Nee hoor, daar zijn we een democratie voor.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:48 schreef KirkLazarus het volgende:
Marijnissen is altijd al zo'n personage uit 'Probleemwijken' geweest, het is een absolute schande dat zulks gepeupel in ons Parlement zitting mag nemen.
Ja, wat dus blijkbaar niet echt ideaal is. Democratie is nogal onzin omdat je je nooit 100% in een partij gaat kunnen vinden. Ik heb liever iemand met een beetje verstand van zaken en fatsoen, dan zo'n fabrieksmongool als Marijnissen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, daar zijn we een democratie voor.
Hij is democratisch gekozen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:48 schreef KirkLazarus het volgende:
Marijnissen is altijd al zo'n personage uit 'Probleemwijken' geweest, het is een absolute schande dat zulks gepeupel in ons Parlement zitting mag nemen.
Ik heb ook nogal eens wat kritiek op het niveau van de kamerleden, maar ook van mijn lokale gemeenteraad. Aan de andere kant ben ik zelf ook niet bereid om daar zelf te gaan zitten om te laten zien dat het beter kan. Kortom, we vragen er zelf om, democratie is zo goed als de bevolking die hem wil dragen. Een technocratie of dictatuur is geen enkele garantie voor een beter bestuur. Sterker nog, het is een garantie voor corruptie en onderdrukking. Macht maakt corrupt, en daarom is het goed dat de politiek de kiezer te vrezen heeft.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:52 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ja, wat dus blijkbaar niet echt ideaal is. Democratie is nogal onzin omdat je je nooit 100% in een partij gaat kunnen vinden. Ik heb liever iemand met een beetje verstand van zaken en fatsoen, dan zo'n fabrieksmongool als Marijnissen.
Het zal je toch gebeuren dat je iemand kiest die altijd in de oppositie zit. Toch een verloren stem..quote:
Waarom? Je kiest het parlement, niet de regering.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:21 schreef kawotski het volgende:
[..]
Het zal je toch gebeuren dat je iemand kiest die altijd in de oppositie zit. Toch een verloren stem..
Volledig eens met deze opmerking. Ik verwacht gewoon bepaalde fatsoensnormen van mensen. Van volksvertegenwoordigers verwacht ik dat ze op een normale manier het woord voeren. En ik vind dat je respect hebt op te brengen voor een minister.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:59 schreef Truvan het volgende:
Ik vond het niet passend toen Wilders, Vogelaar "knettergek" had genoemd en ik vind het niet passend dat Marijnissen het nu doet. Jammer dat volksvertegenwoordigers, de personen die onze wetten (mede)bepalen, zich op deze manier uitlaten in het parlement.
Het betekent precies hetzelfde. En het verband legt iedereen al zonder dat de Duitstalige term genoemd is.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat denk je zelf![]()
Zal het niet enig verschil uitmaken als je de nazi-term üntermensch uitspreekt (in een nederlandstalig programma!) ipv 'minderwaardig mens'.
Overigens, en nogmaals, beneden alle peil.
Fortuyn had dus gewoon een heel goed punt en van Dam zat de boel net zo te verdraaien zoals de tegenstanders van Wilders nu op dit moment doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:55 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Het filmpje staat nog steeds op YouTube hoor...
Vanaf 8:35
Mmmm....van Dam had het ook al over de NSB toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat denk je zelf![]()
Zal het niet enig verschil uitmaken als je de nazi-term üntermensch uitspreekt (in een nederlandstalig programma!) ipv 'minderwaardig mens'.
Overigens, en nogmaals, beneden alle peil.
Ik heb net die uitzending nog even bekeken en je hebt volkomen gelijk.quote:Op woensdag 27 mei 2009 02:40 schreef Ringo het volgende:Wat een mediageile karaktermoordenaar is die Marijnissen ook. Strak!
![]()
Flapdrol.
Ik vind het nog een nette benaming voor dat lispelende boterhoofd. Koenders
Fortuyn zat fout.quote:Op woensdag 27 mei 2009 02:29 schreef Colnago het volgende:
[..]
Fortuyn had dus gewoon een heel goed punt en van Dam zat de boel net zo te verdraaien zoals de tegenstanders van Wilders nu op dit moment doen.
Dan heb ik het dus over het hele debat.
Neem jij het nou op voor die ouwe marmot?quote:
Je kunt van een minister niet verwachten dat hij precies dat antwoord gaat geven dat de oppositie wil horen. Koenders geeft gewoon antwoord op vragen. Als de SP daar moeite mee heeft, kunnen ze interrumperen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 02:40 schreef Ringo het volgende:Wat een mediageile karaktermoordenaar is die Marijnissen ook. Strak!
![]()
Flapdrol.
Ik vind het nog een nette benaming voor dat lispelende boterhoofd. Koenders![]()
De betreurenswaardige uitspraak van Van Dam was beneden de gordel, maar ik snap niet waarom die discussie in dit topic moet worden gevoerd. De uitspraak is niet gedaan in de Tweede Kamer, maar in een tv-programma, dus de vergelijking gaat volledig mank.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:15 schreef Ringo het volgende:
Neem jij het nou op voor die ouwe marmot?
"U bent een minderwaardig mens." Als dat geen foute uitspraak is.![]()
Het is een hork. Maar dat is toch genoegzaam bekend?quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:46 schreef DS4 het volgende:
Marijnissen gedraagde zich als een hork. Dat doet hij vaker (wie kent het filmpje niet waar hij Agnes Kant schoffeert). Kennelijk is hij gewoon een hork.
Dat vind ik niet. Ik vind dat juist de SP in haar hemd is gezet. Buitengewoon onfatsoenlijk en onprofessioneel.quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:58 schreef Ringo het volgende:
Koenders werd zeer lelijk in zijn hemd gezet.
Je moet dat hele debat maar eens bekijken en dan zie je dat van Dam elke keer weer woorden in de mond van Fortuyn probeerd te leggen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:00 schreef Klopkoek het volgende:
Fortuyn zat fout.
Het liep uit de hand vanaf 6:20. Waarna Van Dam terecht stelt dat Fortuyn inhaakt op de gevoelens die de NSB ook tentoonspreidde. Want de uitspraak 'één land, één volk, één natie' heeft Fortuyn weldegelijk gedaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |