SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kopieer de links in de adresbalk van je browser. Er gaan geruchten dat in IE de boel weleens vast kan lopen, probeer het dan nogmaals of probeer een andere browser.
Aangezien je geen activatiekey krijgt met deze methode, kan je één van deze activatiekeys gebruik om te activeren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht geen van beide methoden baat hebben, dan kan je altijd nog de RC verkrijgen via het bittorrent netwerk of nieuwsgroepen. Dit is natuurlijk volledig op eigen risico, maar de juist versies zwerven er wel rond. Je kan een activatiekey van hierboven gebruiken om te activeren. Let wel op dat er versies rondzwerven die botnets aanmaken. Het beste is de officiële weg te bewandelen. Voor meer informatie over de botnets kan je hier even kijken. Wees gewaarschuwd!
* Volgens Microsoft is de Beta geldig tot en met 1 Augustus, 2009. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Juli, 2009.
* Volgens Microsoft is de RC geldig tot en met 1 Juni, 2010. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Maart, 2010.Installeren: SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Release Candidate basics: SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Windows XP Mode
De Windows XP Mode is hier te downloaden. Het vereist echter wel de functie "hardware virtualization". Deze functie moet je inschakelen in je BIOS. Kun je deze functie niet inschakelen? Jammer, maar dan kun je Windows XP Mode helaas niet gebruiken.
Deze links bevatten nuttige informatie voor als je wat meer wil weten over Windows 7:http://blogs.msdn.com/tim(...)ndows-7-secrets.aspx (erg nuttig) http://www.pcpro.co.uk/fe(...)es-of-windows-7.html (erg nuttig) http://i.gizmodo.com/5131(...)beats-mac-os-xs-dock http://gizmodo.com/506966(...)ideo-and-impressions http://gizmodo.com/507021(...)s-7-will-smash-vista http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=106237&pn=1 http://www.sevenforums.com/ http://www.optelsom.nl/windows-7-de-leukste-nieuwe-features.html http://tweakers.net/revie(...)een-eerste-blik.html
De OP is hier terug te vinden.
[ Bericht 9% gewijzigd door Tarabass op 27-05-2009 18:13:58 ]![]()
Hier verder!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Pak het wel even opquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:56 schreef ach het volgende:
Is het niet tijd om alles onder het kopje "Zelf proberen" aan te passen? Het is inmiddels een RC.![]()
![]()
ik ben heel benieuwd, maar heb er nog niets van gezien
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?![]()
Done!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:56 schreef ach het volgende:
Is het niet tijd om alles onder het kopje "Zelf proberen" aan te passen? Het is inmiddels een RC.![]()
Als je nog meer wensen of suggesties hebt, laat het weten! Of wees zo vrij het zelf op te pakken![]()
![]()
tvp[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel![]()
Ik zit nog te twijfelen, op zich wil ik Windows 7 gaan proberen, maar als de officiele versie uitkomt, dan moet ik weer een clean install doen. En daar heb ik al zo'n hekel aan
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"![]()
ach misschien is er in die tijd wel een crack zodat je gewoon door kan gaan met je oude versie.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:22 schreef Ezechielk het volgende:
Ik zit nog te twijfelen, op zich wil ik Windows 7 gaan proberen, maar als de officiele versie uitkomt, dan moet ik weer een clean install doen. En daar heb ik al zo'n hekel aan
![]()
quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:22 schreef Ezechielk het volgende:
Watdan? Wat is er mis met ff 1x per jaar een verse installatie?![]()
had een email van Microsoft dat de beta licentie al op 1 Augustus verloopt, en niet volgend jaar ergens. da's wel minder imo![]()
Ik heb al 4,5 jaar dezelfde XP-installatie draaienquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Watdan? Wat is er mis met ff 1x per jaar een verse installatie?
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Ik denk dat je niet weet wat je meemaakt, als je eens een versie installatie doet.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:35 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik heb al 4,5 jaar dezelfde XP-installatie draaien![]()
Te luiquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Watdan? Wat is er mis met ff 1x per jaar een verse installatie?
Geen zin om alle dingen die ik niet op andere partities zet weer te moeten downloaden en installeren. Duurt me allemaal te lang![]()
![]()
Ja ik weet het, ik ben lui wat dat betreft. Misschien moet ik er maar een keer vanaf stappen.There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
Daarom moet je ook overgaan op Release Candidate... die gaat tot volgend jaar verder.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:32 schreef Incolumis het volgende:
had een email van Microsoft dat de beta licentie al op 1 Augustus verloopt, en niet volgend jaar ergens. da's wel minder imo
In de ban van de mods.![]()
Van build 7000 naar 7100 (RC1) kunt je gewoon upgraden.
Met een beetje geluk ook wel van RC1 naar RTM over een paar maanden
Zou in de winkels moeten liggen op 15 October. Ik verwacht dat hij eind september voor beschikbaar zal zijn voor MSDN en Technet leden. Zodat deze ook met de October shipment van Microsoft Action Pack mee kan worden gestuurd, anders moeten deze personen tot January wachten, dat wil MS vast niet.![]()
We spreken hier nu over de RC, hé. De beta is verleden tijdquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:32 schreef Incolumis het volgende:
had een email van Microsoft dat de beta licentie al op 1 Augustus verloopt, en niet volgend jaar ergens. da's wel minder imo
[edit]spuit 11[/edit]![]()
je bent er zo ongeveer 3 uurtjes mee bezig, jeetje zeg wat een werkquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:06 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Te lui
Geen zin om alle dingen die ik niet op andere partities zet weer te moeten downloaden en installeren. Duurt me allemaal te lang![]()
![]()
Ja ik weet het, ik ben lui wat dat betreft. Misschien moet ik er maar een keer vanaf stappen.![]()
![]()
quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:10 schreef rihago het volgende:
[..]
Daarom moet je ook overgaan op Release Candidate... die gaat tot volgend jaar verder.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:54 schreef Tarabass het volgende:
[..]
We spreken hier nu over de RC, hé. De beta is verleden tijd
[edit]spuit 11[/edit]
We’re sending this mail to remind you that Windows 7 Release candidate is available and to make sure you plan ahead for when the Beta expires on August 1, 2009. On June 1, 2009, the PC you’re using to test the Beta will begin shutting down every two hours. Windows will send you a notice a couple of weeks in advance, and that’d be the ideal time to rebuild your test PC with a non-expired version of Windows, such as the RC or Windows Vista. This will be a clean installation, so be ready to reinstall your programs and data.![]()
Ik draai nu zelf een xp-versie van een paar jaar oud. Totaal geen problemen mee, zelfs nieuwe mobo's geplaatst ging allemaal goed met wat foefjes. Ik heb véél software draaien, ivm muziek-produceren en software-ontwikkeling, met vrij specifieke configuraties. Die wil ik nog even niet kwijt, deze dualboot van xp64 en xp32. Wat heb ik dus gedaan:quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:06 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Te lui
![]()
Ja ik weet het, ik ben lui wat dat betreft. Misschien moet ik er maar een keer vanaf stappen.
Een nieuwe harde schijf gekocht. Die in mijn pc gezet en win7 erop geknald. Tegen de tijd dat ik helemaal over ga, trek ik een image en knal ik deze over mijn xp64 heen die draait op 2xraptors in raid0. Zo heb je tijd genoeg, kan je lekker puzzelen en doen, en raak je beide installaties niet kwijt. Ga ik terug, ga ik over, het maakt dan niets meer uit. En wat kost een harde schijf tegenwoordig, ¤25,-?![]()
Ze hebben het over de beta, en geven je de tip over te stappen op de RC. Dit omdat de beta gaat verlopen of herstarten binnenkort. Het staat allemaal in de OP. Ook in de OP terug te vinden -> http://www.microsoft.com/windows/windows-7/faq.aspxquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:58 schreef Incolumis het volgende:
[..]
[..]
We’re sending this mail to remind you that Windows 7 Release candidate is available and to make sure you plan ahead for when the Beta expires on August 1, 2009. On June 1, 2009, the PC you’re using to test the Beta will begin shutting down every two hours. Windows will send you a notice a couple of weeks in advance, and that’d be the ideal time to rebuild your test PC with a non-expired version of Windows, such as the RC or Windows Vista. This will be a clean installation, so be ready to reinstall your programs and data.![]()
Maar eens kijken of ik een dualboot ga doen tussen m'n vista en Windows 7quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:00 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ik draai nu zelf een xp-versie van een paar jaar oud. Totaal geen problemen mee, zelfs nieuwe mobo's geplaatst ging allemaal goed met wat foefjes. Ik heb véél software draaien, ivm muziek-produceren en software-ontwikkeling, met vrij specifieke configuraties. Die wil ik nog even niet kwijt, deze dualboot van xp64 en xp32. Wat heb ik dus gedaan:
Een nieuwe harde schijf gekocht. Die in mijn pc gezet en win7 erop geknald. Tegen de tijd dat ik helemaal over ga, trek ik een image en knal ik deze over mijn xp64 heen die draait op 2xraptors in raid0. Zo heb je tijd genoeg, kan je lekker puzzelen en doen, en raak je beide installaties niet kwijt. Ga ik terug, ga ik over, het maakt dan niets meer uit. En wat kost een harde schijf tegenwoordig, ¤25,-?
Dames en Heren! Via de automatische updates kun je de nederlands language pack downloaden! Voor als je nog niet over de streep bent, of je Engels niet zo goed is
There's no point in living if you can't feel alive![]()
Ik heb hem ook geïnstalleerd, maar er zijn toch nog wat dingen niet helemaal Nederlandsquote:Op woensdag 27 mei 2009 19:59 schreef bravo het volgende:
Dames en Heren! Via de automatische updates kun je de nederlands language pack downloaden! Voor als je nog niet over de streep bent, of je Engels niet zo goed isAls je bijvoorbeeld een wallpaper slideshow hebt en je klikt met je rechter muisknop op je bureaublad, dan kan je kiezen voor 'Next desktop background' i.p.v. 'Volgende bureaubladachtergrond'.
Edit: Ik zie in de verkenner ook 'Search in Bibliotheken' staan.![]()
klopt, ook wanneer je een printer toevoegt, staat er 'remove device'There's no point in living if you can't feel alive![]()
Iemand tips?
Heb een nieuwe videokaart (Club 3D ATI Radeon 4650, DVI/HDMI). Het werkt allemaal prima, via DVI gewoon beeld op monitor, hij werd zo door Win7 herkend, voor de zekerheid nog de ATI drivers geinstalleerd. Via HDMI wel beeld, maar geen geluid op mn tv![]()
Al in geluidsopties gekeken, en daar staat wel de ATI High Definition Digital Audio Device of iets in die richting, maar krijg er geen geluid uit![]()
Hij wil via Windows Update wel een optional ATI update installeren, maar die mislukt steeds![]()
Oh TV is een Samsung LE32B530 Full HD TV![]()
![]()
Als ik van mij beta versie naar de RC versie wil.. krijg ik dan een clean install? of gat hij er gewoon "overheen" met behoud van bestanden en documten?![]()
Je moet wisselen van geluid, zodra je de kabel erin doet, moet je in de geluidsopties kiezen voor de andere geluidsbron..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:28 schreef Loveless85 het volgende:
Iemand tips?
Heb een nieuwe videokaart (Club 3D ATI Radeon 4650, DVI/HDMI). Het werkt allemaal prima, via DVI gewoon beeld op monitor, hij werd zo door Win7 herkend, voor de zekerheid nog de ATI drivers geinstalleerd. Via HDMI wel beeld, maar geen geluid op mn tv![]()
Al in geluidsopties gekeken, en daar staat wel de ATI High Definition Digital Audio Device of iets in die richting, maar krijg er geen geluid uit![]()
Hij wil via Windows Update wel een optional ATI update installeren, maar die mislukt steeds![]()
Oh TV is een Samsung LE32B530 Full HD TV
There's no point in living if you can't feel alive![]()
Al gedaan in config. scherm bij Geluid, maar dat doettie ook nietquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:57 schreef bravo het volgende:
[..]
Je moet wisselen van geluid, zodra je de kabel erin doet, moet je in de geluidsopties kiezen voor de andere geluidsbron..
![]()
![]()
Hij doet 't![]()
1 vd 3 HDMI poorten op de TV is standaard voor gebruik met DVI geconfigureerd, dus alleen Full HD beeld, en gaat er dan vanuit dat de audio via een andere bron loopt![]()
![]()
Gelukkig een re-arm tooltje gevonden voor Windows 7. Kan ik hem elke keer weer op 30 dagen zetten., Niet ideaal maar even uitzingen tot de release.
Draait erg lekker en nog geen enkel apparaat of software pakketje tegen gekomen dat niet werkt.![]()
Re-arm tooltje? 30 dagen? Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:05 schreef jpjedi het volgende:
Gelukkig een re-arm tooltje gevonden voor Windows 7. Kan ik hem elke keer weer op 30 dagen zetten., Niet ideaal maar even uitzingen tot de release.
Draait erg lekker en nog geen enkel apparaat of software pakketje tegen gekomen dat niet werkt.![]()
![]()
Net een nieuwe pc en daar windows 7 opgezet om te proberen. Eerst maar eens kijken of al mijn programma's ermee werken voor ik definitief overstap.
Ik vind het trouwens echt lelijk, die "aero" dinges, maar terugzetten naar win98 design is ook weer zo watIk wil zo veel mogelijk pixels voor mijn programma's gebruiken, niet voor allerlei schaduwtjes en lichteffecten en "lekker veel ruimte" op de taakbalk
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."![]()
Gevonden wat het is, maar het nut gaat even aan mij voorbij. Waarom niet gewoon een key gebruiken, of de beta opwaarderen naar de RC? Die is gewoon geldig tot volgend jaar. Daarna een licentie kopen, en opwaarderen naar de final. Of zie ik dat verkeerd? Je mag hem toch gewoon proberen nu, en je kan toch nu nog een key invoeren?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:05 schreef jpjedi het volgende:
![]()
tvp, binnenkort even installeren op m'n laptop
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie![]()
Iemand?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:55 schreef elby1988 het volgende:
Als ik van mij beta versie naar de RC versie wil.. krijg ik dan een clean install? of gat hij er gewoon "overheen" met behoud van bestanden en documten?![]()
http://www.nirmaltv.com/2(...)-7-beta-to-rc-build/quote:
Ik zou overigens wel voor een clean install gaan als het tot de mogelijkheden behoort. Mensen die geupgrade hebben blijk last te hebben van wazige bugs die mensen met een clean install niet hebben. Nu wil ik niet zeggen dat alle upgraders daar last van hebben (ik heb er bijvoorbeeld geen last van), maar als je een clean install kán doen, dan zou ik het zeker doen als ik jou was.![]()
Super, ga het eerst met upgrade proberen,, kijken hoe dat gaat
trouwens, in de OP staat de link:
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx
Misschien is het handig die punt erachter te verwijderen.. nu is hij niet clicable..![]()
![]()
Foutje van mijn kant. Kan helaas niet meer de OP aanpassen, maar zal het in de wiki wel even doenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:10 schreef elby1988 het volgende:
Super, ga het eerst met upgrade proberen,, kijken hoe dat gaat
trouwens, in de OP staat de link:
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx
Misschien is het handig die punt erachter te verwijderen.. nu is hij niet clicable..![]()
![]()
Prima!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:24 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Foutje van mijn kant. Kan helaas niet meer de OP aanpassen, maar zal het in de wiki wel even doen![]()
![]()
Dit dus, zelf ook geen last, maar bij een vriend draaide de update helemaal de soep in. Mocht het je niet veel tijd kosten de software e.d. te installeren die je er nu op hebt, kies dan voor cleanquote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:19 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
http://www.nirmaltv.com/2(...)-7-beta-to-rc-build/
Ik zou overigens wel voor een clean install gaan als het tot de mogelijkheden behoort. Mensen die geupgrade hebben blijk last te hebben van wazige bugs die mensen met een clean install niet hebben. Nu wil ik niet zeggen dat alle upgraders daar last van hebben (ik heb er bijvoorbeeld geen last van), maar als je een clean install kán doen, dan zou ik het zeker doen als ik jou was.
![]()
![]()
hmm dacht ik ook maar hij pakt bij mij geen public keys.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:33 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Re-arm tooltje? 30 dagen? Waar heb je het over?Ik heb een evaluation copy, "return to manufacturer", build 7120. Is dat misschien geen publieke versie?
![]()
Heb je het bij MS gedownload.... NEEquote:Op zondag 31 mei 2009 08:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
hmm dacht ik ook maar hij pakt bij mij geen public keys.Ik heb een evaluation copy, "return to manufacturer", build 7120. Is dat misschien geen publieke versie?
Wat zou je dan denken?![]()
Dat hij nu onderdeel is van een botnetquote:Op zondag 31 mei 2009 11:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heb je het bij MS gedownload.... NEE
Wat zou je dan denken?![]()
![]()
nou maar dat is dan de verklaring toch dat de publieke key niet werkt? Hier werd wat opgemerkt over het feit dat ik een rearm tool nodig heb. nou voila...hierop uw antwoord.![]()
Gisteren harde schijf gewiped en EERST Windows XP en toen W7 geinstalleerd, want andersom (voor een dual boot) is kut. Dus een tipje voor mensen die een nieuwe pc hebben, een dual boot willen, eerst xp (of vista) en daarna windows 7
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."![]()
Just kiddingquote:Op zondag 31 mei 2009 18:07 schreef jpjedi het volgende:
nou maar dat is dan de verklaring toch dat de publieke key niet werkt? Hier werd wat opgemerkt over het feit dat ik een rearm tool nodig heb. nou voila...hierop uw antwoord.
Maar ik weet niet of dat de verklaring is hoor. Ik ken de hele build niet eerlijk gezegd. Ook als ik google (of ik google niet goed) vind ik ook weinig over deze build. Wat mij wel zorgen zou baren, vanuit mijn positie, is dat alle beta's en RC's deze keys wel kunnen gebruiken. Ik zou zeg maar niet zomaar een onbekende build gaan gebruiken, zeker gezien de vervuilde versies die rondzwerven. Als ik google op die build zijn de eerste hits torrent-sites. De sites die dus de vervuilde builds verspreiden.Vandaar dat dat mij een beetje zorgen zou baren
![]()
![]()
Sowieso altijd eerst de oudere Windows en daarna de nieuwere. Windows XP uit 2001 gaat natuurlijk niet Windows 7 uit 2009 herkennen bij een installatie. Andersom wel.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:12 schreef wonderer het volgende:
Gisteren harde schijf gewiped en EERST Windows XP en toen W7 geinstalleerd, want andersom (voor een dual boot) is kut. Dus een tipje voor mensen die een nieuwe pc hebben, een dual boot willen, eerst xp (of vista) en daarna windows 7![]()
Mwa, dat is wel het handigst maar niet noodzakelijk. Je kan altijd zelf een bootmenu aanmaken natuurlijk, dus als je win7 hebt draaien en je xp ernaast wilt zetten is dat goed mogelijk. Mar andersom bespaart je inderdaad een hoop moeite en tijdquote:Op maandag 1 juni 2009 00:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Sowieso altijd eerst de oudere Windows en daarna de nieuwere. Windows XP uit 2001 gaat natuurlijk niet Windows 7 uit 2009 herkennen bij een installatie. Andersom wel.![]()
![]()
Dat wist ik dus niet. En misschien zijn er meer die het niet weten, dus hierbij de tipquote:Op maandag 1 juni 2009 00:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Sowieso altijd eerst de oudere Windows en daarna de nieuwere. Windows XP uit 2001 gaat natuurlijk niet Windows 7 uit 2009 herkennen bij een installatie. Andersom wel.
Is het normaal dat windows 7 ultimate 64 bit RC 12,5 GB groot is? Ik heb hem er nu een paar weken op mijn computer. Het imagebestand was 2,5 GB.![]()
Hier is een handig programmaatje:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=777838
Het is Gmail Notifier Plus en het maakt gebruik van de nieuwe taakbalk functionaliteiten. Ik heb hem nu ook draaien en ik vind hem zeker erg handig![]()
![]()
Dat is heel goed nieuws. Waarschijnlijk kunnen we hem al in juli pindakazenquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:01 schreef Saekerhett het volgende:
Microsoft: Windows 7 komt uit op 22 oktober
![]()
![]()
Ja, want in juli gaat hij RTM en is hij dus afquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:13 schreef editoor het volgende:
[..]
Dat is heel goed nieuws. Waarschijnlijk kunnen we hem al in juli pindakazen![]()
![]()
je kan vista dus updaten naar windows 7 als je net een nieuwe pc hebt? Mijn nieuwe laptop is namelijk vandaag binnen..![]()
Nee nu nog niet. Dat komt later pas, vanaf juli geloof ik.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:18 schreef VoreG het volgende:
je kan vista dus updaten naar windows 7 als je net een nieuwe pc hebt? Mijn nieuwe laptop is namelijk vandaag binnen..![]()
ik ben dus te vroeg voor de gratis upgradequote:Op woensdag 3 juni 2009 00:19 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee nu nog niet. Dat komt later pas, vanaf juli geloof ik.![]()
![]()
Gewoon schone installatie doen. Altijd het beste.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:22 schreef editoor het volgende:
Kun je RTM gewoon over de RC installeren of kan je beter eerst formateren?![]()
je kunt misschien nog een korting verwachten maar die gegevens zijn nog niet vrijgegeven dus dat zal later moeten blijken.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:25 schreef VoreG het volgende:
[..]
ik ben dus te vroeg voor de gratis upgrade
![]()
Iemand anders ook het volgende probleem?
Wanneer je extern bureaublad gebruikt en je kopieert wat naar de pc waarvan je zit te werken.
Wanneer de kopieer actie bezig is druk ik wederom op ctrl - c om iets anders te verplaatsen dan verdwijnt de andere kopieer actie.."Stories happen only to those who are able to tell them."![]()
Jup, normal behavior.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:19 schreef editoor het volgende:
Is het normaal dat windows 7 ultimate 64 bit RC 12,5 GB groot is? Ik heb hem er nu een paar weken op mijn computer. Het imagebestand was 2,5 GB.
Ik heb alleen het irritante gebeuren tegenwoordig dat 7 m'n beeldscherminstellingen niet onthoudt.
Ik heb 2 22" schermen staan en die springen elke keer terug naar 1280*1024 ipv 1200*1600.
Zeer vreemd.
Ga m'n drivers maar eens updaten.......OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ultramon downloadenquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jup, normal behavior.
Ik heb alleen het irritante gebeuren tegenwoordig dat 7 m'n beeldscherminstellingen niet onthoudt.
Ik heb 2 22" schermen staan en die springen elke keer terug naar 1280*1024 ipv 1200*1600.
Zeer vreemd.
Ga m'n drivers maar eens updaten.......
"Stories happen only to those who are able to tell them."![]()
Kan, maar het is bullshit om voor ieder dingetje wat je gewoon prima met je OS kan instellen en of ander tooltje te downloaden.quote:
Wss zit het gewoon in de drivers, het hoort uiteraard gewoon vanuit Win 7 te werken![]()
Is het 'programma start veld' uit het start menu ook op te roepen door middel van een keybind binnen 7 zonder het gebruik van een applicatie als launchy?
Omdat mijn aanduiding als programma start veld niet echt duidelijk is:, dit veld dus starten ala windows r
Hey, nerds! Who's got two thumbs, speaks limited French, and hasn't cried once today? This moi.![]()
Met de Windows toets op je toetsenbordquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:46 schreef Dat_Drink_lk_Op het volgende:
Is het 'programma start veld' uit het start menu ook op te roepen door middel van een keybind binnen 7 zonder het gebruik van een applicatie als launchy?
Omdat mijn aanduiding als programma start veld niet echt duidelijk is:
[ afbeelding ] , dit veld dus starten ala windows r![]()
![]()
Verrek
Hey, nerds! Who's got two thumbs, speaks limited French, and hasn't cried once today? This moi.![]()
Strange dat het wel normaal gewerkt heeft met de Beta.quote:![]()
Na ja, vanaaf dan maar m'n graka drivers updaten.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Is er verder nog info over de verbeteringen van deze versie?quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:30 schreef elfzesendertig het volgende:
7201 is ondertussen alweer uitgelekt
![]()
Heb tot nu toe nog niks bijzonders gelezen. Bug fixes e.d.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:32 schreef editoor het volgende:
[..]
Is er verder nog info over de verbeteringen van deze versie?![]()
Denk ook niet dat er nog echt grote veranderingen gaan komen tussen nu en de RTM versie.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Nou, ik hoop het wel want ik vind w7 RC 64 nog steeds af en toe traag als ie meerdere taken tegelijk moet doen. Daar moet nog wel wat aan gedaan worden vind ik.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:35 schreef Netsplitter het volgende:
Denk ook niet dat er nog echt grote veranderingen gaan komen tussen nu en de RTM versie.
![]()
HUH?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:35 schreef editoor het volgende:
[..]
Nou, ik hoop het wel want ik vind w7 RC 64 nog steeds af en toe traag als ie meerdere taken tegelijk moet doen. Daar moet nog wel wat aan gedaan worden vind ik.
Wat zijn je specs dan? Ik heb sinds mijn installatie geen traagheid gemerkt, ook al ben ik aan het decoden in grabit en aan het unrarren.![]()
8400E 3Ghzquote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:30 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
HUH?
Wat zijn je specs dan? Ik heb sinds mijn installatie geen traagheid gemerkt, ook al ben ik aan het decoden in grabit en aan het unrarren.
4GB ram
500 GB schrijf
Saphire Ati 4870
BV convertxtodvd het opstarten en afsluiten gaat vrij traag. Branden, coverteren en downloaden tegelijk gaat meestal traag. Na het spelen van GTA San Andreas word ie ook tranger.![]()
Als je harde schijf constant benaderd wordt vertraagt dat sowieso de boel. Daar valt volgens mij vrij weinig aan te doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:39 schreef editoor het volgende:
[..]
8400E 3Ghz
4GB ram
500 GB schrijf
Saphire Ati 4870
BV convertxtodvd het opstarten en afsluiten gaat vrij traag. Branden, coverteren en downloaden tegelijk gaat meestal traag. Na het spelen van GTA San Andreas word ie ook tranger.![]()
Meer mensen last van Live messenger in combinatie Windows 7?Loopt regelmatig paar seconden vast als ik buzzers wil versturen.Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.![]()
probeer een andere versie.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:46 schreef Slappy het volgende:
Meer mensen last van Live messenger in combinatie Windows 7?Loopt regelmatig paar seconden vast als ik buzzers wil versturen.
![]()
voor de mensen die XP perfect vinden en Vista zwaar bagger.
wat vinden jullie van Windows 7?
beter dan XP bv.?![]()
Veel beterquote:Op zondag 7 juni 2009 12:57 schreef fespo het volgende:
voor de mensen die XP perfect vinden en Vista zwaar bagger.
wat vinden jullie van Windows 7?
beter dan XP bv.?![]()
Moet wel eerlijk toegeven dat ik Vista nooit een kans gegeven heb. Maar van XP 32bit naar Win7 64bit is echt een vooruitgang hoor![]()
![]()
Yupz/..quote:Op zondag 7 juni 2009 13:36 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Veel beter![]()
Moet wel eerlijk toegeven dat ik Vista nooit een kans gegeven heb. Maar van XP 32bit naar Win7 64bit is echt een vooruitgang hoor
Echte 64 bits power in combinatie met een snel en vlot OS doet het hem voor mij. Vista heb ik nooit veel aandacht aan gegeven eigenlijk.![]()
net windows 7 geinstalleerd
het is net vista... met een iets andere startbalk en hij reageert maar een tikje sneller (voornamelijk merkbaar in de startmenu folders) het sluiten van vensters gaat dan weer wel met horten en stoten
dus tja... verbetering: ja, maar de reactie's van "hij enorm veel beter" vallen eigenlijk wel mee![]()
![]()
quote:Op zondag 7 juni 2009 13:43 schreef mschol het volgende:
het is net vista... met een iets andere startbalk en hij reageert maar een tikje sneller (voornamelijk merkbaar in de startmenu folders) het sluiten van vensters gaat dan weer wel met horten en stoten
dus tja... verbetering: ja, maar de reactie's van "hij enorm veel beter" vallen eigenlijk wel mee![]()
Zegt niets over de reacties van de meesten hier maar meer over jou gok ik.![]()
![]()
met dit verschil dat ik al 2 jaar vista draai en het merendeel hier het voor een half uurtje ofzo heeft geprobeerdquote:Op zondag 7 juni 2009 15:24 schreef jpjedi het volgende:
[..]
![]()
Zegt niets over de reacties van de meesten hier maar meer over jou gok ik.![]()
![]()
Thuis ja..op het werk vistaquote:Op zondag 7 juni 2009 15:32 schreef mschol het volgende:
[..]
met dit verschil dat ik al 2 jaar vista draai en het merendeel hier het voor een half uurtje ofzo heeft geprobeerd
MAar leuk om te weten dat jij enthousiast bent over Vista in tegenstelling tot de rest van de wereld. Onofficieel is Vista natuurlijk keihard geflopt en staat in de top 10 van business flaters allertijden.![]()
![]()
Ik draai het al sinds de eerste beta, en bij mij istie bloedje snel, en het mooie is dattie alleen maar sneller werd in het begin. Dus je moet ff geduld hebben, of ben je idd een prutser of heb je net pech met wat hardware/driversquote:Op zondag 7 juni 2009 15:32 schreef mschol het volgende:
[..]
met dit verschil dat ik al 2 jaar vista draai en het merendeel hier het voor een half uurtje ofzo heeft geprobeerd
![]()
en waarom?quote:Op zondag 7 juni 2009 15:38 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Thuis ja..op het werk vista
MAar leuk om te weten dat jij enthousiast bent over Vista in tegenstelling tot de rest van de wereld. Onofficieel is Vista natuurlijk keihard geflopt en staat in de top 10 van business flaters allertijden.
omdat mensen niet snappen dat je een nieuw OS niet op/met 10 jaar oude hardware moet gaan draaien..![]()
![]()
1) prutser? nee hoor.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik draai het al sinds de eerste beta, en bij mij istie bloedje snel, en het mooie is dattie alleen maar sneller werd in het begin. Dus je moet ff geduld hebben, of ben je idd een prutser of heb je net pech met wat hardware/drivers
2) pech met hardware/drivers? kan maar is hoogst onwaarschijnlijk..
ik zeg niet dat W7 langzaam is, hij is alleen , in vergelijking met vista (op dezelfde PC), niet veel sneller.
en bloedje snel s een heel erg relatief begrip.. ik ben iig van werk en m'n andere windows (non vista/W7)! installatie's meer snelheid gewend, en dat had ik gehoopt terug te zien.. niet dus...![]()
quote:Op zondag 7 juni 2009 15:41 schreef mschol het volgende:
[..]
en waarom?
omdat mensen niet snappen dat je een nieuw OS niet op/met 10 jaar oude hardware moet gaan draaien..
Mensen die W7 proberen en in DIG topics ervoer posten zijn vaak niet de mensen die 10 jaar oude hardware draaien. Denk je ook niet?![]()
Je klinkt als een ongelofelijk wannabe IT-er, de meeste Vista gebruikers hebben een prima pc met gewoon voorgeinstalleerde Vista erop, dat het nou toevallig per ongeluk bij jou wel lekker werkt betekent nog niet dat bij de rest vd gebruikers waar het kut draait het aan die mensen ligtquote:Op zondag 7 juni 2009 15:41 schreef mschol het volgende:
[..]
en waarom?
omdat mensen niet snappen dat je een nieuw OS niet op/met 10 jaar oude hardware moet gaan draaien..
![]()
Waarom? Je kunt het nu gratis draaien hoorquote:Op zondag 7 juni 2009 16:24 schreef KingOfMystery het volgende:
Ik kijk best wel uit naar 7. xD
Tevens tvp![]()
mensen die W7 proberen vast niet (, maar mensen die in DIG een topic openen dat vista kut draait kunnen prima op 10 jaar oude hardware draaien (iig niet aan de minimum specs voldoen om te doen wat ze willen doen)quote:Op zondag 7 juni 2009 16:02 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Mensen die W7 proberen en in DIG topics ervoer posten zijn vaak niet de mensen die 10 jaar oude hardware draaien. Denk je ook niet?![]()
Zojuist de RC op de laptop (ipv de 7000) geinstalleerd. Ben benieuwd of ik weer dezelfde grollen moet uithalen om bijvoorbeeld draadloze lan aan de praat te krijgen..![]()
En Vista geeft/gaf pseudo 64bit power ofzoquote:Op zondag 7 juni 2009 13:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Yupz/..
Echte 64 bits power in combinatie met een snel en vlot OS doet het hem voor mij. Vista heb ik nooit veel aandacht aan gegeven eigenlijk.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Maar ik ga wachten tot hij uitkomt.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Waarom? Je kunt het nu gratis draaien hoor![]()
Waarom?quote:Op zondag 7 juni 2009 20:03 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Maar ik ga wachten tot hij uitkomt.![]()
Zeg ik ergens dat dat niet zo is?quote:Op zondag 7 juni 2009 18:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En Vista geeft/gaf pseudo 64bit power ofzo
XP was vlot maar geen echte 64 bit.. Vista 64 bit maar niet echt vlot.. Met windows 7 heb ik een goede combi gevonden.![]()
![]()
Is het niet een beetje snel om nu al een oordeel te geven over de snelheid van de OS als je hem net een paar uurtjes heb draaien. Over het algemeen is de snelheid van een OS pas na een paar weken merkbaar nadat er 100 programma's erop geinstalleerd zijnquote:Op zondag 7 juni 2009 13:43 schreef mschol het volgende:
dus tja... verbetering: ja, maar de reactie's van "hij enorm veel beter" vallen eigenlijk wel mee
. Vaak ligt het ook aan de gebruiker zelf of een OS snel is of niet.
![]()
Bestaat er eigenlijk een overzicht over de wijzigingen die gemaakt zijn na elke vervolg versie van windows 7?![]()
Wie heeft er ook last van het volgende:
De netwerkverbinding laat erg lang op zich wachten als de computer uit de slaapstand gehaald wordt. En met erg lang bedoel ik ook soms helemaal geen verbinding maken. Zelfs als ik gebruik maak van 'Probleem oplossen' duurt het lang, en is er vaak plotseling verbinding. erg irritant, ook omdat ik thuis geen problemen heb maar op mijn werk daarentegen elke keer![]()
![]()
Interesse gewekt...Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.![]()
Ken het probleem niet eigenlijk. Klinkt als een driver probleem.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:43 schreef Tarabass het volgende:
Wie heeft er ook last van het volgende:
De netwerkverbinding laat erg lang op zich wachten als de computer uit de slaapstand gehaald wordt. En met erg lang bedoel ik ook soms helemaal geen verbinding maken. Zelfs als ik gebruik maak van 'Probleem oplossen' duurt het lang, en is er vaak plotseling verbinding. erg irritant, ook omdat ik thuis geen problemen heb maar op mijn werk daarentegen elke keer![]()
Maare ik hoop dat de prijs een beetje betaalbaar blifjt, anders wordt W7 niet interessant voor de kopers/particulieren. Gok op de 100~ EUR. 200 euro is echt teveel.
Maar je kunt toch ook heel veel Windows XP programmas op W7 installeren toch? Ik heb er nu al zin in om W7 te kopen en een volledig fresh install doen. Heerlijk.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.![]()
Blijkbaar wel dus; daarna kan ik gelukkig de rest bijna wel updaten, zodat alles weer draaitquote:Op zondag 7 juni 2009 17:36 schreef Sjowhan het volgende:
Zojuist de RC op de laptop (ipv de 7000) geinstalleerd. Ben benieuwd of ik weer dezelfde grollen moet uithalen om bijvoorbeeld draadloze lan aan de praat te krijgen..![]()
![]()
Niet?quote:Op zondag 7 juni 2009 20:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat dat niet zo is?
XP was vlot maar geen echte 64 bit.. Vista 64 bit maar niet echt vlot.. Met windows 7 heb ik een goede combi gevonden.
Wat is XP 64 dan?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Even complete stuk:quote:
Windows XP Professional x64 Edition
This edition supports the x86-64 extension of the Intel IA-32 architecture. x86-64 is implemented by AMD as "AMD64", found in AMD's Opteron, Athlon 64 chips (and in select Sempron processors), and implemented by Intel as "Intel 64" (formerly known as IA-32e and EM64T), found in some of Intel's Pentium 4 and most of Intel's later chips. It was released on April 25, 2005.[23]
Windows XP Professional x64 Edition uses version 5.2.3790.1830 of core operating system binaries, [24] the same version used by Windows Server 2003 SP1 (and Windows XP 64-Bit Edition version 2003) as they were the latest versions during the operating system's development. Even service packs and updates for Windows XP x64 and Windows Server 2003 x64 are distributed in unified packages, [25] much in the manner as Windows 2000 Professional and Server editions for x86.
During the initial development phases (2003–2004), Windows XP Professional x64 Edition was named Windows XP 64-Bit Edition for x86 Extended systems and later, Windows XP 64-Bit Edition for Extended systems, as opposed to 64-Bit Edition for Itanium systems.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Moet je de bron wel even correct quoten, want dit stond er sowieso aan het begin:quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even complete stuk:
Windows XP Professional x64 Edition
This edition supports the x86-64 extension of the Intel IA-32 architecture. x86-64 is implemented by AMD as "AMD64", found in AMD's Opteron, Athlon 64 chips (and in select Sempron processors), and implemented by Intel as "Intel 64" (formerly known as IA-32e and EM64T), found in some of Intel's Pentium 4 and most of Intel's later chips. It was released on April 25, 2005.[23]
Windows XP Professional x64 Edition uses version 5.2.3790.1830 of core operating system binaries, [24] the same version used by Windows Server 2003 SP1 (and Windows XP 64-Bit Edition version 2003) as they were the latest versions during the operating system's development. Even service packs and updates for Windows XP x64 and Windows Server 2003 x64 are distributed in unified packages, [25] much in the manner as Windows 2000 Professional and Server editions for x86.
During the initial development phases (2003–2004), Windows XP Professional x64 Edition was named Windows XP 64-Bit Edition for x86 Extended systems and later, Windows XP 64-Bit Edition for Extended systems, as opposed to 64-Bit Edition for Itanium systems.De versie die iedereen (waaronder ik) gebruikt is dus gebaseerd op 2003 server. Updates undso zijn allemaal hetzelfde. Die eerste versie was een regelrechte aanfluiting, en niet noemenswaardigquote:Two versions of Windows XP 64-Bit Edition were released:
* Windows XP 64-Bit Edition for Itanium systems, Version 2002 — Based on Windows XP codebase, which was released in 2001.[citation needed]
* Windows XP 64-Bit Edition, Version 2003 — Based on Windows Server 2003 codebase, which added support for the Itanium 2 processor, was released on March 28, 2003.[21]![]()
![]()
Die Itanium versie heb ik er expres uitgelaten omdat die voor de consument danwel prof niet echt interessant was.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:39 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Moet je de bron wel even correct quoten, want dit stond er sowieso aan het begin:
[..]
De versie die iedereen (waaronder ik) gebruikt is dus gebaseerd op 2003 server. Updates undso zijn allemaal hetzelfde. Die eerste versie was een regelrechte aanfluiting, en niet noemenswaardig
De latere versie is idd gebaseerd op W2K3 64bit.
Dus mijn punt blijft staan, wat is er minder 64bit aan XP 64bit dan bv Vista 64bit.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Newsflash: Geen IE in Europese Windows 7
Voor de Firefox/Opera/Chrome gebruikers onder ons goed nieuws lijkt me.![]()
dat geld alleen voor OEM versie en waarschijnlijk alleen de N versiequote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:36 schreef Bonov het volgende:
Voor de Firefox/Opera/Chrome gebruikers onder ons goed nieuws lijkt me.
een reguliere windfows 7 starter/premium zal gewoon IE bevatten, zoals het hoort![]()
Waar haal je dat vandaan? Ik denk niet dat Nelie Kroes het daar mee eens is.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:53 schreef mschol het volgende:
[..]
dat geld alleen voor OEM versie en waarschijnlijk alleen de N versie
een reguliere windfows 7 starter/premium zal gewoon IE bevatten, zoals het hoort![]()
http://tweakers.net/nieuw(...)opese-windows-7.htmlquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Ik denk niet dat Nelie Kroes het daar mee eens is.
ik zie wel dat er inmiddels een reactie is van de EC, man wat een zeikerds...![]()
Om daar dan maar even op in te haken, (edit: Oke mschol had de link net ook al geplaats zie ik.)quote:Waar haal je dat vandaan? Ik denk niet dat Nelie Kroes het daar mee eens is.
Update: EC: Microsoft moet keuze bieden in plaats van Windows zonder IE
citaat uit artikel: "De commissie heeft naar eigen zeggen echter nooit voorgesteld Windows geheel zonder browser te leveren".
Nee en Microsoft wil er vast wel een andere browser als IE bij leveren.![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door Bonov op 12-06-2009 16:18:36 ]![]()
Zulk gelul dat niet meeleveren van een browser.
Moeten we dan met een usb stick de installatie van mozilla chrome IE of opera uitvoeren op de pc?
Laat ze lekker IE meeleveren alleen zorgen dat het heel makkelijk te verwijderen is."Stories happen only to those who are able to tell them."![]()
Ja maar dat vind ik nu net het punt want IE zit momenteel zo in Windows verweven dat het heel lastig zo niet onmogelijk is om compleet te verwijderen.quote:Laat ze lekker IE meeleveren alleen zorgen dat het heel makkelijk te verwijderen is.![]()
Je kan het in Windows 7 in ieder geval uitschakelen. Ik snap die drang niet precies om IE helemaal te verwijderen. Je hebt er toch geen last van? Bovendien kan het de gewone gebruiker (lees: overgrote meerderheid) niks schelen of IE er nog op staat, lijkt me.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:11 schreef Bonov het volgende:
[..]
Ja maar dat vind ik nu net het punt want IE zit momenteel zo in Windows verweven dat het heel lastig zo niet onmogelijk is om compleet te verwijderen.![]()
Dat moet je eens aan webdevelopers vragen. En ja, ik ben er één. IE is voor een ieder een ramp. Zoals eigenlijk alle meegeleverde software binnen windows. Vaak zijn het applicaties ontwikkeld door onbekende kleine bedrijven die opgekocht worden met als strategie het marktaandeel te vergroten. Dat het resultaat is dat het grote gros nu met een veel onveiligere browser werkt (wat overigens verbeterd is met IE8, bijna 10 jaar later) boeit MS niet, het gaat om wat de aandeelhouder ziet. Marktaandeel.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:34 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Je kan het in Windows 7 in ieder geval uitschakelen. Ik snap die drang niet precies om IE helemaal te verwijderen. Je hebt er toch geen last van? Bovendien kan het de gewone gebruiker (lees: overgrote meerderheid) niks schelen of IE er nog op staat, lijkt me.
Daarnaast heeft ook MS met IE gekozen om zich in te zetten voor de W3C standaarden. Wat doet MS. Ze verzinnen hun eigen standaard, integreren IE zo diep in Windows dat het niet meer zonder kan functioneren, en laten de gebruiker en ontwikkelaar met de brokken zitten. Boeien, want de aandeelhouders zien het marktaandeel groeien en zijn dus tevreden. Maar waarom hebben ze toen aan de wieg gestaan van W3C, er in ieder geval voor getekend?
Er zit een hele voorgeschiedenis aan vast, en die is (vind ik) erg interessant. Vooral daaruit blijkt de arrogantie waarmee MS opereert, en daar hebben de nerts het dan ook vaak over. Dat wordt dan MS-bashen genoemd, lekker makkelijk. En als MS nu de geïntegreerde software verbeterde of in ieder geval veilig genoeg maakte zodat iedereen met een gerust hart kan vertrouwen op deze software, maar dat is niet zo. Kijk alleen al naar de firewall van Windows. Een slechtere is er niet te krijgen. Toch is hij ineens aanwezig in Windows, en gebruikers vertrouwen erop. Zetten hem aan en denken veilig te zijn. Schijn bedriegt.
Ik onderhoud veel pc's van vrienden en kennissen, en bij veel spyware en adware adviseer ik firefox. Soms duurt het lang deze mensen te overtuigen (want MS is toch zo goed?) maar eenmaal over op een browser die zich wel aan de standaarden houdt is de vervuiling van de pc stukken minder. Active-x is dan ook een aanfluiting. Daarnaast installeer ik een OS, maar zit ik met allerlei slechte producten die meegeïnstalleerd worden. Moviemaker, firewall, defender, mediaplayer, browser, etc. etc.. Wat moet ik daarmee als ik het niet gebruik? Het is door erg kort door de bocht om het nu enkel bij IE te houden, dit is pas een eerste stap. De gebruiker moet bewuster worden, en niet zo vertrouwen op MS. Uiteindelijk moet je zelf je pc onderhouden, en niet hoeven te vertrouwen op MS wat vaak niet een erg goede zet is gekeken naar het verleden.![]()
Exactly my point, IE is niet zomaar wat bijgeleverde software maar zit compleet geïntegreerd in Windows.quote:Ze verzinnen hun eigen standaard, integreren IE zo diep in Windows dat het niet meer zonder kan functioneren, en laten de gebruiker en ontwikkelaar met de brokken zitten.![]()
Dit was geen antwoord op mijn vraag. Ik snap best dat IE zich niet voldoende aan webstandaarden houdt en veiligheidslekken bevat. Echter, als je een andere browser gebruikt, dan snap ik de drang niet om IE compleet te verwijderen. Waarom MOET dat per se? Dat was mijn vraag.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:43 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat moet je eens aan webdevelopers vragen. En ja, ik ben er één. IE is voor een ieder een ramp. Zoals eigenlijk alle meegeleverde software binnen windows. Vaak zijn het applicaties ontwikkeld door onbekende kleine bedrijven die opgekocht worden met als strategie het marktaandeel te vergroten. Dat het resultaat is dat het grote gros nu met een veel onveiligere browser werkt (wat overigens verbeterd is met IE8, bijna 10 jaar later) boeit MS niet, het gaat om wat de aandeelhouder ziet. Marktaandeel.
Daarnaast heeft ook MS met IE gekozen om zich in te zetten voor de W3C standaarden. Wat doet MS. Ze verzinnen hun eigen standaard, integreren IE zo diep in Windows dat het niet meer zonder kan functioneren, en laten de gebruiker en ontwikkelaar met de brokken zitten. Boeien, want de aandeelhouders zien het marktaandeel groeien en zijn dus tevreden. Maar waarom hebben ze toen aan de wieg gestaan van W3C, er in ieder geval voor getekend?
Er zit een hele voorgeschiedenis aan vast, en die is (vind ik) erg interessant. Vooral daaruit blijkt de arrogantie waarmee MS opereert, en daar hebben de nerts het dan ook vaak over. Dat wordt dan MS-bashen genoemd, lekker makkelijk. En als MS nu de geïntegreerde software verbeterde of in ieder geval veilig genoeg maakte zodat iedereen met een gerust hart kan vertrouwen op deze software, maar dat is niet zo. Kijk alleen al naar de firewall van Windows. Een slechtere is er niet te krijgen. Toch is hij ineens aanwezig in Windows, en gebruikers vertrouwen erop. Zetten hem aan en denken veilig te zijn. Schijn bedriegt.
Ik onderhoud veel pc's van vrienden en kennissen, en bij veel spyware en adware adviseer ik firefox. Soms duurt het lang deze mensen te overtuigen (want MS is toch zo goed?) maar eenmaal over op een browser die zich wel aan de standaarden houdt is de vervuiling van de pc stukken minder. Active-x is dan ook een aanfluiting. Daarnaast installeer ik een OS, maar zit ik met allerlei slechte producten die meegeïnstalleerd worden. Moviemaker, firewall, defender, mediaplayer, browser, etc. etc.. Wat moet ik daarmee als ik het niet gebruik? Het is door erg kort door de bocht om het nu enkel bij IE te houden, dit is pas een eerste stap. De gebruiker moet bewuster worden, en niet zo vertrouwen op MS. Uiteindelijk moet je zelf je pc onderhouden, en niet hoeven te vertrouwen op MS wat vaak niet een erg goede zet is gekeken naar het verleden.![]()
Zul je zien dat firefox steeds groter wordt, en dat de virus/spyware makers zich massaal op firefox gaan richten.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:43 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat moet je eens aan webdevelopers vragen. En ja, ik ben er één. IE is voor een ieder een ramp. Zoals eigenlijk alle meegeleverde software binnen windows. Vaak zijn het applicaties ontwikkeld door onbekende kleine bedrijven die opgekocht worden met als strategie het marktaandeel te vergroten. Dat het resultaat is dat het grote gros nu met een veel onveiligere browser werkt (wat overigens verbeterd is met IE8, bijna 10 jaar later) boeit MS niet, het gaat om wat de aandeelhouder ziet. Marktaandeel.
Ik onderhoud veel pc's van vrienden en kennissen, en bij veel spyware en adware adviseer ik firefox. Soms duurt het lang deze mensen te overtuigen (want MS is toch zo goed?) maar eenmaal over op een browser die zich wel aan de standaarden houdt is de vervuiling van de pc stukken minder. Active-x is dan ook een aanfluiting. Daarnaast installeer ik een OS, maar zit ik met allerlei slechte producten die meegeïnstalleerd worden. Moviemaker, firewall, defender, mediaplayer, browser, etc. etc.. Wat moet ik daarmee als ik het niet gebruik? Het is door erg kort door de bocht om het nu enkel bij IE te houden, dit is pas een eerste stap. De gebruiker moet bewuster worden, en niet zo vertrouwen op MS. Uiteindelijk moet je zelf je pc onderhouden, en niet hoeven te vertrouwen op MS wat vaak niet een erg goede zet is gekeken naar het verleden.
![]()
Het gaat niet om het eruit halen, 1136. Het gaat om het erin doen. Dat is wat anders. Ik geef redenen waarom ik het niet wil en ga gebruiken, en waarom het een slechte zaak is dat de gemiddelde gebruiker er automatisch gebruik van gaat maken. Waarom zou een stukje voor mij totaal nutteloze software altijd maar op mijn computer moeten staan (wil ik windows draaien), met alle veiligheidslekken er gratis bij? Waarom moet je als webdeveloper altijd maar bezig zijn met ie-hacks schrijven, terwijl dat juist voor een browser is die zich niet aan standaarden houdt? En nu zit het er zo in verweven dat de enige optie om het te verwijderen is de EXE en de snelkoppelingen te verwijderen. Als ik een merkcomputer koop zit er allerlei thirdparty software bij, denk aan adobe reader, nero, powerdvd, virusscanner. Ik had graag gezien dat dat ook zo was gegaan met de browser en de andere software, zeker gezien de kwaliteit daarvan en de problemen die het altijd maar oplevert. En wat er niet in zit, hoef je er niet meer uit te halen..quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:36 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dit was geen antwoord op mijn vraag. Ik snap best dat IE zich niet voldoende aan webstandaarden houdt en veiligheidslekken bevat. Echter, als je een andere browser gebruikt, dan snap ik de drang niet om IE compleet te verwijderen. Waarom MOET dat per se? Dat was mijn vraag.![]()
Net Windows 7 geinstalleerd. Als hij blijft performen als hij nu doet hou ik het tempo niet bij joh
Nah ja, ik was dan ook helemaal lui gemaakt door Vista in combinatie allerlei Dell-rommel...
Is it a bird? Is it a plane? No, it's Windows 7
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+![]()
Het lukte mij helaas niet om via dual boot win 7 te installeren. Ik had dus gewoon win XP op C: geinstalleerd en wou vervolgens Win7 op D: gooien maar bleef toen constant haken bij het extracten van files tijdens de installatie. Dit gebeurde weer niet als ik Win7 op mijn C schijf installeerde.
Maar goed, ik heb nu Windows 7 op mijn PC en laptop draaien. Op de PC heb ik echter wel een paar blue screens voorgeschoteld gekregen toen ik gebruik maakte van rapidshare tools. Maar voor de rest werkt hij prima! Ben vooral erg te spreken over de nieuwe taskbar.Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist![]()
Microsoft probeert te voorkomen dat de Europese Commissie helemaal los gaat op ze. Movie Maker, Mail, enz. zijn verkrijgbaar in het Windows Live pakket.quote:![]()
Tot hoe lang is die beta geldig want ik ben me Vista legale key kwijt :$
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.![]()
Ja, die had ik al gevonden, maar jammer dat je hem los moet downloaden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:08 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Microsoft probeert te voorkomen dat de Europese Commissie helemaal los gaat op ze. Movie Maker, Mail, enz. zijn verkrijgbaar in het Windows Live pakket.
KLAAS JAN HUNTELAAR![]()
Ik ga Windows 7 dit keer echt wel aanschaffen..afhankelijk van de prijs. Ik schat op hopelijk rond de ~100 EUR.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Yep ik heb Vista helemaal links laten liggen wat dat betreft maar Windows 7 gaat het ook voor mij wel worden denk ik. Microsoft heeft een tijdje geleden ook al aangegeven dat ze Windows XP maximaal tot 2011 gaan ondersteunen dus dan worden er ook geen (beveiligings)updates meer voor uitgegeven.![]()
De Beta verloopt geloof ik in juli. De Release Candidate werkt fatsoenlijk t/m maart 2010, daarna sluit hij elke 2 uur af volgens mij.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:13 schreef Slappy het volgende:
Tot hoe lang is die beta geldig want ik ben me Vista legale key kwijt :$![]()
Is er in Windows 7 ook een gewone zoekfunctie die lijkt op die van van de XP versie?
Ik vind die rechtsboven zoekfunctie maar matig![]()
![]()
Wat vind je er precies matig aan dan? Bij mij werkt het uitstekend. Vooral in geïndexeerde locaties (zoals je bibliotheken) werkt het geniaal snel.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:01 schreef editoor het volgende:
Is er in Windows 7 ook een gewone zoekfunctie die lijkt op die van van de XP versie?
Ik vind die rechtsboven zoekfunctie maar matig
Ook die in het start menu werkt erg goed. Ik draait nu build 7229 64-bit en daar werkt het zoeken in het start menu supersnel, i.t.t. build 7100 32-bit (bij mij in ieder geval). Deze 64-bit build werkt sowieso uitstekend. Ik heb nog geen onstabiliteiten meegemaakt![]()
![]()
Afgelopen weekend Windows7 geinstalleerd op HTPC. Ben nog niet echt tevreden over de algemene performance van MCE. Deze lijkt behoorlijk traag geworden. Vooral de (mini)guide icm livetv is niet te doen gewoon. Had ook nog wat problemen met het installeren van Catalyst Control Center. Misschien is dit ook wel de oorzaak van de treurige performance van MCE.
Deze week nog maar het een en ander proberen, is nog te vroeg om nu al terug te gaan naar Vista MCENever argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience![]()
Nou het lijkt erop dat MCE 7 dus niet lekker samenwerkt met mijn on board X1250 grafische kaart. Helaas ondersteunt Catalyst Control Center geen X1250 meer onder Windows 7. Dus dat wordt even terug naar Vista en binnenkort een nieuwe moederbordje kopen.Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience![]()
Vraagje.
Telkens als ik Firefox verklein, opent daarna direct Windows Live Messenger (mits ik aangemeld ben).
Waarom? En hoe krijg ik het weg?
Ik heb geen idee of dit nou een Windows 7 probleem is, maar onder XP gebeurde het in elk geval niet.(phew for a minute there i lost myself i lost myself![]()
Als het goed is moet je bij Live Messenger onder eigenschappen > compatibility tab > Vista compatibility mode instellen dan heb je er geen last meer van.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:43 schreef Jeeh het volgende:
Vraagje.
Telkens als ik Firefox verklein, opent daarna direct Windows Live Messenger (mits ik aangemeld ben).
Waarom? En hoe krijg ik het weg?
Ik heb geen idee of dit nou een Windows 7 probleem is, maar onder XP gebeurde het in elk geval niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bonov op 23-06-2009 14:47:44 ]![]()
Hmm, die optie kan ik niet vinden onder Opties.
Ik heb de meest actuele (en vervelend drukke) versie van de Live Messenger, misschien dat hij daarom inmiddels verdwenen is.(phew for a minute there i lost myself i lost myself![]()
Ja sorry ik had het iets krom neergezet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:26 schreef Jeeh het volgende:
Hmm, die optie kan ik niet vinden onder Opties.
Ik heb de meest actuele (en vervelend drukke) versie van de Live Messenger, misschien dat hij daarom inmiddels verdwenen is.
Dit is wat je moet doen.
Schakel Live Messenger eerst uit (exit bij taakbalk icoontje ) Ga dan naar C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe > rechtermuisknop op msnmsgr.exe > eigenschappen > compatibiliteit > Vista compatibiliteits mode inschakelen > ok > Windows Live Messenger weer inschakelen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Bonov op 23-06-2009 15:08:52 ]![]()
Ik vind Windows 7 nog steeds erg tof. Waardeer het zeker wel zodanig dat ik Windows 7 opnieuw ga kopen als deze uitkomt
.
Enige "probleem" waar ik nu tegen aan loop, is dat ik die 'tabbrowsing' mis als ik Firefox gebruik (IE heeft het al reeds).
Dus dat je vanaf de werkbalk de tabs kan activeren zeg maar (of direct naar toe). Of zie ik een optie over het hoofd waardoor ik dit ook voor Firefox kan activeren?![]()
Grappig, ik dacht dat FF dat ook had, maar nu je het zegt
(phew for a minute there i lost myself i lost myself![]()
En heb je het nog geprobeerd met de bovenstaande manier?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:54 schreef Jeeh het volgende:
Grappig, ik dacht dat FF dat ook had, maar nu je het zegt
![]()
Ctrl+Tab bedoel je? Volgens mij snap ik je niet helemaal. Of bedoel je dat de tab-balk verschijnt? Die heb ik standaard aan staan, ook als ik maar 1 pagina open heb.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:41 schreef Sjowhan het volgende:
Ik vind Windows 7 nog steeds erg tof. Waardeer het zeker wel zodanig dat ik Windows 7 opnieuw ga kopen als deze uitkomt
.
Enige "probleem" waar ik nu tegen aan loop, is dat ik die 'tabbrowsing' mis als ik Firefox gebruik (IE heeft het al reeds).
Dus dat je vanaf de werkbalk de tabs kan activeren zeg maar (of direct naar toe). Of zie ik een optie over het hoofd waardoor ik dit ook voor Firefox kan activeren?![]()
Hij bedoelt dat je bij IE alle tabs in de taakbalk ziet. Dit is bij Firefox nog niet het geval omdat Mozilla zich denk ik nog niet gaat richten op een pre-release OS.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:11 schreef OmeletteDuFromage het volgende:
[..]
Ctrl+Tab bedoel je? Volgens mij snap ik je niet helemaal. Of bedoel je dat de tab-balk verschijnt? Die heb ik standaard aan staan, ook als ik maar 1 pagina open heb.![]()
Had je post helemaal niet gezienquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:05 schreef Bonov het volgende:
[..]
En heb je het nog geprobeerd met de bovenstaande manier?
![]()
Maar enorm bedankt, hij lijkt het nu te doen. Of in elk geval, hij lijkt het niet te doen
(phew for a minute there i lost myself i lost myself![]()
Klopt inderdaadquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:43 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je bij IE alle tabs in de taakbalk ziet. Dit is bij Firefox nog niet het geval omdat Mozilla zich denk ik nog niet gaat richten op een pre-release OS.
Misschien dat het in de beta van 3.5 zit. Dat moet ik maar binnenkort bekijken![]()
![]()
hebben jullie ook vaak last van, dat windows 7 denkt dat er nog een monitor is... terwijl ik er maar 1 heb aangesloten. (maat van mij heeft precies hetzelfde).... super irritant..![]()
Het komt waarschijnlijk niet mee met 3.5, maar je zou altijd de RC2 van 3.5 kunnen proberen natuurlijk. Het staat sowieso gepland voor 3.6, en met hoge prioriteit. Dus we mogen er vanuit gaan dat het er dan in zit. Ook komen er steeds meer tooltjes voor uit, één daarvan is deze die je ook eens zou kunnen proberen![]()
![]()
Nope...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:07 schreef spenky het volgende:
hebben jullie ook vaak last van, dat windows 7 denkt dat er nog een monitor is... terwijl ik er maar 1 heb aangesloten. (maat van mij heeft precies hetzelfde).... super irritant..![]()
Oh nu snap ik het. Maar dat heb ik nog niet eens opgemerktquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:43 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je bij IE alle tabs in de taakbalk ziet. Dit is bij Firefox nog niet het geval omdat Mozilla zich denk ik nog niet gaat richten op een pre-release OS.Snap wel dat dat handig kan zijn.
![]()
Ik heb soms dat er opeens snelkoppelingen pleitte zijn van me bureaublad. Meer mensen opgevallen?KLAAS JAN HUNTELAAR![]()
Ben ik nog niet tegengekomen..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:07 schreef Badabingea het volgende:
Ik heb soms dat er opeens snelkoppelingen pleitte zijn van me bureaublad. Meer mensen opgevallen?![]()
Nope.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:07 schreef Badabingea het volgende:
Ik heb soms dat er opeens snelkoppelingen pleitte zijn van me bureaublad. Meer mensen opgevallen?
Heb er 5 op staan, dus dat zou snel moeten opvallen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Hoe zet je eigenlijk de functie uit dat Explorer automatisch de bestanden/mappen lijst vernieuwd als je bijvoorbeeld een mapnaam veranderd? Dat ie de hele bende opnieuw sorteert als ik ook maar één ding aanpas dus. Echt verschrikkelijk irritant is dat namelijk.![]()
Home Premium - ¤119,99
Proffessional - ¤285
Ultimate - ¤299
De prijzen vallen voor mij persoonlijk een beetje te duur uit. Ik had dit niet verwacht. ¤299 euro voor een Ultimate..niet echt interessant voor de doelgroep. Volgens mij is het te hoog. Maar goed ik moet nog even uitzoeken wat straks de verschillen zijn.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Als er geen IE in zit, hoe moet ik dan Chrome/FF/Opera downloaden?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:36 schreef Bonov het volgende:
Voor de Firefox/Opera/Chrome gebruikers onder ons goed nieuws lijkt me.![]()
IE zit wel in de retail versie van Windows 7. IE zit niet in de OEM versie van Windows 7. Dat betekent dat als je Windows 7 gewoon in de winkel koopt er geen probleem is. Als je een nieuwe computer koopt bepaalt de fabrikant welke browser erop komt (waarschijnlijk IE). Dan is er dus ook geen probleem.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:50 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Als er geen IE in zit, hoe moet ik dan Chrome/FF/Opera downloaden?
Zo ging het geloof ik
Ik vind de prijzen trouwens belachelijk hoog![]()
![]()
300 euro voor een OS wat je minimaal 2 volle jaren gebruikt is niet duur. zeker niet voor de doelgroepquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Home Premium - ¤119,99
Proffessional - ¤285
Ultimate - ¤299
De prijzen vallen voor mij persoonlijk een beetje te duur uit. Ik had dit niet verwacht. ¤299 euro voor een Ultimate..niet echt interessant voor de doelgroep. Volgens mij is het te hoog. Maar goed ik moet nog even uitzoeken wat straks de verschillen zijn.![]()
Had Vista niet ongeveer dezelfde prijzen (of zelfs hoger)?
En Vista wil ik niet eens gratis op m'n computer hebben..![]()
kon niet kiezenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:56 schreef KingOfMystery het volgende:
Had Vista niet ongeveer dezelfde prijzen (of zelfs hoger)?
En Vista wil ik niet eens gratis op m'n computer hebben..zat bij mij laptop
![]()
Beste interface vind ik nog altijd de windows 98 interface, sindsdien is het alleen maar achter uit gegaan. Vista vond ik zelfs zeer lelijk. Hopelijk is 7 beter.![]()
in welk opzicht lelijk, de interface van vista?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:58 schreef TubewayDigital het volgende:
Beste interface vind ik nog altijd de windows 98 interface, sindsdien is het alleen maar achter uit gegaan. Vista vond ik zelfs zeer lelijk. Hopelijk is 7 beter.
hij was iig efficienter dan XP en misschien zelfs win98![]()
Kan ik niet met je eens zijnquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:58 schreef TubewayDigital het volgende:
Beste interface vind ik nog altijd de windows 98 interface, sindsdien is het alleen maar achter uit gegaan. Vista vond ik zelfs zeer lelijk. Hopelijk is 7 beter.Ik ben zelfs een beetje verliefd geworden op Aero en alle nieuwe indelingen
![]()
![]()
Dat zijn wel de prijzen voor de upgradeversies.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Home Premium - ¤119,99
Proffessional - ¤285
Ultimate - ¤299
De prijzen vallen voor mij persoonlijk een beetje te duur uit. Ik had dit niet verwacht. ¤299 euro voor een Ultimate..niet echt interessant voor de doelgroep. Volgens mij is het te hoog. Maar goed ik moet nog even uitzoeken wat straks de verschillen zijn.
Prijzen Retailversies (mag dus op lege systemen geinstalleerd worden)
Windows 7 Home Premium 199,99 euro
Windows 7 Professional 309 euro
Windows 7 Ultimate 319 euro![]()
Daar gaat m'n nierquote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:37 schreef Bonov het volgende:
[..]
Dat zijn wel de prijzen voor de upgradeversies.
![]()
Idd..maar ik vind het nog steeds erg duur.. gewoon 200 ballen kwijt voor een Half OS kun je eigenlijk zeggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:37 schreef Bonov het volgende:
[..]
Windows 7 Ultimate 319 euro
Zijn er ook al de vergelijkingen beschikbaar?█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Ja het is ook duur en Microsoft wil in principe elke 3 jaar een nieuw OS uitbrengen. De Home versie zal onder de thuisgebruikers zeer waarschijnlijk het meest verkocht gaan worden en het prijsverschil tussen de upgrade- en retailversie is gewoon 80 euro.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:43 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Idd..maar ik vind het nog steeds erg duur.. gewoon 200 ballen kwijt voor een Half OS kun je eigenlijk zeggen.
Zijn er ook al de vergelijkingen beschikbaar?
Microsoft heeft ook aangekondigd dat het in enkele landen voor pre-orders tijdelijk extra lage prijzen in rekening brengt. Zo zal Home Premium in de VS tijdelijk 49,99 dollar kosten en de Professional-editie 99,99 dollar. In Frankrijk en Duitsland bedragen de prijzen tijdens de actieperiode voor deze uitvoeringen respectievelijk 49,99 euro en 109,99 euro. Of de tijdelijke lage prijzen ook voor Nederland gelden is mij niet bekend. bron
Wat betreft de verschillen, elke hogere versie van Windows 7 beschikt in ieder geval altijd over alle opties die de lagere versie heeft, en voegt daaraan extra functies toe. Dit moet een einde maken aan de soms verwarrende opzet van Windows Vista. bron
[ Bericht 2% gewijzigd door Bonov op 26-06-2009 14:59:34 ]![]()
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:37 schreef Bonov het volgende:
[..]
Windows 7 Ultimate 319 euro
![]()
Prijzig.If there was nothing wrong, there'd be nothing right...![]()
319 euro voor de niet-gecastreerde versie is gewoon 219 euro teveel. De goedkope pre-order actie niet in Nederland, de MUI alleen in Ultimate (ik snap dat de yanks die Windows gemaakt hebben walgen van het spreken van meer dan 1 taal, maar please). Als ze alle faal nou eens achter hun zouden laten, in het Vista tijdperk, maar nee...![]()
Bij mij ook, alleen kreeg ik er een XP Downgrade disc bij.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:56 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
kon niet kiezenzat bij mij laptop
![]()
![]()
Tot nu toe zeer tevreden over Windows 7 en wilde hem eigenlijk ook gaan kopen. Maar nu ik deze prijzen, begin ik toch te twijfelen.Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience![]()
Zoals ik al eerder zei; de prijzen zijn niet interessant genoeg voor de consument... als het nou 100~150 Euro eraf was dan zou waarschijnlijk heel snel over de toonbank gaan.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Ik was ook van plan 'm te gaan kopen, maar met deze prijzen... aan de andere kant, ik moet wel. Ik draai nu RC, die er juni volgend jaar mee ophoud, en een ander OS heb ik niet (en een oudere versie van Windows wil ik natuurlijk niet)If there was nothing wrong, there'd be nothing right...![]()
Waarbij de dollar weer eens gelijk gehouden wordt (vrijwel) aan de euro. Zwaar belachelijk!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:24 schreef skyrebel het volgende:
Tot nu toe zeer tevreden over Windows 7 en wilde hem eigenlijk ook gaan kopen. Maar nu ik deze prijzen, begin ik toch te twijfelen.
Je kan hem dus ook in amerika bestellen, maar dan raad ik wel de ultimate aan. Anderen krijgen geen language-packs. Daarnaast zouden pre-orders zowat 50% goedkoper zijn, dus dat zou ook een optie zijn. Al komen die natuurlijk weer niet in europa. Upgraden kan ook nog, maar niet met de oem-versies (wie snapt het nog), al is dat verschil in prijs belachelijk klein. Ook nog even zeggende dat deze prijzen bijna gelijk zijn aan die van vista, dus niet schokkend behalve dan dat mensen windows 7 wel willen draaien door de goede 'beta's'..![]()
hmm woon redelijk dicht bij de grena, kan wel in Duitsland pre-orderen en dan NL taalpakket eroverheen gooien![]()
![]()
Maakt weinig uit want keys zijn niet taalgebonden... gewoon een Nederlandse iso ergens vandaan halen en dan je licentie daarbij gebruiken, iets dat ik zelf ook met XP heb gedaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:52 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Waarbij de dollar weer eens gelijk gehouden wordt (vrijwel) aan de euro. Zwaar belachelijk!
Je kan hem dus ook in amerika bestellen, maar dan raad ik wel de ultimate aan. Anderen krijgen geen language-packs. Daarnaast zouden pre-orders zowat 50% goedkoper zijn, dus dat zou ook een optie zijn. Al komen die natuurlijk weer niet in europa. Upgraden kan ook nog, maar niet met de oem-versies (wie snapt het nog), al is dat verschil in prijs belachelijk klein. Ook nog even zeggende dat deze prijzen bijna gelijk zijn aan die van vista, dus niet schokkend behalve dan dat mensen windows 7 wel willen draaien door de goede 'beta's'..
![]()
Vanaf maart krijg je wel elke 2 uur een reboot voor je kiezen, maar dat wist je hopelijk al.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:34 schreef 3nhsCnds het volgende:
Ik draai nu RC, die er juni volgend jaar mee ophoud, ....
Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience![]()
Hm.. ik wil graag de PRO of de ULTIMATE versie. Ik zie wel welke ik haal. (Uit amerika wellicht?)█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Ik ben nog niemand tegen gekomen die een retail versie van een OS koopt in de winkel.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:32 schreef CantFazeMe het volgende:
Zoals ik al eerder zei; de prijzen zijn niet interessant genoeg voor de consument... als het nou 100~150 Euro eraf was dan zou waarschijnlijk heel snel over de toonbank gaan.
Wel mensen die een OEM kopen, die negen van de tien keer goedkoper is dan de retail.
Alleen geen support.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Daar had ik ook al aan gedacht ja, een OEM versie kopen, scheelt vaak een hoop...If there was nothing wrong, there'd be nothing right...![]()
Vista Home Premium OEM is voor nog geen honderd euro te krijgen en de Ultimate versie voor minder dan honderdzestig euro. Ik verwacht dat de Windows 7 prijzen vergelijkbaar zijn.![]()
Dat komt omdat Vista al een tijdje uit is en slecht is ontvangen. De prijzen van Vista gingen daarom snel omlaag.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:47 schreef seventhseagulll het volgende:
Vista Home Premium OEM is voor nog geen honderd euro te krijgen en de Ultimate versie voor minder dan honderdzestig euro. Ik verwacht dat de Windows 7 prijzen vergelijkbaar zijn.![]()
en, in het geval van vista, alleen de gekochte versie (dus b.v alleen 32 bit en geen 64 bit met je key, dat kon alleen met retail key)quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben nog niemand tegen gekomen die een retail versie van een OS koopt in de winkel.
Wel mensen die een OEM kopen, die negen van de tien keer goedkoper is dan de retail.
Alleen geen support.![]()
Ik heb zojuist een testmachine gemaakt met Windows 7. Wat zijn nou echt must-have dingen die ik er op zou moeten zetten volgens jullie?There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
Is er al een crack uitgekomen die die reboot verwijderd?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:35 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Vanaf maart krijg je wel elke 2 uur een reboot voor je kiezen, maar dat wist je hopelijk al.
![]()
Nee tuurlijk niet en die zal ook nooit komen. Welke mongool draait volgend jaar maart nog een RC-versie oid?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:29 schreef editoor het volgende:
[..]
Is er al een crack uitgekomen die die reboot verwijderdt?![]()
![]()
Ik heb een laptop met de volgende specs:
Pentium M 1.8 ghz
2 gb geheugen
160 gb hd
ATI Xtreme onboard 128mb grafische chip
Gaat Windows 7 hier fatsoenlijk op draaien? Is het de moeite om up te graden van Windows XP Pro SP3? Ik doe tegenwoordig niet veel bijzondere dingen meer op mijn laptop, internetten, beetje Office werk, af en toe een foto bewerken en een simpel spelletje. Maar ik wil wel graag op de hoogte blijven en vind het leuk om wat te experimenteren met een nieuw besturingssysteem
Alvast bedankt!
ps: Is 7260 de versie die ik moet hebben?
[ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 27-06-2009 18:47:58 ]![]()
Probeer het uit zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:41 schreef leolinedance het volgende:
Pentium M 1.8 ghz
2 gb geheugen
160 gb hd
Gaat Windows 7 hier fatsoenlijk op draaien? Is het de moeite om up te graden van Windows XP Pro SP3? Ik doe tegenwoordig niet veel bijzondere dingen meer op mijn laptop, internetten, beetje Office werk, af en toe een foto bewerken en een simpel spelletje. Maar ik wil wel graag op de hoogte blijven en vind het leuk om wat te experimenteren met een nieuw besturingssysteem
Alvast bedankt!
En ik zou op dit moment niet de 7260 meepakken maar gewoon even twee weken wachten tot de RTM er is en dan aan de gang gaan.![]()
Nou, ik wil niet graag 3 gig downloaden en dan aan de gang gaan als de kans klein is dat het gaat werken...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Probeer het uit zou ik zeggen...
En ik zou op dit moment niet de 7260 meepakken maar gewoon even twee weken wachten tot de RTM er is en dan aan de gang gaan.
Welke versie moet ik nemen als ik het dit weekend wil testen?![]()
Hoezo? Of je downloadt 7260 nu, of je downloadt straks de RTM, wat is het verschil? Ze zijn ongeveer even groot.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou, ik wil niet graag 3 gig downloaden en dan aan de gang gaan als de kans klein is dat het gaat werken...7260 dus.quote:Welke versie moet ik nemen als ik het dit weekend wil testen?![]()
Moet kunnen. Ik zou het echter nog niet als vervanging doen. Je weet nooit hoe het uitpakt met een pre-release versie.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:41 schreef leolinedance het volgende:
Pentium M 1.8 ghz
2 gb geheugen
160 gb hd
Alvast bedankt!
Ik heb overigens positieve verhalen van mensen gelezen die hem redelijk hadden draaien op oudere systemen dan dat van jou.
Heb je al overwogen om een dual-boot te doen? Als het niet bevalt kan je de Windows 7 partitie verwijderen en de bootloader van XP herstellen met je XP CD-ROM.![]()
Ja dat is een goed idee. Nog twee laatste vragen:quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:12 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Moet kunnen. Ik zou het echter nog niet als vervanging doen. Je weet nooit hoe het uitpakt met een pre-release versie.
Ik heb overigens positieve verhalen van mensen gelezen die hem redelijk hadden draaien op oudere systemen dan dat van jou.
Heb je al overwogen om een dual-boot te doen? Als het niet bevalt kan je de Windows 7 partitie verwijderen en de bootloader van XP herstellen met je XP CD-ROM.
Hoe kom ik zo snel mogelijk aan Windows 7? En is bualboot een optie bij de installatie?![]()
Laatste ontwikkelingen Windows 7 vooralsnog,
- De korting op pre-orders geld dus niet voor Nederland. bron
- Er komen ook geen upgradeversies in Europa uit (vanwege Europese regelgevingen) het alternatief dat Microsoft aandraagt is korting op een volledige versie van Windows 7 voor bestaande klanten. bron
- Microsoft overweegt om Windows 7 ook op usb-sticks te gaan leveren, zodat netbook-eigenaren het nieuwe besturingssysteem eenvoudiger kunnen installeren. bron
- Analist Stephen Baker is zwaar teleurgesteld in de prijzen van Windows 7. Volgens hem zijn die te hoog waardoor consumenten niet worden gestimuleerd om over te stappen. bron
- Microsoft stopt op 15 augustus met het aanbieden van de Windows 7 release candidate. De RC zal tot 2010 functioneren. bron
[ Bericht 8% gewijzigd door Bonov op 28-06-2009 15:18:26 ]![]()
Zo snel mogelijk is waarschijnlijk via usenet of torrents.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee. Nog twee laatste vragen:
Hoe kom ik zo snel mogelijk aan Windows 7? En is bualboot een optie bij de installatie?
Dual boot is in principe geen optie bij de installatie. Je moet van tevoren een NTFS partitie aanmaken (of een lege, dat maakt volgens mij niet zoveel uit). Tijdens de installatie selecteer je dan Custom Installation. Daar selecteer je de lege partitie. Windows 7 installeert dan op die partitie en overschrijft de bootloader van XP. De volgende keer dat je opstart kan je kiezen tussen XP en Windows 7.![]()
Mijn dank, erg nuttige infoquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:37 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk is waarschijnlijk via usenet of torrents.
Dual boot is in principe geen optie bij de installatie. Je moet van tevoren een NTFS partitie aanmaken (of een lege, dat maakt volgens mij niet zoveel uit). Tijdens de installatie selecteer je dan Custom Installation. Daar selecteer je de lege partitie. Windows 7 installeert dan op die partitie en overschrijft de bootloader van XP. De volgende keer dat je opstart kan je kiezen tussen XP en Windows 7.![]()
![]()
=> Definitieve systeemeisen Windows 7quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:41 schreef leolinedance het volgende:
Pentium M 1.8 ghz
2 gb geheugen
160 gb hd
Alvast bedankt!
![]()
In Nederland komt er dus alleen een Windows 7 E versie (zonder IE8)? Iemand idee wanneer 7 hier in Nederland in de voorverkoop gaat?![]()
Vergeet niet dat Microsoft waarschijnlijk hier in Nederland de Retail versies voor de prijs van de upgrade versies gaat verkopen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:37 schreef Bonov het volgende:
[..]
Niet, geen pre-orders voor Europa. Wij betalen én de hoofdprijs (dollar is euro zowat) én mogen geen gebruik maken van de pre-order kortingen. Bedankt, Neeliequote:Op maandag 29 juni 2009 11:09 schreef magnifor het volgende:
In Nederland komt er dus alleen een Windows 7 E versie (zonder IE8)? Iemand idee wanneer 7 hier in Nederland in de voorverkoop gaat?![]()
![]()
bedank bedrijven als opera/mozilla daar maar voorquote:Op maandag 29 juni 2009 11:37 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Niet, geen pre-orders voor Europa. Wij betalen én de hoofdprijs (dollar is euro zowat) én mogen geen gebruik maken van de pre-order kortingen. Bedankt, Neelie
die zijn gaan mekkeren omdat ze geen degelijke vaste voet aan de grond kunnen krijgen en geen geld ofzo willen uitgeven aan reclame (wat niet perse nodig is als het een goed product betreft: een goed product verkoopt immers zichzelf)![]()
Vooral Opera, die is met de aanklacht begonnen. Mozilla heeft immers al een fatsoenlijk aandeel.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:42 schreef mschol het volgende:
[..]
bedank bedrijven als opera/mozilla daar maar voor
die zijn gaan mekkeren omdat ze geen degelijke vaste voet aan de grond kunnen krijgen en geen geld ofzo willen uitgeven aan reclame (wat niet perse nodig is als het een goed product betreft: een goed product verkoopt immers zichzelf)
Opera doet gewoon huilie huilie omdat zij niet kunnen wat Mozilla wel kan. Ach ja, die mensen hou je toch altijd.![]()
Klopt inderdaad, de retailprijzen zijn dus niet van toepassing op Nederland.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:16 schreef magnifor het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Microsoft waarschijnlijk hier in Nederland de Retail versies voor de prijs van de upgrade versies gaat verkopen.
![]()
We krijgen geen pre-order korting maar de retail versies worden voor de upgrade prijzen verkocht. Lijkt mij nog goed te doen lijkt mij.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:37 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Niet, geen pre-orders voor Europa. Wij betalen én de hoofdprijs (dollar is euro zowat) én mogen geen gebruik maken van de pre-order kortingen. Bedankt, Neelie![]()
Als het hier niet goedkoop via pre-order verkrijgbaar is maar in andere landen wel dan haal ik uit principe al geen legale versie. MS probeert mensen te naaien en bij mij zijn ze dan aan het verkeerde adres.![]()
Is het niet mogelijk om te pre-orderen in het buitenland bv Frankrijk en dat je hem dan besteld en thuis opgestuurd krijgt?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:38 schreef thedude0 het volgende:
Als het hier niet goedkoop via pre-order verkrijgbaar is maar in andere landen wel dan haal ik uit principe al geen legale versie. MS probeert mensen te naaien en bij mij zijn ze dan aan het verkeerde adres.
![]()
Microsoft probeert niemand te naaien, je mag opera en consorten bedanken waardoor we nu hier niet kunnen pre-orderen.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:38 schreef thedude0 het volgende:
Als het hier niet goedkoop via pre-order verkrijgbaar is maar in andere landen wel dan haal ik uit principe al geen legale versie. MS probeert mensen te naaien en bij mij zijn ze dan aan het verkeerde adres.![]()
Dat begrijp ik gewoon niet. Dus omdat de e-versie (oem versie?) nog niet klaar zou zijn kan je de gewone versie niet pre-orderen. En dat komt door opera en consortenquote:Op maandag 29 juni 2009 17:17 schreef magnifor het volgende:
[..]
Microsoft probeert niemand te naaien, je mag opera en consorten bedanken waardoor we nu hier niet kunnen pre-orderen.![]()
Dat is natuurlijk onzin. Het is puur om een statement te maken. Want waarom zou je de retail anders niet kunnen pre-orderen? Overal ter wereld kan je pre-orderen, behalve in Europa. Dat Europa die hun net op de vingers heeft getikt. Daarom bedankte ik ook Neelie hiervoor.
Voor de mensen die buiten Europa willen pre-orderen, en een NL-versie willen. Pre-order de ultimate, en download via je updates het NL-pakket..![]()
Je kan het in tig Europese landen pre-orderen dus dat maakt het alleen maar debieler. Ze kunnen de pot op.![]()
niet echt...quote:Op maandag 29 juni 2009 18:28 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat begrijp ik gewoon niet. Dus omdat de e-versie (oem versie?) nog niet klaar zou zijn kan je de gewone versie niet pre-orderen. En dat komt door opera en consorten![]()
Dat is natuurlijk onzin.
MS heeft gezeik in EU DOOR opera en consorten (die zijn gaan klagen bij neelie)
en dus geen gewone retail versie verkopen in EU, dus ook niet pre-orderen![]()
Best wel kut. MS houd de prijzen gewoon te hoog, blijft gewoon on-interessant voor nieuwe en bestaande gebruikers om over te stappen. Ik hoop dat ze het gewoon snel omlaag gaan gooien.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
*ho hum,quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:49 schreef mschol het volgende:
[..]
niet echt...
MS heeft gezeik in EU DOOR opera en consorten (die zijn gaan klagen bij neelie)
en dus geen gewone retail versie verkopen in EU, dus ook niet pre-orderen
Win XP N edition anyone? En laten we vooral niet vergeten dat MS ook in de VS ten tijde van de dot-com bubble de Department of Justice achter haar vodden had zitten.
Lees anders dit draadje op Hardwareinfo en dan met name de reacties van harriepppiel eens even goed door. De klacht van Opera mag dan onterecht zijn; dat wil nog niet zeggen dat de "warme belangstelling" van de EU voor MS en haar praktijken dat ook is. Hooguit kan je zeggen dat de eis om te wijzen op alternatieve browsers en Microsoft's reactie daarop door IE niet met het OS mee te leveren niet correct is. Microsoft had IMHO gewoon iexplore.exe en de render-engine volledig uit kernel-space moeten halen, dan was alles koek en ei geweest.![]()
Wat dat betreft vind ik 120 euro als releaseprijs voor de volledige Home-versie nog wel meevallen eigenlijk, er vanuit gaan dat de prijs ook nog wel gaat zakken na verloop van tijd.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:30 schreef CantFazeMe het volgende:
Best wel kut. MS houd de prijzen gewoon te hoog, blijft gewoon on-interessant voor nieuwe en bestaande gebruikers om over te stappen. Ik hoop dat ze het gewoon snel omlaag gaan gooien.
De Pro-en Ultimate versies hebben ongetwijfeld betere en uitgebreidere netwerk-support e.d. maar daar zie ik persoonlijk het nut ook niet echt van in voor de gemiddelde thuisgebruiker.![]()
dat hebben ze toch gedaan? alleen ja de EU stelt zulke idiote eisen dat ze maar preventieve maatregelen nemen.. (terecht, aangezien neelie MS probeert te pakken, tegen belachelijke boetes, op ieder klein kut dingetje)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:20 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
*ho hum,
Win XP N edition anyone? En laten we vooral niet vergeten dat MS ook in de VS ten tijde van de dot-com bubble de Department of Justice achter haar vodden had zitten.
Lees anders dit draadje op Hardwareinfo en dan met name de reacties van harriepppiel eens even goed door. De klacht van Opera mag dan onterecht zijn; dat wil nog niet zeggen dat de "warme belangstelling" van de EU voor MS en haar praktijken dat ook is. Hooguit kan je zeggen dat de eis om te wijzen op alternatieve browsers en Microsoft's reactie daarop door IE niet met het OS mee te leveren niet correct is. Microsoft had IMHO gewoon iexplore.exe en de render-engine volledig uit kernel-space moeten halen, dan was alles koek en ei geweest.
en de argumenten van monopolipositie misbruiken vind ik ook flauwekul... bedrijf is op een (redelijk) gezonde manier marktleider geworden en vervolgens gaat iedereen mekkeren? sorry hoor... hoe krom is dat.
daarnaast: renderengine uit Windows halen is funest (hoogstwaarschijnlijk) voor een -enorm- groot scala aan freeware/shareware programmatjes..
en de (iets meer dan)? gemiddelde huis-tuin en keuken gebruiker heeft nu een uitdaging als hij/zij een oem windows 7 e koopt: geen enkele browser.. Bedankt neelie
het "microsoft kruipt in slachtofferrol" klopt 100% aangezien ze voor een miljard al aan boetes hebben gekregen, ze paste dingen aan en eu bleef maar jammeren.
ik zal niet helemaal ontkennen dat MS schuldig is maar de EU gaat ook gewoon veel en veels te ver met hun eisen...![]()
Las net ergens op w7info.com dat de pre-orders uitverkocht zijn in Japan. Enerzijds kan dat wat zeggen over de populariteit maar ik vermoed anders. Hoe de neuk kunnen codes opraken?Oftewel laten we mooi wat krantenkoppen halen over de populariteit en dan volgende maand weer wat codes eruit spugen.
![]()
![]()
codes zijn niet op , maar je wil, denk ik, niet alleen maar pre-orders hebben om vervolgens nauwelijks retail te verkopenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:27 schreef jpjedi het volgende:
Las net ergens op w7info.com dat de pre-orders uitverkocht zijn in Japan. Enerzijds kan dat wat zeggen over de populariteit maar ik vermoed anders. Hoe de neuk kunnen codes opraken?Oftewel laten we mooi wat krantenkoppen halen over de populariteit en dan volgende maand weer wat codes eruit spugen.
iemand een idee waar ik (eventueel) wel win7 kan aanschaffen (de NON eu versie) voor een redelijk bedrag?![]()
De codes zijn natuurlijk niet op maar MS gaat niet direct tig pre-orders* op de markt gooien als ze niet zeker weten dat ze die ook gaan verkopen dus reguleren ze dat wat.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:31 schreef mschol het volgende:
[..]
codes zijn niet op , maar je wil, denk ik, niet alleen maar pre-orders hebben om vervolgens nauwelijks retail te verkopen
iemand een idee waar ik (eventueel) wel win7 kan aanschaffen (de NON eu versie) voor een redelijk bedrag?
Ik neem aan dat je de US (upgrade) versie bedoelt daar kun je hieronder meer info over vinden. (Je hebt voor de upgradeversie dus wel een legale XP/Vista nodig)
http://gizmodo.com/530273(...)-how-to-cut-the-line
Info pre-orders Microsoft website.
http://www.microsoft.com/windows/buy/offers/pre-order-faq.aspx
edit:
* De pre-orders betreft trouwens wel een gelimiteerde oplage die volgens de website van Microsoft geldt tot 11-07-2009 of zolang de voorraad strekt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Bonov op 30-06-2009 21:52:52 ]![]()
Ja daaagquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:06 schreef mschol het volgende:
dat hebben ze toch gedaan? alleen ja de EU stelt zulke idiote eisen dat ze maar preventieve maatregelen nemen.. (terecht, aangezien neelie MS probeert te pakken, tegen belachelijke boetes, op ieder klein kut dingetje)
en de argumenten van monopolipositie misbruiken vind ik ook flauwekul... bedrijf is op een (redelijk) gezonde manier marktleider geworden en vervolgens gaat iedereen mekkeren? sorry hoor... hoe krom is dat.. In "download: the true story of the internet" werd nog fijntjes uit de doeken gedaan hoe MS omgaat met bedrijfjes die in een gat in de softwaremarkt die MS in eerste instantie laat liggen omgaat. "draag de broncode over voor deze grijpstuiver of anders sluiten wij de OS API's voor jullie af!!!". En en passant heeft MS IE "gratis en voor niks"
in de kernel verweven om de concurrentie de loef af te steken. Gelijk ook de reden waarom MS de DoJ achter zich aan kreeg. Ze konden de split-up vermijden door een instance van explorer.exe te verpakken in een IE frame en dat als apart proces in de taskmanager weer te geven. IE5/IE6 is iig niet op een gezonde/eerlijke manier marktleider van de browser geworden.
Le-zen!!! Dit zal in de praktijk betekenen dat de computerzaken en de handige neefjes voor de browser gaan zorgen. De n00bistische eindgebruiker zal hier niks nada nakkes van merken. Nikkelen Neelie maakt MS, het OS en de eindgebruiker dus hiermee echt niet vleugellam. Harriepppiel van HWI had het trouwens ook _niet_ over het eruit slopen van de render-engine; die moest gescheiden van kernel en IE.exe in userspace draaien.quote:daarnaast: renderengine uit Windows halen is funest (hoogstwaarschijnlijk) voor een -enorm- groot scala aan freeware/shareware programmatjes..
en de (iets meer dan)? gemiddelde huis-tuin en keuken gebruiker heeft nu een uitdaging als hij/zij een oem windows 7 e koopt: geen enkele browser.. Bedankt neelieNeeeeuh, de EU stelt de _verkeerde_ eis, niet een overdreven eis. En vervolgens reageert MS hierop door de spin doctor voor zichzelf uit te hangen en te gaan janken van "het is niet eerlijk de EU wil dat we IE uit windows 7 halen" terwijl daar nou juist totaal geen sprake van is. Vind je het niet heel erg als wij daar niet intrappen?quote:het "microsoft kruipt in slachtofferrol" klopt 100% aangezien ze voor een miljard al aan boetes hebben gekregen, ze paste dingen aan en eu bleef maar jammeren.
ik zal niet helemaal ontkennen dat MS schuldig is maar de EU gaat ook gewoon veel en veels te ver met hun eisen...
![]()
Waarom bedankt je Neelie nu dan, was het niet zo dat we dat aan Opera en consorten te danken haddenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:06 schreef mschol het volgende:Bedankt neelie
Kortom, je spreekt jezelf nu wel een beetje tegen. Verder vind ik het nu aardig offtopic gaan![]()
![]()
wat dacht je van beide..?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:53 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Waarom bedankt je Neelie nu dan, was het niet zo dat we dat aan Opera en consorten te danken hadden
overigens blijf ik bij m'n punt dat het nu 1 grote puinzooi wordt, dankzij de eisen van de EU
durf te wedden dat je zoiets in prijslijsten gaat krijgen:
installatie Browser: ¤15,-![]()
In je vorige post was je stellig overtuigd van het feit dat het DOOR opera en consorten kwam.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:05 schreef mschol het volgende:
[..]
wat dacht je van beide..?
overigens blijf ik bij m'n punt dat het nu 1 grote puinzooi wordt, dankzij de eisen van de EU
durf te wedden dat je zoiets in prijslijsten gaat krijgen:
installatie Browser: ¤15,-
Maar hoe zou jij het dan graag willen zien? Software-ontwikkelaar ziet gat en investeert en rolt uit. MS is (te) groot, ziet ook gat en maakt software meegeleverd met volgende OS of via updates. MS weer terug bij monopolie, ongezien of de klant (denk aan de brakke firewall of het achterlijke movie maker of het concept active-x) er beter van wordt zal het gros van de gebruikers, de zogenaamde nitwits, deze gewoon accepteren en gebruiken. Want ms is goed in hun ogen. En weer monopolie-positie van MS. En monopolies (zie de prijzen van het OS eens) zijn nooit goed voor jou en mij. Goed dat er dus opgetreden wordt tegen dit soort praktijken, en ja dat moet ergens beginnen..![]()
prijzen van het OS is anders niks...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:14 schreef Tarabass het volgende:
[..]
In je vorige post was je stellig overtuigd van het feit dat het DOOR opera en consorten kwam.
Maar hoe zou jij het dan graag willen zien? Software-ontwikkelaar ziet gat en investeert en rolt uit. MS is (te) groot, ziet ook gat en maakt software meegeleverd met volgende OS of via updates. MS weer terug bij monopolie, ongezien of de klant (denk aan de brakke firewall of het achterlijke movie maker of het concept active-x) er beter van wordt zal het gros van de gebruikers, de zogenaamde nitwits, deze gewoon accepteren en gebruiken. Want ms is goed in hun ogen. En weer monopolie-positie van MS. En monopolies (zie de prijzen van het OS eens) zijn nooit goed voor jou en mij. Goed dat er dus opgetreden wordt tegen dit soort praktijken, en ja dat moet ergens beginnen..
even voorbeeldje: Retail XP Pro EN bij introductie was ~400 euro.. (das boel geld voor 1x, true) maar het OS is 9 jaar oud: das ¤44,44 per jaar.. dat is niet duur. aangezien het een nogal belangrijk deel van je PC is mag je er best wat geld in investeren (mits je het geld hebt, maar als je een PC a ¤1000 euro koopt en een OEM OS van ~100 euro kan er niet af, sorry hoor....)![]()
Het eerste account dat aangemaakt wordt is idd een admin-account; nogal wiedes als je het systeem nog moet configureren. Elke andere nieuwe gebruiker is restricted. Overigens is UAC nog steeds brak; alleen door deze in de hoogste nag-stand te zetten schakel je het stilzwijgend rechten verhogen van processen door dll/proces injectie uit.![]()
Ik heb nu het probleem dat ie regelmatig lang moet nadenken bij vooral simpele handelingen. Ook als ik de taakbalk wil aanspreken, gebeurd het regelmatig dat ie 5 tot 10 seconden nodig heeft om wakker te worden. Meer mensen die het zelfde probleem ondervinden? Ik gebruik windows 7 64 RC 7100
heb een recente computer en weinig bestanden in het geheugen zitten, dus daar kan het in iedergeval niet aan liggen.
Edit: Ik heb het vermoeden dat het aan AERO ligt maar die kan ik natuurlijk deinstalleren en weer installeren of wel ?
[ Bericht 11% gewijzigd door editoor op 01-07-2009 08:08:36 ]![]()
Windows 7 is wel op tijd klaar hoor? Maar door juridische redenen heeft Microsoft besloten om hier in Nederland geen pre-orders toe te staan.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:28 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat begrijp ik gewoon niet. Dus omdat de e-versie (oem versie?) nog niet klaar zou zijn kan je de gewone versie niet pre-orderen. En dat komt door opera en consorten![]()
Dat is natuurlijk onzin. Het is puur om een statement te maken. Want waarom zou je de retail anders niet kunnen pre-orderen? Overal ter wereld kan je pre-orderen, behalve in Europa. Dat Europa die hun net op de vingers heeft getikt. Daarom bedankte ik ook Neelie hiervoor.
Voor de mensen die buiten Europa willen pre-orderen, en een NL-versie willen. Pre-order de ultimate, en download via je updates het NL-pakket..![]()
quote:Microsoft past Europese prijs Windows 7 tijdelijk aan
woensdag 1 juli 2009 - Door: Ger Elskamp
Na de berichten dat in Europa twee maal zo veel zal moeten worden betaald voor de volledige versie van Windows 7, in vergelijking tot Windows 7 in de Verenigde Staten, kondigt Microsoft een tijdelijke prijswijziging aan.
Kost een upgrade in de VS niet meer dan $199, in Europa moet ¤309 voor de volledige versie betaald worden.
De ontbrekende upgrade versie in Europa is een gevolg van het ontbreken van de internet Explorer in de Europese versie van Windows 7, terwijl in de bestaande Vista versies wel de internet Explorer geïntegreerd is. Door deze anti trust wetgeving van de EU leidt het upgraden van Vista met internet Explorer 8 geïnstalleerd, naar Windows 7 dan tot problemen.
Microsoft zal met een tijdelijke prijsverlaging van de volledige versie Windows 7E verkopen voor dezelfde prijs als de upgrade versie in de Verenigde Staten. Deze prijs zal gelden tot 31 december 2009.
Gevolg is dat Europeanen dan minder voor hun volledige versie van Windows 7E betalen de Amerkanen voor hun volledige versie van Windows 7.![]()
Ik weet wel hoe ik dat moet doen maar ik vind AERO eigenlijk heel erg prettig werken en zou het dus eigenlijk niet willen missen.quote:![]()
Update: Microsoft zou de Home Premium-editie van Windows 7 ook aanbieden als 'Family Pack', waarmee Windows 7 op drie systemen geïnstalleerd mag worden. Verder zijn alle Europese versies dit jaar voor iedereen tegen upgradeprijzen te koop. bron![]()
Stop je oren maar dicht, ik hoor de mac'ers al aan komen stormen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:11 schreef Bonov het volgende:
Update: Microsoft zou de Home Premium-editie van Windows 7 ook aanbieden als 'Family Pack', waarmee Windows 7 op drie systemen geïnstalleerd mag worden. Verder zijn alle Europese versies dit jaar voor iedereen tegen upgradeprijzen te koop. bron
Ik heb bij "windows onderdelen in of uitschakelen" een paar dingen uitgeschakelt waaronder windows search en me klachten zijn nu voorbij![]()
![]()
Dus als er mensen zijn die dezelfde klachten hebben als ik ( taakbalk en mappen die heel lang laden) dan moet je dus daar wezen.![]()
Over 5 dagen, 6 uur, 32 minuten en 23 secondenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:28 schreef editoor het volgende:
Iemand al een idee wanneer de RTM op het net zal verschijnen?![]()
![]()
bron?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Over 5 dagen, 6 uur, 32 minuten en 23 seconden
![]()
![]()
De RTM schijnt er te zijn: 7600.16384.win7_rtm.090710-1945
Hij wordt nu geüpload door een of andere vage Chinees met 16 kB/sec, dus we weten straks wel een keer meer over hoe en wat.
Maar hij lijkt echt te zijn.![]()
Hoeveel verschillende builds zijn er wel niet vanaf 7100?Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!![]()
Veel:quote:Op zondag 12 juli 2009 16:29 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Hoeveel verschillende builds zijn er wel niet vanaf 7100?
Edit: incomplete lijst.![]()
Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:28 schreef Saekerhett het volgende:
De RTM schijnt er te zijn: 7600.16384.win7_rtm.090710-1945
Hij wordt nu geüpload door een of andere vage Chinees met 16 kB/sec, dus we weten straks wel een keer meer over hoe en wat.
Maar hij lijkt echt te zijn.
Draai nu 7264 en ben erg tevreden met hoe Windows 7 werkt/draait![]()
![]()
![]()
![]()
Ik snap het allemaal niet meer draai nu 7100 zonder al te veel problemen.
Elke nieuwe build heeft bugfixes of niet?Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!![]()
Ja, maar veel zijn zo klein dat je het totaal niet merkt.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:32 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:![]()
Ik snap het allemaal niet meer draai nu 7100 zonder al te veel problemen.
Elke nieuwe build heeft bugfixes of niet?
Het schijnt trouwens wel zo te zijn dat er meer dan 10.000 bugs zijn gefixed in de laatste build (7273 o.i.d.) ten opzichte van 7100.![]()
Trouwens, hou gewoon dit topic in de gaten: http://www.sevenforums.co(...)090710-1945-rtm.html
Dan ben je tot op de minuut up to date.![]()
handig , bedanktquote:Op zondag 12 juli 2009 16:35 schreef Saekerhett het volgende:
Trouwens, hou gewoon dit topic in de gaten: http://www.sevenforums.co(...)090710-1945-rtm.html
Dan ben je tot op de minuut up to date.Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
quote:Op zondag 12 juli 2009 16:35 schreef Saekerhett het volgende:
Dan ben je tot op de minuut up to date.
![]()
![]()
Hoe kan ik die nieuwe build downloaden ? En kan je gewoon je huidige beta key gebruiken of...?Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
Nog niet te downloaden, omdat die klotechinees een hele trage verbinding heeftquote:Op zondag 12 juli 2009 16:43 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Hoe kan ik die nieuwe build downloaden ? En kan je gewoon je huidige beta key gebruiken of...?
En nee, je kunt geen beta keys meer gebruiken, omdat het dus om de RTM gaat. Maar je kunt hem wel iets van 3x resetten, zodat je hem maximaal 120 dagen kan gebruiken. Tegen die tijd ligt hij ook in de winkel en kun je een legale key invullen.![]()
Via de officiele Ms kanalen natuurlijk, mits je beta tester bent of msdn+ account hebt.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:43 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Hoe kan ik die nieuwe build downloaden ? En kan je gewoon je huidige beta key gebruiken of...?
Dus de laatste build waarmee je daadwerkelijk je beta key kan gebruiken is 711?quote:Op zondag 12 juli 2009 16:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nog niet te downloaden, omdat die klotechinees een hele trage verbinding heeft
En nee, je kunt geen beta keys meer gebruiken, omdat het dus om de RTM gaat. Maar je kunt hem wel iets van 3x resetten, zodat je hem maximaal 120 dagen kan gebruiken. Tegen die tijd ligt hij ook in de winkel en kun je een legale key invullen.
Oke jammer maar heb geen zin om steeds mijn key te moeten resetten
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
Er zullen vast wel hacks komen om bv een RC key te kunnen gebruiken.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:48 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Dus de laatste build waarmee je daadwerkelijk je beta key kan gebruiken is 711?
Oke jammer maar heb geen zin om steeds mijn key te moeten resetten
Ik heb mijn 7264 build ook weten te activeren met een RC key.![]()
Nee, dat is build 7273. 7264 is de laatste public.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:48 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Dus de laatste build waarmee je daadwerkelijk je beta key kan gebruiken is 711?Je hoeft helemaal geen key in te vullen... Alleen om de 30 dagen gaat hij miepen dat je een key moet invullen, maar dit is met 2 klikken te 'resetten' tot een maximum van 3 resets. Dus je kunt hem dan 120 dagen volledig legaal draaien, daarna moet je een herinstallatie doen, een legale key invullen of iets minder legale wegen bewandelen.quote:Oke jammer maar heb geen zin om steeds mijn key te moeten resetten![]()
quote:Op zondag 12 juli 2009 16:35 schreef Saekerhett het volgende:
Dan ben je tot op de minuut up to date.topic
Al die pubertjes wachten tot er weer een rar geupload is.
Iddquote:Op zondag 12 juli 2009 16:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]topic
Al die pubertjes wachten tot er weer een rar geupload is.
Ik wacht wel tot hij een keer op usenet staat, dan trek ik hem gewoon in 15 minuten naar binnen. Dat geklooi met die rars zit ik niet op te wachten.![]()
Ik wacht met een nieuwe pc kopen totdat Windows 7 beschikbaar is zodat ik een legale licentie kan kopen. XP is me te oud, met een legale versie van Vista had ik niets dan ellende, dus kom maar op met Windows 7!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Binnen een week of twee even m'n pc upgraden. En dan gelijk Windows 7 op de installatie. M'n broer gebruikt hem al en de paar kleine dingen die ik op z'n pc doe werken prima. Ben benieuwd hoe dat gaat met een nieuwe installatie.And now for something completely different, I'm on a horse.![]()
Sterker nog, hij is al te downloaden.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:14 schreef magnifor het volgende:
Volgens de geruchten komt vandaag de rtm uit?
PM![]()
![]()
Nee, maar die heb je de eerste 120 dagen ook niet nodig. Tegen die tijd zullen die chinese tjappies wel weer een of andere activator maken.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:49 schreef Loveless85 het volgende:
Thuis ff FTD checken, is het ook al met een goed werkende crack?![]()
Doe mij die PM ook eens?quote:Op maandag 13 juli 2009 12:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Sterker nog, hij is al te downloaden.
PM
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: