dan moet ie er minstens 45 winnen vrijdagquote:
+1quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gelukkig bestaan er nog renners als Di Luca.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gelukkig bestaan er nog renners als Di Luca.
quote:1 - Pellizotti
2 - Garzelli 42"
3 - Di Luca 43"
4 - Menchov 48"
5 - Basso 57"
6 - Bruseghin 1'54"
7 - Szmyd 1'55"
8 - Rogers 1'59"
9 - Sastre
10 - Armstrong
11 - Leipheimer
12 - Valjavec
13 - Simoni 2'05"
14 - F. Masciarelli 2'09"
15 - Sivtsov 2'17"
16 - David Lopez 3'18"
17 - Arroyo
18 - Agnoli
19 - Serpa
20 - Gonzalez 3'43"
21 - Ochoa 3'48"
22 - Seeldraeyers 4'15"
23 -
24 - Lövkvist
25 - Ten Dam 4'23"
Morgen en zeker zaterdag zijn er ook nog mogelijkheden voor Di Luca om in ieder geval boni te pakken. Als Menchov het nu nog weg zou geven zal hij zich wel beklagen dat hij eergisteren bijvoorbeeld niet wat eerder is gaan aanvallen, ervanuitgaande dat hij dat wel kon.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:41 schreef Palmboom313 het volgende:
Maar goed Di Luca moet nog zeker 40 seconden pakken vrijdag. Ritwinst en 20 seconden extra als Menchov geen 2e wordt dus.
Toch wel een ernstig gebrek aan een ploeg ook.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Di Luca zou eigenlijk op een andere manier moeten aanvallen. Hij geeft altijd korte prikjes, dat kan Menchov wel aan. Als hij eens alles maar dan ook alles in 1 erg lange versnelling steekt, dan heeft hij meer kans volgens mij. Niet alleen ligt dat Menchov iets minder, maar als hij dan kraakt, gaat hij heel erg hard kraken.
Zeker zeker nadat hij al het werk heeft gedaan ook nog tijd winnen op Menchovquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:51 schreef wimderon het volgende:
Een ding is in ieder geval zeker, de moraal van Di Luca is hier in 50 meter met 100% gestegen.
- 25 Garzelli procentenquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:51 schreef wimderon het volgende:
Een ding is in ieder geval zeker, de moraal van Di Luca is hier in 50 meter met 100% gestegen.
Met geluk dat die wat met z'n versnellingen had ja. Anders had ie gewoon in het wiel gezetenquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:52 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Zeker zeker nadat hij al het werk heeft gedaan ook nog tijd winnen op Menchov
idd, waarschijnlijk met niet al te veel moeite. Denk dat hij Di Luca, die aan het maximum zat, ook wel voorbij had kunnen rijden. Snap niet dat hij dat niet probeert 1-2km voor de top. Beetje meer marge lijkt me wel zo handig.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:59 schreef Szura het volgende:
[..]
Met geluk dat die wat met z'n versnellingen had ja. Anders had ie gewoon in het wiel gezeten
Idd. Denk dat je nu ook wel mag concluderen dat 'ie maandag ook niet heel veel over had.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:39 schreef wimderon het volgende:
Menchov dus kennelijk toch niet op z'n dooie gemakje in het wiel van Di Luca.
En ze zullen dan bij LPR tijdens de etappe ook wel flink moeten werken, want de etappe van morgen is ook erg geschikt voor een groepje vluchters, en er zijn nog genoeg ploegen die nog niets hebben.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:07 schreef DutchSL het volgende:
Morgen aankomst vals plat omhoog na een licht heuvelachtige finale.. laatste 1.5km aan 2.5% gemiddeld..
Als Petacchi de sprint aantrekt voor di Luca kan de Killer zomaar weer bonificaties pakken, al zullen de Allan Davissen en andere Boasson Hagens er wel anders over denken.
Hij zit de hele klim met speels gemak en een blik op oneindig in Di Luca's wielquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Denk dat je nu ook wel mag concluderen dat 'ie maandag ook niet heel veel over had.
Kan nog best lastig worden voor Menchov. Di Luca heeft nu de moraal te pakken. Als Di Luca vrijdag nog eens tijd terugpakt, gaat 'ie er in geloven, en zaterdag is nog een typische Di Luca-aankomst, als ik het profiel mag geloven. Kort klimmetje naar de finish toe, dus daar kan 'ie nog eens boni's pakken.
Wordt nog spannend.
Bij Menchov ziet 't er altijd uit alsof 'ie met speels gemak rijdt. Vorig jaar in de Tour toen 'ie door Sastre werd gelost, zag je ook niet meteen dat 'ie aan het afzien was.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:10 schreef Szura het volgende:
[..]
Hij zit de hele klim met speels gemak en een blik op oneindig in Di Luca's wiel![]()
Dat ie op het eind 5 sec achter hem eindigt ligt echt niet aan het feit dat hij eraf werd gereden. Het was zowat vlak daar op het einde. Er was iets met z'n schakelapparaat. Of hij schakelde te zwaar of verkeerd of er was iets kapot
Ik vond Armstrong wederom een genot om naar te kijken, volgens mij loste hij niet uit de groep met Menchov en Di Luca omdat hij niet kon volgen, maar om nog iets voor Leipheimer te kunnen betekenen. Het zal me dan ook niks verbazen dat hij op een of andere manier heeft bijgedragen aan dat aansluiten van Leipheimer.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:18 schreef Szura het volgende:
Leipheimer uiteindelijk toch weer bij Sastre en Armstrong dus.
Ik denk dat als Di Luca die spurt een kilometer eerder ingezet had, Mentsjov wel meegekomen was.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij Menchov ziet 't er altijd uit alsof 'ie met speels gemak rijdt. Vorig jaar in de Tour toen 'ie door Sastre werd gelost, zag je ook niet meteen dat 'ie aan het afzien was.
En zelfs als het schakelen was, dan moet dat niet te vaak voorkomen, want anders verliest 'ie wel weer tijd op Di Luca. Overigens zeiden ze bij Rabo over de etappe die Di Luca met voorsprong won ook al dat het was omdat Menchov verkeerd schakelde. Dan moet 'ie maar eens leren schakelen.
kan zijn of gewoon een lange vlucht met de Bertolini's van deze wereld die stand houdquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:07 schreef DutchSL het volgende:
Morgen aankomst vals plat omhoog na een licht heuvelachtige finale.. laatste 1.5km aan 2.5% gemiddeld..
Als Petacchi de sprint aantrekt voor di Luca kan de Killer zomaar weer bonificaties pakken, al zullen de Allan Davissen en andere Boasson Hagens er wel anders over denken.
Tuurlijk wel...quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:11 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik denk als Di Luca met roze aan de tijdrit begint, dat Menchov er niet meer aan komt.
Wat ik al zei: vorig jaar in de Tour lijkt het ook alsof Menchov op zijn gemakkie meegaat met Sastre, maar wordt 'ie toch gelost.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dat als Di Luca die spurt een kilometer eerder ingezet had, Mentsjov wel meegekomen was.
Nou, zo lang is die tijdrit niet: 14.4 kilometer. Hij kan nog wel met achterstand beginnen, niet ideaal natuurlijk maar goed, maar met meer dan 20 seconden zeker niet...quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:25 schreef UltraR het volgende:
[..]
Tuurlijk wel...
Menchov is een véél betere tijdrijder dan Di Luca. Ik verwacht toch wel minstens 20 seconden verschil in het voordeel van Menchov in die tijdrit.
't Is maar 14,4 km en een bochtig parkoers. Het is geen uitgemaakte zaak dat Menchov daar veel tijd wint op Di Luca.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:25 schreef UltraR het volgende:
[..]
Tuurlijk wel...
Menchov is een véél betere tijdrijder dan Di Luca. Ik verwacht toch wel minstens 20 seconden verschil in het voordeel van Menchov in die tijdrit.
Preciesquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:20 schreef ehqo het volgende:
[..]
Ik vond Armstrong wederom een genot om naar te kijken, volgens mij loste hij niet uit de groep met Menchov en Di Luca omdat hij niet kon volgen, maar om nog iets voor Leipheimer te kunnen betekenen. Het zal me dan ook niks verbazen dat hij op een of andere manier heeft bijgedragen aan dat aansluiten van Leipheimer.
Als die tijdrit een kilometer of 20 korter was, maar dan vlak, hadden de Italianen zeker meer tijd verloren op een Leipheimer, Menchov, Armstrong of Rogers.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Uiteindelijk zal blijken dat de meeste Italianen het hebben verloren in die lange tijdrit. Die zit er volgende keer dus niet meer in.
Dus echt niet he. Waarom zou hij zich expres uit het beste groepje laten zakken, maar vervolgens niet doorzakken richting zijn kopman Leipheimer, maar in plaats daarvan bij Sastre in het wiel te gaan zitten? Als hij Leipheimer echt had willen helpen, had hij 'em vanaf het begin dat Leipi loste op sleeptouw moeten nemen. Dat wilde hij dus (terecht) niet. Vervolgens bleken minimaal 5 renners sterker.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:20 schreef ehqo het volgende:
[..]
Ik vond Armstrong wederom een genot om naar te kijken, volgens mij loste hij niet uit de groep met Menchov en Di Luca omdat hij niet kon volgen, maar om nog iets voor Leipheimer te kunnen betekenen. Het zal me dan ook niks verbazen dat hij op een of andere manier heeft bijgedragen aan dat aansluiten van Leipheimer.
armstrong gaat nog een meesterknecht voor Contador zijn in Juliquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dus echt niet he. Waarom zou hij zich expres uit het beste groepje laten zakken, maar vervolgens niet doorzakken richting zijn kopman Leipheimer, maar in plaats daarvan bij Sastre in het wiel te gaan zitten? Als hij Leipheimer echt had willen helpen, had hij 'em vanaf het begin dat Leipi loste op sleeptouw moeten nemen. Dat wilde hij dus (terecht) niet. Vervolgens bleken minimaal 5 renners sterker.
Voor zover het een indicatie is, vorig jaar won Menchov in de allerlaatste tijdrit van 28 km 2'07" op Di Luca. Je zou dan denken dat Menchov in de tijdrit van aanstaande zondag in staat moet zijn om een halve minuut te pakken op Di Luca.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't Is maar 14,4 km en een bochtig parkoers. Het is geen uitgemaakte zaak dat Menchov daar veel tijd wint op Di Luca.
No way. Armstrong loste gewoon. Hij mocht vandaag voor eigen kansen rijden. Als hij voor Leipheimer moest rijden vandaag had hij ook nooit achter Pellizotti aangegaan. En Pellizotti reed ook alsmaar verder van hem weg. Nee hoor, quatsch wat je zegt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:20 schreef ehqo het volgende:
[..]
Soort van springplank misschien? Ik vind het niet zo gek bedacht, mede door zijn uitgangspositie in deze Giro. Ik heb echt het idee dat hij sterker is dan hij nu prijs geeft.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dus echt niet he. Waarom zou hij zich expres uit het beste groepje laten zakken, maar vervolgens niet doorzakken richting zijn kopman Leipheimer, maar in plaats daarvan bij Sastre in het wiel te gaan zitten? Als hij Leipheimer echt had willen helpen, had hij 'em vanaf het begin dat Leipi loste op sleeptouw moeten nemen. Dat wilde hij dus (terecht) niet. Vervolgens bleken minimaal 5 renners sterker.
Een springplank als Leipheimer eerst moet lossen? En terwijl er nog andere renners tussen rijden? Wat heeft dat voor zin?quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:51 schreef ehqo het volgende:
[..]
Soort van springplank misschien? Ik vind het niet zo gek bedacht, mede door zijn uitgangspositie in deze Giro. Ik heb echt het idee dat hij sterker is dan hij nu prijs geeft.
Toen hij achter Pellizotti aanging moest Leipheimer nog niet lossen bij de favorieten. Ik weet het niet, volgens mij reed hij meer met "Levi waar de fuck blijf je?" in zijn hoofd dan: "Ik wil die etappe maar het lukt niet."quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
No way. Armstrong loste gewoon. Hij mocht vandaag voor eigen kansen rijden. Als hij voor Leipheimer moest rijden vandaag had hij ook nooit achter Pellizotti aangegaan. En Pellizotti reed ook alsmaar verder van hem weg. Nee hoor, quatsch wat je zegt.
Heb je zijn ogen gezien? Die gast was aan het einde van zijn kunnen. Er valt niks prijs te geven.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:51 schreef ehqo het volgende:
[..]
Soort van springplank misschien? Ik vind het niet zo gek bedacht, mede door zijn uitgangspositie in deze Giro. Ik heb echt het idee dat hij sterker is dan hij nu prijs geeft.
Juist door in het wiel van Sastre te plakken, in plaats van samenwerken om tijd te pakken.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een springplank als Leipheimer eerst moet lossen? En terwijl er nog andere renners tussen rijden? Wat heeft dat voor zin?
En sowieso: hoe kan Armstrong bijdragen aan het terugkeren van Leipheimer terwijl hij in zowat elk beeld wat we gezien hebben in het wiel van Sastre zat. Hoe gaat Leipheimer daarvan harder fietsen?
Lance zou gek zijn als ie voor Sastre zou rijden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:00 schreef ehqo het volgende:
[..]
Juist door in het wiel van Sastre te plakken, in plaats van samenwerken om tijd te pakken.
Maar goed, het is maar een gevoel.
Dan kan 'ie nog beter wachten op Leipheimer, dan kan die namelijk harder, en gaat Sastre langzamer (je hebt er namelijk baat bij als er iemand in je wiel rijdt: dat breekt de luchtwervelingen, en daardoor ga je iets harder).quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:00 schreef ehqo het volgende:
[..]
Juist door in het wiel van Sastre te plakken, in plaats van samenwerken om tijd te pakken.
Maar goed, het is maar een gevoel.
Ik geloof niet dat men in een klim in iemand wiel gaat zitten om de kielzog, maar meer omdat het moeilijk is om tempo te bepalen, en dus zodat je eerst 'zijn bord leeg kan eten'. Maar dat terzijde, ik geniet wel van de Armstrong die ik zie.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan kan 'ie nog beter wachten op Leipheimer, dan kan die namelijk harder, en gaat Sastre langzamer (je hebt er namelijk baat bij als er iemand in je wiel rijdt: dat breekt de luchtwervelingen, en daardoor ga je iets harder).
Met de snelheden die de profs rijden, heb je er wel degelijk baat bij om in het wiel te rijden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:06 schreef ehqo het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat men in een klim in iemand wiel gaat zitten om de kielzog, maar meer omdat het moeilijk is om tempo te bepalen, en dus zodat je eerst 'zijn bord leeg kan eten'. Maar dat terzijde, ik geniet wel van de Armstrong die ik zie.
Genieten kan je altijd, maar geloof me maar dat Armstrong echt niet voor Leipheimer reed. Daarnaast kwam hij ook met een dermate van pijn vertrokken gezicht over de streep dat ik daar al helemaal niet in geloof.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:06 schreef ehqo het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat men in een klim in iemand wiel gaat zitten om de kielzog, maar meer omdat het moeilijk is om tempo te bepalen, en dus zodat je eerst 'zijn bord leeg kan eten'. Maar dat terzijde, ik geniet wel van de Armstrong die ik zie.
Lijkt mij ook sterk dat het iets met schakelen was, toen hij voor het eerst naar onder keek (zogezegd naar z'n versnellingsapparaat) volgde hij nog gewoon in het wiel van Di Luca. Het was ook niet zo dat hij verkeerd schakelde, ineens veel terrein verloor en zich daarna weer herlanceerde, hij kwam hier gewoon over de streep gekrabbeld.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij Menchov ziet 't er altijd uit alsof 'ie met speels gemak rijdt. Vorig jaar in de Tour toen 'ie door Sastre werd gelost, zag je ook niet meteen dat 'ie aan het afzien was.
En zelfs als het schakelen was, dan moet dat niet te vaak voorkomen, want anders verliest 'ie wel weer tijd op Di Luca. Overigens zeiden ze bij Rabo over de etappe die Di Luca met voorsprong won ook al dat het was omdat Menchov verkeerd schakelde. Dan moet 'ie maar eens leren schakelen.
Di Luca was vorig jaar dan ook totaal niet in de vorm die hij nu heeft en ook niet meer gemotiveerd voor die tijdrit nadat hij zich al eerder leeg had gereden in alles-of-niets aanvallen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:48 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Voor zover het een indicatie is, vorig jaar won Menchov in de allerlaatste tijdrit van 28 km 2'07" op Di Luca. Je zou dan denken dat Menchov in de tijdrit van aanstaande zondag in staat moet zijn om een halve minuut te pakken op Di Luca.
Dat idee had ik ook. Hij kon niet meer versnellen. Kan best zijn dat 'ie zich verschakelde, maar daarna kwam 'ie niet meer op gang. Dus was 'ie leeg naar mijn idee.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lijkt mij ook sterk dat het iets met schakelen was, toen hij voor het eerst naar onder keek (zogezegd naar z'n versnellingsapparaat) volgde hij nog gewoon in het wiel van Di Luca. Het was ook niet zo dat hij verkeerd schakelde, ineens veel terrein verloor en zich daarna weer herlanceerde, hij kwam hier gewoon over de streep gekrabbeld.
Klopt. Maar aan de ander kant is Menchov ook in een betere vorm dan vorig jaar én zal hij mer gemotiveerd zijn met zicht op eindwinst in de giro. Een halve minuut zal echter niet meevallen, maar waarschijnlijk zal hij dat ook niet nodig hebben.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Di Luca was vorig jaar dan ook totaal niet in de vorm die hij nu heeft en ook niet meer gemotiveerd voor die tijdrit nadat hij zich al eerder leeg had gereden in alles-of-niets aanvallen.
Dit zei hij zelf:quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
No way. Armstrong loste gewoon. Hij mocht vandaag voor eigen kansen rijden. Als hij voor Leipheimer moest rijden vandaag had hij ook nooit achter Pellizotti aangegaan. En Pellizotti reed ook alsmaar verder van hem weg. Nee hoor, quatsch wat je zegt.
quote:Stage 17 complete. Short, fast, and tough! Got a little antsy and went early after Pellizoti (who won) but didn't have the legs to catch him.
But I feel my condition is improving ok considering I drank beer for 4 years, crashed hard last month, and am an old dog. Onward.
Geen technische problemen dusquote:Menchov koestert de marge van 26 seconden met Di Luca, want onderweg naar de Blockhaus had hij snel het gevoel, dat het geen topdag zou worden. "De rustdag is me niet goed bevallen", vertelde de Rus. "Het lichaam voelde anders aan dan in alle andere etappes tot nu toe. De overschakeling naar de koers ging moeilijk en stroef. Bovendien was het een korte etappe. Ik had daardoor moeite om mijn ritme te vinden. Ook op de Blockhaus."
Menchov leek sterker ja, maar of hij dat ook inderdaad was, is voor mij nu wel de vraag.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:27 schreef Digital-Love het volgende:
Overigens hoop ik nu wel dat Di Luca de giro wint. Menchov heeft steeds sterker dan Di Luca geleken, als hij dat echt was had hij gewoon meer tijd moeten nemen op hem. Nu verliest hij een aantal seconden en stel je voor dat hij nog meer gaat verliezen op de Vesuvius.
Dat vind ik dus ook. Ik zou het leuk vinden voor Menchov en Rabobank, maar mocht Di Luca alsnog winnen, kan je niet zeggen dat hij het niet verdiend heeft.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Menchov leek sterker ja, maar of hij dat ook inderdaad was, is voor mij nu wel de vraag.
Anyway: als Di Luca wint, dan heeft 'ie het idd verdiend, hij blijft maar proberen
quote:Denis Menchov verspeelt een beetje van zijn voorsprong op Danilo di Luca, maar blijft in het roze.
Denis Menchov heeft woensdag ondanks een iets mindere dag stand gehouden aan de top van het klassement. Hij verloor dertien seconden op zijn naaste belager Danilo di Luca, die vijf tellen voor de Rus eindigde en als derde in de etappeuitslag acht seconden bonificatie veroverde. Menchov won wel tijd op Ivan Basso en Levi Leipheimer en dit keer ook op Carlos Sastre, die een slechte dag beleefde en uit de topdrie van het klassement weg viel. Franco Pellizotti won na een solo van twaalf kilometer de etappe en klom naar plek drie in het klassement, op twee minuten van Menchov.
Menchov koestert de marge van 26 seconden met Di Luca, want onderweg naar de Blockhaus had hij snel het gevoel, dat het geen topdag zou worden. "De rustdag is me niet goed bevallen", vertelde de Rus. "Het lichaam voelde anders aan dan in alle andere etappes tot nu toe. De overschakeling naar de koers ging moeilijk en stroef. Bovendien was het een korte etappe. Ik had daardoor moeite om mijn ritme te vinden. Ook op de Blockhaus."
Schade valt nog mee
Dus valt de schade van dertien seconden eigenlijk nog mee. Ook ploegleider Erik Breukink kon er mee leven. "Ach, Denis heeft Di Luca deze Giro ook al twee keer in een sprint geklopt met een kleine marge en bonificatieseconden extra gepakt. Het is jammer, want Denis zat er goed bij, maar het is ook niet onverdiend voor Di Luca. Denis had wel te zwaar staan in de sprint."
De Italiaan maakte desondanks ook op Breukink een sterke indruk. Hij leidde vrijwel de gehele beklimming de achtervolging op Pellizotti en zorgde er daardoor ook voor dat andere concurrrenten als Leipheimer en Sastre terrein verloren. Breukink: "Ik denk dat Sastre dezelfde problemen had als Denis, alleen nog wat erger." Ivan Basso zakte er in de laatste vierhonderd meter door, dus die kon de schade nog beperken.
Veertig seconden bonificatie
De spanning neemt dus zienderogen toe en dat is zeker voelbaar bij de Raboploeg. "Leuk voor de mensen, maar ik had graag toch wel iets meer marge gehad nu", bekende Breukink, die wel vol vertrouwen blijft. "Ik verwacht wel, dat Denis zijn ritme weer terug vindt. Het blijft link de komende dagen, maar dat geldt ook voor de anderen. Di Luca weet ook dat Denis in de afsluitende tijdrit in Rome in het voordeel is. Dan is 26 seconden weer wel best veel. Maar we krijgen nog de Vesuvius en zaterdag ook een aankomst voor Di Luca. daar liggen alles bij elkaar in principe veertig seconden bonificatie."
Toch wil hij niet echt ver vooruit kijken. "We moeten het nu van dag tot dag bekijken. Het is nog steeds secondenwerk en er kan van alles gebeuren. Donderdag een verraderlijke etappe met een start aan de voet van een col? Ik ben er niet zo bang voor. De beklimming is niet al te zwaar, dus als ze Denis willen isoleren, zal dat moeilijk worden. Laurens, Mauricio en Dimi redden dat ook. En als Di Luca iets wil doen, zal dat met alleen zijn ploeg niet lukken. En ik denk dat de rivaliteit onder de Italianen te groot is om medestanders te vinden. Dat hebben we vandaag gezien met Garzelli die nog even een paar bonificatieseconden van Di Luca afsnoept."
De Vuelta is ook al weer zo lang geleden (al was daar vooraf besloten dat Leipheimer niet mocht winnen), of de Tour van vorig jaar, of de Giro.quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:27 schreef Sjiznit het volgende:
Wel mooi dat er met een paar ritten te gaan nog zo een klein gat tussen de nummers 1 en 2 is. Lang niet gezien.
Giro kun je met een paar vrienden of bekenden die fietsen volgen over praten, bij de tour kijkt de hele familie en al je vrienden en bekenden. Om over al die meekijkende onbekenden nog maar niet te spreken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 00:34 schreef Cavalier1 het volgende:
Eigenlijk is de Giro veel mooier dan de Tour. Toch kijk ik liever naar de Tour, wel raar.
Het irritantste vind ik dan nog wel dat er allerlei mensen zijn die hun mening willen geven en er de ballen verstand van hebbenquote:Op donderdag 28 mei 2009 00:59 schreef thettes het volgende:
[..]
Giro kun je met een paar vrienden of bekenden die fietsen volgen over praten, bij de tour kijkt de hele familie en al je vrienden en bekenden. Om over al die meekijkende onbekenden nog maar niet te spreken.
Het leeft dus veel meer. Maar sinds het einde van Armstrong (voor z'n comeback) is het niveau vrijwel gelijk, en zijn er niet de gedoodverfde nummer 1 en 2 van de tour die alles op de tour gooien (armstrong _ ullrich)
Elke keer weer vind ik toch het grootste verschil dat ik het gevoel heb dat er veel meer spektakel in de Giro zit. In de Tour heb je altijd tig saaie vlakke etappes die uitdraaien op een massa-sprint. Hier zijn veel minder saaie etappes (naja, Milano showquote:Op donderdag 28 mei 2009 00:59 schreef thettes het volgende:
[..]
Giro kun je met een paar vrienden of bekenden die fietsen volgen over praten, bij de tour kijkt de hele familie en al je vrienden en bekenden. Om over al die meekijkende onbekenden nog maar niet te spreken.
Het leeft dus veel meer. Maar sinds het einde van Armstrong (voor z'n comeback) is het niveau vrijwel gelijk, en zijn er niet de gedoodverfde nummer 1 en 2 van de tour die alles op de tour gooien (armstrong _ ullrich)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |