abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70515857
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zal kijken of het proefschrift ergens te vinden zal zijn....
quote:
Persoonlijke beweegredenen bestuurders bepalend voor samenwerking

Dubbelpromotie Wilfrid Opheij en Edwin Kaats over samenwerking organisaties

Persoonlijke beweegredenen zijn doorslaggevend voor bestuurders om samenwerkingsverbanden aan te gaan met andere organisaties. Rationele, bedrijfskundige motivaties spelen slechts een beperkte rol, ontdekten Wilfrid Opheij en Edwin Kaats. Zij promoveren vrijdag 25 april gezamenlijk aan de Universiteit van Tilburg.

In hun werk als organisatieadviseurs zagen Opheij en Kaats vaak dat bestuurders een cruciale rol speelden bij het aangaan, vormen, in stand houden en beëindigen van strategische samenwerkingsverbanden. De bestuurders handelden weliswaar vanuit het belang van hun organisatie, maar leken ook nadrukkelijk zelf een actor van betekenis te zijn. Reden voor het tweetal om samenwerkingsverbanden wetenschappelijk te onderzoeken, niet vanuit een economische, organisatiedeskundige of bestuurskundige invalshoek, maar met een sterke focus op de actor: de bestuurder.

Opheij en Kaats ondervroegen ruim vijftig bestuurders uit de zorg en de 'gebouwde omgeving' met een reputatie op het gebied van samenwerken. Ze gingen langs bij zorgaanbieders, zorgverzekeraars, woningbouwcorporaties, projectontwikkelaars, bouwondernemingen en bestuurders bij gemeente en provincie.

Uit hun onderzoek concludeerden Opheij en Kaats dat persoonlijke beweegredenen en eigenbelang van bestuurders een zeer belangrijke rol spelen in samenwerkingsverbanden. Het gaat dan om beweegredenen als macht, de beste willen zijn, autonomie, engagement, angst, spijt, vertrouwen en persoonlijke 'klik'. De persoon en functionaris zijn feitelijk niet te scheiden. Zij steken hun energie in de initiatieven die hen aanspreken, met mensen met wie het klikt. Wel of niet in een alliantie of netwerk stappen wordt maar voor 15% bepaald door rationele argumenten, doorslaggevend zijn beweegredenen als: "Ik vind het 'belangrijk', 'innovatief', 'maatschappelijk relevant' of 'leuk'". De rationele argumenten worden vooral gebruikt in presentaties naar buiten toe.

Adviseren
Voor de adviespraktijk betekent dit dat een advies pas betekenis krijgt als het rekening houdt met de beweegredenen van de sleutelpersonen in het samenwerkingsverband en hun onderlinge interactie. Bestuurders zouden een aantal rollen goed moeten kunnen vervullen, zoals die van 'verbindende strateeg', 'schakelende zingever of 'charmante verleider'. Aansluiten bij de persoonlijke drijfveren van bestuurders verhoogt volgens de promovendi de kans op een succesvolle samenwerking.

Wilfrid Opheij (1960, Maastricht) en Edwin Kaats (1963, Soest) werken bij adviesbureau Twynstra Gudde. Opheij studeerde bouwkunde aan de TU Eindhoven en bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij heeft 20 jaar advieservaring en is partner bij Twynstra Gudde. Kaats studeerde sociale geografie aan de Universiteit Utrecht en logistiek management aan de TiasNimbas Business School in Tilburg. Samen met Philip van Klaveren publiceerden zij in 2005 Organiseren tussen organisaties, inrichting en besturing van samenwerkingsverbanden.

Noot voor de pers
Wilfrid Opheij en Edwin Kaats promoveren op vrijdag 25 april 2008 om 10.15 uur in de Aula van de Universiteit van Tilburg. Titel proefschrift: Bestuurders zijn van betekenis - Allianties en netwerken vanuit bestuurlijk perspectief. Promotoren: prof. dr. Arie de Ruijter en prof. dr. Schoemaker. Journalisten kunnen een exemplaar van het proefschrift opvragen bij de afdeling Voorlichting en Externe Betrekkingen van de UvT, tel. 013 - 466 2000, e-mail: persberichtuvt@uvt.nl . Wilfrid Opheij is bereikbaar op tel: 06 - 5338 5283 of wop@tg.nl ; Edwin Kaats is bereikbaar op tel: 06 - 5357 6862, email: ekt@tg.nl . Meer persberichten van de UvT staan op www.uvt.nl/persberichten .
pi_70516552
Ik lees dat dit onderzoek in deze draad volledig off-topic is. Merendeel richt zich op overheid en semi-overheid (langzaamaan is EG met zijn inbreng de markt onbedoeld aan het promoten...) en de markt die erbij zit komt op mij ook over als kleinere bedrijven.

Overigens is het logisch dat bij zaken waar je dicht op het vuur zit rationele argumenten minder meedoen.

Dat is zoiets als het verschil tussen zeggen dat je geen economische vluchtelingen wil en ze dus wil uitzetten en daarwerkelijk de persoon die uitgezet wordt in de ogen kijken en hem vertellen dat hij op moet rotten.

Of het eten van lamsvlees, of van te voren even het lam uitkiezen en dood laten maken... Dat soort zaken. Distance is daarom erg belangrijk en een goed CEO heeft ook distance.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70517031
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:43 schreef DS4 het volgende:
Ik lees dat dit onderzoek in deze draad volledig off-topic is. Merendeel richt zich op overheid en semi-overheid (langzaamaan is EG met zijn inbreng de markt onbedoeld aan het promoten...) en de markt die erbij zit komt op mij ook over als kleinere bedrijven.

Overigens is het logisch dat bij zaken waar je dicht op het vuur zit rationele argumenten minder meedoen.

Dat is zoiets als het verschil tussen zeggen dat je geen economische vluchtelingen wil en ze dus wil uitzetten en daarwerkelijk de persoon die uitgezet wordt in de ogen kijken en hem vertellen dat hij op moet rotten.

Of het eten van lamsvlees, of van te voren even het lam uitkiezen en dood laten maken... Dat soort zaken. Distance is daarom erg belangrijk en een goed CEO heeft ook distance.
Dat laatste is zeker waar.
Ik ben dit topic begonnen over bedrijfsgoddelijken, dat is waar. Meer en meer is het gaan schuiven in de richting van bestuurders in het algemeen.

En ja, die tref je helaas aan bij zowel overheid als in de private sector.

Ik heb sowieso een hekel aan dat soort volk. Ze voelen zich boven iedereen en alles verheven. Het zijn onovertroffen ego's.

Ik heb meerdere regelrechte psychopaten getroffen. Vreselijke lui, die je werkelijk niemand gunt.

Ik sprak afgelopen zondag nog met een vriend over dat soort lui. We waren het eens dat bedrijven zich meer en meer ontpoppen in regelrechte mammonkerken, waar iedere redelijke verhouding tussen verschillende echelons ver te zoeken is. Het bedrijfsleven voorop is verworden tot een broedplaats van zonnekoningen die alleen zichzeff belangrijk vinden...

Ik vind de conclusies van dat promtie duo niet eens zo slecht als uitgangspuntdat het in de private sector niet anders hoeft te zijn.

Met dit laatste kan ik ook uit ervaring spreken. Ooit bij de semie-verheid gewerkt en daar was het ook een gruwel.....aan management-ellede.

Hoe eerder de beroepsgroep wordt ge-elimineerd des te beter het voor iedereen zal zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door EchtGaaf op 30-06-2009 16:05:48 ]
pi_70517338
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een heleboel huilie
Wat loop je nou dom te balken nog steeds? De manier waarop jij generaliseert is net zo erg als ik zou roepen dat arbeiders dom volk zijn die stinken.

Dude, niemand in Nederland dwingt jou om te gaan werken voor mensen die je niet bevallen, doe dat dan ook niet, en hou op met klagen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_70517397
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat loop je nou dom te balken nog steeds? De manier waarop jij generaliseert is net zo erg als ik zou roepen dat arbeiders dom volk zijn die stinken.

Dude, niemand in Nederland dwingt jou om te gaan werken voor mensen die je niet bevallen, doe dat dan ook niet, en hou op met klagen.
En jij hebt nog steeds niet door dat overal hetzelfde verhaal is

De keuzevrijheid die jij steeds aanhaalt is maar zeer betrekkelijk..
pi_70517453
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:22 schreef fajaro het volgende:

[..]

[..]
Het is eigenlijk terug te voeren op management ellende.

Op te lossen door dit soort poppenkast gewoon uit te roeien. Scheelt miljarden.
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 16:10:25 #257
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70517474
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:05 schreef raptorix het volgende:
En hij werkt ook nog eens in een sector die 0,0 werkloosheid kent. Hij heeft het werk voor het uitzoeken.
Carpe Libertatem
pi_70517543
EG heb je al een baan?
pi_70517939
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:10 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En hij werkt ook nog eens in een sector die 0,0 werkloosheid kent. Hij heeft het werk voor het uitzoeken.
Ik ben niet hypocriet die alleen aan zichzelf denkt.
pi_70518183
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is waar, je steekt liever je energie in het kankeren op mensen die wel wat voor zichzelf doen
pi_70518438
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is eigenlijk terug te voeren op management ellende.

Op te lossen door dit soort poppenkast gewoon uit te roeien. Scheelt miljarden.
Ik werk anders voor een prima management, ze werken hard, ze belonen me goed, en ze zeuren niet zoals jou.
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 16:47:36 #262
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70518555
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je doet niet alles en al je dwangmatige herspenspinsels hebben alleen op jezelf betrekken. Je wil alles verbieden wat jou persoonlijk niet aanstaat.

Je spoort gewoon echt niet.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 16:50:50 #263
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70518648
Oh en EG. Vandaag ben ik mijn tweede bedrijf begonnen. Op naar meer absurdhoge beloningen voor Appeltje.
Carpe Libertatem
pi_70519226
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Meer en meer is het gaan schuiven in de richting van bestuurders in het algemeen.

En ja, die tref je helaas aan bij zowel overheid als in de private sector.

Ik heb sowieso een hekel aan dat soort volk. Ze voelen zich boven iedereen en alles verheven. Het zijn onovertroffen ego's.

Ik heb meerdere regelrechte psychopaten getroffen. Vreselijke lui, die je werkelijk niemand gunt.

Hoe eerder de beroepsgroep wordt ge-elimineerd des te beter het voor iedereen zal zijn.
Goed, jij meent dus dat thans de draad gaat over jouw persoonlijke haat jegens alls bestuurders. En dat we zonder bestuurders verder moeten.

Het spijt me voor je, maar dan is de draad dus dood. Jouw persoonlijke afkeer leent zich niet voor discussies en interesseert werkelijk niemand wat. Het idee om zonder bestuurders verder te gaan is bespottelijk.

Einde.
pi_70540327
Helemaal zonder zal helaas nooit lukken. Ik ben wel overtuigd dat er veel te veel van die lui rond lopen. Laten we eens beginnen met de helft.

Overtuigd dat er veel te veel echelons worden gecreeerd in organisaties om bobo"s een plek te geven. Poppenkast
pi_70540344
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:50 schreef Boze_Appel het volgende:
Oh en EG. Vandaag ben ik mijn tweede bedrijf begonnen. Op naar meer absurdhoge beloningen voor Appeltje.
Wat voor bedrijf
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 11:19:12 #267
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70540718
Ik ben het met DS4 eens dat je wel nu eens keer moet beginnen met het scheiden van de (semi) overheidsinstellingen en de private bedrijven.

Het is niet 1 geheel die samen te vegen is.
Carpe Libertatem
pi_70543787
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Helemaal zonder zal helaas nooit lukken. Ik ben wel overtuigd dat er veel te veel van die lui rond lopen. Laten we eens beginnen met de helft.

Overtuigd dat er veel te veel echelons worden gecreeerd in organisaties om bobo"s een plek te geven. Poppenkast
Heb je er last van? Zoja begin gewoon een cooperatie, heb je het heft samen met de gebruikers in eigen hand.
pi_70547158
http://www.telegraaf.nl/b(...)in-top__.html?p=18,2

Zie hoe topsalarissen een bom leggen onder het systeem. Strak te weinig donorbloed.
pi_70547250
Het openbaar maken van de salarissen heeft een bom gelegd onder het systeem...
pi_70547319
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:39 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)in-top__.html?p=18,2

Zie hoe topsalarissen een bom leggen onder het systeem. Strak te weinig donorbloed.
Zucht je snapt het maar niet he? De uitwassen waar jij elke keer mee komt, zijn keer op keer door overheden gerunde of ondersteunde organisaties, organisaties die helemaal niet marktconform hoeven te werken (als er niet genoeg geld is vragen we gewoon meer!), is het nou echt zo moeilijk te begrijpen? Of klaag je ook over top salarissen bij bijvoorbeeld google of microsoft? Vreemd genoeg verdienen die miljarden, maar staan al jaren in de topnoteringen van meest prettige bedrijven om te werken.
pi_70573089
Ik zie niet in waarom private ondernemingen topsalarissen uitbetalen omdat de overheid daar een aanleiding voor geeft.....
pi_70593149
http://www.telegraaf.nl/d(...)aribas__.html?p=24,1

Moet je als gewone man in een normaal vak falen en ontslagen worden, dan kom je daarin nooit meer aan de slag. Die lui dus wel, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is

Kwaliteiten tellen niet. Prestaties tellen niet.
Alleen vriendjespolitiek.
pi_70732870

[ Bericht 100% gewijzigd door EchtGaaf op 08-07-2009 22:39:34 ]
pi_70733176
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)aribas__.html?p=24,1

Moet je als gewone man in een normaal vak falen en ontslagen worden, dan kom je daarin nooit meer aan de slag. Die lui dus wel, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is

Kwaliteiten tellen niet. Prestaties tellen niet.
Alleen vriendjespolitiek.
Grappig, je eigen bron geeft het al aan:
quote:
AMSTERDAM - Michel Tilmant, de eerder dit jaar opgestapte topman van bankverzekeraar ING, is door de Belgische regering naar voren geschoven als lid van de raad van bestuur bij de Franse bank BNP Paribas.
Dat meldt de Belgische krant De Tijd.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:37:43 #276
93664 waht
Mushir
pi_70733197
quote:
Michael Jackson werd marktconform beloond. Z'n "talent" werd gewaardeerd naargelang de welwillendheid van mensen om ervoor te betalen. Niet door de overheid.

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_70733318
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:37 schreef waht het volgende:

[..]

Michael Jackson werd marktconform beloond. Z'n "talent" werd gewaardeerd naargelang de welwillendheid van mensen om ervoor te betalen. Niet door de overheid.

Weet ik. Maar bij hem is de uitwerking wel terecht. Dit is echt talent.

Ik ben nooit tegen beloning van talent geweest.

Mijn punt dat managers worden overbetaald, blijft gewoon overeind. Als Michael slecht zou presteren zou die niet betaald worden. Terwijl managers worden beloond als ze falen. ...
pi_70734236
Vanavond grote herdenking. Zal het een open kist zijn?
http://www.tmz.com/2009/07/07/michael-jacksons-grand-farewell/
pi_71278305
Oprotpremie van 50 miljoen. Voor het leveren van een superprestatie??

Hoe verrot kan het zijn ?
pi_71278661
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Hoezo verrot ? Heb jij het personeelsdossier gezien ?

Misschien is het wel gewoon de kantonrechtersformule ? Dus hoog salaris, hoge leeftijd, en groot aantal dienstjaren kun je uitkomen op 50 miljoen ?

Is dus net zo veel of weinig als jij of ik zouden krijgen...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71279313
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik neem aan dat je het over Wiedeking hebt. Ik vind het ook een absurd bedrag, want hij zal ook wel een goed jaarsalaris hebben gehad, gedurende 16 jaar. Maar eerlijk is eerlijk, onder zijn leiding is Porsche van een bijna failliet bedrijf weer een bloeiend bedrijf geworden. Jammer dat hij samen met de financiële topman zijn hand overspeelde.
pi_71279659
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:20 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over Wiedeking hebt.
Yep.
quote:
Ik vind het ook een absurd bedrag, want hij zal ook wel een goed jaarsalaris hebben gehad, gedurende 16 jaar. Maar eerlijk is eerlijk, onder zijn leiding is Porsche van een bijna failliet bedrijf weer een bloeiend bedrijf geworden. Jammer dat hij samen met de financiële topman zijn hand overspeelde.
Eind goed, al goed? En dan 50 miljoen meekrijgen. Gelukkig vind je het ook een absurd bedrag.
pi_71279684
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoezo verrot ? Heb jij het personeelsdossier gezien ?

Misschien is het wel gewoon de kantonrechtersformule ? Dus hoog salaris, hoge leeftijd, en groot aantal dienstjaren kun je uitkomen op 50 miljoen ?

Is dus net zo veel of weinig als jij of ik zouden krijgen...

Kantonrechterformule? Geloof jij dit echt??
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 11:35:36 #284
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71279810
Over wie hebben we het?
Carpe Libertatem
pi_71279872
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:35 schreef Boze_Appel het volgende:
Over wie hebben we het?
Directeur van Porsche.

En het wordt weer volgeblaat over schande etc. zonder dat men van de hoed en de rand weet.
pi_71279929
Ah ja, cijfertjes. Cijfertjes zonder context, iets waar EG helemaal op geilt.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 11:51:38 #287
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71280305
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Directeur van Porsche.

En het wordt weer volgeblaat over schande etc. zonder dat men van de hoed en de rand weet.
Een directeur van luxe auto's die veel geld krijgt, wat een schande!
Carpe Libertatem
pi_71297036
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:

Eind goed, al goed? En dan 50 miljoen meekrijgen. Gelukkig vind je het ook een absurd bedrag.
Hij verdiende inmiddels 80 mio per jaar. Gelet op zijn dienstjaren heeft hij dus minder gekregen dan een normale werknemer in NL zou krijgen. En jij vind de kantonrechtersformule nog karig ook!

Waarom deze man weg is? Twee belangrijke zaken.

1. een uitspraak van het HvJEG waardoor een beschermingscontructie van VW overeind bleef, waarbij je je ernstig mag afvragen of dat terecht was.

2. een familieruzie tussen Ferdinand Piëch en Wolfgang Porsche. Piëch had de zaak kunnen redden, maar koos ervoor om Wolfgang Porsche een hak te zetten omdat zijn droom (CEO worden van Porsche) indertijd was gedwarsboomd.

Kortom: Wiedeking moest weg vanwege met name zaken die hij niet kon beïnvloeden en die de grootaandeelhouders (de eigenaren dus!) zelfs hebben opgeroepen.

Dat neemt niet weg dat ik van mening ben dat hij een inschattingsfout heeft gemaakt en Porsche in een staat heeft gebracht waarin het kon worden overgenomen. Maar de schuldvraag ligt met name bij ruzieënde aandeelhouders.

En draai dat eens naar een werknemer. Dan zou jij er schande van spreken dat iemand maar 5/8e van een jaarsalaris mee zou krijgen.
pi_72003845
http://www.ad.nl/economie(...)html?pageNavType=all

Ed Nijpels in het zadel gehesen bij ABP

1 Je hoeft geen kennis van zaken (idg pensioenen) te hebben

2 De functie is te doen met niet minder dan 25 bijbanen

Je moet als jan lul maar solliciteren op een baan zonder relavante kennis....

Ons kent ons, the old boys hebben hun werk weer geweldig gedaan.

Hoeveel aan bonussen is weer in het vooruitzicht gesteld
pi_72004399
Wat heeft dit nu weer te maken met CEO's? Je misbruikt je eigen draadje weer eens met off-topic geneuzel.
pi_72004470
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:08 schreef DS4 het volgende:
Wat heeft dit nu weer te maken met CEO's? Je misbruikt je eigen draadje weer eens met off-topic geneuzel.
Heel veel. In het bedrijfsleven werkt het nl. precies zo!
pi_72004578
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
In het bedrijfsleven werkt het nl. precies zo!
Je hebt zelf ooit een link gegeven waaruit het tegendeel bleek. Maar jij bent niet geïnteresseerd in feiten... jij bent geïnteresseerd in klagen. Dat is alles wat je doet: klagen. Hollander!
pi_72004673
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt zelf ooit een link gegeven waaruit het tegendeel bleek. Maar jij bent niet geïnteresseerd in feiten... jij bent geïnteresseerd in klagen. Dat is alles wat je doet: klagen. Hollander!
Poppenkast tref je zowel in het bedrijfsleven aan als bij overheid. De mechanismen zijn identiek...

Gewoon klassemaatschappij

Iedereen gelijke kansen? Forget it!
pi_72004932
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

Iedereen gelijke kansen? Forget it!
Dat klopt. Niet iedereen heeft gelijke kansen. Als je met een IQ van 80 wordt geboren kun je ook vergeten dat je die leuke studie kan volgen die jij hebt mogen volgen. Dan kunnen we twee dingen doen: 1. accepteren dat er verschillen zijn. 2. de persoon die het minst kan als norm nemen en iedereen verbieden om datgene te doen wat buiten die norm valt.

Ik vind optie 2 idioot en kies dus voor optie 1.
pi_72005083
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat klopt. Niet iedereen heeft gelijke kansen. Als je met een IQ van 80 wordt geboren kun je ook vergeten dat je die leuke studie kan volgen die jij hebt mogen volgen. Dan kunnen we twee dingen doen: 1. accepteren dat er verschillen zijn. 2. de persoon die het minst kan als norm nemen en iedereen verbieden om datgene te doen wat buiten die norm valt.

Ik vind optie 2 idioot en kies dus voor optie 1.
Ik geloof niet dat bij ABP iemand is gekozen met de beste kwaliteiten....Want dan neem je teniminste iemand die van pensioenen meer kaas heeft gegegeten, laat staan dat je iemand neem die grossiert met banen...

Gewoon de ons-kent-ons factor, dat in de top gewoon de doorslag geeft. Het feit dat dus NIET naar capaciteiten wordt gekeken....Dat bedoel ik met geen gelijke kansen voor iedereen.

Maar klasse geeft doorslag. Bah.
pi_72005179
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik geloof niet dat bij ABP iemand is gekozen met de beste kwaliteiten....
Vast niet. Het is geregeld door de politiek. Dezelfde politiek die jij wil laten ingrijpen bij het bedrijfsleven. Begin je nu in te zien dat dat nooit wat wordt?
pi_72005457
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vast niet. Het is geregeld door de politiek. Dezelfde politiek die jij wil laten ingrijpen bij het bedrijfsleven. Begin je nu in te zien dat dat nooit wat wordt?
Misschien door een meerderheid van SP en PVV op dit punt

Valt best wat te regelen om een een einde te maken aan de regentencultuur Want daar zit het geneuk
pi_72005760
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:

PVV
Club vol met baantjesjagers... Je bent echt naïef...
pi_72005853
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat bij ABP iemand is gekozen met de beste kwaliteiten....Want dan neem je teniminste iemand die van pensioenen meer kaas heeft gegegeten, laat staan dat je iemand neem die grossiert met banen...
Op dat niveau kies je iemand met bestuurlijke kwaliteiten en een goedgevulde telefoonklapper. Voor de pensioen technische invulling heeft men bij het ABP een directie en een stafafdeling. Het bestuur is alleen voor de grote lijnen.
pi_72006236
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Op dat niveau kies je iemand met bestuurlijke kwaliteiten en een goedgevulde telefoonklapper. Voor de pensioen technische invulling heeft men bij het ABP een directie en een stafafdeling. Het bestuur is alleen voor de grote lijnen.
Wat kan er dan zo moeilijk zijn aan zo'n baan als je anderen het werk laat doen

enne dit: was het onstaan van de kredietcrisis ook niet deels veroorzaakt omdat CEO's gewoon niet WISTEN wat erf allemaal afspeelde?

En ook: ook in "grote lijnen" moet je echt wel wat kennis hebben. Dat is ook heel wat anders dan helemaal geen kennis.

Dit voorval is net zo onbegrijpelijk als destijds met Annemarie Jorritsma die minister van EZ kon worden (met middelbare meisjesschool?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')