Juist, netjes samengevat.quote:Op woensdag 27 mei 2009 05:07 schreef XtremeNL het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom het ontkennen van de holocaust verboden is.
Als iemand dat doet zet hij puur zichzelf voor lul, aangezien je feiten ontkent.
Maar ontkennen dat er wereldhonger is niet strafbaar.
Ontkennen dat er überhaupt oorlogen gevoerd zijn is niet strafbaar.
Ontkennen dat er zwaartekracht is niet strafbaar.
Ontkennen dat de holocaust plaatsgevonden heeft is dan ineens wel strafbaar? Bizar. Laat mensen het lekker ontkennen, domheid straft zichzelf af!
mowah, het zit al in de pijpleiding sinds ze zo'n vrijdenkers ruimte hebben geopend.quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:07 schreef Locusta het volgende:
Mwoah, die man heeft wel een punt.
Een mening (doe dom/ongefundeerd/achterlijk/etc.) dan ook moet kunnen, zeker in het kader van de vrijheid van meningsuiting. Je kunt niet het een wel toestaan en het ander niet.
En hij geeft indd. goed aan dat de grens ligt bij het oproepen tot geweld.
Ik vraag mij overigens wel af waar dit ineens vandaan komtKomt lekker uit de lucht vallen, dit bericht.
Niet zo blind staren op de holocaust.quote:De VVD van Mark Rutte wil godslastering in Nederland toestaan. Dat moet gebeuren door de vrijheid van meningsuiting te versoepelen. De liberalen presenteren vandaag enkele voorstellen die deze versoepeling mogelijk moet maken.
Volgens Rutte moeten mensen meer en harder met elkaar in debat gaan. Oproepen tot geweld en discriminerende handelingen blijven verboden, vindt de partij.
Naar mijn mening wel. Net zoals het ontkennen van evolutie en de landing op de maan. Moeten we dat ook strafbaar stellen?quote:Op woensdag 27 mei 2009 03:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar het ontkennen van de holocaust is helemaal geen mening?
Dan moet je ook een alle scheldwoorden verbieden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:23 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Omdat je door dergelijke uitspraken onnodig mensen kwetst en idd haat zaait
Ik vind een wereldoorlog pas een wereldoorlog als de hele wereld meedoet.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:09 schreef VoreG het volgende:
[..]
het ontkennen van de holocaust gaat vaak op basis van 'getallen'. Het aantal valt dus best te ontkennen. Ik zou best de gehele tweede wereldoorlog kunnen ontkennen, waarom zou ik dat niet mogen vinden?
Je beledigt vast heel veel mensen met die mening, en dat zorgt mogelijk voor versplintering van de samenleving. Dat moeten we niet normaal gaan vinden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:46 schreef DrDarwin het volgende:
Ik vind een wereldoorlog pas een wereldoorlog als de hele wereld meedoet.
Dus is er nog nooit een wereldoorlog geweest.
Ik snap met dit soort 'argumenten' in één keer waarom jij een overheid nodig hebt die het anderen verbiedt om een bepaalde mening te ventileren. Op argumenten ga je het in ieder geval niet winnen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:26 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Het heeft miljoenen mensen het leven gekost , hele families versplinterd , tot op de dag van vandaag! En jij vind dat het "gewoon moet kunnen" en dat ik me aanstel?
En wie besluit wanneer een bepaalde meningsuiting haat zaait? De rechter? De politiek?quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:55 schreef Leevancleef het volgende:
De holocaust ontkennen, hoe onsmakelijk ook, zou inderdaad moeten kunnen. Haatzaaien is echter andere koek, omdat je daarmee duidelijk mensen kunt schaden.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:51 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik snap met dit soort 'argumenten' in één keer waarom figuren zoals jij een overheid nodig hebben die het anderen verbiedt om een bepaalde mening te ventileren. Op argumenten ga je het in ieder geval niet winnen.
Juist ja . Zo vreselijk doorzichtig allemaalquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Rutte is duidelijk bezig te weg te bereiden voor coalitie-deelname met de PVV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |