abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:49:28 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69431752
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:48 schreef KirkLazarus het volgende:
Marijnissen is altijd al zo'n personage uit 'Probleemwijken' geweest, het is een absolute schande dat zulks gepeupel in ons Parlement zitting mag nemen.
Nee hoor, daar zijn we een democratie voor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69431808
Kan iedereen hier opflikkeren met alweer hypocriet gedoe? Marijnissen begon nu juist met dat hele flapdrol gezeur omdat volgens hem Koenders te weinig geld uitgeeft aan ontwikkelingshulp.

Nu is blijkbaar iedereen al tegen het feit dat we daar zoveel aan uitgeven, maar toch heeft Marijnissen gelijk dat hij zo tekeer gaat volgens sommigen hier? Ga toch weg, laat die man met pensioen gaan. Oh nee, het verdient natuurlijk te lekker om zo in de Tweede Kamer te zitten.
Ron Paul 2012
pi_69431872
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor, daar zijn we een democratie voor.
Ja, wat dus blijkbaar niet echt ideaal is. Democratie is nogal onzin omdat je je nooit 100% in een partij gaat kunnen vinden. Ik heb liever iemand met een beetje verstand van zaken en fatsoen, dan zo'n fabrieksmongool als Marijnissen.
Ron Paul 2012
pi_69432136
Nou, nou. Vergeleken met de Supersoepjes is Jan een brave jongen idd
pi_69432152
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:48 schreef KirkLazarus het volgende:
Marijnissen is altijd al zo'n personage uit 'Probleemwijken' geweest, het is een absolute schande dat zulks gepeupel in ons Parlement zitting mag nemen.
Hij is democratisch gekozen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:00:41 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69432161
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:52 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ja, wat dus blijkbaar niet echt ideaal is. Democratie is nogal onzin omdat je je nooit 100% in een partij gaat kunnen vinden. Ik heb liever iemand met een beetje verstand van zaken en fatsoen, dan zo'n fabrieksmongool als Marijnissen.
Ik heb ook nogal eens wat kritiek op het niveau van de kamerleden, maar ook van mijn lokale gemeenteraad. Aan de andere kant ben ik zelf ook niet bereid om daar zelf te gaan zitten om te laten zien dat het beter kan. Kortom, we vragen er zelf om, democratie is zo goed als de bevolking die hem wil dragen. Een technocratie of dictatuur is geen enkele garantie voor een beter bestuur. Sterker nog, het is een garantie voor corruptie en onderdrukking. Macht maakt corrupt, en daarom is het goed dat de politiek de kiezer te vrezen heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:21:19 #82
132605 kawotski
Il Dottore
pi_69435435
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hij is democratisch gekozen.
Het zal je toch gebeuren dat je iemand kiest die altijd in de oppositie zit. Toch een verloren stem..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_69435597
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:21 schreef kawotski het volgende:

[..]

Het zal je toch gebeuren dat je iemand kiest die altijd in de oppositie zit. Toch een verloren stem..
Waarom? Je kiest het parlement, niet de regering.
pi_69439909
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:59 schreef Truvan het volgende:
Ik vond het niet passend toen Wilders, Vogelaar "knettergek" had genoemd en ik vind het niet passend dat Marijnissen het nu doet. Jammer dat volksvertegenwoordigers, de personen die onze wetten (mede)bepalen, zich op deze manier uitlaten in het parlement.
Volledig eens met deze opmerking. Ik verwacht gewoon bepaalde fatsoensnormen van mensen. Van volksvertegenwoordigers verwacht ik dat ze op een normale manier het woord voeren. En ik vind dat je respect hebt op te brengen voor een minister.

En dat staat volledig los van hoe ik verder denk over Koenders of de SP van Marijnissen. Sommige dingen doe je gewoon niet: ministers uitschelden is er eentje van.
pi_69441276
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat denk je zelf

Zal het niet enig verschil uitmaken als je de nazi-term üntermensch uitspreekt (in een nederlandstalig programma!) ipv 'minderwaardig mens'.

Overigens, en nogmaals, beneden alle peil.
Het betekent precies hetzelfde. En het verband legt iedereen al zonder dat de Duitstalige term genoemd is.
pi_69442152
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:55 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Het filmpje staat nog steeds op YouTube hoor...

Vanaf 8:35
Fortuyn had dus gewoon een heel goed punt en van Dam zat de boel net zo te verdraaien zoals de tegenstanders van Wilders nu op dit moment doen.
Dan heb ik het dus over het hele debat.
Audaces fortuna juvat
pi_69442159
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 02:29 schreef Colnago het volgende:

dubbel
Audaces fortuna juvat
pi_69442178
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat denk je zelf

Zal het niet enig verschil uitmaken als je de nazi-term üntermensch uitspreekt (in een nederlandstalig programma!) ipv 'minderwaardig mens'.

Overigens, en nogmaals, beneden alle peil.
Mmmm....van Dam had het ook al over de NSB toch?
Audaces fortuna juvat
pi_69442254
Minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) is gisteren in de Tweede Kamer door SP-Kamerlid Jan Marijnissen uitgemaakt voor flapdrol.

De bewindsman is boos en Kamervoorzitter Gerdi Verbeet heeft een onderzoek aangekondigd.

Marijnissen uitte het scheldwoord in het wekelijkse vragenuurtje, omdat Koenders kritische opmerkingen van SP-Kamerlid Ewout Irgang negeerde. „Dat ging zo arrogant, dat ik het niet kon uitstaan. Daarom zei ik hardop ‘flapdrol’. Want dat ís deze minister als hij zo met de Kamer omgaat.”

Koenders beklaagde zich na het debat over de bejegening. ,,Ik vind dit niet kunnen. Het leidde me ook af. Ik probeerde duidelijk en eerlijk antwoord te geven op de vragen.’’

Het incident ging nog even door toen Koenders na het debat bij Marijnissen verhaal kwam halen. De SP’er: „Ik was daar niet van gediend. Zeker niet van de intimiderende manier waarop de minister dat deed. Daarom zei ik hem hij de Kamer uit moest gaan. Als minister hoort hij in vak K en niet in de Kamer. Daar kan ik dan ook heel duidelijk in zijn,’’ zegt Marijnissen.

Het debat ging over de Nederlandse rol bij een VN-conferentie over de gevolgen van de kredietcrisis voor arme landen. Volgens de SP steunt Koenders allerlei afgezwakte teksten waarmee hij de belangen van Wall Street boven die van arme landen stelt. Kamervooorzitter Verbeet wil de kemphanen ondervragen.
Bron, AD.

Tja, Jan heeft natuurlijk wel een punt want arrogantie en het negeren van de kamer is minstens zo erg als schelden.
Audaces fortuna juvat
  woensdag 27 mei 2009 @ 02:40:38 #90
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_69442265
Wat een mediageile karaktermoordenaar is die Marijnissen ook. Strak!

Flapdrol.

Ik vind het nog een nette benaming voor dat lispelende boterhoofd. Koenders
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_69442443
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 02:40 schreef Ringo het volgende:

Flapdrol.

Ik heb net die uitzending nog even bekeken en je hebt volkomen gelijk.
Wat een arrogante bal die Koenders.
Audaces fortuna juvat
  woensdag 27 mei 2009 @ 07:39:18 #92
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69443410
Tijd dat dit kabinet weggestuurd wordt. Arrogant zooitje!
pi_69443951
In de kamer mag je dus iemand uitmaken voor flapdrol... Maar wanneer je als burger een politieagent uitmaakt voor datzelfde dan krijg je een boete....

Vreemd, is het niet?
  woensdag 27 mei 2009 @ 09:00:55 #94
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69444346
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 02:29 schreef Colnago het volgende:

[..]

Fortuyn had dus gewoon een heel goed punt en van Dam zat de boel net zo te verdraaien zoals de tegenstanders van Wilders nu op dit moment doen.
Dan heb ik het dus over het hele debat.
Fortuyn zat fout.

Het liep uit de hand vanaf 6:20. Waarna Van Dam terecht stelt dat Fortuyn inhaakt op de gevoelens die de NSB ook tentoonspreidde. Want de uitspraak 'één land, één volk, één natie' heeft Fortuyn weldegelijk gedaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:15:31 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_69446149
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:00 schreef Klopkoek het volgende:

Fortuyn zat fout.
Neem jij het nou op voor die ouwe marmot?

"U bent een minderwaardig mens." Als dat geen foute uitspraak is.
pi_69448475
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 02:40 schreef Ringo het volgende:
Flapdrol.
Je kunt van een minister niet verwachten dat hij precies dat antwoord gaat geven dat de oppositie wil horen. Koenders geeft gewoon antwoord op vragen. Als de SP daar moeite mee heeft, kunnen ze interrumperen.

Marijnissen heeft zich gewoon misdragen. Op twee manieren zelfs. Ten eerste door het gebruik van een dergelijk scheldwoord en ten tweede door die term door de kamer te roepen, terwijl hij zelf niet eens aan het woord was.

Ik vind het jammer hoe weinig mensen hier het gedrag van Marijnissen gewoon ondubbelzinnig veroordelen, zonder daarbij naar Koenders te verwijzen. Of Koenders werkelijk arrogant is, is totaal niet relevant. Het gaat om fatsoensnormen en om hoe Tweede-Kamerleden zich horen te gedragen.
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:15 schreef Ringo het volgende:
Neem jij het nou op voor die ouwe marmot?
"U bent een minderwaardig mens." Als dat geen foute uitspraak is.
De betreurenswaardige uitspraak van Van Dam was beneden de gordel, maar ik snap niet waarom die discussie in dit topic moet worden gevoerd. De uitspraak is niet gedaan in de Tweede Kamer, maar in een tv-programma, dus de vergelijking gaat volledig mank.
pi_69449477
Marijnissen gedraagde zich als een hork. Dat doet hij vaker (wie kent het filmpje niet waar hij Agnes Kant schoffeert). Kennelijk is hij gewoon een hork.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:58:38 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_69450014
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:46 schreef DS4 het volgende:
Marijnissen gedraagde zich als een hork. Dat doet hij vaker (wie kent het filmpje niet waar hij Agnes Kant schoffeert). Kennelijk is hij gewoon een hork.
Het is een hork. Maar dat is toch genoegzaam bekend?

Een hork op het juiste moment. Koenders werd zeer lelijk in zijn hemd gezet. Let ook op de schampere reacties vanuit de Kamer op zijn ministeriële verontwaardiging -- het beste jongetje uit de klas dat een optater krijgt en dan om hulp van de meester roept.

En Marijnissen heeft het natuurlijk allemaal wel gezien daar, in de achterbankjes. Was die actie niet bedoeld om Koenders op zijn nummer te zetten (mission accomplished! ) danwel om Agnes Kant uit te dagen. Want zij is het die Marijnissen tot de orde moet roepen. Gaat ze niet leuk vinden.

Al met al kan ik dit soort verbale incidenten alleen maar toejuichen. Politiek is theater, mensen. Dat vergeet men in dit gepolijste landje nogal eens. Laat die calvinistische ordeneurose voor wat ze is. Reuring!
pi_69450130
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:58 schreef Ringo het volgende:

Koenders werd zeer lelijk in zijn hemd gezet.
Dat vind ik niet. Ik vind dat juist de SP in haar hemd is gezet. Buitengewoon onfatsoenlijk en onprofessioneel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69450406
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:00 schreef Klopkoek het volgende:

Fortuyn zat fout.

Het liep uit de hand vanaf 6:20. Waarna Van Dam terecht stelt dat Fortuyn inhaakt op de gevoelens die de NSB ook tentoonspreidde. Want de uitspraak 'één land, één volk, één natie' heeft Fortuyn weldegelijk gedaan.

Je moet dat hele debat maar eens bekijken en dan zie je dat van Dam elke keer weer woorden in de mond van Fortuyn probeerd te leggen.
Audaces fortuna juvat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')