Zo snel mogelijk is waarschijnlijk via usenet of torrents.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee. Nog twee laatste vragen:
Hoe kom ik zo snel mogelijk aan Windows 7? En is bualboot een optie bij de installatie?
Mijn dank, erg nuttige infoquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:37 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk is waarschijnlijk via usenet of torrents.
Dual boot is in principe geen optie bij de installatie. Je moet van tevoren een NTFS partitie aanmaken (of een lege, dat maakt volgens mij niet zoveel uit). Tijdens de installatie selecteer je dan Custom Installation. Daar selecteer je de lege partitie. Windows 7 installeert dan op die partitie en overschrijft de bootloader van XP. De volgende keer dat je opstart kan je kiezen tussen XP en Windows 7.
=> Definitieve systeemeisen Windows 7quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb een laptop met de volgende specs:
Pentium M 1.8 ghz
2 gb geheugen
160 gb hd
ATI Xtreme onboard 128mb grafische chip
Gaat Windows 7 hier fatsoenlijk op draaien? Is het de moeite om up te graden van Windows XP Pro SP3? Ik doe tegenwoordig niet veel bijzondere dingen meer op mijn laptop, internetten, beetje Office werk, af en toe een foto bewerken en een simpel spelletje. Maar ik wil wel graag op de hoogte blijven en vind het leuk om wat te experimenteren met een nieuw besturingssysteem
Alvast bedankt!
ps: Is 7260 de versie die ik moet hebben?
Vergeet niet dat Microsoft waarschijnlijk hier in Nederland de Retail versies voor de prijs van de upgrade versies gaat verkopen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:37 schreef Bonov het volgende:
[..]
Dat zijn wel de prijzen voor de upgradeversies.
Prijzen Retailversies (mag dus op lege systemen geinstalleerd worden)
Windows 7 Home Premium 199,99 euro
Windows 7 Professional 309 euro
Windows 7 Ultimate 319 euro
Niet, geen pre-orders voor Europa. Wij betalen én de hoofdprijs (dollar is euro zowat) én mogen geen gebruik maken van de pre-order kortingen. Bedankt, Neeliequote:Op maandag 29 juni 2009 11:09 schreef magnifor het volgende:
In Nederland komt er dus alleen een Windows 7 E versie (zonder IE8)? Iemand idee wanneer 7 hier in Nederland in de voorverkoop gaat?
bedank bedrijven als opera/mozilla daar maar voorquote:Op maandag 29 juni 2009 11:37 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Niet, geen pre-orders voor Europa. Wij betalen én de hoofdprijs (dollar is euro zowat) én mogen geen gebruik maken van de pre-order kortingen. Bedankt, Neelie
Vooral Opera, die is met de aanklacht begonnen. Mozilla heeft immers al een fatsoenlijk aandeel.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:42 schreef mschol het volgende:
[..]
bedank bedrijven als opera/mozilla daar maar voor
die zijn gaan mekkeren omdat ze geen degelijke vaste voet aan de grond kunnen krijgen en geen geld ofzo willen uitgeven aan reclame (wat niet perse nodig is als het een goed product betreft: een goed product verkoopt immers zichzelf)
Klopt inderdaad, de retailprijzen zijn dus niet van toepassing op Nederland.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:16 schreef magnifor het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Microsoft waarschijnlijk hier in Nederland de Retail versies voor de prijs van de upgrade versies gaat verkopen.
We krijgen geen pre-order korting maar de retail versies worden voor de upgrade prijzen verkocht. Lijkt mij nog goed te doen lijkt mij.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:37 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Niet, geen pre-orders voor Europa. Wij betalen én de hoofdprijs (dollar is euro zowat) én mogen geen gebruik maken van de pre-order kortingen. Bedankt, Neelie
Is het niet mogelijk om te pre-orderen in het buitenland bv Frankrijk en dat je hem dan besteld en thuis opgestuurd krijgt?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:38 schreef thedude0 het volgende:
Als het hier niet goedkoop via pre-order verkrijgbaar is maar in andere landen wel dan haal ik uit principe al geen legale versie. MS probeert mensen te naaien en bij mij zijn ze dan aan het verkeerde adres.
Microsoft probeert niemand te naaien, je mag opera en consorten bedanken waardoor we nu hier niet kunnen pre-orderen.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:38 schreef thedude0 het volgende:
Als het hier niet goedkoop via pre-order verkrijgbaar is maar in andere landen wel dan haal ik uit principe al geen legale versie. MS probeert mensen te naaien en bij mij zijn ze dan aan het verkeerde adres.
Dat begrijp ik gewoon niet. Dus omdat de e-versie (oem versie?) nog niet klaar zou zijn kan je de gewone versie niet pre-orderen. En dat komt door opera en consortenquote:Op maandag 29 juni 2009 17:17 schreef magnifor het volgende:
[..]
Microsoft probeert niemand te naaien, je mag opera en consorten bedanken waardoor we nu hier niet kunnen pre-orderen.
niet echt...quote:Op maandag 29 juni 2009 18:28 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat begrijp ik gewoon niet. Dus omdat de e-versie (oem versie?) nog niet klaar zou zijn kan je de gewone versie niet pre-orderen. En dat komt door opera en consorten![]()
Dat is natuurlijk onzin.
*ho hum,quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:49 schreef mschol het volgende:
[..]
niet echt...
MS heeft gezeik in EU DOOR opera en consorten (die zijn gaan klagen bij neelie)
en dus geen gewone retail versie verkopen in EU, dus ook niet pre-orderen
Wat dat betreft vind ik 120 euro als releaseprijs voor de volledige Home-versie nog wel meevallen eigenlijk, er vanuit gaan dat de prijs ook nog wel gaat zakken na verloop van tijd.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:30 schreef CantFazeMe het volgende:
Best wel kut. MS houd de prijzen gewoon te hoog, blijft gewoon on-interessant voor nieuwe en bestaande gebruikers om over te stappen. Ik hoop dat ze het gewoon snel omlaag gaan gooien.
dat hebben ze toch gedaan? alleen ja de EU stelt zulke idiote eisen dat ze maar preventieve maatregelen nemen.. (terecht, aangezien neelie MS probeert te pakken, tegen belachelijke boetes, op ieder klein kut dingetje)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:20 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
*ho hum,
Win XP N edition anyone? En laten we vooral niet vergeten dat MS ook in de VS ten tijde van de dot-com bubble de Department of Justice achter haar vodden had zitten.
Lees anders dit draadje op Hardwareinfo en dan met name de reacties van harriepppiel eens even goed door. De klacht van Opera mag dan onterecht zijn; dat wil nog niet zeggen dat de "warme belangstelling" van de EU voor MS en haar praktijken dat ook is. Hooguit kan je zeggen dat de eis om te wijzen op alternatieve browsers en Microsoft's reactie daarop door IE niet met het OS mee te leveren niet correct is. Microsoft had IMHO gewoon iexplore.exe en de render-engine volledig uit kernel-space moeten halen, dan was alles koek en ei geweest.
codes zijn niet op , maar je wil, denk ik, niet alleen maar pre-orders hebben om vervolgens nauwelijks retail te verkopenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:27 schreef jpjedi het volgende:
Las net ergens op w7info.com dat de pre-orders uitverkocht zijn in Japan. Enerzijds kan dat wat zeggen over de populariteit maar ik vermoed anders. Hoe de neuk kunnen codes opraken?Oftewel laten we mooi wat krantenkoppen halen over de populariteit en dan volgende maand weer wat codes eruit spugen.
De codes zijn natuurlijk niet op maar MS gaat niet direct tig pre-orders* op de markt gooien als ze niet zeker weten dat ze die ook gaan verkopen dus reguleren ze dat wat.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:31 schreef mschol het volgende:
[..]
codes zijn niet op , maar je wil, denk ik, niet alleen maar pre-orders hebben om vervolgens nauwelijks retail te verkopen
iemand een idee waar ik (eventueel) wel win7 kan aanschaffen (de NON eu versie) voor een redelijk bedrag?
Ja daaagquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:06 schreef mschol het volgende:
dat hebben ze toch gedaan? alleen ja de EU stelt zulke idiote eisen dat ze maar preventieve maatregelen nemen.. (terecht, aangezien neelie MS probeert te pakken, tegen belachelijke boetes, op ieder klein kut dingetje)
en de argumenten van monopolipositie misbruiken vind ik ook flauwekul... bedrijf is op een (redelijk) gezonde manier marktleider geworden en vervolgens gaat iedereen mekkeren? sorry hoor... hoe krom is dat.
Le-zen!!! Dit zal in de praktijk betekenen dat de computerzaken en de handige neefjes voor de browser gaan zorgen. De n00bistische eindgebruiker zal hier niks nada nakkes van merken. Nikkelen Neelie maakt MS, het OS en de eindgebruiker dus hiermee echt niet vleugellam. Harriepppiel van HWI had het trouwens ook _niet_ over het eruit slopen van de render-engine; die moest gescheiden van kernel en IE.exe in userspace draaien.quote:daarnaast: renderengine uit Windows halen is funest (hoogstwaarschijnlijk) voor een -enorm- groot scala aan freeware/shareware programmatjes..
en de (iets meer dan)? gemiddelde huis-tuin en keuken gebruiker heeft nu een uitdaging als hij/zij een oem windows 7 e koopt: geen enkele browser.. Bedankt neelie
Neeeeuh, de EU stelt de _verkeerde_ eis, niet een overdreven eis. En vervolgens reageert MS hierop door de spin doctor voor zichzelf uit te hangen en te gaan janken van "het is niet eerlijk de EU wil dat we IE uit windows 7 halen" terwijl daar nou juist totaal geen sprake van is. Vind je het niet heel erg als wij daar niet intrappen?quote:het "microsoft kruipt in slachtofferrol" klopt 100% aangezien ze voor een miljard al aan boetes hebben gekregen, ze paste dingen aan en eu bleef maar jammeren.
ik zal niet helemaal ontkennen dat MS schuldig is maar de EU gaat ook gewoon veel en veels te ver met hun eisen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |