abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2009 @ 21:57:57 #251
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69398646
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:55 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk poep. Volgens die redenering kunnen we ook geen conclusies verbinden aan uitspraken van de rechtbank, er worden immers wel eens onschuldigen veroordeeld of schuldigen vrijgesproken.
Het aantal en percentage schuldigen zegt in ieder geval veel meer dan het percentage verdachten. Maar, inderdaad, je hebt gelijk. En nu?
quote:
Wat veel vergezochter is, is jouw insinuatie dat het hoge aantal aanhoudingen het gevolg is van racisme.
Waarom zou ik moeten verwachten dat alle agenten volledig vrij zijn van enig gevoel van racisme? Ik gaf het zomaar op als reden, als mogelijke oorzaak, niet eens als feit.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69398647
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:52 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Het CBS wat bijvoorbeeld zegt dat jonge Marokkanse mannen zich 5 keer zo waarschijnlijk wel eens hebben schuldig gemaakt aan misdaden dan autochtone jonge mannen? Wat wil je daarmee weerleggen?
Dat onderzoek is niet eens goed gedaan, er zijn zat Marokkaanse bontkraagjes die gezien worden als autochtoon en hebben gewoon de NL nationaliteit. Die hebben ze niet meegeteld, er zijn er dus nog veul meer.

Maar ja, als er dan weer eens iets gebeurd, 'het zijn incidenten' ......
pi_69398679
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:52 schreef Py het volgende:

[..]

Ik ken een Marokkaan van een jaar of veertig. Een streng gelovig moslim. Zijn vrouw altijd met hoofddoek op en altijd in het huishouden bezig. 4 Kinderen hebben ze. Hij had gesolliciteerd als imam maar hij was afgewezen omdat hij al teveel verwesterd was, was hem medegedeeld.

Ik ken nog veel meer Marokkanen, van kleins af aan al. Maar bovenstaand feitje is voor mij nóg maar weer een teken dat de kern van de problematiek ligt bij de islam en niet bij de Marokkaanse mens.
Dus omdat een moskee-bestuur hem afwijst, ligt de problematiek met betrekking tot jeugdrcriminaliteit bij jeugdige Marokkanen bij de Islam. Een cursusje oorzaak-gevolg redeneren zal niet misstaan.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 mei 2009 @ 21:59:17 #254
248844 Bowlingbal
pi_69398696
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:57 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Dat onderzoek is niet eens goed gedaan, er zijn zat Marokkaanse bontkraagjes die gezien worden als autochtoon en hebben gewoon de NL nationaliteit. Die hebben ze niet meegeteld, er zijn er dus nog veul meer.

Maar ja, als er dan weer eens iets gebeurd, 'het zijn incidenten' ......
En jij denkt dat die 'bron in het stadhuis' het dan wel juist heeft?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69398697
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:56 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Gast, ga eens buiten spelen, ik had het niet tegen jou.
Krijg je het moeilijk nu zelfs anderen opvallen hoe hypocriet je bent met je linkse visies en denkbeelden?
  maandag 25 mei 2009 @ 22:00:26 #256
248844 Bowlingbal
pi_69398742
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:59 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Krijg je het moeilijk nu zelfs anderen opvallen hoe hypocriet je bent met je linkse visies en denkbeelden?
De user Provinciaal beticht mij tenminste niet van hypocriet zijn zoals jij dat doet. Hoe noem je dat ook alweer, 'wijzen met een vingertje'?
- Donald Love
pi_69398807
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:09 schreef Py het volgende:

[..]

Dus het ligt sec aan de Marokkaanse cultuur? En het heeft he-le-maal niets met de islam te maken volgens jou?
En cultuur en religie staan dus compleet los van elkaar? Jij ziet exact van een bepaald aspect of het cultuur is of religie?
Ik heb het duidelijk uitgelegd en het is dan ook zeer typisch dat je niet eens in gaat op wat ik reeds heb verteld over hoe de Marokkanen hun kroost opvoeden en waarom dat zo plaats vind. Het is niet verwonderlijk dat er bepaalde mensen zijn die nu geen eens oplossingen of alternatieve oorzaken (dan die jij aanbied) omdat er toch overheen gelult wordt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69398835
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:57 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het aantal en percentage schuldigen zegt in ieder geval veel meer dan het percentage verdachten. Maar, inderdaad, je hebt gelijk. En nu?
Punt is dat het aantal aanhoudingen dus ook relevantie heeft. Het zegt niets definitiefs, maar is in mijn ogen zeker een indicatie.
quote:
[..]

Waarom zou ik moeten verwachten dat alle agenten volledig vrij zijn van enig gevoel van racisme? Ik gaf het zomaar op als reden, als mogelijke oorzaak, niet eens als feit.
Waarom zou je verwachten dat een aanzienlijk deel van hun aanhoudingen gebaseerd is op racisme? Het is al 2009 inmiddels. Het Amsterdamse korps heeft zelf een hoop allochtone dienders, en mat racisme komen agenten tegenwoordig niet gemakkelijk weg.

Toch vreemd dat je dat als eerste en enige mogelijke oorzaak noemt. Dat komt nogal politiek geladen over.
pi_69398908
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:00 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

De user Provinciaal beticht mij tenminste niet van hypocriet zijn zoals jij dat doet. Hoe noem je dat ook alweer, 'wijzen met een vingertje'?
Nee, die haalt jou al gewoon onderuit met je posts. Om nog even over het wijzend vingertje te hebben:
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:44 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nee, je wordt inderdaad niet zomaar aangehouden. Dat gebeurt als een agent dat wil. Als hij denkt dat dat nodig is. Dat kan ook omdat hij denkt dat een bepaalde huidskleur het toch altijd gedaan heeft. Dat kan ook omdat hij zo goed als bewezen acht dat de verdachte schuldig is. Dat kan allerlei redenen hebben.
pi_69398909
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 25-05-2009 22:05:42 ]
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_69398927
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:02 schreef Provinciaal het volgende:
Punt is dat het aantal aanhoudingen dus ook relevantie heeft. Het zegt niets definitiefs, maar is in mijn ogen zeker een indicatie.
Het zegt niet alleen niets definitiefs, het zegt niets. Presumptie van onschuld viert hoogtij, ongeacht wat jij ervan vindt.
quote:
Waarom zou je verwachten dat een aanzienlijk deel van hun aanhoudingen gebaseerd is op racisme? Het is al 2009 inmiddels. Het Amsterdamse korps heeft zelf een hoop allochtone dienders, en mat racisme komen agenten tegenwoordig niet gemakkelijk weg.
Het is welbekend dat allochtone dienders niet hogerop komen of zelfs korpsen uitgepest worden.
quote:
Toch vreemd dat je dat als eerste en enige mogelijke oorzaak noemt. Dat komt nogal politiek geladen over.
Hoe jij de cijfers interpreteert, komt anders ook nogal politiek geladen over.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 mei 2009 @ 22:05:59 #262
248844 Bowlingbal
pi_69399033
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:02 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

[..]
Ik vind dit een beetje een verkeerd standpunt wat je nu inneemt. Je probeert de twijfelachtigheid van 'schuldig' gelijk te scharen aan de waarde van 'verdacht'. Ik zie wel degelijk een verschil van waarde tussen verdacht en schuldig.
quote:

Ik noemde er meerdere. Racisme was de tweede reden, van de in totaal 3, om het vervolgens af te sluiten met de woorden 'Dat kan allerlei redenen hebben.'. Maar als je dat politiek geladen vind, dan zal ik dat in de toekomst niet doen.
- Donald Love
pi_69399055
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zegt niet alleen niets definitiefs, het zegt niets. Presumptie van onschuld viert hoogtij, ongeacht wat jij ervan vindt.
Als dat waar is, hoeven mensen überhaupt niet aangehouden te worden, we gaan er immers bij voorbaat vanuit dat ze onschuldig zijn
quote:
[..]

Het is welbekend dat allochtone dienders niet hogerop komen of zelfs korpsen uitgepest worden.
Moet ik waarde hechten aan zo'n kreet? Kom dan met iets dat op een bron lijkt.
quote:
[..]

Hoe jij de cijfers interpreteert, komt anders ook nogal politiek geladen over.
Want ik ben zo'n Wilders adept zeker?
pi_69399094
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]
Natuurlijk zegt het wel iets.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  maandag 25 mei 2009 @ 22:08:15 #265
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_69399157
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:55 schreef Pacifico het volgende:

[..]

En hiermee sluit ik me aan bij Provinciaal, je politieke voorkeur doordrenkt hier overduidelijk door je post heen.
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:39 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Marokkanen die normaal meedoen kunnen gewoon blijven. Maar dat is net zoiets als hopen dat iemand met het syndroom van down volledig geneest en een IQ krijgt van boven de 130...
Jouw iq doordrenkt duidelijk door je post heen
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_69399172
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:57 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Er niets mee doen, en slapen gaan terwijl als er een partij of beweging is die er wél iets mee kan je dan je kop in het zand steekt?
quote:
Dat doe je wel vaker. Zogenoemd onder de noemer 'mogelijk', of 'zomaar', om het dan even later als tegenargument te gebruiken in een discussie. Dit is nou hoe jij in elkaar steekt. Voor als men het nog niet doorhad. Sta gewoon eens ergens achter i.p.v. telkens dit als slap excuus te gebruiken!
  maandag 25 mei 2009 @ 22:08:39 #267
248844 Bowlingbal
pi_69399184
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:06 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Als dat waar is, hoeven mensen überhaupt niet aangehouden te worden, we gaan er immers bij voorbaat vanuit dat ze onschuldig zijn
Dat hoop ik wel ja. Ik wil geen toestanden krijgen waar mensen gestraft worden voordat ze veroordeeld zijn als 'schuldig'.
quote:
[..]

[..]

- Donald Love
pi_69399197
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:05 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje een verkeerd standpunt wat je nu inneemt. Je probeert de twijfelachtigheid van 'schuldig' gelijk te scharen aan de waarde van 'verdacht'. Ik zie wel degelijk een verschil van waarde tussen verdacht en schuldig.
Dat is niet de indruk die ik wilde wekken, mijn punt was alleen dat bij beide gevallen sprake is van een bepaalde mate van onzekerheid.

Zo zie ik ook een groot verschil van waarde tussen verdacht en onschuldig.
pi_69399202
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:06 schreef Provinciaal het volgende:
Ze zijn inderdaad onschuldig, ook al zijn ze aangehouden. Tenzij jij meent dat de politie gelijk staat aan de rechterlijke macht, de politie feilloos is of wat dan ook. "Je was erbij dus je bent erbij", geldt niet. Aanhouding dient ter onderzoek, niets meer niets minder.
quote:
Je hoeft geen enkele waarde te hechten aan zo'n kreet, desnoods stamp je er op en doe je het af als leugen. Google zal je vast wel helpen als je echt geïnteresseerd bent.
quote:
Erg nuchter over buitenlanders praat je niet echt nee.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 mei 2009 @ 22:09:12 #270
188345 Py
op zich
pi_69399204
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus omdat een moskee-bestuur hem afwijst, ligt de problematiek met betrekking tot jeugdrcriminaliteit bij jeugdige Marokkanen bij de Islam. Een cursusje oorzaak-gevolg redeneren zal niet misstaan.
Die -in mijn ogen- zeer vrome moslim was volgens de moskeeleiding niet moslim genoeg. Nou als díe al te verwesterd is... Dus hij zal nóg meer westerse dingen moeten verwerpen en méér moslim moeten zijn volgens degenen die bepalen hoe de islam er in hun gemeenschap uit ziet.
En die laatste sneer geef ik door aan SCH. Ik denk dat je daar een standje voor kunt verwachten.
pi_69399251
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:08 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat hoop ik wel ja. Ik wil geen toestanden krijgen waar mensen gestraft worden voordat ze veroordeeld zijn als 'schuldig'.

Aanhouden is iets anders dan straffen, maar dat snap je ook wel.
pi_69399370
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:05 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Maar het houdt wel verband met elkaar, want er is nou eenmaal iets aan de hand. Wat jij wilt is ontkennen van feiten. Dus het feit dat een Marokkaanse groep een wijk terroriseert, maar, omdat ze nog niet zijn aangehouden, maakt hun enkel verdacht maar niet schuldig. Dus dan moet je maar een oogje toeknijpen? Rare redenatie hou je er op na.

Nee, ik snap heel goed dat met mensen zoals jou Nederland niet verder komt. Zulke figuren hebben we nu dus ook in de politiek zitten. PVDA/GL/SP/D66
  maandag 25 mei 2009 @ 22:13:49 #273
188345 Py
op zich
pi_69399401
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb het duidelijk uitgelegd en het is dan ook zeer typisch dat je niet eens in gaat op wat ik reeds heb verteld over hoe de Marokkanen hun kroost opvoeden en waarom dat zo plaats vind. Het is niet verwonderlijk dat er bepaalde mensen zijn die nu geen eens oplossingen of alternatieve oorzaken (dan die jij aanbied) omdat er toch overheen gelult wordt.
Hehe wie loopt er hier steeds over dingen heen te lullen
Maar probeer anders die truuk dat je het al uitgelegd hebt en dat ik dan maar terug moet zoeken
pi_69399416
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:09 schreef Py het volgende:

[..]

Die -in mijn ogen- zeer vrome moslim was volgens de moskeeleiding niet moslim genoeg. Nou als díe al te verwesterd is... Dus hij zal nóg meer westerse dingen moeten verwerpen en méér moslim moeten zijn volgens degenen die bepalen hoe de islam er in hun gemeenschap uit ziet.
En die laatste sneer geef ik door aan SCH. Ik denk dat je daar een standje voor kunt verwachten.
Dus nogmaals, ik herhaal wat ik zeg, zodat het even goed tot je doordringt. Een moskee-bestuur vindt een oudere man niet moslim genoeg voor het vak imam, als gevolg hiervan is de jeugdcriminaliteit onder Marokkanen de schuld van de Islam.

Sorry, maar er zit totaal geen logica in je verhaal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69399421
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:43 schreef jammerkant het volgende:
Goed topic.

Over een uitgekauwd onderwerp, maar toch weer binnen een paar uur bijna vol! Uiteraard van de hand van de enige, de echte.
- knip -

Maar wat ik nog steeds niet begrijp: wat schieten we er nu verder mee op. Om voortdurend te stellen dat Marokkanen niet deugen en zo. Lost dat iets op? Ik heb de oplossing ook niet maar rechts suggereert die wel te hebben, het wordt alleen nergens concreet. Dus blijft het bij kreten.

Je mag niet zeggen dat er oorzaken voor zijn want dan ben je meteen een softie. Alle aangedragen oplossingen worden weggehoond en weggelachen. Wat willen jullie dan eigenlijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 25-05-2009 22:15:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')