abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69434548
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik kan ook na het examen met succes afgerond te hebben gewoon weglopen en de sleutels in de sloot gooien , treinstation is vlakbij CBR
nee joh, doe je toch niet . Hou het gewoon voor zoals het is. Het ligt alleen aan je instructeur. Misschien kan je em zieken door snoeihard weg te trekken..

Maar wie zegt dat je niet zou kunnen slagen.. want ik reed bijvoorbeeld op mijn best op het examen en ik slaagde
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_69434690
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik kan ook na het examen met succes afgerond te hebben gewoon weglopen en de sleutels in de sloot gooien , treinstation is vlakbij CBR
Moet je in Amsterdam afrijden dan? (Daar is het station dichtbij namelijk en veel water )
We weten daarnaast allebei dat je het niet doet omdat je daar net een tikkie te beschaafd voor bent gok ik.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_69436029
Na mijn drama vorige week met de NS heb ik vandaag de bus genomen naar het CBR (gelukkig maar), en toch nog in 1 keer geslaagd voor m'n theorie. Gefeliciteerd ook aan de rest!
pi_69436274
Ik mag volgende week woensdag (3 juni) op voor mijn praktijk. Hopen dat de examinator beetje goed ligt, ik heb al twee instructeurs weggejaagd door ruzies
pi_69436565
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:42 schreef Littlecreep het volgende:
Ik mag volgende week woensdag (3 juni) op voor mijn praktijk. Hopen dat de examinator beetje goed ligt, ik heb al twee instructeurs weggejaagd door ruzies
Doe je goed, waren ze niet erg aardig dan?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_69438924
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:49 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Doe je goed, waren ze niet erg aardig dan?
Nee, ik ben veel te eigenwijs. Heeft me eigenlijk altijd al dwars gezeten. Eén van de instructeurs nam ook de TTT af. (ik deed mijn TTT gewoon bij mijn rijschool) Dat ging niet helemaal lekker, mede door hem, dus toen hij ook nog tegen de volgende leerling begon te zeiken wat ik allemaal wel niet verkeerd deed, ben ik ontploft.

Ik heb hem nooit meer gezien Bij de volgende les zag ik op mijn leskaart staan dat ik niet meer bij die instructeur mocht lessen.

Nu een hele vriendelijke instructeur, zit lekker rustig naast me, neuriet wat mee met de radio en geeft om de zoveel tijd wat opdrachten en aanwijzingen. Geen gezeur, gewoon rijden
pi_69439998
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:48 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Nee, ik ben veel te eigenwijs. Heeft me eigenlijk altijd al dwars gezeten. Eén van de instructeurs nam ook de TTT af. (ik deed mijn TTT gewoon bij mijn rijschool) Dat ging niet helemaal lekker, mede door hem, dus toen hij ook nog tegen de volgende leerling begon te zeiken wat ik allemaal wel niet verkeerd deed, ben ik ontploft.

Ik heb hem nooit meer gezien Bij de volgende les zag ik op mijn leskaart staan dat ik niet meer bij die instructeur mocht lessen.

Nu een hele vriendelijke instructeur, zit lekker rustig naast me, neuriet wat mee met de radio en geeft om de zoveel tijd wat opdrachten en aanwijzingen. Geen gezeur, gewoon rijden
Dat is relaxt Ik heb echt mooie herinneringen aan het lessen overgehouden Je moet gewoon een leuke instructeur hebben
[/quote]
pi_69448106
Tvp, ik mag eind volgende week ook afrijden... iemand nog tips?? Ben erg zenuwachtig, heb nog wel 1 les van te voren, en de 2 dagen voordat ik afrij ook nog een uurtje.. Maar zeker nu 40 lessen gehad

Ik hoor wel is wat over kalmeertabletten, iemand ervaring mee? Helpt dat echt?
pi_69448494
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:11 schreef ejvdb het volgende:
Tvp, ik mag eind volgende week ook afrijden... iemand nog tips?? Ben erg zenuwachtig, heb nog wel 1 les van te voren, en de 2 dagen voordat ik afrij ook nog een uurtje.. Maar zeker nu 40 lessen gehad

Ga niet beginnen met kalmeringstabletten. Mijn moeder stresste ook nogal flink en dacht er ook aan. De instructrice gaf aan dat je, OF al vanaf les 1 ermee moet beginnen zodat je eraan gewend raakt en merkt of het iets is. OF helemaal niet, het kan je namelijk ook wat rustiger maken zodat je minder alerter bent.

Toevallig slikt een vriendin het ook voor haar examens, en die was haar potje kwijt en heeft een half uur gestresst lopen zoeken naar dat potje, als ze het dus niet had had ze dat half uur stress ook niet :p
Top 5 China producten
pi_69449003
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:11 schreef ejvdb het volgende:

Ken mensen die zo'n pilletje innamen, en waren gewoon geslaagd.

Ik was ook redelijk zenuwachtig.. maar die vent zegt alleen wat je moet doen en waar je heen moet. Hij zegt niet wat je fout doet. Fouten moet je direct vergeten, what happened, happened.. En focus je op wat je moet doen en niet wat je al gedaan hebt. En vooral zelfverzekerd rijden, en overtuigend overkomen. Dus niet twijfelen of je wel of niet gaat inhalen. Nee, je doet het, of je doet het niet. Goed doorrijden, altijd de maximum snelheid rijden tenzij je een hele goede reden hebt om wat zachter te rijden.

Je examinator zal er ook wel rekening mee houden dat je zenuwachtig bent. En uiteraard gaat ie bij scheef parkeren niet zeiken, het gaat er om dat je vooral goed kijkt!!

Rij zoals het je geleerd is, en kijk extra goed. Op het examen rij je sowieso veel beter (ik in ieder geval wel )
[/quote]
pi_69449084
Hoe ziet dat examen er nu precies uit?

Is het als volgt:

1) Je ontmoet je examinator aan een tafeltje en kletst wat en je geeft aan dat of je wilt dat de instructeur meegaat

2) Je loopt naar de auto, krijgt wat vragen en moet daarna instappen

3) Je gaat 35 minuten rijden en doet ondertussen 2 speciale verrichtingen waarbij het alleen van belang is of je kijkt en niet of het lukt

4) Je gaat terug naar het CBR en ze gaan het formulier dat je vooraf moet invullen met je doornemen en laten weten of je geslaagd bent

Klopt dit wat?

Ik hoop dat ik morgen net als Sjibble een stuk beter ga rijden.

Ohja, kan iemand uitleggen hoe de nacontrole werkt als je gaat afslaan? Dat deed ik steeds niet. Is dat gewoon nog 1 keer naar links kijken als je naar rechts gaat en naar rechts kijken als je naar links gaat?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69449417
Punt 1: klopt
Punt 2: je krijgt vaak nog een oogtest, dus van een afstandje het kenteken van een auto oplezen. Daarna mogelijk nog vragen in de auto over knopjes of iets.
Punt 3: het is wel van belang dat het lukt. Als jij moet fileparkeren en je staat nog half op de weg, is neit de bedoeling. Ik weet niet of het examen weer is aangepast maar je kan op tom tom moeten rijden, of op een punt wat je vooraf hebt moeten leren (of dat is weer gewijzigd), of op aanwijzingen van instructeur.
Punt 4: bij mij lieten ze eerst weten dat ik geslaagd was, daarna het formulier.

Bij het afslaan: normale kijkgebeuren (binnen/buiten/dode hoek), knipper aan, nogmaals kijken. Draaien, als je weer recht staat in je binnenspiegel kijken.
Zo heb ik het geleerd althans.
Top 5 China producten
pi_69451471
Thanks voor de uitleg, rij trouwens in Leeuwarden af. Zag je vraag in mijn fotoboek toen ik er eindelijk weer eens foto's in ging zetten , dus als je nog nieuwsgierig bent

na de knipper aan kijk ik volgens mij niet nog een keer, straks op de terugreis van werk naar huis nog maar even dat goed doornemen. Wat een gedoe met dat kijken, daar moet ik even alert op zijn morgen bij het examen, daarna doe ik het weer wat relaxter.

Ik begreep van mijn instructeur ondanks het geschreeuw dat je bij wijze van spreke de auto een tuin mag inrijden , zoals je maar goed kijkt bij een speciale verrichting. Maar die lukken meestal wel, dus dat zal wel loslopen.

Eigenlijk vind ik wel dat ik het papiertje mag hebben, heb al genoeg geleden en rijd wel prima vind ik. Soms wat hoekig, soms neem ik een beslissing niet snel genoeg, soms te langzaam, maar als ik er even goed aan denk moet het wel lukken schat ik in. Ik vind het best goed allemaal, maarja...

[ Bericht 14% gewijzigd door Kahlen op 27-05-2009 13:02:36 ]
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69453703
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:42 schreef Kahlen het volgende:
Thanks voor de uitleg, rij trouwens in Leeuwarden af. Zag je vraag in mijn fotoboek toen ik er eindelijk weer eens foto's in ging zetten , dus als je nog nieuwsgierig bent

na de knipper aan kijk ik volgens mij niet nog een keer, straks op de terugreis van werk naar huis nog maar even dat goed doornemen. Wat een gedoe met dat kijken, daar moet ik even alert op zijn morgen bij het examen, daarna doe ik het weer wat relaxter.

Ik begreep van mijn instructeur ondanks het geschreeuw dat je bij wijze van spreke de auto een tuin mag inrijden , zoals je maar goed kijkt bij een speciale verrichting. Maar die lukken meestal wel, dus dat zal wel loslopen.

Eigenlijk vind ik wel dat ik het papiertje mag hebben, heb al genoeg geleden en rijd wel prima vind ik. Soms wat hoekig, soms neem ik een beslissing niet snel genoeg, soms te langzaam, maar als ik er even goed aan denk moet het wel lukken schat ik in. Ik vind het best goed allemaal, maarja...
En het blijft een momentopname helaas, plus dat een examinator ook een kutdag kan hebben, of juist scherp is op hoekig bochten nemen in plaats van op het kijken. Hoekig bochten nemen is niet echt aan te raden trouwens, zeker niet bij invoegen en dergelijke. Gewoon een vloeiende beweging
Top 5 China producten
pi_69453762
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:59 schreef rene90 het volgende:
Gewoon een vloeiende beweging
Zat gisteren blik op de weg te kijken (herhaling), was er een man die hoekig reed. Gaf hij als opmerking: ik rijd gewoon strak. Dat ga ik ook zeggen als ik hierover een opmerking krijg, hij kreeg er namelijk geen bon voor
pi_69453900
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:01 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Zat gisteren blik op de weg te kijken (herhaling), was er een man die hoekig reed. Gaf hij als opmerking: ik rijd gewoon strak. Dat ga ik ook zeggen als ik hierover een opmerking krijg, hij kreeg er namelijk geen bon voor

Ik ben benieuwd
Top 5 China producten
pi_69454531
Het ging bij mij als volgt
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:37 schreef Kahlen het volgende:
Hoe ziet dat examen er nu precies uit?

Is het als volgt:

1) Je ontmoet je examinator aan een tafeltje en kletst wat en je geeft aan dat of je wilt dat de instructeur meegaat. Klopt, wij hadden het vooraf al afgesproken. Ik heb wel aangegeven dat ik tijdens de rit liever niet praat. Ook gevraagd of we misschien zouden kunnen parkeren als hij mij situaties bevraagt. En dat was prima, situatiebeschrijving kreeg ik trouwens niet . Hij was teveel afgeleid

2) Je loopt naar de auto, krijgt wat vragen en moet daarna instappen
We liepen richting de auto, en moest een kentekenplaat op 25 meter afstand lezen. Dan gingen we de auto in. In de auto kreeg ik vragen over het dashboard. En toen mochten we wegrijden.

3) Je gaat 35 minuten rijden en doet ondertussen 2 speciale verrichtingen waarbij het alleen van belang is of je kijkt en niet of het lukt. Klopt, mijn stopopdracht was echt waardeloos, en toch was het geen punt, want ik keek goed. Keren ging super. Het is juist een pluspunt als je stopt voor een andere weggebruiker, omdat je laat zien dat je em ziet. Dus zodra je een auto ziet naderen gewoon terug het parkeervak in om em voor te laten. Dat zegt al heel veel, namelijk dat je heel goed kijkt, mocht hij het niet goed van je opmerken .

4) Je gaat terug naar het CBR en ze gaan het formulier dat je vooraf moet invullen met je doornemen en laten weten of je geslaagd bent
Ze laten je eerst weten of je bent geslaagd, en dan pas kijken ze naar je formulier. Je moet em ook echt eerlijk invullen, maar je moet jezelf ook wel hogere cijfers geven.. Hij vond et bij mij kloppen op voertuigbeheersing na, want die was 1 punt slechter door mijn zenuwen .

Klopt dit wat?

Ik hoop dat ik morgen net als Sjibble een stuk beter ga rijden.
" "

Ohja, kan iemand uitleggen hoe de nacontrole werkt als je gaat afslaan? Dat deed ik steeds niet. Is dat gewoon nog 1 keer naar links kijken als je naar rechts gaat en naar rechts kijken als je naar links gaat?

Je wilt links afslaan. Vooraf: Binnenspiegel, linkerbuitenspiegel, linker dode hoek, voor je kijken, richtingaanwijzer naar links aan. Vervolgens, voor je de bocht gaat maken, kijk je nog eens in je linker dode hoek. En dan draai je aan je stuur en neem je de bocht. Simpel

[/quote]
  woensdag 27 mei 2009 @ 14:30:03 #43
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_69454612
quote:

[..]

pi_69454637
quote:

[..]

Maar dat is hetzelfde als de naschok van het remmen niet voorkomen. Dat is gewoon niet comfortabel.
Dus als je wilt slagen moet je er ook rekening mee houden dat je examinator lekker zit en van de reis geniet.
Want wat je ook zegt, het is of goed wat je doet (vloeiend) of fout (hoekig).

Ja, je doet et voor jezelf... maar rij gewoon chillllll
[/quote]
pi_69455883
Nou, het gaat wel lukken. Straks nog even snel mijn theorieboek nakijken (betekenis verkeersborden voor het geval de examinator een lastige vraagt) en nog even snel wat dingen nazien en dan merk ik het morgen wel. Maak me geen zorgen, heb geen zenuwen en denk dat ik het niet haal, maar misschien heb ik geluk.

Heb er verder weinig zin in eigenlijk, maar dat is wel normaal bij examens.
pi_69455996
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:13 schreef Kahlen het volgende:
Nou, het gaat wel lukken. Straks nog even snel mijn theorieboek nakijken (betekenis verkeersborden voor het geval de examinator een lastige vraagt) en nog even snel wat dingen nazien en dan merk ik het morgen wel. Maak me geen zorgen, heb geen zenuwen en denk dat ik het niet haal, maar misschien heb ik geluk.

Heb er verder weinig zin in eigenlijk, maar dat is wel normaal bij examens.
Doe gewoon je best, en ga er niet van tevoren al vanuit dat je het niet gaat halen.
Top 5 China producten
pi_69461454
Ik had er ergens ook geen zin in, maar ik vond het achteraf wel jammer dat het afgelopen was. Was best spannend en dat maakte het zo leuk . Gewoon rijden zoals zelf zou rijden. Als je fouten maakt, gewoon vergeten en weer doorrijden. Ook al zegt ie tijdens het rijden dat je al gezakt bent, je echte uitslag krijg je pas op het CBR!! Dus niet de handdoek in de ring gooien als je het tijdens de rit hoort!! Mocht het een keer zo gebeuren..
[/quote]
pi_69462142
Nog even jullie hulp nodig:

Hoe zit het nu met het schakelen ook alweer, was het als volgt:

1: 0 tot 20 km
2: 20 tot 40 km
3: 40 tot 60 km
4: 60 tot 100 km (bij 80 km in de 5 zetten als je op een lange weg aan het rijden bent0
5: vanaf 80 en alleen op lange weg (zoals snelweg)

Ik weet dat je bij 2000 tot 2500 toeren moet schakelen, maar even voor de zekerheid moet ik dat rijtje weten. Anders slaap ik niet lekker
pi_69462222
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:20 schreef Kahlen het volgende:
Nog even jullie hulp nodig:

Hoe zit het nu met het schakelen ook alweer, was het als volgt:

1: 0 tot 20 km
2: 20 tot 40 km
3: 40 tot 60 km
4: 60 tot 100 km (bij 80 km in de 5 zetten als je op een lange weg aan het rijden bent0
5: vanaf 80 en alleen op lange weg (zoals snelweg)

Ik weet dat je bij 2000 tot 2500 toeren moet schakelen, maar even voor de zekerheid moet ik dat rijtje weten. Anders slaap ik niet lekker
Ja, maar op snelheid moet je niet letten. Je moet gewoon tussen een bepaald toerental blijven.
[/quote]
pi_69462359
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:22 schreef Sjibble het volgende:
Ja, maar op snelheid moet je niet letten. Je moet gewoon tussen een bepaald toerental blijven.
Weet ik, maar ik schakel soms te snel van de 2 naar zijn 3 na een rotonde omdat ik dan naar de motor luister en daar ben ik niet goed in , dus dan moet ik wel even kijken, anders krijg ik geheid gezeur van mijn examinator denk ik? Maar het rijtje klopt dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')