Die geraspte kaas van eigen merk is vaak wel goedkoop, voor 300 gram 1-2 euro (bij de C1000 tenminste). En daar kun je een aantal keren van eten. En half-om-half-gehakt vind ik eerlijk gezegd niet te eten... Dan koop ik liever rundergehakt voor 3 euro de kilo in de aanbieding bij de appie of kipfilet voor 4 euro de kilo.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:16 schreef Iblis het volgende:
Kaas is niet echt goedkoper dan vlees. Een kilo oude kaas is zeker meer dan 10 euro, maar ook jonge kaas is wel 5+ euro. Halfomhalfgehakt kun je gemakkelijk voor < 5 euro per kilo krijgen.
Dat geef ik mijn katten te eten als avond eten.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
of kipfilet voor 4 euro de kilo.
Doe de gewonen analoge tv aan ipv digitale tv,quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Als het kan wil ik graag bewijs zien.
Natuurlijk kan je gezond eten, maar je zult dan ergens anders moeten besparen. De vraag is dus, wat laat je schieten om gezond te eten?
quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:23 schreef LXIV het volgende:
Van een heel laag inkomen zal met wellicht moeilijk zijn. Maar de meeste dingen die gezond zijn, zijn juist goedkoop. Als je bijvoorbeeld voor de groenten van het seizoen kiest, ipv voor ingevlogen tomaten uit Malaga, kost dat bijna niks. Kool, uien etc zijn het hele jaar lang goedkoop en erg gezond.
Wat minder vlees eten is ook gezond. Aardappels kosten bijna niks. Thee is veel gezonder dan cola en kost ook haast niks.
Met een budget van 5 euro per persoon per dag kun je heel gezond eten en leven. Zak je daaronder dan wordt het lastig.
Inderdaad, geen onzin aankopen of achterlijk dure abonnementen. Een goedkoop mobieltje/abonnement ipv 40 euro per maand (wat eigenlijk niet nodig is). Geen auto, niet buiten de deur eten. Al dat soort dingen maken het leven duur. Zorg je ervoor dat je zelf eten meeneemt e.d. dan kom je volgens mij prima uit.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:28 schreef Soohr het volgende:
[..]
Doe de gewonen analoge tv aan ipv digitale tv,
stop met roken, drink wat minder alcohol.
bijvoorbeeld he, bijvoorbeeld.
koop geen kleine dingetjes onderweg, geen snackbarbezoek, geen lunch kopen op het werk, maar neem de boterhammen mee van huis.
niet de etos ofzo in voor troep.
sommige dingen duurder kopen omdat je er langer mee diet als goedkope productenquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:28 schreef Soohr het volgende:
[..]
Doe de gewonen analoge tv aan ipv digitale tv,
stop met roken, drink wat minder alcohol.
bijvoorbeeld he, bijvoorbeeld.
koop geen kleine dingetjes onderweg, geen snackbarbezoek, geen lunch kopen op het werk, maar neem de boterhammen mee van huis.
niet de etos ofzo in voor troep.
Respectquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:14 schreef _evenstar_ het volgende:
ik heb een anw, daarbij een dochter die glutenvrij + soja en lactose vrij moet
*knip*
maar met een beetje wil besteed ik aan boodschappen de gehele maand 150 euro a 200 euro voor mij en kind
Daar dacht ik toevallig ook vandaag nog aanquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:33 schreef LXIV het volgende:
Waar ik me ook over verbaas is dat mensen bijvoorbeeld van die babyvoedingpotjes van één euro 50 per stuk kopen. Daar zit bijna niks in. Als je zelf bijv. bloemkool met worst en aardappelen eet en je pakt een klein beetje van alles en je maalt het fijn heb je een beter en verser product voor nog geen 10 cent. En je kunt dat zo invriezen.
Dat heb ik nu dus ookquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:41 schreef ShadyLane het volgende:
Mijn opa maakt er trouwens ook echt een sport van. Is er iets in de aanbieding, dan koopt ie er hele ladingen van. Z'n kelder staat vol met blikken bonen, potten appelmoes, pakken wasmiddel, rollen toiletpapier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |