nee joh, doe je toch nietquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:49 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik kan ook na het examen met succes afgerond te hebben gewoon weglopen en de sleutels in de sloot gooien, treinstation is vlakbij CBR
Moet je in Amsterdam afrijden dan? (Daar is het station dichtbij namelijk en veel waterquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:49 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik kan ook na het examen met succes afgerond te hebben gewoon weglopen en de sleutels in de sloot gooien, treinstation is vlakbij CBR
Doe je goed, waren ze niet erg aardig dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:42 schreef Littlecreep het volgende:
Ik mag volgende week woensdag (3 juni) op voor mijn praktijk. Hopen dat de examinator beetje goed ligt, ik heb al twee instructeurs weggejaagd door ruzies
Nee, ik ben veel te eigenwijs.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:49 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Doe je goed, waren ze niet erg aardig dan?
Dat is relaxtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:48 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Nee, ik ben veel te eigenwijs.Heeft me eigenlijk altijd al dwars gezeten. Eén van de instructeurs nam ook de TTT af. (ik deed mijn TTT gewoon bij mijn rijschool) Dat ging niet helemaal lekker, mede door hem, dus toen hij ook nog tegen de volgende leerling begon te zeiken wat ik allemaal wel niet verkeerd deed, ben ik ontploft.
Ik heb hem nooit meer gezienBij de volgende les zag ik op mijn leskaart staan dat ik niet meer bij die instructeur mocht lessen.
Nu een hele vriendelijke instructeur, zit lekker rustig naast me, neuriet wat mee met de radio en geeft om de zoveel tijd wat opdrachten en aanwijzingen. Geen gezeur, gewoon rijden
Ga niet beginnen met kalmeringstabletten. Mijn moeder stresste ook nogal flink en dacht er ook aan. De instructrice gaf aan dat je, OF al vanaf les 1 ermee moet beginnen zodat je eraan gewend raakt en merkt of het iets is. OF helemaal niet, het kan je namelijk ook wat rustiger maken zodat je minder alerter bent.quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:11 schreef ejvdb het volgende:
Tvp, ik mag eind volgende week ook afrijden... iemand nog tips?? Ben erg zenuwachtig, heb nog wel 1 les van te voren, en de 2 dagen voordat ik afrij ook nog een uurtje.. Maar zeker nu 40 lessen gehad
Ik hoor wel is wat over kalmeertabletten, iemand ervaring mee? Helpt dat echt?
Ken mensen die zo'n pilletje innamen, en waren gewoon geslaagd.quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:11 schreef ejvdb het volgende:
Tvp, ik mag eind volgende week ook afrijden... iemand nog tips?? Ben erg zenuwachtig, heb nog wel 1 les van te voren, en de 2 dagen voordat ik afrij ook nog een uurtje.. Maar zeker nu 40 lessen gehad
Ik hoor wel is wat over kalmeertabletten, iemand ervaring mee? Helpt dat echt?
En het blijft een momentopname helaas, plus dat een examinator ook een kutdag kan hebben, of juist scherp is op hoekig bochten nemen in plaats van op het kijken. Hoekig bochten nemen is niet echt aan te raden trouwens, zeker niet bij invoegen en dergelijke. Gewoon een vloeiende bewegingquote:Op woensdag 27 mei 2009 12:42 schreef Kahlen het volgende:
Thanks voor de uitleg, rij trouwens in Leeuwarden af. Zag je vraag in mijn fotoboek toen ik er eindelijk weer eens foto's in ging zetten , dus als je nog nieuwsgierig bent
na de knipper aan kijk ik volgens mij niet nog een keer, straks op de terugreis van werk naar huis nog maar even dat goed doornemen. Wat een gedoe met dat kijken, daar moet ik even alert op zijn morgen bij het examen, daarna doe ik het weer wat relaxter.
Ik begreep van mijn instructeur ondanks het geschreeuw dat je bij wijze van spreke de auto een tuin mag inrijden , zoals je maar goed kijkt bij een speciale verrichting. Maar die lukken meestal wel, dus dat zal wel loslopen.
Eigenlijk vind ik wel dat ik het papiertje mag hebben, heb al genoeg geleden en rijd wel prima vind ik. Soms wat hoekig, soms neem ik een beslissing niet snel genoeg, soms te langzaam, maar als ik er even goed aan denk moet het wel lukken schat ik in. Ik vind het best goed allemaal, maarja...
Zat gisteren blik op de weg te kijken (herhaling), was er een man die hoekig reed. Gaf hij als opmerking: ik rijd gewoon strak. Dat ga ik ook zeggen als ik hierover een opmerking krijg, hij kreeg er namelijk geen bon voorquote:
quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:01 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Zat gisteren blik op de weg te kijken (herhaling), was er een man die hoekig reed. Gaf hij als opmerking: ik rijd gewoon strak. Dat ga ik ook zeggen als ik hierover een opmerking krijg, hij kreeg er namelijk geen bon voor
quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:37 schreef Kahlen het volgende:
Hoe ziet dat examen er nu precies uit?
Is het als volgt:
1) Je ontmoet je examinator aan een tafeltje en kletst wat en je geeft aan dat of je wilt dat de instructeur meegaat. Klopt, wij hadden het vooraf al afgesproken. Ik heb wel aangegeven dat ik tijdens de rit liever niet praat. Ook gevraagd of we misschien zouden kunnen parkeren als hij mij situaties bevraagt. En dat was prima, situatiebeschrijving kreeg ik trouwens niet. Hij was teveel afgeleid
2) Je loopt naar de auto, krijgt wat vragen en moet daarna instappen
We liepen richting de auto, en moest een kentekenplaat op 25 meter afstand lezen. Dan gingen we de auto in. In de auto kreeg ik vragen over het dashboard. En toen mochten we wegrijden.
3) Je gaat 35 minuten rijden en doet ondertussen 2 speciale verrichtingen waarbij het alleen van belang is of je kijkt en niet of het lukt. Klopt, mijn stopopdracht was echt waardeloos, en toch was het geen punt, want ik keek goed. Keren ging super. Het is juist een pluspunt als je stopt voor een andere weggebruiker, omdat je laat zien dat je em ziet. Dus zodra je een auto ziet naderen gewoon terug het parkeervak in om em voor te laten. Dat zegt al heel veel, namelijk dat je heel goed kijkt, mocht hij het niet goed van je opmerken.
4) Je gaat terug naar het CBR en ze gaan het formulier dat je vooraf moet invullen met je doornemen en laten weten of je geslaagd bent
Ze laten je eerst weten of je bent geslaagd, en dan pas kijken ze naar je formulier. Je moet em ook echt eerlijk invullen, maar je moet jezelf ook wel hogere cijfers geven.. Hij vond et bij mij kloppen op voertuigbeheersing na, want die was 1 punt slechter door mijn zenuwen.
Klopt dit wat?
Ik hoop dat ik morgen net als Sjibble een stuk beter ga rijden.
""
Ohja, kan iemand uitleggen hoe de nacontrole werkt als je gaat afslaan? Dat deed ik steeds niet. Is dat gewoon nog 1 keer naar links kijken als je naar rechts gaat en naar rechts kijken als je naar links gaat?
Je wilt links afslaan. Vooraf: Binnenspiegel, linkerbuitenspiegel, linker dode hoek, voor je kijken, richtingaanwijzer naar links aan. Vervolgens, voor je de bocht gaat maken, kijk je nog eens in je linker dode hoek. En dan draai je aan je stuur en neem je de bocht. Simpel
quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:01 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Zat gisteren blik op de weg te kijken (herhaling), was er een man die hoekig reed. Gaf hij als opmerking: ik rijd gewoon strak. Dat ga ik ook zeggen als ik hierover een opmerking krijg, hij kreeg er namelijk geen bon voor
Maar dat is hetzelfde als de naschok van het remmen niet voorkomen. Dat is gewoon niet comfortabel.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:01 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Zat gisteren blik op de weg te kijken (herhaling), was er een man die hoekig reed. Gaf hij als opmerking: ik rijd gewoon strak. Dat ga ik ook zeggen als ik hierover een opmerking krijg, hij kreeg er namelijk geen bon voor
Doe gewoon je best, en ga er niet van tevoren al vanuit dat je het niet gaat halen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:13 schreef Kahlen het volgende:
Nou, het gaat wel lukken. Straks nog even snel mijn theorieboek nakijken (betekenis verkeersborden voor het geval de examinator een lastige vraagt) en nog even snel wat dingen nazien en dan merk ik het morgen wel. Maak me geen zorgen, heb geen zenuwen en denk dat ik het niet haal, maar misschien heb ik geluk.
Heb er verder weinig zin in eigenlijk, maar dat is wel normaal bij examens.
Ja, maar op snelheid moet je niet letten. Je moet gewoon tussen een bepaald toerental blijven.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:20 schreef Kahlen het volgende:
Nog even jullie hulp nodig:
Hoe zit het nu met het schakelen ook alweer, was het als volgt:
1: 0 tot 20 km
2: 20 tot 40 km
3: 40 tot 60 km
4: 60 tot 100 km (bij 80 km in de 5 zetten als je op een lange weg aan het rijden bent0
5: vanaf 80 en alleen op lange weg (zoals snelweg)
Ik weet dat je bij 2000 tot 2500 toeren moet schakelen, maar even voor de zekerheid moet ik dat rijtje weten. Anders slaap ik niet lekker![]()
Weet ik, maar ik schakel soms te snel van de 2 naar zijn 3 na een rotonde omdat ik dan naar de motor luister en daar ben ik niet goed inquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:22 schreef Sjibble het volgende:
Ja, maar op snelheid moet je niet letten. Je moet gewoon tussen een bepaald toerental blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |