je moet het juist op gehoor kunnnen. Want hij zal toch wel een vage indruk van je krijgen als je bij elke keer dat je schakelt in je dashboard kijkt. Het is pas interessant als je niet meer hoeft te schakelen, want in de voorgaande versnellingen ga je toch nooit harder.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:27 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik schakel soms te snel van de 2 naar zijn 3 na een rotonde omdat ik dan naar de motor luister en daar ben ik niet goed in, dus dan moet ik wel even kijken, anders krijg ik geheid gezeur van mijn examinator denk ik? Maar het rijtje klopt dus?
In die zin dat de 4 van 60-80, en de 5 daarboven. Maar als je de snelweg opgaat in zijn 4 houden om op te kunnen trekken. Probeer je niet teveel druk te makenquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:27 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik schakel soms te snel van de 2 naar zijn 3 na een rotonde omdat ik dan naar de motor luister en daar ben ik niet goed in, dus dan moet ik wel even kijken, anders krijg ik geheid gezeur van mijn examinator denk ik? Maar het rijtje klopt dus?
Volgens mij was dit een keer bij wegmisbruikers, en daar zeiden ze dat je pas mocht rijden als je het pasje daadwerkelijk in handen hebt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:41 schreef Sjibble het volgende:
Ik moest trouwens een anderhalve week wachten voor ik mijn rijbewijs uberhaubt kan aanvragen![]()
Nou hoorde ik van een vriend dat ik wel gewoon mag rijden!
Oke, ik heb het roze pasje niet, maar als ze je staande houden/controleren en je hebt em niet, dan bellen ze, en krijgen ze toch te horen dat je em wel hebt gehaald maar niet hebt laten maken?
Dan ben ik toch nog wel verzekerd? Tsja, alleen die boete van 50 euro..Verder geen big-deal toch?
Ben ik nu ik geslaagd ben voor mijn autorijbewijs, verzekerd als ik zonder het pasje rij of niet?quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:44 schreef rene90 het volgende:
[..]
Volgens mij was dit een keer bij wegmisbruikers, en daar zeiden ze dat je pas mocht rijden als je het pasje daadwerkelijk in handen hebt.
als je een rijbewijs hebt (dus opgehaald hebt bij de gemeente) ben je verzekerd bij het rijden. Als je hem niet hebt (dus wel examen gehaald, maar nog niet in je bezit) volgens mij niet.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:46 schreef Sjibble het volgende:
Ben ik nu ik geslaagd ben voor mijn autorijbewijs, verzekerd als ik zonder het pasje rij of niet?
Ja er staat een boete op, maar al heb je het pasje 5 jaar in je bezit en je hebt em thuis laten liggen mag je ook niet rijden of wel
Mocht je dit nog lezen, zenuwachtig wezen kan. Maar je rijden moet er niet onder lijden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:21 schreef Kahlen het volgende:
Mmm, ik hoop het maar, begin nu ik nog 15 uurtjes tot mijn examen heb toch wel te merken dat ik wat zenuwen krijg. Maar erger dan voor mijn verdediging van mijn scriptie voor de studie zal het wel niet zijn, toen had ik een half pakje sigaretten achter elkaar gerookt van de zenuwen en dat terwijl ik nooit rook! Moest er toen ook van kotsen, dat was zo erg.
Maar dit valt wel mee qua zenuwachtigheid, denk een 6 op de schaal tot 10, maarja.... fijn is het niet. Het is toch weer 200 euro's die je kwijt raakt bij het zakken en ik vind niet dat ik goed rij. Maarja, ik post hier morgenmiddag de uitslag nog even. Verder laat ik het nu rusten, anders word ik gek.
Grappig, want een maat van een vriend van mij die dacht ik "nouja ik heb hem 'technisch' dus ik mag gewoon rijden, tja, die mocht ook gelijk weer opnieuw examen doen want meneer reed EN te hard, zonder gordel en zonder rijbewijs.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:41 schreef Sjibble het volgende:
Ik moest trouwens een anderhalve week wachten voor ik mijn rijbewijs uberhaubt kan aanvragen![]()
Nou hoorde ik van een vriend dat ik wel gewoon mag rijden!
Oke, ik heb het roze pasje niet, maar als ze je staande houden/controleren en je hebt em niet, dan bellen ze, en krijgen ze toch te horen dat je em wel hebt gehaald maar niet hebt laten maken?
Dan ben ik toch nog wel verzekerd? Tsja, alleen die boete van 50 euro..Verder geen big-deal toch?
PWNDquote:Op donderdag 28 mei 2009 00:40 schreef SoulThief het volgende:
[..]
Grappig, want een maat van een vriend van mij die dacht ik "nouja ik heb hem 'technisch' dus ik mag gewoon rijden, tja, die mocht ook gelijk weer opnieuw examen doen want meneer reed EN te hard, zonder gordel en zonder rijbewijs.
En nee jij bent niet verzekerd als je zonder rijbewijs rijdt.
Gewoon doen alsof het een les is, maar moet je gewoon even laten zien wat je allemaal geleerd hebt. Gewoon dat half uurtje extra concentrerenquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:04 schreef Kahlen het volgende:
Nog 3 kwartier en ik word opgehaald om examen te gaan doen, heb best goed geslapen, ben beetje zenuwachtig, maar niet erg.
Ik post vanmiddag de uitslag, heb er geen zin in, maarja... wie weet gaat het goed
gefeliciteerd!quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:00 schreef keesos het volgende:
had vanochtend examen, verwachte gister niet veel van (had ook niet gepost dat ik moest dus..)
maargoed, ben ruim geslaagdhet ging werkelijk super, totaal niet zenuwachtig tijdens het rijden, en Geen fouten!! kon ook gezellig praten met de CBR dame
superblij
in 1x geslaagd, 2 week terug wel TTT gehad![]()
gewoon de tijd nemenquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:39 schreef keesos het volgende:
bedankt, ben ook superblij, net ff hele familie bijlangs gebeld![]()
vanavond al beetje kijken voor een autotje, met mn pa
voor examen ook?quote:
damn, heel lullig dat ze je daarop laten zakken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:27 schreef freecell het volgende:
de eerste keer ging ik heel relaxed heen, reed ik beter dan ik tot dan toe ooit in de les had gedaan, stapte uit en dacht: hebbus!en zakte ik omdat ik 2 bochten in een 30 KM zone te ruim had genomen....
Ik had het wel in iedergeval omdat mijn pakket al verlopen wasquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:56 schreef Kahlen het volgende:
Vergeet ik nog te melden dat ik nog 40 euro moet betalen voor het eerste uurtje, erg vaag. Had namelijk al 200 betaald voor het examen. Moesten jullie ook dat eerste uur voor het examen nog betalen?
gefeliciteerd!!!!!quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:24 schreef tropicalgirl het volgende:
vanmorgen me examen gehad om 8 uur (lekker vroeg dus) maar ben wel in 1 keer geslaagd
Vet! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:24 schreef tropicalgirl het volgende:
vanmorgen me examen gehad om 8 uur (lekker vroeg dus) maar ben wel in 1 keer geslaagd
haha neequote:Op donderdag 28 mei 2009 15:26 schreef Sjibble het volgende:
[..]
gefeliciteerd!!!!!![]()
![]()
geen fietsers gehad?![]()
Ik nam een keer les in de ochtend terwijl ik eigenlijk les hadquote:
moet zeggen ,dat het bij mij heel erg mee viel met de fietsersquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:34 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik nam een keer les in de ochtend terwijl ik eigenlijk les had
Weet je hoeveel fietsers er dan rondrijden, damnZe komen uit alle hoeken en gaten
ik weet het nog niet precies wat voor auto ik ga nemen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:57 schreef Salatrel het volgende:
feli Kahlenwat voor auto gaat het worden?
en tropical ook uiteraard![]()
Het belangrijkste in precipe is, dat je een auto vind die je zelf mooi vind, en die voor jou lekker rijdt, iedereen heeft een ander budget, en andere smaak.quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:04 schreef tropicalgirl het volgende:
[..]
ik weet het nog niet precies wat voor auto ik ga nemen.
Ik vind een citroen xsara wel een leuke auto om te zien, maar ik ga nu lekker op me gemak rond kijken wat er allemaal te koop staat.
Misschien dat jullie nog suggesties hebben ofzo, wat je wel of beter niet kan nemen kwa auto
mijn budget is plus minus 2000-3000 euro en kwa vereisten zijn dat het geen rammelbak moet zijn en verder heb ik niet echt heel veel eisen, tja het enigste wat ik wel prettig zou vinden is wanneer het stuur in hoogte verstelbaar is ,aangezien ik niet zo groot ben en korte benen heb . En dat de auto een beetje zuinig is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:25 schreef rene90 het volgende:
Kahlen.....netjes netjes netjesGoed dat je het toch maar gedaan hebt, dat blijtk wel
![]()
Ook tropical congrats!
M.b.t. de auto, wat is je budget en wat je vereisten? (hoeveel deurs etc.)
wil rond de 5000 uitgeven, liever 4000 eigenlijk aan een 5 deurs. Dacht dat ik het had, was vergeten dat ik nog de vakantie moet betalenquote:Op donderdag 28 mei 2009 18:25 schreef rene90 het volgende:
M.b.t. de auto, wat is je budget en wat je vereisten? (hoeveel deurs etc.)
zo denk ik er zelf namelijk ook wel over ,gewoon wat ik leuk en lekker vind rijdenquote:Op donderdag 28 mei 2009 19:14 schreef SoulThief het volgende:
[..]
Het belangrijkste in precipe is, dat je een auto vind die je zelf mooi vind, en die voor jou lekker rijdt, iedereen heeft een ander budget, en andere smaak.
Zo heb ik in een Mercedes, Audi en Volkswagen gereden en de Volkswagen reed nog het lekkerst terwijl ik altijd hoor van klasgenoten dat Audi 'het beste' is, LARIEKOEK.
Gewoon op je gemak kijken naar een leuke auto, slechte auto's (echt slechte) heb je tegenwoordig niet meer, iedereen heeft zo z'n ups-and-downs wat betreffende auto's.
Dus een auto nemen die betaalbaar is niet al teveel zuipt, lekker rijd en die je zelf mooi vind
Ik schakel veel sneller op. Nieuwe rijden ftw.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:20 schreef Kahlen het volgende:
Nog even jullie hulp nodig:
Hoe zit het nu met het schakelen ook alweer, was het als volgt:
1: 0 tot 20 km
2: 20 tot 40 km
3: 40 tot 60 km
4: 60 tot 100 km (bij 80 km in de 5 zetten als je op een lange weg aan het rijden bent0
5: vanaf 80 en alleen op lange weg (zoals snelweg)
Ik weet dat je bij 2000 tot 2500 toeren moet schakelen, maar even voor de zekerheid moet ik dat rijtje weten. Anders slaap ik niet lekker![]()
Ik mocht niet meer rijden in de auto van mijn instructeur, hij was echt aardig pissed off namelijkquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:21 schreef Sjibble het volgende:
Gefeliciteerd Kahlen!!Eigenwijs!
Maar je hebt em toch!En reed je nog terug naar je rijschool/huis?
Ik moest toen terugrijden.. en het voelt zo andersMn instructeur zei dat ik het al kon en geen instructies meer geeft, al zouden die nodig zijn.
Als je een apart topic aanmaakt krijg je veel tips, gewoon in dit subforum en noem het iets van : auto tot 3000 gezocht ofzo, hier komen niet alle bezoekers van dit subforum en krijg je minder reacties.quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:21 schreef tropicalgirl het volgende:
[..]
mijn budget is plus minus 2000-3000 euro en kwa vereisten zijn dat het geen rammelbak moet zijn en verder heb ik niet echt heel veel eisen, tja het enigste wat ik wel prettig zou vinden is wanneer het stuur in hoogte verstelbaar is ,aangezien ik niet zo groot ben en korte benen heb . En dat de auto een beetje zuinig is.
Fuck man, je moet net zo'n relaxte vent krijgen als ik had. Wat ging er niet goed? Zenuwen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |