abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69399469
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:13 schreef Py het volgende:

[..]

Hehe wie loopt er hier steeds over dingen heen te lullen
Maar probeer anders die truuk dat je het al uitgelegd hebt en dat ik dan maar terug moet zoeken
Pardon? Truuk? Eenieder kan die 2 pagina's terug kijken. Ga anders even de alternatieve opties negeren kerel.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 mei 2009 @ 22:20:20 #277
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_69399713
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:13 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Maar het houdt wel verband met elkaar, want er is nou eenmaal iets aan de hand. Wat jij wilt is ontkennen van feiten. Dus het feit dat een Marokkaanse groep een wijk terroriseert, maar, omdat ze nog niet zijn aangehouden, maakt hun enkel verdacht maar niet schuldig. Dus dan moet je maar een oogje toeknijpen? Rare redenatie hou je er op na.

Nee, ik snap heel goed dat met mensen zoals jou Nederland niet verder komt. Zulke figuren hebben we nu dus ook in de politiek zitten. PVDA/GL/SP/D66
Moet je natuurlijk wel weten welke Marokkanen het zijn he? Of wil je ze soms allemaal maar laten oppakken?
En er is wel een groot verschil tussen verdachten en schuldigen. Daarom hebben we ook een scheiding van machten. De verdeling van wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_69399752
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad onschuldig, ook al zijn ze aangehouden. Tenzij jij meent dat de politie gelijk staat aan de rechterlijke macht, de politie feilloos is of wat dan ook. "Je was erbij dus je bent erbij", geldt niet. Aanhouding dient ter onderzoek, niets meer niets minder.
Juridisch gezien heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar dat betekent mijn inziens dus niet dat aanhoudingen niets zeggen. Zeker in een bredere context zoals in de OP.
quote:
[..]

Je hoeft geen enkele waarde te hechten aan zo'n kreet, desnoods stamp je er op en doe je het af als leugen. Google zal je vast wel helpen als je echt geïnteresseerd bent.
Ik heb wat berichten gevonden, ik zal ze eens doornemen.
quote:
[..]

Erg nuchter over buitenlanders praat je niet echt nee.
Ik heb de indruk dat jij wat overgevoelig bent wat betreft het onderwerp en mensen al snel in dat hoekje duwt. Waarschijnlijk weet je niet eens meer een concreet voorbeeld van een post van mij te geven die je tot deze conclusie heeft gebracht.
  maandag 25 mei 2009 @ 22:22:48 #279
188345 Py
op zich
pi_69399829
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus nogmaals, ik herhaal wat ik zeg, zodat het even goed tot je doordringt. Een moskee-bestuur vindt een oudere man niet moslim genoeg voor het vak imam, als gevolg hiervan is de jeugdcriminaliteit onder Marokkanen de schuld van de Islam.

Sorry, maar er zit totaal geen logica in je verhaal.
Als een moskeebestuur dat vindt dan vinden degenen die dat moskeebestuur financieren dat ook. Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.
En diegenen die dat moskeebestuur financieren, financieren nog veel meer moskeeën. En die allemaal bij elkaar, dat noem ik 'de islam'.
pi_69399907
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:28 schreef jammerklant het volgende:

[..]
Als jij per se cijfers wilt zien die e.e.a. beter uit laten komen, uiteraard ter bagatellisering, dan ga je er zelf maar naar op zoek.
Ik vraag me toch af met welk doel je een topic opent als je discussie van tevoren al afwijst.
pi_69399924
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:21 schreef Provinciaal het volgende:
Juridisch gezien heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar dat betekent mijn inziens dus niet dat aanhoudingen niets zeggen. Zeker in een bredere context zoals in de OP.
Je zou ook kunnen stellen dat Marokkanen sneller verdacht worden van iets. Sowieso ben ik het niet met je eens over de betekenis van aanhoudingen ook niet-juridisch gezien. Het is vaak een methode voor de politie om gewoon goed te achterhalen wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
quote:
Ik heb de indruk dat jij wat overgevoelig bent wat betreft het onderwerp en mensen al snel in dat hoekje duwt. Waarschijnlijk weet je niet eens meer een concreet voorbeeld van een post van mij te geven die je tot deze conclusie heeft gebracht.
Die indruk mag je best hebben hoor, overigens had ik het niet over een concrete post van je. Het ging mij om de algemene toon of tendens (die je mag hebben hoor, je mag immers je oordeel over allochtonen hebben) die tentoon gespreid wordt.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 mei 2009 @ 22:24:45 #282
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_69399935
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:22 schreef Py het volgende:

[..]

Als een moskeebestuur dat vindt dan vinden degenen die dat moskeebestuur financieren dat ook. Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.
En diegenen die dat moskeebestuur financieren, financieren nog veel meer moskeeën. En die allemaal bij elkaar, dat noem ik 'de islam'.
Dus de Islam wordt gedefinieerd door de Moslims die geld hebben
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_69399964
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:22 schreef Py het volgende:

[..]

Jaja, zo daar valt inderdaad niets tegenin te brengen, als je zo redeneert. Ik begin mij soms af te vragen waarom ik überhaupt met je in discussie ga.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69400193
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:20 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Moet je natuurlijk wel weten welke Marokkanen het zijn he? Of wil je ze soms allemaal maar laten oppakken?
En er is wel een groot verschil tussen verdachten en schuldigen. Daarom hebben we ook een scheiding van machten. De verdeling van wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht.

'doen ze anders nooit!', 'het is slechts een incident',

' Iek zieh moerahd alz main eiken brurtje..oke hij iez *overstaanbaar gebrabbel* ..ai mezter mut em ohk azeptieren eh? ai prat teken niemant ai vel probele hefd maar niemant wet et. iek wet dat ei niemant keen ene foking vliek kwat wiel dun,. ekt nied'

De laatste quote is uit 2004 toen een conrector Hans Wieren op het Haagse Terra Collega werd doodgestoken door Murat. Die quote is van een van de scholieren dat was te horen op het radionieuws.
  maandag 25 mei 2009 @ 22:30:09 #285
188345 Py
op zich
pi_69400247
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:24 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dus de Islam wordt gedefinieerd door de Moslims die geld hebben
ook
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 22:31:05 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69400307
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:29 schreef Pacifico het volgende:

[..]

' Iek zieh moerahd alz main eiken brurtje..oke hij iez *overstaanbaar gebrabbel* ..ai mezter mut em ohk azeptieren eh? ai prat teken niemant ai vel probele hefd maar niemant wet et. iek wet dat ei niemant keen ene foking vliek kwat wiel dun,. ekt nied'

De laatste quote is uit 2004 toen een conrector Hans Wieren op het Haagse Terra Collega werd doodgestoken door Murat. Die quote is van een van de scholieren dat was te horen op het radionieuws.
wat probeer je nu te zeggen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 mei 2009 @ 22:31:25 #287
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_69400332
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:29 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Zal je mij nooit horen zeggen.
quote:

Ja en? 1 quote van iemand doet mij niks.
  maandag 25 mei 2009 @ 22:33:22 #288
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_69400424
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:10 schreef OldJeller het volgende:
Autochtonen + Marokkanen = dé multicultuur?

Amsterdam alleen al heeft 177 verschillende nationaliteiten.
Post dan tenminste een artikel dat ook klopt. Wageningen heeft meer nationaliteiten dan New York
pi_69400455
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen stellen dat Marokkanen sneller verdacht worden van iets.
Mogelijk, maar dat is misschien dus omdat ze zich relatief ook vaker schuldig maken aan iets.
quote:
[..]

Die indruk mag je best hebben hoor, overigens had ik het niet over een concrete post van je. Het ging mij om de algemene toon of tendens (die je mag hebben hoor, je mag immers je oordeel over allochtonen hebben) die tentoon gespreid wordt.
Ik denk eerlijk dat jouw conclusie over mij verkeerd is. Ik reageer soms wel wat gepassioneerd of ongenuanceerd in topics over misdaad, maar dat heeft zelden wat te maken met de afkomst van de daders.

En ja, jonge Marokkaanse mannen zijn relatief vaak betrokken bij overlast en criminaliteit, en omdat ik me bovengemiddeld druk maak over die onderwerpen draagt dat dus zeker bij aan een negatief beeld dat ik over die groep heb. Maar dat betekent niet dat ik mensen niet individueel kan behandelen als ze die afkomst hebben. En het zegt sowieso weinig over mijn oordeel over allochtonen in het algemeen.

Ik ben ook echt geen Islam-basher, en geen fan van Wilders. Er is dan ook nog een wereld van andere mogelijke standpunten en meningen tussen die van jouw en die van Wilders.
pi_69400527
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:31 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Zal je mij nooit horen zeggen.
[..]

Ja en? 1 quote van iemand doet mij niks.
Het geeft heel veel aan, scholiertjes die achter iemand gaan staan die zojuist hun eigen conrector heeft doodgestoken. Dat was al in 2004, een duidelijk signaal lijkt me.

Hoe krankzinnig ben je dan? En wat doet de politiek? Niets.

http://www.megaupload.com/?d=U3RYOD0M

En de ouders? Haast niet te vinden, niets, nergens....Luister dat bericht maar.
  maandag 25 mei 2009 @ 22:36:22 #291
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69400570
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:33 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Mogelijk, maar dat is misschien dus omdat ze zich relatief ook vaker schuldig maken aan iets.
Hoeveel wijkt dat nu daadwerkelijk af van:
quote:
Dat kan ook omdat hij denkt dat een bepaalde huidskleur het toch altijd gedaan heeft.
?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 25 mei 2009 @ 22:39:56 #292
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_69400751
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:35 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Het geeft heel veel aan, scholiertjes die achter iemand gaan staan die zojuist hun eigen conrector heeft doodgestoken. Dat was al in 2004, een duidelijk signaal lijkt me.

Hoe krankzinnig ben je dan? En wat doet de politiek? Niets.

http://www.megaupload.com/?d=U3RYOD0M
Scholiertjes En waarom zou ik me aantrekken van zo'n jochie die ff stoer wil doen tegenover zijn vriendjes.
Er zijn genoeg autochtonen leerlingen die de Hitler groet doen, zijn alle autochtone jongeren nu nazi?

En wat met je megaupload? Bewijs? Ik zie genoeg problemen met straatcrimineeltjes en ik ken genoeg Marokkanen. Wat voegt jouw link toe?
pi_69400754
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:33 schreef Provinciaal het volgende:
Dan krijg je dus een cirkelredenering waaruit we dezelfde conclusie kunnen trekken, het zegt niets over de daadwerkelijk feitelijke toestand. Het zou kunnen dat er terechte verdachte tussen zitten, of niet. Maar dat is altijd zo bij een aanhouding.
quote:
Ik denk eerlijk dat jouw conclusie over mij verkeerd is. Ik reageer soms wel wat gepassioneerd of ongenuanceerd in topics over misdaad, maar dat heeft zelden wat te maken met de afkomst van de daders.

En ja, jonge Marokkaanse mannen zijn relatief vaak betrokken bij overlast en criminaliteit, en omdat ik me bovengemiddeld druk maak over die onderwerpen draagt dat dus zeker bij aan een negatief beeld dat ik over die groep heb. Maar dat betekent niet dat ik mensen niet individueel kan behandelen als ze die afkomst hebben. En het zegt sowieso weinig over mijn oordeel over allochtonen in het algemeen.

Ik ben ook echt geen Islam-basher, en geen fan van Wilders. Er is dan ook nog een wereld van andere mogelijke standpunten en meningen tussen die van jouw en die van Wilders.
Nou, wellicht dat ik mijn beeld dan zal moeten bijstellen. Daar zal wel wat tijd overheen moeten gaan, maar goed. Vooralsnog gaat het mij niet zozeer of iemand een Islam-basher of Wilders-aanhanger is, iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet, het gaat mij alleen om de gebruikte redeneringen en de soms aangehaalde dogma's. Jeugdige Marokkanen zijn bovengemiddeld crimineel, hoeveel topics hebben we daarover gehad? Hoeveel keer is het ter sprake gekomen? Dat is wat mij irriteert, het zou namelijk ook fijn zijn als ik gewoon een keer NWS als subforum kan openen zonder het ongenuanceerde gezeik erover.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69400839
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:36 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Hoeveel wijkt dat nu daadwerkelijk af van:
[..]

?
Nou, ik wil niet stellen dat huidskleur de enige factor is. Maar profilering zal in bepaalde situaties zeker plaats vinden. Maar dat is niet per se erg, mits er dus inderdaad uitgegaan wordt van het onschuldig-tot-het... principe

En ik zie profilering niet zozeer als racistisch, maar ik snap dat sommige mensen het wel zo bestempelen.
pi_69400883
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:39 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Scholiertjes En waarom zou ik me aantrekken van zo'n jochie die ff stoer wil doen tegenover zijn vriendjes.
Er zijn genoeg autochtonen leerlingen die de Hitler groet doen, zijn alle autochtone jongeren nu nazi?

En wat met je megaupload? Bewijs? Ik zie genoeg problemen met straatcrimineeltjes en ik ken genoeg Marokkanen. Wat voegt jouw link toe?
En hiermee bewijs ik dus wat ik al riep, en waar sp3c nog vroeg wat ik hiermee wil zeggen, n.l. dit 'het is slechts een incident! echt!' Of zoals in je eigen woorden: "En waarom zou ik me aantrekken van zo'n jochie die ff stoer wil doen tegenover zijn vriendjes."

En zo gaan we maar dóór en dóór! En wéér een excuus! De volgende keer is er wel weer een ander excuus.
pi_69400942
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:42 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Nou, ik wil niet stellen dat huidskleur de enige factor is. Maar profilering zal in bepaalde situaties zeker plaats vinden. Maar dat is niet per se erg, mits er dus inderdaad uitgegaan wordt van het onschuldig-tot-het... principe

En ik zie profilering niet zozeer als racistisch, maar ik snap dat sommige mensen het wel zo bestempelen.
Nou ja, het is niet fijn voor diegene die het moet ondergaan. Zo wordt mijn broer (hij is jong, maar heeft een succesvol bedrijf) als hij rond rijd met zijn auto in Amsterdam constant aangehouden. Wordt alles helemaal doorzocht, voordat ie weer mag gaan. Dat is gewoon vervelend.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69400992
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet fijn voor diegene die het moet ondergaan. Zo wordt mijn broer (hij is jong, maar heeft een succesvol bedrijf) als hij rond rijd met zijn auto in Amsterdam constant aangehouden. Wordt alles helemaal doorzocht, voordat ie weer mag gaan. Dat is gewoon vervelend.
Hoe gaat je broer daar mee om?
Heb je zelf dat soort ervaringen ook?
pi_69401085
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:39 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nou, nog beter dit, dan dat ze staan te juichen en een moord goed praten van hun eigen leraar. Maarja, dat is natuurlijk ineens 'kattekwaad'... Pff...
  maandag 25 mei 2009 @ 22:47:49 #299
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_69401099
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:43 schreef Pacifico het volgende:

[..]

En hiermee bewijs ik dus wat ik al riep, en waar sp3c nog vroeg wat ik hiermee wil zeggen, n.l. dit 'het is slechts een incident! echt!' Of zoals in je eigen woorden: "En waarom zou ik me aantrekken van zo'n jochie die ff stoer wil doen tegenover zijn vriendjes."

En zo gaan we maar dóór en dóór! En wéér een excuus! De volgende keer is er wel weer een ander excuus.
Helemaal geen excuus, zoals ik al eerder zei
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:11 schreef -Techno- het volgende:
Die straatcriminaliteit is het probleem en dat moet harder worden aangepakt. Heeft verder niks met de Islam te maken.
En dat het Marokkanen zijn boeit me geen reet, zolang ze maar harder en consequent worden aangepakt.
Puberende jochies zeggen zoveel. Daar maak ik me echt niet druk om. En als ik het fout heb, waarom pakken we die extreem rechtse jongeren niet aan? We weten hoe dat kan uitpakken toch?
pi_69401135
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:47 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Helemaal geen excuus, zoals ik al eerder zei
[..]

En dat het Marokkanen zijn boeit me geen reet, zolang ze maar harder en consequent worden aangepakt.
Puberende jochies zeggen zoveel. Daar maak ik me echt niet druk om. En als ik het fout heb, waarom pakken we die extreem rechtse jongeren niet aan? We weten hoe dat kan uitpakken toch?
Extreem rechtse jongeren vallen gek genoeg niet zo op in de samenleving
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')