abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69420404

• Centrale Windows 7 topic #1
  • Centrale Windows 7 Topic #2
  • Centraal Windows 7 topic #3
  • Centraal Windows 7 topic #4
  • Centraal Windows 7 topic #5

Windows 7 biedt veel vernieuwingen. Veel mensen zeggen dat Windows 7 is wat Vista had moeten zijn, maar Windows 7 biedt meer dan dat. Hier een korte lijst met enkele vernieuwingen:

• Nieuwe taakbalk
  • Verfijnd Aero uiterlijk
  • Optimalisering onder de motorkap
  • Aero Shake
  • Aero Snap
  • Internet Explorer 8
  • Windows Media Player 12
  • Libraries (plaatje)
  • Verbeterde User Account Control
  • Jumplists
  • Touchscreen ondersteuning
  • Verbeterde netwerkmogelijkheden
  • Goede hardware ondersteuning
  • Ribbon interface voor Paint en Wordpad
  • Nieuwe rekenmachine
  • En nog meer: 1, 2, 3

Het lijkt erop dat Microsoft met Windows 7 een waardige opvolger heeft voor het nu nog steeds populaire Windows XP.

Microsoft biedt met Windows 7 de mogelijkheid om een RC (Release Candidate) versie te testen. Ze willen graag zoveel mogelijk feedback verzamelen. Wil je meehelpen? Door de populariteit heeft Microsoft de RC via hun site ter download beschikbaar gesteld tot eind Juli 2009. Ook hebben ze tien activatiekeys vrijgegeven, vijf voor de 32-bit versie en vijf voor de 64-bit versie.

• De RC is officiëel hier te downloaden: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx. Het kan zijn dat je Internet Explorer moet gebruiken om verder te kunnen op de site. Als het goed is krijg je voor het downloaden begint een activatiekey toegewezen.

• Krijg je de site van Microsoft toch niet aan de praat, dan kan je het met deze directe links proberen:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Kopieer de links in de adresbalk van je browser. Er gaan geruchten dat in IE de boel weleens vast kan lopen, probeer het dan nogmaals of probeer een andere browser.

Aangezien je geen activatiekey krijgt met deze methode, kan je één van deze activatiekeys gebruik om te activeren:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  • Mocht geen van beide methoden baat hebben, dan kan je altijd nog de RC verkrijgen via het bittorrent netwerk of nieuwsgroepen. Dit is natuurlijk volledig op eigen risico, maar de juist versies zwerven er wel rond. Je kan een activatiekey van hierboven gebruiken om te activeren. Let wel op dat er versies rondzwerven die botnets aanmaken. Het beste is de officiële weg te bewandelen. Voor meer informatie over de botnets kan je hier even kijken. Wees gewaarschuwd!

* Volgens Microsoft is de Beta geldig tot en met 1 Augustus, 2009. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Juli, 2009.
    * Volgens Microsoft is de RC geldig tot en met 1 Juni, 2010. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Maart, 2010.

• Installeren:
    SPOILER
  • Release Candidate basics:
    SPOILER
  • Windows XP Mode
    De Windows XP Mode is hier te downloaden. Het vereist echter wel de functie "hardware virtualization". Deze functie moet je inschakelen in je BIOS. Kun je deze functie niet inschakelen? Jammer, maar dan kun je Windows XP Mode helaas niet gebruiken.

Deze links bevatten nuttige informatie voor als je wat meer wil weten over Windows 7:

• http://blogs.msdn.com/tim(...)ndows-7-secrets.aspx (erg nuttig)
  • http://www.pcpro.co.uk/fe(...)es-of-windows-7.html (erg nuttig)
  • http://i.gizmodo.com/5131(...)beats-mac-os-xs-dock
  • http://gizmodo.com/506966(...)ideo-and-impressions
  • http://gizmodo.com/507021(...)s-7-will-smash-vista
  • http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=106237&pn=1
  • http://www.sevenforums.com/
  • http://www.optelsom.nl/windows-7-de-leukste-nieuwe-features.html
  • http://tweakers.net/revie(...)een-eerste-blik.html

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tarabass op 27-05-2009 18:13:58 ]
  • pi_69420439
    Hier verder!
    SPOILER
    pi_69420599
    Is het niet tijd om alles onder het kopje "Zelf proberen" aan te passen? Het is inmiddels een RC.
    pi_69420677
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 15:56 schreef ach het volgende:
    Is het niet tijd om alles onder het kopje "Zelf proberen" aan te passen? Het is inmiddels een RC.
    Pak het wel even op
    pi_69420727
    TVP!

Wat een OS
    pi_69421020
    ik ben heel benieuwd, maar heb er nog niets van gezien
    Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
    pi_69422308
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 15:56 schreef ach het volgende:
    Done!

Als je nog meer wensen of suggesties hebt, laat het weten! Of wees zo vrij het zelf op te pakken
    pi_69423122
    Tvp
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_69423229
    Deel 7 alweer
      dinsdag 26 mei 2009 @ 17:13:51 #10
    39632 ikbeneenkiwi
    De fruitigste
    pi_69423234
    tvp
    [b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
    Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
    pi_69423576
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 17:13 schreef Loveless85 het volgende:
    Deel 7 alweer
    Windows 7 -> Topic 6
    pi_69425236
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 17:20 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Windows 7 -> Topic 6
    Oeh ja, ik las te snel
    pi_69434934
    Hele zooi language packs in de optional updates via WU

Waaronder Nederlands
    pi_69441701
    Tarabass, held dat je bent
    pi_69445519
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 01:48 schreef elfzesendertig het volgende:
    Tarabass, held dat je bent
    Daar doe ik het voor
    pi_69445984
    Sinds 2 dagen helemaal over op windows 7...

Werkt tot nu toe nog lekker...
    In de ban van de mods.
      woensdag 27 mei 2009 @ 14:22:48 #17
    160953 Ezechielk
    Ezechiel 25:17
    pi_69454385
    Ik zit nog te twijfelen, op zich wil ik Windows 7 gaan proberen, maar als de officiele versie uitkomt, dan moet ik weer een clean install doen. En daar heb ik al zo'n hekel aan
    There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
    No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
    Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
    pi_69455216
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 14:22 schreef Ezechielk het volgende:
    Ik zit nog te twijfelen, op zich wil ik Windows 7 gaan proberen, maar als de officiele versie uitkomt, dan moet ik weer een clean install doen. En daar heb ik al zo'n hekel aan
    ach misschien is er in die tijd wel een crack zodat je gewoon door kan gaan met je oude versie.
    pi_69456293
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 14:22 schreef Ezechielk het volgende:

Watdan? Wat is er mis met ff 1x per jaar een verse installatie?
    pi_69456486
    had een email van Microsoft dat de beta licentie al op 1 Augustus verloopt, en niet volgend jaar ergens. da's wel minder imo
      woensdag 27 mei 2009 @ 15:35:10 #21
    107445 Jajong
    Hadouken!
    pi_69456581
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik heb al 4,5 jaar dezelfde XP-installatie draaien
    [i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
    The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
    pi_69456779
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:35 schreef Jajong het volgende:

[..]

Ik heb al 4,5 jaar dezelfde XP-installatie draaien
    Ik denk dat je niet weet wat je meemaakt, als je eens een versie installatie doet.
      woensdag 27 mei 2009 @ 16:06:21 #23
    160953 Ezechielk
    pi_69457719
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Te lui
    Geen zin om alle dingen die ik niet op andere partities zet weer te moeten downloaden en installeren. Duurt me allemaal te lang

Ja ik weet het, ik ben lui wat dat betreft. Misschien moet ik er maar een keer vanaf stappen.
    pi_69460045
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:32 schreef Incolumis het volgende:
    had een email van Microsoft dat de beta licentie al op 1 Augustus verloopt, en niet volgend jaar ergens. da's wel minder imo
    Daarom moet je ook overgaan op Release Candidate... die gaat tot volgend jaar verder.
    In de ban van de mods.
    pi_69460996
    Van build 7000 naar 7100 (RC1) kunt je gewoon upgraden.

Met een beetje geluk ook wel van RC1 naar RTM over een paar maanden

Zou in de winkels moeten liggen op 15 October. Ik verwacht dat hij eind september voor beschikbaar zal zijn voor MSDN en Technet leden. Zodat deze ook met de October shipment van Microsoft Action Pack mee kan worden gestuurd, anders moeten deze personen tot January wachten, dat wil MS vast niet.
    pi_69461488
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:32 schreef Incolumis het volgende:
    We spreken hier nu over de RC, hé. De beta is verleden tijd

[edit]spuit 11[/edit]
    pi_69461541
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 16:06 schreef Ezechielk het volgende:

[..]

Te lui
    Geen zin om alle dingen die ik niet op andere partities zet weer te moeten downloaden en installeren. Duurt me allemaal te lang

Ja ik weet het, ik ben lui wat dat betreft. Misschien moet ik er maar een keer vanaf stappen.
    je bent er zo ongeveer 3 uurtjes mee bezig, jeetje zeg wat een werk
    pi_69461613
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 17:10 schreef rihago het volgende:

[..]

Daarom moet je ook overgaan op Release Candidate... die gaat tot volgend jaar verder.
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 17:54 schreef Tarabass het volgende:

[..]

We spreken hier nu over de RC, hé. De beta is verleden tijd

[edit]spuit 11[/edit]

We’re sending this mail to remind you that Windows 7 Release candidate is available and to make sure you plan ahead for when the Beta expires on August 1, 2009. On June 1, 2009, the PC you’re using to test the Beta will begin shutting down every two hours. Windows will send you a notice a couple of weeks in advance, and that’d be the ideal time to rebuild your test PC with a non-expired version of Windows, such as the RC or Windows Vista. This will be a clean installation, so be ready to reinstall your programs and data.
    pi_69461651
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 16:06 schreef Ezechielk het volgende:

[..]

Te lui

Ik draai nu zelf een xp-versie van een paar jaar oud. Totaal geen problemen mee, zelfs nieuwe mobo's geplaatst ging allemaal goed met wat foefjes. Ik heb véél software draaien, ivm muziek-produceren en software-ontwikkeling, met vrij specifieke configuraties. Die wil ik nog even niet kwijt, deze dualboot van xp64 en xp32. Wat heb ik dus gedaan:

Een nieuwe harde schijf gekocht. Die in mijn pc gezet en win7 erop geknald. Tegen de tijd dat ik helemaal over ga, trek ik een image en knal ik deze over mijn xp64 heen die draait op 2xraptors in raid0. Zo heb je tijd genoeg, kan je lekker puzzelen en doen, en raak je beide installaties niet kwijt. Ga ik terug, ga ik over, het maakt dan niets meer uit. En wat kost een harde schijf tegenwoordig, ¤25,-?
    pi_69461747
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 17:58 schreef Incolumis het volgende:

[..]

[..]

We’re sending this mail to remind you that Windows 7 Release candidate is available and to make sure you plan ahead for when the Beta expires on August 1, 2009. On June 1, 2009, the PC you’re using to test the Beta will begin shutting down every two hours. Windows will send you a notice a couple of weeks in advance, and that’d be the ideal time to rebuild your test PC with a non-expired version of Windows, such as the RC or Windows Vista. This will be a clean installation, so be ready to reinstall your programs and data.
    Ze hebben het over de beta, en geven je de tip over te stappen op de RC. Dit omdat de beta gaat verlopen of herstarten binnenkort. Het staat allemaal in de OP. Ook in de OP terug te vinden -> http://www.microsoft.com/windows/windows-7/faq.aspx
    pi_69461936
    ah ok over heen gelezen
      woensdag 27 mei 2009 @ 19:27:13 #32
    160953 Ezechielk
    pi_69464324
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 18:00 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ik draai nu zelf een xp-versie van een paar jaar oud. Totaal geen problemen mee, zelfs nieuwe mobo's geplaatst ging allemaal goed met wat foefjes. Ik heb véél software draaien, ivm muziek-produceren en software-ontwikkeling, met vrij specifieke configuraties. Die wil ik nog even niet kwijt, deze dualboot van xp64 en xp32. Wat heb ik dus gedaan:

Een nieuwe harde schijf gekocht. Die in mijn pc gezet en win7 erop geknald. Tegen de tijd dat ik helemaal over ga, trek ik een image en knal ik deze over mijn xp64 heen die draait op 2xraptors in raid0. Zo heb je tijd genoeg, kan je lekker puzzelen en doen, en raak je beide installaties niet kwijt. Ga ik terug, ga ik over, het maakt dan niets meer uit. En wat kost een harde schijf tegenwoordig, ¤25,-?
    Maar eens kijken of ik een dualboot ga doen tussen m'n vista en Windows 7
      woensdag 27 mei 2009 @ 19:59:49 #33
    45726 bravo
    Proud Odery player!
    pi_69465584
    Dames en Heren! Via de automatische updates kun je de nederlands language pack downloaden! Voor als je nog niet over de streep bent, of je Engels niet zo goed is
    There's no point in living if you can't feel alive
    pi_69467102
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 19:59 schreef bravo het volgende:
    Dames en Heren! Via de automatische updates kun je de nederlands language pack downloaden! Voor als je nog niet over de streep bent, of je Engels niet zo goed is
    Ik heb hem ook geïnstalleerd, maar er zijn toch nog wat dingen niet helemaal Nederlands Als je bijvoorbeeld een wallpaper slideshow hebt en je klikt met je rechter muisknop op je bureaublad, dan kan je kiezen voor 'Next desktop background' i.p.v. 'Volgende bureaubladachtergrond'.

Edit: Ik zie in de verkenner ook 'Search in Bibliotheken' staan.
      woensdag 27 mei 2009 @ 22:40:01 #35
    45726 bravo
    Proud Odery player!
    pi_69472648
    klopt, ook wanneer je een printer toevoegt, staat er 'remove device'
    pi_69536577
    Iemand tips?

Heb een nieuwe videokaart (Club 3D ATI Radeon 4650, DVI/HDMI). Het werkt allemaal prima, via DVI gewoon beeld op monitor, hij werd zo door Win7 herkend, voor de zekerheid nog de ATI drivers geinstalleerd. Via HDMI wel beeld, maar geen geluid op mn tv

Al in geluidsopties gekeken, en daar staat wel de ATI High Definition Digital Audio Device of iets in die richting, maar krijg er geen geluid uit

Hij wil via Windows Update wel een optional ATI update installeren, maar die mislukt steeds
    Oh TV is een Samsung LE32B530 Full HD TV
    pi_69539434
    Als ik van mij beta versie naar de RC versie wil.. krijg ik dan een clean install? of gat hij er gewoon "overheen" met behoud van bestanden en documten?
      vrijdag 29 mei 2009 @ 21:57:29 #38
    45726 bravo
    Proud Odery player!
    pi_69539521
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 20:28 schreef Loveless85 het volgende:
    Iemand tips?

Heb een nieuwe videokaart (Club 3D ATI Radeon 4650, DVI/HDMI). Het werkt allemaal prima, via DVI gewoon beeld op monitor, hij werd zo door Win7 herkend, voor de zekerheid nog de ATI drivers geinstalleerd. Via HDMI wel beeld, maar geen geluid op mn tv

Al in geluidsopties gekeken, en daar staat wel de ATI High Definition Digital Audio Device of iets in die richting, maar krijg er geen geluid uit

Hij wil via Windows Update wel een optional ATI update installeren, maar die mislukt steeds
    Oh TV is een Samsung LE32B530 Full HD TV
    Je moet wisselen van geluid, zodra je de kabel erin doet, moet je in de geluidsopties kiezen voor de andere geluidsbron..
    pi_69539873
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:57 schreef bravo het volgende:

[..]

Je moet wisselen van geluid, zodra je de kabel erin doet, moet je in de geluidsopties kiezen voor de andere geluidsbron..
    Al gedaan in config. scherm bij Geluid, maar dat doettie ook niet
    pi_69540166
    TVP!
    pi_69541037
    Hij doet 't

1 vd 3 HDMI poorten op de TV is standaard voor gebruik met DVI geconfigureerd, dus alleen Full HD beeld, en gaat er dan vanuit dat de audio via een andere bron loopt
    pi_69541761
    Gelukkig een re-arm tooltje gevonden voor Windows 7. Kan ik hem elke keer weer op 30 dagen zetten., Niet ideaal maar even uitzingen tot de release.

Draait erg lekker en nog geen enkel apparaat of software pakketje tegen gekomen dat niet werkt.
    pi_69542761
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 23:05 schreef jpjedi het volgende:
    Gelukkig een re-arm tooltje gevonden voor Windows 7. Kan ik hem elke keer weer op 30 dagen zetten., Niet ideaal maar even uitzingen tot de release.

Draait erg lekker en nog geen enkel apparaat of software pakketje tegen gekomen dat niet werkt.
    Re-arm tooltje? 30 dagen? Waar heb je het over?
      vrijdag 29 mei 2009 @ 23:57:10 #44
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69543561
    Net een nieuwe pc en daar windows 7 opgezet om te proberen. Eerst maar eens kijken of al mijn programma's ermee werken voor ik definitief overstap.

Ik vind het trouwens echt lelijk, die "aero" dinges, maar terugzetten naar win98 design is ook weer zo wat Ik wil zo veel mogelijk pixels voor mijn programma's gebruiken, niet voor allerlei schaduwtjes en lichteffecten en "lekker veel ruimte" op de taakbalk
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_69548587
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 23:05 schreef jpjedi het volgende:

Gevonden wat het is, maar het nut gaat even aan mij voorbij. Waarom niet gewoon een key gebruiken, of de beta opwaarderen naar de RC? Die is gewoon geldig tot volgend jaar. Daarna een licentie kopen, en opwaarderen naar de final. Of zie ik dat verkeerd? Je mag hem toch gewoon proberen nu, en je kan toch nu nog een key invoeren?
    pi_69549790
    tvp, binnenkort even installeren op m'n laptop
    Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
    Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
    pi_69555631
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:55 schreef elby1988 het volgende:
    Als ik van mij beta versie naar de RC versie wil.. krijg ik dan een clean install? of gat hij er gewoon "overheen" met behoud van bestanden en documten?
    Iemand?
      zaterdag 30 mei 2009 @ 17:05:53 #48
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_69555731
    Je kunt updaten.
    2000 light years from home
    pi_69557257
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 17:00 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Iemand?
    http://www.nirmaltv.com/2(...)-7-beta-to-rc-build/

Ik zou overigens wel voor een clean install gaan als het tot de mogelijkheden behoort. Mensen die geupgrade hebben blijk last te hebben van wazige bugs die mensen met een clean install niet hebben. Nu wil ik niet zeggen dat alle upgraders daar last van hebben (ik heb er bijvoorbeeld geen last van), maar als je een clean install kán doen, dan zou ik het zeker doen als ik jou was.
    pi_69559869
    Super, ga het eerst met upgrade proberen,, kijken hoe dat gaat

trouwens, in de OP staat de link:
    http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

Misschien is het handig die punt erachter te verwijderen.. nu is hij niet clicable..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')