Nee?quote:
= GroenLinks.quote:De Europese Vrije Alliantie (EVA) is een Europese politieke partij, die streeft naar maximale autonomie voor de volken en regio's in Europa. In de Europese Vrije Alliantie zijn zo'n 35 regionalistische dan wel autonomistische democratische partijen verenigd uit meer dan tien lidstaten van de Europese Unie.
= SPquote:Europees Unitair Links/Noords Groen Links (GUE/NGL) is een Europese fractie, geen partij, opgericht in 1995 als fractie in het Europarlement. Het was destijds, zoals de naam al doet vermoeden, een fusie van twee fracties. Lidmaatschap of geassocieerd lidmaatschap staat open voor partijen en individuele Europarlementsleden.
De fractie werd gevormd uit (al dan niet voormalig) communistische, marxistische, maoïstische, links-populistische en groene Eurosceptische partijen uit de landen van de Noordse Raad. De fractie verzet zich tegen het supranationale en neo-liberale karakter van de Europese Unie.
De fractie wordt snel verward met de meer ecologische en groene Europese partij de Europese Federatie van Groene Partijen.
Nee hoor. ELKE partij heeft standpunten waar ik grote bezwaren tegen heb. Nog afgezien van het feit dat ik politici per definitie de meest onbetrouwbare stukken schimmel op aarde vind.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En het ergens niet compleet mee eens zijn, of compleet niet mee eens zijn, zijn 2 verschillende dingen. In de huidige overvloed aan politieke partijen is het haast onmogelijk dat er iets tussen zit wat niet bij je beeld aan sluit.
Sta je gelukkig volkomen vrij zelf de politiek in te gaan en daar verandering in te brengenquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:12 schreef Metatron het volgende:
[..]
Nee hoor. ELKE partij heeft standpunten waar ik grote bezwaren tegen heb. Nog afgezien van het feit dat ik politici per definitie de meest onbetrouwbare stukken schimmel op aarde vind.
Nee, ik ga liever iets nuttigs doen met m'n leven.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sta je gelukkig volkomen vrij zelf de politiek in te gaan en daar verandering in te brengen
nee serieuze vraag want ik vind dat ze net als andere partijen zowel goede als minder goede dingen hebben!quote:
Helaas brengt dat ook geen zoden aan de dijk. Het politieke bestel in Nederland zit muurvast door allemaal onderlinge belangen, banden en afhankelijkheden. Je moet echt een stevig program hebben, genoeg politieke overtuiging naar burger en Kamer toe, en een sterke aanhang hebben die elkaar niet te tent uit vechten of juist zwijgend scharen achter de politiek leider om daar tussen te komen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sta je gelukkig volkomen vrij zelf de politiek in te gaan en daar verandering in te brengen
Ach, de 'gevestigde orde' kan niks beters verzinnen dan zich nog eens wentelen in een regenteske zelfgenoegzaamheid. Zij zijn goed, integer, oprecht en hebben het allerbeste met iedereen voor. En de rest is gek, dom of beidequote:Op donderdag 4 juni 2009 19:22 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
nee serieuze vraag want ik vind dat ze net als andere partijen zowel goede als minder goede dingen hebben!
Mwoah, mijns inziens is er niets mis met het concept democratie, zolang dit met een zeker neutraal, algemeen belangdienend gevoel bedreven kan worden. Echter is er sinds Balkenende 1 in 2002 vrij weinig meer gebeurt om Nederland vooruit te brengen in politiek, maatschappelijk, industriëel en technologisch opzicht. De maatregelen die getroffen worden, zijn om het land in ieder geval op gemiddeld niveau te besturen, en gemaakte fouten worden veelal weggemoffeld. Nu er in de financiele wereld onrust heerst, wordt er ontzettend veel geld gepomt in een klein, weiliswaar substantieel, maar overschatte sector, de bank en geldindustrie. Terwijl al jaren een sector als bv de gezondheidszorg of het onderwijs al jaren in een zekere mate van crisis verkeren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:52 schreef DutchTrain het volgende:
Toch mooi dat we in steeds meer 'Westerse' landen vrijheid en democratie als zoiets gewoons zien, dat het volk zich daar niet meer voor inzet en daarmee de macht teruggeeft aan een kleine groep machthebbers die het volk - onder het mom van democratie - een stem geeft, maar daadkracht ontneemt.
En dat er dan ook nog mensen zijn die denken dat 'de politiek' bepaalt wat er in een stad, land of regio gebeurt
Welk referentiekader gebruik je daarbij?quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef Romanov het volgende:
Mwoah, mijns inziens is er niets mis met het concept democratie, zolang dit met een zeker neutraal, algemeen belangdienend gevoel bedreven kan worden. Echter is er sinds Balkenende 1 in 2002 vrij weinig meer gebeurt om Nederland vooruit te brengen in politiek, maatschappelijk, industriëel en technologisch opzicht.
Droom lekker verder. Dat mag namelijk in dit landquote:De politiek bepaalt wel het beleid in het land, gelukkig is het vaak aan de mensen zelf om dit ook praktische invulling te geven. Daarom gaat het nu nog best redelijk in het land over het algemeen. Eigenlijk denkt ik stiekem terug aan de tijden van de Hollandse Republiek en de Gouden Tijd, alleen mag dat wel worden aangevuld met de mate van normbesef en beschaving die we nu (over het algemeen) kennen.
Wel geloven in een menselijke norm en waarde, maar een confessionele inslag niet tolereren... dat spreekt elkaar wel erg tegenquote:En daarbij bedoel ik niet het zondagse christelijk-stichtelijk geneuzel van ons politiek opperhoofd. Meer de menselijke norm en waarde, die helaas op veel gebieden missen (en er ook niet beter op worden)
Als er geen enkele partij is waar ik me voldoende in kan vinden dan stem ik niet en Europa is zo'n geval.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:25 schreef Marlies1981 het volgende:
Je hebt net zo goed een morele plicht om te stemmen als dat je bijvoorbeeld een morele plicht hebt om geen kauwgom om straat te spugen, of het OV betalen. Natuurlijk, als jij alleen het niet doet zal er niks mis gaan, maar als iedereen er zo over denkt wordt het een rommeltje.
M'n volgende argument om niet te stemmen bij de Europese verkiezingen; het maakt geen zak uit wat ik stem, ze drukken het er toch wel doorheen. Herinneren we ons allemaal het keiharde NEE op de Europese grondwet nog? Vervolgens wordt grofweg dezelfde grondwet er een paar maanden later door een achterdeurtje alsnog doorheen gefietst. Balkenende kraait vervolgens dat er echt veel veranderingen hebben plaats gevonden maar als ik vervolgens zowel Merkel, Sarkozy als Blair (of was t toen al Brown?) tegen hun volk hoor roepen dat het slechts om enkele cosmetische wijzigingen gaat dan mag je mij niet verwijten dat ik niet de illusie heb dat het echt een democratisch proces is.quote:Het lijkt mij simpel: het land moet bestuurd worden. Dan kan met of zonder inspraak van de burger. Alle burgers dus.
Europa is zo'n zeldzaam geval waarbij alle partijen heel blij roepen dat ze enorm voor zijn. Ik ben veel minder positief. Economische samenwerking is wat mij betreft in zo goed als alle gevallen hosanna, daar hebben we echt veel bereikt.quote:Dat je geen enkele partij kunt vinden die precies alles volgens jouw mening wil is een erg naief argument: het zou toch wel erg bijzonder zijn als die partij er wel was.
Niet vanzelfsprekend, wel nodig als het gaat om het verduidelijken van de politiek voor de gemiddelde belastingbetaler. De door jou genoemde punten lijken stokpaardjes, ertegenover staan het meeslepen van nederland in een internationaal conflict waarbij achteraf veel vragen bij te stellen zijn, geruzie over Verdonk wat uiteindelijk heeft gelijk in het eind van Balkenende 2 (mijns inziens een schaamteloze vertoning, politici niet waard. over normen en waarden...), het aftreden van 2 ministers van VROM en Justitie, snel gevolgd in 2006 door demissionair gaan met als klap dat het geruzie nog even doorgaat tussen VVD en het kabinet. De 100 dagen periode van Balk. 4 was enkel een reden om het beleid uit te stellen tot zelfs 2008. Ook niet echt een pluspunt voor een land wat sinds het eind van Paars aan verlichting toe was.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Welk referentiekader gebruik je daarbij?
Vond je de 100 dagen aanpak, de normen- en waardendiscussie en de bestuurlijke vernieuwing allemaal vanzelfsprekend na de Paarse jaren
Het zal met de groeiende politieke en sociale halsstarigheid er niet beter op worden. Wat dat betreft blijft er naast mijn dromen genoeg ruimte over voor het realiteitsbesef dat het nog wel even zo zal blijven.quote:[..]
Droom lekker verder. Dat mag namelijk in dit land
Het geloven in een menselijke norm en waarde komt niet voor uit geloof. Geloof aanhangen is IMO geen basale vaardigheid van waardig menselijk functioneren, iemand of iets menselijk behandelen wel. Dat het geloof voor veel mensen belangrijk is, is mooi en kan gelovigen helpen in hun ontwikkeling. Maar of het een noodzaak is om als mens beter te worden, vinnik niet. Daarentegen, gaat iedereen elkaar de hersens inslaan, of kortgezegd is het respect weg (de norm, de waarde) kunnen we denk ik de mensheid als progressief, vooruitstrevend ras wel uitgummen.quote:[..]
Wel geloven in een menselijke norm en waarde, maar een confessionele inslag niet tolereren... dat spreekt elkaar wel erg tegen
Oeeeew, pwetty pictures....quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Gister geschoten vandaag bewerkt
je moet beetje op je woorden letten en een ieder respecteren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:47 schreef Marlies1981 het volgende:
lache wel...en maar kankeren wat er allemaalniet deugt, en je vervolgens in lamlendigheid wentelen als je de mogelijkheid geboden wordt er iets aan te doen...typisch hoor...
He pleurishooligan moet je horen wie het zegt!quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:54 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
je moet beetje op je woorden letten en een ieder respecteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |