een 7 serie heeft net iets meer techniek & snufjes dan je op een C6 kan krijgen hoorquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:00 schreef Metro2005 het volgende:
saaie zakenmannetjesbak-met-kleine-pik
[ afbeelding ]
Gaaf vormgegeven bolide met hydraulische vering en interessante techniek:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 juli 2009 13:37 schreef Athmozz het volgende:
Die laatste link verwonderd mij eerlijk gezegd ook niet. Als het veelal leaserijders zijn die met priussen rijden, dan is het logisch dat ze vaak meer km's doen en meer overtredingen / gereden km binnenhalen; een leaserijder staat er gewoo om bekend bonnetjes te vreten. De bestelwagentjes van het werk worden wij ook 2x per maand mee gepakt op overdreven snelheid, maar het bedrijf betaalt de boetes toch![]()
Even het hele artikeltje lezen he? Ik weet het, Engels is moeilijk, maar doe toch maar even doorklikken.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:16 schreef bluebit het volgende:
oh oh.....Hybride rijders hebben meer ongelukken en bekeuringen
Ze zeggen dat veel rijden in een zuinige auto even veel kost als weinig rijden in een conventionele auto. Geen speld tussen te krijgen. Maar daarna speculeren ze dat je met je zojuist aangeschafte hybride meer plezierritjes gaat maken, hoewel ze dit absoluut niet zeker weten.quote:“The additional miles driven by hybrid vehicle owners would seem to offset the net ecological benefit of owning a fuel-efficient vehicle. After all, a gallon of gas is a gallon of gas, no matter which type of engine is burning it,” said Dr. Raj Bhat, president of Quality Planning. “What we don’t know is whether owning a hybrid vehicle encourages people to drive more miles each day or take more pleasure trips.
Donkervoort, Spyker...quote:
Het is gestimluleerd op het moment dat de Jappen er al mee op de markt waren. Dus het is niet zo dat we een wortel hebben opgehangen en de Jappen daar het eerst mee aan de haal gingen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:11 schreef bluebit het volgende:
naja, ze stimuleren de verkoop van hybrides en electrische autos op basis van de uitstoot. Tsja, als japanse automakers als eerste daarmee zijn, dan doen ze dat goed.
De hybride is in de 19e eeuw (!) al uitgevonden door Ferdinand Porsche... Dus strikt genomen is het weldegelijk een kopie.quote:ipv kopieeren lopen ze plots voorop
Nee. Het is niet het juiste pad. Het zou fijn zijn als de overheden in Europa de handen ineen slaan om wat te maken van waterstof. Een techniek die er nu vooral niet doorkomt vanwege kosten (die gemaakt moeten worden om de nog bestaande problemen op te lossen en er moet natuurlijk ook een netwerk komen om waterstof te kunnen tanken).quote:Het zou fijn zijn als elk merk met hybrides zou komen
Maar ik interesseer mij niet voor nu. De techniek van nu is er. Die loopt wel. In NL stimuleren wij die enorm, maar voor een autoproducent is NL niet zo heel interessant (als de VS het zou doen, is het wat anders).quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:59 schreef Geqxon het volgende:
maar ik denk dat bio-ethanol gecombineerd met een hybride voor nu het enige praktische is.
De regels bevoordelen de hybrides te veel. In het stadsverkeer zijn ze zuiniger dan gemiddeld, maar dat verspelen ze weer totaal op de snelweg. Er is dus geen enkele reden om de hybrides zo te bevoordelen. Bovendien bevoordeeld Japan zijn eigen autoindustrie al enorm, dus dat hoeven wij niet nog eens over te gaan doen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:55 schreef DS4 het volgende:
Belangrijker: Hybrides zijn helemaal niet zo bijzonder goed voor het milieu. Natuurlijk, beter dan gemiddeld, maar alles in overweging genomen zijn er ook auto's die niet fiscaal gesteund worden, of iig minder, die milieuvriendelijker zijn.
Daarnaast is het voordeel bij de hybride leasebak wel enorm groot. Je betaalt 14% over de cat. prijs die ook nog steeds kunstmatig laag is (want geen BPM).
Nee. Het is niet het juiste pad. Het zou fijn zijn als de overheden in Europa de handen ineen slaan om wat te maken van waterstof. Een techniek die er nu vooral niet doorkomt vanwege kosten (die gemaakt moeten worden om de nog bestaande problemen op te lossen en er moet natuurlijk ook een netwerk komen om waterstof te kunnen tanken).
Dat is slim stimuleren. En ook nog binnen de EU, want met die techniek liggen we op kop.
je weet dat je geen bio-ethanol in een gewone wagen kan gieten héquote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:59 schreef Geqxon het volgende:
Het verlagen van accijns op bio-ethanol zou een mooie tussenoplossing zijn. De accijns gaan nu over 100% van de bio-ethanol, terwijl er maar 15% benzine in zit.
Hetgeen opgelost dient te worden en daar zou ik best belastinggeld naartoe willen zien gaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:15 schreef lyolyrc het volgende:
Waterstof is leuk, opslag en synthese daarvan zijn nog problematisch.
Jup, maar dat verandert niets aan de situatie. De japanners dachten blijkbaar buiten "de box" en dat hebben ze goed gedaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is gestimluleerd op het moment dat de Jappen er al mee op de markt waren. Dus het is niet zo dat we een wortel hebben opgehangen en de Jappen daar het eerst mee aan de haal gingen.
zoals je zelf aangeeft, zijn ze beter dan de gemiddelde auto voor het milieu. Dat sommige andere autos net zo zuinig zijn, is ook waar. Maar wellicht wordt de hybride bevoordeelt omdat de besparing gerealiseerd wordt door een alternatieve energie bron en misschien is dat de kant die de regering ons op wilt krijgen zodat ook de fabrikanten alternatieve energiebronnen gaan gebruiken ipv een 150 jaar oude vervuilende techniek proberen te verbeteren.quote:Belangrijker: Hybrides zijn helemaal niet zo bijzonder goed voor het milieu. Natuurlijk, beter dan gemiddeld, maar alles in overweging genomen zijn er ook auto's die niet fiscaal gesteund worden, of iig minder, die milieuvriendelijker zijn.
dat laatste ben ik dan wel met je eens. Aan de andere kant is het lease volk vrij groot in aantal. Ze betalen al relatief weinig voor een nieuwe auto en dus moet het voordeel inderdaad wel significant zijn voordat ze overstappen. Als de prius in de 20% had gezeten, dan had ik geen prius genomen.quote:Daarnaast is het voordeel bij de hybride leasebak wel enorm groot. Je betaalt 14% over de cat. prijs die ook nog steeds kunstmatig laag is (want geen BPM).
Het is gewoon een bizarre maatregel. Ingegeven door politieke domoren die alleen maar "electrisch" horen en zich nooit hebben afgevraagd of die auto ook daadwerkelijk bijdraagt aan een schoner milieu. En waarom de leaserijder meer bevoordeeld moet worden dan de privérijder mag mij ook nog wel eens uitgelegd worden...
Er zijn wel meer hybrides al bedacht. Gaat erom dat je er een economisch interessant product van kunt maken. Dat is toyota en honda goed gelukt.quote:De hybride is in de 19e eeuw (!) al uitgevonden door Ferdinand Porsche... Dus strikt genomen is het weldegelijk een kopie.![]()
Tsja, het is een stap richting een goed scenario. Jij zegt nu waterstof. Maar ik kan me ook voorstellen dat :quote:Nee. Het is niet het juiste pad. Het zou fijn zijn als de overheden in Europa de handen ineen slaan om wat te maken van waterstof. Een techniek die er nu vooral niet doorkomt vanwege kosten (die gemaakt moeten worden om de nog bestaande problemen op te lossen en er moet natuurlijk ook een netwerk komen om waterstof te kunnen tanken).
Dat is slim stimuleren. En ook nog binnen de EU, want met die techniek liggen we op kop.
"Totaal verspelen" is nogal ongenuanceerd. Op de snelweg rijd ik nog steeds zuiniger dan Joep Meloen met zijn Opel Astra 1.8 omdat ik een Cw waarde van 0,25 heb (waarvoor ik een groot offer op het gebied van zicht naar achteren breng) en omdat ik een Atkinson cycle motor heb die bovendien geen agregaten aandrijft met tandriemen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:15 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De regels bevoordelen de hybrides te veel. In het stadsverkeer zijn ze zuiniger dan gemiddeld, maar dat verspelen ze weer totaal op de snelweg.
dan heb je echt een lompe rechtervoet of er is niet helemaal goed afgesteld... Heb er al een tijdje niet meer ingereden, maar volgens mij heeft is zelfs ASR?quote:Op maandag 23 november 2009 13:36 schreef bluebit het volgende:
overigens, de zijwind gevoeligheid vind ik buiten proportioneel groot bij de prius en tevens ik hou mijn hart vast als het gaat sneeuwen...momenteel erg veel wielspin bij het wegrijden.
het is lastig om het activeren van de electromotor/benzinemotor te reguleren, waardoor er momenten zijn dat plotseling vermogen vrijkomt op de voorwielen wat je niet echt aan zag komen.
Heb je geen winterbanden dan?quote:Op maandag 23 november 2009 13:36 schreef bluebit het volgende:
en tevens ik hou mijn hart vast als het gaat sneeuwen...
quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:54 schreef heijx het volgende:
[..]
"Totaal verspelen" is nogal ongenuanceerd. Op de snelweg rijd ik nog steeds zuiniger dan Joep Meloen met zijn Opel Astra 1.8 omdat ik een Cw waarde van 0,25 heb (waarvoor ik een groot offer op het gebied van zicht naar achteren breng) en omdat ik een Atkinson cycle motor heb die bovendien geen agregaten aandrijft met tandriemen.
Zojuist mijn eerste gemiddelde berekend (na de tweede tankbeurt): 5,6l/100 km/h. De boordcomputer zei 5,5 dus die zit aardig in de buurt. Dit was overigens zonder mijn rijstijl overdreven aan te passen.
Na deze tweede tankbeurt ben ik bewuster bezig met zuinig rijden en zit ik op 5,0 l/100. 1 op 20 dus. En dat voor een auto die maar iets kleiner is dan een Avensis.![]()
De grootste winst is te behalen bij de koude start, dan werkt het start/stop mechanisme niet om de motor zo snel mogelijk op te warmen. Er is een accessoire op de markt om je blok op te warmen met 230 volt, zodat de computer de motor direct optimaal gebruikt. Je rijdt dan weg op de accu en na een paar honderd meter pas gaat de motor aan, om meteen weer uit te gaan als je tot stilstand komt voor bijvoorbeeld een verkeerslicht.
Het is toch wel algemeen bekend dat het met een automaat wat minder makkelijk rijden is bij een spekglad wegdek. Je hebt simpelweg veel minder gevoel / dosering als dat je een handgeschakelde auto heb waar je met de koppeling kan doseren.quote:Op maandag 23 november 2009 15:24 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
dan heb je echt een lompe rechtervoet of er is niet helemaal goed afgesteld... Heb er al een tijdje niet meer ingereden, maar volgens mij heeft is zelfs ASR?
Wat een armoede...quote:Op maandag 23 november 2009 16:16 schreef Revolution-NL het volgende:
Tegenwoordig zet ik bij het wegrijden me stoel verwarming aan en laat ik de kachel uit totdat ik op de snelweg ben. De motor is nu sneller op temperatuur en blijft beter op temperatuur waardoor het start/stop systeem ook goed werkt bij een "koude" motor.
Ach armoede... ik heb er geen last van. Langleve de stoelverwarmingquote:Op maandag 23 november 2009 16:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een armoede...
Overigens: start-stop is er voor het verbruik. Je rijdt toch geen hybride privé? En dan nog: comfort zou mij dat beetje extra geld wel waard zijn.
Stoelverwarming is leuk voor erbij, maar ter vervanging is het niet... Komt nog bij dat ik vermoed dat je voor het verbruik beter de stoelverwarming uit kan zetten ipv de kachel...quote:Op maandag 23 november 2009 16:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Ach armoede... ik heb er geen last van. Langleve de stoelverwarming.
Op zich is dat wel geinig...quote:Alle hybride rijders zijn een maand terug op het matje geroepen of we met ze allen op het verbruik willen letten. De brandstof kosten zijn namelijk aanzienlijk hoger als die van "diesel collega's".
A. dat mag dan alleen bij nieuwe contracten.quote:Gaat het gezamelijk verbruik niet omlaag dan volgt er of een eigenbijdrage of een verbod op nieuwe hybride auto's
Prima, maar probeer voor de grap eens stoelverwarming uit en kachel aan. Besparen doe je overigens het beste met de rechtervoet.quote:Gezien de Civic mij 1700 euro per jaar scheelt aanbijtelling, en de baas nu met hogere kosten ben ik best bereid extra op mijn verbruik te letten.
Sorry? Dat komt omdat mensen denken dat een automaat het gaspedaal vervangt in een aan uit schakelaar! Rij al flink wat jaren automaat, varierend van klassiekers, sportwagens, CVT en ga zo maar door en je kunt gewoon perfect doseren, alleen wat veel mensen doen is het gas intrappen als een dolle, ja dat werkt niet, maar dan werkt koppelen ook niet! het is gewoon een gevoel wat je moet krijgen!quote:Op maandag 23 november 2009 16:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het is toch wel algemeen bekend dat het met een automaat wat minder makkelijk rijden is bij een spekglad wegdek. Je hebt simpelweg veel minder gevoel / dosering als dat je een handgeschakelde auto heb waar je met de koppeling kan doseren.
De ASR maakt natuurlijk wel iets goed maar niet alles.
Je had de Prius 2 toch?quote:Op maandag 23 november 2009 13:36 schreef bluebit het volgende:
overigens, de zijwind gevoeligheid vind ik buiten proportioneel groot bij de prius en tevens ik hou mijn hart vast als het gaat sneeuwen...momenteel erg veel wielspin bij het wegrijden.
het is lastig om het activeren van de electromotor/benzinemotor te reguleren, waardoor er momenten zijn dat plotseling vermogen vrijkomt op de voorwielen wat je niet echt aan zag komen.
En de rest van de hybride rijders? zijn dat priusrijders of honda?quote:Op maandag 23 november 2009 16:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Alle hybride rijders zijn een maand terug op het matje geroepen of we met ze allen op het verbruik willen letten. De brandstof kosten zijn namelijk aanzienlijk hoger als die van "diesel collega's".
Gaat het gezamelijk verbruik niet omlaag dan volgt er of een eigenbijdrage of een verbod op nieuwe hybride auto's
Werk je bij Sogeti?quote:Op maandag 23 november 2009 16:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ach armoede... ik heb er geen last van. Langleve de stoelverwarming.
Alle hybride rijders zijn een maand terug op het matje geroepen of we met ze allen op het verbruik willen letten. De brandstof kosten zijn namelijk aanzienlijk hoger als die van "diesel collega's".
Gaat het gezamelijk verbruik niet omlaag dan volgt er of een eigenbijdrage of een verbod op nieuwe hybride auto's
Gezien de Civic mij 1700 euro per jaar scheelt aanbijtelling, en de baas nu met hogere kosten ben ik best bereid extra op mijn verbruik te letten. Ik voelde me overigens niet aangesproken gezien ik tussen de 1:17 en 1:19 gecombineerd rij.
nee, niet de nieuwste, ik heb hem net er voor nog besteld. Ik hoor wel dat het nieuwe model een prettigere wegligging heeft.quote:Op maandag 23 november 2009 21:53 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Je had de Prius 2 toch?
[..]
En de rest van de hybride rijders? zijn dat priusrijders of honda?
Hebben jullie soms het leasebedrag excl. brandstof of zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |