abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69723093
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 23:32 schreef ebeaydojraes het volgende:
leuk avondje in Lantaarn (nareafloop dat wel)... nu zo slapen ..
Nare afloop van een leuke avond is nooit leuk. Altijd een beetje zonde van het feit dát je uitgaat. Voel je je weer een beetje lekker en opgewekt, brengt iets de sfeer gelijk weer naar het begin van de avond. Ben je weer terug bij af...
  vrijdag 5 juni 2009 @ 00:22:55 #277
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69725051
precies. vrouwen *slap me*

[ Bericht 3% gewijzigd door ebeaydojraes op 05-06-2009 00:34:16 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_69728182
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:33 schreef Isegrim het volgende:
De PVV is niet extreem-rechts.
nee, hadden ze maaar een duidelijk beleid. Dit is veel enger.
quote:
Verder geloof ik niet dat jullie helemaal snappen wat ik bedoel. Het zou absurd zijn als ik zou gaan stemmen, aangezien ik geen aanhanger ben van ons systeem an sich.
Dat snap ik wel, maar waarom is dat relevant? We leven nu eenmaal met z'n allen in deze sasmenleving en dan heeft iedereen ook een persoonlike verantwoordelijkheid om dat zo goed mogelijk met elkaar te regelen. Met jouw houding lijkt het wel alsof je je daar helemaal niet verantwoordleijk voor voelt, "ze" moeten het maar allemaal regelen zoals het jou het beste uitkomt en je laat niet eens weten wat he eigenlijk wilt. Dat is simpelweg onvolwassen, kortzichtig en asociaal. Je kunt simpelweg neit je hoofd omdraaien en denken "ze zoeken het maar uit", en je kunt ook niet aan de zijlijn gaan lopen jammeren dat "ze" het jou niet naar de zin maken. Het is te belangrijk om te negeren.
quote:
Er is echter geen enkele partij die dat systeem zou willen omgooien. Er is ook geen enkel partijprogramma waar ik me grotendeels of zelfs maar voor een kwart in kan vinden. Op één ervan stemmen is dus geen optie en bovendien valt er maar heel weinig te kiezen. Het maakt weinig uit welke partij uit ons stelsel er aan de macht is, komt allemaal voor 95% op hetzelfde neer.
Ja, als je je er niet in verdiept zal dat wel zo lijken. Vreemd genoeg vinden de meeste nederlanders dat het w'el een groot verschil maakt waar je op stemt, dus je hebt het simpelweg mis (of de rest van nederland vergist zich, kan ook natuurlijk )
Het argument "kan geen partij vinden waar ik het mee eens ben" is ook wat naief. Je zult het op een of andere manier met de rest van nederland eens meoten worden over hoe we met z'n allen hier samenleven. Als jouw mening over hoe dat moet zo afwijkend is dat je het met niemand eens bent dan zou je ook gewoon je mening eens kunnen herzien. Het is hier geen supermarkt waar je zelf kiest wat je in je mandje legt, al hebben ze je dat misschien wel zo doen geloven, je hebt een maatschappelijke verantwoordleijkheid om het met elkaar eens te worden. Jouw houding, "ze willen niet wat ik wil dus ik doe niet mee" past op het schoolplein, niet in de grote mensen-maatschappij.
Niks persoonlijks verder hoor , ik ben het alleen hartstikke niet met je eens en ik vind het ook echt belangrijk.
pi_69728222
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:29 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ach, de 'gevestigde orde' kan niks beters verzinnen dan zich nog eens wentelen in een regenteske zelfgenoegzaamheid. Zij zijn goed, integer, oprecht en hebben het allerbeste met iedereen voor. En de rest is gek, dom of beide .
De gevestigde orde is niet voor niets gevestigd. Er zonder verdere boodschap tegenaan trappen is inmiddels wel een beetje achterhaald, denk je ook niet? Bovendien is tot nu toe niet gebleken dat daardoor iets beters ontstond, maar dat zal jou weinig uitmaken denk ik.

Het is niet zo moeilijk een lijstje te maken van dingen die niet goed gaan in ons landsbestuur, en daar trots mee rondparaderen is dan ook een beetje lachwekkend. Het lijkt me lastiger een systeem te bedenken en te impementeren waarbij het beter gaat. En ja, lastige dingen, dat willen we liever niet he? Zo meteen moet je nog ergens verantwoordelijkheid voor nemen, brrr...
pi_69728231
M'n mening herzien zodat ik me kan vinden in een partij? Sorry, ik heb principes. Ik heb m'n ideeen over hoe het met Europa zou moeten en ik ga niet stemmen op een partij waar ik het niet mee eens ben alleen maar omdat ik dan kan zeggen dat ik gestemd heb. Dat vind ik nog vele malen kwalijker; je principes en denkbeelden opzij zetten zodat je tegen de wereld hoog op kunt geven over het voldoen aan een zogenaamde democratische plicht.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_69728362
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:38 schreef FJD het volgende:
M'n mening herzien zodat ik me kan vinden in een partij? Sorry, ik heb principes. Ik heb m'n ideeen over hoe het met Europa zou moeten en ik ga niet stemmen op een partij waar ik het niet mee eens ben alleen maar omdat ik dan kan zeggen dat ik gestemd heb. Dat vind ik nog vele malen kwalijker; je principes en denkbeelden opzij zetten zodat je tegen de wereld hoog op kunt geven over het voldoen aan een zogenaamde democratische plicht.
Principes? En wat is het nut van principes als je ze niet politiek kunt uiten omdat er kennelijk niemand is die zo'n zelfde set van principes aanhangt? Zouden jou principes dan misschien niet gewoon fout kunnen zijn?
Kijk, de tijd dat we dachten overal een mening over te kunnen en mogen hebben is inmiddels al weer een jaar of 50 achter ons, het zou misschien goed zijn ook gewoon mee te groeien.

Kijk, het is niet anders als dat we met z'n allen op vakantie gaan en samen moeten beslissen hoe we dat aan gaan pakken. Jij lijkt dan te zeggen: ik wil het zo en zo en anders ga ik niet mee. Die optie heb je in de samenleving niet (tenzij je drastisch voor de tram gaat liggen), jij moet mee met die samenleving en wij meoten ook met jou mee, Dan zul je toch een compromis-model moeten vinden, ook als dat betekent dat je op een paar punten tegen je "principes" (ben benieuwd wat die zijn trouwens) in moet handelen.

Of je gaat in een hoekje zitten janken omdat niemand je principes leuk vind natuurlijk.

Nogmaals, niks persoonlijks, maar ik denk dat de manier waarom hier door sommige mensen over de democratische vrijheden gedacht wordt behoorlijk verwerpelijk is.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:18:05 #282
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_69728529
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:02 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

wat is er mis met PVV? Net zoveel als met PvdA en CDA dus waarom er niet op stemmen?
Wat zijn de punten van de PVV die jou aanspreken qua Europese verkiezingen?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:35:32 #283
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69728749
PVV = schoppen tegen anderen = stemmingmakerij = geen eigen visie = NIET PRODUCTIEF
je kan wel zeggen dat je tegen van alles en nog wat bent, maar geen reeele standpunten innemen waar we mee kunnen werken leidt tot niets. Stemming maken is leuk, maar het leidt alleen tot chaos en geen besluiten nemen. Het gaat erom wat de Meerderheid wil en daar gaan we naar handelen. De PVV is een grote groep, maar nog altijd niet de meederheid. Zeggen dat w danmaar naar hun visie moeten handelen is el erg kortzichtig als een nog grotere groep het daar niet mee eens is.
pi_69728973
Ik heb liever principes die ik niet politiek kan uiten als principes die ik aanpas aan de standpunten van een paar politici. Over verwerpelijk gesproken zeg

Probeer maar eens een liberal partij te vinden die hardop zegt dat Europa vooral een economische samenwerking moet zijn en die geen privacy op wil geven voor de strijd tegen het terrorisme. Dat zijn voor mij belangrijke principes en ik kan duidelijk onderbouwen waarom. Toch gaan stemmen op een partij waar je niet achter staat vind ik te genant voor woorden. Je sust je geweten over een of andere democratische plicht maar ondertussen draai je die plicht keihard de nek om door een politieke partij steun te geven voor hun standpunten zonder dat je daar achter staat.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:07:55 #285
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_69729363
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef FJD het volgende:

Probeer maar eens een liberal partij te vinden die hardop zegt dat Europa vooral een economische samenwerking moet zijn en die geen privacy op wil geven voor de strijd tegen het terrorisme.
Voor dat laatste zijn er genoeg partijen die ook kritisch zijn t.a.v. maatregelen waarbij privacy het moet ontgelden. Ook hier geldt echter weer dat principes misschien niet werkbaar zijn. Terrorisme blijft een probleem en dat zal aangepakt moeten worden. Dat er zeer kritisch wordt gekeken naar privacybelemmerende maatregelen vind ik zeer goed. Er zou imo ook vooral gezocht moeten worden in maatregelen die zo weinig mogelijk impact hebben voor de bevolking (al is het maar omdat het terrorisme anders werkt - de samenleving verandert doordat iemand zo nu en dan dreigt en een bom laat ontploffen).

Ik kan me echter ook voorstellen dat terrorisme niet effectief te bestrijden is wanneer je alle maatregelen die invloed hebben op privacy uit principe over boord zet.

Een partij die kritisch is en resultaatgericht, maar niet bij voorbaat dingen uitsluit lijkt mij daarom een zeer geschikte partij.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:10:39 #286
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69729432
dat betekent dus dat je nooit tot een besluit zal komen. Daar is het systeem op gebouwd va democratie. Compromissen sluiten. Dat velen dit niet aanstaat is jammer. Maar noem mij een ander systeem wat wel zou werken? Alles precies zo doen zoals jij dat wil, ondanks dat een groot deel van de mensen het daar niet mee eens is. Dictatuur noemt men dat. Hallo Hitler. Het is compromissen sluiten. Dat is een samenleving. Dt je daar niet aan deel wilt nemen is uitermate treurig. Kies dan voor het minst slechte maar kies wel, want niet deelnemen aan een samenleving is .... ja gewoon jammerlijk.

edit: en als je het hier niet mee eens bent dan begin je je eigen beweging en probeer je de mensen aan je te binden die het met jou eens zijn.
pi_69730980
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef FJD het volgende:
Ik heb liever principes die ik niet politiek kan uiten als principes die ik aanpas aan de standpunten van een paar politici. Over verwerpelijk gesproken zeg

Probeer maar eens een liberal partij te vinden die hardop zegt dat Europa vooral een economische samenwerking moet zijn en die geen privacy op wil geven voor de strijd tegen het terrorisme. Dat zijn voor mij belangrijke principes en ik kan duidelijk onderbouwen waarom. Toch gaan stemmen op een partij waar je niet achter staat vind ik te genant voor woorden. Je sust je geweten over een of andere democratische plicht maar ondertussen draai je die plicht keihard de nek om door een politieke partij steun te geven voor hun standpunten zonder dat je daar achter staat.
Klinkt als D66..
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_69731040

Klik voor grote (giga) variant
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:45:35 #289
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69731813
pi_69732536
Isegrim, in je Gmail box staat een mail met PDF!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:44:11 #291
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69733627
pi_69741072
...het wordt al bijna tijd voor een biertje...
pi_69741736
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Klinkt als D66..
Die zijn wel heel blij met Europa...

Landelijk kan ik me er beter in vinden maar dat komt ook voort uit een totaal gebrek aan fatsoenlijk liberale/rechtse partijen.
pi_69742348
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:40 schreef FJD het volgende:

[..]

Die zijn wel heel blij met Europa...

Landelijk kan ik me er beter in vinden maar dat komt ook voort uit een totaal gebrek aan fatsoenlijk liberale/rechtse partijen.
je klinkt nu als een verwend jochie in een snoepwinkel.
Als je verplicht was te stemmen en je wilde het zo goed mogelijk doen, waar zou je dan op stemmen?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 16:17:05 #295
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69743078
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat zijn de punten van de PVV die jou aanspreken qua Europese verkiezingen?
Het gaat me niet om Europa maar om Nederland!
pi_69743901
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:17 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Mij ook. Echter, als we dan toch moeten kiezen voor mensen die namens ons in Europa gaan zitten, dan mensen die het beste met Nederland voor hebben, en onze individuele vrijheden veilig stellen maar bijv. wel op europees niveau milieubeleid aanpakken. Of opsporing.

Daarnaast zet ik niet graag mn privacy, vrijheden en moraal buiten de deur met een partij als de PVV.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 16:46:28 #297
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_69744215
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:17 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ok, wat zijn de punten die je aanspreken m.b.t. Nederland?
pi_69744387
TJ en politiek is als Feyenoord en Amsterdam \
Ga er maar niet te serieus op in
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_69744564
Bedankt voor de scan, LHO.
pi_69744597
2
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')