Ken het probleem niet eigenlijk. Klinkt als een driver probleem.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:43 schreef Tarabass het volgende:
Wie heeft er ook last van het volgende:
De netwerkverbinding laat erg lang op zich wachten als de computer uit de slaapstand gehaald wordt. En met erg lang bedoel ik ook soms helemaal geen verbinding maken. Zelfs als ik gebruik maak van 'Probleem oplossen' duurt het lang, en is er vaak plotseling verbinding. erg irritant, ook omdat ik thuis geen problemen heb maar op mijn werk daarentegen elke keer
Blijkbaar wel dus; daarna kan ik gelukkig de rest bijna wel updaten, zodat alles weer draaitquote:Op zondag 7 juni 2009 17:36 schreef Sjowhan het volgende:
Zojuist de RC op de laptop (ipv de 7000) geinstalleerd. Ben benieuwd of ik weer dezelfde grollen moet uithalen om bijvoorbeeld draadloze lan aan de praat te krijgen..
Niet?quote:Op zondag 7 juni 2009 20:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat dat niet zo is?
XP was vlot maar geen echte 64 bit.. Vista 64 bit maar niet echt vlot.. Met windows 7 heb ik een goede combi gevonden.
Even complete stuk:quote:
Moet je de bron wel even correct quoten, want dit stond er sowieso aan het begin:quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even complete stuk:
Windows XP Professional x64 Edition
This edition supports the x86-64 extension of the Intel IA-32 architecture. x86-64 is implemented by AMD as "AMD64", found in AMD's Opteron, Athlon 64 chips (and in select Sempron processors), and implemented by Intel as "Intel 64" (formerly known as IA-32e and EM64T), found in some of Intel's Pentium 4 and most of Intel's later chips. It was released on April 25, 2005.[23]
Windows XP Professional x64 Edition uses version 5.2.3790.1830 of core operating system binaries, [24] the same version used by Windows Server 2003 SP1 (and Windows XP 64-Bit Edition version 2003) as they were the latest versions during the operating system's development. Even service packs and updates for Windows XP x64 and Windows Server 2003 x64 are distributed in unified packages, [25] much in the manner as Windows 2000 Professional and Server editions for x86.
During the initial development phases (2003–2004), Windows XP Professional x64 Edition was named Windows XP 64-Bit Edition for x86 Extended systems and later, Windows XP 64-Bit Edition for Extended systems, as opposed to 64-Bit Edition for Itanium systems.
De versie die iedereen (waaronder ik) gebruikt is dus gebaseerd op 2003 server. Updates undso zijn allemaal hetzelfde. Die eerste versie was een regelrechte aanfluiting, en niet noemenswaardigquote:Two versions of Windows XP 64-Bit Edition were released:
* Windows XP 64-Bit Edition for Itanium systems, Version 2002 — Based on Windows XP codebase, which was released in 2001.[citation needed]
* Windows XP 64-Bit Edition, Version 2003 — Based on Windows Server 2003 codebase, which added support for the Itanium 2 processor, was released on March 28, 2003.[21]
Die Itanium versie heb ik er expres uitgelaten omdat die voor de consument danwel prof niet echt interessant was.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:39 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Moet je de bron wel even correct quoten, want dit stond er sowieso aan het begin:
[..]
De versie die iedereen (waaronder ik) gebruikt is dus gebaseerd op 2003 server. Updates undso zijn allemaal hetzelfde. Die eerste versie was een regelrechte aanfluiting, en niet noemenswaardig
dat geld alleen voor OEM versie en waarschijnlijk alleen de N versiequote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:36 schreef Bonov het volgende:
Newsflash: Geen IE in Europese Windows 7
Voor de Firefox/Opera/Chrome gebruikers onder ons goed nieuws lijkt me.
Waar haal je dat vandaan? Ik denk niet dat Nelie Kroes het daar mee eens is.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:53 schreef mschol het volgende:
[..]
dat geld alleen voor OEM versie en waarschijnlijk alleen de N versie
een reguliere windfows 7 starter/premium zal gewoon IE bevatten, zoals het hoort
http://tweakers.net/nieuw(...)opese-windows-7.htmlquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Ik denk niet dat Nelie Kroes het daar mee eens is.
Om daar dan maar even op in te haken, (edit: Oke mschol had de link net ook al geplaats zie ik.)quote:Waar haal je dat vandaan? Ik denk niet dat Nelie Kroes het daar mee eens is.
Ja maar dat vind ik nu net het punt want IE zit momenteel zo in Windows verweven dat het heel lastig zo niet onmogelijk is om compleet te verwijderen.quote:Laat ze lekker IE meeleveren alleen zorgen dat het heel makkelijk te verwijderen is.
Je kan het in Windows 7 in ieder geval uitschakelen. Ik snap die drang niet precies om IE helemaal te verwijderen. Je hebt er toch geen last van? Bovendien kan het de gewone gebruiker (lees: overgrote meerderheid) niks schelen of IE er nog op staat, lijkt me.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:11 schreef Bonov het volgende:
[..]
Ja maar dat vind ik nu net het punt want IE zit momenteel zo in Windows verweven dat het heel lastig zo niet onmogelijk is om compleet te verwijderen.
Dat moet je eens aan webdevelopers vragen. En ja, ik ben er één. IE is voor een ieder een ramp. Zoals eigenlijk alle meegeleverde software binnen windows. Vaak zijn het applicaties ontwikkeld door onbekende kleine bedrijven die opgekocht worden met als strategie het marktaandeel te vergroten. Dat het resultaat is dat het grote gros nu met een veel onveiligere browser werkt (wat overigens verbeterd is met IE8, bijna 10 jaar later) boeit MS niet, het gaat om wat de aandeelhouder ziet. Marktaandeel.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:34 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Je kan het in Windows 7 in ieder geval uitschakelen. Ik snap die drang niet precies om IE helemaal te verwijderen. Je hebt er toch geen last van? Bovendien kan het de gewone gebruiker (lees: overgrote meerderheid) niks schelen of IE er nog op staat, lijkt me.
Exactly my point, IE is niet zomaar wat bijgeleverde software maar zit compleet geïntegreerd in Windows.quote:Ze verzinnen hun eigen standaard, integreren IE zo diep in Windows dat het niet meer zonder kan functioneren, en laten de gebruiker en ontwikkelaar met de brokken zitten.
Dit was geen antwoord op mijn vraag. Ik snap best dat IE zich niet voldoende aan webstandaarden houdt en veiligheidslekken bevat. Echter, als je een andere browser gebruikt, dan snap ik de drang niet om IE compleet te verwijderen. Waarom MOET dat per se? Dat was mijn vraag.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:43 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat moet je eens aan webdevelopers vragen. En ja, ik ben er één. IE is voor een ieder een ramp. Zoals eigenlijk alle meegeleverde software binnen windows. Vaak zijn het applicaties ontwikkeld door onbekende kleine bedrijven die opgekocht worden met als strategie het marktaandeel te vergroten. Dat het resultaat is dat het grote gros nu met een veel onveiligere browser werkt (wat overigens verbeterd is met IE8, bijna 10 jaar later) boeit MS niet, het gaat om wat de aandeelhouder ziet. Marktaandeel.
Daarnaast heeft ook MS met IE gekozen om zich in te zetten voor de W3C standaarden. Wat doet MS. Ze verzinnen hun eigen standaard, integreren IE zo diep in Windows dat het niet meer zonder kan functioneren, en laten de gebruiker en ontwikkelaar met de brokken zitten. Boeien, want de aandeelhouders zien het marktaandeel groeien en zijn dus tevreden. Maar waarom hebben ze toen aan de wieg gestaan van W3C, er in ieder geval voor getekend?
Er zit een hele voorgeschiedenis aan vast, en die is (vind ik) erg interessant. Vooral daaruit blijkt de arrogantie waarmee MS opereert, en daar hebben de nerts het dan ook vaak over. Dat wordt dan MS-bashen genoemd, lekker makkelijk. En als MS nu de geïntegreerde software verbeterde of in ieder geval veilig genoeg maakte zodat iedereen met een gerust hart kan vertrouwen op deze software, maar dat is niet zo. Kijk alleen al naar de firewall van Windows. Een slechtere is er niet te krijgen. Toch is hij ineens aanwezig in Windows, en gebruikers vertrouwen erop. Zetten hem aan en denken veilig te zijn. Schijn bedriegt.
Ik onderhoud veel pc's van vrienden en kennissen, en bij veel spyware en adware adviseer ik firefox. Soms duurt het lang deze mensen te overtuigen (want MS is toch zo goed?) maar eenmaal over op een browser die zich wel aan de standaarden houdt is de vervuiling van de pc stukken minder. Active-x is dan ook een aanfluiting. Daarnaast installeer ik een OS, maar zit ik met allerlei slechte producten die meegeïnstalleerd worden. Moviemaker, firewall, defender, mediaplayer, browser, etc. etc.. Wat moet ik daarmee als ik het niet gebruik? Het is door erg kort door de bocht om het nu enkel bij IE te houden, dit is pas een eerste stap. De gebruiker moet bewuster worden, en niet zo vertrouwen op MS. Uiteindelijk moet je zelf je pc onderhouden, en niet hoeven te vertrouwen op MS wat vaak niet een erg goede zet is gekeken naar het verleden.
Zul je zien dat firefox steeds groter wordt, en dat de virus/spyware makers zich massaal op firefox gaan richten.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:43 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat moet je eens aan webdevelopers vragen. En ja, ik ben er één. IE is voor een ieder een ramp. Zoals eigenlijk alle meegeleverde software binnen windows. Vaak zijn het applicaties ontwikkeld door onbekende kleine bedrijven die opgekocht worden met als strategie het marktaandeel te vergroten. Dat het resultaat is dat het grote gros nu met een veel onveiligere browser werkt (wat overigens verbeterd is met IE8, bijna 10 jaar later) boeit MS niet, het gaat om wat de aandeelhouder ziet. Marktaandeel.
Daarnaast heeft ook MS met IE gekozen om zich in te zetten voor de W3C standaarden. Wat doet MS. Ze verzinnen hun eigen standaard, integreren IE zo diep in Windows dat het niet meer zonder kan functioneren, en laten de gebruiker en ontwikkelaar met de brokken zitten. Boeien, want de aandeelhouders zien het marktaandeel groeien en zijn dus tevreden. Maar waarom hebben ze toen aan de wieg gestaan van W3C, er in ieder geval voor getekend?
Er zit een hele voorgeschiedenis aan vast, en die is (vind ik) erg interessant. Vooral daaruit blijkt de arrogantie waarmee MS opereert, en daar hebben de nerts het dan ook vaak over. Dat wordt dan MS-bashen genoemd, lekker makkelijk. En als MS nu de geïntegreerde software verbeterde of in ieder geval veilig genoeg maakte zodat iedereen met een gerust hart kan vertrouwen op deze software, maar dat is niet zo. Kijk alleen al naar de firewall van Windows. Een slechtere is er niet te krijgen. Toch is hij ineens aanwezig in Windows, en gebruikers vertrouwen erop. Zetten hem aan en denken veilig te zijn. Schijn bedriegt.
Ik onderhoud veel pc's van vrienden en kennissen, en bij veel spyware en adware adviseer ik firefox. Soms duurt het lang deze mensen te overtuigen (want MS is toch zo goed?) maar eenmaal over op een browser die zich wel aan de standaarden houdt is de vervuiling van de pc stukken minder. Active-x is dan ook een aanfluiting. Daarnaast installeer ik een OS, maar zit ik met allerlei slechte producten die meegeïnstalleerd worden. Moviemaker, firewall, defender, mediaplayer, browser, etc. etc.. Wat moet ik daarmee als ik het niet gebruik? Het is door erg kort door de bocht om het nu enkel bij IE te houden, dit is pas een eerste stap. De gebruiker moet bewuster worden, en niet zo vertrouwen op MS. Uiteindelijk moet je zelf je pc onderhouden, en niet hoeven te vertrouwen op MS wat vaak niet een erg goede zet is gekeken naar het verleden.
Het gaat niet om het eruit halen, 1136. Het gaat om het erin doen. Dat is wat anders. Ik geef redenen waarom ik het niet wil en ga gebruiken, en waarom het een slechte zaak is dat de gemiddelde gebruiker er automatisch gebruik van gaat maken. Waarom zou een stukje voor mij totaal nutteloze software altijd maar op mijn computer moeten staan (wil ik windows draaien), met alle veiligheidslekken er gratis bij? Waarom moet je als webdeveloper altijd maar bezig zijn met ie-hacks schrijven, terwijl dat juist voor een browser is die zich niet aan standaarden houdt? En nu zit het er zo in verweven dat de enige optie om het te verwijderen is de EXE en de snelkoppelingen te verwijderen. Als ik een merkcomputer koop zit er allerlei thirdparty software bij, denk aan adobe reader, nero, powerdvd, virusscanner. Ik had graag gezien dat dat ook zo was gegaan met de browser en de andere software, zeker gezien de kwaliteit daarvan en de problemen die het altijd maar oplevert. En wat er niet in zit, hoef je er niet meer uit te halen..quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:36 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dit was geen antwoord op mijn vraag. Ik snap best dat IE zich niet voldoende aan webstandaarden houdt en veiligheidslekken bevat. Echter, als je een andere browser gebruikt, dan snap ik de drang niet om IE compleet te verwijderen. Waarom MOET dat per se? Dat was mijn vraag.
Microsoft probeert te voorkomen dat de Europese Commissie helemaal los gaat op ze. Movie Maker, Mail, enz. zijn verkrijgbaar in het Windows Live pakket.quote:
Ja, die had ik al gevonden, maar jammer dat je hem los moet downloaden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:08 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Microsoft probeert te voorkomen dat de Europese Commissie helemaal los gaat op ze. Movie Maker, Mail, enz. zijn verkrijgbaar in het Windows Live pakket.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |