Zo zo, vandaag examen gedaan!
Eerst een uur met mjin instructeur gereden. Ging helemaal niet lekker. Hij werd al een beetje boos toen ik zei dat je gewoon geluk moest hebben, vervolgens kreeg ik 2 keer een remingreep en tot slot reed ik bijna een bejaarde met een rollator dood en knalde een auto bijna achterop toen ik voor die oude man moest remmen. Nou, toen ging mijn instructeur helemaal los: hij had het helemaal gehad met mij en ik wist het zogenaamd altijd beter en hij was het " ja maar " gedrag ook zat en boos dat hij was... pffff
Ik dacht dus: dat gaat niks worden, maar gelijk van mij afgezet, even bij het CBR nog wat uitleg gehad en toen naar binnen. Eerst aan een grote tafel, toen werd er omgeroepen dat iedereen naar een zaal moest. Ik had instructeur nummer 10, leek een aardige man. Ik gelijk wat kletsen en toen naar de auto toe. Paar simpele vragen en rjiden maar. Rij de eerste bocht om, begint gelijk de tomtom te lullen, vergeten uit te zetten! Ik dus even parkeren op een veilige plek en dat ding uitgedaan. Vervolgens gereden, 2 speciale verrichtingen gedaan (parkeren bij een supermarkt en achteruit een bocht nemen om te keren). Ging beide erg goed! Ook heel rustig allemaal, mooi! Daarna een 30 km zone in, maar op een gegeven moment dacht ik dat ik 50 kon en ging wat harder rijden, gelukkig zag ik verderop einde 30km zone staan, dus even wat rustiger rijden.
Vervolgens orientatiepunt opdracht, moest naar een kerk rijden, maar was op een weg waar ik nog nooit gereden had. Aangegeven dat ik het wat lastig vond, maar mijn best ging doen. Door 10 km om te rijden toch gevonden

Daarna terug naar het CBR.
Het was echt gezellig, hele leuke vent. En echt de hele tijd lopen kletsen, zo tof. Hij gaat namelijk morgen bij mijn werkgever aan de slag! Het toeval , niet normaal. Dus veel over het werk gesproken.
Bij het CBR aangekomen kwam ik erachter dat ik helemaal vergeten was lichten aan te doen! Gelijk gezegd, maar vond hij niet erg omdat het zonnig was en het niet verplicht was.
Bij binnenkomst in het CBR kreeg ik gelijk te horen dat ik geslaagd was met een dikke 7 (je krijgt nu kennelijk cijfers, ik had mijzelf een 6,5 gegeven op dat formulier vooraf).
Ik ben dus helemaal blij! Vanavond of morgen rijbewijs aanvragen en ik heb al bij het werk auto's gereserveerd voor de komende vergaderingen / dagen dat ik weg moet (we hebben auto's van de zaak voor dit soort dingen). Ben benieuwd, straks voor het eerst alleen naar Apeldoorn en Zutphen toe! Ik moet ook over 2 weken in het centrum van Arnhem zijn, maar dan neem ik maar de trein, dat vind ik nog wat lastig denk ik, voor het eerst in een grote stad rijden terwijl ik uit Friesland kom.
Kom maar op met de felicitaties
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.