Nare afloop van een leuke avond is nooit leuk. Altijd een beetje zonde van het feit dát je uitgaat. Voel je je weer een beetje lekker en opgewekt, brengt iets de sfeer gelijk weer naar het begin van de avond. Ben je weer terug bij af...quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:32 schreef ebeaydojraes het volgende:
leuk avondje in Lantaarn (nareafloop dat wel)... nu zo slapen ..
nee, hadden ze maaar een duidelijk beleid. Dit is veel enger.quote:
Dat snap ik wel, maar waarom is dat relevant? We leven nu eenmaal met z'n allen in deze sasmenleving en dan heeft iedereen ook een persoonlike verantwoordelijkheid om dat zo goed mogelijk met elkaar te regelen. Met jouw houding lijkt het wel alsof je je daar helemaal niet verantwoordleijk voor voelt, "ze" moeten het maar allemaal regelen zoals het jou het beste uitkomt en je laat niet eens weten wat he eigenlijk wilt. Dat is simpelweg onvolwassen, kortzichtig en asociaal. Je kunt simpelweg neit je hoofd omdraaien en denken "ze zoeken het maar uit", en je kunt ook niet aan de zijlijn gaan lopen jammeren dat "ze" het jou niet naar de zin maken. Het is te belangrijk om te negeren.quote:Verder geloof ik niet dat jullie helemaal snappen wat ik bedoel. Het zou absurd zijn als ik zou gaan stemmen, aangezien ik geen aanhanger ben van ons systeem an sich.
Ja, als je je er niet in verdiept zal dat wel zo lijken. Vreemd genoeg vinden de meeste nederlanders dat het w'el een groot verschil maakt waar je op stemt, dus je hebt het simpelweg mis (of de rest van nederland vergist zich, kan ook natuurlijkquote:Er is echter geen enkele partij die dat systeem zou willen omgooien. Er is ook geen enkel partijprogramma waar ik me grotendeels of zelfs maar voor een kwart in kan vinden. Op één ervan stemmen is dus geen optie en bovendien valt er maar heel weinig te kiezen. Het maakt weinig uit welke partij uit ons stelsel er aan de macht is, komt allemaal voor 95% op hetzelfde neer.
De gevestigde orde is niet voor niets gevestigd. Er zonder verdere boodschap tegenaan trappen is inmiddels wel een beetje achterhaald, denk je ook niet? Bovendien is tot nu toe niet gebleken dat daardoor iets beters ontstond, maar dat zal jou weinig uitmaken denk ik.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:29 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ach, de 'gevestigde orde' kan niks beters verzinnen dan zich nog eens wentelen in een regenteske zelfgenoegzaamheid. Zij zijn goed, integer, oprecht en hebben het allerbeste met iedereen voor. En de rest is gek, dom of beide.
Principes? En wat is het nut van principes als je ze niet politiek kunt uiten omdat er kennelijk niemand is die zo'n zelfde set van principes aanhangt? Zouden jou principes dan misschien niet gewoon fout kunnen zijn?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:38 schreef FJD het volgende:
M'n mening herzien zodat ik me kan vinden in een partij?Sorry, ik heb principes. Ik heb m'n ideeen over hoe het met Europa zou moeten en ik ga niet stemmen op een partij waar ik het niet mee eens ben alleen maar omdat ik dan kan zeggen dat ik gestemd heb. Dat vind ik nog vele malen kwalijker; je principes en denkbeelden opzij zetten zodat je tegen de wereld hoog op kunt geven over het voldoen aan een zogenaamde democratische plicht.
Wat zijn de punten van de PVV die jou aanspreken qua Europese verkiezingen?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:02 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
wat is er mis met PVV? Net zoveel als met PvdA en CDA dus waarom er niet op stemmen?
Voor dat laatste zijn er genoeg partijen die ook kritisch zijn t.a.v. maatregelen waarbij privacy het moet ontgelden. Ook hier geldt echter weer dat principes misschien niet werkbaar zijn. Terrorisme blijft een probleem en dat zal aangepakt moeten worden. Dat er zeer kritisch wordt gekeken naar privacybelemmerende maatregelen vind ik zeer goed. Er zou imo ook vooral gezocht moeten worden in maatregelen die zo weinig mogelijk impact hebben voor de bevolking (al is het maar omdat het terrorisme anders werkt - de samenleving verandert doordat iemand zo nu en dan dreigt en een bom laat ontploffen).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef FJD het volgende:
Probeer maar eens een liberal partij te vinden die hardop zegt dat Europa vooral een economische samenwerking moet zijn en die geen privacy op wil geven voor de strijd tegen het terrorisme.
Klinkt als D66..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef FJD het volgende:
Ik heb liever principes die ik niet politiek kan uiten als principes die ik aanpas aan de standpunten van een paar politici. Over verwerpelijk gesproken zeg![]()
Probeer maar eens een liberal partij te vinden die hardop zegt dat Europa vooral een economische samenwerking moet zijn en die geen privacy op wil geven voor de strijd tegen het terrorisme. Dat zijn voor mij belangrijke principes en ik kan duidelijk onderbouwen waarom. Toch gaan stemmen op een partij waar je niet achter staat vind ik te genant voor woorden. Je sust je geweten over een of andere democratische plicht maar ondertussen draai je die plicht keihard de nek om door een politieke partij steun te geven voor hun standpunten zonder dat je daar achter staat.
Die zijn wel heel blij met Europa...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Klinkt als D66..
je klinkt nu als een verwend jochie in een snoepwinkel.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:40 schreef FJD het volgende:
[..]
Die zijn wel heel blij met Europa...
Landelijk kan ik me er beter in vinden maar dat komt ook voort uit een totaal gebrek aan fatsoenlijk liberale/rechtse partijen.
Het gaat me niet om Europa maar om Nederland!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat zijn de punten van de PVV die jou aanspreken qua Europese verkiezingen?
Mij ook. Echter, als we dan toch moeten kiezen voor mensen die namens ons in Europa gaan zitten, dan mensen die het beste met Nederland voor hebben, en onze individuele vrijheden veilig stellen maar bijv. wel op europees niveau milieubeleid aanpakken. Of opsporing.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:17 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Het gaat me niet om Europa maar om Nederland!
Ok, wat zijn de punten die je aanspreken m.b.t. Nederland?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:17 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Het gaat me niet om Europa maar om Nederland!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |