Er zijn cossen en topics vol geschreven over de 'overlevers', dat is een ultieme (voornamelijk negatieve) binding.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:20 schreef Maanvis het volgende:
Om eerlijk te zijn ben ik oook niet zo geïnteresseerd in de persoonlijke ontwikkeling van de karakters in de bunker.. Als je de COS-en en diverse feedbacktopics doorleest zie je ook dat niemand echt persoonlijke binding met welk van de karakters dan ook heeft gehad. Daarvoor is 25 dagen te kort of de personages waren te oninteressant.
Ze hebben in ieder geval meer info van die overlevers. Of ze het kunnen moet blijken, maar ik vond, afgezien van die leeftijd, de mix in DB I toch wel aardig.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wij kunnen dat misschien niet, maar kan Enjoy Media dat wel? Laat ik het zo zeggen, denk je dat je een betere of gelijkwaardige casting voor TBO1 had kunnen doen?
Eens. TBO is geen DGK. De overlevers moeten zich aanpassen aan de door ons bepaalde omstandigheden en zullen daarop door ons beoordeeld worden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:15 schreef BobdeStreamer het volgende:
Maanvis wil poppetjes besturen en daar verschil ik met hem van mening. We hebben met mensen te maken en die moet je niet gaan proberen te besturen.
Je kunt echter wel de omstandigheden veranderen. Ik kan mij dan gaan identificeren met hoe ik mij in zo'n situatie zou gedragen. Maar met een aangestuurd poppetje wat zichzelf niet is valt voor mij niets te identificeren.
Het unieke van de reality The Bunker is dat jij als kijker invloed hebt op die omstandigheden.
Door de omstandigheden constant te veranderen, stuur je natuurlijk indirect wel de poppetjes aanquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:15 schreef BobdeStreamer het volgende:
Maanvis wil poppetjes besturen en daar verschil ik met hem van mening. We hebben met mensen te maken en die moet je niet gaan proberen te besturen.
Je kunt echter wel de omstandigheden veranderen. Ik kan mij dan gaan identificeren met hoe ik mij in zo'n situatie zou gedragen. Maar met een aangestuurd poppetje wat zichzelf niet is valt voor mij niets te identificeren.
Het unieke van de reality The Bunker is dat jij als kijker invloed hebt op die omstandigheden.
Ik denk dat je verkeerd gelezen hebt, want ik zeg dit:quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:15 schreef BobdeStreamer het volgende:
Kortom, omstandigheden veranderen en kijken hoe ze reageren. Het liefste bestuur ik ze helemaal niet. Sterker nog, ik baalde er ontzettend van dat er vaak hints via de telefoon of de speaker gegeven werden en dat de creativiteit en het eigen initiatief van de bunkeraars vaak werd ingeperkt door ze dingen te verbieden.quote:en te kijken wat de poppetjes doen als wij ze blootstellen aan dit of dat,
Ok dan begrijp ik jequote:Op woensdag 3 juni 2009 00:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk dat je verkeerd gelezen hebt, want ik zeg dit:
[..]
Kortom, omstandigheden veranderen en kijken hoe ze reageren. Het liefste bestuur ik ze helemaal niet. Sterker nog, ik baalde er ontzettend van dat er vaak hints via de telefoon of de speaker gegeven werden en dat de creativiteit en het eigen initiatief van de bunkeraars vaak werd ingeperkt door ze dingen te verbieden.
Juist door de kijker minder controle te geven en door als de redactie te sturen maak je TBO eigenlijk gewoon een DGK/BB 'in het klein' ipv een echt revolutionair formaat.
Bart zei het heel goed, in het filmpje dat voor FOK!TV gemaakt werd.. Dat we volledige controle hebben en als we daardoor saaie streams krijgen dan is dat onze verantwoordelijkheid.
Ja maar tegelijkertijd is het een belangrijk aspect van "overleven".quote:Op woensdag 3 juni 2009 01:24 schreef BobdeStreamer het volgende:
[..]
Inderdaad als je beslist dat er geen eten meer is dan zullen mensen zwijgzamer worden.
of maak 8 categorieën. Uit elke categorie gaat degene met de meeste stemmen de bunker in. Zo houd je als regie toch de verschillende karaktertypes die je wilt hebben.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:52 schreef Marrije het volgende:
We hoeven ook niet alle overlevers zelf te kunnen kiezen, iets minder dan de helft is óók leuk.
Dat klinkt best leuk, dus minimaal 16 potentiële Overlevers aan het ranking systeem toevoegen en dan een standoff tussen twee of wellicht meer P.O. binnen een bepaalde tijd.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
of maak 8 categorieën. Uit elke categorie gaat degene met de meeste stemmen de bunker in. Zo houd je als regie toch de verschillende karaktertypes die je wilt hebben.
Ik denk niet dat mensen in te delen zijn in 8 categorieën, je hebt ontzettend veel overlap daarin.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
of maak 8 categorieën. Uit elke categorie gaat degene met de meeste stemmen de bunker in. Zo houd je als regie toch de verschillende karaktertypes die je wilt hebben.
Oh jawel, je kunt tientallen kenmerken en/of karaktereigenschappen inzichtelijk maken en daar een categorie van maken. Je moet als maker alleen weten welke eigenschappen met elkaar gaan botsen en welke je in die bunker wil laten zien. Dat is in DB I erg goed gedaan, ze waren allemaal erg verschillend!quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen in te delen zijn in 8 categorieën, je hebt ontzettend veel overlap daarin.
2 categoriën zijn voor mij voldoende; Man en Vrouw.
Maar zou je alle P.O willen beoordelen of moet er een voorselectie plaatsvinden?quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen in te delen zijn in 8 categorieën, je hebt ontzettend veel overlap daarin.
2 categoriën zijn voor mij voldoende; Man en Vrouw.
Het probleem is, niemand valt dan in 1 categoriequote:Op woensdag 3 juni 2009 13:18 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Oh jawel, je kunt tientallen kenmerken en/of karaktereigenschappen inzichtelijk maken en daar een categorie van maken. Je moet als maker alleen weten welke eigenschappen met elkaar gaan botsen en welke je in die bunker wil laten zien. Dat is in DB I erg goed gedaan, ze waren allemaal erg verschillend!
Dat maakt mij niet zoveel uit, ligt er ook geheel aan hoeveel aanmeldingen je krijgt en of je daar een mooie voorselectie uit kunt halen. Ikzelf zou zeggen: 16 mannen en 16 vrouwen in de online screentest waaruit wij dan 4 vrouwen en 4 mannen kiezen voor in TBO2.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
Maar zou je alle P.O willen beoordelen of moet er een voorselectie plaatsvinden?
Je kunt een waarde koppelen aan bepaalde kenmerken en dan komen vanzelf bepaalde types tevoorschijn die er met een specifieke karaktertrek bovenuit springen. Bij Pim zouden dat bijvoorbeeld bedaardheid, rust, kalmte zijn geweest en bij Eline, vrolijk, opgewekt en een beetje oppervlakkig en nepperigquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het probleem is, niemand valt dan in 1 categorie. Je valt altijd in meerdere categorieën.
Hierbij maak je al een keuze, namelijk vier vrouwen en vier mannen. Wie zegt dat dát de ideale samenstelling is? Als je bijvoorbeeld wil dat vier mannen lopen te geilen op één mooie vrouw, dat je sub-insteek voor het programma is, dan moet er een "stud" in, een lelijk eendje en zes mannen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat maakt mij niet zoveel uit, ligt er ook geheel aan hoeveel aanmeldingen je krijgt en of je daar een mooie voorselectie uit kunt halen. Ikzelf zou zeggen: 16 mannen en 16 vrouwen in de online screentest waaruit wij dan 4 vrouwen en 4 mannen kiezen voor in TBO2.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:20 schreef Disana het volgende:
Ik zou het beschamend vinden een stoet labiele figuren aan me voorbij te zien trekken.
Daar hebben we Sterretje Gezocht voor.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:20 schreef Disana het volgende:
Het lijkt me wel dat er een voorselectie moet komen door iemand die er kijk op heeft. Ik zou het beschamend vinden een stoet labiele figuren aan me voorbij te zien trekken.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:57 schreef Dementor het volgende:
[..]
Daar hebben we Sterretje Gezocht voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |