Marokkanen die normaal meedoen kunnen gewoon blijven. Maar dat is net zoiets als hopen dat iemand met het syndroom van down volledig geneest en een IQ krijgt van boven de 130...quote:
burgemeester van Rotterdam bv?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:39 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Marokkanen die normaal meedoen kunnen gewoon blijven. Maar dat is net zoiets als hopen dat iemand met het syndroom van down volledig geneest en een IQ krijgt van boven de 130...
Dat doen hun kinderen wel voor ze Het probleem is dat ze dit niet doen, ze leren de taal niet, ze passen zich niet aan, enz, enz. Komen hier werken in een vleesfabriek oid, sturen geld naar Marokko idd, enof laten hun kinderen een opleiding volgen, allemaal eigen belang. Nee, daar zijn we als land echt bij gebaatquote:Op maandag 25 mei 2009 20:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar als ze werken dan doen ze toch mee aan de maatschappij?
ik zie het probleem niet zo goed
of moeten ze ook oude vrouwtjes bestelen?
nogmaals mijn uitleg?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom moet de Marokkaanse gemeenschap er voor opdraaien>
Als andere homo's iets flikken, moet ik me daar dan verantwoordelijk voor voelen?
Weer een uitspraak die heel veel over jezelf zegtquote:Op maandag 25 mei 2009 20:39 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Marokkanen die normaal meedoen kunnen gewoon blijven. Maar dat is net zoiets als hopen dat iemand met het syndroom van down volledig geneest en een IQ krijgt van boven de 130...
Ik denk niet dat ze zo hecht zijn. De families waar het goed gaat hebben weinig op met de families waar het slecht gaat. Is een beetje alsof je grachtengordelbewoners verantwoordelijk wilt stellen voor het gedrag van tokkies. In die zin hebben ze niks met elkaar, het is helemaal geen geheel. Je kunt ze dan ook niet zo als groep aanspreken?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nogmaals mijn uitleg?
omdat ze misschien zien dat er in hun midden een enorme groep al jaren ontspoort en omdat wij kaassies blijkbaar niet doordringen.
je weet zelf net zo goed als ik dat de marokkaanse gemeenschap een hele hechte groep is. ze doen er ook alles aan om afstand te nemen van wrede dingen. maar niet genoeg. er moet echt iemand opstaan die met zijn hand op tafel slaat en zegt: 'nu is het genoeg, we moeten onze kinderen naar school laten gaan en niet meer elke week een paar honderd euro verwachten zonder iets te weten van de afkomst'!
jij kent marokkaanse families slecht sch. ik ken ze beduidend beter.
en nee, het is niet zo bar en boos gesteld met alle marokkaanse families.
Veel andere gastarbeiders dan Turken en Marokkanen zijn er niet. Turken zijn misschien wat gemakkelijker geintegreerd, gemiddeld. Kan met cultuur en afkomst te maken hebben, met opleidingsniveau misschien. Uit Marokko zijn wel echt de mensen gehaald die heel ver weg staan van de cutluur zoals wij die kennen. Turkije is toch wat meer westers.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:41 schreef Py het volgende:
SCH, als het niet teveel moeite is, deze vraag staat nog open: "Er zijn niet slechts een paar criminele Marokkanen"
Ben toch wel benieuwd.
liefst zonderquote:
Ook in een klein stadje gaat het misquote:Op maandag 25 mei 2009 16:18 schreef Phuturistixxx het volgende:
Staat Amsterdam model voor heel Nederland? Ik zie alleen cijfers (die er niet om liegen als ze kloppen) van Amsterdam.
Ik ken een Marokkaan van een jaar of veertig. Een streng gelovig moslim. Zijn vrouw altijd met hoofddoek op en altijd in het huishouden bezig. 4 Kinderen hebben ze. Hij had gesolliciteerd als imam maar hij was afgewezen omdat hij al teveel verwesterd was, was hem medegedeeld.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nogmaals mijn uitleg?
omdat ze misschien zien dat er in hun midden een enorme groep al jaren ontspoort en omdat wij kaassies blijkbaar niet doordringen.
je weet zelf net zo goed als ik dat de marokkaanse gemeenschap een hele hechte groep is. ze doen er ook alles aan om afstand te nemen van wrede dingen. maar niet genoeg. er moet echt iemand opstaan die met zijn hand op tafel slaat en zegt: 'nu is het genoeg, we moeten onze kinderen naar school laten gaan en niet meer elke week een paar honderd euro verwachten zonder iets te weten van de afkomst'!
jij kent marokkaanse families slecht sch. ik ken ze beduidend beter.
en nee, het is niet zo bar en boos gesteld met alle marokkaanse families.
dan spreek ik toch juist de groep aan (dus ook de families) waar het zogenaamd minder mee gaat? die beheersen de buurten. waarom is hun gedrag zo onverschillig en absurd onhollands? die groep is velen male moeilijker te benaderen dan de elitaire groep waar jij het over hebt.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze zo hecht zijn. De families waar het goed gaat hebben weinig op met de families waar het slecht gaat. Is een beetje alsof je grachtengordelbewoners verantwoordelijk wilt stellen voor het gedrag van tokkies. In die zin hebben ze niks met elkaar, het is helemaal geen geheel. Je kunt ze dan ook niet zo als groep aanspreken?
En zijn kinderen zijn crimineel?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:52 schreef Py het volgende:
[..]
Ik ken een Marokkaan van een jaar of veertig. Een streng gelovig moslim. Zijn vrouw altijd met hoofddoek op en altijd in het huishouden bezig. 4 Kinderen hebben ze. Hij had gesolliciteerd als imam maar hij was afgewezen omdat hij al teveel verwesterd was, was hem medegedeeld.
Ik ken nog veel meer Marokkanen, van kleins af aan al. Maar bovenstaand feitje is voor mij nóg maar weer een teken dat de kern van de problematiek ligt bij de islam en niet bij de Marokkaanse mens.
Daar zijn ze nog te jong voor. De oudste is 8 ofzo.quote:
Dus het ligt sec aan de Marokkaanse cultuur? En het heeft he-le-maal niets met de islam te maken volgens jou?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Veel andere gastarbeiders dan Turken en Marokkanen zijn er niet. Turken zijn misschien wat gemakkelijker geintegreerd, gemiddeld. Kan met cultuur en afkomst te maken hebben, met opleidingsniveau misschien. Uit Marokko zijn wel echt de mensen gehaald die heel ver weg staan van de cutluur zoals wij die kennen. Turkije is toch wat meer westers.
Dit is echt ziekquote:Maar volgens een zeer goed ingelichte bron op het Amsterdamse stadshuis heeft nu zelfs zeventig procent van alle Marokkaanse jongens onder de 24 jaar in Amsterdam ‘antecedenten’.
Ik zou niet weten wat het uithalen van rottigheid met de religie te maken heeft. Dat heeft ook nog nooit iemand me kunnen uitleggen. Dat wort een beetje gemakkelijk door elkaar gebruikt tegenwoordig.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:09 schreef Py het volgende:
[..]
Dus het ligt sec aan de Marokkaanse cultuur? En het heeft he-le-maal niets met de islam te maken volgens jou?
En cultuur en religie staan dus compleet los van elkaar? Jij ziet exact van een bepaald aspect of het cultuur is of religie?
en toch lees je altijd..het zijn er maar een paar..quote:
Antecedenten?quote:
Dat lees ik helemaal niet atlijd. Ik lees meestal dat alle Marokkanen zo zijn. Terwijl het om een fractie van de Marokkaanse inwoners gaat.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:17 schreef qonmann het volgende:
[..]
en toch lees je altijd..het zijn er maar een paar..
Je ontwijkt de vraag. Kun jij een zuiver onderscheid maken of iets vanuit religie of vanuit cultuur komt?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat het uithalen van rottigheid met de religie te maken heeft. Dat heeft ook nog nooit iemand me kunnen uitleggen. Dat wort een beetje gemakkelijk door elkaar gebruikt tegenwoordig.
Volgens mij legt hij prima uit wat er niet klopt aan de vraag om mee te beginnen.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:19 schreef Py het volgende:
[..]
Je ontwijkt de vraag. Kun jij een zuiver onderscheid maken of iets vanuit religie of vanuit cultuur komt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |