Je kan altijd een nieuw paspoort/id-kaart aanvragen, ook als je huidige nog geldig is. Dat je je huidige id moet meenemen als je een nieuwe wilt, is niet om te kijken of hij wel echt verlopen is, maar gewoon als identificatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:22 schreef vosss het volgende:
Kan je eik alleen een nieuwe aanvragen als je huidige verlopen of kwijt is?
En als je hem kwijt bent, ofja, "kwijt" bent zegmaar omdat ie nog niet verlopen is, moet je dan eerst aangifte gaan doen of hoe werkt dat?
Ik wil namelijk voor de 28ste een nieuwe, maar mijn huidige is nog geldig.
Iemand?
BIj vermissing moet je aangifte doen, verplicht.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:22 schreef vosss het volgende:
En als je hem kwijt bent, ofja, "kwijt" bent zegmaar omdat ie nog niet verlopen is, moet je dan eerst aangifte gaan doen of hoe werkt dat?
Iemand?
breek hem gewoon, neem hem mee naar het gemeentehuis, opgelost.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:22 schreef vosss het volgende:
Iemand?
Of doe dat gewoon niet, en haal gewoon een nieuwequote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:28 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
breek hem gewoon, neem hem mee naar het gemeentehuis, opgelost.
Nee, dit is helemaal buiten FOK! om en staat er los van.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
En is al bekend of de naam fok.nl hieraan verbonden mag worden?
En als zijn identiteitsbewijs nog drie jaar geldig is, mag het dan ook? Ik heb het op internet nog nergens kunnen vinden, of één van jullie dit gedaan?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je kan altijd een nieuw paspoort/id-kaart aanvragen, ook als je huidige nog geldig is. Dat je je huidige id moet meenemen als je een nieuwe wilt, is niet om te kijken of hij wel echt verlopen is, maar gewoon als identificatie.
ik ook niet, ik zou in principe wel kunnen bellen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:01 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dit is helemaal buiten FOK! om en staat er los van.
[..]
En als zijn identiteitsbewijs nog drie jaar geldig is, mag het dan ook? Ik heb het op internet nog nergens kunnen vinden, of één van jullie dit gedaan?
Al die EP-kandidaten zitten toch op Twitter tegenwoordig... laten we ze eens gaan spammen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:40 schreef Sloggi het volgende:
Morgen zie ik Dries van Agt, jammer dat die niet meer serieus wordt genomen in Den Haag.
als de website af is hequote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:36 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Al die EP-kandidaten zitten toch op Twitter tegenwoordig... laten we ze eens gaan spammen.
Ik heb mijn paspoort vorig jaar verlengd, toen was hij nog een paar maanden geldig. Ik ga er vanuit dat het dan altijd wel kan, er zijn verder geen regels bekend hierover zover ik weet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:01 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dit is helemaal buiten FOK! om en staat er los van.
[..]
En als zijn identiteitsbewijs nog drie jaar geldig is, mag het dan ook? Ik heb het op internet nog nergens kunnen vinden, of één van jullie dit gedaan?
pm me ff wat je precies kan en wil doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:07 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wil ook wel helpen met de website, als er iets gedaan kan worden hoor ik het graag.
Vijf jaar lang minder kans lopen dat die gegevens verloren gaan/misbruikt worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:43 schreef maartena het volgende:
Ik ga gewoon weer naar het consulaat wanneer het tijd is voor mijn paspoort verlenging (Maart 2010), en geen maand eerder. Je zal er toch aan moeten geloven op een gegeven moment, en ik ga me er echt niet druk over maken.
Je geboortedatum, geslacht, adres (en voormalige adressen), sofinummer, schuld/krediet informatie, je strafblad, je rijbewijs info, en weet ik wat allemaal meer ligt nu al vast in een database die misbruikt kan worden of verloren zou kunnen gaan. Je vingerafdruk gaat bij de basisadministratie.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:46 schreef OldJeller het volgende:
Vijf jaar lang minder kans lopen dat die gegevens verloren gaan/misbruikt worden.
Nee, Amerikanen kunnen volstaan met een paspoort. Dat wil echter niet zeggen dat de vingerafdrukken niet bekend zijn. Die van mij staan in een database bijvoorbeeld.quote:Moeten Amerikaanse staatsburgers ook bij aankomst / vertrek vingerafdrukken inleveren, of is dat enkel een procedure die betrekking heeft op buitenlanders?
Vingerafdrukken opslaan in een database is voor misdadigers, niet onschuldigen. Althans, als je tien jaar geleden gevraagd had hoe menigeen erover voelde om even z'n vingerafdrukken in te leveren, dan had men vast minder laconiek gereageerd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Je geboortedatum, geslacht, adres (en voormalige adressen), sofinummer, schuld/krediet informatie, je strafblad, je rijbewijs info, en weet ik wat allemaal meer ligt nu al vast in een database die misbruikt kan worden of verloren zou kunnen gaan. Je vingerafdruk gaat bij de basisadministratie.
Iemand die van de gegevens misbruik zou willen maken gooit de vingerafdruk als eerste aan de kant, want alleen de politie/opsporingsdiensten en/of douane hebben daar wat aan. De andere informatie - met name adres en krediet info - zijn vele malen interessanter en liggen al sinds de 19e eeuw opgeslagen.
Daar bovenop loopt half Nederland met een GSM rond, en bij de telefoonmaatschappij wordt van stad tot stad, van regio tot regio vastgelegd waar die GSM geweest is. Persoonlijk vind ik dat heel wat kwalijker, maar niemand die daar een probleem over maakt.....
Ik zie eigenlijk ook niet in wat voor misbruik men kan maken van een vingerafdruk, behalve verifiëren dat jij ook daadwerkelijk behoord tot de identificatie die in je paspoort of ID kaart is vermeld. Met de NAW gegevens en krediet gegevens van iemand kun je veel meer schade toe berokkenen.
Jullie paspoorten zijn dus tien jaar geldig. Dus als je geboren en getogen Amerikaan bent zonder ooit in aanraking gekomen te zijn met de politie, dan heb je als het goed is nog nooit vingerafdrukken ingeleverd?quote:[..]
Nee, Amerikanen kunnen volstaan met een paspoort. Dat wil echter niet zeggen dat de vingerafdrukken niet bekend zijn. Die van mij staan in een database bijvoorbeeld.
Sinds Augustus 2007 is ook het Amerikaanse paspoort voorzien van een biometrische chip. Momenteel zit er dezelfde informatie in als op het papiertje, namelijk de naam, het paspoort nummer, de foto, geboortedatum, geboorteplaats, etc, etc..... Er is genoeg ruimte op de chip (64 Kb) voor vingerafdrukken en een hele riedel aan andere informatie indien gewenst.
Ik ben immigrant geweest, en sowieso moest ik bij de aanvraag van mijn Green Card een vingerafdruk afgeven. Voor mijn naturalisatieprocedure tot Amerikaan moest ik zelfs alle 10 vingers afgeven. Ik weet dus heel zeker dat mijn vingerafdrukken bekend zijn bij de Amerikaanse overheid.
Op een gegeven moment gaan ze ook voor paspoorten de vingerafdruk gebruiken, alleen zijn ze er nog lang niet uit hoe dat dan zou moeten gebeuren. Al sinds jaar en dag namelijk vernieuw je je paspoort per post, of op een lokaal postkantoor. En naar het postkantoor hoeft eigenlijk ook alleen als je een nieuw paspoort aanvraagt, als je het wil vernieuwen dan is het sturen van een cheque, foto's, en je oude paspoort naar het National Passport Agency voldoende, en dan krijg je 6 weken later een keer een nieuw paspoort.
Er zijn per staat ook een aantal kantoren waar je sneller terecht kunt voor een paspoort, bijv als je het sneller dan 2 weken moet hebben.
Mijn paspoort is van 2006, tot 2016 geldig en heeft dus nog geen chip. Ik neem aan dat ze tegen die tijd ook wel een keer iets hebben verzonnen op de vingerafdrukken, en de mail-in formulieren.
Zit ik er mee? Totaal niet. Waarom zou ik het een probleem moeten vinden?
Als je in het leger gaat geef je al je 10 vingerafdrukken af. Maar volgens mij is dat ook al sinds jaar en dag zo in Nederland en andere landen. Voor identificatie doeleinden waar het hoofd niet meer aanwezig is, maar nog wel minimaal 1 vinger.quote:Op woensdag 27 mei 2009 01:49 schreef OldJeller het volgende:
Jullie paspoorten zijn dus tien jaar geldig. Dus als je geboren en getogen Amerikaan bent zonder ooit in aanraking gekomen te zijn met de politie, dan heb je als het goed is nog nooit vingerafdrukken ingeleverd?
Hoe lang woon je daar al? Ik woon twee jaar in Ierland maar zal nog gewoon naar de Nederlandse ambassade moeten gaan voor een nieuw ID + paspoort.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:29 schreef Oksel het volgende:
Echt niet dat ik vingerafdrukken af ga geven. Laat ze de typhus krijgen. Dan schrijf ik me wel in in Duitsland (woon ik toch al).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |