Dat is natuurlijk niet wat hier bedoeld wordt. Ken je de term antecedentenonderzoek bijvoorbeeld? Het gaat in deze context dus om gepleegde strafbare feiten.quote:
Ja, die term ken ik, en kan heel breed beschouwd worden. Over het algemeen gaat het ook over verdacht zijn van iets (wat dus wat anders is dan gepleegde strafbare feiten), om maar wat te noemen. Ik vind niet dat je daar iets mee kunt zeggen.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:23 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet wat hier bedoeld wordt. Ken je de term antecedentenonderzoek bijvoorbeeld? Het gaat in deze context dus om gepleegde strafbare feiten.
Die vraag klopt prima. Kan gewoon beantwoord worden.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:20 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Volgens mij legt hij prima uit wat er niet klopt aan de vraag om mee te beginnen.
Het gaat natuurlijk wel om een 'zeer goed ingelichte bron op het Amsterdamse stadhuis'.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, die term ken ik, en kan heel breed beschouwd worden. Over het algemeen gaat het ook over verdacht zijn van iets, om maar wat te noemen. Ik vind niet dat je daar iets mee kunt zeggen.
Heb ik gedaan. Reageer er anders even op. Het ligt niet aan religie. Als dat wel zo is dan wil ik graag van je horen hoe dat werkt, ik heb er geen voorstelling bij.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:27 schreef Py het volgende:
[..]
Die vraag klopt prima. Kan gewoon beantwoord worden.
Lees dan ook even de tekst in de OP voor je in het topic reageert, hier een uitgebreidere quote:quote:Op maandag 25 mei 2009 21:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, die term ken ik, en kan heel breed beschouwd worden. Over het algemeen gaat het ook over verdacht zijn van iets (wat dus wat anders is dan gepleegde strafbare feiten), om maar wat te noemen. Ik vind niet dat je daar iets mee kunt zeggen.
quote:Volgens een steekproef van wetenschappelijk onderzoeker Junger Tas kwam negentien jaar geleden al 33 procent van de Marokkaanse jongens in aanraking met de politie. Maar volgens een zeer goed ingelichte bron op het Amsterdamse stadshuis heeft nu zelfs zeventig procent van alle Marokkaanse jongens onder de 24 jaar in Amsterdam 'antecedenten';. Dat houdt in dat ze één of meerdere keren door de politie voor een strafbaar feit zijn aangehouden. Deze anonieme bron heeft zeer goede contacten met de politie en heeft dat getal van de Amsterdamse politie zelf.
Dat lijkt me geen geheime informatie. Waarom zo geheimzinnig doen over een anonieme bron?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:28 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Lees dan ook even de tekst in de OP voor je in het topic reageert, hier een uitgebreidere quote:
[..]
Aangehouden worden voor iets is echt niet hetzelfde als het ook daadwerkelijk gepleegd hebben van strafbare feiten.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:28 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Lees dan ook even de tekst in de OP voor je in het topic reageert, hier een uitgebreidere quote:
[..]
Ik ben de schrijver niet, maar ik kan wel wat redenen bedenken. Volgens mij brengen korpsen en gemeenten namelijk niet zomaar dergelijke informatie naar buiten bijvoorbeeld.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen geheime informatie. Waarom zo geheimzinnig doen over een anonieme bron?
Niet noodzakelijk, maar vergelijk dat aantal eens met andere bevolkingsgroepen: Ziek.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:30 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Aangehouden worden voor iets is echt niet hetzelfde als het ook daadwerkelijk gepleegd hebben van strafbare feiten.
Dat is het wel. Aangehouden worden voor iets is iets heel anders dan schuldig verklaard worden voor. Veel meer kan ik er niet van maken.quote:
quote:maar vergelijk dat aantal eens met andere bevolkingsgroepen: Ziek.
Een korps veroordeelt niet, een korps bepaalt niet of iemand schuldig is. Vandaar dat ze niet met die cijfers komen.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:32 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik ben de schrijver niet, maar ik kan wel wat redenen bedenken. Volgens mij brengen korpsen en gemeenten namelijk niet zomaar dergelijke informatie naar buiten bijvoorbeeld.
Nee je hebt hem ontweken en een andere vraag gesteld. Eerst wil ik graag horen of jij zo zuiver het verschil kan vaststellen tussen iets wat door religie of door cultuur is ingegeven.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Reageer er anders even op. Het ligt niet aan religie. Als dat wel zo is dan wil ik graag van je horen hoe dat werkt, ik heb er geen voorstelling bij.
Watquote:
Je wordt niet zomaar aangehouden, hoevaak ben jij zelf bijvoorbeeld al aangehouden? (Voor iets dat je niet gedaan hebt dus). Er worden zeker mensen aangehouden die later onschuldig bleken, maar ik heb niet de indruk dat dat meestal het geval is. Sowieso betekent geen vervolging of vrijspraak ook niet noodzakelijk dat je iets niet gedaan hebt overigens.quote:Aangehouden worden voor iets is iets heel anders dan schuldig verklaard worden voor. Veel meer kan ik er niet van maken.
Maar een korps doet wel de aanhoudingen, dus daarom kunnen die cijfers wel daar vandaan komen.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:36 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een korps veroordeelt niet, een korps bepaalt niet of iemand schuldig is. Vandaar dat ze niet met die cijfers komen.
Nee, je wordt inderdaad niet zomaar aangehouden. Dat gebeurt als een agent dat wil. Als hij denkt dat dat nodig is. Dat kan ook omdat hij denkt dat een bepaalde huidskleur het toch altijd gedaan heeft. Dat kan ook omdat hij zo goed als bewezen acht dat de verdachte schuldig is. Dat kan allerlei redenen hebben.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:41 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Wat
[..]
Je wordt niet zomaar aangehouden, hoevaak ben jij zelf bijvoorbeeld al aangehouden? (Voor iets dat je niet gedaan hebt dus). Er worden zeker mensen aangehouden die later onschuldig bleken, maar ik heb niet de indruk dat dat meestal het geval is. Sowieso betekent geen vervolging of vrijspraak ook niet noodzakelijk dat je iets niet gedaan hebt overigens.
Inderdaad, het kan. En voor een rechtsstaat zijn advocaten en rechters enzovoorts dus ook nodig. Maar dat betekent niet dat het gebruikelijk is.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:44 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, je wordt inderdaad niet zomaar aangehouden. Dat gebeurt als een agent dat wil. Als hij denkt dat dat nodig is. Dat kan ook omdat hij denkt dat een bepaalde huidskleur het toch altijd gedaan heeft. Dat kan ook omdat hij zo goed als bewezen acht dat de verdachte schuldig is. Dat kan allerlei redenen hebben.
Rationeel gezien is het antwoord eigenlijk: ja, je kan zomaar aangehouden worden, zonder dat je iets gedaan hebt. Als dat niet het geval is, zouden er ook geen rechters nodig zijn die bepalen of verdachten daadwerkelijk schuldig zijn. Lijkt me vrij duidelijk, toch?
Ik zeg ook niet of het wel of niet gebruikelijk is, ik zeg dat je geen conclusies kunt verbinden op basis van aantal verdachten.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:47 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Inderdaad, het kan. En voor een rechtsstaat zijn advocaten en rechters enzovoorts dus ook nodig. Maar dat betekent niet dat het gebruikelijk is.
Ik heb de OP gelezen, juist de schrijver doet aannames op basis van persoonlijke ervaringen, en verbindt daaraan conclusies die gemakkelijk weerlegt kunnen worden met cijfers van het CBS, of gewoonweg niet gemaakt kunnen worden (zoals verdacht binden aan schuldig).quote:Lees trouwens eens gewoon de OP, ik heb namelijk het idee dat je een hoop aannames doet op basis van je eigen politieke overtuigingen waardoor je een beetje langs andere mensen heenlult.
Het CBS wat bijvoorbeeld zegt dat jonge Marokkanse mannen zich 5 keer zo waarschijnlijk wel eens hebben schuldig gemaakt aan misdaden dan autochtone jonge mannen? Wat wil je daarmee weerleggen?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb de OP gelezen, juist de schrijver doet aannames op basis van persoonlijke ervaringen, en verbindt daaraan conclusies die gemakkelijk weerlegt kunnen worden met cijfers van het CBS, of gewoonweg niet gemaakt kunnen worden (zoals verdacht binden aan schuldig).
Bijvoorbeeld 5 ja.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:52 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Het CBS wat bijvoorbeeld zegt dat jonge Marokkanse mannen zich 5 keer zo waarschijnlijk wel eens hebben schuldig gemaakt aan misdaden dan autochtone jonge mannen? Wat wil je daarmee weerleggen?
En hiermee sluit ik me aan bij Provinciaal, je politieke voorkeur doordrenkt hier overduidelijk door je post heen.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:44 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, je wordt inderdaad niet zomaar aangehouden. Dat gebeurt als een agent dat wil. Als hij denkt dat dat nodig is. Dat kan ook omdat hij denkt dat een bepaalde huidskleur het toch altijd gedaan heeft. Dat kan ook omdat hij zo goed als bewezen acht dat de verdachte schuldig is. Dat kan allerlei redenen hebben.
Dat is natuurlijk poep. Volgens die redenering kunnen we ook geen conclusies verbinden aan uitspraken van de rechtbank, er worden immers wel eens onschuldigen veroordeeld of schuldigen vrijgesproken.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet of het wel of niet gebruikelijk is, ik zeg dat je geen conclusies kunt verbinden op basis van aantal verdachten.
Gast, ga eens buiten spelen, ik had het niet tegen jou.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:55 schreef Pacifico het volgende:
[..]
En hiermee sluit ik me aan bij Provinciaal, je politieke voorkeur doordrenkt hier overduidelijk door je post heen.
Relatief 5 keer zo vaak schuldig aan misdaden vind ik nog steeds ziek hoor.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:54 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld 5 ja.
Zie, die cijfers zijn gewoon openbaar, waarom gebruikt hij dat dan niet? Waarom 'geïnformeerde bronnen uit het stadhuis'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |