Tja, daar heb je ook een computer die voor je mikt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:00 schreef WSPP het volgende:
In games kan alles.
Tnx. Ga het even proberen. Overigens ga ik er niet onder gebukt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:34 schreef Prosac het volgende:
Even mailen naar forum@fok.nl. Dan kunnen ze het mailadres in je oude account veranderen en kun je weer inloggen.
OK Mail verzonden. Dankjewel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:34 schreef Prosac het volgende:
Even mailen naar forum@fok.nl. Dan kunnen ze het mailadres in je oude account veranderen en kun je weer inloggen.
Wat voor schilfers/spetters?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:40 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb een Glock (nog nooit schoongemaakt, en zelf nog geen 1000schoten mee verschoten) en nu merik dat ik een soort spetters/ schilfers op mijn hand/ arm krijg tijdens het schieten. iemand enig idee wat ik daaraan kan doen? welk gedeelte moet ik schoonmaken?
valt dat te berekenen dan?quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:26 schreef Erasmo het volgende:
Glock is makkelijk uit elkaar te halen, even een doek er langs en je haalt het meeste vuil wel weg
Weet trouwens iemand hier hoe je kan berekenen onder welke voorwaarden een ricochetschot ontstaat?
Ja dat snap ik maar is er een formule/calculator voor te vinden?quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
valt dat te berekenen dan?
heeft veel met de hoek te maken waar het doelwit op staat, hardheid van de doel, hoe erg de kogel deformeert, snelheid van de kogel (en nog wel meer factoren)
Ik weet dat mijn broertje eens geraakt werd door een vrijwel intacte .45acp kop die terugketste op een 25m baan met zandvanger. Weet nog steeds niet wat hij nou heeft geraakt, vooral omdat hij intact was, misschien een rubber lap bij de zandvanger. Punt is dat ik sindsdien er rekening mee houd dat je zelfs terugketsers kan krijgen als het onmogelijk lijkt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:26 schreef Erasmo het volgende:
Glock is makkelijk uit elkaar te halen, even een doek er langs en je haalt het meeste vuil wel weg
Weet trouwens iemand hier hoe je kan berekenen onder welke voorwaarden een ricochetschot ontstaat?
Welke baan was dat? ik heb het vermoeden dat de zandvanger hardstikke vol zit met projectielen. Of het moet een buitenbaan zijn geweest terwijl het hard vroor. In beide gevallen is het bestuur van de vereniging verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:21 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik weet dat mijn broertje eens geraakt werd door een vrijwel intacte .45acp kop die terugketste op een 25m baan met zandvanger. Weet nog steeds niet wat hij nou heeft geraakt, vooral omdat hij intact was, misschien een rubber lap bij de zandvanger. Punt is dat ik sindsdien er rekening mee houd dat je zelfs terugketsers kan krijgen als het onmogelijk lijkt.
Hij had er overigens niet eens een blauwe plek aan overgehouden, maar het was wel grappig dat zijn vriendin schoot, en hem 'raakte'
In de tijd toen de schepen nog van hout waren en de mannen van staal probeerde men een ricochetschot te ontlokken door te richten op de grond voor de aanvallende troepen zodat de bal begon te draaien en stuiteren in de hoop meer letsel aan te richten onder de ontvangende partij.quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:26 schreef Erasmo het volgende:
We hebben de zandvanger achteraf nog van dichtbij grondig bekeken, niets wat duidelijk een dergelijke terugketser had kunnen veroorzaken. Het was een binnenbaan overigens, en die is verder goed onderhouden.quote:Op zondag 6 september 2009 19:08 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Welke baan was dat? ik heb het vermoeden dat de zandvanger hardstikke vol zit met projectielen. Of het moet een buitenbaan zijn geweest terwijl het hard vroor. In beide gevallen is het bestuur van de vereniging verantwoordelijk.
Op VuWa liep er wel een topic over, maar het leek me ook al niet een neutraal en objectief programma te kunnen worden.quote:Op vrijdag 11 september 2009 07:11 schreef WSPP het volgende:
"VPRO Thema: Wapens
Gaan we in Nederland in de richting van een wapencultuur en zo ja waar komt de angst vandaan? In VPRO Thema 'Wapens maken de man' antwoord op deze vragen.
>Woensdag 11 nov, 20.25 uur, Nederland 3 "
http://www.vpro.nl/programma/wapens/
ZIjn er sportschutters zo dom geweest om aan dit spraakmakende programma mee te werken?
Aan de ene kant denk ik er ook zo over, maar ik zat nu zelf ook in een situatie dat ik tot en met de zomer maar een handvol beurten had kunnen maken en nu dus ook met een inhaalslag bezig ben...quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:01 schreef Prosac het volgende:
Ik ben bang dat ze de minst representatieve eruit hebben gehaald.. Bij onze vereniging zitten ook een paar cowboys, die in november en december snel hun 18 beurtjes knallen en dan weer een jaar van de radar verdwijnen..
das toch geen sport meer?
Heb er wel eens met de politie over gesproken, maar veel kunnen ze er niet aan doen. Ze kijken wel naar spreiding bijvoorbeeld, maar kunnen wettelijk dan niet de vergunning intrekken als alles in een korte periode geschoten is.
Ik had hetzelfde met n Glock 17, naarmate het wapen heter werd kreeg ik meer zwart poeder op mijn armen. Dacht dat het kruit was, maar olie/vet klinkt misschien aannemelijkerquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:40 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb een Glock (nog nooit schoongemaakt, en zelf nog geen 1000schoten mee verschoten) en nu merik dat ik een soort spetters/ schilfers op mijn hand/ arm krijg tijdens het schieten. iemand enig idee wat ik daaraan kan doen? welk gedeelte moet ik schoonmaken?
Ik heb de 34 alleen 'droog' kunnen proberen, het viel me tegen dat de trekker niet echt lichter leek dan wat ik gewend was van de 17 en 21. Verder leek hij me wel praktischer voor kaartschieten, maar ik vind hem zo onredelijk duur vergeleken de andere Glocks.quote:Op zondag 27 september 2009 20:20 schreef WSPP het volgende:
Ah, bedoel je het zo.
Het is persoonlijk waar je het beste mee schiet. Theoretisch gezien is de 34 beter omdat het een competitionmodel is. Ik persoonlijk vind hem niet mooi, maar schiet er wel beter mee. Is het de 200 meerprijs waard? Tja, moeilijk te zeggen. Als je met beide goed schiet kun je de 17 nemen en dan wat leuke accessoires erbij kopen voor die 200 euro. Je ziet de 17 wel meer dan de 34, wil je dus iets wat aparter is kun de 34 nemen.
Ik denk dat de 17/19/34 modellen het meest verkocht worden in Nederland.
Ja hoor, even via telefoongids of www.knsa.nl op zoek gaan naar een lokale schietvereniging. Informeer wel van te voren even wanneer ze introductie aanbieden en welke voorwaarden ze hebben.quote:Op maandag 28 september 2009 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Is het eigenlijk mogenlijk om een introductiedag ofzoiets bij een schietvereniging te hebben? het lijkt me namenlijk best vet om is een keer te schieten, maar om daar nou meteen een pistool/geweer voor te kopen vind ik ook weer zo duur
quote:Op maandag 28 september 2009 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Is het eigenlijk mogenlijk om een introductiedag ofzoiets bij een schietvereniging te hebben? het lijkt me namenlijk best vet om is een keer te schieten, maar om daar nou meteen een pistool/geweer voor te kopen vind ik ook weer zo duur
Ja idd, om nou meteen als rambo rond te lopen lijkt me niet echt heel slimquote:Op woensdag 30 september 2009 13:33 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat is overigens ook niet altijd mogelijk, sommige verenigingen laten introducees alleen met lucht of kleinkaliber schieten. Daarom van te voren even informeren naar de mogelijkheden. En het allerbelangrijkste is goed luisteren naar de mensen die je begeleiden daar, zij weten waar ze het over hebben!
Dat maakt me niet zo veel uit, ik wil gewoon een keer geschoten hebbenquote:Op woensdag 30 september 2009 14:08 schreef Prosac het volgende:
Bij ons laten we de introduce altijd eerst met klein kaliber een paar schoten lossen. Dat grote spul komt er bij introductie niet aan te pas, aangezien we dat eigenlijk pas aan het eindtraject van de opleiding een keer voorschotelen. Als toetje en alleen als de instructeurs diegene er geschikt voor achten.
En je leert beter schieten met een wapen dat amper terugslag heeftquote:Op woensdag 30 september 2009 15:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja idd, om nou meteen als rambo rond te lopen lijkt me niet echt heel slim
Klein kaliber slaat minder aan in de portemonneequote:Op woensdag 30 september 2009 16:26 schreef Wheelgunner het volgende:
En ik heb een ontzettend slechte trekker-vinger omdat mijn eerste eigen wapen een P226 was. Goed wapen maar niet echt een verfijnde trekker, en een toch vrij felle 9mm. Ik ben wel eerst met .22lr begonnen, een Colt 22 om precies te zijn, maar al snel doorgegaan naar grootkaliber.
Nu waardeer ik kleinkaliber veel meer, om allerlei redenen. 9mm vind ik ook nog leuk om vaker mee te schieten, maar de andere grote kalibers is iets voor af en toe voor de lol wat mij betreft.
Nee, maar die blokkeert gewoon.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:33 schreef Wheelgunner het volgende:
Hebben ze ook wel eens getest wat er met je duim gebeurt als je hem tegen de achterkant van een slede zet?
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen... Een pistool bij de slede pakken voorkomt echt niet dat het wapen vuurt, hoogstens dat hij niet goed herlaadt. En als jij als schutter je duim tegen de achterkant van de slede zet en vuurt, zet ik mijn geld erop dat je duim zwaar gehavend zal zijn, als hij er nog aanzit.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:38 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee, maar die blokkeert gewoon.
Net zoals dat je een wapen vastpakt bij de slede en vuurt.
Heeft mijn Krav Maga leraar al heel wat keer gedemonstreerd
Ik bedoel dat hij niet de volgende patroon kan laden, niet dat het niet vuurtquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:39 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen... Een pistool bij de slede pakken voorkomt echt niet dat het wapen vuurt, hoogstens dat hij niet goed herlaadt. En als jij als schutter je duim tegen de achterkant van de slede zet en vuurt, zet ik mijn geld erop dat je duim zwaar gehavend zal zijn, als hij er nog aanzit.
Dan is het goed, beetje lullig als je vol zelfvertrouwen het wapen van een overvaller zou grijpen en toch in je buik geschoten wordtquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik bedoel dat hij niet de volgende patroon kan laden, niet dat het niet vuurt
Dan noem je ook een veel voorkomend wapen op.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:45 schreef Wheelgunner het volgende:
een .500 s&w revolver
Ik denk dat je er met een .357m of .44m ook wel wat aan overhoudtquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:12 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dan noem je ook een veel voorkomend wapen op.![]()
Dat herken ik wel, duurde bij mij vooral veel korter "om er weer in te komen" en de concentratie te vinden. Je schiet je punten vooral veel makkelijker.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:56 schreef Wheelgunner het volgende:
maar de vooruitgang die je boekt als je wat regelmatiger op de baan staat is echt ongelofelijk.
Ga je burgers flippen bij Carl's jr oid?quote:
ik flip al burgers bij McD...quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:49 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Ga je burgers flippen bij Carl's jr oid?Die plastic pistooltjes kosten geen drol en je kan er zoveel lol mee hebben.
Tsja, maar dan krijg je ook waar je voor betaalt. Hier heb je ook van die aanbiedingen van 95 euro enzo, maar daar zou ik met niet aan wagen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:34 schreef compier het volgende:
2e hands pistolen zijn er al vanaf $125
Yup.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:25 schreef compier het volgende:
Heb je in Nederland een wachtperiode of een backgroundcheck (na je verlof) als je een pistool/geweer wil kopen?
Damn $155,- retail, wat betaal jij ervoor?quote:En ik het pistool wat het wordt is een Hi-Point 9mm pistool, goedkoop maar wel goede kwaliteit, en levenslange garantie -no questions asked-
Als die 20 MM/Picatinny/weaver compatible is moet het wel lukken(de mount dan)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:25 schreef FiveseveN het volgende:
Nee, de kijker wordt geleverd met een quick release mount. Dus het komt er des te meer er op aan dat de rail waarop je het spul moet monteren precies de bedoeling is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |