28 schreef -Marieke- het volgende:
Succes met je zoektocht! Dat zal niet meevallen denk ik Ga je er ook Bela Lugosi's Dead bij draaien?
Hoe heb je trouwens de 3d-afbeeldingen gemaakt?
Ik heb het nummertje even opgezocht: nee, die ga ik er niet bij draaien. Ik heb mijn punk, punkrock, rock'n'roll, heavy metal, ska, blues, swing, bluegrass, etc. al.

Het 3D model heb ik gemaakt in Sketchup en de renderingen zijn gemaakt met Kerkythea.
pi_79239381
Dan kan post-punk er ook nog wel bij
Je 3D-afbeeldingen zien er echt netjes uit! Ik had weleens dingen van Sketchup gezien, maar die zagen er lang niet zo goed uit
pi_80301972
Hoe gaat het daar nu? Maandje later, tijd voor update?
pi_80322738
Haha, ik ben nog even een financiële buffer op aan het bouwen, maar hervatting van het kluswerk zal (hopelijk) niet al te lang op zich laten wachten.

Ik zit op dit moment wel een beetje in dubio of ik niet mijn voor- en achtergevel en dak van de zomer moet isoleren. Dat kan me zo de helft van m'n stookkosten schelen (van 880 m³ per jaar naar ca. 440 m³ per jaar). Aan de andere kant kost me dat zo weer ¤1000 aan materiaal en stucwerk.... De terugverdientijd is dan 50 maanden. Tegen die tijd wil ik de verdieping er bovenop gebouwd hebben en dan heb ik niet heel veel meer aan m'n dakisolatie. Het warmteverlies via de gevel valt nog wel mee (in vergelijking met m'n dak). Maarja, het jeukt ook wel om het goed aan te pakken.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:31:44 #131
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_81136188
wanneer zijn er weer is nieuwe pics ??
pi_81139643
Knap staaltje opknap werk hoor. Was het eerst een huis van Mette wonen?
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 22:39:15 #133
92034 crew  Vonkenboer
pi_81520254
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Knap staaltje opknap werk hoor. Was het eerst een huis van Mette wonen?
Oef, ik weet het niet. Het was i.i.g. geen hele nette boel.

En Vonkie, de kluskriebels zijn zeker terug. Qua planning verwacht ik eind juni de vloer te gaan leggen. Dan is mijn financiële buffer als 't goed is weer groot genoeg (stomme gemeentelijke belastingen... ) en dan heb ik vooral ook weer tijd. Ik wil de verbouwing in 4 kleinere fases echt af gaan ronden. Deze zijn uiteraard allemaal afhankelijk van mijn budget en tijd. Volgend jaar moet ik afstuderen en één dag per week blijven werken.

1. Het leggen van de vloer (incl. schuren en waxen);
2. Het (laten) maken van alle inbouwkasten en plinten;
3. Al het schilderwerk afronden;
4. Laatste details afronden.
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:37:56 #135
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_81991254
Ej Walter, dat project waaraan je hebt gewerkt wat ook op tv geweest is staat in de 101 woonideeen van deze maand !!
  zondag 30 mei 2010 @ 13:22:10 #136
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_82096828
Een tvp voor de keuken, mijn zus wil ook een zwarte ikea keuken op dezelfde manier gebruiken. Vind jouw idee van de onderkastjes boven om dezelfde diepte te krijgen een hele goede, ga ik zeker aan haar laten zien.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_82097950
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:22 schreef SV-tje het volgende:
Een tvp voor de keuken, mijn zus wil ook een zwarte ikea keuken op dezelfde manier gebruiken. Vind jouw idee van de onderkastjes boven om dezelfde diepte te krijgen een hele goede, ga ik zeker aan haar laten zien.
Hou er wel rekening mee dat je niet te lang moet zijn als je de kastjes zoals in mijn keuken uit wil laten lijnen. Ik ben zelf ca. 1.71 m lang en kan er prima in koken. Als je echter 1.80 m lang bent, zijn de bovenkastjes net iets te laag. Je kan de kastjes natuurlijk iets hoger hangen, maar dan lijnen de kastjes niet zo netjes meer uit.
pi_82098643
Dan zijn er eventueel nog bovenkasten van 60cm diep in een hoogte van 57 of 35cm ipv 70cm (onderkast)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 30 mei 2010 @ 14:54:14 #139
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_82100491
@Walter-ego: Dank voor de tip, maar gelukkig is m'n zus niet langer dan 1.60m dus dat moet goed komen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 13 oktober 2010 @ 01:36:48 #140
66083 Platina
78th Element
pi_87483629
Heb het topic net even doorgelezen, hoe staat het er op dit moment voor? Nog foto's gemaakt?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:57:47 #141
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_87487165
foto'ssss
  Moderator woensdag 13 oktober 2010 @ 19:13:50 #142
92034 crew  Vonkenboer
pi_87505575
Poeh, dat is een kick van een goed topic wat al even dood is gebloed !
Ben wel ernstig nieuwsgierig of er al vorderingen zijn !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')