Mooie timing he?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:19 schreef GauloisesB. het volgende:
Exact op het moment dat je dit topic opent is het promofilmpje te zien op Nederland 1 in zendtijd voor PP. Echt precies tegelijk
quote:
quote:'D66 bestrijdt Brusselse bureaucratie het beste' - Hoofdinhoud19 mei 2009, 16:36
BRUSSEL (ANP) - D66 is de meeste effectieve bestrijder van de Brusselse bureaucratie. Dit blijkt dinsdag uit onderzoek in opdracht van het Adviescollege Toetsing Administratieve Lasten (Actal). Actal adviseert de Nederlandse regering en de Staten-Generaal over het verlagen van de administratieve lastendruk voor bedrijven en burgers.
Actal onderzocht de verkiezingsprogramma's i van de verschillende Nederlandse partijen op negen criteria. D66 kreeg daarvoor 55 van de 100 punten. CDA en VVD scoorden 30 punten, goed voor een gedeelde tweede plaats. De PvdA behaalde nog 24 punten, maar PVV, GroenLinks en SP kwamen niet verder dan respectievelijk 17, 14 en 10 punten.
D66-lijsttrekker Sophie in 't Veld i zegt dat ,,de meest Eurosceptische partijen met hun regeldrang een logge en bureaucratische superstaat creëren''. De hoge score van D66 zou vooral worden veroorzaakt doordat zij de regeldruk wil verminderen. De partij heeft onder andere voorgesteld om wet- en regelgeving na een vaste termijn te laten vervallen, tenzij het parlement i deze wil verlengen. ,,Veel verouderde wetten dienen hun doel niet meer, dat is slecht voor het eigen initiatief van burgers en ondernemers'', zegt In 't Veld.
De D66'er heeft nog een tip voor lijsttrekkers Barry Madlener i (PVV) en Hans van Baalen i (VVD): ,,Voor minder Brusselse onzin moet je D66 stemmen''.
quote:'GL, D66 en SP strijden meest voor meer EU-democratie' - Hoofdinhoud24 mei 2009, 10:42
BRUSSEL (ANP) - GroenLinks, D66 en de SP hebben de meeste ambities om de Europese democratie te verbeteren. Dat concludeert een onderzoeker van het Montesquieu Instituut i, dat zich bezighoudt met Europese studies.
In het onderzoek zijn de verkiezingsprogramma's van de Nederlandse partijen vergeleken op standpunten die te maken hebben met de relatie tussen de EU en de burgers. GroenLinks, D66 en SP zijn voorstander van het leggen van meer macht bij het Europees Parlement i, het houden van referenda over belangrijke Europese besluiten en het organiseren van burgerinitiatieven. De andere partijen zijn op dit vlak terughoudender.
De onderzoeker constateert overigens dat in het CDA-programma de relatie tussen de burger en Europa onbesproken blijft en dat PVV en ToN geen Europees verkiezingsprogramma hebben.
GroenLinks scoort in de in het onderzoek gehanteerde categorieën het beste. Europees lijsttrekker Judith Sargentini i noemt deze uitkomst ,,logisch''. GroenLinks strijdt volgens haar op verschillende fronten voor meer democratie
Dat is inmiddels zelfs verplicht. Het voorstel is op 20 januari 2009 aangenomen door de Tweede Kamer. PvdA, VVD, ChristenUnie, SGP, CDA, PVV en TON stemden voor.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:19 schreef OldJeller het volgende:
Hoe denken ze over de privacy, zoals vingerafdrukken verplicht in het paspoort?
Hate to love himquote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:46 schreef Toryu het volgende:
Ik heb Wilders altijd een flapdrol gevonden, maar op veel vlakken deel ik de mening van de pvv... moeilijk... :/
Het zijn een stelletje lafaards en engerds.quote:Geslaagde burgers, maar ontevreden
ACHTERGROND, Van onze verslaggevers Jan Hoedeman, Remco Meijer
gepubliceerd op 21 mei 2009 20:36, bijgewerkt op 20:38
DEN HAAG - Negen van de tien leden van de PVV-kandidatenlijst voor de Europese verkiezingen zijn geen onbeschreven bladen, maar hebben weinig ervaring.
De Partij voor de Vrijheid (PVV) doet niet mee aan de website waarop nieuwe kandidaten voor het Europees Parlement zichzelf voorstellen. Niet nodig, vindt de partij. In opiniepeilingen voor de Europese verkiezingen komt de PVV, die met tien kandidaten Europa intrekt, toch wel als grootste uit de bus. Over Geert Wilders (10) en Barry Madlener (1) is veel geschreven, maar wie zijn de overige kandidaten?
De vraag is relevant, omdat de PVV geen politieke partij is in de traditionele zin van het woord. Wilders bepaalt de gang van zaken en de democratische partijcontrole ontbreekt. Interessant is te zien of Wilders, die ooit als VVD-Kamerlid kritiek had op de ‘grijze muizen’ in zijn fractie, die als PVV-regisseur buiten de lijst heeft weten te houden.
Het overheersende beeld bij de PVV-kandidaten is dat van geslaagde burgers met een maatschappelijk engagement, die ontevreden zijn over de samenleving. Ze verwoorden dat in interviews, columns en blogs.
De meesten kandidaten zijn eerder actief geweest in de marge van andere partijen of kwamen in actie nadat politici als Fortuyn en Wilders de politieke arena hadden betreden. Ondanks een zekere vorm van gesetteld zijn, is bij allen een politiek vrijbuitersgevoel waarneembaar. Majeure politieke ervaring brengt Wilders niet op de been.
Voor de Kamerverkiezingen in 2006 had Wilders een gedisciplineerd gebleken gezelschap uitgezocht. LPF-achtige toestanden liggen ook nu niet in de lijn der verwachting. Het enige wat op de Europese lijst riskant lijkt, is dat de PVV twee eigengereide columnisten bij de eerste vijf kandidaten heeft staan. Columnisten zijn zelden gedroomde teamspelers.
Zelf staat Wilders als lijstduwer op tien. Op negen staat ex-VVD’er Menno Ludriks (26). Hij is fractiemedewerker in de Tweede Kamer voor de PVV en heeft een hbo-opleiding Europese Studies gedaan. Ludriks is filmgek en staat op de aftiteling van de film De Dominee als assistent art-director. Zelf maakte hij korte lowbudgetfilmpjes. Over de radicale islambenadering van Oriana Fallaci interviewde hij anti-jihadist Robert Spencer.
Kolonel b.d. van de Koninklijke Marechaussee Gert Besselink (57) tekent voor de achtste positie. Harry van den Bergh, oud-voorzitter van VluchtelingenWerk Nederland, had rond 2002 een aanvaring met Besselink in een gezelschap van hoge marechaussees. Van den Bergh: ‘Besselink maakte antidemocratische opmerkingen. Ik heb zijn hoogste baas gevraagd disciplinaire maatregelen te nemen, maar Besselink zat al tegen zijn pensioen aan.’
Besselink kreeg van de campagneleiding geen toestemming te reageren .
Patricia van der Kammen (37) is beleidsmedewerker planning en control bij de Universiteit van Tilburg. Daarvoor werkte ze bij een zorgkantoor. Ze had bewondering voor Fortuyn. In 2006 stond ze twintigste en laatste op de PVV-lijst, nu op zeven.
Ze schreef op hetvrijevolk.com in 2007: ‘Gegoed grachtengordel-volk gaat goedkoop naar theater en opera, maar hardwerkende gezinnen mogen fors meer gaan betalen voor pretparken of kermis.’
De 44-jarige Auke Zijlstra staat op de zesde plaats. Hij houdt van zweefvliegen en dient nu minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken als coördinerend beleidsmedewerker arbeidsvoorwaarden. In 2006 stond hij op de elfde plaats voor de Tweede Kamer. Hij werkte voor British American Tobacco, maar de wereld van de kerftabak sprak hem na twaalf jaar niet meer aan.
Lucas Hartong (46) is een in Middelharnis woonachtige publicist en theoloog. Hij stond in 2006 nummer vijftien op de PVV-lijst en nu op vijf. Hij wond zich in 2007 op over Marokkaanse jongens die op kosten van de stad Rotterdam naar hun roots teruggingen en schreef de Goeroegoeroe rifrap, met onder meer dit couplet: ‘Die Berberapen waren rap/ ze zaten bij de flappentap/ ik trok er honderd euro uit/ en ging in ’t Rifje aan de tuit.’
Nummer vier is de Limburgse Laurence Stassen (38), regionaal bekend door haar werk als freelance televisiepresentatrice. Op TV Limburg presenteerde zij onder meer het programma Limburg leeft, ‘tips en noviteiten op het gebied van wonen en leven in Limburg’. Zij is getrouwd en heeft twee kinderen.
Daniël van der Stoep (28) staat derde: hij was tot voor kort actief in de jongerenbeweging CDJA. Veel van zijn internetcolumns heeft hij laten wissen. Hij was actief in het Leidse studentencorps Minerva. Van der Stoep is jurist en werkt nu als beleidsmedewerker in de PVV-fractie. Hij diende als CDJA’er op een congres een kansloze resolutie in waarin de Armeense genocide werd ontkend.
Nummer twee is Louis (Lou) Bontes (53), sinds twee jaar districtsmanager Haven in de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Bontes zal, gelet op de peilingen, het Europees Parlement zeker halen. Hij woont in Hellevoetsluis, is getrouwd en heeft twee zoons. Hiervoor werkte hij in de scheepsbouw en bij de Rotterdamse politie.
Bontes haalde zijn bachelor Public Management aan de Haagse Hogeschool en zijn doctoraal in de bestuurs- en organisatiewetenschap aan de Universiteit Utrecht.
Lijsttrekker is Barry Madlener (40), Tweede Kamerlid voor de PVV. Hij blijft weg bij veel verkiezingsdebatten. Europese kandidaten die telefonisch worden benaderd, zeggen dat ‘er met de jongens in Den Haag moet worden gebeld’. De partijregie is strak aangetrokken.
Als ze er de Moslims maar aan kunnen herkennen zijn ze voor natuurlijkquote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:19 schreef OldJeller het volgende:
PVV is dus nog best EU-gezind...
Hoe denken ze over de privacy, zoals vingerafdrukken verplicht in het paspoort?
Oftewel met de PVV pleur je je privacy in de vuilnisbakquote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:39 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Dat is inmiddels zelfs verplicht. Het voorstel is op 20 januari 2009 aangenomen door de Tweede Kamer. PvdA, VVD, ChristenUnie, SGP, CDA, PVV en TON stemden voor.
Zie ook: Per 28 juni vingerafdrukken inleveren
Goh, wie had dat nou verwachtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oftewel met de PVV pleur je je privacy in de vuilnisbak
Gelukkig kunnen ze ook een ouderwetse arbeider opvoerenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
6. Auke Zijlstra
Leeftijd: 44
Beroep: Senior beleidsmedewerker op het ministerie van Binnenlandse Zaken
ik dacht dat ambtenaren links waren ?
Lekker vage omschrijving ook weer. Net als die ene, heeft als beroep, "freelancer". Kan net zo hard een werkeloze zijn, maar laten we hem maar freelancer (tijdelijk zonder opdracht) noemen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen ze ook een ouderwetse arbeider opvoeren
9. Menno Ludriks
Leeftijd: 26
Beroep: Medewerker
Wat een vreemde reactie. Als we het daar dan over gaan hebben, andere partijen zitten vol uitkeringstrekkers die zichzelf 'medewerker' noemen. Of ze hebben een strafblad. Denk hierbij aan onze grote vriend en extreem linkse terrorist Duyvendak.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Lekker vage omschrijving ook weer. Net als die ene, heeft als beroep, "freelancer". Kan net zo hard een werkeloze zijn, maar laten we hem maar freelancer (tijdelijk zonder opdracht) noemen.
Goedzo, je doet nu precies na wat de rest van Nederland doet om Wilders belachelijk te maken. Waardeoordelen spuien zonder argument. Vooral op de PvdA blijven stemmenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:09 schreef Leevancleef het volgende:
Wat een ontzettend provincialenprogramma. Werkelijk een partij voor en door kampers.
Ik heb in andere topics al genoeg argumenten tegen de PVV en soortgelijke partijen aangedragen. Je kunt niet bezig blijven, en dit programma is zo belachelijk dat je er bijna niet serieus op in kunt gaan. PvdA stem ik niet, ik ben liberaal.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:11 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Goedzo, je doet nu precies na wat de rest van Nederland doet om Wilders belachelijk te maken. Waardeoordelen spuien zonder argument. Vooral op de PvdA blijven stemmen![]()
*proest*quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:16 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ik heb in andere topics al genoeg argumenten tegen de PVV en soortgelijke partijen aangedragen. PvdA stem ik niet, ik ben liberaal.
Ohja, zo eentje die door meer overheid vrijheid wil net als die rare neo's van de VVD en D66.quote:
Daar heb ik precies dezelfde mening over hoor. Ik doelde alleen op zijn functieomschrijving. Ik vind alleen dat een "freelancer" of een "medewerker" nou niet echt wat zegt over wat je baan/beroep/compententies nu daadwerkelijk zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:19 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Wat een vreemde reactie. Als we het daar dan over gaan hebben, andere partijen zitten vol uitkeringstrekkers die zichzelf 'medewerker' noemen. Of ze hebben een strafblad. Denk hierbij aan onze grote vriend en extreem linkse terrorist Duyvendak.
Tja ze zullen zich wel een beetje schamenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Lekker vage omschrijving ook weer. Net als die ene, heeft als beroep, "freelancer". Kan net zo hard een werkeloze zijn, maar laten we hem maar freelancer (tijdelijk zonder opdracht) noemen.
Hoppa! En wéér een doodsverwensingquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:16 schreef Maaten het volgende:
Alle PVVers, volgelingen en uberhoud alle PVV stemmers mogen van mij tegen de muur! Stelletje racisten!
nerdquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:16 schreef Maaten het volgende:
Alle PVVers, volgelingen en uberhoud alle PVV stemmers mogen van mij tegen de muur! Stelletje racisten!
Zolang mensen ons willen volgen moeten ze zich bij ons aan kunnen sluiten.
Als we trouwens iets hebben tegen de Islam waarom dan niet tegen de Bijbel. Ik heb zelf de bijbel gelezen en de Bijbel mag van mij óók worden afgeschaft!
We moeten allemaal eens gaan snappen dat de bijbel door mensen is geschreven, net als elk boek en elke tekst.
Ik ben het wel eens met de PVV dat we niet alles zomaar mogen accepteren, maar niet alleen de Moslims moeten worden gestraft, maar ieder ander ook!
PVV stemmers zijn over het algemeen ook wat lager opgeleid, ze stemmen alleen maar op de PVV, omdat wilders opvalt!
Tegenwoordig zijn er gewoon geen goede politieke partijen meer. Het is zonde dat de NCPN is opgeheven.
Nederlanders denken gewoon te slim te zijn om het communisme te volgen, maar eigelijk is het gewoon heel dom en egoistisch.
Grappig, dat je zelf al het communisme direct in verband brengt met een totalitair regime waarbij alle tegenstanders 'tegen de muur mogen'.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:16 schreef Maaten het volgende:
[..]
Nederlanders denken gewoon te slim te zijn om het communisme te volgen, maar eigelijk is het gewoon heel dom en egoistisch.
Krijg wel weer meteen gelijk over het niveau van de PVV stemmers!quote:
Anderen tegen de muur wensen getuigt zeker wel van enig niveau?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:26 schreef Maaten het volgende:
[..]
Krijg wel weer meteen gelijk over het niveau van de PVV stemmers!
Donder eens op joh! Kutkneus, doe dat maar ergens andersquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:29 schreef Maaten het volgende:
JA, ik vroeg of het moeilijk was meer dan 4 letters te typen....
Ik bedoel leg eens uit?
Iemand met een hamer en een sikkel als usericonquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:26 schreef Maaten het volgende:
[..]
Krijg wel weer meteen gelijk over het niveau van de PVV stemmers!
Fijjn dat je dat gaat vertellen maar mensen hebben zelf wel ogen....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:30 schreef LENUS het volgende:
[..]
Iemand met een hamer en een sikkel als usericon
Je bewijst het gelijk van de PVV-stemmer. De lager opgeleide medemens WOONT namelijk in die probleemwijken. In die zin vind ik ze betrouwbaarder dan die schreeuwers uit de grachtengordel. Daarnaast was de lageropgeleide niet altijd de doelgroep van de PVDA? Is de arbeider niks meer waard?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:32 schreef Truvan het volgende:
Nu we het toch over het niveau van de Wilders-aanhang hebben:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Partij van de ARBEIDERS. Jij probeert mij nu te vertellen dat dit geen partij voor arbeiders isquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:38 schreef Maaten het volgende:
PVV stemmers zijn meestal mensen die zelf geen mening kunnen vormen!
PvdA ligt het niveau al wel hoger schat ik zo, maar ik ben ook geen PvdA aanhang!
Neo's bij D66 ? Ik neem aan dat je met neo's neo-conservatieven bedoeld en die heb ik bij D66 nog niet kunnen ontdekken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ohja, zo eentje die door meer overheid vrijheid wil net als die rare neo's van de VVD en D66.
Ja heel leuk dat je nu direct over iets anders verder gaat. We hadden het over arbeiders, die jij blijkbaar minderwaardig vindt. Vervolgens begin je over de partij van de arbeid, een partij oudsher van en voor arbeiders. Wat je blijkbaar wilt zeggen is dat arbeiders prima zijn, zolang ze niet niet bij de PVV zittenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:46 schreef Maaten het volgende:
De PvdA is alle te samen, maar de PVV is laten we al die Moslims maar de grond in trappen.
Maar je hoord mij niet zeggen dat de omvang van de PvdA niet voor een groot deel word veroorzaakt door het egoisme van de mens!
Alle negers zijn zwart, behalve degene die golfen, die zijn witquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:16 schreef Maaten het volgende:
Arbeiders zijn niet persé dom, maar PVVers wel!
Zo zou je het kunnen zeggen, ja.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:18 schreef LENUS het volgende:
[..]
Alle negers zijn zwart, behalve degene die golfen, die zijn wit
Ik kan me vinden in dat stukje wat je aanhaalt uit de NRC. Je ziet altijd dat veel partijen naar het midden toeschuiven, helemaal als de verkiezingen voor de deur staan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik las vandaag een aardig stuk in NRC Next waarin Marc Bovens, hoogleraar bestuurskunde, betoogt dat de opkomst van partijen als de PVV en de SP, maar ook de LPF destijds en tijdelijk de popualriteit van Rita Verdonk, te verklaren zijn uit het feit dat de gevestigde partijen het electoraat verwaarloosd hebben. In de loop der jaren zijn die partijen steeds meer het hoogopgeleide deel van Nederland gaan vertegenwoordigen en de zogenaamde "populistische" partijen zijn in het gat gedoken dat daardoor ontstond. Het parlement zit vol hoger opgeleiden terwijl 70% van de bevolking laag tot gemiddeld is opgeleid en die worden dus nauwelijks vertegenwoordigd door de traditionele partijen, waaronder ook de PvdA die van oorsprong een arbeiderspartij was.
Als je het zo bekijkt is de opmars van PVV en SP dus een soort democratische correctie.
Van wie ben jij nou weer een kloon?quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:51 schreef Maaten het volgende:
Ik ben het met je eens, we worden steeds meer "recht door zee", wat ik erg jammer vind.
We zouden gewoon Communistisch moeten worden, er is nog maar een Communistische partij in Nederland over, die heeft jammergenoeg z'n zaakjes niet op orde!
Maar het communisme heeft toch ook gewoon gelijk. We moeten niet iedereen als gelijken gaan zien, we moeten allemaal gelijk worden!
Uberhoud?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:16 schreef Maaten het volgende:
Alle PVVers, volgelingen en uberhoud alle PVV stemmers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |