He Bobmans!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:18 schreef BobdeStreamer het volgende:
Voorselectie begint al met onzin brieven eruit te gooien.
Maar wat heeft een kandidaat eraan om zijn privéleven op straat te gooien. Vervolgens afgebrand te worden door de kijker en niet mee mogen doen aan the Bunker?
Het állereerste gesprek moet niet on stream lijkt me.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:39 schreef Gert het volgende:
[...]
Een idee dat genoemd werd en wat ik heel leuk vindt: als kijker mee mogen selecteren wie er in TBO2 gaat komen.
Bijvoorbeeld 2x3 dagen met 6 deelnemers, er gaan er in totaal 8 door en wij bepalen wie. Dit kan deels bepaald worden door ze opdrachten te laten doen.
Ook mogen ze zichzelf op andere manieren promoten natuurlijk.
Online zetten van screening movies is een optie! No problemo!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:23 schreef Gert het volgende:
Effe een crosspost dan maar:
[..]
Het állereerste gesprek moet niet on stream lijkt me.
Dat is gewoon niet handig, omdat een kandidaat dan niet vrijuit kan praten (en bijvoorbeeld sneller een alcoholverleden zal verzwijgen)
Je geeft van tevoren, bij de eerste uitnodging, aan dat als ze door de voorselectie komen, er een tweede selectie plaats zal vinden door de streamers.
De één zal zich willen bewijzen door met dramatische levensverhalen te komen, de ander door voortdurend haar tieten te laten zien. Mag allemaal.
Pax? Bedoel je daar een potentiële overlever mee?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef enjoybram het volgende:
Online screening ok:
1) 4 x voorselectie van per keer 8 pax
Ah OK, niet live dus. En evt met enige edit. Tuurlijk, dat kan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:27 schreef enjoybram het volgende:
[..]
Online zetten van screening movies is een optie! No problemo!
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:23 schreef Gert het volgende:
Je geeft van tevoren, bij de eerste uitnodiging, aan dat als ze door de voorselectie komen,
er een tweede selectie plaats zal vinden door de streamers.
De één zal zich willen bewijzen door met dramatische levensverhalen te komen,
de ander door voortdurend haar tieten te laten zien. Mag allemaal.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:27 schreef enjoybram het volgende:
Online zetten van screening movies is een optie! No problemo!
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:40 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
[..]
Zo dat lijkt me leuk om te volgen.
Bram,quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:03 schreef BobdeStreamer het volgende:
[..]
Bram,
Ik probeer de interactieve discussie naar een hogere moraliteit te brengen.
Bobquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:03 schreef BobdeStreamer het volgende:
[..]
Bram,
Ik probeer de interactieve discussie naar een hogere moraliteit te brengen.
Ja mooi hequote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:09 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Bobdat lukt aardig met die avatar
![]()
Overigens weet eenieder die iets meegekregen heeft van TBO1 wel dat je toch wel afgebrand wordt als je onstream bent...
Zij het niet door een eventuele "jury" (à la Idols, idee?) dan wel door de streamers
![]()
Dus dat weten de kandidaten van tevoren en zijn zich daar hopelijk ook van bewust op dat moment
Daar komen we de zomer wel mee door.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:23 schreef Gert het volgende:
Effe een crosspost dan maar:
[..]
Het állereerste gesprek moet niet on stream lijkt me.
Dat is gewoon niet handig, omdat een kandidaat dan niet vrijuit kan praten (en bijvoorbeeld sneller een alcoholverleden zal verzwijgen)
Je geeft van tevoren, bij de eerste uitnodging, aan dat als ze door de voorselectie komen, er een tweede selectie plaats zal vinden door de streamers.
De één zal zich willen bewijzen door met dramatische levensverhalen te komen, de ander door voortdurend haar tieten te laten zien. Mag allemaal.
Toch vermoed ik dat tijdens de vakantie op een Grieks eiland me niet kan inhoudenquote:
Wel lief dat je niets zei van "ik vindt".quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:22 schreef BobdeStreamer het volgende:
[..]
Ja mooi he, ik noem het de Bron
Feit. Maar levert saaie streams op waarschijnlijk. Aan de andere kant wel een betere kans voor de kandidaat om zich te bewijzen als zijnde 'Bunkerwaardig', zowel voor de streamer als voor zichzelf.quote:Als je een prestatie geleverd hebt, zoals 24 uur in the Bunker. kan een kandidaat zeggen dat die dat heeft gedaan en desondanks afgewezen is.
Geweldige streams en als resultaat mooie én interessante mensen in de Bunker. Beetje klote voor de kandidaat, maar van tevoren rekening mee gehouden door de persoon in kwestie.quote:Anders is het als je in 1 uur puur op uiterlijk en antwoorden wordt afgewezen...
Als daar aanleiding toe is: zeker!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:59 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Toch vermoed ik dat tijdens de vakantie op een Grieks eiland me niet kan inhouden
en op zoek naar een internetcafe ga om The Bunker 2 voorbereidingen te volgen,
tenminste wanneer er plek is.![]()
[ afbeelding ]
.
P.s modjes dus het sub-forum The Bunker2 gaat eventueel eerder open ?
wie is Retsina?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:08 schreef Gert het volgende:
[..]
Als daar aanleiding toe is: zeker!
En niet gaan bunkeren op een Grieks eiland! Met een brommer rondjakkeren en retsina slempen! (in die volgorde, of laat die retsina ook maar zitten, brrr).
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:59 schreef tuinfluiter het volgende:
P.s modjes dus het sub-forum The Bunker2 gaat eventueel eerder open ?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:08 schreef Gert het volgende:
Als daar aanleiding toe is: zeker!
En niet gaan bunkeren op een Grieks eiland! Met een brommer rondjakkeren en retsina slempen!
(in die volgorde, of laat die retsina ook maar zitten, brrr).
Onder druk van camera's ben je sneller geneigd tot antwoorden terwijl je dat misschien niet in de openbaarheid wil bijv. "Heb je wel eens sex met een man gehad?"quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:18 schreef Peter6000 het volgende:
Het dilemma uit de OP wat betreft wel en niet te vragen zie ik niet zo: medische zaken en strafrechterlijke zaken niet on stream (kan kandidaten ook na de Bunker beschadigen, als dat openbaar is), en verder kan alles gewoon on stream.
Ze kunnen zelf besluiten er wel of niet op te antwoorden.
Dat zou kunnen of een 50/50 streamers/jury.quote:Maar hoe wil je die screenstreams (mooi woord) betalen?
Gaat dat ook met credits?
Want dan heb je kans dat er een Pim in komt, die er door zijn achterban wordt ingestemd, terwijl iemand met potentie (zoals Bobby) afvalt bij gebrek aan achterban.
Waarom niet? is grappigquote:En mag een kandidaat zich bij een eventuele DBO3 opnieuw aanmelden na afwijzing tijdens de screenstreamdag?
Goedievenink!!.eff Holland got talent gekeken.Retsina is Griekse wijn,met sterke houtsmaak..Welke houtsoort weet ik niet meerquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
wie is Retsina?![]()
vergeef me, het ligt vast aan het weer, wekt bepaalde stemmingen op![]()
Hars-smaak!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:06 schreef mooiiiiii het volgende:
[..]
Goedievenink!!.eff Holland got talent gekeken.Retsina is Griekse wijn,met sterke houtsmaak..Welke houtsoort weet ik niet meer
En dan hebben we ook nog Metaxa,!een drank/ wijn cursus voor eventuele kandidaten is ook leuk.Dus wat is de wijn en andere "drank" kennis van de deelnemers.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Hars-smaak!
Maar het is oók een geil lekker wijf (in Mera's zomeravondgedachten)
Sorry Bob! Mijn topic wat doe je.
Kun je je vinden in
1) eerste gesprek niet live maar (evt geëdit) wel op internet
2) voorrondes waarbij de kijker beslist welke deelnemers er dóór gaan
3) finale, waarbij de afgevallen deelnemers achter de hand gehouden kunnen worden voor het geval er een overlever al vroeg in het spel besluit dat het mooi geweest is. Waarbij uiteraard weer gestemd mag worden wié van de afvallers er in mag, en eventueel zelfs óf er überhaupt een afvaller in mag (maar daar loop je tegen de grenzen van kijkersinvloed aan denk ik, omdat geen nieuwe deelnemer hoogstwaarschijnlijk minder stem-inkomsten betekent)
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:18 schreef BobdeStreamer het volgende:
Voorselectie begint al met onzin brieven eruit te gooien.
Maar wat heeft een kandidaat eraan om zijn privéleven op straat te gooien. Vervolgens afgebrand te worden door de kijker en niet mee mogen doen aan the Bunker?
dat is wel tegen de geest van 'alles transparant'quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Ah OK, niet live dus. En evt met enige edit. Tuurlijk, dat kan.
En de WC-camera staat ook niet online, is dát nou transparant!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat is wel tegen de geest van 'alles transparant'
Je zou voor een oplossing kunnen kiezen waarbij de filmpjes integraal beschikbaar worden gesteld, op enkele standaard gespreksonderdelen na die voor álle kandidaten offstream gebeuren. Daarmee voorkom je dat er van de ene kandidaat een "mooier filmpje" wordt gemaakt dan van de andere.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:44 schreef Maanvis het volgende:
natuurlijk.. eerst de 'verplichte zaken' offstream en daarna alles live. maar geen geëditte filmpjes, daarbij krijg ik teveel het 'take me out' idee.
mbt het stemmen .. geef de mensen de plus en de minknopjes, maar laat ze 1x stemmen of ze iemand d'r in willen hebben of niet.
Het juryidee kwam voort uit het voorkomen van 'Danny acties'.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:44 schreef Maanvis het volgende:
mbt het stemmen .. geef de mensen de plus en de minknopjes, maar laat ze 1x stemmen of ze iemand d'r in willen hebben of niet. daarmee voorkom je 'danny acties'.
in het live gedeelte wil ik dat de streamer volledige controle heeft over wie er doorgaat. dus geen juryoordeel en een streamersoordeel samengevoegd. vertrouw maar op de streamer dat er goeie kandidaten in komen..
Zeg maar gerust bijna geen. Ik denk dat dat dé bron van inkomsten was, naast de stream-abo's en de sponsors. Geen idee eigenlijkquote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:23 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Het juryidee kwam voort uit het voorkomen van 'Danny acties'.
Als iedereen 1 of enkele plus/ min stemmen mag geven, is het een stuk eerlijker, maar hebben de makers wel minder inkomsten.
Ik neem aan dat daar wel een balans in gevonden kan wordenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik vind het eigenlijk jammer als streamers zouden beslissen wie er in mag. Je haalt dan een reden tot rumoer op fora weg. Immers, we hebben ze zelf gekozen. Het is juist leuk als streamers vinden dat jantje een loser is en gerda een bink en we lekker kunnen zeggen "Hoe zijn de ooit door de screening gekomen"
Het 'genot' om te kunnen zeggen hoe zijn die door de screening gekomen, weegt m.i. totaal niet op tegen de fun van een pre-selectie door streamers.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik vind het eigenlijk jammer als streamers zouden beslissen wie er in mag. Je haalt dan een reden tot rumoer op fora weg. Immers, we hebben ze zelf gekozen. Het is juist leuk als streamers vinden dat jantje een loser is en gerda een bink en we lekker kunnen zeggen "Hoe zijn de ooit door de screening gekomen"
Wij kunnen dat misschien niet, maar kan Enjoy Media dat wel? Laat ik het zo zeggen, denk je dat je een betere of gelijkwaardige casting voor TBO1 had kunnen doen?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:45 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Als programmamaker wil je een mix van karakters in die bunker, zodat je weet dat het samenspel van die karakters leuke beelden op gaat leveren
Ik denk dat de streamer zich niet echt een oordeel kan vormen. Hij kent niet de achtergrond van de overlever, kan niet kijken in de ingevulde documenten en dus ook niet volledig voorzien hoe een overlever zich gaat gedragen, laat staan hoe ze zich tot elkaar gaan verhouden.
Er zijn cossen en topics vol geschreven over de 'overlevers', dat is een ultieme (voornamelijk negatieve) binding.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:20 schreef Maanvis het volgende:
Om eerlijk te zijn ben ik oook niet zo geïnteresseerd in de persoonlijke ontwikkeling van de karakters in de bunker.. Als je de COS-en en diverse feedbacktopics doorleest zie je ook dat niemand echt persoonlijke binding met welk van de karakters dan ook heeft gehad. Daarvoor is 25 dagen te kort of de personages waren te oninteressant.
Ze hebben in ieder geval meer info van die overlevers. Of ze het kunnen moet blijken, maar ik vond, afgezien van die leeftijd, de mix in DB I toch wel aardig.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wij kunnen dat misschien niet, maar kan Enjoy Media dat wel? Laat ik het zo zeggen, denk je dat je een betere of gelijkwaardige casting voor TBO1 had kunnen doen?
Eens. TBO is geen DGK. De overlevers moeten zich aanpassen aan de door ons bepaalde omstandigheden en zullen daarop door ons beoordeeld worden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:15 schreef BobdeStreamer het volgende:
Maanvis wil poppetjes besturen en daar verschil ik met hem van mening. We hebben met mensen te maken en die moet je niet gaan proberen te besturen.
Je kunt echter wel de omstandigheden veranderen. Ik kan mij dan gaan identificeren met hoe ik mij in zo'n situatie zou gedragen. Maar met een aangestuurd poppetje wat zichzelf niet is valt voor mij niets te identificeren.
Het unieke van de reality The Bunker is dat jij als kijker invloed hebt op die omstandigheden.
Door de omstandigheden constant te veranderen, stuur je natuurlijk indirect wel de poppetjes aanquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:15 schreef BobdeStreamer het volgende:
Maanvis wil poppetjes besturen en daar verschil ik met hem van mening. We hebben met mensen te maken en die moet je niet gaan proberen te besturen.
Je kunt echter wel de omstandigheden veranderen. Ik kan mij dan gaan identificeren met hoe ik mij in zo'n situatie zou gedragen. Maar met een aangestuurd poppetje wat zichzelf niet is valt voor mij niets te identificeren.
Het unieke van de reality The Bunker is dat jij als kijker invloed hebt op die omstandigheden.
Ik denk dat je verkeerd gelezen hebt, want ik zeg dit:quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:15 schreef BobdeStreamer het volgende:
Kortom, omstandigheden veranderen en kijken hoe ze reageren. Het liefste bestuur ik ze helemaal niet. Sterker nog, ik baalde er ontzettend van dat er vaak hints via de telefoon of de speaker gegeven werden en dat de creativiteit en het eigen initiatief van de bunkeraars vaak werd ingeperkt door ze dingen te verbieden.quote:en te kijken wat de poppetjes doen als wij ze blootstellen aan dit of dat,
Ok dan begrijp ik jequote:Op woensdag 3 juni 2009 00:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk dat je verkeerd gelezen hebt, want ik zeg dit:
[..]
Kortom, omstandigheden veranderen en kijken hoe ze reageren. Het liefste bestuur ik ze helemaal niet. Sterker nog, ik baalde er ontzettend van dat er vaak hints via de telefoon of de speaker gegeven werden en dat de creativiteit en het eigen initiatief van de bunkeraars vaak werd ingeperkt door ze dingen te verbieden.
Juist door de kijker minder controle te geven en door als de redactie te sturen maak je TBO eigenlijk gewoon een DGK/BB 'in het klein' ipv een echt revolutionair formaat.
Bart zei het heel goed, in het filmpje dat voor FOK!TV gemaakt werd.. Dat we volledige controle hebben en als we daardoor saaie streams krijgen dan is dat onze verantwoordelijkheid.
Ja maar tegelijkertijd is het een belangrijk aspect van "overleven".quote:Op woensdag 3 juni 2009 01:24 schreef BobdeStreamer het volgende:
[..]
Inderdaad als je beslist dat er geen eten meer is dan zullen mensen zwijgzamer worden.
of maak 8 categorieën. Uit elke categorie gaat degene met de meeste stemmen de bunker in. Zo houd je als regie toch de verschillende karaktertypes die je wilt hebben.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:52 schreef Marrije het volgende:
We hoeven ook niet alle overlevers zelf te kunnen kiezen, iets minder dan de helft is óók leuk.
Dat klinkt best leuk, dus minimaal 16 potentiële Overlevers aan het ranking systeem toevoegen en dan een standoff tussen twee of wellicht meer P.O. binnen een bepaalde tijd.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
of maak 8 categorieën. Uit elke categorie gaat degene met de meeste stemmen de bunker in. Zo houd je als regie toch de verschillende karaktertypes die je wilt hebben.
Ik denk niet dat mensen in te delen zijn in 8 categorieën, je hebt ontzettend veel overlap daarin.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
of maak 8 categorieën. Uit elke categorie gaat degene met de meeste stemmen de bunker in. Zo houd je als regie toch de verschillende karaktertypes die je wilt hebben.
Oh jawel, je kunt tientallen kenmerken en/of karaktereigenschappen inzichtelijk maken en daar een categorie van maken. Je moet als maker alleen weten welke eigenschappen met elkaar gaan botsen en welke je in die bunker wil laten zien. Dat is in DB I erg goed gedaan, ze waren allemaal erg verschillend!quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen in te delen zijn in 8 categorieën, je hebt ontzettend veel overlap daarin.
2 categoriën zijn voor mij voldoende; Man en Vrouw.
Maar zou je alle P.O willen beoordelen of moet er een voorselectie plaatsvinden?quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen in te delen zijn in 8 categorieën, je hebt ontzettend veel overlap daarin.
2 categoriën zijn voor mij voldoende; Man en Vrouw.
Het probleem is, niemand valt dan in 1 categoriequote:Op woensdag 3 juni 2009 13:18 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Oh jawel, je kunt tientallen kenmerken en/of karaktereigenschappen inzichtelijk maken en daar een categorie van maken. Je moet als maker alleen weten welke eigenschappen met elkaar gaan botsen en welke je in die bunker wil laten zien. Dat is in DB I erg goed gedaan, ze waren allemaal erg verschillend!
Dat maakt mij niet zoveel uit, ligt er ook geheel aan hoeveel aanmeldingen je krijgt en of je daar een mooie voorselectie uit kunt halen. Ikzelf zou zeggen: 16 mannen en 16 vrouwen in de online screentest waaruit wij dan 4 vrouwen en 4 mannen kiezen voor in TBO2.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
Maar zou je alle P.O willen beoordelen of moet er een voorselectie plaatsvinden?
Je kunt een waarde koppelen aan bepaalde kenmerken en dan komen vanzelf bepaalde types tevoorschijn die er met een specifieke karaktertrek bovenuit springen. Bij Pim zouden dat bijvoorbeeld bedaardheid, rust, kalmte zijn geweest en bij Eline, vrolijk, opgewekt en een beetje oppervlakkig en nepperigquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het probleem is, niemand valt dan in 1 categorie. Je valt altijd in meerdere categorieën.
Hierbij maak je al een keuze, namelijk vier vrouwen en vier mannen. Wie zegt dat dát de ideale samenstelling is? Als je bijvoorbeeld wil dat vier mannen lopen te geilen op één mooie vrouw, dat je sub-insteek voor het programma is, dan moet er een "stud" in, een lelijk eendje en zes mannen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat maakt mij niet zoveel uit, ligt er ook geheel aan hoeveel aanmeldingen je krijgt en of je daar een mooie voorselectie uit kunt halen. Ikzelf zou zeggen: 16 mannen en 16 vrouwen in de online screentest waaruit wij dan 4 vrouwen en 4 mannen kiezen voor in TBO2.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:20 schreef Disana het volgende:
Ik zou het beschamend vinden een stoet labiele figuren aan me voorbij te zien trekken.
Daar hebben we Sterretje Gezocht voor.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:20 schreef Disana het volgende:
Het lijkt me wel dat er een voorselectie moet komen door iemand die er kijk op heeft. Ik zou het beschamend vinden een stoet labiele figuren aan me voorbij te zien trekken.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:57 schreef Dementor het volgende:
[..]
Daar hebben we Sterretje Gezocht voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |